بودجه بازی Palworld تنها ۶.۷ میلیون دلار بوده است
مدیرعامل استودیوی Pocketpair در مصاحبهی جدید خود به توضیح در مورد بودجهی ساخت عنوان بقامحور Palworld و میزان سودآوری آن پرداخته است.
بدون شک سازندگان Palworld فکر نمیکردند که این بازی سریعاً به موفقیت بزرگی دست یابد. این عنوان تنها در عرض یک ماه پس از انتشار خود، آمار ۲۵ میلیون بازیکن را به ثبت رساند. بهتازگی تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe)، مدیرعامل استودیوی ژاپنی Pocketpair، در مصاحبه با بلومبرگ (Bloomberg) فاش کرد بودجهی بازی کمتر از ۱ میلیارد ین (تقریباً معادل ۶.۷ میلیون دلار) است. البته مشخص نیست که آیا این رقم به هزینههای توسعه محدود میشود یا این که هزینههای بازاریابی را نیز دربرمیگیرد.
در مقابل بودجه نسبتا ناچیز Palworld، این بازی در عوض دهها میلیارد ین سودآوری داشته است. مدیرعامل Pocketpaire همچنین اذعان کرد که بازیهای AAA با بودجه بالا مناسب این استودیو نیست. از سوی دیگر، تاکورو میزوبه توضیح داد که آماده پذیرش پیشنهادات خرید این استودیو است. همچنین گفته شده که توسعهدهنده مذکور برای انتشار بازی روی پلتفرمهای دیگر مذاکره میکند.
بازی Palworld هماکنون بر روی ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
خو وقتی چیزی از خودت ندی
بری کپی کنی معلومه هزینه هات میاد پایین
یکی دیگه هزینه کرده قبلا ی چیزی ساخته اینا رفتن مجانی از روش کپی برداشتن خب معلومه هزینه میاد پایین
هزینه میاد پایین درآمد و سود خالص یام یام، رو گیم پس هست رو pc و xbox عین چی فروش کرد ولی من موندم چطوری نینتندو هنوز نکشیده زیرش 🌚
داری کپیه پوکیمون از دراگون رو میگی ؟
میشه شما بگی از روی چی کپی کردن استاد 😂
چرا باید یسریا سر این بازی فشاری بشن ؟ اکثر این افراد حتی پوکمون رو فقط به اسم میشناسن…
از ترو🤧 بودنه.
داش ۱۰ تومنت میدم از گیمفا برو دیگه بر نگرد
بعد برو یکم پول روش بزار یه کنسول بخر بتونی چند تا گیم بازی کنی حداقل
البته تایید کرده که تا اینجا مایکروسافت پیشنهاد خرید به این استودیو نداده …
داره انگاری اسپنسر رو قلقلک میده تا …
اگه هر نسخه ۱ دلار باشه باز سود خالصه
سود خالص😂
امیدوارم مایکروسافت بخرتش
این بازی یک سیلی به صورت تمام AAA ساز های صنعت گیم هست که با بودجه های چند صد میلیون دلاری بازی هاشون یک دهم این هم تو جذب گیمرا خوب عمل نمیکنن
اولش امیدوارم مایکروسافت بخره رو دیدم میخواستم لایکت کنم که…..
ابر سود به این میگن
مایکروسافت سریع برو تو کارش قیمتی هم نداره بازدهی بالایی هم داره
کی گفته قیمتی نداره؟
احتمالا خیلی خیلی گرون باشه
درحد قیمت خرید ماینکرفت و موجانگ برای مایکروسافت (دو و نیم میلیارد)
همچین چیزی امکان نداره استودیو ۵۰ نفره همچین قیمتی نداره
وقتی ماینکرفتم خریدن ، موجانگ چهل نفر بود
ربطی ب نفرات و سایز استودیو نداره
ب پتانسیل آیپی مربوطه
عملا بازیو میخرن ، تیم توسعه دهندش مخلفاتش محسوب میشن😅
رسما ایپی میخرن وقتی یه استودیو خریده میشه
کارمندارو میشه تعویض کرد🗿
خبر عرضش رو PS هم کار کنید
اتزیو جان ته این متن رو میخوندی میفهمیدی کار کردن
ته این خبر یه نیمه چه اشاره کردن با پست رفتن براش خیلی فرق میکنه
*توسعهدهنده مذکور برای انتشار بازی روی پلتفرمهای دیگر مذاکره میکند
خونده بودم اونو ولی خیلی ها متن رو نمیخونن فقط تیتر میبینن یا کامل متن رو نمیبینن وقتی همه رسانه ها خبرش رو میرن اینجا هم توقع میره خبرش رو بره
🤣 به خودت لایک میدی
اتزیو جان خدایی هر اسمی که میزاری به ۱ ماه میکشه ؟؟؟
بعد به من میگن چرا نوشتی در شوک تغییر اسم 😐
چرا مایکروسافت تو خرید این استودیو کوچک تعلل میکنه ؟ خرید این استودیو که برای مایکروسافت خیلی سود بخش
گرونه چون
الانم تو اوجه ، شاید منطقی نباشه خریدش
این همه سود فقط به خاطر یه کپی برداری ساده
اول از خودت در میاری بازی که نه ایونت ماهانه و نه هفتگی داره نه شاپ داره نه محتوا دریافت میکنه و نه بی یایانه سرویس محوره .حالام نینتندو به اون عظمت نتونست ثابت کنه کپی برداریه تام ۷ ساله لقب کپی بهش میده .بزار به معلوماتت اضافه کنم گوشه بالا سمت چپ باس آخره برا کپچر کردن اونو بگیری دیگه بازی برات تموم شدس.مگه اینکه بخوای ول بگردی الکی تخم پرورش بدی.حداکثر محتوای بازی ۶۰ ساعته و تموم میشه .اونایی که هنوز پلی میدن دارن درجه سختیهای مختلف که خیلیم زیاده رو امتحان میکنن و نکته جالبی که بحث قبلی میگی سولز فرق داره این بازی پر از المانهای سولزه پس همینم جز اون فرقا بزار چون نوبهای مثل تو حتی یک باسشم نمیتونن بزنن
مشکل سایت اینه پر از بچس که در مورد بازهای که انجام ندادن نظر میدن سر دستشون هم همین آقاس.اول برو پلی بده بعد مقایسه کن.
من صد بارم باهات سر همین بحث کردم
دوست داری فکر کنی بازیی که کاملا مشخصه لایو سرویسه داستانیه به من ربطی نداره
دیگه کل صنعت گیم چشم دارن دیدن که این بازی یه کپی برداری از پوکمونه
خیلیا هم همینو گفتن
https://gamefa.com/1012266/pokemons-former-legal-boss-says-palworld-looks-like-ripoff-nonsense/
چند وقت دیگه بیای بگی هیلو سولز لایکه تعجب نمیکنم
از تو این حرفا بعید نیست 🤣 هرچی برات سخته المان سولز لایک داره
گفتن چیه میگم نتونستن ثابت کنن.مثل یارو تو ناتی داگ که گفته بود نمدونم چطور😂باساش همه سولزن سخته برات چیه.بازی نکرده تز نده .حداقل برو استریمشو ببین بعد ببین طرف راست میگه یا نه .حرافات چرت و پرت در نیان
حالا به بحثتون کاری ندارم ولی یه بازی شوتر می تونه سولز لایک باشه مثل Remnant
اگه کپی برداری بوده پس چرا نینتندو و شرکت سازنده پوکمون تا حالا شکایت رسمی نکردن؟
نینتندو که تو این زمینه خیلی شهرت داره…
این فقط میخواد یه چیزی بگه تو چشم باشه.به پالورلد میگه سرویس محور😂
نمیدونم چرا شکایت نکردن
ولی
https://gamefa.com/1012266/pokemons-former-legal-boss-says-palworld-looks-like-ripoff-nonsense/
داداش برا ps هم اومد انقدر فشار نخور ، برو بازی کن اگه معتادش نشدی بعد بیا من پول بازیو بهت میدم
خب بیاد نیاد چه فرقی داره
تا حالا فکر میکردی بازی فرست پارتی شماست انقدر ازش دفاع میکردین؟😂
تنها دلیل یه دفعه معروف شدنش پوکمون بود
یه دلیل منطقی بیار بازیی کوچیکی که هیچ نسخه قبلیی نداشته بدون هیچ تبلیغاتی خیلی بی سرو صدا میاد و تو ماه اول ۲۵ میلیون میفروشه
😐
یعنی هر بازی که از یه چیز الهام بگیره یا فروش عجیبی کنه کپی هست؟؟
یه بازی بود ترکیب ماینکرفت و بتلفیلد ، یادمه چند وقت پیش حسابی ترکوند،چرا اونموقع چیزی نگفتی؟؟؟
این که کاراکترا یه بازی دیگرو بذاری تو بازیت دیگه الهام نیست
«چرا اونموقع چیزی نگفتی»
من ندیدمش ولی اونم کپی پیسته
واسه ی بازی مستقل هزینه خیلی خوبی بوده
۶ میلیون؟ مفته🗿
من خودم الان ۱۱ میلیون تومن دارم😏🤝
کنسول من ۱۵ میلیون هست عقبی داداش 🗿🗿🗿
خیلی زیاده🗿
قصد سرمایه گذاری نداری؟
داش تو هم یه بازی بزن مثل اینا سود کنی 🗿📿
در نظر دارم🗿🤝
مشتی منم یه ۵ ۶ تومنی تو حساب دارم میزاریم روش میریم the us of last میسازیم تاد هاوارد استخدام میکنم بیاد ارپی جیش کنه
نمیفهمم، چرا یه بازی ای مثل این که به معنای واقعی کلمه یه کپی برداری به حساب میاد باید انقدر موفق شه؟ البته که یه بخش اعظمی از پلیر هاشو رو هم از دست داده
اصلا سبک بازی رو می دونی عزیز دل ؟! این بازی بی پایان و یا بتل حالت نیست که . نهایت نهایت ۱۰۰ ساعت وقت بزاری دیگه هیچی از بازی باقی نمی مونه
چند پست بالاتر رو ببینید ، اتزیو خودشو لایک کرده 😂
اونایی که میگن مایکروسافت بخره، اگر مدیرش مطمئن بود بازی بعدیش هم موفقه سریع نمیفروخت، جدا از اینکه بازی کپی هست
یا نیست خوبه یا نیست، موفقیتش بیشتر روی شانس بوده تا برنامه ریزی وگرنه مدیرش شرکت رو نگه میداشت تا بازم سود های کلان به جیب بزنه
شرکتش قیمت یا ارزشی نداره ، هرچی هس همین بازیه و اینده ای ک بازی میتونه بسازه برای خودش
مثل ماینکرفت و موجانگ ، ۲.۵ میلیارد پولی ک ب اون دادن هم صرفا بخاطر ماینکرفت بوده ، ن جذب تلنت
یه چیزی که هست ماینکرافت یه بازی بی نهایته، ولی این نه!
بازی خیلی خیلی مهمیه پلورد
الکی رکورد دار استیم نشده ، یا بیستو پنج میلیون بازیکنش الکی نیست
این بازی میتونه دنیای خودشو داشته باشه ، کمیک داشته باشه ، انیمیشن داشته باشه و…
آیپیش میتونه خیلی خیلی بزرگ بشه (یچیزی شبیه بزرگ شدن ب سبک پوکمون ، با وجود تفاوتاشون) ، الانم تو ارلی اکسسه و خیلی مونده تا کامل شدنش
من خودم احتمال میدم قیمتش خیلی خیلی بالا باشه ، شاید درحد همون ماینکرفت…
(اون قیمتم مال ماینکرفت اونموقع بود ، قیمت الانش چندین برابره)