مدیرعامل Nvidia: بازیهای ساخته شده با هوش مصنوعی حداکثر تا ۱۰ سال آینده منتشر خواهند شد
مدیرعامل Nvidia پیشبینی میکند که بازیهای تولید شده با هوش مصنوعی میتوانند ظرف ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل شوند و مدیوم گیمینگ را متحول کنند.
جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Nvidia، در جریان مراسم GTC 2024 میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ با اهالی رسانه بود. پس از رونمایی از پردازندههای گرافیکی Blackwell و تحولات جدید در هوش مصنوعی، مدیرعامل این شرکت به کمبود شغل احتمالی برای توسعهدهندگان بازی اشاره کرد. او در مصاحبه با یک خبرنگار گفت که بازیهای تولید شده با هوش مصنوعی میتوانند حداقل تا ۵ سال و حداکثر تا ۱۰ سال آینده منتشر شوند.
انویدیا بهتازگی چند ویدیو در مورد مجموعه جدیدی از فناوری هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته که پروسه ساخت بازیها را در آینده شتاب میدهد. در برخی از این ویدیوها، NPCهای هوشمند و انسانهای دیجیتالی به نمایش گذاشته شدهاند.
مدیرعامل Nvidia پیشبینی میکند که احتمال دارد در ۱۰ سال آینده تلاشهای اولیهای برای بازیهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام شود. در همین حال، او آیندهای را متصور است که در آن ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر GPU به طور بالقوه میتوانند گرافیک کامپیوتری تولید کنند.
به نظر میرسد که مدیرعامل Nvidia نگاه نسبتاً خوش بینانهای به این وضعیت دارد. او بیان میکند که هوش مصنوعی به طور بازیهایی مانند Cyberpunk 2077 را از طریق دستورات ساده خلق نمیکند، اما این فناوری تولید مدلها، ویدیوها، کدها و موارد دیگر را امکانپذیر خواهد کرد.
نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که با کار بسیار کم بازی میسازند. اگرچه ممکن است این بازیها عالی نباشند، اما اینها افرادی هستند که از ابزارهای نسخه ۱.۰ استفاده میکنند. این امر بسیار فراتر از آن چیزی است که اغلب افراد به تنهایی میتوانند انجام دهند و هوش مصنوعی میتواند با سرعت بیشتری روی ایدهها کار کند تا بازیهای بهتری تولید شود.
جنسن هوانگ در جلسه پرسش و پاسخ نیز اشاره کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر نحوه نوشتن کد را تغییر میدهد. برای اینکه بتوانید متن و کد بنویسید، دیگر نیازی به شرکت در کلاسها و تحصیلات ندارید.
در حالی که باید دید که آیا استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا در نهایت منجر به بازیهای بهتری میشود یا خیر، اما انتظار میرود که تکامل نهایی DLSS یک سیستم رندر کاملاً عصبی در آینده دور باشد که بتواند به طرق مختلف با موتور بازی تعامل داشته باشد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
ایشالا خودتون اولین قربانی هاش باشید
تا ۱۰ سال دیگه….
جنگ هوش انسان با هوش مصنوعی وارد مرحله جدیده شد
خدایی به عمر گیمری ما بیفزایند
هر چند که بیراه نمیگه، ولی یه مدته داره زیرپوستی با بولد کردن هوش مصنوعی تبلیغ کارت های b100 و b200 خودش رو میکنه (قابل توجه دوستان قیمت هر واحد b100 بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاره)
۱۰ سال دیگه به هوش مصنوعی میگی یک بازی برام بساز جهان باز با سیتنگ و این سبک برات خودش تولید میکنه و داستان و مراحل و صداگذاری و موسیقی تولید میکنه و سر هم میکنه میده بیرون
پیشنهاد میدم تر کسی رشته برنامه نویسی میخونه سریعتر بیاد بیرون و یک مهارت فنی ای یاد بگیره وگرنه هیچ آینده ای نداره و هوش مصنوعی تا ۱۰ سال دیگه جای همه برنامه نویس ها رو خواهد گرفت
واقعا هوش مصنوعی داره صنعت گیم رو نابود میکنه قدیما بازی هارو از دل جونشون میساختن داستان خودشون طراحی میکردن ولی العان به ربات بگی برام بازی بساز قطعاً اون چیزی که میخوایم رو نمیسازه چون باید خود انسان باید طراحی کنه ربات طراحی کنه یجور مصنوعی میشه اگه از هوش انسان محیط بازی رو طراحی کنیم خیلی بهتر میشه از نظر من نباید هوش مصنوعی توی صنعت گیم بیاد ولی برای طراحی NPC قطعاً هوش مصنوعی بهترین چیزه
گرچه هوش مصنوعی توی آینده جایگاه خیلی مهمی رو بدست میاره توی زندگی و کارها ولی ایشون با بولد کردن هوش مصنوعی بفکر فروش سخت افزار خودش هستش