برادران وارنر پس از این روی بازیهای سرویس محور و موبایل تمرکز خواهد کرد
رئیس بخش گیمینگ شرکت برادران وارنر (Warner Bros) در سخنرانی جدید خود متذکر شد که از این پس روی عناوین رایگان (Free to Play)، سرویس محور (Live-Service) و موبایل تمرکز خواهد داشت و از آثار AAA سنتی فاصله میگیرد.
J.B. Perrette، رئیس بخش گیمینگ شرکت برادران وارنر، در مورد استراتژی آیندۀ این شرکت گفت:
ما تاکید بیشتری روی بازیها خواهیم داشت؛ ناحیهای که فکر میکنیم فرصت رشد بسیار بیشتری وجود دارد و میتوانیم به عنوان مجموعهای که هر دو المانِ استودیوهای ماهر و IPهای محبوب را در اختیار دارد، فرصتهای تازهای را خلق کنیم.
به جای آن که یک بازی کنسولی عرضه کنیم و پروندۀ آن را ببنیدیم، یک بازی را برای مدتی طولانی داشته باشیم. به عنوان مثال، یک بازی هری پاتر یا Hogwarts Legacy سرویس محور که مردم بتوانند در آن زندگی و کار کنند و همه چیز ادامهدار باشد.
نکتۀ جالب توجه آن است که آخرین بازی سرویس محور این شرکت، یعنی Suicide Squad: Kill the Justice League، چندان موفق عمل نکرد، اما بازی AAA تکنفرۀ آنها، یعنی Hogwarts Legacy، به درآمدزاترین بازی تاریخ آنها تبدیل شد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
داش نمیشه بازیای تک نفرع از ای پی های بزرگ بدی مثب هاگوارس فروش بره پلیرام لذت ببرن ؟
برای هر ۲ طرف بهتره
داداش تو حساب کن، بتمن، مورتال، اینجاستیک، هاگوارد، شداف موردور، چه شاهکارایی از بین میرن
اخه اینا برای وارنرم سود داشتن
عرضه بازی سرویس محور Suicide Squad از یکی از بهترین استودیوهای سابق تاریخ: شکست مفتضحانه
عرضه بازی داستانی و تکنفرۀ AAA از استودیویی که پیشینۀ قدرتمندی نداره: موفقیت تمام عیار
نتیجهگیری وارنر: باید ساخت بازیهای سرویس محور ادامه پیدا کنه.
J.B. Perrette احتمالا جابر پور تهرانیای چیزیه، این تصمیماتی که میگیرن در انحصار وطن خودمونه، جای دیگه ندیدم منطقشون اینجوری توی مسائل استراتژیک کار کنه.
جناب کریمی احتمالا توی تیم هیئت مدیره از مدیران ایرانی اونجا نفوذ کردن که دارن اینجوری تصمیم میگیرن
تا کی میخوایم هرچی بد میشه رو بگیم کار ماعه😐؟
یعنی هر وقت یه خارجی دزدی یا پول پرستی میکنه میگن حتما یه رگش ایرانی بوده🤡
با این که به بیشتر کامنتات دیس لایک داده بودم
ولی با این یکی موافقم
کثافت تو خون همه هست
فرقی نمیکنه از کدوم ملیت باشه
داداش ، ببین توی هر جای دنیا ی سری ویژگی خوب هست ی سری ویژگی بد ، و هیچ کجا بی نقص نیست
اما متاسفانه اینجا جوری هست که تمام بدی های جاهای دیگه رو یکجا داره ، و البته ی سری هم منحصرا برای خودشه ، و خوبی هایی که داری اونقدر کم هستن که اصلا نمیتونن جبران کنن
وقتی با مفهوم شوخی آشنایی نداریD: :
یعنی اینقدر پرونده اختلاص و دزدی که شده ندیدی پرونده چای دبش و پرونده فولاد خب مشخصه وقتی چند بار یه دزدی بزرگی رخ میده مردم هیچ اعتمادی بهش نمیکنن
وقتی خریت حد و مرز نمیشناسه نتیجه اش میشه وارنر گیم و سونی سینما
برای نتیجه گیری فقط بازیای خودشو لحاظ نمیکنن ک، احتمالا درصد گردش مالی بازار روی انواع بازیو لحاظ کردن ک تصمیم گرفتن تو مسیری ک شکست خوردن دوباره تلاش کنن
ب اینام باید به اندازه بقیه سازنده ها حق بدیم ک به سمت لایو سرویس گرایش پیدا کنن (همونقدری ک ب سونی و مایکروسافت و ولو… حق میدیم)
BUNGIE، مایکروسافت (ACTIVISION) ولو و … همگی یک سری توسعه دهنده متخصص و با تجربه در زمینه ساخت بازی سرویس محور هستند. میشه بفرمایید راکستدی و WB montreal چند تا بازی مثل دستنی و cod و CSGO و DOTA 2 ساختن که میخوان با این استودیوها به سمت سرویس محور گرایش پیدا کنن؟ بانجی که این همه سال تجربه در این زمینه داره با کلی مشکل روبه رو شده یا اکتیویژن. الان این استودیوها زمینۀ سرویس محور رو میخوان فراهم کنن؟ آخه اینم جای دفاع داره؟ مشخصه هر شرکتی باید با توجه به ظرفیتش قدم برداره.
گرایش بازار که فوقالعاده خندهداره، اولاً بازار با توجه به پتانسیل و مهارت و تخصص به شما بازدهی میده. نمیشه از دل سازندگان علاقهمند و با تجربه در زمینه بازی تک نفره و آفلاین، یه سازنده خوب برای بازی های سرویس محور به وجود آورد. این دیگه بارها ثابت شده از راکستدی گرفته تا ناتی داگ و کریستال داینامیکس و …. دوماً گرایش بازار هر طرف بخواد بره، شما در کاری که انجام میدی مهارت داشته باشی هر چی بازی سرویس محور عرضه بشه بازم سودآوری و ارزش خودت رو داری. با منطق بازار، تمام استودیوهای افسانه ای تک نفره باید سر خم کنن جلوی ترند.
به این میگن حرف مفت زدن(وارنر رو میگم)😂
بنده راجب استودیو ها صحبت نمیکردم ، بصورت کلی ناشرهارو گفتم
هرچند راجب استودیوهام اگ درنظر بگیریم ، باز تغییری نمیکنه
شما بانجیو بذار کنار ، قبل خرید بانجی مگ استارت دوازده سرویس محور سونی زده نشده؟ مگ ناتیداگ و هیون و بقیه تیماشون چقدر تجربه داشتن؟
یا راجب مایکروسافت ، مثلا ابسیدین ک اومد گراوندد ساخت ، ریر سی اف دیوز ساخت ، بتسدا فالوت۷۶ و…
بالاخره یسریا موفق میشن ، یسریا ن
ندیدم این جبهه رو ب اونام بگیرن همه
نکنه باید انلاین ساز بدنیا بیان؟ استودیو ها میتونن تغییر ماهیت بدن (همه هم مثل ناتی داگ و … نشدن ، نمونه موفقم زیاد بوده)
من دفاعی نمیکنم ، میگم شما هروقت اومدی گفتی ک چرا هورایزن انلاین درحال ساخته ، گفتی چرا گرواندد داره ساخته میشه ، بیاید ب اینام بگید
بالاخره شرکتا دنبال پولن و همونطوری ک اینو راجب مایکروسافت ۳ تریلیونی و سونی صد بیلیونی درنظر میگیریم ، باید راجب وارنر بیست بیلیونی هم درنظر بگیریم ، ن چون صاحب پلتفرم نیست و فن نداره جبهه گرفته بشه
.
راجب گرایش بازار ، شرکتای موفق و ناموفق و کلا هر مجموعه ای ک فکری پشتشه این داستانو لحاظ میکنه
اگ اینطوری فکر نمیکنید ، احتمالا یسری استثناهارو درنظر میگیرید
شما اکتیویژنو لحاظ کنید ،کاد بوقتش زوم روی سینگل پلیر بود ، زوم شد رو انلاین ، زوم شد رو نسخه فری تو پلی ، زوم شد رو موبایل و مسلما ترند بعدی رو هم دنبال خواهد کرد
اگ شما گرایش بازار بنظرت خنده داره پس چرا نود و پنج درصد سازنده ها بازی سرویس محور درحال ساخت دارن (خبرشو خودتون کار کردید)
هر چی مثال زدین از هیون از ناتی داگ از فالوت یا همش شکست بوده یا همش لغو شده یا موفقیتی در کار نبوده یا حتی عرضه نشده نتیجه ای بشه گرفت الان این مثال هیون از کجا اومده مگه بازی عرضه شده؟ مگه موفق شده بخوای مثال نقض بزنی؟ بازی ای که همین WB گرین لایت داده به راکستدی بعد از ۸ سال توسعه و لایو سرویس شدن شکست مفتضحانه بوده خودش دلیله. امروزه استودیوها چندان فرصت زیادی برای اشتباه و آزمون و خطا ندارن و چپ و راست استودیوها تعطیل میشن. احتمالا راکستدی هم یه فرصت دیگه داشته باشه. جوری صحبت میکنید، انگار یه مهدکودکه صنعت گیم، همه میتونن همه چی تولید کنن، اصلا تخصص و مهارت اهمیت نداره، استودیوها کلی آزمون و خطا میتونن انجام بدن یک دهه بازی بسازن شکست بخوره بازم موردی نداره.
۹۵ درصد بازار صنعت گیم بازیهای سرویس محور تولید میکنن. تک تکشون سناریو پشتشونه. ناتی داگ بخشی از این موضوع بود که برگشت به مسیر بازی تک نفره ساختن. این به عنوان مثال یه سناریوئه. بخش عمدهای از این ۹۵ درصد استودیوهایی تازه کار مثل سازندگان THE FINAL یا همین palworld هستن که یا از تیمهایی که در بازی های مولتی پلیر و سرویس محور تخصص دارن (مثلا بتلفیلد) جدا شدن استودیو تشکیل دادن (سازندگان THE FINAL از DICE جدا شدن) یا از ابتدا دغدغه ساخت چنین آثاری رو داشتن و بر مبنای ساخت بازی سرویس محور شکل گرفتن. الان هم احتمالا درصد بالایی استودیو داریم هنوز debut نکردن و دارن بازی سرویس محور میسازن. یه سناریو هم داریم به نام راکستار گیمز که هر دو رو تولید میکنن و روی هر دو سرمایهگذاری کردن. از بالای ۵۰ میلیون نسخه فروش RDR 2 و فروش نجومی gta v نیروی تخصصی جذب میکنه برای GTA ONLINE این ۹۵ درصد از انواع سناریوهای مختلف تشکیل شده که بخش عمدهایشون بخاطر طمع یا عدم تخصص یا مواردی که اعتقاد دارن امثال WB موفق نمیشن و ظرفیتش رو ندارن، به موفقیت ختم نشدن.
شما خوب از آمار ۹۵ درصدی گرایش به سرویس محور صحبت میکنی ولی حرفی از شکستهایی که چپ و راست میخورن نمیزنی. اونم استودیوها و ناشرهایی که دههها در این صنعت فعالیت دارن مثل hyper scape یوبیسافت، مثل lawbreakers مثل suicide squad وارنر مثل paragon اپیک مثل babylon’s fall پلتینیوم مثل Marvel’s Avengers square اسکوئر مثل Evolve از Turtle Rock Studios مثل knockout city از ea و …. من نمیگم بازی سرویس محور ساختن اشتباهه و پولساز نیست دقیقاً چیزی که گفتم این بود که بدون فکر، تخصص، ظرفیت و مهارت شیرجه زدن در مسیر بازی های سرویس محور اشتباه محضه و خندهداره و شکست ها ثابت میکنه این موضوع رو همۀ این موضوع هم به هیئت مدیره شرکت ها مبنی بر افزایش سود طمعکارانه بر میگرده. ۹۵ درصد گرایش داشتن به این موضوع که اصلا دلیل خوبی نیست، این که چقدر موفقیت آمیز بوده دلیل خوبی میتونه باشه که درصد موفقیتش پایینه. همین که پایینه خنده داره.
بنده از ناشرای محبوب مثال زدم مفهوم حرفم موفقیت تیما نبود از اول ، گفتم نمیبینم ب روند انلاین سازی سونی ایرادی بگیرید و نقدش کنید(توسط گوریلای افلاین ساز و هیون با جید ریموند اسسنیزا) ، همونطور ک ب آنلاین سازی ابسیدین ایرادی نگرفتید (اپکامینگ انلاین از مایکروسافت تو خاطرم نیست ، برای همین مثال از گذشته زدم از اونا)
شما بحثو بسمت کیفیت بردید
(البته ک سی اف دیوز و گراوندد موفق بودن)
وگرنه ک اپیک ، بلیزارد و اسکوئر و همین راکستار ک مثال زدیدش و ده ها سازنده سینگل پلیر سابق کلی بازی انلاین موفق دارن الان
من این هجمه رو درک نمیکنم ب ی ناشر تردپارتی
باید همونطور ک تو کامنتا بود ک «اینا مجبورن لایو سرویس بسازن ک پول سلخت اسپایدرمن دربیاد» ،بعد اعلام درامدا «حالا فهمیدید چرا فلانی انلاین میخواد بسازه دیگه» ، اینجام مشابهش باشه ، ک «اینا مجبورن انلاین بسازن برای ساخت هاگوارتز۲»
ناتیداگ برنگشت ب مسیر قبل ، تو مسیر جدید شکست خورد و برگشت(مثل اکثر بازیای کنسل شده ی دیگه)
اتفاقا مورد ناتیداگ بسیار نشان دهنده قوی بودن ترندای پولساز تو مارکته ، ک ترند حتی دست از سر یکی از پرافتخارترین استودیوهام برنداشته
انتقادم ب شمام ناعادلانه برخورد کردن با اخبار ناشرای مختلف بود
راجب سناریو جذب نیروی نخصصی ، این توی همه استودیو ها صورت میگیره (همونایی ک از ناتیداگ اخراج شدنم همین بودن)
مسلما دلیل فشار همه ناشرا چ سونی چ ولو چ مایکروسافت چ وارنر ، پوله و ترندی ک پول سازه و بنظر بنده چیز عادی ایه
“انتقادم ب شمام ناعادلانه برخورد کردن با اخبار ناشرای مختلف بود”
یعنی چی؟
اولاً من در مورد ناتی داگ هم به رویه سرویس محور انتقاد کردم بارها. هیچوقت هم نگفتم استودیوی با محوریت و تخصص تک نفره باید بازی سرویس محور بسازه.
دوماً شما باید در مورد اتفاقات در جریان و به روز حرف بزنی و ببینی صحیح هست یا نه، چیکار این داری بقیه چه زمانی تصمیم میگیرن در مورد یک موضوع حرف بزنن؟ اصلا شاید من دلم بخواد فقط در مورد وارنر بگم این موضوع رو. شاید الان وقت کامنت گذاشتن دارم. چه ربطی داره؟ این کاملاً مغالطه اس صحت و اصل قضیه رها شده و دغدغه شما اینه چرا همین حرف رو برای ناشرها و سازنده های دیگه نزدم! عجیب ترش اینه که من این حرف رو برای سونی شدیدتر و با لحن تندتر زدم و میزنم! بیشتر هم گفتم!
محض اطلاع، کامنت من زیر پست لغو بازی ناتی داگ:
“به وضوح «برای یک استودیو در این سطح از اعتبار»، ناتی داگ مدیریت قدرتمند و حساب شدهای نداره (یا اخیراً نداره) که با این تجربه و کیفیت کاری که کوچک ترین اشتباه ازش بعید باید باشه و یه انسان باید یا متعصب یا کاملاً از همه جا بی خبر باشه که این رو قبول نداشته باشه، نتونسته ۱- ماهیت و خواستههایی که داره ۲- پروژه آنلاین و میزان جاهطلبی اون رو تحلیل کنه. نتونسته پیشبینی کنه که قصد دارن بازی های تکنفرۀ بلندپروازانه بسازن پس توان پشتیبانی از بازی سرویس محور رو ندارن. برای کلاس کاری ناتی داگ، این اتفاق نباید اواسط توسعه رخ بده و دقیقاً همون لحظهای که بازی از فاز چندنفره وارد فاز «حالا بیاین سرویس محورش کنیم» میشه، باید تهیهکننده جلوشو بگیره، کار تهیهکننده و هد استودیو همینه، این افراد به وضوح میتونن ببینن که ساخت بازی سرویس محور با اهداف بلند مدت استودیو مبنی بر ساخت بازی های تکنفره در تضاد قرار میگیره و باید مداخله کنن. جاهطلبی فقط در طبیعت استودیوها و تخصصی که طی دههها بهش رسیدن معنا میده و تغییر این قضیه و ورود به ژانرها و قالبهای دیگه عملاً از صفر شروع کردنه. حالا بخوای از صفر شروع کنی و جاهطلب هم باشی که دیگه بدتر.
اولاً این پروژه می بایست به عنوان همون Faction 2 عرضه بشه و کلی هم طرفدار جذب میکرد و حتی باعث فروش بیشتر P2 میشد و برچسب سرویس محور هم به ناتی داگ نمیخورد که این روزها آوازه خوبی بین CORE طرفداران استودیوهای تکنفره نداره.
دوماً این مدت شاید این تیم «تیم اصلی و هستهای» ناتی داگ نبوده باشه ولی وقتی با ریمستر و پورت و ریمیک جمع بزنیم، تایم زیادی از دست رفته احتمالاً>”
لینک:
https://gamefa.com/1001770/the-last-of-us-online-officialy-canceled/
ببخشید ک رک میگم ولی بعد از کنسل ک همه مخالفن
شما همین نظرو راجب هورایزن انلاین دارید؟
حالا من ب اشتباه انتقادمو فقط ب شما گفتم ، منظورم کلی راجب همه بود ، همونطور ک کامنتا رو مثال زدم
حتی یک نفرم نیست ک جناح سریای پیشش رو داشته باشه چون این اسمش وارنره
برای من شخصا خیلی مهم نیست ، تا حدودی هم هیجان انگیزه ک شرکتا چیزای مختلفیو امتحان کنن(مخصوصا شرکتای کوچکتر) ، یا پیروز میشن لذت میبریم و یا شکست میخورن اضافه میشن ب دروس عبرت
باتوجه ب بازار و مسئله هزینه و درامد ، احتمالا مسیر اشتباهی هم پیش نمیگیرن و انتقاد خاصی رو هم وارد نمیبینم
(انتقادم ب سونی هم فقط دلیلش صاحب پلتفرم بودنش بود و ناتوانی از پشتیبانی از پلتفرمش با مسیر جدیدی ک داشت ، ن خود مسیر)
گفتم این مغلطه بزرگیه که صحت موضوع رو کنار بذاری ایراد بگیری چرا در مورد بقیه اینو نگفتی. گفتم هر استودیویی که مهارتش ساخت بازی تک نفره اس نباید سازنده های خودش رو به سمت ساخت بازی ای ببره که نیازمند مهارت دیگه ای هست میخواد WB GAMES باشه سونی باشه یا هر چیز دیگه این دیگه چه استدلالیه که من باید برای هر ناشری این حرف رو تکرار کنم. به نظرم شما بیش از حد درگیر جبهه گیریهای صنعت گیم هستی و همچنان دغدغه جنگ کنسولی داری. من اصلا زمان نوشتن کامنت به طور مطلق پس زمینه جنگ کنسولی به هیچ عنوان ندارم چه زمانی که از استارفیلد انتقاد میکنم چه زمانی که از رگناروک انتقاد میکنم چه در مورد مسئلۀ سود و عملکرد استراتژیک و گیم پس و سرویس و سرویس محور و … وقتی پس زمینۀ CONSOLE WAR توی ذهنت نباشه، اصلا چنین دغدغه ای نداری که حتماً در قبال استودیوهایی که اشتراک دارن در یک قضیه، موضوع رو تکرار کنی.
من در مورد ناتی داگ حتی قبل از کنسل شدن هم صحبت کردم داخل اخبار. انتظار داری در مورد هورایزن بگم در مورد تک تک بازی های تاریخ بشریت که سرویس محور شدن صحبت کنم تا بعدش اجازۀ صحبت در مورد WB داشته باشم؟ این چه استدلالیه؟ دلایلی که بیشتر در مورد WB صحبت کردم، ۱- نزدیک بودن به انتشار SS و ۲- علاقه من به راکستدی بخاطر کارنامه بود. در صورتی که هیچ علاقه ای به گوریلا ندارم که انلاین ساختن یا نساختنش برام جذابیتی داشته باشه بخوام در موردش صحبت کنم. من بازی تک نفره این استودیو رو هم دوست ندارم چه برسه به آنلاین. ولی راکستدی از استودیوهای محبوب من بوده و این که WB استودیو رو به یک لجنزار تبدیل کرده برای من بیشتر حساس و ناراحت کننده هست تا گوریلایی که علاقه ای به ساخته هاش ندارم چندان. واضحه که «نظر شخصی» در رابطه با موضوعی بدم که دغدغه بیشتری دارم در موردش.
مدیریت قدرمتند و بدون اشتباه ناتی داگ , رفتن بازی برای پی سی ساختن فقط روی ۳ پی سی تست کردن !!! این رو گیمر ساده هم میدونسته باید روی هزاران پی سی تست کنی بعد متای نسخه پی سی بازشون شده ۵۹ هست ,
والا از نظر خودم من دغدغه جنگ کنسولی ندارم و از نظرم ده ساله تموم شده (بجز جاهایی ک دلم میخواد اتزیو رو اذیت شده ببینم😅)
من یکبار قبلا همین بحثو راجب انتقادای غیرمنصفانه از سایبرپانک هم داشتم باهاتون
سایبرپانک و وارنر چ ربطی ب جنگ کنسولی دارن؟
من هم در ساخته شدن گراوندد ایرادی نمیبینم ، هم در ساخته شدن هورایزن آنلاین ، هم در حرکت وارنر
کوچکترین ربطی ب جنگ کنسولی نمیبینم
انتقادم این بود ک ملاحظه ناشرایی ک فن های قسم خورده دارنو میکنید
ناشر ، ن استودیو
وقتی سونی بیانیه میده ما فلان تا سرویس محور میسازیم ، یا مایکروسافت همین کارو میکنه ، رفتار همه متفاوته با وارنر و… ک رفتار حرفه ای نیست
من مشکلم دابل استاندارد بود ، ن چیز دیگه ای
(هرچند ک از نظر خودم مسیر دنبال ترند رفتن سینگل پلیر سازا قابل توجیهه ، ولی اگ از نظر کسی درست نیست، باید در همه جا نادرست بدونه ، همین)
و یک چیز دیگه احتمال اینکه بازی سرویس محور خوب بسازی و شکست بخوره زیاده بازی داستانی خوب قطعا شکست نمیخوره مگر اینکه خود استودیو امیدی به موفقیتش نداسته باشه!!!
شما یک بازی داستانی مثال بزن با اینکه معرفی و تبلیغات خوبی داشته داستان و گیم پلی و گرافیک هم خوب بوده ولی شکست خورده خیلی سخت بشه همچین بازی پیدا کرد
اینکه بازی سرویس محور موفق درآمد بیشتری داره درسته اما شکستش هم سنگین تره
هر کس در زمینه و تخصصی که داره باید پیش بره و تا زمانی به تخصص کافی نرسیده در بخش مورد نظر سرمایه گذاری نکنه
نتیجه می شه همین که از سری فوق العاده بتمن می رسیم به افتضاحی مثل Suicide Squad
بله باید بهشون وقت داد ، ولی وقت برای یادگیری و ایده پردازی درست و درمون و بعد اقدام – نه اینکه وقت بدی هی بخوان پشت سر هم اشتباه و اشتباه تکرار کنن و کار بکشه با نابودیشون –
مسیر اینطوریه اکثرا ، ک ناشر میگ فلان چیزو بسازید ، یا میسازن ، یا استودیو بسته میشه
والا ک من خودم عاشق بتمن بودم ، البته دوتای اولو فقط بازی کردم ، بعدیش رو پی سی موقع عرضه وضعش خراب بود
ولی دنیا اینطوری میچرخه
مثلا ویوندی میاد ب بلیزارد میگ استراتژی بسازید ، قبلش مثلا لاست وایکینگ دارن و تخصصشون دو بعدیه ، میسازن
بعد چند سال اکتیویژن بلیزارد میگ شوتر بسازید
میسازن
هرجا شکست بخورن تنبیه میشن ، اگ کوچیک باشنم بسته میشن
حتی بنظرم اگ سی اف دیوز موفق نبود ، تیم خلاق و خفنی مثل ریر هم بسته میشد
یا اپیک ک همه طمع سودشو دارن ، وقتی گیرز اف وار میساخت ، از بی پولی مجبور ب فروش مالکیت ایپی شد ، مسیرشو برد ب سمتی ک بعد از چند بازی کمتر موفق ، منجر ب ساخت فورتنایت شد
همینه دنیا
شرکتا باید خودشونو با چیزی ک کارفرماشون میخواد وفق بدن
کلا تو تکنولوژی و همه صنعتا همینه
گوگل نمیاد بگه عه ai تخصص ما نیست ، وقتی مسیر پولسازه ، خودشونو پاره میکنن ک وارد اون مسیر بشن
وارنرم وضع مالیش ب حدی افتضاحه ک سرمایگذاری مجدد رو سینگل پلیر و میزان سود ب نسبت هزینه براش توجیه شده نیست (همه ایپیاش مثل هری پاتر نیستن ک ، اون نود درصد سینگله بعدیشم)
سود همون بتمنا احتمالا راضی کننده نبوده
داش تو با چکش یه پیچو سفت نمیکنی حرفت مثل این میمونه بگی فرام سافتور بره جی تی ای بسازه
فرام سافتور استثناعه
تعجب نکنید اگ از رمدی تو اینده تغییرات بزرگ دیدید
مگ اینکه بازی بعدیشون خیلی پرفروش بشه ، یا استودیو خریده بشه توسط یکی
وارنر داره کم کم خودش در گند زدن به خاطره های شیرین گیرها ثابت می کنه
کمر همت بسته آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنه دیگه پشت سر هم بازی سرویس محور به سبک Suicide Squad بده بیرون
قطعا پای یک نفوزی در میونه -این حجم از پافشاری روی اشتباهات اصلی طبیعی نیست
ننگ بر شما با این تصمیم مفتضحانه👎…
ای کاش همون زمان که قرار بود بخشی از کسب و کار گیمینگشو بفروشه،به فروش میرفت راکستدی و…
قربانی بعدیم احتمالا همین avalanche خواهد بود،چون کلا وارنر با بازی هایی که درخشان ظاهر میشن مشکل داره.
راکستدی هم ظاهرا کارش تمومه یا تختش میکنن یا میکننش هاب اصلی بازی های سرویس محور و….
بمونه هم توفیقی نداره،چون اعضای مهمش به جز موسسینش اکثرا رفتن.
حالا نه خیلی بازی سرویس محور قبلیتون مالی بود که حالا میخواین کلا بزنین تو این خط
یعنی از susaide squad درس نگرفتن😕
ظاهرا زده به سرشون و در جواب بازخورد ملت لجبازی رو بجای بازگشت به قبل از انتشار این بازی ها پیش گرفتن و احتمالا مردم رو هم بازنده این کار میدونن غافل از اینکه اگه همین مردم نبودن وارنر برادرز الان یه کپه زباله بیشتر نبود البته با این تصمیمشون دور نیست رسیدن به همون کپه آشغال شدن
چرا درس گرفتن درس آزادگی از اینکه در چنگال عقل و شعور گرفتار نشن و هر چی خواست بسازن و واقعا فکر می کنن کی به کی بساز برو
عاشق نتیجه گیری برادر وارنر بعد از عملکرد سوسیس کالباسشون شدم .
چه خوب
پس بیشتر قراره گند بزنی که در نتیجه زود تر از صنعت گیم خدا حافظی میکنی
عالیه 👍🏻
میدونی نکته وحشتناکش کجاست
نمیدونم تو اینده قراره چه بلایی سر مورتال کمبت بیارن
همین الان هم سر مورتال کمبت گند زدن با جهان های موازی و فصلی کردن بازی برای کش دادنش
بخش premium شاپ بازی هم که اسکین های خوب رو داره رو باید با پول واقعی بگیری
بله دقیقا ، خود منم اصلا از وضعیت بازی راضی نیستم…
فکر کنم واسه بازیهای آینده مثل injustice 3 هم قراره همین وضعیت رو داشته باشیم🤦♂️
همین الانم از مورتال راضی نیستن
اخرم بخش گیمینگشو میفروشه
شکستشون براشون درس نشد ؟
همین سیاست های احمقانه و مضخرف وارنر بود که استودیویی مثل راکستدی رو به این روز کشوند
حیف راکستدی که زیر دست این بی لیاقت هاست
دیوید زاسلاو با شعار تغییر و پیشرفت وارنر رو از at&t خرید… اما بدترش کرد…
این مدیر رو آیا اعضای هیئت مدیره شرکت ازش بازخواست نمیکنن؟
اینقدر بودجه دو تا گیم گذاشتیم یکیش شکست خورده یکیش موفق شده و حالا شما میگی اون راه شکست خورده رو ادامه بدیم. یکی از اون شیرهولدرا و اعضای بورد اصلا خود زاسلاو که مشهور بود بخاطر ذخیره کردن بودجه بیشتر چند تا فیلم رو بعد پایان مراحل کامل فیلمبرداری کنسل کرد نمیخنده به این موضوع ؟
وارنر کلا مدیریتش فاجعست
چه تو فیلم و سریال چه تو گیم
کلا از ریشه خرابه
واقعا جالبه که خودشون هفته پیش گفتن که suicide squad انتظار ما رو براورده نکرده . ولی میان میگن که خب روی سرویس محور تمرکز میکنیم . راک استدی نابود شد حیف
EA هم ب فکر این حرکت افتاد
و تو ی مصاحبه ام اعلام کرد دوره بازیای داستانی تموم شده
ک بعدش مشخص شد داستانی بهتر از سرویس محوره ب غلط کردن افتاد
وارنر هم الان باد داره
ی چند تا بازی سرویس محور بسازه با سر بخوره زمین
ادم میشه
ای حال میده گورشونو از صنعت گیم گم کنند.جایی که فقط براشون پول مهم باشه و نه کیفیت و درصد رضایت گیمرها ، باید از صنعت گیم بره بیرون.وارنر ، EA و یوبیسافت جزو پول پرست ترین ها هستند که درصدی ارزش برای گیمرها قائل نیستند
یعنی وارنر چقدررررررر میتونه پول پرست باشه.دیده نمیتونه پول دربیاره رفته چسبیده به موبایل.ای تففففف به این همه بی لیاقتی و عوضی بودن
برادران وارنر بای بای👋🏻
اینا توبه نکردن؟
یعنی دیگه با بازیای عالی مثل هاگوارتز و بتمن دیگه باید خدا حافظی کنیم؟
نمیدونم جل زده بودن حالت طبیعی نبودن
خوبه که ادم نشدی
برن اونجا هم یه کندی بزنن بیان
هعییی اون از راکستدی که به فنا رفت حالا معلوم نیست چه بلایی سر مورتال قراره بیفته
یکی نیست به وارنر بگه قبلا خیلیا همین راه رو رفتن دقیقا همه هم شکست خوردن
قرار نیست تمرکز روی یه چیز باشه کافیه گسترش بدی حوضه فعالیت رو استودیوهای مستعد ساخت بازی سرویس محور رو پیدا کن باهاشون سرمایه گذاری مشترک کن بخرشون هزارتا کار کن وقتی تمام تخم مرغ ها رو بزاری تو یه سبد قطعا شکست میخوری
خب دوستان یک استودیو دیگرو از دست دادیم 🤧✋️
آره ادامه دار باشه که شما بتونی بدون زحمت و با یه آپدیت الکی گوش مردم رو ببری و پول بذاری روی پول هات
بعضی از اشخاص و شرکت ها چقدر منفور و حال به هم زن هستن
همون طور که جناب کریمی سردبیر محترم اشاره کردن ، استودیوها باید بر اساس پتانسیل ، تجربه و مهارتشون سرویس عرضه کنن . شاید این ساده ترین معیاری باشه که میتونن در این بازار پر هرج و مرج بازخورد خوبی ازش بگیرن . طبیعتا بعد از این همه سال کسی از ناتی داگ نمیخواد که بازی سرویس محور عرضه کنه چون همه عاشق داستان سرایی و المان های ماجراجوییه این استودیو هستن . الان دیگه کسی از اکتیویژن انتظار داستان نداره و این فروش رو مدیون بخش آنلاین سرگرم کننده ی بازی هاشه .
با ما آماده شین بریم تو صنعت موبایلم تر بزنیم
خب از همین تریبون باید گفت وارنر گند زد به آی پی های تو دستش رفت با این کارشون راک استدی که بتمن های شاهکار میساخت رو به لجن کشیدن رفت دیگه نه راک استدی مونده نه وارنر بازی ساز درست و درمونی کاش یکی مثل جیمز که دنیای سینمایی دی سی دستش بود بخش بازی های دی سی رو هم دست میگرفت بلکه فرجی میشد وارنر دست از ساخت بازی های پوچ و بی محتوای آنلاین و سرویس محور دست بکشه جاش اثر هنری خلق کنه
خدا لعنت کنه مدیریت فعلی وارنر گیمز رو تر زده قشنگ
آقای سردبیر میشه لطفاً اخبار حمله سوییت بیبی آی ان سی به گیمرا رو پوشش بدید و این که چطوری این شرکت به دنیای بازی سازی ضربه ی خیلی بزرگی زده؟
همون بهتر بره اون سمت وارنر دیگه وارنر سابق نیست حداقل گند نزنه توی ژانر های مورد علاقم
نه نه نه این اشتباهه بنظرم باید سویساد اسکواد رو کنن حساب نکنن و یه ادامه واسه سری آرکام بسازند ، فقط فکر کنید نایت وینگ لباس بتمنو بپوشه و…