ناشران: بازیهای با بودجه بالا خلاقیت کمتر و رویکردهای بدون ریسک را پیش خواهند گرفت
در کنفرانس توسعهدهندگان بازی که دیروز به پایان رسید، متوجه شدیم ناشران بزرگ کمتر تمایل دارند که برای عناوین AAA ریسک کنند.
طی دو سال گذشته، بسیاری از گیمرها از صنعت AAA شکایت کردهاند که فقط به دنبالههایی با فرمولهای اثبات شده تکیه میکنند و هیچ ریسکی را نمیپذیرند؛ رویکردی که متأسفانه اغلب به بازیهای کمتر جذاب تبدیل میشود. خب، مثل اینکه احتمالاً در آینده شاهد تمایل بیشتری به این رویکرد از سوی ناشران خواهیم بود.
روزنامه بلومبرگ (Bloomberg) گزارش میدهد که در جریان کنفرانس توسعهدهندگان بازی در سانفرانسیسکو که دیروز (جمعه) به پایان رسید، چندین مدیر به صراحت گفتند که باید منتظر بازیهای کمریسکتری در آینده باشیم؛ زیرا ساخت عناوین سرویس محور بسیار پرهزینه است و ناشران حاضر به انجام ریسکهای بزرگ نیستند. در عوض، ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که بازیها قویاً به فرانچایزهای شناخته شده با مفاهیم آزمایش شده تکیه کنند.
متأسفانه، این سخن به معنای کمتر تلاش کردن برای خلق چیزهای جدید است؛ رویکردی که طی چند سال اخیر طرفداران زیادی در صنعت ویدیو گیم پیدا کرده. خوشبختانه مقاله بلومبرگ (Bloomberg) همچنین نقل قولهایی از توسعهدهندگانی دارد که میخواهند زمینههای جدیدی را خلق کنند؛ اما اگر ناشران بزرگ مایل به تامین مالی آنها نباشند، واقعاً انجام این کار دشوار خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ناشرا بجز پول هیچی واسشون مهم نیس متاسفانه
خب باید در بیارن دیگ
مسلمه و این هیچ وقت قرار نیست تغییر کنه.
این خریدار ها و گیمر ها هستند که باید با خرید و خرج هوشمندانه مسیر بازار تقاضا رو به ناشرها نشون بدن که متاسفانه توی یک دهه گذشته این قضیه برگشته و برعکس شده و اونها با تبلیغات گسترده سیگنال میدن که چی باید بخرین و درنتیجه بازیهای کم ریسکتری که در تکرار فرمول تشویق بازیباز به استفاده از Micro Transaction ها موفقیت دارند در صدر جداول فروش قرار میگیرن و بازیهایی که ریسک میکنن و یا قصد دارن به صورت کمال گرایانهای بازیهای بزرگ و AAA تولید کنن یا تکامل نسخهی های قبلی باشن(بجز چند مورد استثنایی) فروش چندان رضایت بخشی ندارن و از یک جایی به بعد بودجهی ساخت اونها هم دیگه تامین نمیشه.
حقیقتی که وجود داره این هست که صنعت بازی در مدت کوتاهی به صورت حبابی شدیداً بزرگ شده و هزینهها افزایش پیدا کرده و برای جبران اونها خرج زیادی برای تبلیغات میشه که فروش بره بالا ولی به نظر میرسه فروش ها نه تبلیغات رو به اندازه کافی جبران میکنن و نه بودجه ساخت رو، و جایی این حباب بالاخره میترکه و فکر کنم اوضاع از این اخراج ها هم بدتر ممکنه بشه. شاید در این بین خلق بازی هایی بیشتری رو شاهد باشیم که سازندههاشون جایی بین AA و AAA قرار دارن مثل Baldur’s Gate 3 و Alan Wake 2 و این تنها امید من هست.
کل مطلب اینو میگه که بازی های AAA و AAAA کم تری میبینیم
ولی خب خلاقیت بوده که تو این ۲۰ سال صنعته گیمو عوض کرد.مثل سیستم نمسیس بازیه shadow of mordor که اوج خلاقیت بود حالا بازی suicde squd رو باهاش مقایسه کنید بازی پوچ با داستانی ناگیرا
واسه سونی که یک شرکت ضعیف و فقیر هست قطعا همینطوره و کل نسل براش خلاصه شده به ریمیک و ریمستر
در حالی که برای مایکروسافت دقیقا برعکس هست و خلاقانه و ریسکی ترین بازی های این نسل رو عرضه کرده و هیچ ناشر و شرکت دیگه از لحاظ ریسک و خلاقیت باهاش قابل مقایسه نیست
جدی میفرمایید؟
? You`re serious
دقیقا کدوم بازی مایکرو اندازه دث استرندینگ ریسکی بوده؟ یا اندازه لست دو جاه طلبانه؟
حرفت سنده داش
اگه بازیا پلی استیشن نبود خلاقیت و صنعت گیم به اینجا نمیرسید
تا بوده همین بوده، چه ریسک پذیری کم بشه چه زیاد هرساله بازی هایی منتشر میشه که بسیار خوش ساخت و جذاب هسنتد و همچنین بازی هایی منتشر میشه که پر از ایراد و مشکلن! نکته حرفم اینه که اینجوری نیست که دیگه خب همه بازی ها ی جور میشن و خلاقیت از بین میره! خیر همیشه هستند افراد یا شرکت هایی که پارو از محدودیت ها فراتر میزارن و شاهکار خلق میکنن و هستند شرکت هایی مثله یوبی سافت الان که فاقد خلاقیت و نوآوری خاصی تو بازی هاش هستند ولی همین یوبی سافت ی زمانی برای خودش پرچم دار بوده احتمالا در آینده دوباره به اوجش برمیگرده و اونموقع احتمالا شرکت های دیگه ای بازی هاشون فاقد نوآوری باشه (زمین گرده)
در حالی که برای مایکروسافت دقیقا برعکس هست و خلاقانه و ریسکی ترین بازی های این نسل رو عرضه کرده و هیچ ناشر و شرکت دیگه از لحاظ ریسک و خلاقیت باهاش قابل مقایسه نیست
.
بله بله جوک قرن و مشاهده میکنید
مایکروسافت ریسک پذیره 😂😂😂
مایکروسافت بدون بتسدا
هیچ ریسکی نکرده
فقط چسبیده بود ب گیرز و فورزا و هیلو
خب بدون پول با هوا میخوای بازی بسازن؟ مشکل سطح پایین بودن گیمراس نه ناشرا -_-
خیلیم بد نیست
بلاخره بازیه لعنتیه سوپرنوا میبینیم
ببینید درسته که واقعا ناراحت کنندست ولی باید منطقی تر بهش نگاه کرد
قبلا ها هزینه ساخت بازی سر به اسمون نمیکشید ، ریسک هم بیشتر بود ، این عدم ریسک پذیری در واقع یه بخشیش ترس از خود طرفدار ها و منتقداست ، ریسک همیشه خوب نیست ، از یه طرفی نمیشه کل اطلاعات یه پروژه رو لو داد و از یه طرفی هم معلوم نیشت واکنش طرفدار ها چیه ، راجب مخاطب ها هم همیشه دو دسته طرفدار و تازه وارد وجود داره …
من خودم شخصا اگه فرمول کپی پیست قدیمی نباشه و چندتا مکانیک جدید بهش اضافه کنن راضیم
برای اینکه بهتر منظورمو برسونم به راکستار اشاره میکنم ، تنها انقلاب و ریسک پذیری راکستار gta 3 بود ، بازی های بعدی راکستار فقط رفته رفته برگتر و بهتر و جدیدتر میشن و مکانیک های جدید بهشون اضافه میشه وگرنه ردد۲ ( حتی بین بازیهای محبوب خودم پرسونا ۵ و لجند اف زلدا و کل گیم های سولز لایک و لست و…) در حد کلمه انقلاب ظاهر نمیشن ، شاهکار هستن درست ولی انقلاب نه
مشکل اینجاست که توی بعضی از این ژانر ها بجز تغییرات Quality of Life و گرافیکی اصلاً چندان جایی برای انقلاب نمونده. چون فرمت کنونی دسته/کیبورد + مانیتور جایی برای ارائهی تجربهای عمیقتر نداره و بازار VR هم چندان موفق نبوده که بخواد حتی جایگزین باشه. بنابراین تنها راه پیش رو برای این سازنده ها یا تکامل گرافیکی افراطی و بزرگتر شدن هست (برای اونهایی که بودجهی ساخت دارن) مثل راکستار و یا واژگون سازی انتظارات از بازی با تغییر دادن سبک بازی در راستایی که بتونه سود آوردی بیشتری داشته باشه، مثلا Assassin’s Creed که به سمت RPG رفت و آیتم های Micro Transactionیی بیشتری برای سودآوری قرار داد و Rainbow 6 که مولتی تیمی شد. وگرنه مثلا برای اساسینز باید شهر هایی به شدت پویاتر و بزرگتر با گرافیکی وحشتناک واقعگرایانهتر رو میساخت.
کاملا موافقم
مشکل درباره هزینه ها نیست یا ریسک پذیری درباره خود شرکت ها هست با تکامل هر صنعت چالش ها و فایده مختلفی بوجود میاد اما اینکه چطور یک شرکت میتونه از این چالش ها بگذره به شرکت بستگی داره برای مثال اکتیویژن-بلیزارد تبدیل شده به یک شکست کامل یا یوبیسافت که حتی نمیتونه به کار های که قبلاً کرده رو هم انجام بده!
اما نباید همیشه توقع انقلاب رو داشت خیلی وقت ها پتانسیل هایی هست که استفاده نشده و بعضی وقتا ژانرها و فرنچایز ها به نهایت خودشون رسیدند ، شاید بتونند تغییر کنند بعضی هم خاک میخورند دوتا مثال خوب بودند ماریو اودیسی و Botw که یکی تکامل ژانری بود که سازندگان بازی به درجه استادی رسیده بودند و یکی دیگه نفس تازه به فرنچایزی بود که خیلی وقت بود که به تکاپو افتاده بود و هر دو از یک شرکت اومده بودند ، این چرخه طبیعی همه چیز هست!
خوب پس نیازی به انقلاب نیست، یبار قراره طرحواره اولیه ماشین داده بشه نه صد بار(کاپوت، صندوق، چهارتا چرخ، پنجره و ….) دیگه نیازی به انقلاب نداره. ۵۰ سال پیش پراید اومده ، الان بوگاتی میاد که فقط تقویت شده ی همون ایده پردازی کلی بوده و بیشتر تغییر در موتور خودرو هست. Gta هم ایده ی فوق العاده خفن و خوبی بود و فقط از کمبود پیشرفت تو جزییات و آزادی رنج میبرد که با بازی های بعدی بیشتر ارتقا پیدا کرد و شکوفا شد، نه تنها سقوط نکرد ، بلکه به مرور جذاب تر و خفن تر و محبوب تر شد و حالا که نسخه ۶ داره میاد همه اینا تو اوجه، با پیشرفتی به بزرگی یه انقلاب و حتی بزرگتر روبرو هستیم، اولین بودن خیلی مهم نیست مهم همون پیشرفت هست. اینکه یچیزیو شروع کنی ، اگر ip پتانسیل داری باشه باید بهش شاخ برگ بدی تا اینکه ریسک شروع مجدد و از صفر چیزای احمقانه و کم سود و کم طرفدار رو کنی
تیر راکستار به گنج خورده، دیگه چه ایده مسخره ای میخواد حریف gta بشه؟ تو یه بازی بگو که تو بیابون دریا ، کره ما و.. نساخته باشن خخ به هر دری زدن، از سامورایی، تا وایکینگ، زامبی ، غول های مرداب و… در حد gta نبوده، چرا راکستار ریسک کنه؟ حتی رد دد خودش هم ده سرو گردن پایین تر از gta هست.
هوش مصنوعی کمکتون میکنه و براتون داستان جذاب ، دیالوگ های متنوع و کلی چیزای دیگه فراهم میکنه و هزینه رو براتون به حداقل میرسونه و موفق عمل خواهید کرد به شرطی که عوامل معروف و چهره های شناخته شده خرابش نکنن و علیهش شعار ندن .
اگر عاقل باشن متوجه میشن که هوش مصنوعی از هر جهت به نفع مخاطب نهایی هست .
هیچی به سازه دست خود ادم نمیرسه
هوش مصنوعی با چه مغز و قدرت تخیلی میخواد داستان بنویسه ؟
با چه تصوری از حس میخواد موسیقی خلق کنه ؟
میخوای بگی الانشم میسازه ؟ الان داره فقط از هرچی که تو اینترنت ارشیو شده استفاده میکنه برای سازه هاش…
تو کل عمرت فقط سنگ سینه مایکروسافتو زدی به سینت ، الان اگه ضدش بود قطعا توهم ضدش میشدی
متاسفانه یا خوشبختانه هوش مصنوعی مثل خ،.ر داره فراگیر میشه
استفاده خاصی که ازش نکردن ، جز کاور کردن صدای اقای خرچنگ رو اهنگا
دانلود آهنگ هربار این درو با صدای خر شرک
یعنی شما هم چون طرفدار مایکروسافت نیستی داری ضدش حرف میزنی ؟؟ چرا گل به خودی میزنی مرد مومن
بزرگ شو یکم هوش مصنوعی زندگی رو راحت میکنه هزینه اون سازنده بدبخت رو کاهش میده کلی امکانات فراهم میکنه دسترسی رو سریع تر و بهتر میکنه . مقاومت کردنتون برا چیه نمیفهمم
ربطی به طرفداری کردن از مایکروسافت نداره هوش مصنوعی کلا خوبه
اول من مرد نیستم مومن هم نمیخوام باشم
دوما سونی هم موافقشه و حتی شایعه ها میگن تو نسخه پرو ازش استفاده میکنه…
“هوش مصنوهی کلی خوبه کلی امکانات فراهم میکنه ، هوش مصنوعی چیز خوبیه “
بلدین قطاری جمله های اینستا و توییترو پشت سر هم وصل کنید بگید ولی وقتی که صحبت میشه از هوش مصنوعی ، اینکه واقعا چیکار میکنه و فواید و ضررهاش چی هست لال میشین
اینم میگم بدون ، هیچ چیزی صد در صد خوب نیست
دوست عزیز الان شما با ایشون چه فرقی داره حرف شما دوستان بیشتر از رو فشاره به خدا نظر تحلیلی با دلیل سودش خیلی بهتر از فن بازی این کار ها هم سطح شما رو پایین میاره هم ایشون رو هم سایت رو به تاکسیت شدن میبره
خب دختر مومن چرا الکی مقاومت میکنی در مورد چیزی که حتی خودت هم مطمعن نیستی ازش به قول خودت هنوز هیچی نمیدونی ازش داری اینهمه بد میگی صبوری کن بیاد ببینیم چی هست شاید خوشت اومد خودت ازون ور بوم نشستی نظر میدی در حالی که خودت هم داری تندرویانه حرف میزنی
هوش مصنوعی زندگی راحت میکنه ؟
شوخی میکنی دیگ؟
اولا ک این موضوع اصلا چ ربطی به ماکرو داره؟
دوما هرچی هوش مصنوعی فراگیر تر بشه عده بیشتری کارشونو از دست میدن و البته خروجی ک قراره از هوش مصنوعی به دست بیاد هیچوقت اون کیفیتی باید نمیرسه
سوما این پروژه هوش مصنوعی فقط به نفع کمپانی هاس نه مصرف کننده ک من و شما هستیم
اگه داستان و موسیقی رو ازش فاکتور بگیریم چی؟ چیزای دیگه ای نمیتونه خلق کنه یا انجام بده؟
کلی تق و لق میزنه
آها
از زاویه تق و لقی بهش نگاه نکرده بودم
ولی میشه این تق و لق هارو فیکس کرد و خروجی خوبی ازشون گرفت اگه صرفا استفاده صددرصدی و تمام AI ازش تو تولید (اینجا مثلا بازی) نباشه که منطقیش هم همیشه همینه که کاملا ماشینی انجام ندی یه کاریو اونم تو اینجا که بحث AAA بودنه
ضررش هم فقط به نظر من اینه که دست آدمای سواستفاده گر و سودجو بیوفته و کاملا انحصاری بشه این هوش مصنوعی
شوخی میکنی ؟
این همه استفاده پزشکی، مهندسی ، نظامی و … میشه باهاش کرد بعد همچین حرفی میزنی؟
برو ببین فقط chat gpt چیکار کرده تو دنیا
تازه هنوز اولشه خیلی اتفاقا قراره بیفته
خوب منم منظورم همیناست + کلی کار های دیگه که میتونه انجام بده و فقط داستان و موسیقی نیست که در دست عموم قرار گرفته و خبراش داره پخش میشه
چرا میزنی مارو هالک عزیز!
هوش مصنوعی آینده هست چه بخواهید و چه نخواهید هیچ همین الان فقط با متن تصاویری خلق می کنه که با واقعیت مو نمیزنه با استفاده از همین تبدیل صدا میشه صدای هر کسی رو توی هر جایی استفاده کرد بدون ذره ایی هزینه! حساب کن برای هر بازی چقدر راحت میتونن صدا گذاری کنن چقدر کیفیت کار بالا میره چقدر سرعت بالا میره همین الان میشه با استفاده از هوش مصنوعی فقط با نوشته فیلم با صدا درست کرد همه ی دنیا دارن ازش تعریف می کنن و به سمتش میرن و به زودی همین هوش مصنوعی از انسان هم فراتر میره
ولی کلا بهتون خق میدم این ذات بشره که در برابر چیز جدید مقاومت کنه
هوش مصنوعی هم ساخت دسته
هوش مصنوعی باید تو راستای کمک به بازیسازها واسه خلق دنیاهای جدید به کار گرفته شه.
نه اینکه بیاد جای بازیسازها رو بگیره!؟
یعنی شما ازین که هوش مصنوعی بیاد جای انسان رو بگیره و بهتر عمل کنه میترسی ؟
اگه قرار باشه بهتر باشه پس لایق این هست که جای انسان رو بگیره اگر هم بهتر نباشه که نگرانی ندارع کنار گذاشته میشه من دنبال اثار خوب و بهتر هستم حالا میخواد هوش مصنوعی این کار رو کنه یا ادم هر کدوم لایق باشن باقی میمونن
دوست عزیز هوش مصنوعی دادهایی از قبل برنامه ریزی شده توسط انسان ها هست نمی تونه خلاقیت یک انسان که دارای مغزی هست که صدها برابر قدرتمند تر از یک ابر کامپیوتر هست رو بگیر بحث سر نبوغ و خلاقیت هست که دارای ریسک باشه کاری که استاد میازاکی کرد با ساختن الدن رینگ
فرض کن پدر شما بازیساز هس یا کار دیگه ای داشته که هوش مصنوعی اومده جاشو گرفته و پدر شما که عمرشو تو این کار گذاشته اخراج میکنن چه حسی بهت دست میده؟
هوش مصنوعی هرچقدر هم پیشرفت کنه نمیتونه جای قدرت تفکر و خلاقیت یه انسان واقعی رو داشته بگیره ، نمیگم بده اما واقعا ترسناک میشه وقتی در آینده همه چی بشه هوش مصنوعی! و این یعنی از بین رفتن میلیون ها شغل خواهد شد
الان همین گوشی که دستت گرفتی و یک زمانی یه اپراتور داشت که وصلت میکرد به کسی که میخواست الان اون بیکار شده ، حالا برا اینکه بچه اون اپراتور ناراحت نشه جلو پیشرفت تکنولوژی رو گرفت؟
یجوری می نویسید انگار که تا حالا از تکنولوژی استفاده نکردین تو ۱۰۰ سال پیش گیر کردین!!
الان تو خیلی از صنایع رباتها جای انسان دارن کار میکنن ، باز همین گوشی رو که دستته رباتها تولید کردن.
بجای مقابله با پیشرفت سعی کنید باهاش همگان شید که وقتی سن پدر مادرتون شدین نرید از بچتون بخواید براتون شیلتر شگن نصب کنه!
دوست عزیز جوری حرف میزنی که انگار من مخالف این فناوری هستم! نه برعکس اتفاقا استقبال میکنم از فناوری های جدید ، به قول شما نمیشه جلوی پیشرفت علم رو گرفت پس چه بهتر همگان شد باهاش.
الان به نظرت یه هوش مصنوعی بهتر میتونه واسط یه بازی بسازه؟ یه بازی ساز کار درست؟
بازدهی کار میاد بالاتر ، کیفیت بالاتر ، سرعت بیشتر ، هزینه تمام شده کار کمتر ، موقعیت های شغلی جدیدتر
از پیشرفت هوش مصنوعی نگران نباش
مشکلی نیست پدر من میتونه در راستای ارتقاع اون هوش مصنوعی مشغول به کار بشه یا به عنوان یه کمک کننده ازش استفاده کنه اینو یادمون نره که هوش مصنوعی ادم نیست که خودش دست به کار شه یه نفر باید بهش دستور بده و اون شخص میشه پدر من که تو اون هیته کاریش و تخصصی که داره حالا بخش نویسندگی یا تدوین یا چیزای دیگه ازش کمک میگیره
در راستای ارتقای اون هوش مصنوعی دست بکار بشه؟؟
چی میگگه این؟🤨🤨🤨
باوا آقای کریمی خدایی به اینا تیک ابی میدی به من بدبخت که سه چهار ساله اینجام تیک ندی…..
داداش هوش مصنوعی یه چیز فیزیکی نیست که مثلا یکی بیاد دکمه خاموش،روشن شو بزنه یا بهش دستور بده اینکارو بکنه یا نکنه!؟
خود هوش مصنوعی از قبل براش برنامه ریزی شده قوانینش ، دستورهاش ، نحوه عملکردش، تازه یادگیری ماشینی هم بهش اضافه کن
. اونوقت پدر شما یا اشخاص دیگه چطوری میخوان کمک کننده باشن!؟
هنوز دقت و ظرافتی و خلاقیتی که انسان داره هیچ وقت یه هوش مصنوعی نمیتونه داشته باشه. مثلا تو خودروسازی به خصوص مدل های خیلی ویژه و لاکچری مثل رولزرویس ، بنتلی، میباخ،و….. بیشتر کارهای ساختشون با دسته نه ماشین
داداش اشتب برداشت نکن به هیچ عنوان نمیگم بده، اما استفاده درستش نه به قیمت خراب شدن زندگی خیلیا
ی دقیقه بیخیال صنعت گیمشو
الان به این فکر کردی وقتی این هوش مصنوعی بیاد و جای اون انسان بگیره اون ادم ک کارشو از دست داده تکلیفش چیه؟
موضوع یک نفر نیستا
همین هوش مصنوعی هروز پیشرفت میکنه چن سال دیگ رفتگر های رباتیک میان ک با استفاده از هوش مصنوعی خیابون هارو جارو میکنن چند سال بعدش بازوی روباتیک با فناوری هوش مصنوعی میاد ک جای حراج هارو میگیره و همینطوری ادامه پیدا میکنه
عجیبه ک تو کشور های غربی از پیشرفت هوش مصنوعی ابراز نگرانی میکنن بعد اینجا شما نشستی میگی اگ قراره بهتر از انسان کاریو انجام بده خب مشکلش چیه
هیچ هوش مصنوعی نمیتونه داستانی بسازه که حس داشته باشه. اون حس انسانی و جذاب رو هیچ رباطی نمیتونه بسازه به جز مغز آدم.
حق دارن شما خودتون اگه پول داشته باشید حاضرید روی یه آیپی اثبات شده که صد در صد سود میده مثل جی تی ای سرمایه گذاری کنید یا یه بازی ناشناس که معلوم نیست جواب بده یا نه
چیزی که به نظرم میتونه تحول ایجاد کنه در صنعت گیم هوش مصنوعی هست اگه سرمایه گذاری درست روی هوش مصنوعی و AL بشه بهتون قول میدم در آینده به بازی هایی میرسیم که از همه نظر رد دد ، گاد اف وار ، جی تی ای و … رو قورت میدن
در هر فرانچایزی باید حداقل یک بار قمار کنند تا بتونن اسطوره بشن. یکبار قمار کردن معادل ده ها سال بدون ریسک و سود دهی قطعی واسشون هست چون اگر همون یکبار قمار رو بتونن برنده بیرون بیان تحول بزرگی ایجاد میکنند که باعث اسطوره شدن آیپی میشه. دقیقا مثل جی تی ای که با سه بعدی کردن اثرش قمار بزرگی کرد و الان هم جی تی ای vi به عنوان ناجی گیمینگ شناخته میشه. اما متاسفانه ناشر ها دیگه راضی به ریسک کردن نیستن و فقط پول واسشون مهم شده، احتمالا به زودی دیگه به نظرات هم توجهی نکنن و با تبلیغات زیاد بازی های خودشون رو بزرگ کنن، اتفاقی که داره داخل دنیای سینما اتفاق میوفته
آی پی های قدیم اگه با نوآوری حتی تو یک مکانیزم هم همراه باشن حتی می تونن از آی پی های جدید به اصطلاح نوآور هم خیلی بهتر باشند و قطعا با استقبال بسیار بیش تری هم از طرف طیف عظیمی طرفداران قدیمی و هم طرفداران جدید رو به رو خواهند شد !!
تا کسی باشه بازی های تکراری اساسین یا بدتر از اون نسخه های مزخرف کالاف رو بخره اینا با همین قدرت ادامه میدن
مزخرف. امیدوارم سونی هیچوقت این سمت نره چون سوئیچ میکنم رو pc و فقط کرکی میزنم
نمی خوام هیت کنم، به عنوان یه نکته لزوما منفی هم نمی گم، ولی سونی ریسک پذیری حداقلی داره همین الان هم، البته پولیش و production value بازیاش واقعا یه لول از سطح بازار بالاتره
من هیچ قصد ترول و فن بودن ندارم ولی بنظرم اگه آثار گذشته سونی رو برسی کنی ریسک پذیری کمی میبینی از ریمستر ریمیک ها تو خود همین بازی تازه که اسپایدرمن محبوبترین شخصیت علمی تخیلی ولی بازم امیدوارم همین روند ریسک کم به اضافه کیفیت متوسط رو به بالا حفظ کنه
تهِ خلاقیت و ریسک بازی های AAA شده اضافه کردن ریتریسینگ و بالا بردن گرافیک و روی آوردن به ریمیک و ریمستر نسخه های قدیمی و تقلید از چند بازی دیگه که بعدش اسمشم میزارن “نوآوری”
الان اکثر بازیها سوم شخص مبارزه ای شدن از بس زیاد شدن حالم دیگه ازشون بهم میخوره
سرویس ها بدرد همین میخوره به سازنده پتانسیل ریسک پذیری میده
اگه ریسک نمیکنید حداقل بازی خوب بدید
قطعا وقتی یه بازی از یه فرنچایز موفق میاد من گیمر به این نگاه میکنم که چی به بازی اضافه شده؟چه پیشرفتی داشته؟ولی وقتی که میبینم همه چیز کپی پیست بازی قبلیه،چرا باید بازی رو بخرم؟
علاوه بر اون،وقتی کسی آیپی جدیدی میسازه و یه مکانیک تازه یا یه مدل گیمپلی خاص و تازه معرفی میکنه،نمیشه ازش انتظار داشت که اونو بینقص پیاده کنه ولی یه گیمپلیای که نمونه های زیادی ازش وجود داره مثل مخفی کاری مدل اساسین کرید،قابل قبول نیست که نقص داشته باشه
اخ اینطوری که خیلی بد میشه
یادش بخیر چند سال پیش که من و خیلی های دیگه میگفتیم که این استدیو خریدن ها و ناشر خریدن هایی که راه افتاده فارغ از یک پلتفرم خاص در مجموع به ضرر این صنعت هست و محدود شدن ناشر ها و استدیو ها به یک پلتفرم خاص در مجموع چیز خوبی نیست
همش در جواب به ما میگفتن فشار بخور فشار بخور
الان همه با هم فشار میخوریم🫡😁
فشار نوش جانه گیمر و سازنده و ناشر و همگی باهم….
درود بر گیمرها
سال نیک
چی جالب من سر این پست ری اکت رفتم الان این داستان
راه حل در این پست تکفا پیداست
https://techfars.com/279056/nvidia-ai-game/
مگر موسسه خیریه هست که ناشر سود نکنه
همان طور که قبلا گفتم یعنی همون موسسه خیریه اگه دیتا لازم از داشته باشی برای قضاوت خواهی دید که اون یک منافعی میبره در اکثر موارد
دقیق مثل اهدا ماشین های اسقاط به موسسه خیریه در آمریکا برای استفاده از رانت ۳۰ درصدی مالیات که رواج داره.
درود مجدد
یک مورد دیگه به ذهنم رسید
الان با این فن بیس، بازی AAA برای صفحه تخت اینجوری ناشر ترسو کرده دیگه باید به ناشر های VR حق داد
جا داره یک درود به capcom بدیم ، دست خوش
فقط زمان و شاید هوش مصنوعی داستان ها اوکی کنه
هوش مصنوعی پویا هست و مدام در حال یاد گیری هست الان که پابلیک کردن برای آموزش بیشتر الان مثل نوزاد یک روز هست
این جاست که باید قدر بازی های ایندی که پر هستند از خلاقیت رو بدونیم
کاملا مشخصه کسایی که مثل ما با نسل شش و هفت وارد دنیای گیم شدن رو میبرن به سمت بازی های مستقل و این نسلای جدید که دنیای بازی بدون این که براشون به اسم هنر تعریف بشه به عنوان صنعت تعریف شده میرن سراغ همین تکرار های AAA اخرشم یا از دنیای گیم زده میشن یا میرن سراغ بخش هنری ویدیو گیم که بیشتر تو بازی های مستقل پیدا میشه.
دیگه نسل هفت تکرار نمیشه
خوب مسخره ها چه ایده ای نبوده که نساخته باشن؟زامبی؟ جنگیدن با اسکلت تیرکس رو کره ماه؟ نگهبانان کهکشان،؟، دیگه چی میخواید؟! ریسک چی کشک چی بابا جمع کنید ، همه شرکتا توی نسل هفت ایده پردازیاشونو به قول خودتون به صورت انقلاب تو بازیا نشون دادن ولی الان تو نسل های هشت و نه ، دور دورِ شرکتیه که کلاشو سفت چسبیده باشه و اون ایده رو با حداکثر توان رشد و پیشرفت داده باشه که خلاقیت و محبوبیت زیادی لازم داره حتی تو اینم کلی ایده پردازی هست، غیر این ۹۰ درصد ریسک پذیری ها از صفر ، با سر زمین میخورن
راهکار کاملا درستیه متاسفانه به اصطلاح گیمر های اینجا که بویی از صنعت گیم نبردن میان این ایده نابو میکوبونن در صورتی که اگه همین ایده اجرا بشه دیگه یوبی باگ نمیتونه ۳ گانه اتزیو رو یه طور بسازه
خو خیلی وقته این اتفاق افتاده ی نمونه بارزش همین ریمیک ها ریمستر ها واقعا که فقط میشه به چشم پول بهش نگاه کرد دلم فقط به from software به بازی های میازاکی خوشه مگه اینکه ۲۰۲۵ بقیه ی استودیو های سونی ی تکونی به خودش بده
اون زمان با عشق بازی درست میکردن در کنارش پول درارن الان پول در میارن در کنارش عشق کنن 💔
سازنده ها بازی های ویدئویی باید خودشون رو با کار با هوش مصنوعی پیشرفته آماده کنند تنها روش ساخت بازی های بزرگ در آینده همینه هر بازی مثل GTA که فن بیس میلیونی نداره
هزینه ساخت بازی ها هر لحظه داره بیشتر میشه لست پارت ۲ ۲۲۰ میلیون دلار هزینه داشته تو بیا همین پولو به یه کارگردان بده یه فیلم مثل اوتار میسازه برات.
یارو باید از یجا در بیاره تا یجا قمار کنه دیگه