مدیرعامل EA میگوید ۶۰% از پروسههای توسعه بازی میتواند تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند
اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل شرکت EA، در یک کنفرانس مرتبط با فناوری در خصوص مزایای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازیها صحبت کرده است.
شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در طی چند هفتهی اخیر به دلیل اخراج تعدادی از کارکنان خود، تعطیلی یک استودیو و لغو شدن چند پروژه توجهات را به خود جلب کرده است. مدیرعامل این کمپانی آمریکایی بهتازگی در جریان یک کنفرانس فناوری در مورد تاثیری که هوش مصنوعی مولد میتواند بر فرآیند توسعه بازیها بگذارد، صحبت کرد.
مدیر عامل EA تاکید کرد که ۶۰% از فرآیندهای توسعه بازی میتواند تحت تاثیر مثبت هوش مصنوعی قرار بگیرد و از طریق این فناوری، چیزی که ساخت آن پیش از این ۶ هفته طول میکشید، اکنون تنها ۶ روز به طول میانجامد. اندرو ویلسون علاقهی خود را به هوش مصنوعی ابراز کرد و توضیح داد که الکترونیک آرتز به دنبال وارد شدن به این فناوری و استفاده از آن است.
وی در این باره گفت:
ما در عصر هوش مصنوعی مولد هستیم که با اختلاف زیادی هیجانانگیزترین تکنولوژی و در عین حال چیزی است که عمیقاً از آن استقبال میکنیم. ما در سه بخش اصلی شامل کارایی، گسترش و تبدیل در مورد آن فکر میکنیم.
وی در ادامه در خصوص فرآیندهای توسعه بازی در EA و نحوه تمایل به استفاده از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن شرکت تا ۳۰ درصد صحبت کرد. همه چیز در مورد این است که بازیها سریعتر به بازار عرضه شوند و در عین حال کیفیت آن به خطر نیفتد.
میتوانم به شما بگویم بخشی از روند این است که چگونه میتوانیم افراد خود را به استقبال از هوش مصنوعی سوق دهیم و این برای سازندگان بازیها فوقالعاده هیجانانگیز است. این شامل توانایی رسیدن به سرگرمی سریعتر و رسیدن سریعتر به بازار است. بنابراین ما میبینیم که یک پذیرش واقعی در داخل شرکت ما در خصوص این موارد اتفاق میافتد که میتواند به آنها کمک کند که با شتاب بیشتری کارها را انجام دهند.
اندرو ویلسون سپس به دو عنوان EA Sports FC 24 و FIFA 23 اشاره کرد. او توضیح داد که بازی دوم از ۱۲ چرخهی اجرا برای مدلهای بازیکن کرد. اما EA Sports FC 24 از ۱۲۰۰ چرخه برخوردار میباشد که از ژن هوش مصنوعی به دست آمده است.
مدیر عامل EA در پایان خاطرنشان کرد که شبکه ۷۰۰ میلیون نفری این شرکت را میتوان با استفاده از هوش مصنوعی، افزایش درآمدزایی و محتوای شخصیسازی شده، به بیش از یک میلیارد بازیکن افزایش داد. او همچنین از یک فرصت چند میلیارد دلاری برای الکترونیک آرتز در مورد هوش مصنوعی صحبت کرد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
اینکه یکی از حریص ترین و پول پرست ترین ناشر ها داره این حرف میزنه ترسناکه
به لطف سرمایه گذاری های عظیم مایکروسافت در بخش هوش مصنوعی با سرعت زیادی هوش مصنوعی به صنعت گیم ورود خواهد کرد و یکجورایی مایکروسافت تو ساخت همه بازی ها سهیم خواهد شد و صنعت گیم مال خودش میشه
رسما ارزشش از انسان بالا رفته
بیشتر میخواد با حرفاش تعدیل نیرو هایی که قراره صورت بگیره رو توجیه کنه.
شبیه یکی از villain ها تو کمپانی umbrella سری رزیدنت ایول حرف میزنه 😀
خطابم به EA : خواهشا تو یکی نوآوری نکن 😄
درود برگیمرها
با لبخند
اول اینکه AL فوق العاده هست
یعنی وب گردی با قابلیت Circle to Search سامسونگ که توسط گوگل قدرت گرفته 🙂 فوق العاده لذت بخش و باعث کلی صرفه جویی در تایم میشه🤩
با توجه به این فکت “چیزی که ساخت آن پیش از این ۶ هفته طول میکشید، اکنون تنها ۶ روز به طول میانجامد.” میزان صرفهجویی بیشتر از این حرفها میشه
AL خیلی میتونه سرعت پیشرفت بالا ببره
AL نه و AI
حالا اونایی که بیکار میشن رو کاری نداریم، ولی نکته مثبتش میتونه این باشه که پروسه ساخت بازی سریعتر پیش بره؟
امیدوارم همون هوش مصنوعی نسختو بپیچه
اخرشم سرش به سنگ میخوره میاد میگه کسی که این هوش مصنوعیو به من داد همین pc را بوکونم تو … اره 😂
همینکه گند زد به کل حیثیت مدال افتخار و باعث از بین رفتن این سری شد بسه ، هر چی پول پرست و بی فکره تو این کمپانی جمع شده