گزارش: پلی استیشن Bungie را یک خرید شکست خورده میداند
پلی استیشن استودیوی Bungie را به دلیل تخصص آن در ساخت عناوین سرویس محور خریداری کرد، اما یک گزارش جدید نشان میدهد که این غول بازیسازی از خرید خود بسیار ناامید شده است.
استودیوی بانجی (Bungie) یکی از مشهورترین توسعهدهندگان در صنعت بازی محسوب میشود. این استودیو که بیشتر به خاطر ساخت سری Halo و Destiny شناخته میشود، تخصص و مهارت خود را توسعهی عناوین شوتر اول شخص نشان داده است. با این حال، توسعه دهنده مذکور اخیراً با اخراج تعدادی از کارکنان خود مواجه شده است. علیرغم آن که سونی بانجی را ارزشمند میداند، اما به نظر میرسد پلی استیشن دیگر از این سازنده راضی نیست و گزارشها حاکی از آن است که Bungie اکنون یک خرید ناموفق در نظر گرفته میشود.
این گزارش از سوی Aztecross ارائه شده است که یک سازنده محتوای Destiny با نزدیک به ۱ میلیون مشترک یوتیوب به شمار میرود. Aztecross برای سالها که بخشی از جامعه گیمینگ بوده و انتظار میرود منابع او قابل اعتماد باشند. طبق ایمیلی فاش شده، پلی استیشن اعتقاد دارد که خرید بانجی یک شکست کامل بوده است. بانجی از زمانی که در ماه گذشته با اخراجها دست و پنجه نرم میکرد، تمرکز خود را به جبران ضررهای خود معطوف کرده است.
این گزارش نشان میدهد که سونی از رهبری بانجی ناراضی است و آنها را مسئول عملکرد ضعیف Destiny 2 میداند. این بازی پس از بسته گسترشدهنده Lightfall بازیکنان خود را از دست داده و این امر بر ناامیدی پلی استیشن افزوده است. توجه به این نکته ضروری است که بانجی پس از خرید به طور مستقل فعالیت میکند. با این حال، وضعیت فعلی آنقدر وخیم است که به نظر میرسد تصاحب و تسلط کامل آن توسط سونی اجتنابناپذیر خواهد بود.
به گفته این منبع، پلی استیشن قصد دارد Destiny 2 را به سمت و سوی دیگری هدایت نماید و سودآوری آن را بیشتر کند. با این حال، مدیران ژاپنی سونی نیز به این استودیو علاقه نشان دادهاند. این گزارش همچنین اشاره میکند که Bungie میتواند دچار تغییرات اساسی در ساختار خود شود.
همچنین در گزارشی دیگر اشاره شده که استودیوی بانجی اخیراً ساخت دو بازی را لغو کرده و کارگردان عنوان Marathon را نیز تغییر داده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
عجب من فکر کردم قرار بترکونه و جای کالاف رو بگیره مثل اینکه خلاقیت افراد این شرکت ته کشیده.اگر این طور باشه پول مفت سونی رفت تو سطل آشغال.
بدبخت ۳میل داده جا بانجی،کم مونده ج..ر بخوره
نمیتونی مدیریت کنی مجبوری میخری؟؟؟
این رو خرج و مخارج اینسامیاک مونده بعد میخواد به بانجی برسه؟؟؟
باید سر پا دست زد برای این مدیریت و این خرید عالی 👏👏👏
تازه درک میکنم ایکس باکس چطور ۷۰میل داده جا اکتیویژن…
البته به عقیده آقای رایان،این خریده ۳میل از خرید اکتیویژن بهتر و کار آمد تره🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤭🤭🤭
درسته ۳ میلیارد برا بانجی زیاد بود
ولی پلیاستیشن آنچنان دخالتی تو مدیریت نداشته
هوشنگ جان مدیریت بانجی دست سونی نیست اگر مقاله رو کامل میخوندی و فقط به تیتر توجه نمیکردی میفهمیدی بانجی مال سونیه ولی مستقل کار میکنه موقعی ک سونی میخاست بخرتش تو قرار داد ذکر شده بود این مسئله
حالا هم اگر بانجی نتونه انتظارات سونی بر اورده کنه
کاملا میشه زیرمجموعه پلی استیشن و سونی مدیریتش میکنه
زیاد خوشحال نباش یه سیب ک میندازی هوا هزار تا چرخ میخوره تا بیاد پایین
(Penitent one) به هر حال الان سونی میگه این خرید خوبی نبوده.
حالا هم نتونسته انتظارات رو برآورده کنه!
چه مستقل چه غیر مستقل.
خب عبدلا بانجی نتونسته انتظاراتو براورده کنه
چه ربطی به سونی داره؟🤣
وقتی از چیزی سر در نمیاری نظر نده که اینجور قهوه ای شی !!!!…
من موندم اینا چرا اصلا از تو غار میان بیرون
باو جعبه شکست خورده دیروز خبر اومد بازم با افت ۴۰ درصدی فروش روبرو بود
اخه سونی با این رقابت کنه که خودش میگه شکست خوردم و بازی واسه سونی میده
همینه دیگه یذره به مغزتون فشار بیارید (که البته هیچ وقت اینکار رو نکنید) میفهمید چرا ایکس باکس برای پی اس بازی میده
مرحوم ایکس جعبه
حیف که بعد ایکس باکس ۳۶۰ هرگز یک صدمش موفقیت کسب نکرد
هعییییی…چه خاطراتی با ۳۶۰ داشتم.
خدا بیامرزتت جعبه
بلاخره بعد این همه پیروزی سونی یه مشکلی پیش اومد تو پیدات شد🗿؟نسوز برا خودش نیس فعلا
هه چه جالب پس چرا از این منطق ها در مورد بتسدا و اکتیویژن بکار نمیبری ؟ این دوتا هم مستقل کار میکنن فقط عرضه باری هاشون در اختیار مایکروسافت که کجا عرضه بشن
داداش لطفاً حرف چرت نزن
بهترین راه برای نجات این بانجی از نابودی اینه که تخت سلطه سونی دربیاد و بس
سونی می نتونسته خرج اینسامنیاک رو بده این حرفو از کجا آوردید ؟
(یانگ بوی) ۳۰۰ میلیون برا اسپایدرمن زیاد بوده،که الان داره ازشون تعدیل نیرو میکنه،تا از پس خرج ها بر بیان.
الان اکتیویژن هم تعدیل نیرو کرد…
یعنی مایکروسافت از پس هزینه هاش بر نمیومد؟؟
مثل تعدیلاش
(یانگ بوی)
حقیقت اومده زیر دست سونی که زدن از بی پولی پروژه لغو کردن بعد تعدیل نیرو پیدا کردن.
الان هم خبر اومده کارگردان بازی از استودیو زده بیرون!
خلاصه اینکه تا الان خرید نا موفقی برای سونی بوده.
بعدم اگر سونی میخواست بانجی رو از اول بیاره زیر پرچم خودش،استودیو دیگه ای
رو میگرفت نه بانجی
وای خدا این چرت ها رو از کجا میاری؟؟
یکی اینو بن کنه وجدانا
اگه بانجی بیاد ( تحت سلطه ) سونی همه کارمندان رو اخراج میکنن
عبدالله جان بانجی یه استودیو مستقل زیرمجموعه سونیه
سونی فقط از نظر مالی تامینش میکنه
بانجی تصمیم میگیره چی بسازه و برای کی عرضه کنه
برای همین بازیاش انحصاری نشد
البته اگه بیاد زیر مجموعه ps این مشکلات حل میشه
با اون پول میتونس کپکام بخره ولی رفت این استودیو آشغالو خرید
چرا حرف رایگان میزنی دوست عزیز
داداش روز عید هم دست بر نمیداری
نمیدونم تو بچگی (شایدم همین الان تو دنیای واقعی ) چقدر مورد بولی و ترول و اذیت قرار میگرفتید / میگیرین ، که انقدر عاشق خالی کردن عقده هاتونید
Mr abd اومدم جواب بدم دیدم بقیه کامل جواب دادن،دیگه کامنت نزار ممنون 😂
مگ برای خلاقیت خریدن اینارو؟ اصلا اینا تیم خلاقی محسوب نمیشدن ک
برای قدر بودنشون تو سیستمای درامدزایی و بتل پس و اینا خریدنشون(monetization) ، از اون لحاظ یکم شکست خوردن
هیچ کسی هم نمیتونی کالاف تولید کنه مسلما (مثل جی تی ای و فیفای سابق و…)
خلاقیتشون ته نکشیده.فکر کنم بانجی با استراتژی های مایکرو بهتر کنار میومد.
حیف چند میلیارد
نه بابا مگه نمیدونی همین چند پست قبلی کاربرای گیمفا فنبوی های سونی کلی تحلیل دادن؟ که بانجی بهترین خرید بوده یا بانجی الان نسبت به بانجی گذشته، هیچ پسرفتی نداشته
من فقط نمیدونم این محمد حسین کریمی با این ادعا توخالیش کجاست؟همچین تحلیل میکرد بانجی بهترین خرید ممکن برای سونی بود
اون ۳ میلیارد دلار برای سونی خیلی و از اونجایی که باید این پول رو برگردونه چون خرید شکست خورده ای هستش و سهام دارها فشار میارن پس قطعا سونی در آینده ناشر میشه در ضمن یادش بخیر جیم رایان و مقامات سونی میگفتن این خرید از خرید اکتیویژن هم بهتره🤣
چه سمایی میگفتن ترولا
یکی میگفت سونی با خرید بانجی در اصل اکتیویژن آینده رو خریده
یکی میگفت قراره هیلو بعدی انحصاری پلی استیشن باشه
چه بحثای سمی ای بود
اینجور مواقع دهن تک تک اینا بسته میشه حالا جالب اینه شب و روز هیت میدن بعد میان میگن چرا شماها هیت میذین 😂
والا سونی که تا حالا رو پلتفرم رقیب چیزی عرضه نکرده…
ولی ایکس باکس که خرید اکتیوژن اش هم خیلی موفق بوده از نظر شما تا حالا چندین انخصاری رو فایو عرضه کرده و فروش خوبش هم رو فایو چراغ سبز برای انحصاری های آینده هستش…
به حرف فیل اسپنسر هم توجه نکن که گفت فقط چند تا از انحصاری هامون رو میدیم رو پلتفرم رقیب…ی زمانی هم می کفت فقط بعضی از بازی ها روز عرضه میان پیسی…
فقط نمیدونم با چه منطقی میگی سونی ناشر میشه؟؟
راستی این هم بهتره نگم که از افت فروش ۴۷ درصدی ایکس باکس تو اروپا….و این که تو کل نسل نهم ۷۰ میلیون کنسول فروش رفته که فقط ۲۰ میلیون اش سری اس و ایکس باهم یگه بودن و ۵۰ میلیون فایو بوده…
این آمار فکر کنم این منطق ات که سونی ناشر بشه رو تموم کنه…
طبق آمار رسمی فقط اول ۲۰۲۳ ایکسباکس ۲۲ میلیون نسخه فروخته بود چطوری تا الان عقب رفته و شده ۲۰ میلیون ؟
مهندس تقریبی گفتم…
هفتاد میلیون و خورده ای فروش رفته کنسول های نسل نهم که خبر جیسون شرایر هم مال ۲ ماه پیش بود و گفت ۵۰ یا ۵۲ میلیون اش فایو بودن…
تو هم به نظرم به جای این به فروش ۲ و نیم برابری فایو نسبت به سری اس و ایکس باهمدیگه نگاه کن…
یه سود و درامدزایی مایکروسافت از اکتیویژنو از لحظه ای که خریدتش رو بهم بگو؟معلومه هیچ سودی معلوم نیس سر کالاف بعدی میخوان چه بلایی بیارن این از وضعیت مدرن وارفر ۳که فقط تنها خوبی ای که داشت مولتی پلیرش خوب بود وگرنه کل چیزاش شت بود و کمپینگش ناامید کننده بود البته من اینارو برای دیوار میگم چون تو یه فنبوی هستی و هنوز توی اون سطحی نیستی که اینارو واست توضیح بدم
بانجی تونو بردیم ۳۴۳ آوردیم ☠️🤣 ،معامله خوبیه خدایی البته این بانجی بانجی قدیم نیست دارم شوخی میکنم امیدوارم هرچه سریع تر وضعیتش درست بشه
۳۴۳i شوتر بهتری ساخته ، بانجی سیستمای درامدزایی و کشیدن پول از بازیکناش بهتره
شما ک نباید اونو ترجیح بدید ، شرکتای مادر باید بانجیو ترجیح بدن 😅
تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود
بزار یه حقیقت بهت بگم این چرت پرت ها فقط خودت رو می خندونه
Niga
اینو باید از زیر دست سونی بکشن بیرون تا تعطیلش نکرده.
راست میگه
بدینش ماکروسافت انقدر تعدیلش کنه که اخر استودیو رو دوباره مستقل کنه 🤣
مایکرو غیر یه Lionhead تاحالا استودیویی تعطیل نکرده تا جایی که میدونم.
ولی سونی هرسال داره یکی دوتا استودیو تعطیل می کنه.
چه قدرم که استودیو هایی که سونی تعطیل کرده استودیو های مهم و بزرگی بودن هر سال یه دونه AAA در حد بازی های Naughty Dog و Santa Monica Studio تولید میکردن آخه LOL
برای یه زباله پلیر لست ۲ و رحمناروک بهتر از شادو اف کلوسوسه
همین کم مونده یه ترول ایکس باکس فنبوی برای سونی فن ها تعیین تکلیف کنه کدوم انحصاریشون بهتره LOL
چون همیشه استودیو هاش کمتر از سونی بود
الان با دو تا ناشر استودیو هاش از سونی بیشتر شده
سونی هم استودیوهای به دزد بخوریو تعطیل نکرده
دوروز دیگه هم مدیا مولکول میشه بدرد نخور:d
استودیویی که انقدر کم بازده باشه باید تعطیل بشه
وگرنه نه کاربرا بازی ضعیف دوست که دیر به دیر عرضه بشه دارن نه شرکتا
امیدوارم مدیا با بازی جدید خودشو ثابت کنه
خیلی حیفه با این که بازیاش خیلی خوبن ولی خیلی تولید بازیشون طول میکشه
(تام) اره حداقل بدیم دست ایکس باکس،میرن سراغ آیپی های جدید اونم با ریسک بالا.
از اون ریسکا که تو استارفیلد کردن؟🤣
کدوم بازی xbox ریسک داشته
دقیقا همون ریسکی که تو استارفیلد کردن و جوابشم گرفتن ؛ یعنی فشار خوردن امثال تو و در آمدزایی ۳۰۰ میلیون دلاری تو چهارماه – حتما اون سونی که یه نسله فقط داره ریمیک و ریمستر میسازه خلاقه ، بعد اون یکی که تو چهار سال پنج تا آی پی جدید داده ریسک پذیر نبوده! حداقل میخوای هیت بدی یه چیزی بگو ملت فک نکنن بچه سه ساله کامنت داده – منطق شما سونی فنام مثه بعضیاس که تو همه چی شکست خوردن بعد میان بجای خودشون به بقیه سوزن میزنن
درآمدزایی ۳۰۰ میلیون دلاری برای بازی با اون ابعاد و هزینه ناچیزه حتی بودجه بازی هم به زور درآورده
واقعا فکر کردی زیاده ؟!
اون سونی هم که فقط همین پرت و پلا ها رو بلدید دربارش بگید فعلا کیلومتر ها از مایکرو جونتون جلوتره توی زمینه انحصاری و فروش کنسول و چیزای دیگه
همین نسل فقط God of War: Ragnarok و Horizon Forbidden West و Marvel’s Spider-Man 2 و Returnal و Ratchet & Clank: Rift Apart رو داد که همشون آی پی جدید بودن یا دنباله بازی های قبلی ریمیک هاش هم متا و محبوبیتشون از ۹۹ درصد بازی های نسل نهم مایکروسافت بیشتر شد
درآمد ۳۰۰ ملیون دلاری فقط رو استیم 🤣🙂↔️🙂↔️🙂↔️ علی راد vgchartz چی شد
خیلی جدی پنج تا مثال برای ریسک پذیری زدی که چهارتاش دنباله است و اون یکی هم ترد پارتی؟
برای یه بازی با بودجه ۲۰۰ میلیونی، سیصد میلیون فروش فقط تو استیم یه برد تمام عیاره، برای مثال اگه اسپایدرمن بخواد حاشیه سود برابر با استارفیلد داشته باشه باید تقریبا ۹ میلیون نسخه بفروشه، این تازه بدون در نظر گرفتن گیم پس هست
۱۰۰ میلیون سود برای بازی ۲۰۰ میلیونی؟
خود بثزدا انتظار ۱۰۰۰ دلار در امد زایی داشته
میتونی بازیای سونی و خلاقیتشونو ببینی
وگرنه ip جدیدی که کپی پیست بازیای قبلی استودیوعه ریسک نیست
نکنه رد فال و های فای ریسک بودن 😂 هرکی بیشتر بازی بده بیشتر ریسک میکنه؟
شکست 🤣 تو چی شکست خوردیم حالا؟
ریسک سونی کدوم بود؟ ناشر خوبیه ولی ریسک پذیریش تقریبا صفره
ریسک سونی لست ۲ و دث استرندینگ و ریترنال بود
ریسک الانشم سرمایه گذاری رو استودیو هاس کوچیک و سکند پارتیه
الان جدی داری از لست ۲ به عنوان ریسک صحبت می کنی؟ ادامه ی یکی از پر فروشترین ipهای سونی تا به امروز؟
و در مورد DS هم ریسکش تقریبا صفر بود، کوجیما تو کونامی ثابت کرده بود که اگه فقط یه مرحله بازی هم بسازه قیمت بزاره ۴۰ دلار ملت میخرن.
ریترنال رو قبول دارم که ریسک بود و جواب هم نداد از قرار معلوم
اره دارم در مورد یه بازی با داستان به شدت ریسکی حرف میزنم که تا یه مدت خیلیا ازش متنفر شدن
Ds هم سبک استرندینگ رو اضافه کرد
با این که زیادم نفروخت بازم رو قسمت دومش سرمایه گذاری کرد
ریترنالم به عنوان یه بازی کوچیک خوب فروخت
اگه اینا ریسک نیستن ریسک چیه؟ بازیای قدیمیتو با اسم جدید عرضه کنی؟
استارفیلد که روز عرضه رو کیمپس بوده فکر نکنم حرفی از سود بزنه…
همین سونی تو این نسل برات گوست آف سوشیما داد…دیمنز سولز داد…دث استرندینگ داد…ریترنال داد…گرن توریسمو ۷ داد…رگناروک داد…اسپایدرمن مایلز و اسپایدرمن ۲ رو داد…هل دایورس ۲ داد…رایس آف رانین داد…استلار بلید داد…فاینال فنتستی ۱۶ داد…فاینال ۷ ریبرث هم داد…راچت و کلنک داد…هورایزن فوربیدن وست داد…
ولی ایکس باکس ی مشت آشغال جدید فقط عرضه کرد…
به نظرم میزان فروش همه چیز رو معلوم میکنه پس نیاز هستش که بگم کنسول های نسل نهم ۷۰ میلیون فروش داشته و ۵۰ میلیون اش فایو بوده و فقط ۲۰ میلیون اش ایکس باکس سری اس و ایکس بوده…
بعدش سونی شکست خورده با این همه میزان فروش؟؟
نمیدونم واقعا چطپری می تونید ایکس باکس رو داخل انحصاری با سونی مقایسه کنید که این همه شاهکار با کیفیت میسازه…
تو از میزان سود اسپایدرمن ۲ فقط خبر داری؟؟
تنها بخش که ایکس باکس موفق تر از سونی گیمپس بوده….اگه میتونی ی بخش موفق تر بگو که بگیم ایکس باکس تو اون بخش بهتر بوده…
این نسلی که میگی کدوم نسله دقیقا؟
اولن بگو کدوم بازی جعبه ریسک داشته دومن ایپی جدید نسازن بهتره چون شبیه ساز لودینگ میش
اگ زیر دست سونی نبود تاحالا تعطیل شده بود
سونی که قبول کرد
اگر زیردستان هم قبول کنند از همون اول خرید اشتباهی بود
بانجی یه استودیو دد شده ست آخرین میخ رو هم سونی بهش زد امیدوارم بانجی برای آخرین مرحله ش هم شده از سونی جدا بشه با اون مدیریت داغونش
از سونی با مدیریت داغونش جدا بشه؟🤣
خوبه خودشونم واضح گفتن اگه سونی نمیخریدشون ورشکست میشدن
(تام) خنده هات بوی فشار میدن.
کسی هست از این نظرات چرتو پرت شما ها فشار بخوره ؟🤣
تویی که همش زیر پست مایی پس دیگه اتیش داری میگیری برادر
چشم بانجی بهت گوش میده حتما خودشو از سونی جدا میکنه🗿🥱
وا
از اولم نباید میخریدنش اشتباه بود …
سرمایه از دست رفته … خجالت بکشند باید .
بدترین خرید تاریخ ویدیو گیم
چیزی جز کنسل شدن گیمای لایو سرویس خود پلی استیشن تا حالا نداشته
جای تعجبی نداره هر کسی یک ذره عقل داشته باشه اینو از همون روز اول میفهمید الآن تمامی مهره های کلیدی بانجی داخل ۳۴۳ هستن
شرکتی که بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش نداشت رو ۳ میلیارد دلار بابتش دادن
به قدری این خرید شکست بود که حتی جیم رایان هم اخراج شد
اینجا دوباره به نابغه بودن بزرگترین فرد تاریخ ویدیو گیم فیل اسپنسر میرسیم که یکیچزی میدونست که بیخیال خرید بانجی شد
۳۴۳ 🤣
این کلیدا دارن هیلو رو دد میکنن؟🤣
رقابت تنگاتنگی با دخترگیمر داری تو ندانستن😅
هیلو تو موفقیت کامله
همش شایعس که میگن دد شده 🤣
آره هیلو دد شده اما اسپایدرمن و لست دد نشدن ؟ از بس آشغال و شکست خورده بودن که سونی مجبور شد دکمه ی خیلی از کارمندان این دوتا بازی رو بزنه
۳۴۳ که سالی یه بار داره تعدیل میشه 😂😂
حد اقل دو تا بازی میگفتی که فروششون کم باشه
طبق تخیلات تو بازیی که ۲۶ میلیون نسخه اولش فروخته و نسخه دومش تو ۲ سال ۱۰ میلیون فروخته و یه بازی دیگه تو ۳ ماه ۱۰ میلیون فروخته دد شدن؟🤣🤣
چه جالب وقتی ادعا میکنی مثلا بازی سونی فلان مقدار فروخته آیه قرآنی و کامل درست اما ما میگیم فلان بازی مایکروسافت فلان مقدار فروخته نه اینا همش دروغه کسی نمیخره بازی های مایکروسافت رو! در ضمن طبق هزینه ای سر این بازی ها انجام میده سونی واقعا سود کمی نصیبش میکنه برای همین سونی تصمیم گرفته در مرحله اول بازی هلش رو برای پیسی عرضه کنه و در مراحل بعد کلا ناشر بشه!
.
در ضمن اگه میگی فروش بازی یعنی موفقیت پس چرا فروش کالاف که وحشتناک بالاست از نظر شماها یعنی شکست ؟ بعدشم پراید هم خیلی عالی فروش میره این یعنی از بنز اینا هم بهتره ؟
میتونی با یه سرچ در بیاری هر بازی چقدر فروخته
به کسی ربطی نداره تو بلد نیستی از گوگل استفاده کنی
اسپایدرمن گفتن ۷ میلیون بفروشه به سود دهی رسیده
الان اسپایدرمن ۱۰ میلیون نسخه ۷۰ دلاری فروخته
«مرحله اول بازی هلش رو برای پیسی عرضه کنه و در مراحل بعد کلا ناشر بشه»
🤣🤣🤣
اینو جایی نگی مسخرت میکنن
سونی میخواد ناشر بشه ولی بازیای xbox دارن میان رو ps؟ 🤣
اره کالاف تو فروش خیلی موفقه
ولی از نظر متا چی؟ رضایت کاربرا چی؟ اینا اهمیت نداره ؟
«پراید هم خیلی عالی فروش میره این یعنی از بنز اینا هم بهتره ؟»
وقتی کم اوردی اشک تو چشمات حلقه زده :
حوصله جواب ندارم اما در مورد کالاف هیچی برای گفتن نداری اگه رضایت پایین پس چرا همچنان با قدرت میخرن؟ طبق منطق تو باری که عالی فروش بره یعنی اوضاع عالیه و همه چی اوکی در ضمن از کی تا حالا برای کالاف متا مهم شده ؟
فروشش از بازی قبل کمتر شد
فهمیدی تاثیر رضایت چیه؟
نه طبق منطق من بازیی که هم خوب بفروشه هم رضایت ازش زیاد باشه موفقه
برای همه بازیا اینا مهمه
هر چقدر هم کمتر بوده باشه راحت از تمام بازی های سونی بیشتر میفروشه در ضمن نگران نباش کالاف بعدی یکم با کیفیت تر باشه نه تنها فروش کمتر فعلی رو جبران میکنه بلکه به راحتی دو برابر بیشتر فروش خواهد کرد چون کالاف قراره رو همه چی بخصوص نینتندو سویچ بیاد
نه از تمام بازیای سونی بیشتر نیست
فعلا زیر هلدایورزه 👋🏻
دیگه همینه دیگه بی سوادیت کاملا مشخص با وجود اینکه کالاف در اصل رو بتل نت قرار داره و اکثر پیسی پلیرا رو اون میخرن اما چندین ماهه بکوب تو پرفروشترین های استیم قرار. داره بعد این آشغالی که گفتی تنها یک ماهه عرضه شده نگران نباشه به زودی این بازی هم دد میشه یعنی باور نکردنیه که کالافی که ارزشش با ارزش نصف برند پلیستیشن برابر رو دارن با این زباله مقایسه میکنن
هه تازه یادم رفت بگم الان آمار پلیرهای هلدرایورز رو چک کردم از ۴۸۰ هزار پلیر به ۸۰ هزار پلیر سقوط کرده اونم فقط تو عرض ۱ ماه حالا صبر کن و ببین چطوری دد میشه این بازی و جالبتر اینه که برای مسخره کردن کالاف از پلیرهای کالاف رو استیم اسکی میره چون بی سوادی وگرنه رو پیسی کالاف رو اکثریت قاطع رو بتل نت میخرن
برو دوباره چک کن ببین چنتاس 🤣
برات فرستام یه جا دیگه
برو همونو ببین به گریه کردن بپرداز
تو فعلا به لودینگ برس دیگ پلیر نداره یا هیلو دد شده و..
بعد بگید خریدا ب ضرر استودیو ها و ناشراس
الان خلاقیت بانجیو دارن کم میکنن؟
سونی نبود بانجی خیلی ضرر میکرد و بعیده خودش میتونست از پس این ضررا بربیاد
والا ک خریده شدن همش سوده برای استودیوهای تریپل ای ساز و ناشرا(اگ ازادیشون خیلی گرفته نشه)
همیشه ی بیگ برادر تو مواقع سختی لازمه😅
نمیفروشه؟
خریدارم
توجه به این نکته ضروری است که بانجی پس از خرید به طور مستقل فعالیت میکند
خب کنترلش بگیر دستت دیگه
کنترل چیو بگیره دستش اگه سرویس محور بلد بودن ک نمیخریدن بعد اینهمه لغو نمیکردن سرویس محور یکم فکر کن
کارکنان داخلش سرویس محور ساختن بلدن
ب مدیر کاری نداره
کنترل ؟ تو کمتر از ۱۰ سال ۵ تا استدیو تعطیل کرده . واقعا فکر کردی وضع بهتر میشه ؟
استودیو های بدون بازده کنسل شدن
استودیویی که بازیشو میسازن و بازیش پر سوده که تعطیل نمیشه
سه تا استودیو تعطیل کرد نه ۵ !
Pixelopus
Japan Studio
London Studio
هر سه تاشون هم استودیو های درجه ۲ یا حتی ۳ بودن نه درجه ۱ !
اون زمان که خبر های مثبت میاد خوب میرید تو غار هاتون !
پیکسل آپس رو که نمیشناسم، ولی ژاپن استدیو یکی از بهترینا بود، لندن استدیو هم بهترین انحصاری PSVR1 رو ساخته بود
Ico و Shadow of the Colossus و The Last Guardian رو Team Ico ساخته بود که سال ها پیش قبل تعطیلی استودیو از سونی جدا شده بودن و استودیو genDesign رو تاسیس کرده بودن با فومیتو اوئدا
Gravity Rush هم هر دو نسخش فروش کمی تجربه کرده بودن
ایده Bloodborne صرفا برای اینا بود وگرنه سازنده و خالق اصلیش میازاکی و FromSoftware بودن
مهم ترین بازی PS VR هم Astro Bot Rescue Mission بود که هم متای بیشتری گرفت و ۹۰ شد و هم بنچمارک PS VR بود نه Blood & Truth متا ۸۰
مگه به همین سادگی ها هست
یکی از شروط بانجی برای فروش استقلال در مدیریت استودیو بود و به احتمال زیاد این شرط در یکی از بندهای قرارداد ثبت کردن ،
https://gamefa.com/999641/bungies-position-as-an-independent-sony-subsidiary-is-reportedly-under-threat/
جالبه فرست پارتیهارو گردن نمیگیرین اما موفقیت سکند پارتیها و ترد پارتی ها به خاطر سونیه 😂 نکنه مدیریت اون استدیو ها دست سونیه
مدیریت بانجی دست سونی نیست
چون مستقله
مگه مدیریت استدیوهای ترد پارتی و سکند پارتی دست سونیه که به سونی ربطش میدین ؟هر طور حساب کنی بانجی بیشتر از اونا به سونی ربط داره.این یکیو دیگه گردن بگیرین 😂
استودیوی سکند پارتی هم ip مال سونیه . هم بودجشو سونی تامین میکنه . هم استودیو ها تو ساختش کمک میکنن
بانجی استودیوی مستقله
همه چیش به خودش ربط داره
اسم یک استدیو ببر که تو ساخت هل درایوز کمک کرده .بعد به بقیه کمک میکنه به بانجی کمک نمیکنه ؟ 😂 خدایی قبل نظر دادن اصلا فکر میکنی ؟یعنی یک استدیو داخلی رو ول کردن به امان خدا بعد به بقیه کمک میکنن .قبلنم گفتم تو فقفط میخوای یه چیزی گفته باشی هیچ منطقی پشت حرفات نیست.یه این فرق میکنه بگو از زیرش در رو.بودجشو تامین میکنه فقط نمیدونم بازی که یک سال به انتشارش مونده یعنی از قبل تامین بودجه شده رو انحصاری کرده .چطور سونی بودجشو تامین کرده استاربلید.چطور تو یک سال بازی رو ساخت 😂چون یک ساله انحصاری شده
نه استودیو پشتیبان به بانجی کاری نداره
بانجی خودش تصمیم میگیره چی بسازه یا برای کی پورتش کنه
هیچ چیز داخلی تو بانجی به سونی ربطی نداره
چون مستقله
اکتیویژن یا بثزدا نیست که کامل زیر مجموعه باشه
استلار بلید هم همونجور که خود سازنده گفت بازی اصلی خیلی کوچیک تر بوده
ولی سرمایه گذاری سونی باعث شده که خیلی بزرگ تر از قبل بشه
۲ سال از معرفیش برای ps میگذره
یه موتور جست و جو هست هر اطلاعاتی بخوای برات میاره . اسمش گوگله
واقعا چیز عجیبیه ولی ازش استفاده کنی چیزی ازت کم نمیشه 🤣
حتما استفاده کن . اصلا سخت نیست
اسم استدیو چی شد ؟باز فرار رو به جلو ؟
هنوز اعلام نکردن
برای کدوم بازی استودیو های پشتیبانو اعلام میکنن؟
الان همه اینایی که گفتی و بیشتر از اون شامل بانجی هم میشه
از اول باید زیر مجموعه ps میشد
اشتباه ترین کار سونی همین بود
🤦🤦🤦
قبول نمیکردن مسلما
تازه با وعده مستقل بودن ، با اون همه پول بالاتر از ارزش استودیو قبول کردن
🤣
بگو ما هم بخندیم
وقتی یه عمر به مدیریت ایکس جعبه عادت داشته باشه همینه دیگه باید کلا زیر روش کنه
تو اون پست هم گفتم خرید اکتی صد خبران میشه ولی خرید بانجی محاله جبران بشه
۷۰ میلیارد جبران میشه ولی ۳ میلیارد نه؟😂
یه بازی موفق عرضه کنن کل اون ۳ میلیارد برمیگرده
آخه ۷۰ میلیارد برای مایکروسافت پول خرده اما ۳ میلیارد دلار برای سونی خیلی سنگین سونی این پول ها باید آینده ش رو بفروشه
همین پول خورد باعث شده بازیاشو برای پلتفرمای دیگه پورت کنه 😂
پول خوردی که گرون ترین خرید تو صنعت سرگرمیه
چرا هنوز بن نشدی؟
حرف ایشون هم اشتباه بود،هم ۳ میلیارد دلار جبران میتونه بشه هم ۷۰ میلیارد دلار مخصوصا با این محبوبیت ایپی های اکتیویژن
مثل اینه بگی هفتاد میلیارد برای ایلان ماسک زیاده و ۳ میلیارد برای اکبرقصاب کم ، فقط عددو میبینی😂
کالاف دیوتی یکی از پر فروش آیپی های دنیاست همین کالاف دیوتی موبایل ۱ میلیارد فروخت حالا تا تهش برو حالا آیپی های بانجی نمیگیم ۱۰ تا جزو ۲۰ تا آیپی از نظر فروشم نیستن متاسفانه
کالاف دیوتی رایگان ۱ میلیار فروخت 😐
۱ میلیارد دانلود شد اونم فقط به خاطر این که رو موبایل بود
روکنسول کالاف دیوتی فقط سال عرضه میفروشه
بعدش میره کالاف بعدی میاد
اگه هرسال بازی ندن فروش بازیشون کم میشه
ما مگه داریم راجب بازی تکی صحبت میکنیم داریم راجب ای پی بازی میکنیم مثل اینکه بیای بگی سری جی تی ای پر فروش نیست چون جی تی ای ۵ از جی تی ای ۴ بیشتر فروخته:دی
بعدم هر سال میدن شما نگران نباش
چه ربطی داره؟
کالاف فقط به خاطر مولتی پلیرش تو چند ماه اول فروشش خیلی خوبه
هرچی بیشتر میگذره فروشش ته میکشه
تا کالاف بعدی بیاد
باز یه پست این شکلی اومد ترول های آفتاب پرست سر و کلشون پیدا شد
ترول جان تمامی این مشکل ها برمیگرده به مدیریت غلط خود استودیو نه سونی !
الانم قراره مدیر هاش رو اخراج کنن و کلا زیر مجموعه سونی بشن
خود اکتیویژن و بلیزارد جونت بعد خرید همچنان دارن دست پا میزنن اون وضع اسفناک کالاف دیوتی اون از وضع اورواچ ۲ و ورلد آو وار کرفت همون فروششون هم از صدقه سری یه مشت کژوال پلیر ساده لوح دارن !
حالا هی بیا تحلیل آبدوغ خیاری بکن
شما فاینال فانتزی که استودیوش ترد پارتی هم نیست موفقیت سونی میدونی این بانجی که با پول خود سونی خریده شده گردن نمیگیری عجبا وقتی یه استودیو موفق میشه سونی فنا میگن سوتی توش نظارت داشته حالا میگین نه سونی سرمایه میداده فقط اتزیو بهتره یه دکتر بری
این استودیو اگر خوب بود مایکروسافت قبل تر میخریدش. اینا اومدن جواب خرید مایکروسافت رو با عجله بدن حالا توش موندن. تازه ادعا میکردن این خرید از اکتیویژن بهتره 😑 سود این خرید رفت فقط تو جیب مالک یا سهامداران بانجی که چند برابر فروختن استودیو رو و کارمنداش که پاداش خوب گرفتن تا بمونن.😁
https://gamefa.com/999641/bungies-position-as-an-independent-sony-subsidiary-is-reportedly-under-threat/
من یه چیزی رو واقعا درک نمیکنم. اینکه چرا شرکتها بودجهای رو که خرج تصاحب یه استودیو میکنن صرف ساخت بازیهای تریپل ای نمیکنن؟ الان با ۳ میلیارد دلار میشد حدود ۱۵ تا بازی تریپل ای ساخت. اگه بهانه اینه که استودیوی کافی نداشت سونی، این شرکت میتونست با این بودجه تعداد کارمندهای استودیوهایی که از قبل داشت رو زیاد کنه و از اونها برای ساخت بازیهای باکیفیت پشتیبانی کنه. اینو برای مثال میگم: فرض کنید اینسامنیاک که سرعت ساخت بازیش همین الان هم زیاده ۳۰۰ نفره. بهتر نبود به جای خرید بانجی تعداد کارمندهای همچین استودیوهایی رو بیشتر میکرد سونی تا بازیهای تریپل ای بیشتری رو در مدت زمان کمتر تولید میکردن؟
اولا ک بازیسازای اینسامنیاک بیش از ۵۰۰ نفرن
دوما ک شما بازیسازارو با برده ها اشتباه گرفتی ، فک میکنی تعداد مهمه فقط ، میریزی تو استودیو میسازن
اصلا ب تخصص توجه نمیکنی ، اینسامنیاک هزار سال دیگم نمیتونست کاری ک بانجی میکنه رو بکنه
سونی بیست سال تلاش کرد کار اینارو کپی کنه و تهش شد دراپ شدن ایپیاش و ساختن هورایزن و…
و اینکه ایپی دستینی ایپی کمی نیست ، بانجی ام تو کسب درامد و خریدای درون برنامه ای و… از بهتریناس
بانجی بالای ۳ میلیارد واسشون آب خورده این در حالیه که کل سود پلی استیشن در سال ۲۰۲۳، فقط ۱.۵ ملیارد دلار بودش
ماراتون چی میشه😕
همین دیگه وقتی جَـو بگیرتت همین میشه دیگه اونا خریدن ما هم باید بخریم ، این شد منطق ؟ :/
کاملا گعلوم ایده این خرید از سمت جیم رایانی اومده بوده که به دلیل درو کردن پول عاشق لایو سرویس بوده !!
بیاد زیردست سونی خیلی بهتره، یک جهش بزرگی تو سرویس محور های سونی اتفاق میوفته اگه بیاد زیر دست سونی، در هر صورت اگه بیاد زیر دست سونی که یک برد برای سونی هست اگر هم نیاد باید انتظارات سونی رو بر آورده کنه که باز هم به سود سونی هست
شما اون آدم رو نمیشناسی من اون آدم رو توی تلگرام صد بار باهاش بحث کردم یه سونی هیتر به تمام معناست که فنبوی نینتندوعه حتی دلیل اکانت ساختنش فقط بحث کردن با تو اینجاست !
اون حرفشم شاید کامل اشتباه نباشه ولی توش اشکال داره یکی اینکه دقیق مشخص نیست سود سونی چه قدر بوده فقط میدونیم سود سونی کاهش داشته ولی میدونیم درآمدش ۳۱ میلیارد بوده مسلما شرکت به این بزرگی با این همه درآمد سودش انقدر نیست حالا هر چه قدرم میخواد افت سود داشته باشه
چطوره ۳۱ ملیارد دلار درامد رو از همون مقاله میپذیری که پلی استیشن داشته،
ولی وقتی همون مقاله میاد میگه سود سونی ۵ درصد از اون ۳۱ ملیارد دلار بوده، نمیپذیری
و میگی “میدونم ۵ درصد نمیشه” از کجا میگی اینو؟
پس چرا ۳۱ ملیارد دلار رو به سادگی پذیرفتی
مشکل امثال تو اینه اخبارو میخونن، هر قسمتی که به سود خودشونه میپذیرن، هر قسمتی که به زیان خودشونه، میگن نه مشکل داره
این پیامم فرستادم تا دیسلایک بزنی، چون کارت همینه کار دیگه ای بلد نیستی
سونی:
Fine I will do it myself
سونی ازش استفاده درستی نکرد ورگرنه بانجی جزو بهترین استودیو هاش بود
بانجی باید هیلو بسازه