رییس سابق پلی استیشن خرید شرکتهای بازیسازی را دشمن خلاقیت میداند
شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن در صحبتهای جدید خود اظهار داشته است که خرید شرکتهای بازیسازی را دشمن خلاقیت میداند.
رییس سابق پلی استیشن در مصاحبه با CNBC نظر خود را در خصوص خرید استودیوها و شرکتهای بازیسازی به اشتراک گذاشت. وی در مصاحبهی خود به شرکتهای مایکروسافت و Embracer Group اشاره کرد که در طول سالهای اخیر بسیاری از استودیوها و شرکتها را به زیرمجموعهی خود اضافه کردهاند، اما پلی استیشن نیز در این رقابت حضور فعالی دارد. این غول بازیسازی در چند سال اخیر استودیوهایی مانند Bungie، Insomniac Games، Firesprite، Housemarque، Bluepoint Games و … را خریداری کرده است.
لیدن به طور کلی خرید و ادغام شرکتها را دشمن خلاقیت میپندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که کالایی کردن یک محصول نتایج مشابه را بیشتر میکند. برای اثبات نظر او، خرید استودیوی بانجی (Bungie) توسط پلی استیشن تاکنون نتیجه خوبی را به همراه نداشته، زیرا Destiny 2 با مشکل مواجه شده و تیم سازنده تحت تاثیر تعدیل نیرو و اخراج کارکنان قرار گرفته است. به طور کلی او این روند را به عنوان یک مشکل گسترده در صنعت بازی میبیند.
رییس سابق پلی استیشن پیشتر و قبل از رسمی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، از افزایش روند خرید استودیوها و شرکتها ابراز نگرانی کرده بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
اینکار شباهت داره به شوگر ددی نه خلاقیت
اسمت چنج کن چون اون قدیم این اسم درست بود ن الان ک رو pc هم هس😂
دو کلوم از مادر عروس بشنویم(لیدن)
دشمن خلاقیت یعنی کل استودیو هات بجز اکشن ادونچر بلد نیستن
چیز دیگه ای بسازن و برای ی گیم شوتر باید بند استودیو های خارجی
بشی و آیپیشون رو مال خودت کنی.
اینم مثل خالق گرز پولشو ندادن،الان داره هرچی به دستش میاد میگه.
بانجی رو نمیتونی مدریت کنی،چرا به بقیه گیر میدی؟(منظورم سونی هست)
😂
چقدر نوشته هات عقب جلویه مغزم رگ به رگ شد:d
نه دا نگا کن من ترول نیستم
دقیقا زدی تو خال سونی توان مدیریت بانجی رو نداره سونی این استودیو رو نابود کرد قبلش چقدر اپضاعشون خوب بود اما سونی نابود کرد اینا رو
استودیو ها بجز هک اند اسلش . سیم ریسینگ . شوتر . پلتفرمر . سولز لایک چیز دیگه ای بلد نیستن
بر خلاف رقیب که کل بازیاش تا قبل بثزدا شوتر اول شخص و سوم شخص بود
حتی یه اکشن ادونچرم بلد نیست بسازه
برای کدوم گیم شوتر بند استودیو های خارجی شد؟
😐
🫡🫡
اطلاعاتتو زیاد کن بجا این بازیا😂❤️
کدوم بخشش اشتباه بوده اقا رضا
همش عین حقیقته
هلدایورز رو میگه
البته لازمه بهش بگیم که برخلاف مایکروسافت که میره ماینکرفت رو ۳ سال بعد از عرضه و موفقیتش میخره و همه اونا رو به نام خودش میزنه، هلدایورز از اولش هم با پول و بودجه سونی ساخته شده و از اولم آیپی مال سونی بوده یا اینا رو خودش میدونه و لازم نیست بهش بگیم؟😂
😂😂😂
من از سال ۲۰۱۴ دارم ماینکرفت بازی میکنم و میگم که ماینکرفت بعد ماکروسافت پیشرفت درست رو کرد
ماینکرفت دست ناچ میموند الان ما باید تو بازی چیزایی مثل میخ و تفنگ آتیشی و اینجور چیزا میداشتیم
ماکروسافت هرکاری نکرد باعث پیشرفت ماینکرفت شد
هلدایورز
اینا همونایی هستن که میگن اوری و فلایت سیلیموتور رو مایکروسافت ساخته ولی به پلی استیشن میرسه میگن سونی بند استودیو های خارجی شده و بزور ایپیشون رو گرفته 🤭
ماکروسافت میدونی چیش بده
میره مثلاً ماین کرافت یا هلبیلد یا کالاف چیز هایی که موفق هستند رو میخره 😐
این اصلا خلاقیت نیس
اسپم ۲
من از سال ۲۰۱۴ دارم ماینکرفت بازی میکنم و میگم که ماینکرفت بعد ماکروسافت پیشرفت درست رو کرد
ماینکرفت دست ناچ میموند الان ما باید تو بازی چیزایی مثل میخ و تفنگ آتیشی و اینجور چیزا میداشتیم
ماکروسافت هرکاری نکرد باعث پیشرفت ماینکرفت شد
لطفا تا یه نفر یه چیز میگه مثل جوجه اردک همونو تکرار نکنین یه تاریخ رو نگاه کنین بد نیست
(Hitasep) تو بهشون بگو شاید باور کنن چون ما که هی میگیم باور نمیکنن!😅
مثال همونیه که میگن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه
اینا قرار نیست درست بشن فقط اینو گفتم یکی که مطلع نیست اینو بخونه فکر نکنه ماینکرفت همیشه اینطوری بود
دشمن خلاقیت یعنی دیمی آیپی ها و استودیوهارو بخری و نابودشون و وادارشون کنی بازیاشونو مطابق سرویس گیمپس بسازن که نتیجه بشه ردفال و بلیدینگ ایج و…
“چیز دیگه ای بسازن و برای ی گیم شوتر باید بند استودیو های خارجی”
هلدایورز از اول ایپیش مال سونی و اینکه این منطق که گیرز اپیک گیمز ساخت و مال اون بود یا هیلویی که بانجی ساخت و مایکروسافت تصرفشون کرد صدق میکنه البته کلا مایکروسافتتو تصرف ایپی دست خوبی داره که همیشه نتیجه خوبی دربر نداشته (میدونم این حقیقت این نسل مایکروسافت شوتر سوم شخص نداشته اذیتت میکنه و ۱۰۰ هزار امضا براش جمع شده)
فلاکت یعنی اینکه یه آدم نولایف به اسم بلادیبلید ۱۰ تا اکانت فیک بسازه و بیاد ترول و هیت کنه (آخرشم نتونستی جلوی خودتو بگیری و هویت لو رفته)
راستی بانجی الان چه مشکلی داره دارن رو چندین بازی گار میکنن از جمله دی ال سی دستنی
با اینکه نخوندم ولی میدونم این مثل بقیه شر و ور بود
دادا اگه بانجی رو میگی! باید صبر کرد بازی جدیدشون بیاد اونوقت قضاوتش کن ، اگه بخوایم طبق حرف خودت جلو بریم مایکروسافت بیخود میکنه نمیتونه مدیریت کنه بتسدا رو میره میخره! که بعدش زیر نظر ایکس باکس ردفال و استارفیلد بیان بیرون! البته استارفیلد اصلا بازی بدی نیس اما باتوجه به عقبه بتسدا و تیم سازندش و در راس اون تاد هاوارد هیچ دستاوردی براشون نداشت!
در رابطه با آیپی ها مایکروسافت بالای هفتاد درصدشون رو با پول به دست آورده عملا هرچی ژانر شوتره دست مایکروسافته! حالا خیلی کار بزرگی کرده به نظرت! اکتی زمان مشخص میکنه زیر نظر ایکس باکس به کدوم سمت میره
(Max22) بانجی من نمیگم همه میگن،اگه میشه متن رو بخون.
بعدم اره ایکس باکس اشتباه کرد بتسدا رو خرید،شرکتی قبل از خریده شدن
مدیر عاملش بعد فالوت ۷۶ و اون شکست مونده بود تن فروشی کنه!
اونور زنی مکس به استودیو هایی مثل ارکین فشار بیاره که از بی پولی چیزی
مثل ردفال بسازن.🤦♂️
اشتباه کرد دست رو آیپی مثل استارفیلد گذاشت که که قرار بود
زنی مکس ۲۰۲۱یا ۲۰۲۲ بدش بیرون و بشه جزع بدترین گیم های سال!
اما اومد استارفیلد رو بزرگ کرد،۲یا۳ سال براش تاخیر زد،اینقدر به بتسدا بودجه
داد و از استودیو خودش که قبل از پیوستن به ایکس باکس گیم استودیو اون حال
و روز کمک کرد که الان میبینی کمترین باگ رو داخل عناوین قبلی بتسدا داره!!!
بهترین شوتر رو داخل عناوین بتسدا داره!!!
اشتباه کرد دست رو بتسدا گذاشت که استودیو هاش قبل از خریده شدن
ت..خ ساختن آیپیه جدید رو نداشتن ولی الان هر کدوم از ماشین گیم تا اید سافتر
دارن رو آیپی هایی که دوست دارن،اونم با استرس کم میسازن!!!
از وقتی که بتسدا خریده شد الان چند تا استودیو دارن آیپی جدید میسازن بعد
خریده شدن؟؟؟تقریبا ۹۰ درصد حالا چی میسازن؟ چیزی که بقیه استودیو های ایکس باکس بلد نیستن!!! اکشن ادونچر!!! این از این!
ولی اینکه میگی ردفال رو داد بیرون من بهت حق میدم!!!
اصلا من از اولین کسانی تو اون دوره بودم که هر جا تونستم داخل کامنت های کانال های ایکس باکس بهشون دیس دادم یا به نوعی اعتراض خودم رو گفتم!
بازهم میگم!!! ردفال هر چه گیم از قبل اشغالی بود،ولی میتونستن حداقل گیم رو
بخاطر اینکه روش انحصاری هک شده پولیش و قابل بازی بدن بیرون!
درباره استارفیلد که میگی دستاوردی نداشت منظورت گوتی شدن؟؟؟
اگه منظورت اونه که اره من بهت حق میدم!
ولی اینکه بیاد و روز عرضه رکورد انحصاری هایی مثل فورزا با اون فن بیس کژوال
رو بزنه دستاورد نیست؟
اینکه داخل چند تا از مراسم های بهترین بازی سال ایکس باکس بشه دستاورد نیست؟؟؟
اینکه پرفروش ترین یا پر پلیر ترین گیم تاریخ بتسدا بشه دستاورد نیست؟؟؟
پس چی دستاورده؟؟؟ من اصلا منکر این نمیشم که قرار بود بخاطر حرف بعضی
فن ها صنعت رو دو شقه کنه!
ولی داخل خیلی از موارد دستاورد بود برای بتسدا!!!
نه دادا منظور از دستاورد به قول فن ایکس باکس و سران ایکس باکس حتی من پلی استیشن فن، قرار بود استارفیلد کنسول سلر باشه و خیلیا رو بکشه سمت ایکس باکس به خصوص مخاطب پلی استیشن رو به همین خاطر انحصاری کردن درسته! و ولی در عمل چنین اتفاقی نیوفتاد و اینکه بازم نتونس متای +۹۰ بگیره با توجه به هایپ وحشتناکش و گفتم عقبه این استودیو که کلی بازی موفق داشته و اسم تادهاوارد،این اتفاق نیوفتاد حالا هر اسمی براش بزاریم اما موفیقت نبود براشون!
حالا کز همچین چیزی گفته؟ استارفیلد چون قرار بوده فلان باشه پس بده، شماها حتی بازیش نکردید، یه گیم کاملا خوبه نمراتشم خوب شده حتی، جناب کوجیما که سر و دست براش میشکنید ۲ سال مردم رو تو هایپ گذاشت همه میگفتن دث استرندینگ گوتی میشه اومد متاش شد ۸۲ ، چرا راجب اون حرفی نمیزنید؟
مگه من گفتم بده؟
(max22) عزیزم دیگه رسما داری میگی چون متاش زیر
90 بدرد نمیخوره دیگه!
فقط مثل بقیه هیتر ها نمیای بگی اشغال ۳۰ فریمی!
مایکروسافت اگه بتسدا رو نمیخرید استارفیلد ۲۰۲۲ میومد قشنگ فنای پلی استیشن از یه بازی متا زرد حال میکردن در صورتی که با تاخیر یه گیم خیلی خوب شد
دوست عزیز قصد نداشتم مدیریت کسی رو زیر سوال ببرم، اما طبق منطق رفیقمون که میاد بانجی رو میکوبه جوابشون رو دادم .
در رابطه خرید ناشرها یا استودیوها زمان مشخص میکنه که کار درستی بوده یا نه! حالا میخواد مایکروسافت باشه ، سونی باشه یا هرکس دیگه
(Tahaic) نه عزیزم بهتره اینو بگی،با ی تاخیر شد بهترین گیم تاریخ
ایکس باکس گیم استودیو!(از لحاظ فروش و پلیر)
داداش بیا پایین
هوا سرده
چرا سونی نمیتونه از این شوگر دددی ها داشته باشه ؟ میدونی چرا ؟ چون شرکت بی عرضه ایست که هیچ هنر خاصی نداره بتونه درآمد کلان کسب کنه
نه این چه حرفیه عمو فیل میخواد اتفاقا اینجوری صنعت گیم نجات بده 🥸
Meh
فیل اسپنسر دوست خوب گیمر ها💚
نصف مطالب سایت شده رییس سابق ایکس باکس – پلی استیشن
این اخبار زیاد جذابیت ندارن دیگه
به نظر من
دقیقا
وقتی قدرتی نداره پس اهمیتی نداره
چون حقیقت رو گفته جذابیت نداره واست؟؟؟ خودتو به اون راه نزن
نمیدونم چرا بعضی ها اینجوری شدن
من اصلا مگه چیزی گفتم که اومدی چرت میگی
من حتی اسم رییس سابق ایکس باکس رو هم آوردم
همین شما ها هستید که فضای کامنت ها رو خراب کردید
به نظر من باید ایشون رو برگردونن به سونی (حالا یا مجددا به عنوان CEO یا به هر حال هر پُست مدیریتی دیگه)
واقعا عجیبه یعنی مایکروسافت با این همه قدرت و دارایی نمیتونه خودش چندتا استودیو بازی سازی تأسیس کنه. همش میره میخره. دوتا بازی خوب هم ک بیشتر نداره
یه دورانى فیل اسپنسر مخالف انحصار گرایی ووووووو بود
با خرید اکتیویژن ثابت کرد چقدر مخالفه !!!
چقدر اسپنسر دروغ گفته.
والا نه تنها بازیای اکتیویژن انحصاری نکرد
بلکه بازیای خودشم داره برا پلی استیشن میده بیرون🗿
همه رو ؟؟؟
بازیهای بثسدا همرو میاره؟؟؟
(Ammar-iraqi) همونطور که فاینال فانتزی رو سونی ساخته و حقشه انحصاری کنه
اونور ایکس باکس چو…..ش پاره شده ۸میل داده الان هم پروژه رو داره خودش میسازه و حقشه انحصاری کنه،نوش جونش چون هزینه ساخته رو میده.
همینه که هست
عشقش کشیده مالشه دوس داره انحصاری کنه به هیچ کسی هم ربطی نداره
چون همونطور که گفتم داره خودش میسازش.
اگه بهت هم برررررر میخوره میتونی ایکس باکس بگیری،همینه که هست
نه قطعا، گیمایی مثل پنتیمنت رو پورت میکنن ولی
نه گیمای کوچیک که دیگه از سود دهی افتادن ،
یارو این همه پول بتزدا رو داده بعد بیاد بازیهاش رو مولتی پلتفرم کنه ؟
دلیل این که قرار داد ثبت شد موافقت این دو شرکت بود
اگر سازمانی فشار نمی آورد قطعا اکتیویژن همون روز اول انحصاری میشد . برای بتزدا هم سازمانی گیر نداد و برای کاهش بحث های هوادارای سونی گفتن بازی های بتزدا میاد بعد گفتن بررسی میشه آخرم فقط بازی های کم هزینه رو با فاصله دادن
عمو فیل مشکل روانی داره و ثبات نداره
حرفش مثل این میمونه که بگی خرید قلم بدرد نمیخوره، هرکی بدون قلم نقاشی کنه، هنرمنده🗿
انصافا مثالت بی ربط بود.
سعی کن تو زندگیت دیگه مثال نزنی ……
چه کاریه خودت الکی تو زحمت میندازی…
یک مداد معذرت 🖤
بی ربط ترین مثال تاریخ وجود نداره :
حرفش صحیح ولی خریدی که منجر به انحصاری شدن محصول بشه اون مشکل ایجاد میکنه، هم برای بازی ساز هم برای گیمر ها
دقیقا دشمن خلاقیت هست..
مثل خرید یک تیم فوتبال از جای دیگه ، بجای ساخت یک تیم فوتبال…
غیر از شما سونی فنای فشاری کسی کوچکترین اهمیتی به اینکه چطوری بازی ساخته میشه یا چطوری ناشر خریداری میشه نمیده اینم بخاطر اینه که سونی اندازه مایکروسافت سرمایه نداره و میترسین مدام به خرید ناشرها ادامه بده و این واقعا سخت و نارحت کننده ست برای سونی فنا
یکی بیاد رمدی رو بخره. این بنده خدا ها ده بیست ساله با بدبختی دارن بازی می سازن. کنترل قربانی نبود بودجه شد. توی الن ویک ۲ دیدیم که اینا پول داشته باشن می تونن بازی خیلی حفن بسازن. کلا ساخت بازی AAA نیاز به ناشر بزرگ و زیر مجموعه شدن داره. حرفی که شاون لیدن داره می زنه برای استودیوهای کوچیک و بازی های مستقل. استودیوهایی مثل رمدی و ای او اینترکتیو مجبورن زیر مجموعه یه کمپانی بزرگتر بشن چون هیچ ناشری ریسک نمی کنه بیاد برای یه بازی بزرگ بودجه بالای ۱۰۰ میلیون دلار بده به استودیو مسقل.
جدی میفرمایید ؟
نه شاون لیدن عزیز ببین تو نمیفهمی….
فقط ما میفهمیم
یک سوال از ایشون و سونی فنا اگه استودیویی سرمایه لازم برای ساخت بازی نداشته باشه باید چکار کنه ؟ اگه بازی بزرگ اینا شکست خورده و منجر به تعطیل شدن اون استودیو شد تکلیف چیه؟ برای اینا. زیر مجموعه ناشران بزرگ شدن بده؟ اینکه دسترسی به منابع لازم رو داشته باشن مشکلی داره ؟
این فقط یکی از عواملیه که باعث کاهش خلاقیت شده
حتی اگه شرکتا نرن یه استودیو دیگه رو بخرن بازهم قرار نیست اون استودیو ها روش پولسازشونو دور بریزن و خلاقیت به خرج بدن
قبلا ها ساختن بازی واقعا دردسر داشت و کار هرکسی نبود ، و واقعا هم چه شاهکار هایی تحویل میگرفتیم اما الان ساخت بازی عملا سختی انچنانی نداره ، خیلی سریع میرن سراغ یه پروژه جدید ، چالش انچنانی برای پورت و گرافیک و بهینه سازی و کد نویسی و موتور بازیسازی و… ندارن بخدا
بین لایک کردن و دیسلاک کردن موندم😅
اینکه خرید باعث افت خلاقیت نمیشه درسته (مگ اینکه ایندیای خیلی کوچیکو بخرن و تریپل ای ساز کنن ، وگرنه ک بازی تریپل ای مسیرش مشخصه)
بخش دومو ولی مشکل دارم
اتفاقا قدیم بسیار راحت تر بود و بیشتر کار هرکسی بود
نشونش سایز تیما و بودجه بازیای الان
توی صدتا مورد میتونی ببینی
مثلا یکی انقلاب بزرگی مثل جی تی ای میدید ، جرات میکرد وارد رقابت بشه ، سینتز رو میساخت ، یکی ترو کرایم میساخت و گت اوی میساخت و… موفقم نمیشدن نمیشدن
الان چی؟کسی وارد عرصه ای ک جی تی ای یا کالاف و… هستن بشه سلاخیش میکنن ، این نشونه سخت تر شدن گیم ساختنه ، ک دلیلش بالا رفتن بیش از حد استانداردا و توقعات گیمراس ( ادمایی ک قدیم ب پنج fps راضی بودن الان میگن چرا بازی صدوبیست نمیده😅)
دلیل بیشتر بودن شاهکارا اون دوره ، تعداد بالای گیمای تولید شده توسط مستعدای اون موقعس (ک ما الان شاهکارارو مرور میکنیم بقیرو یادمون نیس) و تازه تاسیس بودن صنعت , وقتی صنعت انقد پیشرفت کرده ، پیشرفت جدید کمتر دیده میشه ، ژانر کمتر خلق میشه و…(بعنوان مثال دویست سال پیش ک پزشکی نوپا بود هم کشفیات درمان بیماریام بیشتر بود ، الان مسلما جهش های پزشکی نمیتونن مثل قدیم بزرگ و پشت سر هم باشن و کوچکترن و اجتناب ناپذیره)
حرف شما درست ، ولی چیزی که الان سختی میده بالا رفتن استاندارد هستش که بودجه بالا میخواد ، حرف شما وقتی درسته که بخوای از بحث رقابت بهش نگا کنی
مثلا من شخصا برای بازیسازی نمیخوام با gta رقابت کنم چون فقط باعث میشه یه کلون بی ارزش ازش بسازم
سختی که من ازش حرف میزنم فرایند ساخت بازیه ، قبلا ها مشکلات انقدر زیاد بود که عملا سر هر پروژه به یه مشکل میخوردن ، یبار دوربین یبار حافظه دیسک یبار متفاوت بودن سخت افزار ها برای پورت ، یبار مشکلات گرافیکی/بهینه سازی و اگه اکثر باقی های تاپ قدیم رو یه نگا بندازی با استفاده از همین محدودیت ها به خلاقیت تو ساخت بازی میشدن ، مثال بارزش آینه توی gta sa
منظو من اینجور مشکلات بود که الان برای بازیساز های جدید عملا جوک حساب میشن با این حجم از دانش و سخت افزار های موجود
راحت بونش هم از لحاظ یادگیری گفتم که اسونتر شده نه اینکه دیگه مثل حلوا بشه
درسته حرفتون
ولی درسته ک الان ب راحتی میشه یچیزی درحد gta sa ساخت ، ولی ساختش باعث ورشکستگی استودیو میشه ، ماها فکر میکنیم اوکییم با اون حالت بازیا ، ولی واقعا نیستیم
ی بخشیش انتظاراته ، ی بخشیش استاندارداست
مثلا شما شاهکاری مثل رزیدنت ایولو فرض کن ، الان ی بازی در همون حد شاهکار بسازن ، فقط نشه راه بری و تیر بزنی همزمان ، شک نکنید متاش زیر شصت میشه و مضحکه خاص و عام میشه ، استانداردای روز برای ما خیلی مهمن (مثال ب روزشم کوبیدن بازی خفنی مثل استارفیلد بابت لودینگاشه)
محدودیتای سخت افزاری رو تقریبا همه ی شرکتا دور میزدن ، چ سوپر ماریو ک ابرها و بوته هاش یکی بودن با رنگ مختلف ، چ ابلیوین ک یجاها ب پلیرا نمیگفت و موقع لانچ بازی ، کنسولو ریستارت میکرد و… ، من بیشتر خلاقیتو تو مسائل دیگه میگفتم ، مثل همون دوربین روی شونه ، یا نمسیس سیستم و ی سبکی مثل f.e.a.r از Monolith (اندرریتدترین استودیو تاریخ😅) و…
این مدل نواوری رو گفتم ک بنظرم کمتر دیدنشون ، دلیلش بالا رفتن ریسک ساخت با این استانداردا و انتظارات ، و زمان تولیده (مثلا استودیویی مثل ناتی داگ ک توی چهار سال ، چهارتا کرش بندیکوت ساخت و سال بعدشم جک اند دکستر ساخت و خب یکی دوتاش هیت و شاهکار میشد، الان چهار ساله هیچ چیزی نداشته عملا و حتی رونمایی هم نکرده)
کاریشم نمیشه کرد ، تحمل میکنیم😅
حرف عمو شان درسته اما یک نکته وجود داره
شرکت مستقلی که بازی AAA میسازه آیا جای ریسک داره؟ با افزایش سرسام آور هزینه ساخت بازی کار سخت شده علت اصلی اینه نه خریداری شدن توسط شرکت های بزرگ. مجبورن مجبور!!
چقدر حیفه که این آدم دیگه توی این صنعت فعال نیست. پلیاستیشن یه الماس رو از دست داد.
حرفش هم کاملا درسته. با خرید یک شرکت تکثر به سمت همگرا شدن ایدهها تکفیر میشه. منشا یک صنعت خلاق تکثر ایدههاست. هرچی هم که شرکتهای بزرگ دست بازیساز رو باز بذارن بازهم ناخواسته بازیساز ناچاره که یک سری کدهای از پیش تعریف شدهی شرکت مادر رو بپذیره.
ایشون تنسنت کار میکنن و تو صنعت فعالن
مشاور استراتژیک تنسنته
حرفش کاملا درسته ولی من بشخصه رفتنش از سونی رو اونقدر ها منفی نمیدونم
همین آدم هم خودش کم تصمیمات اشتباه نگرفت زمان مدیریتش یکی از عوامل تعطیلی Evolution Studios هم همین خود ایشون بود چون فلسفه فکریش اینطوری بود که تو هر سبکی که بقیه بازی دارن ما لازم نیست بازی بسازیم تازه کلا مخالف خرید استودیو بود
اگه قرار بود تو سونی بمونه مسلما تو خیلی چیزا از دنیای بیزینس و گیم عقب مینداخت سونی رو
لایک داری شاون لیدن
ننوشتید مشاور استراتژی تنسنته ک کمتر حرفاش خنده دار بنظر برسه؟
.
سنگ پای قزوینه دوستمون
حق میگی سید
به زور شرکت رو نمیخرن که طرف شرکتشو میفروشه حالا این وسط خریدار بخواد شرکتو انحصاری کنه بخواد سیاست خودشو پیاده کنه بحثش جداس انحصاری کردن بازی ها هم بنظر من خوبه این وسط رقابت نباشه بدرد نمیخوره هر کی به هر بازی علاقه داشته میره سمت کنسول دلخواه و بازیاش
چرا ماکرو هر کاری میکنه اینا میشن ضدش؟
خودتون چرا هزار تا استودیو خریدین؟
بنظر من ۵۰ درصد درست و ۵۰ درصد اشتباه
۵۰ درصد درستش اینه که اون استودیو یا شرکتی که واقعا نیازی نیست فروخته بشن فروخته میشه
اما ۵۰ درصدش بخاطر این غلطه که واقعا بعضی شرکت ها واقعا نیاز این هستش که فروخته بشه و یجورایی احیا بشه مثل خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت یا بتسدا یا حتی خرید اینسامیک و ناتینگهام داگز توسط سونی و …
نه بابا.شاون لیدن حالیش نیست و دروغ میگه.من فقط منتظر تحلیل دختر گیمرم
والا منم دارم کامنتا رو هی اسکرول میکنم به کامنت اون برسم😂😂😂
حرفاش خنده داره خود پلی استیشن وقتی وارد صنعت گیم شد با خرید CBS Records بودش 😂
اینکه سونی گدا پول خرید ناشر نداره دلیل نمیشه مایکروسافت ناشر نخره
یادش بخیر سونی فنا از ۲۰۲۱ میگفتن سونی هم قراره از خرید ناشر رونمایی کنه سه سال گذشت هنوز خبری نیست بجاش چند تا استودیو تعطیل و کلی کارمند اخراج کرد😂
با همین طرز فکر فرامسافتور ۱۸ میلیون دلاری رو نخریدی تا بشه ۱ میلیارد دلار
خب آفرین بهش
حرف کاملا اشتباهه چون استیودیو های مستقل نیاز به حمایت و سرمایه دارن تا ایده هاشون شکل بگیره این هم اومده در اصل میترسه مایکروسافت نره تیک تو بخره