تاد هاوارد: The Elder Scrolls 6 یک شبیهساز جهان فانتزی است
تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان عنوان مورد انتظار The Elder Scrolls 6، در صحبتهای جدید خود این بازی را یک شبیهساز دنیای فانتزی توصیف کرده است.
بازی The Elder Scrolls 6 اولین بار در رویداد E3 2018 معرفی شد و تا به امروز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. در اواسط سال گذشتهی میلادی اعلام این اثر نقشآفرینی از فاز پیشتولید خارج و وارد پروسهی تولید کامل گردیده است. تاد هاوارد بهتازگی در مصاحبهی جدید خود توضیحاتی را در مورد این بازی ارائه داد.
هاوارد در مصاحبه با وبسایت The Telegraph، توضیح مختصری را در مورد The Elder Scrolls 6 ارائه کرد. وی در این باره گفت:
ما می خواهیم این پروژه نقش یک شبیهساز دنیای فانتزی را ایفا کند و با توجه به زمان سپری شده راههای مختلفی برای انجام آن وجود دارد. من Starfield را دوست دارم و در حالی که احساس میکنم تجربهای بسیار بزرگتر از آن چیزی است که بیشتر مردم به آن اعتبار میدهند، اما در عین حال موافقم که به چند اصلاح نیاز دارد. بنابراین امیدواریم در ساخت The Elder Scrolls 6 از آن درس بگیریم.
The Elder Scrolls 6 همانند بازی Starfield از موتور Creation Engine 2 استفاده میکند. تاد هاوارد در این خصوص افزود:
تکنولوژی Creation Engine 2 برای هر دو عنوان Starfield و The Elder Scrolls 6 ساخته شده است. خوب است که فکر کنیم The Elder Scrolls 6 هنوز در مرحله طراحی قرار دارد. اما ما در حال بررسی فناوری هستیم و با خود میگوییم: «آیا این تکنولوژی میتواند از عهدهی کارهایی را که میخواهیم در بازی انجام دهیم، برآید؟» هر بازی دارای مجموعهای از فناوریهای جدید خواهد بود و The Elder Scrolls 6 تعدادی افزودنی در Creation Engine 2 خواهد داشت که بازی به آن نیاز دارد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
” من Starfield را دوست دارم و در حالی که احساس میکنم تجربهای بسیار بزرگتر از آن چیزی است که بیشتر مردم به آن اعتبار میدهند، اما در عین حال موافقم که به چند اصلاح نیاز دارد. بنابراین امیدواریم در ساخت The Elder Scrolls 6 از آن درس بگیریم. ”
بازم خداروشکر اینو فهمیدی تاد جان
درس بگیر که بتونی درس بدی D:
همین که اشکالات رو میگه اصلاح باید کنیم برا من بسه دمش گرم.
اشکالات استار فیلد چیا بود ؟
https://s8.uupload.ir/files/20240228_203137_pvuc.jpg
الله اکبر 🗿📿
بهترین سیستم سلر ممکن برای ایکس باکس
تا وقتی Creation هست ، انتظارتون از گرافیک بازی پایین بیارید . خیلی پایین .
همینا هم قبل استارفیلد میگفت
امیدوارم ایندفه واقعی باشه…..
به به بهترین بازی ساز جهان قراره فراشاهکاری دیگه ای رو تحویل ما بده بعد از تجریه شاهکاری به نام استارفیلد این دفعه بی صبرانه منتظر عرضه الدر اسکرولز جدید هستم واقعا خوشحال کننده ست این استودیو شاهکار ساز بخشی از مایکروسافت
خیلی اغراق نکردی داش؟ بهترین؟ بهترینی وجود نداره داش فقط یک استودیو بازی سازی خوب هست ولی هیچکس حتی بهترینا هم نمیگن ما بهترینیم
امیدوارم تا ۲۰۲۸ بیاد
اونقدی که منتظر تریلر این بازی هستم منتطر GTA 6 نبودم
منم همینطور
با هیت ها کاری ندارم
فقط امیدوارم بتزدا از استارفیلد و فال اوت ۴ یه درس درست حسابی گرفته باشه و تو نسخه بعدی بهتر عمل کنه
ولی متاسفانه درس نمیگیره و همون روند قبلی رو پیش میبره حتی شاید بدتر
این دو تا بازی که گفتی ایراد خیلی بزرگی ندارن که بخواد ازش درس بگیره استارفیلد رو نمیدونم بازی کردی یا نه ولی خیلیا بلد نیستن بازیش کنن از جمله منتقدین که تو تایم خیلی کم بازیشون نقدش کردن به خاطر بزرگی بیش از حدش نمرش کم شد اونایی که میگن بیشتر سیاره ها خالی هستن بلد نیستن بازی رو بازی کنن اگه بلد باشن و شروع کنن تو سیاره هایه خالی پایگاه درست کنن اونوقت میفهمن که این بازی شاهکاره
امیدوارم الدر ۶ راه آبلیویون و ماروویند رو ادامه بده ن اسکایریم.
و همچنین امیدوارم ی درس درست و حسابی از جریان استارفیلد گرفته باشن👌
پ.ن: دوستان قبل از اینکه حمله کنید بهم ک چرا گفتم نباید راه اسکایریمو ادامه بده برید اون دو تا نسخه ک گفتمو بازی کنید🙂 با تشکر🙏
من اون دو تا نسخه رو بازی کردم و تا حدی با شما موافق هستم
مشکل بزرگی که آبلیوین و ماروییند دارن بیشتر مشکلات فنی و انیمیشن ها و گرافیک فنی هست وگرنه مکانیزم های نقش آفرینی اون ها فوقالعاده طراحی شده
خودم با آبلیوین عاشق ژانر نقش آفرینی شدم و اگه آبلیوین نبود هیچ وقت به این ژانر علاقه مند نمی شدم
ولی نمی شه منکر خوب بودن و لذت بخش بودن اسکایریم شد
هنوز که هنوزه که هیچ بازی در حد اسکایریم به من حال نداده. تنها بازی که شاید به اسکایریم نزدیک بشه الدن رینگ هست و دارک سولز ۱
اون مشکلات مربوط ب زمان عرضه بازی و محدودیت های اون زمانه.
مثلا دانجن های آبلیویون بعضیاش کپی همن، ک این بخاطر محدودیت های اون سال هس و اینکه کلا ی نفر اینارو طراحی کرده بوده.
من منکر شاهکار بودن اسکایریم نیستم عزیز دل.
من اسکایریمو ی “اوپن ولد” شاهکار میدونم ک راحت میتونه لقب برترین اوپن ولرد تاریخو بگیره. خیلی هم دوسش دارم اسکایریمو(ب عنوان ی بازی اوپن ورلد ن نقش آفرینی)
ولی من اسکایریمو ب هیچ عنوان ی “نقش آفرینی” شاهکار نمیدونم. ی نقش آفرینی متوسطه. هیچ انقلابی هم تو ژانر نقش آفرینی بپا نکرده، المانای نقش آفرینیش کامل نیس چ برسه ب انقلاب کردن. نمیدونم چرا همه میچرخن میگن اسکایریم انقلابی تو نقش آفرینی بود و نمیدونم جزو ۵ نقش آفرینی برتر تاریخه😐 تو ژانر اوپن ورلد میشه گفت انقلاب کرده و خیلی بازیا ازش الگو گرفتن ولی تو ژانر نقش آفرینی هیچ انقلابی نکرده.
غار های ابلیوین از اسکایریم بهترن
ابلیوین حتی از نظر تراکم محتوا هم بهترینه تو سری
هرکس تونسته اسکایریم تحمل کنه بعد از دو ساعت پلی دادن ابلیوین، اینم میتونه تحمل کنه
قبول دارم این موضوع رو تاثیر تصمیمات تو اسکایریم خیلی خیلی کمه و کمتر ماموریتی رو یادمه تصمیم گیری خاصی داشته باشه تو اسکایریم اگه رییس یه گیلد هم بشی انگار نه انگار. بعضی وقتا باهات مثل یه عضو تازه وارد رفتار می کنند 😐 . انگار نه انگار اون همه ماموریت رفتی براشون همچنین اگه اول ماموریت های سیویل وار رو بری و بعد بری برای مأموریت های اصلی ، کاراکتر دلفین یه جوری برخورد می کنه که انگار اصلا خبر نداره سیویل وار تموم شده و میاد می گه الفریک استورم کلوک تازه فرار کرد و اسکایریم قراره وارد هرج و مرج بشه 😐 جنگ تموم شد و رفت کجای کاری امیدوارم تو الدر اسکرولز ۶ تصمیمات و وقایع تاثیر بیشتری رو جهان بازی داشته باشن
آره این مشکلو داره. اصا داستانو ک تموم کنی هیچ تاثیری رو دنیای بازی نداره، انگار ن انگار دنیازو نجات دادی، مردم مث همون اول بازی ک ی زندانی بودی باهات رفتار میکردن.
ولی مسکلات اسکایریم فقط همین نیس زیاده و بحثش مفسله، تو گروه بتسدا چند روز پیش چند تا از مشکلاتو من فرستادم چک کنی اونجا میبینیش(البته شما ک معلومه با تجربه ای و خودت بهتر از من میدونی👌)
لطف دارید
من همیشه اسکایریم رو اینجوری توصیف می کنم : یه بازی که مشکلات زیاد داره ولی وقتی غرق بازی بشی همه اون ها رو فراموش می کنی و تو بازی زندگی می کنی
خیلی دوست دارم الدر اسکرولز ۶ یه بازی با سطح نقش آفرینی آبلیوین و اون جادوی اسکایریم باشه
پ.ن. همین الان به گروه بتزدا درخواست عضویت دادم. عضو بشم پیام شما رو می خونم
اصا راه رفتن دو دنیای اسکایریم خودش لذت خالصه از بس دنیاش زیباس(لذت بخش ترین کار هم ک کرم ریزی های متعدد و کشتن فروشندگان اسب و دزدیدن اسباشونه😀😂 نمیدونم چرا ولی دزدیدن اسبا خیلی ب من حال میداد)
الدر ۶ بازی ای هس ک من احتمالا بخاطر اکس باکس میگیرم. امیدوارم همینطور باسه ک شما میگی👌
من اونجا کابر عادی ام ولی خب بهشون میگم درخواستتو زودتر قبول کنن🙏
خیلی ممنون 🙏
هیچ چیزی برای من واجب تر از تجربه الدر اسکرولز ۶ نیست و امیدوارم بتزدا رو به جایگاهی که تو نسل ۷ داشت برگردونه ( این آرزو رو باید درمورد کونامی هم کرد ولی بتزدا خیلی بیشتر شانس داره که جبران کنه تا کونامی )
بهترین کار دنیا تو اسکایریم استفاده از باگ هاش برای لول آپ یادمه نزدیک یک ساعت با بچه فامیل سر آپگرید لاک پیکینک و اسنیکینگ خودمون رو پاره میکردیم😂
یادش بخیر چقدر خوب بود🥲
قربونت🙏
کونامی رو بیخیال😂
برگشت کونامی تقریبا غیرممکنه…
شرکتی ک جز پول چیزی نمیپرسته همون برنگرده بهتره.
یکی به سران کونامی بگه یا اینقدر شهامت داشته باشید می خواید ریمیک کنید یه بازی رو مثل متال گیر سالید ۳ رو ، سنگ تمام بذارید و یه چیزی مثل رزیدنت اویل ۴ ریمیک بدید بیرون که ریسک کرد و بازی رو کامل بازسازی کرد یا اگه نمی تونید فقط یه پورت کنید و کنترل هاش رو برای موس و کیبورد درست کنید که من پی سی پلیر بتونم ازش لذت ببرم
این ریمیک متال گیر سالید نه طرفداران قدیمی رو راضی می کنه نه پلیر جدید رو
ولی دارک سولز و الدن رینگ ار پی جی نیستن حالا شاید الدن رینگ رو ار پی جی حساب کرد ولی دارک سولز سولز لایکه
مشکلات فنی آبلیوین و مارریوند که به مراتب کمتر از مشکلات فنی اسکایریم هست 😐
من اصلا داخل آبلیوین باگ ندیدم ولی داخل اسکایریم اینقدر باگ دیدم که برام عادی شد
بحث انیمیشن ها هم قبلاً گفتم صرفا زرق و برق انیمیشن های اسکایریم بیشتره وگرنه پشت هیچکدوم فکر نشده مثلا اصولاً موقعی شما داخل بازی زیاد ضربه بخورید استان میشید داخل اسکایریم هم این اتفاق میفته ولی فقط یک انیمیشنه که پخش میشه و هیچ تأثیری نداره، هر کاری هم که پلیر بخواد میتونه اون موقع انجام بده گرافیک فنی هم که بخوایم نسبت به زمان عرضه نگاه کنیم شما میتونید مارریوند رو با open world های نیمه اول نسل شیش و آبلیوین رو با هر بازی که اول نسل هفت عرضه شده مقایسه کنید، مارریوند که کلا از نظر گرافیک فنی و حتی هنری عالی عمل کرده و فوق العاده زیبا بود نسبت به زمان عرضش و آبلیوین هم که بعید بدونم سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ که GTA IV عرضه شد بازی open world با گرافیک بهتر ازش عرضه شده باشه ولی اسکایریم؟ حتی نسبت به open world های اواسط نسل هفت هم ضعیف تر بود چه برسه به بازی های آخر نسل هفت
ابلیوین گرافیکش عالی بود؟ نه عزیزم برو گرافیک ویچر ۱ رو ببین بعد بگو که ابلیوین عالی بود تازه ویچر ۱ ار پی جی هم هست تازه اگه فقط اوپن ورلد هم حساب کنی اساسینز کرید ۱ هست که ۱۰ هیچ میزنه ابلیوین رو
این چیزایی که می فرمایید برای اون زمان بود و اون زمان گذشت
زمان عرضه به هیچ درد منی که می خوام ۲۰۲۴ سمت این بازی برم نمی خوره
در سال ۲۰۲۴ تحمل گرافیک آبلیوین واقعا سخته ولی گرافیک اسکایریم لذت بخشه
البته برای یه فن بوی آبلیوین خیلی فرقی نمی کنه و اون رو لذت بخش می دونه ولی برای همه اینطوری نیست
اگه اینطوری بخوانید بسنجید گرافیک اسکایریم هم فقط برای کسی که خیلی بازی های قدیمی انجام میده قابل تحمله
کسی که اسکایریم رو تحمل میکنه یا حتی از لذت میبره از آبلیوین هم لذت میبرم چون آرت آبلیوین خیلی زیباتر از اسکایریمه
شما ظاهراً خیلی با اسکایریم حال نمی کنی و اشکالی هم نداره
من که از گرافیک آبلیوین بدم میاد ولی بالاخره
اتفاقا من احتمالا از هر کس دیگه ای اینجا بیشتر اسکایریم، مارریوند و آبلیوین بازی کردم
فقط چهارصد پونصد ساعت آبلیوین رو پلی دادم و مجموع تایمی که الدر اسکرولز پلی دادم شاید هزار ساعت بیشتر باشه، دیگه فالوت بماند فکر کنم با فالوت ها به هزار و ششصد ساعت هم برسه
هر چقدر بیشتر این گیم هارو پلی بدید بیشتر ضعفاشون به چشم میان و اسکایریم بین همه این بازی ها جز فالوت ۴ از همه ضعفای بیشتری داره
این فکته
اینکه اون همه ساعت سر بازی گذاشته باشید حق رو به شما نمی ده
در شاهکار بودن آبلیوین شکی نیست ولی شما هم دارید زیاده روی می کنید تو هیت دادن اسکایریم
شما احتمالا خیلی با بازی ور نرفتی وگرنه ماروویند و ابلیوین خیلی سیستم هاش انفجاری بود، اسکایریم خیلی سیستمش پایدارتره، آپگرید و لول آپش منطقی تر و طبیعی تره، برخلاف دو نسخه قبلی قشنگ یه حس یه دنیای واقعی رو به آدم میده، حسی که حتی با گرافیک بالاتر تو اکثر بازیای اپن ورلدهای دیگه پیدا نمیشه
من خودم برای پلی ترو اسکایریم از بس بازی کردم تصمیم گرفتم خودم یک سبک بازی جدید درست کنم، به معنی واقعی کلمه عاشق اسکایریم هستم بعد چطوری خیلی اسکایریم رو خوب بازی نکردم 😂
اسکایریم نه، ماروویند و آبلیوین رو میگم، به خصوص ماروویند اینقدر مکانیسمای بازی انفجاری بود که با یه ذره آزمون و خطا شخصیت اول رو میشه به فلش تبدیل کرد، میشه یه موشک سوپر سونیک پایین ارتفاع تبدیل کرد، همه جوره میشه سیستمای بازی رو جوری سو استفاده کرد که اصلا جزو اهداف بازی نبوده
این مسائل بعد از سال ها بازی کردن میشه متوجهشون شد نه همون دفعه اول بازی کردن، همه بازی های آر پی جی حتی دارک سولز هم میشه اولشون اورپاور شد
دارن برا بازی ای که ۶ سال از ساختش مونده کم کم اورهایپ میکنن تا دوباره مثل استارفیلد بشه
میگم نکنه میخوان صنعت گیم رو به قبل و بعد الدر ۶ نقسیم کنن
“The Elder Scrolls 6 همانند بازی Starfield از موتور Creation Engine 2 استفاده میکند”😁
حداقل مثل اسپایدرمن ۲ وضعیت روحی سونی فنا رو به بعد و قبل از مراسم گیم آواردز تقسیم نکرد.
میدونی که چی میگم، ۸ تا نامزدی و ۰ تا….
من Starfield را دوست دارم و در حالی که احساس میکنم تجربهای بسیار بزرگتر از آن چیزی است که بیشتر مردم به آن اعتبار میدهند، اما در عین حال موافقم که به چند اصلاح نیاز دارد. بنابراین امیدواریم در ساخت The Elder Scrolls 6 از آن درس بگیریم.
به این میگن یه بازی ساز خوب❤️ . منم واقعا عاشق استارفیلدم و منتظر dlc اش هستم ، اما خب مشکل کم نداشت . امیدوارم هم استارفیلد اصلاحاتی رو دریافت کنه ، هم الدر ۶ بتسدا رو به اوج برگردونه .
منم خودم عاشقشم ولی بعضی باگ های بازی روی مخ است 😂
من نمی دونم با این همه ایراد بهحقی که از استارفیلد به خاطر مشکلات فنی گرفته شد چه اصراری دارن که همچنان از این موتور استفاده کنن ! حالا که پول هم دارین ، برین رو آنریل انجین ۵
😁😁😁😁
به هرحال کارمنداشون تجربه کار با انریل انجین نداشتن و یه جورایی نمیشه
از نظر بهینه سازی هم کار دشوار میشه چون بازی اولشون با انریل انجین میشه
به نظرم راه درست اینه که یه بودجه از مایکروسافت بگیرن و موتورشون رو یه ارتقا مولایی بدن
صدر بار دلیلشو گفتن ، هم سردبیر هم نویسنده ها حتی اونایی که از گیمفا خداحافظی کردن، و کاربرهای با تجربه همیشه این موضوع رو گفتن
خودتونو زدید به کری و کوری ، هرچقدر بگن این گاو رنگ پوستش سفیده شما میگید نه قهوه ایه
🔶 (UNESISM): این همون بحث تنبلی برای سرچ کردن و بدست آوردن اطلاعاته که اون دفعه باهم کردیم، هم خودم چندبار این موضوع انجین بتسدا رو کامل توضیح دادم یا یه سریا متوجه نمیشن ما چی میگیم یا توضیحات مارو کلا نمیبینن رد میشن
بحث هزینش به کنار انریل برای بازی های اپن ورلد تو این مقیاس یکی از بدترین موتور های ممکنه.
هیچ انجینی توانایی انجام کارایی ک بتسدا میخواد ازش رو نداره ، غیر از همین انجین
متوجه شید کم کم
بجز انریل ، خود تیمای مایکروسافتم ده تا انجین دارن الان ، ولی هیچکدوم توانایی ساخت بازیای بتسدا رو ندارن
درواقع تو دنیا انجینی جز همین انجین خودشون قادر نیست اونکارارو کنه
مقیاس بازی ، عمقش ، المانای ارپیجی ، دو زاویه دوربین قابل تعویض ، پشتیبانی حیرت انگیز از ماد و…
درواقع شماها دارید در مورد یکی از مهمترین انجینای تاریخ ویدئوگیم صحبت میکنید
Creation engine بهترین موتور بازی سازی برای بتسداست، بازی های بتسدا المان های آر پی جی اولویتشونه و این موتور به تیم بتسدا اجازه میده داخل همچین بازی هایی که باید کلی مکانیک کنار هم به خوبی کار کنه کارشون راحت بشه چون مخصوص بازی های آر پی جی بتسداست
آنریل انجین ۵ هم که کلا هر چی بازی باهاش تا الان ساخته شده فاجعه بهینه سازی بوده حالا اگه بتسدا بخواد بازی به بزرگی الدر اسکرولز با این موتور بسازه باید منتظر کنسول های نسل ۱۲ باشیم
خب که شما میگی الدر اسکرولز ۴ از نظر نقش افرینی بهتر از اسکایریمه پس چرا میگی Creation engine بهترین موتور بتسداس باید اینم بدونی الدر اسکرولز ۴ با creation engine ساخته نشده ولی اسکایریم با اون ساخته شده
بتسدا از Creation engine در ساخت مارریوند، آبلیوین، اسکایریم، فالوت ۳، فالوت ۴ و فالوت ۷۶ استفاده کرد و تازه برای استارفیلد این موتور رو بهبود داد و اسمشو گذاشت Creation engine 2
🔶 (TES fan): عزیز لطفا اطلاعات غلط به کاربرا نده چجور فن الدر هستی که نمیدونی بتسدا اولین بار از Creation در اسکایریم استفاده کرد تا قبل از اون برای ساخت بازیاش از Gamebryo استفاده میکرد یک سرچ بزن اول قبل اینکه بخوای کامنت بزاری
دوست عزیز بیس اصلی gambryo همون creation engine هستش، همونطور که creation engine برای استارفیلد بهبود پیدا کرد و اسمش گذاشته شد creation engine 2 ولی هنوز بهش میگن creation engine، این بهبود های جزئی بزرگ ترین تغییراتشون نسبت به هم از نظر فنی (قدرت فنی بیشتر طراحی بهتر رو تضمین نمیکنه) در Creation engine بوده برای همین اکثریت به gamebryo هم میگن کریشن انجین قدیمی، بیس همه اینا یکیه برای همین بود که فالوت ۴ و ۷۶ افت شدید کیفیت داشتن نسبت به بازی های قبلی داخل زمان عرضه، برای همین بود ساخت اسکایریم کلا پنج سال طول کشید، چطور هم انجین جدید میسازن هم بازی جدید؟ تازه اونم داخل پنج سال؟ تازه اونم بتسدا سال ۲۰۰۶، چون بیس همه این انجین ها یکیه، شما به creation engine 2 هم دقت بکنی متوجه میشی همون creation engine هستش با بهبود نه نوسازی
حالا چون اسمشون عوض شده دلیل نمیشه زمین تا آسمون فرق داشته باشن
نیک حالت جان اومدی ابروشو درست کنی زدی کورش کردی که😂
بهترین بازی این سری واسه من oblivion بود که مکانیک های این بازی در زمان خودش کمتر نظیر داشت اگه دقت کنید اکثر بازی های این استدیو مثل فال اوت و استارفیلد و اسکایریم از اون طبعیت میکنند
اگه اسکای ریم معروف شد واسه این بود که از قابلیت های ابلویون استفاده کرده و اونو گسترده کردن و الان هم نوآوری در کنار وفادار موندن به سری بسیار نیازه
بتسدا به موفقیت های اسکایریم مغرور شده بودند واسه همین استارفیلد یه بازی متوسط و (و متوسط به پایین) بیش از اندازه بزرگ کرد
خدا وکیلی جعمش کنید.
کلی فروخته و کلی هم باهاش حال کردن.
هنوز هم خیلیا پلی میدنش و قرار نیس بتسدا هم همینطوری ولش کنه، هر چند وقتیکبار داره آپدیت میده.
فقط درد بعضیا رو نمیدونم از کجاست که انقدر بد میگن
اول اینکه اسکایریم بهترین اپن ورلد سندباکس فانتزی تا امروز رو به شما ارائه میده، کل بازی حول محور این موضوع گسترش پیدا کرده عملا یه GTA تو دنیای فانتزی (مثل رد دد که GTA تو غرب وحشیه) و به همین دلیل المان های RPG رو توش سطحی تر و قابل دسترستر کرد و همین باعث فروش بیشترش نسبت به نسخه های قبلی شد
استارفیلد یه بازی متوسط (چه برسه به متوسط رو به پایین) نیست، یه بازی عالیه ولی یه شاهکار تاریخی نیست چون بتسدا موقع ساختش محدودیت های خودش رو به خوبی نتونست در نظر بگیره و بازی هنوز جای یه تاخیر دیگه رو هم داشت و باید نزدیک یه یه سال دیگه تاخیر می خورد ولی ماکروسافت در وضعیتی نبود که بتونه اجازه این تاخیر رو بده، هرچند اگه بتسدا خریده نمی شد اصلا نمی تونم تصور کنم که استارفیلد حتی تا اندازه فعلیش ساخته می شد
این رو میدونم که شبیه ساز جهان فانتزی ولی آیا قرار گول مون بزنی یا قرار گیم عالی باشه شیر مادرت قسم این دفعه یه چیز خوب بده بیرون.
شبیه ساز جهان فانتزی؟ مگه جهان فانتزی اصلا عنصر واقع گرایانه داره که بشه شبیه سازیشون کرد؟ چی میگی آقای هاوارد؟ معلومه داره هایپ کاذب ایجاد میکنه پس این حرفو نمیشه جدی گرفت ولی اگه جدی باشه یک مسئله ای وجود داره
شبیه ساز رو داخل حرف های تاد هاوارد اگه واقع گرایانه بودن در نظر بگیریم بازم باید دو حالت انتظار داشته باشیم
یا منظورش گیمپلی غرق شده در واقع گرایی هستش که بخواد حس نقش آفرینی رو به کل از بین ببره
یا منظورش همون جهان پویا و ان پی سی های فوق العاده و یا حتی بازگشت radiant AI آبلیوین هست که این خوبه چون داخل آبلیوین یا مارریوند ما گیمپلی واقع گرایانه نداشتیم، همین باعث شده بود بازی غوطه وری بهتری داشته باشه مثلا میتونستید داخل بازی معجونی درست کنی که اینقدر مهارت های آکروبات رو بالا ببره که عملا کل مپ رو پرواز کنید، همینقدر ساختار شکن ولی پلیر داخل مراحل ساختن همچین چیزی عجیبی داخل بازی غرق میشد، اطلاعات لور رو کسب میکرد و با داستان و جهان بزرگ بازی آشنا میشد
همچین چیزی داخل اسکایریم خیلی کمرنگ شده بود ولی از بین نرفته بود چون با اینکه اسکایریم سعی کرد گیمپلی واقع گرایانه داشته باشه ولی اونقدر واقع گرایانه نبود اما همین باعث نشد که به کل غوطه وری بازی نسبت به دو نسخه قبلی ضعیف تر بشه
نکته مثبت حرف های تاد هاوارد اینجا درس گرفتن از اشتباهات استارفیلد هستش که امیدوارم دیگه برای الدر اسکرولز ۶ تکرار نشه
شبیه ساز با واقع گرایانه بودن فرق داره ما شبیه ساز اژدها کشی داریم شبیه ساز …… داریم شبیه ساز یعنی دقیقا بتونه اون چیزی که میخاد شبیه ساز کنه رو شبیه بسازه
منظورش اینه که می خواد تا حد ممکن به یه فرمتی نزدیک بشه که توش همه کاری بشه کرد، من نمی دونم چجوری برای شما آبلیوین حس غوطه وری بهتری داشته ولی برای اکثریت مردم هنوزم سطح غوطه وری اسکایریم تکرار نشدنیه مگر تو دنیای رد دد یا GTA
این اکثریت رو نمیدونم چرا من هیچوقت نمیبینم، خصوصا داخل کامیونیتی الدر اسکرولز اصلا نمیبینم
جای شبیه ساز فضانوردی هنوز داره درد میکنه !
تو برو همون شبیه ساز پیاده روی رو بازی کن کاری به گیمی که هیچوقت نمی تونی پلی بدی نداشته باش
😂تازه قرار نسخه جدیدش وسط پیاده روی بلایای طبیعی هم سرت نازل بشه
یهو داری راه میری یه صدای آآآاااااااآاآا میاد میری تو زمین😂
🤣🤣🤣🤣🤣….
عالی بود 👏👏👏👏👏
دوباره شروع کرد
«آیا این تکنولوژی میتواند از عهدهی کارهایی را که میخواهیم در بازی انجام دهیم، برآید؟»
بخدا اگه اصلا ایده ای تو مغزشون باشه فقط میخوان بگن ما بزرگ فکر میکنیم
در کنار اطلاعات چپکی و غلط انداز
حرف های دو پهلو و خارج از قائده که معلوم نیست منظورش از شبیه ساز چیه
تو کار خودتو بکن برو جلو ؛ اگه بنا بر هیت باشه سونی فن های گرامی این یکی رو هم می کوبن
یکی این بابا رو بازنشسته کنه 😿
هر وقت کسی کوجیما رو واسه ساخت یه بازی که کل گیم پلی اش جمع کردن چمدون توی چمنه بازنشسته کرد ، هاوارد رو هم به خاطر استارفیلد بازنشسته میکنن
موافقم اونم بازنشسته بشه 😁 مدیریت نباید دستشون باشه. ایده پردازی شاید نقش بهتری باشه براشون. باید یکم از میازاکی یاد بگیرن
ما شبیه ساز نمی خوایم مثل آدم یه بازی سرگرم کننده بسازید
از واژه شبیه ساز در ویدیو گیم متنفرم
اول میفرماید:
“من Starfield را دوست دارم … اما در عین حال موافقم که به چند اصلاح نیاز دارد. بنابراین امیدواریم در ساخت The Elder Scrolls 6 از آن درس بگیریم.”
سپس اضافه میکند:
“تکنولوژی Creation Engine 2 برای هر دو عنوان Starfield و The Elder Scrolls 6 ساخته شده است.”
خب عزیزم؛ مشخص شد که قصد نداری برای الدر اسکرولز جدید از اشتباه ناامیدکنندهای که روی پروژه شخصیت انجام دادی، درس بگیری.