معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ می‌توانید به تماشای انیمیشن‌های سینمایی و بلندی بپردازید که دنیاهای فانتزی دوست داشتنی را در برابر دیدگان شما به ارمغان خواهند آورد.

مدیوم انیمیشن را می‌توان به عنوان بستری در نظر گرفت که تخیل و فانتزی در آن هیچ محدودیتی نداشته و استودیوهای حاضر در این حیطه می‌توانند با دست گذاشتن بر روی موضوعات مختلفی که از کودکی تا بزرگسالی با آن‌ها سر و کار داریم، وقایع و داستان‌های جذاب و شگفت انگیزی را خلق نمایند که چه بسا جنبه‌های آموزنده‌ای نیز برای بینندگانش در پی خواهد داشت. مدیومی که به لطف استودیوهای خلاق و پیشتاز در این عرصه همچون پیکسار، دریم‌ورکس، ایلومینیشن و دیزنی در طی سال‌های اخیر آثار ماندگاری را برای مخاطبین خود رقم زده است.

نکته حائز اهمیت درباره انیمیشن که در قبال انیمه‌های شرقی نیز صدق می‌کند، به مخاطبینش مربوط می‌شود که برخلاف تصور کلیشه‌ای و ساده انگارانه، هیچ محدودیت سنی نداشته و همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برخی از این انیمیشن‌ها حاوی مفاهیم و پند و اندرزهای آموزنده‌ای هستند که چه بسا مخاطبین بزرگسال خود را نیز تحت تاثیر قرار داده و می‌توانند روحیات آن‌ها را تحت‌ الشعاع قرار دهند.

به همین منظور و با توجه به این که در تعطیلات نورورز باستانی به سر می‌بریم، در مقاله امروز به سراغ معرفی ۱۵ انیمیشن سینمایی جذاب و سرگرم‌کننده رفته‌ایم که می‌توانند اوقات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورند. انیمیشن‌هایی که ملاک انتخاب آن‌ها به زمان انتشار بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ میلادی مربوط شده و هیچ رتبه بندی خاصی برای معرفی‌شان در نظر گرفته نشده است.

پس در ادامه ما را همراهی کرده تا انیمیشن‌هایی دوست داشتنی را در کنار یکدیگر مرور نماییم. تماشای هر یک از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای ناب و به یاد ماندنی برای شما محسوب شود.

۱۵. انیمیشن سینمایی Wolfwalkers محصول سال ۲۰۲۰

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

این مقاله را با انیمیشنی به نام Wolfwalkers آغاز می‌کنیم که پایانی بر ۳ گانه فولکور ایرلندی کارگردانانش یعنی تام مور و راس استوارت محسوب می‌شود.

در این انیمیشن با سرزمین ایرلندی مواجه می‌شویم که شکارچیان وارد آن شده تا نسل گرگ‌ها را تا مرز انقراض پیش برده و آرامش و امنیت را برای مردم محلی به ارمغان بیاورند. در این گیر و دار با شکارچی جوانی به نام رابین آشنا می‌شویم که به شکلی اتفاقی دختربچه‌ای را از جنگل نجات داده و دوستی جذابی را با او آغاز می‌کند که این مسئله او را با حقایق شوکه‌کننده‌ای از زندگی و موجودیت گرگ‌ها آشنا کرده که می‌تواند زندگی‌اش را تمام و کمال تحت تاثیر قرار دهد. تاریخ، فرهنگ و افسانه‌های اروپایی گاهاً می‌تواند منجر به بار آمدن ترکیب جذابی شود که انیمیشن Wolfwalkers نمونه بارز این مسئله لقب گرفته است.

۱۴. انیمیشن سینمایی Over the Moon محصول سال ۲۰۲۰

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در حالی که استودیوهایی نظیر پیکسار، دریم‌ورکس، ایلومینیشن و دیزنی به عنوان نماد صنعت انیمیشن‌سازی محسوب می‌شوند اما نتفلیکس نیز در طی سال‌های اخیر ثابت کرده که می‌تواند به رقیب قدرتمندی برای اسامی نام برده تبدیل شود.

چرا از نتفلیکس به عنوان رقیب استودیوهای برتر انیمیشن‌سازی نام بردیم؟ زیرا در سال ۲۰۲۰ میلادی اثر زیبایی تحت عنوان Over the Moon را روانه بازار کرد که از جلوه‌های بصری چشم‌ نوازی بهره برده است. اثری حول محور یک دختربچه چینی به نام فی فی که با غم از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم کرده و تصور می‌کند که می‌تواند به کمک پدرش او را به زندگی بازگرداند. Over the Moon داستانی ساده ولی در عین حال تاثیرگذار را با جلوه‌های انیمیشنی زیبایی ترکیب کرده که قطعاً از ارزش تماشای بالایی برای مخاطبین در حین تعطیلات برخوردار می‌باشد.

۱۳. انیمیشن سینمایی Raya and the Last Dragon محصول سال ۲۰۲۱

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی گاهاً دست به ساخت آثار جذاب و ارزشمندی می‌زند که در کمال تعجب آن بازخوردی که می‌بایست را دریافت نمی‌کنند. یکی از این آثار Raya and the Last Dragon نام دارد که از روایتی افسانه‌ای و حماسی بهره می‌برد.

در این انیمیشن با دنیای اسرارآمیزی مواجه می‌شویم که زمانی جولانگاه اژدهایان بوده و حال تنها افسانه‌ای از این موجودات باقی مانده است. با این حال پیدا شدن سر و کله یک نیروی اهریمنی سبب می‌شود تا دختر تسلیم ناپذیری به نام رایا دست به کار شده و برای پیدا کردن آخرین اژدها راهی ماجراجویی خطیری شود که او را با چالش‌ها و اتفاقات غیرمنتظره‌ای روبرو می‌کند. Raya and the Last Dragon مملو از سکانس‌های اکشن و هیجان انگیز جذابی بوده که می‌تواند با جلوه‌های بصری تماشایی‌اش حسابی شما را غافلگیر نماید.

۱۲. انیمیشن سینمایی The Mitchells vs The Machines محصول سال ۲۰۲۱

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

گاهاً نیازی نیست انیمیشن‌ها روایت‌گر داستان آموزنده و یا تاثیرگذاری باشند تا با استقبال مخاطبین روبرو شوند و در برخی از موارد تنها کافیست تا به مانند The Mitchells vs The Machines دیوانه‌وار ظاهر شده و هر بیننده‌ای را شیفته خود نماید.

ساخته عجیب و غریب و آخرالزمان محوری که عملاً ایده و المان‌های گوناگونی را با یکدیگر ترکیب کرده تا نتیجه مطلوب و به معنای واقعی کلمه سرگرم‌کننده را برای مخاطبینش تدارک ببیند. The Mitchells vs The Machines روایت‌گر خانواده‌ای می‌باشد که شاهد قیام ربات‌ها و هوش مصنوعی بوده و در فضایی آخرالزمانی باید در تلاش با یکدیگر برای بقای خود مبارزه کرده و در این گیر و دار مشکلاتشان با یکدیگر را نیز حل و فصل نمایند. اثری به شدت جذاب که در سال ۲۰۲۱ میلادی حسابی سر و صدا به راه انداخت و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای سپری کردن اوقات فراغت در نظر گرفته شود.

۱۱. انیمیشن سینمایی Chip ‘n Dale Rescue Rangers محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر Space Jam: A New Legacy برای گردهمایی شخصیت‌هایی نمادین شما را ناامید کرد، جای نگرانی نداشته و می‌توانید به تماشای انیمیشن Chip ‘n Dale: Rescue Rangers بپردازید که از کمئوهای غیرمنتظره‌ای بهره برده است.

یک کمدی و ماجراجویی تمام عیار حول محور شخصیت‌هایی به نام چیپ و دیل که سفری ناخواسته را آغاز کرده تا دوستی خود را بهبود ببخشند. سفری که آن‌ها را با دنیاها و شخصیت‌های عجیب و غریب و نام آشنایی روبرو کرده که رویارویی با برخی از آن‌ها می‌تواند حسابی شما را شگفت‌زده نماید. تلفیق انیمیشن با فیلم یکی از سنت‌های دیرینه هالیوود به شمار می‌رود که در Chip ‘n Dale: Rescue Rangers نیز به کار گرفته شده و نتیجه بسیار مطلوبی را در پی داشته است.

۱۰. انیمیشن سینمایی Entergalactic محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

انیمیشن Entergalactic یک اثر هنری زیبا و بزرگسالانه به شمار می‌رود که داستان عاشقانه جالب و متفاوتی را به معرض نمایش گذاشته است.

در اصل باید گفت که این انیمیشن حکم یک تبلیغ ۹۲ دقیقه‌ای برای آلبوم موسیقی کید کادی را دارد که نتیجه بسیار جالب توجهی را در پی داشته و تماشای آن را به شما توصیه می‌نماییم. اثری عاشقانه حول محور زوجی که در دنیای مدرن امروز با مسائل و دغدغه‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده و برای بودن کنار یکدیگر چالش‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارند. Entergalactic در عین نمایشی خیره‌کننده، موضوعات اجتماعی مهمی از دنیای امروز را مورد کنکاش قرار می‌دهد که در ترکیب با موسیقی‌هایی گوش نواز می‌تواند برای برخی از شما جلوه حائز اهمیتی داشته باشد.

۹. انیمیشن سینمایی Puss in Boots: The Last Wish محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

به طرز جذابی استودیو دریم‌ورکس طی سال‌های اخیر دست به کار شده و تولید دنباله‌ای از انیمیشن‌های خاطره انگیزی را در دستور کار خود قرار داده است. رویکردی که در سال ۲۰۲۲ میلادی به ساخت و پخش شاهکاری همچون Puss in Boots: The Last Wish منجر شده است.

گربه چکمه‌پوشی که ابتدا در فرنچایز شرک حضور پیدا کرد و محبوبیت او سبب شد تا در سال ۲۰۱۱ میلادی اثری اختصاصی حول محور وی ساخته شود، پس از گذشت یک دهه بازگشته تا مخاطبینش را حسابی شگفت‌زده نماید. Puss in Boots: The Last Wish حول محور ایده گذر زمان و رویارویی با مرگ جریان دارد که به طرز جذابی داستانی ماجراجویانه سراسر اکشن و کمدی را فراهم کرده است. رویکردی که در قبال ساخت دنباله گربه چکمه‌چوش صورت گرفته می‌تواند کلاس درسی برای باقی استودیوهای انیمیشن‌سازی باشد تا کیفیت را فدای کمیت نکنند، رویکردی که به طرز عجیبی خود استودیو دریم‌ورکس نیز امسال آن را تا حدودی در قبال Megamind vs. the Doom Syndicate فراموش کرده است.

۸. انیمیشن سینمایی The Bad Guys محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر دوست دارید تا به تماشای انیمیشن سرقت محوری بپردازید که سرشار از سکانس‌های کمدی و جذاب باشد، The Bad Guys می‌تواند شما را شگفت‌زده نماید.

در این انیمیشن به شهر لس آنجلسی می‌رویم که با دنیای ما تفاوت‌های بسیاری داشته و ویژگی منحصر به فرد آن زندگی حیوانات انسان‌نمایی می‌باشد که به کارهای روزانه مشغول هستند. جایی که با گروهی از سارقین به نام رفقای بد آشنا شده که جلوه نه چندان محبوبی از خود در نزد مردم ساخته و دست به سرقت‌های پرسر و صدایی می‌زنند که دولت را کلافه کرده است. باندی که هر یک از مهارت‌ها و ویژگی‌های جالب توجهی بهره برده و رابطه بین آن‌ها و خرابکاری‌هایشان می‌تواند از انیمیشن The Bad Guys اثری به شدت سرگرم‌کننده و مفرح بسازد.

۷. انیمیشن سینمایی Guillermo del Toro’s Pinocchio محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

زمانی که پای گیرمو دل تورو به میان می‌آید با کارگردان صاحب سبک و منحصر به فردی طرف هستیم که اساساً هیچگاه مخاطبینش را ناامید نکرده است؛ آن هم وقتی که به حوزه انیمیشن ورود کرده باشد.

یکی از متفاوت‌ترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر هالیوود یعنی Guillermo del Toro’s Pinocchio را برای شما آماده کرده‌ایم که در سال ۲۰۲۲ میلادی موفق به کسب جایزه اسکار شده و چنین دستاوردی به خودی خود می‌تواند ارزش تماشای آن را ثابت نماید. اثری حول محور داستان نمادین پینوکیو این بار در غالب استاپ‌موشن حول محور رابطه پدر و پسری در بستری از جنگ جهانی دوم که اگرچه به منبع اصلی وفادار مانده اما در عین حال جنبه متفاوتی از افسانه نمادین پینوکیو را به تصویر کشیده که می‌تواند قلب هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار دهد. Guillermo del Toro’s Pinocchio یک اثر هنری تمام عیار و به معنای واقعی کلمه زیبا می‌باشد که چه دوست‌دار انیمیشن باشید و یا خیر، تماشای آن بر هر طرفدار سینمایی واجب خواهد بود.

۶. انیمیشن سینمایی The House محصول سال ۲۰۲۲

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در همان سالی که پینوکیو گیرمو دل تورو تمامی توجهات را به سمت خود معطوف کرد، انیمیشن استاپ‌موشن دیگری به نام The House نیز به بازار عرضه شد که از جذابیت‌های خاص خود بهره برده است.

این انیمیشن در اصل روایت‌گر ۳ داستان کوتاه و متفاوت در بازه‌های زمانی مختلف می‌باشد که به صورت مشترک همگی آن‌ها در یک خانه به وقوع پیوسته است. ما با ۳ خانواده در بازه‌های زمانی مختلفی روبرو می‌شویم که هر یک با قدم گذاشتن در این خانه، وقایع ترسناک و غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده و با کابوس‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوند که پیدا کردن ریشه این مسئله و رویارویی با ترس‌ها لحظات کمدی جذابی را به ارمغان آورده است. جای ناامیدی دارد که اثر زیبا و بزرگسالانه‌ای همچون The House عملاً نادیده گرفته شده و بسیاری از مخاطبین از وجود چنین انیمیشنی بی‌اطلاع هستند. امید می‌رود که تعطیلات نوروز زمان مناسبی باشد تا وقت خود را به تماشای ساخته سرگرم‌کننده استودیو انیمیشن‌سازی نتفلیکس اختصاص دهید.

۵. انیمیشن سینمایی Elemental محصول سال ۲۰۲۳

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

شاید که استودیو پیکسار دیگر آن رنگ و بوی دوران اوج خود را با خود به همراه نداشته باشد اما هنوز هم آثاری را خلق می‌کند که روح و روان بینندگانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رویکردی که سال گذشته در قبال انیمیشن خلاقانه Elemental به وقوع پیوست.

این انیمیشن داستان تکراری عاشق و معشوقی با تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف را در بستر متفاوت و خلاقانه‌ای به تصویر می‌کشد؛ جایی که این بار شاهد دنیای فانتزی جذابی هستیم که موجودات زنده از عناصر آب، خاک، هوا و آتش تشکیل شده و دختر و پسری به نام‌های امبر و وید که از قضا آتش و آب هستند، احساسی عاشقانه نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند. احساسی که در وهله اول موجودیت آن‌ها و سپس قوانین جامعه و خانواده‌شان موانع بزرگی بر سر راهشان قرار داده و احساساتشان نسبت به یکدیگر را به چالش می‌کشد. انیمیشن Elemental با وجود برخورداری از کلیشه‌ها و ترندهای روز نه چندان قابل قبول اما همچنان دنیایی زیبا، چشم‌ نواز و روایتی آموزنده را در برابر دیدگان مخاطبین خود به تصویر کشیده که تماشای آن شما را ناامید نخواهد کرد.

۴. انیمیشن سینمایی The Super Mario Bros. Movie محصول سال ۲۰۲۳

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از دنیای بازی‌های ویدیویی اساساً کاری بس مشکل و چه بسا غیرممکن به نظر می‌رسد که در اکثر مواقع به آثار ناامید کننده و فراموش شدنی منجر شده است.

با این حال همکاری استودیو ایلومینیشن با کمپانی نینتندو برای ساخت انیمیشن اقتباسی از فرنچایز بزرگ و مشهوری همچون ماریو به پخش انیمیشن زیبایی به نام The Super Mario Bros. Movie ختم شد که فروشی میلیاردی را در گیشه تجربه کرده است. انیمیشنی که به مانند همیشه ماجراجویی‌های برادران ماریو و تلاششان برای نجات شاهزاده را به تصویر کشیده و آن‌ها را با چالش‌های متعددی بر سر هدفشان مواجه می‌کند تا لحظاتی ناب و به یاد ماندنی را رقم بزند. انیمیشن The Super Mario Bros. Movie یک اقتباس عالی و دوست داشتنی از فرنچایزی قدیمی در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که استودیو ایلومینیشن برای تولید آن سنگ تمام گذاشته و جلوه‌های بصری شگفت انگیزی را خلق کرده است.

۳. انیمیشن سینمایی The Magician’s Elephant محصول سال ۲۰۲۳

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

یکی دیگر از انیمیشن‌های زیبا ولی نادیده گرفته شده سال اخیر The Magician’s Elephant نام دارد که از مفاهیم آموزنده‌ای در لا به لای روایت داستانی خود بهره گرفته است.

در این انیمیشن با دنیایی مواجه می‌شویم که اگرچه مردمانش اعتقاد شدیدی به سحر و جادو دارند اما در این میان پسری به نام پیتر که خواهر خود را از دست داده، اعتقادی به جادو نداشته و در ناامیدی به سر می‌برد. رویارویی او با فالگیری مرموز و ادعای وی مبنی بر پیدا شدن خواهرش سبب می‌شود تا با یک فیل عجیب و غریب آشنا شده و ماجراجویی جذابی را با او برای پیدا کردن خواهرش آغاز نماید. The Magician’s Elephant ادعای خاصی نداشته و صرفاً با داستانی به ظاهر ساده سعی در سرگرم نمودن مخاطبینش دارد. با این حال اگر که در بطن داستان متمرکز شویم، مفاهیم ارزشمندی همچون “تسلیم نشدن” و “امید داشتن” را مشاهده می‌کنیم که ارزش تماشای این انیمیشن را دو چندان کرده است.

۲. انیمیشن سینمایی The Monkey King محصول سال ۲۰۲۳

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در سیل آثار غربی بد نیست تا نگاهی به شاهکار تماشایی سینمای چین یعنی انیمیشن The Monkey King نیز داشته باشیم که حسابی در سال ۲۰۲۳ میلادی سر و صدا به راه انداخته است.

این انیمیشن اقتباسی از موجود افسانه‌ای چینی یعنی وو کونگ می‌باشد که تاکنون به اشکال مختلف در سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته است. میمونی بسیار قدرتمند و عرفانی که از مخفیگاه خود بیرون آمده تا به مقابله با اهریمنی شرور و خطرناک بپردازد و برای رویارویی با او مجبور می‌شود تا موانع و چالش‌های بسیاری را پشت سر بگذارد که پای شخصیت‌های متنوعی را به داستان باز خواهد کرد. The Monkey King اثری رنگارنگ با جلوه‌های بصری چشم نواز محسوب می‌شود که پای به پای ساخته استودیوهای بزرگی نظیر پیکسار و ایلومینیشن می‌تواند به رقابت پرداخته و اصطلاحاً خودی نشان دهد.

۱.انیمیشن سینمایی Spider-Man: Across the Spider-Verse محصول سال ۲۰۲۳

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در نهایت این مقاله را با شاهکاری در ژانر ابرقهرمانی تحت عنوان Spider-Man: Across the Spider-Verse به پایان می‌رسانیم که دومین انیمیشن از ۳ گانه‌ای حماسی حول محور ماجراجویی‌های مایلز مورالز محسوب می‌شود.

در حالی که دنیاهای سینمایی مارول و دی‌سی با ادعاهای فراوان به سراغ ایده جهان‌های موازی رفته و یکی پس از دیگری در نمایش آن با شکست مواجه شدند، کمپانی سونی پیکچرز با ساخت انیمیشن‌های مرد عنبکوتی که اینجا با Spider-Man: Across the Spider-Verse سر و کار خواهیم داشت، روایتی بسیار جذاب و به یاد ماندنی از این ایده را به معرض نمایش گذاشته که هر بیننده‌ای را شیفته خود کرده است. از داستانی درگیر کننده گرفته تا جلوه‌های بصری ناب و تماشایی و موسیقی گوش نواز، دومین انیمیشن مرد عنکبوتی مایلز مورالز اثری همه چی تمام و حماسی محسوب می‌شود که در ادامه ساخته سال ۲۰۱۸ میلادی، مدیوم انیمیشن را به صورت کلی دگرگون کرده و قطعاً گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشا در تعطیلات نوروز به شمار می‌رود.


منبع: گیمفا

عارفAli_pxFinal seyed𝗔𝗿𝗶𝗮.xd.Mohammad AminDARKSIRENARSHIAAAADota2人Acker益man人Sina7294PorfosorREZAGAMERKratosBADMANLove Game

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی انیمیشن‌های سینمایی سرگرم‌کننده برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا