۹۰% از ایدهها برای ماموریتهای The Witcher 3 توسط سیدی پراجکت رد شدند
یکی از توسعهدهندگان عنوان The Witcher 3 میگوید که سیدی پراجکت رد به منظور انتخاب بهترین ایدهها برای ماموریتهای این بازی، ۹۰% از آنها را رد کرده است.
بازی The Witcher 3 دارای برخی از بهترین ماموریتها در میان بازیهای RPG مدرن است. عمدتاً علت آن به این دلیل است که سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) معمولاً از ۹۰٪ از ایدههایی که مطرح میشود، خودداری میکند. در همین حال، یکی از توسعهدهندگان عنوان مذکور طراحان را تشویق میکند تا تمام ایدههای خود را برای انتخاب بهترینها مطرح نمایند.
چنین تلاشهایی باعث شده است که این بازی به عنوان یکی از بهترین عناوین نقشآفرینی شهرت پیدا کند. به گفتهی سیدی پراجکت رد، دلیل اصلی کیفیت بالای ماموریتهای بازی، دقت و وسواس در انتخاب ایدهها بوده است.
پاول ساسکو (Pawel Sasko)، طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 که سابقهی کار روی بازی The Witcher 3 را نیز دارد، در مصاحبهای جدید با PCGamer دلیل کیفیت بالای ماموریتهای The Witcher 3 را توضیح داد.
وی در این باره گفت:
یک طراح خوب نسبت پذیرش ایدههای خود را بین ۵ الی ۱۰ درصد میبیند.
او معتقد است که طراحانی با ضریب پذیرش ۱۰ درصد از ایدهها بهترین افرادی هستند که هر تیمی در اختیار دارد. با این حال، حتی چنین طراحانی در نهایت اکثر طرحهای خود را رد شده میبینند. ساسکو تاکید کرد که ایده پشت این رویکرد تشویق طراحان به ارائه تمام ایدههایشان است. در نهایت، ایدهها در یک فیلتر قرار میگیرند و تنها بهترین آنها در بازی ظاهر میشوند.
اگرچه این تکنیک ساده به نظر میرسد، اما تاکنون برای سیدی پراجکت بسیار موثر بوده است. پاول ساسکو میگوید که حتی بهترین طراحان نیز ایدههای بدی دارند، بنابراین برای هیچ طراحی که طرح خود را رد شده ببیند، بیاحترامی محسوب نمیشود.
طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 در ادامه توضیح داد اغلب فهرستی از ژانرها را به همراه مضامین برای طرحهای نمونه به طراحان ارائه میدهد. سپس طراحان ۵ تا ۲۰ طرح در روز برای او مینویسند که به توسعهدهنده دید خوبی در مورد انتخاب آنها میدهد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
همینه که بهترین میشنا خصوصا فرعیا رو داره
وقتی که این تکنیک باعث میشه بازیای خفنی ساخته بشه باید همچنان باقی بمونه
همچین شرکت وسواسی کاش روی کیفیت بصری هم همینقدر حساسیت به خرج میداد . درسته میگن از چندیدن جا بهش فشار وارد میشده برای انتشار زود هنگام ولی دیگه خیلی کار داشت .
به سال انتشار بازی دقت بفرما
اشارم به سایبرپانک بود🙏🏼
Realy?!
سایبرپانک و موقع عرضه پلی دادی؟
نه همه ابدیت هاش که اومد تمومش کردم و الانم که فانتوم لایبری رو منتشر کرده دوباره دارم میرم اما همچنان نمیشه باگ های جزئی و موشن کپچر ضعیفش رو نادیده گرفت هرچند صدمه ای به لذت تجربه نمیزنه . و البته که خود گرافیک بازی در مجموع زیبا و دلنشین هست
حقیقتا اصلا متوجه نیستم حرفت رو، گرافیکی ترین بازی که تا حالا پلی دادم سایبر پانک بود
باید بگم مرد مومن تو در بد ترین جا و مکان کامنت میذاری زیر پست ویچر میگی موشن کپچر و فلانش ضعیفه بدون اشاره مستقیم به سایبر xD
درضمن از نظر من چه بصری چه موشن کپچر و چه از نظر… گیم برام پیرزو قابل قبوله ، البته شاید انتظارات شما و من با هم فرق دارن ، در مورد باگ هم باید بگم دیکه به عنوان یه گیمر باید عادت کرده باشی منتقد که نیستی انقدر زوم میکنی رو مسعله ، نذار رو تجربت تاثیر بذاره خدایی منم یه تایمی این مرضو داشتم ، اگه باگای کوچیک اونقدر اذیت کننده بود که سالیانه چند صد نفر از فنای بتسدا سالیانه بخاطر بالا رفتن فشار بخاطر باگای اسکایریم دد میشدن 😜
بدون در نظر گرفتن نسخه ریمستر حتی بعد از گذشت حدود نه سال از انتشار ، این عنوان در خیلی از نما ها پلیر رو به وجد میاره. به عنوان مثال در دی ال سی blood and wine ، در زمان ورود به قلمروی توسن و در زمان گشت و گذار در این منطقه همه چیز شبیه نقاشی و به قول گفتنی پرتره هست .
عذرخواهی میکنم بنده منظورم سایبرپانک بود
ویچر رو من تا ۲۰ درصدش رو تجربه کردم (که متاسفانه هاردم سوخت) و مناظر بازی جز بهترین مناظری بود که دیده بودم و واقعا فوق العاده زیبا بود . همچنان دوست دارم دوباره تجربش کنم با اینکه سیستم گیم پلیش کمی پیچیده بود
حتی میشن فرعیای dlc هاشم شاهکار بودن الحق جزو ۳ بازی rpg برتر تاریخه
اسکایریم
یکی ازز نسخه های مس افکت درست میگم؟
بهترین بازی جهان باز کل تاریخ به نقل گیم اسپات اون موقع
چیزی که قابل تامل هست این بود که همه می دونستیم ساید میشن ها به طور کلی به چهار دسته کلی شکار ، گوئنت ، مبارزه تن به تن و مسابقه اسب سواری تقسیم میشن و یا ترکیبی از این چهار تاست .
اما سطح داستان و شخصیت پردازی npc های ساید کوِست ها به قدری بالا بود که همه این ماموریت ها رو غیر تکراری و از هم متمایز می کرد.
به نظرم برای داشتن مامورت فرعی مناسب باید یه تیم متخصص استخدام کرد تا یه داستان خوب بهمون بدن
مثلاً ساید کوئست دارک برادرهود بی نظیر بود
رو دست نداره ، شما ببین از آثار نغمه آتش و یخ و ارباب حلقه ها هنوز هیچ گیمی نیومده که نزدیک ویچر باشه. این اهمیت بازی ویچر خصوصا نسخه سوم رو نشون میده
ولی این واقعا بده بده که از اون دو عنوانی که یاد کردی گیم درست حسابی نداریم از دنیا های با این ریشه های عمیق ، قطعا هر گیمری از بودن تو دنیای اون کتاب ها لذت میبره
به نظرم در آینده میسازن ولی باید دید امثال من اون موقع به خاطر سن و سال و مسائل مالی توان پلی دادن داریم. من که تا روزی که زنده ام گیمر میمونم چون از سال ۱۹۹۹ بی وقفه گیم زدم مگر همون مسایل جبری جلوگیری کنن. گاهی اوقات میگم نکنه مثلا تو نسل یازده که انقلاب عظیم تکنولوژی رخ داده و گیم وارد حیطه منحصر به فردی شده من مرده باشم یا زنده ولی نتونم پلی بدم… اخ قلبم 😕
نه بابا همین نسل ۹ رو نگاه کن چی دیدی توش ،هر قشری رو یه طور مسخره کردن ما رو هم اینطوری گیم با فلان رزولوشن و کیفیت آخرشم استارفیلد ۳۰ افپی اس نسیبمون شد
درسته اما پیشرفت گیم نسبت به بیست سال پیش واقعا شگفت انگیزه! حالا سی سال دیگه چه بسا یک لنز بیاد بذاریم تو چشممون کلا بریم تو یک دنیای open world infinite
یه چیزی میگم یحتمل شما خودت راجع بهش شنیدی یا خوندی، از نظر علم ریاضیات و همچنین فیزیک مصنوعی بودن و ماتریکس بودن کیهان ما بعید نیست. یعنی ممکنه مخلوقاتی از ابعاد بالاتر این جهان مجازی ما رو خلق کرده باشند. در قرآن هم آیه ای داریم که جهان رو بازی و سرگرمی موقتی و شبیه ساز ضعیف جهان بالاتر دانسته!!
بله بله ولی چرا خودتو اذیت میکنی ما برا همین سخت افزار های معمولی خودمونو مورد عنایت قرار میدیم و به عمر قسط میدیم این چیزارو سعی کن بزاری کنار البته که آدم وقتی میخواد یه چیزی رو فراموش کنه بیشتر به یادش میاره حالا فقط گیمینگ نیست سن که میره بالا بدن صداش در میاد اوره ، فشار خون ، قند… اگه ما می تونستیم آینده رو ببینیم که غمی نداشتیم 😅
به هر حال این بازیه یه شاهکاره و حتما این کار اونها دلیل داشته
یکی از اووریتد ترین گیمای تاریخ با گیم پلی متوسط
میدونم که اشتباه اصطلاحی داشتی و منظورت اندرریتدترین بود چون نمره ده هم از ده براش کم بود و هست
بخاطر همینه که بهترین مرحله های فرعی رو داره🗿
همینه که اون سال شد بهترین بازی سال و یکی از پر افتخار ترین گیم های تاریخ ویدیو گیمه. بعد ته خلاقیت یوبیسافت اینه بری یکیو از دست ۴ نفر نجات بدی