توسعهدهندگان Starfield با کمبود زمان مواجه بودند
بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، فهمیدهایم که توسعهدهندگان Starfield با کمبود شدید زمان مواجه بودند و همین مسئله باعث بروز مشکلات زیادی شده بود.
نکات برجسته
- محدودیتهای زمانی باعث شدند که آخرین مأموریت Starfield در Masada 3 دچار تغییرات بزرگی شود.
- برای صرفهجویی در وقت، مأموریت نهایی از مکانهای قبلاً ساخته شده استفاده کرد.
- گستردگی Starfield ایجاد یک داستان منسجم را دشوار کرده بود.
عنوان Starfield یک موفقیت بزرگ برای شرکت Bethesda بود؛ زیرا تعداد بازیکنان آن در عرض چند ماه به ۱۲ میلیون رسید. این بازی همچنین فروش کنسول Xbox را برای مدت کوتاهی افزایش داد و طرفداران اکنون منتظر بستهالحاقی Shattered Space هستند. با این حال، متوجه شدهایم که همهچیز در توسعه بازی به آرامی پیش نرفته.
ویل شن (Will Shen)، طراح سابق مراحل Starfield، اخیراً سفر دیوانهوار طی شده برای توسعه بازی را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. ویل شن میگوید که با نزدیک شدن به ضربالاجل، مشخص شد که بخش مهمی از بازی هنوز ناقص است؛ یعنی یک پایان مناسب و حماسی برای جمع کردن تمام خطوط داستانی. بینشهای ویل شن موانعی را که در طول توسعه بازی با آن مواجه میشوند آشکار میکند و بر نیاز و عجله برای شکلدهی لحظات پایانی آن تأکید مینماید.
در طول رویداد GDC، ویل شن فاش کرد که مأموریت نهایی بازی در آخرین لحظات توسعه طراحی شده بود. آخرین مأموریت Starfield که در Masada 3 انجام شد، به دلیل محدودیتهای زمانی، پیشرفتی شتابزده را پشت سر گذاشت. ویل شن که در نقشهای مختلف مانند سرپرستی تیم طراحی مراحل فعالیت میکرد، میگوید که اعضای تیم فرصتی برای نفس کشیدن نداشتند.
ما لوکیشن نهایی بزرگی که قرار بود داستانها را به هم گره بزند، از دست داده بودیم.
وقت نداشتیم.
این مأموریت که شامل نبردهای فضایی، مبارزات زمینی و تغییر ابعاد میشود، به دلیل نیاز شدید به وجود آمد و از طراحی RPG استودیوی Bethesda که به دقت برنامهریزی میشود، جدا شد. دنیای عظیم Starfield نیز فرصتها و چالشهایی را ارائه میداد. در حالی که فرصتهای اکتشاف زیادی را فراهم میکرد، روایت داستانی منسجم در هزاران سیاره چالش بزرگی برای تیم سازنده بود.
فشار زمان باعث شد که ویل شن به طراح ارشد مراحل، یعنی استیو کورنت (Steve Cornett)، تکیه کند. راه حل استیو کورنت هوشمندانه بود: «جهش ابعاد». توسعهدهندگان به جای ایجاد یک منطقه جدید، مکانهای آشنای قبلی را در ابعاد متفاوت ارائه کردند. این پیچ و تاب با حفظ منابع ارزشمند توسعه، پایانی متمایز را ارائه داد.
اگرچه ترفند جهش ابعاد ممکن است کمک کرده باشد، اما تعدادی از بازیکنان احساس کردند که مقیاس آخرین مأموریت به اندازه بقیه بازی نبود. واکنشهای طرفداران متفاوت است، برخی مأموریتهای نهایی را تحسین میکنند؛ در حالی که دیگران فکر میکنند پایان بازی کاملاً انتظارات آنها را برآورده نساخته.
شایان ذکر است که ویل شن و استیو کورنت هر دو از Bethesda نقل مکان کردهاند و اکنون در پروژههای جدید در استودیوهای جداگانه مشغول به کار هستند. با نگاهی فراتر از محدودیت زمان، داستان ساخت مأموریت پایانی Starfield، نگاهی اجمالی به حل خلاقانه مسئله دارد که اغلب در طول توسعه بازی رخ میدهد. این گواهی بر نبوغ توسعهدهندگانی مانند ویل شن و استیو کورنت است که میتوانند راه حلهای خلاقانهای را تحت فشار بیابند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
یادمه هیلو هم برای پایانبندی زمان کم داشت
آره داداش
بازی باید ۱۵۰ سال بعد منتشر میشد تا جاودانه میشد.
مرده حساب gta v تو پنج سال ساخته شد و ده ساله هنوز تو صدر فروشه هفتگی و ماهانه و سالانه است.
خدا شاهده مایکروسافت شومه.به قدری شومه و کار بلد نیست اگه مثلا راکستار رو بخره شما فاتحه gta رو باید بخونید.
من خیلی نارحتم که کالاف به دست مایکرو نابود شد.استارفیلد جای خود دارد
این گندی که زدن ۵۰ درصدش حداقل مقصر بتزدا و اون داد هاوارده
دوست عزیز جهان استارفیلد بسیار بزرگ تر از GTA V هستش و توسعه دهندگان میخواستند بیشتر این جهان رو با داستان های مرتبط به هم پر کنند اما بخاطر زمان ناکافی(بدلیل فشار های سرمایه گذاران) نتونستند اون چیزی رو که باید میساختند…
شاید اگه یک سال دیر تر عرضه میشد…
هیلو که میگن ریبوت شده از اواسط ساخت
درضمن هیچ استودیویی با راکستار قابل مقایسه نیست
مایکروسافت کالاف رو خراب کرد؟ کالاف بعد کلدوار و ونگارد خراب شد. مایکروسافت بعد مدرن وارفر ۲ خرید که اونم بازی خوبی نبود. مدرن وارفر ۳ هم قرار بود دیالسی باشه که کردنش بازی مستقل. اگه بلکاپس ۶ خراب شد اون موقع میتونی بگی
بجای اینکه بیان مظلوم نمایی کنن باید توی بازی الدر اسکرولز ۶ جبران کنن
اگر تو اونم مثل استارفیلد تر بزنن تمام طرفداراشونو از دست میدن
اع…اصلا حواسم به الدر اسکرولز ۶ نبود…نسخه قبلی یا همون اسکایریم دیدی چقد خفن بود و چقدر پلیر داره؟!
هنوزم که هنوزه مردم بازیش میکنن.اما نسخه بعدی فاتحه اسکایریم هم میخونه.
امیدوارم سرش زیاد تبلیغ نکنن که وقتی خراب شد لالمونی بگیرن!
بعد استارفیلد زیاد به بتسدا خوش بین نیستم
خوشم میاد وقتی گیم رو میسازن و پروژه تموم میشه یادشون میاد
چه گ…هی خوردن🤦♂️🤦♂️🤦♂️
ولی داخل تبلیغات خوب بلدن م..له بکشن🤦♂️🤦♂️🤦♂️
بعدم من نمیدونم ایکس باکس چند سال باید به اینا وقت میداد تا گیم رو آماده بدن؟؟؟
اومد ۲۰۲۲ رو حتی به ضرر رد کرد تا استارفیلد رو آماده بدن!چند بار تاخیر زد!!!
بعد حالا میگن وقت کم بوده🤦♂️🤦♂️🤦♂️
همینه که هست!
آخه مشکل اینجاست که کلا از هسته داغونه!
دیگه کار به مرحله آخر گیم نمیرسه!
من خودم دلیل اینکه استارفیلد رو بعد ۵ ماه و ۸۰۰ ساعت گیم پلی ول کردم این بود که ی خری،اسبی نداشت که پلیر داخل سیاره نیاد ۱۰۰۰۰۰
کیلو متر راه بره!
دیگه خسته شدم از بس راه رفتم تو سیاره!😅😂🤦♂️
نه داداش مایکروسافت به کارمنداش کاملا اختیار تام و وقت داده اصلا هم دخالت نکرده تو کارشون که باید زودتر بازی رو عرضه کنین👺نتیجش شد یه پایان بندی و داستان مید رو به پایین و شلخته
مایکروسافت دوست خوب کارمندان💚
اول اینکه اگر کمبود وقت بوده به خاطر مایکروسافت نبوده به خاطر زمان بندی ضعیف بتسدا بوده
دوم اینکه قبلاً گفتم کامیونیتی بتسدا هیچ ربطی به دعوا های کودکانه فن بوی ها نداره، میتونید سر یک موضوع دیگه بحث کنید
سوم اینکه منی که از الدر اسکرولز های فقط الدر اسکرولز آنلاین بازی نکردم و از فالوت ها فقط فالوت ۷۶ رو بازی نکردم نمیتونم اینقدر خلاصه یک بازی رو مورد نقد قرار بدم، شما لابد تجربه بیشتری دارید که بازی به عظمت استارفیلد با کلی نقطه ضعف و قوت رو در دو سه کلمه نقد میکنید 🤷♂️
مشکل اصلی اینه که هایپ کردن به عنوان سیستم سلر وگرنه کسی از اولشم به بازی های هاوارد دیگه امیدی نداشت. ترلیر هایی که دادن خیلی کول زننده بود. اسکایریم ده برابر جذاب تر از استارفیلده با اینکه یک دهه قبل منتشر شده
والا مایکروسافت تاخیر هم زد
دیگه بیشتر از این که نمیشه تاخیر زد، اینطوری به اعتماد مردم ضربه وارد میشه
مشکل اصلی بتسدا و اون تاد هاوارد هستن که میگن بازی امادست و مدیران مایکروسافت رو راضی میکنن که بازیو معرفی کنه
بله شما درست می فرمایید…مشکل اصلی زود معرفی کردن بازی هستش!!!
بی خیال ده سال زمان داشتید عین کلاه برداری هست کلی تبلیغات اسکایریم در فضا بازی تمام دوران اخرش هشتاد درصد نقد منفی کلی هزینه کن فقط چند سال تمرکز رو یک کنسول بود زمان نداشتید سیاره های خالی جایزه نبردن پیشکش پلیرهات هم ریخت همش اینهمه هزینه کن بگیر ببند اخرشم فن های دو اتیشیه تندرو بیان به رقیب هیت مسخره بدن اون دیگه خیلی رو میخاد
ده سال رو از کجا اوردید ؟ فالوت ۷۶ .دی ال سی های فالوت ۴ زمان نمیخواست؟
فالوت ۷۶ یه شعبه دیگه ساخته
مثل ارکین( دثلوپ و ردفال)
حرفتون درسته ولی شعبه اصلی تو توسعه فالوت ۷۶ نقش داشته
تیم اصلی بتسدا نقشی در ساخت فالوت ۷۶ نداشته، حتی تاد هاوارد هم نظارت خاصی روی فالوت ۷۶ نداشته اینکه گفتن کارگردان بازی هست و کلی هایپ ایجاد کردن به خاطر بحث مارکتینگ بود، البته همه میدونن تاد هاوارد دروغ میگه ولی خب بازم به طرز عجیبی داخل مارکتینگ عالیه 😂
اینم حرفیه😂
دوست عزیز بیش از ده سال هست فقط به صورت فیزیکی در دست توسعه هست اگر مرحله ایده پردازی و تهیه سند اولیه پروژه رو بگیم ببیشتر از ده سال میوفته اونم جزو روند توسعه مییشه ولی ما توسعه فیزیکی رو گفتیم
طبق گفته ها شنیده ها ۷ سال داشته ساخته میشده ، خود تاد هاوارد هم گفته ۲۰ سال ایده ساخت بازی تو ذهنش بوده ، پس واقعاً نمیشه گفت وقت کمی داشتن
بیاید منطقی باشیم. ده سال برای ساخت همچین رویای جهان باز شاهکار زمان کمی بود و متاسفانه به پتانسیل خودش نرسید. تیم سازنده حداقل ۳۰-۴۰ سال زمان برای ساخت این بازی نیاز داشتند
شاهکار؟ فن بوی بازی را کنار بزاریم در این که استارفیلد بازی خیلی خوبیه شکی نیست ولی شاهکار؟ هرگز.
متاسفانه میتونست باشه ولی ظاهرا تیم تادهاوارد دیگه اون تیم فال اوت ۴ و اسکاریم نیستن
دقیقاً👍👏👏
😐 سی چهل سال؟شوخی کردی دیگه؟
اصلا تا ۳۰-۴۰ سال دیگه بنظرت کسی ویدیو گیم هم بازی میکنه؟
بنظرم تو دو دهه پایانی عمر کنسول ها هستیم و تا بیست سال دیگه فکر نکنم شاهد عرضه کنسول حداقل به این شکل های امروزی باشیم.
تا ۲۰ سال دیگه کنسول ها برداشته میشن و جاشون رو یا کلاود یا عینک های واقعیت مجازی میگیرن، تقریبا کاری که الان اپل داره با ویژن پرو انجام میده
اسکایریم در فضا؟ یاد اون هیت های اولیه به تریلر های فالوت ۳ افتادم که میگفتن آبلیوین تفنگی 😄
چهره ان پی سی پایین مقاله رو😂
وقتی نمیدونی adoring fan کی هست و فقط میخوای یک هیتی داده باشی:
مجبور نبودین عرضه کنین .
وقتی وقت ندارین تاخیر بزنین . بهتر از اینه که بازی ای که قرار بود به شاهکار تمام دوران تبدیل بشه متاش بشه ۸۳
این بازی اگر ۲۰۲۴ می اومد گوتی میشد
اگر…
اگر هایی که صرفا توی مغذ تو و امثال توئه تا این فاجعه رو توجیه کنند
خوبه خودتونوم قبول دارید گوتی نیست..
گوتی؟ استارفیلد حتی اگه از تمام پتانسیل هاش هم استفاده کنه نهایتا میشه یک بازی شاهکار، اون طوری میتونست از نامزد های گوتی بشه ولی اگه قرار بود گوتی بشه حتما داخل سال ضعیفی از نظر گیمینگ باید عرضه میشد تا گوتی بشه
۲۰۲۴ که هیچی ساله ۴۲۰۲ هم میومد چیزی نمیشد با اون دنیای پر از خالی و اون چینش ماموریتها،
تو بازی میدویدی چشمای طرف سیاهی میرفت نمیشد دیگه تند بری چرا چون باید ۱۵۰ ساعت طول میکشید بازی کردنش،سخت،بدقلق،ازار دهنده،کند
۲۰۲۴ که هیچ …
میکوبیدن از نو میساختن برای ۳۰۲۴ بازهم همین گندی بود که هست…
🤣🤣🤣🤣🤣 از گوتی و انقلاب گیمینگ قطعی تاریخ زسید به این کامنت
🤣🤣🤣
😂😂بازم کار خاصی نمیکرد نهایت شاید چن تا جایزه میگرفت ولی گوتی امکان نداره😂
بچها استارفیلد چند سال در حال ساخت بوده؟
من حاضرم gta6 شده یکی دوسال دیگه تاخیر بخوره ، اما وقتی اومد خوشکل نبود این چندسال رو بشوره ببره پی کارش!
البته بازی های جهان باز دارن وارد فاز جدیدی میشن به خصوص بعد از gta6 که معیار جدیدی خواهد بود و بازی های جهان باز بعد از gts،حتما مقایسه میشه با اون و اینکارو واسه بازیسازها خیلی خیلی مشکل تر میکنه
بیخیال دیگ جی تی ای ۶ هم یه گیمع معمولیه
داداش مورد انتظارترین بازی تاریخ گیمه! چه بخواهیم و نخواهیم بازی جهان باز بعد با gta مقایسه میشه و به طور کلی توقع همه رو یه لول بالاتر میبره
خیلیم نباید گندش کرد gta 6 رو درسته راکستار شاهکارسازه ولی استارفیلدم خیلی گندش کردن اخرش دیدیم چیشد
استارفیلد بازی بدی نیست ولی اونطور که هایپ کردنش نبود
راکستارم ۱۳ سال وقت نگذاشته برای gta 6 رد دد ۲ رو ساخته gta انلاین و gta + رو ساخته از اون ور زمان برای پورت رد دد ۲ روی پی سی گذاشته و پشتیبانی خیلی قوی از جی تی ای انلاین داشته
بعد ما از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ درگیر کرونا بودیم و شرکت داخل دور کاری و محدودیت بود
انتظار قطعا نباید داشت که …..
داش گنده کردن فرق داره استار فیلد توسط چند تا فن بوی ایکس باکس گنده شد ک ۹۷ درصد پی سی گیمرا بای دادنو الان دارن سعی میکنن که کسی ازین موضوع با خبر نشه اما راکستار نه تنها وقتشو داره بلکه یه کمپانی هست که سالها داره شاهکار میسازه و الان هم با گرافیک نسل جدیدی که داده همچی تغییر میکنه و انگار وارد یه نسل دیگه از لحاظ گرافیک میشیم
در شاهکار بودن راکستار هیچ شکی نیست ولی نباید الکی هایپ کرد و گندش کرد.
دقیقا دوتا فن بوی میان میگن متای. Gta vi ۹۸ یا ۹۷ میشه بعد که متاش مثلا میشه ۹۲ یا ۹۳ بادشون میخوابه
داش اونا دیگ فیلم هندی دیدن تو بهترین حالت ۹۴ بشه چون سخت گیری زیاده
کسی که استارفیلدو بهتر از ردد۲ و بازیای راکستار میدونه معلومه همچین حرفی میزنه😂
امیدوارم برای es6 زمان کم نیارن
تریلر رو سال ۲۰۱۷ عرضه کردن
اگه ۱۱ سال برای تیم بتسدا کم محسوب میشه دیگه مشکل خودشونه
تازه با همچین زمان زیادی برای ساخت بازی همچنان تأخیر بازی تا سال ۲۰۲۹ محتمله و همین هم باعث میشه انتظارات حتی از اینی که هست بیشتر بشه
عجب تیم با تجربه ای استارفیلد داشت! خصوصا همچین طراح هایی که داخل تیم استارفیلد بودن، من هنوز استارفیلد رو تموم هم نکردم و همچنان منتظر آپدیت ها و دی ال سی ها هستم ولی موقعی مقاله رو خوندم واقعا جالب بود همچین تغییرات بزرگی دقیقا در پایان ساخت بازی، تازه توی کمبود وقت تونستن بالاخره بازی رو کامل عرضه کنن، البته منظورم از کامل بودن بازی اون بازی تکمیلی هست که بتسدا در نظر داشته وگرنه استارفیلد بازی کاملی نیست، گفتم و باز هم میگم استارفیلد بیشتر مشکلاتش از ریشه هستش و خصوصا محدودیت های بتسدا و البته ایده بیش از حد بزرگ تاد هاوارد ولی بازم کلی مشکل داره که میتونه حل بشه
الدر اسکرولز ۶ هم که انتظاراتی زیادی ازش دارن نباید همچین مشکلاتی از ریشه داشته باشه، همین الان هم مطمئنم با این فاصله ای که بین اسکایریم و الدر اسکرولز ۶ افتاده (احتمالا تا عرضه الدر اسکرولز ۶ به هفده، هجده سال هم برسه) انتظارات از الدر اسکرولز ۶ در بالاترین حد ممکن قرار داره
اره داش چه کمبود وقتی🗿واقعا شگفت انگیزه این همه مدت تلاش کردن تا شبیه ساز لودینگ بسازن ..جوری که میگی من هنوز استار فیل رو تموم نکردم ادم فکر میکنه ازون ادمایی ک میگی بازی کردم و عاشقشم ولی اصن تو گبمات نیست و اول گیمو تاحالا نگاه نکردی🗿
من هیچوقت نگفتم استارفیلد یک بازی کامله، اگه هم بازی رو تموم نکردم به خاطر همین کامل نبودن بازی هست و منتظر آپدیت ها و دی ال سی ها هستم
یه طوری حرف میزنن انگار بار اولشونه بازی میسازن
به خدا که حیفه ای کاااش بتسدا موتور بازی سازی قدیمی اش و عوض کنه و از آنریل انجین استفاده کنه … از طرفی بازی هاش رو با المان های سولز لایک ترکیب کنه و دوربین رو به 3rd person تغییر بده … برای داستان هم سنگ تموم بزاره تا بازی تبدیل بشه به بازی انحصاری که فروش کنسول های ایکس باکس و افزایش میده
لابد بعدش هم کلا المان های آر پی جی رو از بازی هاش حذف کنه 😐
عزیز بازی های سولز لایک هم آر پی جی هستند دیگه اتفاقا منظور من هم همین تقویت اِلِمان های rpg بود فکر کنم منظورم و بد رسوندم
بازی های سولز لایک اکشن آر پی جی هستن
حتی داخل همون المان های اکشن آر پی جی بازی های بتسدا هیچ شباهتی به سری سولز ندارن
کلا داخل بازی های بتسدا اکشن اولویت نیست و میشه گفت اکشن خودش فقط داره در راستای المان های آر پی جی پیش میره ولی داخل بازی های سولز لایک برعکسه، اولویت با اکشن هست و المان های آر پی جی هم فقط برای تقویت اکشن هستن کلا سبکشون فرق داره
این و نمی دونستم
ممنونم از توضیحات جامع و کامل ات داداش گلم 🌹
تازه میخواستن ۲۰۲۲ عرضش کنن😒
بزرگترین مشکل لودینگ هست وگرنه من بازیو کامل میکردم
حیف که لودینگش اعصاب نزاشت
متاسفانه مشکل لودینگ هم یه مشکل بیسیک و پایه ای هست و با اپدیت نمیشه رفعش کرد و باید بازیو بکوبن از اول بسازن
زمان کم !!!! این همه تاخیر و … بس نبود .
همش گردن مایکروسافت و برند اکس باکس نندازیم دیگه، استودیو چیکار میکرده تو این زمان 😑 اون همه باگ و مشکلات زیاد ، گرافیک سینوسی و … . اینا چیزی نیست که مایکروسافت مقصرش بوده باشه. مایکرو وظیفش بودجه بود که تمام و کمال دادن . وقتی ی چیزیو علکی و بیش از حد بزرگش کنیم همین میشه
نگران دایورسیتی و حقوق لگبت بودن
منطقیه…
یعنی ۱۰ سال کم بوده ؟
من این بازیو نصب کردم و واقعا فهمیدم بازیش مسخرست گیم پلی بد جا به جایی های بیهوده گان پلی مزخرف که وقتی انمی هارو میکشی انگار اصن چیزی بهشون برخورد نمیکنه جذابیتی نداشت بعد یک روز دیلیتش کردم
داره کم کم گندش در میاد که چه مشکلاتی بهشون تحمیل شده !!
از قدیم گفتن هر کس را بهر کاری ساختن ماکروسافت از سال ۲۰۰۱ که کنسول ساخته تا الان خودشو کشت یک بازی بده بهتر از سونی شاید به چش بیاد ولی نتونست و همیشه دوم موند استارلود هم یکی از همین بازی ها بود که باز هم اشغالی بیش نبود ، یکی نیست به این بگه برو ویندوزتو بساز که توش خوبی ترو به ساخت گیم
داش حق میگی اما مایکرو هم بازی بدی تا الان نساخته مثل های فای و فورزا که واقعا خودم باهاشون حال کردم فورزا رو تو ایکس باکس دوستم خبلی بازی کردم اما انحصاری های سونی…..ولی میشه گفت توی گیم پس واقعا مایکرو موفق که اونم در اصل یه ضرر بزرگه براش هر صورتی حساب کنی و معلومه که خود مایکروسافت خیلی تا الان کمک کرده به کمپانی ایکس که پا به پای سونی بیاد اما مطمعنم اگه یه روزی پلیرا ایکس باکس تقریبا نزدیک پلی استیشن شن به یه صورتی گیم پسو گرون میکنه ک این طبیعیه