Baldur’s Gate 3 حدود ۱۵ میلیون نسخه فروخته است + اطلاعاتی در مورد آینده استودیوی لاریان
بنا بر آخرین گزارشها، جدیدترین اثر استودیوی Larian، یعنی Baldur’s Gate 3، حدود ۱۵ میلیون نسخه فروخته است. مدیرعامل این شرکت از برنامههای آتی Larian میگوید.
حدود یک ماه پیش، مایکل داوز (Michael Douse) از استودیوی Larian فاش کرد که Baldur’s Gate 3 بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته است. اکنون مدیرعامل این استودیو، سوِن وینکه (Swen Vincke)، در مصاحبهای جدید با Gamespot به مقایسه فروش جدیدترین بازی این استودیو با بازی قبلی آن، یعنی Divinity: Original Sin 2، پرداخت.
Baldur’s Gate 3 اکنون تقریبا دو برابر Divinity: Original Sin 2 فروخته که عملکرد بسیار بسیار خوبی است.
طبق آمار ارائه شده، آخرین قسمت از فرنچایز Divinity حدود ۷.۵ میلیون نسخه فروخته بود. به این ترتیب، منطقی است که بگوییم میزان فروش Baldur’s Gate 3 تا کنون به حدود ۱۵ میلیون نسخه رسیده، که یک رقم شگفتانگیز در یک مدت کوتاه (حدود نیم سال) محسوب میشود. اگر بازی، مانند Divinity: Original Sin 2، برای نینتندو سوییچ و آیپد هم عرضه شود، شاید حتی این رقم بالاتر هم برود.
علیرغم موفقیت تجاری باور نکردنی و موفقیتی به همان اندازه خیرهکننده که استودیوی Larian را با انواع جوایز همراه کرد، سون وینکه در پایان سخنرانی خود، طی مراسم GDC 2024 اعلام کرد که DLC یا دنبالهای برای این بازی وجود نخواهد داشت. به علاوه، او اعلام کرد که بازی D&D دیگری با مشارکت Wizards of the Coast ساخته نخواهد شد.
در مصاحبه با Gamespot، بنیانگذار Larian روند فکری پشت این تصمیم را کمی بیشتر شرح داد:
هنگامی که افراد راجع به Baldur’s Gate 3 صحبت میکردند، همه به ما میگفتند شما باید برای این بازی DLC بسازید و ساخت دنباله آن را شروع کنید، این عنوان بسیار موفق بوده و پول زیادی به دست آورده است. برای مدتی واقعاً فکر میکردم، بله، این کاری است که باید انجام دهیم، باید برنامههایمان را تغییر دهیم و این کار را انجام دهیم. تیم من هم با این تصمیم موافق بود.
اما کمی بعد متوجه شدم این چیزی نیست که ما برای آن ساخته شدهایم. این به معنای واقعی کلمه برعکس چیزی است که لاریان برای آن شکل گرفته. ما میخواهیم کارهای جدید بزرگ انجام دهیم، نمیخواهیم کاری را که قبلاً انجام دادهایم تکرار کنیم، به همین دلیل است که گفتیم این مسیر را پیش نخواهیم گرفت. بنابراین، ما به برنامه اصلی خود بازگشتهایم که ساخت اثری بزرگتر و بهتر است.
حال این سوال پیش میآید که برنامه بعدی Larian چیست؟ خب، وینکه قبلا در مورد آن با Eurogamer صحبت کرده است. این تیم قبلاً دو بازی را در نظر داشت تا بعد از Baldur’s Gate 3 توسعه دهد. به گفته وینکه، آن اثرها بزرگ، جاهطلبانه و متفاوت از آنچه Larian قبلا انجام داده بودند.
جالبتر این است که بنیانگذار Larian یک RPG رویایی در ذهن دارد و امیدوار است که سختافزار نسل بعدی دارای فناوریهایی باشد تا آن را به واقعیت نزدیکتر کند.
حدس زدن اینکه آقای وینکه دقیقاً چه چیزی در ذهن دارد دشوار خواهد بود، اگرچه ممکن است ارتباطی با هدف ۱ میلیون دلاری داشته باشد که در ابتدا برای Divinity: Original Sin 1 برنامهریزی شده بود. در آن زمان وینکه گفته بود سیستمهای آب و هوا بر NPCها و هیولاها تأثیر میگذارد و تغییرات آب و هوا و ماه نیز بر مکاتب مختلف جادو تأثیر میگذارند. البته این ویژگیها هرگز نه تنها برای D:OS 1 بلکه برای دنباله آن یا حتی Baldur’s Gate 3 محقق نشدند. با این حال، پیشرفتهای فناوری میتواند آن را در مقطعی در آینده امکانپذیر کند و به لاریان اجازه دهد تا یک دنیای واقعاً زنده بسازد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
“اگر بازی، مانند Divinity: Original Sin 2، برای نینتندو سوییچ و آیپد هم عرضه شود، شاید حتی این رقم بالاتر هم برود.”
احتمالا رو سوییچ نمیاد وگرنه باید برای نسل قبل هم عرضه ش می کردن ، تازه نسخه سریز اس رو به زور و با کمک صاحبش تونستن جمع کنن !
البته شاید در آینده برای سوییچ بعدی بیاد .
طرز فکرشون قابل ستایش
ولی حیفه دی ال سی ندن
سود خالص
بیشتر بازیا معمولا زیاد کشش ندارن و بعد نهایتا سه چار ساعت خستت میکنن، ولی توی این بازی اصن گذر زمانو حس نمیکنی یهو به خودت میای میبینی هفت ساعته نشستی پاش و هنوزم دلت نمیخواد بلند شی
برای این بازی خیلی زحمت کشیدن واقعا حقشه این فروش بالا بسه که محتوا داره و صحنه های زیبا من زیاد با این سبک جور نبودم اما بعد از پلی دادن و البته ساعتها طول کشید تا دستم اومد بازی اما الان خیلی لذت میبرم ازش
من روز لانچ قشنگ ۲۱ ساعت پشت سرهم پلی دادم 🙂
سه سال Early access منتظر ریلیز بودم واقعا
خیلی عقیده خوبی دارن انصافا عشق کردم
میگن دوست نداریم کار هایی که انجام دادیم رو تکرار کنیم
یعنی به یک فرانکچایز به عنوان دستگاه چاپ پول نگاه نمیکنن و به دنبال IP های جدید هستند
امیدوارم بازی بعدیشون نوبتی نباشه
مثل این می مونه from software بیاد یه بازی شوتر اول شخص بسازه😑. هسته اصلی تمام بازی های لاریان نوبتی بودنشه و تو این تخصص دارند بعد اونوقت یه بازی بسازن که نوبتی نیست؟
مطمئنم اگه بسازه اونجام میترکونه
همین باعث میشه من دست بهش نزنم 😒
ولی یه توصیه دوستانه بهت بدم . من خودم قبلا حدود ۷-۸ سال پیش خیلی نسبت به سبک نوبتی گارد داشتم و به خودم تلقین می کردم که از این نوع گیم ها خوشم نمیاد تا اینکه به اصرار یکی دوستانم پرسونا ۵ رو پلی دادم و کلا نظرم نسبت به نوبتی عوض شد و الانم هر گیم نوبتی رو پلی میدم . هر کسی رو هم می بینم که نسبت به نوبتی گارد داره یاد قدیمای خودم میافتم 😅
بازی های فوق العاده ای تو این سبک هست .اگر تا حالا هیچ تجربه ای نداشتی از نوبتی حتما سراغشون برو شاید تو هم مثل من خوشت اومد👍
اگه هم قبلا تجربه داشتی و خوشت نیومد یه شانس دیگه بده👌
منم همون پرسونا ۵ از سبک نوبتی زده کرد
یکی از دوستام گفت خیلی بازی خوبیه برو سراغش
زیادم بازیش نکردم . کلا حال نمیکنم
انگار بازی مردس
سبک های نوبتی خیلی گیمپلی متغیری دارند و از زمین تا آسمون باهم فرق دارند.شاید از یکی خوشت بیاد از یکی خوشت نیاد. البته پرسونا رو خودم بیشتر بخاطر داستان و شخصیت پردازی هاش دوست دارم . بازی های همین استودیو لاریان مثل divinity یا BG3 از نظر گیمپلی خیلی پیچیده تر و چالش برانگیز تر از پرسونا هست و آزادی عمل خیلی بیشتری تو کامبت دارند .ولی در هر صورت BG3 رو یه شانسی بهش بده شاید نظرت عوض شد
امیدوارم حداقل مثل Divinity یه Definitive edition بگیره و یه سری از ایرادای کوچیک بازی رو رفع کنه و یه مقداری هم محتوا به یه سری بخش ها و کرکترهایی که نیاز دارن اضافه کنه. همین الان هم Near perfect هست البته ولی خیلی فراتر میتونه بره. Modding tools رسمی هم که بیاد دیگه محشر میشه
برای این استودیو احترام زیادی قائلم. ارزش خودشونو میدونن و برده پول نشدن
بازی خیلی خوبی بود ولی نباید اول میشد