توسعهدهنده کهنهکار Call of Duty استودیوی جدیدی را افتتاح کرد
دیوید ووندرهار (David Vonderhaar)، توسعهدهندهی کهنهکار سری بازیهای Call of Duty: Black Ops، استودیوی جدیدی به نام BulletFarm را رهبری خواهد کرد و روی یک اثر جاهطلبانه AAA کار میکند.
شرکت نتایز گیمز (NetEase Games) این خبر را در وبسایت رسمی خود اعلام کرد. دفتر استودیوی تازه تاسیس BulletFarm در شهر لس آنجلس قرار دارد. این استودیو جدا از توسعهدهنده سابق Call of Duty، از چند توسعهدهنده کهنهکار دیگر در صنعت بازی تشکیل شده است.
NetEase Games همچنین اشاره کرد که کریس کاول (Chris Cowell)، مدیر خلاقیت اولین اثر استودیوی BulletFarm خواهد بود. با این حال اشارهای به سایر کارکنان استودیو و نقشهای آنها نشده است.
طبق اطلاعات منتشر شده، استودیوی BulletFarm در حال حاضر روی توسعهی یک بازی جاهطلبانهی AAA کار میکند. این بازی با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد و در دنیایی اوریجینال دنبال میشود که بر گیمپلی Co-Op تاکید دارد. نتایز گیمز بازی را به عنوان یک تجربه صمیمی و مرتبط با یک گیمپلی اول شخص توصیف میکند. استودیوی BulletFarm به دنبال جذب نیروهای بیشتر برای موقعیتهای شغلی آزاد خود است.
دیوید ووندهار در خصوص استودیوی جدید خود گفت:
راهاندازی استودیوی جدید به من این فرصت را داد که از منطقه امن خود خارج شوم و تلاشم را برای ساختن یک چیز کاملاً جدید و متفاوت امتحان کنم. این یک جدایی از بازیهایی است که روی آن کار کردهام، اما علاقهام به شخصیتهای غنی، مکانیکهای دقیق، داستانگویی صمیمیتر و اکشن فراوان را نشان میدهد. NetEase یک ساختار پشتیبانی فوقالعاده برای کاوش در راههای جدید و آزادی برای شروع ساختن مفهوم و ایدههای بازی ما فراهم کرده است.
سایمون ژو (Simon Zhu)، رییس بخش سرمایهگذاری و مشارکتهای جهانی NetEase Games، در این باره اظهار داشت:
NetEase Games کاملاً به ارائهی منابع و پشتیبانی مورد نیاز BulletFarm برای خلق این تجربه اول شخص جدید متعهد است. رهبری دیوید و تیم اولیه سازنده بازی، قرار است عنوانی منحصر به فرد را برای مخاطبان قدیمی و مخاطبان جدید ارائه دهد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
چرا هر کی استودیو میزنه روی اثری جاه طلبانه کار میکنه
چون هم سابقه کار دارن هم برای جلب سرمایه نیاز به یک موفقیت دارن
متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل سنگین شدن بودجه ساخت بازی ها ، روز به روز تعداد بازی های مستقل افزایش و در مقابل بازی های AAA کاهش پیدا خواهد کرد (البته در یک بازه زمانی)
« به دلیل سنگین شدن بودجه ساخت بازی ها ، روز به روز تعداد بازی های مستقل افزایش پیدا میکنه»؟🤦
چ استدلالی پشت حرفتونه؟
نکنه میگی اینا اخراج میشن استودیو میزنن پس بازیا بیشتر میشن 😂😂😂
دقیقا بابت سنگین شدن بودجه ساخت ، بیشترین فشار ب بازیسازای مستقل میاد و هرلحظه خطر بسته شدن استودیوشون بیشتر میشه…
.
از طرفیم aaa نقطه مقابل مستقل نیست
Aaa ب مقدار خرجی ک شده برای بازی مربوطه ، مستقل بودن ب جایی ک اون پول ازش میاد
لاریان aaa میسازه و مستقله ، دیو د دایور بازی مستقل نیست
قطعا این آسیب ها اکثرا دامان AAA سازها رو می گیره به اضافه بحث تعدیل نیرو یا ترک داوطلبانه استودیوها که باعث میشه افراد کلیدی هم در امان نباشند و گذشته نشون داده خیلیاشون ناگزیر به ساخت بازیای مستقل و کوچک تر (یا در بهترین حالت AA) شدن !
اینکه شما بیشتر میبینید مشکلات تریپل ای سازهارو ، بخاطر اینه ک بیشتر اونارو دنبال میکنید
هرچقدر ناشر بزرگتر ، مشکلات تیمای زیرمجموعه کمتر خواهد بود
بعنوان مثال مشکلاتی ک سگا داره رو پلی استیشن تو خوابم نمیبینه
مشکلاتی ک رمدی داره رو سگا تو خوابش نمیبینه
ب همین ترتیب
بحث فقط مربوط ب سایز بازی نیست ، افزایش هزینه های تولید ، همیشه ب ضرر تیمای با قدرت مالی کمتر تموم میشه
خروج افراد کلیدی ، توی ناشرای بزرگ ، ب هیچ عنوان ب بحث مالی و حقوق مربوط نمیشه (جز موارد خاص مثل ماجرای خروج خالقین کاد و تاسیس ریسپاون)
مشکلات مالی صنعت ، مسلما ب بسته شدن استودیوهای مستقل و ناشرای کوچکتر منجر میشه
طوفان بوته هایی ک ریشه های محکمی ندارن رو راحت تر جدا میکنه
دلم برا کالافه قدیمی تنگ شده مخصوصا نسخه سوم برا پلیسیشین دو خدا کنه یع بازی همونجوری عرضع کنه برامون
خداروشکر بعد اینهمه خبر اخراج یه خبر افتتاح اومد خیلی ترسناک یه روز هیچ گیمی تولید نشه ترسش هست دیگه خوب
هرکی تاحالا از اکتیویژن اومده بیرون شرکت زده موفقیت خوبی داشته مخصوصا جیسون وست و وین زامفرلا اکتیویژن مثل ایرانه مغز هارو زنگ زده میکنه و هرکی ازش خارج میشه بهتر کار میکنه