کارگردان Baldur’s Gate 3 طمع ناشران را عامل تعدیل نیرو میداند
کارگردان Baldur’s Gate 3 اخیراً نظرات خود را درباره تعدیل نیرو در این صنعت به اشتراک گذاشت.
او میگوید طمع ناشران در حال نابود کردن این صنعت است. این کارگردان ادعا میکند ناشران باید در این مسائل صبورتر باشند. Baldur’s Gate 3 همچنان در اخبار و رسانههای اجتماعی سر و صدا میکند. این بازی پس از کسب جایزه بهترین بازی سال در مراسم The Game Awards 2023، توانسته جوایز مختلفی را در رویدادهای متعدد به خود اختصاص دهد.
آخرین پیروزی این بازی نقش آفرینی در کنفرانس توسعهدهندگان بازی (GDC) 2024 بود؛ جایی که برای بار دیگر به عنوان بازی سال معرفی شد. با این حال، سوین وینک (Swen Vincke)، کارگردان بازی، از این فرصت استفاده کرد تا به خاطر طمع ناشران و تعدیل نیروهای اخیر، آنها را مورد انتقاد قرار دهد. ناشران بزرگی مانند سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز و … امسال با تعدیل نیرو مواجه شدهاند. سوین وینک، مدیرعامل استودیوی Larian و کارگردان Baldur’s Gate 3، در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد و گفت که علت اصلی این تعدیل نیروها، طمع ناشران است.
به گزارش یوروگیمر، او خاطرنشان کرد که ناشران در یک چرخه دائمی تعقیب سود، تعدیل نیروی توسعهدهندگان و سپس استخدام دوباره آنها در صورت نیاز گیر کردهاند. او همچنین اشاره کرد که افراد حرفهای برجسته زیادی در این صنعت به تازگی شغل خود را از دست دادهاند. سوین وینک به ناشران توصیه میکند که به جای تعقیب کورکورانه سود هر سه ماه یکبار، کمی سرعتشان را کم کنند و به ارزش قائل شدن برای افراد خلاق و بااستعداد اهمیت دهند. حرفهای او مورد توجه مخاطبان GDC 2024 قرار گرفت و بسیاری با تکان دادن سرشان با او موافقت کردند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
از چد های روزگار این Swen Vincke
واکنش هوش مصنوعی : شما در حد من نیستید
مهم ترین دلیلی که اکثر استودیوها از جمله لارین باید یا این که تمایل دارن مستقل بمونن رو این شخص رک و پوسکنده بیان کرده !!!
حرفشو باید طلا گرفت واقعا نوش جونش موفقیت هایی که کسب کرده
حالا کارگردان Baldur’s Gate 3 و استودیو Larian شده ملا صنعت گیم؟!
جدا از بحث کیفیت بازی یکی ازدلایل قوی جذابیت بازی تبلیغات روی نقاط و جذبه زنان و مسایل بزرگسالان بود طوری که بعد از سه دهه تجربه گیمریم بازی در این حد نوآور یا گستاخ در این موضوع ندیدم.
{حالا نه اینکه بنده موافق یا مخالف موضوع باشم ولی این حقیقته که این بازی با مانور قوی در این زمینه مشتری جذب کرده}
ربطش اگر هنوز نرسوندم این هست که اگر بازیش نمی فروخت خوب تعدیل نیرو درک میکرد
والا تو bg3 هیچکس رو نقاط و جذبه زنان تاکید نکرده هر کدوم از کمپنیون ها شخصیت خودشونو و گیم اصلا درگیر اینگونه مسائل نیست اگه چیزی در نظر داری که طی سه دهه تجربه گیمریت به چشمت اومده برام مثال بزن
جدی میرفامید په ما اینا از کجا میاریم(ضبط کلیپهای برهنگی در Baldur’s Gate 3 میتواند به بن شدن شما در Xbox منجر شود) تیر خبر گیمفا.بله درست بازی کنی مشکلی نداره.اما رو این مسائل از شمارهای قبلی مانور داده بود…
دوست عزیز اصلا موضوع کامنت اون یارو چیبود؟ میگه قضیه فمنیستیه و جنس زن جذبه خاصی داره و (femdom) وگرنه همه rpg ها سکژوال کانتنت دارن bg3 هم خوبشو داره ولی میگه زنا رو بزرگ کردن ولی اینطوری نیست و جناب عالی مثل اینکه حتی بازیشم نکردی و حرف میزنی
ویچر ۳ ، جی تی ای، بالدرزگیت، سایبرپانک یک نقطه ی مشترکشون و قدرت فروششون مسائل بزرگسالانه
جالبه پس من ۸۰۰ پول گیم دادم ۵ ۶ تا کاتسین ۱۰ ثانیه ای ببینم ؟ که تقریبا هیچی هم تو معلوم نیست؟
شاید شما اونقدر پول برا ۵ تا کاتسین بدید .
در ضمن مسأله ای که گفتید فقط از اون جهت حداقل منو جذب که مسیر رسیدن به اون کاتسین جذاب باشه
دوست گرامی حرف شما متین
اما فن سرویس داره این موضوعات و بی دلیل وقتو هزینه ساخت نمیزارن روی این موضوعات و توی فروش تاثیر بسزایی داره
ایشون از واژه گستاخ درست استفاده کردن چون هر چیزی اندازه ایی داره
مثل برادران وارنر که چطوری بخاطر پول راکستدی رو نابود کردن مورتال رو به گند کشیدن یا یوبی سافت که بخاطر همین طمع از شاهکار ساختن رسید به کپی پیست کردن عناوین خودش
کپی پیستاشم ناقص کپی پیست میکنه xD
شوربختانه طمعِ مدیران بالا رده در همه شاخه ها وجود داره و تبدیل شده به یک مفهوم عادی. انگار همه شرکت ها باید سود های بالا و رتبه بالا بگیرن. خودم از نزدیک این بحران زشت رو در یک شرکت جهانی حس میکنم. دیکتاتوری محضِ
شرمنده ولی داره چرند میگه، وقتی حاشیه سودت پایین باشه مجبوری تعدیل کنی، ربطی به طمع مدیران نداره، مدیران مجبورن پاسخگوی سهامدارا باشن، شما نمی تونی با صرفا کم کردن حقوق مدیران حاشیه سود رو به طرز معنی داری بالا ببری، یا باید تعدیل کنی یا باید مسیر نینتیندو رو در پیش بگیری که گرافیک رو بذاری تو درجه سوم یا چهارم
در مورد بخش نینتندو زیاد موافق نیستم بازار هدفش بیشتر به اون نوع گیم ها علاقه داره و سخت افزار هم محدودیت کم نداره
الان در حال حاضر پرخرج ترین بخش بازی ها گرافیکشونه، نینتیندو هم نه اینکه نخواد وارد بازی با گرافیک بالا بسازه ولی متوجه تو خالی بودن این رقابت سخت سنگین تو گرافیک بازی شد و روی اون بخش تکیه نکرد و مخاطبش رو به اون سمت نکشید، کماینکه یه نفری که از سونی انتظار گرافیک بالا داره از نینتیندو اون انتظار رو نداره