تجدید نظر مدیران پلی استیشن در قبال رویکرد PlayStation Studios
پس از تعدیل تعداد کثیری از کارکنان پلی استیشن، رئیس استودیوهای بازیسازی این شرکت راجع به بازنگری در نحوه کارکرد مجموعه PlayStation Studios صحبت کرده است.
رئیس PlayStation Studios، هرمن هالست (Hermen Hulst)، اخیراً اظهار داشته که این پلتفرم در حال ارزیابی مجدد نحوه عملکرد خود بوده و همین مسئله، بخشی از تصمیم این شرکت برای اخراج ۹۰۰ کارمند خود در سراسر جهان را توجیه میکند. امروز، بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی (SIE) دورهای از اخراجها در استودیوهای توسعهدهنده بازی خود از جمله اینسامنیاک (Insomniac) و ناتی داگ (Naughty Dog) در ایالات متحده و گوریلا (Guerrilla) و فایراسپرایت (Firesprite) در بریتانیا را اعلام کرد. همچنین مشخص شده که استودیوی لندن پلی استیشن به طور کامل بسته خواهد شد.
در ارتباط با این خبر، هالست تایید کرد که این اخراجها منجر به لغو چندین پروژه شده که هنوز معرفی نگشتهاند و میتوان گفت که به طور قطع، عنوان در دست ساخت استودیوی لندن پلی استیشن (بازی آنلاین روایت شده در یک لندن فانتزی) را شامل میشود. هالست در ادامه نوشت:
همواره تنها هدف ما در PlayStation Studios این بوده که بهترین و باکیفیتترین بازیها را به طرفداران پلی استیشن عرضه کنیم و جامعه جهانی استودیوهای ما، دارنده برخی از خلاقترین و با استعدادترین تیمهای صنعت بازی هستند. هم اکنون پلی استیشن ۵، چهارمین سال عرضه خود را سپری میکند و ما در مرحلهای قرار داریم که ضرورت دارد به عقب برگردیم و با هدف بهبود کیفیت، به نیازهای خود توجه کنیم.
در عین حال، صنعت ما تغییراتی اساسی و ادامهدار را تجربه کرده که بیشک بر نحوه ساخت بازیها و تجربه آنها از سوی بازیکنان تأثیر میگذارد. ارائه داستانهای همهجانبه، روایت محور و غنی از محتوا که استودیوهای پلی استیشن، پرچمدار آنها هستند و در عین حال با کیفیتی که ما خواستار آن هستیم، نیازمند ارزیابی مجدد نحوه عملکردمان میباشد. ارائه و حفظ تجربیات آنلاین و اجتماعی – که به گیمرهای پلی استیشن این امکان را میدهد تا دنیای ما را به روشهای مختلف کاوش کنند – در کنار عرضه بازیها در دستگاههای دیگری همچون رایانههای شخصی و تلفنهای همراه، قطعاً به رویکرد و منابع متفاوتی نیاز دارد.
هالست در ادامه درباره فلسفه کار استودیوهای پلی استیشن توضیح میدهد:
موفقیت در این چالشها، در گرو رشد و توسعه PlayStation Studios بود. برای رسیدن به این هدف، ما استودیوهای درخشان و موفقی را به خانواده خود اضافه کردهایم؛ روی فناوریها و همکاریهای جدید سرمایهگذاری کردهایم و همچنین استعدادهایی از سرتاسر صنعت خود و حتی فراتر از آن را به استخدام درآوردهایم. رشد به خودی خود یک رویای جاهطلبانه محسوب نمیشود. PlayStation Studios به کشف مداوم راههایی برای همکاری با یکدیگر و با هدف ارائه عناوینی که مرزهای صنعت بازی را پشت سر گذاشته و انتظارات شما از ما را برآورده سازد، متعهد است.
ما با نگاه به استودیوها و مجموعه خود، پروژههای در حال ساخت در مراحل مختلف توسعه را ارزیابی و در ارتباط با توقف برخی از آنها تصمیمگیری کردهایم. من قصد دارم به وضوح اذعان کنم که تصمیم برای توقف کار روی این پروژهها، به هیچ عنوان بازتابی بر استعداد یا اشتیاق اعضای تیمهای مربوطه نیست. فلسفه کاری ما همواره بر پایه آزمایش و تجربه بوده. گاهی اوقات، ایدههای عالی به بازیهایی عالی بدل نمیشوند و گاهی اوقات، یک پروژه با انگیزه فراوان آغاز میشود و سپس تغییرات در بازار و یا برنامههای پیشین را به کلی دستخوش تغییر میکند.
من از مشاهده ترک افراد بسیار بااستعداد شرکت، عمیقاً غمگین هستم و نسبت به عملکرد آنها حسی جز تحسین، قدردانی و احترام ندارم. PlayStation Studios همچنان به عنوان یک سازمان سازنده محور فعالیت خواهد کرد که بر اساس دستیابی به هدف خود مبنی بر گسترش فرنچایزهای محبوبمان و ارائه تجربههای جدید گیمپلی با بالاترین کیفیت برای طرفداران خود، هدایت خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: VGC
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
Game Over Gaming
شک نکنید رویکردشون ناشر شدنه خودشون هم تایید کردن فقط آروم آروم دارن پیش میرن تا فن بیس اتشیشون رو از خودشون عصبانی نکنن در آینده سونی کنسول ساختن رو کنار میذاره و ناشر میشه
چه دلیلی وجود داره که پلی استیشن ناشر بشه؟ لطفا توضیح بده. اگه فقط بتونی یه دلیل منطقی بیاری
سود کم و اینکه هزینه ها رفته بالا و از همه مهمتر تایید رسمی خود مدیر پلیستیشن
این دیگه از اون حرفا بود
وقتی براشون فروش سخت افزار مهمه چرا باید از کنسول سازی بکشن بیرون
جوک خوبی بود
ادامه بده👍
بشین تا ناشر بشن فشاری 🤣
توهم بشین تا پلیستیشن داشته باشی اونم بعد از یک عمر 🤣
Cry About It
اینی که شب و روز گریه میکنه تویی ؟ میدونی چرا ؟ چون پلیستیشن نداری و نخواهی داشت واقعا درد آور میفهمم
خب نزار ترک کنن لامصب
افسوس چیه
ظاهرا از اون سیاست تهاجمی ساخت سرویس محور برگشتند که خبر خوبیه تو پست قبلی هم گفتم بنظرم دیگه به استودیو های داستانی سازشون سرویس محور نمیدن و همون بانجی و فایر واک و هیون سرویس محور میسازن بعد از موفقیت هلدایورز استودیوشم اگه بخرن خیلی خوبه یکی از اشتباهات جیم رایان همین ساخت سرویس محور کیلویی بود با اینکه اصل تصمیمش درست بود و سونی نیاز به سرمایه گذاری روی سرویس محور ها داشت ولی نه به این شدت زیاد که الان نصفشون کنسل بشه
کار درستی کردن سرویس محور تهاجمی در اون حد واقعا اشتباست ولی این بشر کاملا مخالف عرضه بازی ها روی پی سی بود . امیدوارم موضع سونی در این باره عوض نشه .
کی؟ جیم رایان؟ جیم رایان اتفاقا استارت پورت رو پیسی رو بطور جدی شروع کرد برا سونی همین هلدایورزم بنظرم بخاطر اونه که روز عرضه رو پیسی هم اومد و خیلی بعیده این سیاستشون بخواد عوض بشه
هرمن رو میگم
هرمن هالست ندیدم جایی مخالف پورت کردنا باشه
دقیقا
اینکه بانجی،فایراسپرایت و استدیو سازنده هلدایورز براش سرویس محور بسازن کافیه
همون بهتر که رو عناوین داستانی کار کنه
«ارائه و حفظ تجربیات آنلاین و اجتماعی – که به گیمرهای پلی استیشن این امکان را میدهد تا دنیای ما را به روشهای مختلف کاوش کنند»
نه هنوز سر بازیای انلاین هستن ( نه مثل قبل)
بیشتر فکر کنم میخوان رو ایده ها نظارت بیشتری بکنن که وقتی عملی شد کنسل نشن
استدیو هایی که تعدیل شدند همه کارشون ساخت بازی تکنفره بود ، فکر کنم اشتباه متوجه شدی .
خبرو کدوم طرفی خوندی به این نتیجه رسیدی ؟ من از هر طرفی میخونم برعکس تو به نتیجه میرسم 😂چقدر خوشبینانه خوندیش دقیقا داره میگه رویه قدیممون جوابگو نیست .
۳ قرن…
این مدتیه که اقتصاد غرب ازمون و خطا کرده تا به مدل فعلی رسیده این اخراج ها هیچ چیز بدی نیست برای کلیت صنعت شاخ و برگ های اضافی هرس میشه از دلش دوباره یک چیز باکیفیت درمیاد …
در مورد امبریسر و رقیب ها شاید بخاطر هزینه های بدون برگشت و شکست ها باشه اینور ولی اینطور نیست
این مدلی هست که جواب میده و باعث شده سونی ۵ دهه مخصولاتش روی قله باشن الان هم استثنا نیست بازی ها انلاین سرویس محور اضافه میشن ولی پلی استیشن مرکز سرگرمی تک نفره بوده و خواهد بود
تا دیروز برا مایکروسافت بد بودا؟
کمپانی مادر هم سونی هست که اونم غربی نیست
سرانجام بازگشت همه به سوی پی سی است
والا این کنسول فنا با هم رقابت و دعوا میکنن بعد ما بازیاشونو رو پیسی میزنیم :دی
آره، بعد چار سال میزنین😁😁🤣 شماها خاطرات مارو بعد چار سال تجربه میکنید
فقط خواستم بگم که من ترجیح میدم وارد این بحث مزخرف بازی های انحصاری نشم و میزارم ازش لذت ببریدو حال کنید باهاش و الا خیلی چیزا واسه رو کردن هست.
عزیز من هم پیسی دارم هم کنسولارو
پلتفرم اصلیم پیسیه و بغیر از انحصاری های ps5 بقیرو همرو رو پیسی میزنم (جدیدا هم که بیشتر انحصاری های ps5 روی پیسی هم میاد)
اول شماها تجربش میکنید باگاشو میگیرید کمتر مشکل داشته باشه برا ما
متاسفانه پورتشون هم باگ داره pain
کابوس ۳۰fpS شمارو ۱۳۰ فریم تجربه میکنیم
شما خاطرات مارو که هیچوقت تجربه نمیکنین سالی ۱۴ هزار بازی رو استیم میاد که بعضیهاش مثل لیتل کمپانی میترکونه بین این همه بازی مگه مهمه چهارتا فیلم بیاد یا نیاد ؟
بازیای راکستارو چی میگی سید؟
شما نسخه ارلی رو پلی میدین که هیچوقت براتون کامل نمیشه چون کنسوله نمیکشه باید یه عالمه حذفیات داشته باشه تا اجرا شه وقتی کامل شد ما رو پی سی پلیش میدیم .کیفیت بهتر و تراکم جمعیتو … و ۶۰ فریم و صد البته رول پلی که شما رو کنسول آرزشو دارین . یه سوال کنسول fivem داره ؟
کیفیت بهتر😂😂 گیریم چارتا شاخ و برگ درختو یه ذره با جزئیات تر نشون بده ارزششو داره یه سسساللللل، ۱۲ ماه، ۵۲ هفته، ۳۶۵ روز، ۸۷۶۰ ساعت براش صبر کنی؟ میتونی یه کنسول بگیری خیلی تمیز و بهینه همون روز اول بازیش کنی یه سالم منتظرش نمونی. کل بازی برات اسپویل میشه تو اون یه سال صبر
جدی که نمیفرمایی ؟ تو توییچ یه سرچ بزن ببین چند نفر میشنن مراحل داستانی جی تی ای رو میرن 😐 رو پی سی کسی که میخره برا رول پلی بازیه نه مراحل داستانیش .بهم جواب ندادی fivem دارین یا نه 😂بعد اینکه مراحل داستانیش تموم شد از پفک استفاده میکنین یا سماغ؟جی تی ای برا شما نهایت ۲ روزه تموم میشه میره ولی رو پی سی تازه شروعشه بجا هوش مصنوعی با آدمهای واقعی تو شهر شخصی سازی شده پلی میدیم .خیلی بده که به بهترین قسمت جی تی ای دسترسی ندارین 😂
پیسی در کنار کلاد گیمینگ: پلتفرم های اصلی سونی در نسل دهم
🔳 دوران کنسول های بازی سنتی به پایان خود نزدیک میشود؟
▫️به گزارش Circana, بازار سخت افزار های گیمینگ (کنسولها) در ۵ سال اخیر دچار تغییر زیادی شده، به طوری که سهم افراد بالای ۵۵ سال از بازار سخت افزار های گیمینگ در حال حاضر ۲۷ درصد است و جوانان بین ۱۸-۲۴ سال فقط ۷ درصد از بازار سهم دارند.
▪️این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ و قبل از آن سهم این دو دسته بسیار نزدیک تر بوده است (۱۷ و ۱۵ درصد). تحلیلگران معتقدند که این نمودار میتواند نشانگر عدم علاقه نسل جدید به کنسول های سنتی گیمینگ باشد.
دوران کنسول های فیزیکی به زودی به پایان میرسه
کلاد گیمینگ هیچ کمپانی نمیتونه رقیب مایکروسافت بشه چون آژور رو دارن
خود آقای هرمن هاست قبلا گفته بودقرار نیست همه بازی های لایو سرویس ما مثل فورتنایت یا دستنی باشن الان دارن لایو سرویس هارو مجدد ارزیابی میکنن تا بین اون ۱۲ تا که اعلام شده بود بهترینارو انتخاب کنن و در آخر تمرکز رو بزارن رو عناوین سینگل پلیر تا الان کنکورد و فیرگیم و ماراتون تایید شدن جیسون شرایط هم گفت مولتی پلیر هورایزن در جریانه تقریبا با دو لایو سرویس موفق که قبلا منتشر شدن( گرن توریسمو و هلدایورز)میشه گفت ۶ تا بازی فعلا از ۱۲ تا کنار گذاشتن تا بعدا ببینیم سرنوشت اون ۶ تا چی میشه یکی پروژه لندن بود یکی تویستد متال و یکی مولتی پلیر دنیای اسپایدرمن کنسل شدن(کاش اون ۳ تا مونده هم کنسل کنن)
به هر حال بازم جای خوشحالیه که پلی استیشن به تمرکز ریشه خودش برگشته
طبق گزارشات جدید جیسون شرایر مشکلی برای بازیای داستانی پلی استیشن پیش نیومده و فایر اسپریت همین الان با اینکه بازیش کنسل شد داره پراجکت هرتبریک یا همون بازی ترس و بقا شایعه رو تا سال ۲۰۲۵ آماده میکنه
این ایده live as a service های رگباری که در دست تولید بودن ظاهرا مال جیم رایان بود، حالا که ایشون رفته اینام دارن کنسل میشن، نمیدونم شاید از اول پلن این بوده که هر کدومو که حس میکنن موفق نمیشه کنسل کنن و لی از طرفی پیش بینی شون در رابطه با میزان موفقیت سرویس محورهاشون زیاد جالب نیست، نمونش هلدایورز ۲ که سروراش 450k ظرفیت داشت و همون چند روز اول از شدت پلیر پوکید و مجبور شدن ظرفیت ببرن بالا، در حدی که بازی کلی نقد منفی از بازیکنا دریافت کرد صرفا به این دلیل که نمیتونستن به سرورا وصل شن
هیچ کس سر هلدایورز توقع این همه پلیرو نداشت
این اشتباهو سر کونکورد نمیکنن
دقیقا مساله اینه که کسی انتظار چنین موفقیتی از هلدایورز رو نداشت حتی سونی فنا
خود پلی استیشن هم قبل عرضه چندان تبلیغی برای این بازی نمیکرد و به نظرم موفقیت هلدایورز فراتر از انتظاراتشون بود
🔶 تازه متوجه شدن که هدف سونیه قدیم چی بوده خوبه حالا طرز فکرتون شد مثل سونیه سابق با اینکه کلی وقت و هزینه هدر رفت ولی ماهی رو هروقت از آب بگیری تازس خوبه به اشتباهشون پی بردن و فهمیدن مجبور کردن استودیوهای داستانی برای ساخت بازی های سرویس محور اشتباس و همینطور تعداد سرویس محورا رو کم کردن
🔸 فقط خیلی بابت Twisted Metal ناراحت شدم میتونستند مثل گذشته به صورت آفلاین بسازن و در کنارش بخش آنلاین هم بهش اضافه کنند نه اینکه کامل آنلاین باشه، ولی خب ساخت بازی های سرویس محور ایده خودتون بود فقط نمیدونم چرا استودیو London رو تعطیل کردین نیازی به اینکار نبود یکی از بهترین استودیوهاتون برای ساخت بازی های VR بود
بازی پسفیک داریور هم تو استیم خوب عمل کرده
بنظرم بعضی بازی ها اونقدرا هم سخت نیست که کلا یهو کنسل میکنن
احتمال خیلی خیلی خیلی زیاد می دم منظورشون از تجدید نظر بازی های سرویس محور باشه
از طرفی پروژه های لغو شده هم دقیقا همین بازی های سرویس محور هستن (حدس می زنم)
هر ۴ استودیو روی عناوین سرویس محور کار می کردن
۳ تاش خودشون تایید کرده بودن و از چیز هایی توی هک اینسامیاک لو رفت برای اسنسامیاک هم تایید می شه
احتمالا به زودی خبر کنسل شدن هورایزن انلاین هم می اد ک خبری خوشحال کننده هست
اگر بحث فقط سرویس محورها بوده اینسامینیاک نباید تعدیل نیرو می شد چون بازیشم ده میلیون نسخه فروخته !
موضوع اینه بازی های ۳۰۰ میلیونی سونی به اندازه کافی سود ده نیستن.
واقعیت رو بپذیرید
از جیسون شرایر که گزارش کنسل شدن توییستد متال کار کرد پرسیدن درباره هورایزن آنلاین گفت اون کنسل نشده و ساختش ادامه داره.
یکی از بهترین تصمیام همین نرفتن سمت پلی استیشن و سونی بود تازه که یه هل درایوز داده دیگه هیچ گیم آنلاین که نداره mmorpg که نداره استراتژیک که نداره سبک موبا نداره سبک arpg نداره
سونی تو فرست پارتی هاش از هر نوع بازی ای که بگی داره
رچت ان کلنک:شوتر
ریترنال
ووووو
هورایزن فوربیدن وست:جهان باز
گوست:جهان باز
وووووو
یانگ بوووووی منظورم بازی استراتژیک . موبا . mmorpg بود عزیزم پلی استیشن هیچ کدومو نداره
استراتژیک رو کنسول زیاد جوابگو نیس با مایکروسافت یکی نکن به. پیسی زیاد اهمیت میده
Mmorpg هم هورایزن آنلاین رو داره که تایید شد هنوز در حال ساخته
اونایی که شما میگین رو اکثرا رو پی سی بازی میکنن نه کنسول
یه چیزی میگی که فقط یه چیز گفته باشی
این گیمایی که گفتی عالین ولی از همون اول عاشق بازی های mmorpg بودم
پس ایکس باکسم بدردت نمیخوره برو پیسی بگیر
من که کلا کنسول پلیر نیستم 🙃🙃🙃
جیسون شرایر:
بازی آنلاین Horizon و بازی داستان محور Firesprite کنسل نشده اند
پ.ن: بیشتر بازی هایی که کنسل شده رسما همون پروژه مولتی پلیر ها و لایو سرویس ها از استودیو کم تجربه بوده
اگر بحث لایوسرویس هاست چرا استدیوهایی که لایو سرویس نداشتن تعدیل شدن؟؟
اعداد ارقام مشخصه دیگه. AAA های سونی با وجود فروش میلیونی به اندازه کافی رشدشون نمی دن.
من بحث تعدیل رو نگفتم بحث کنسل شدن بازی ها رو گفتم
AAA های سونی هم به اندازه کافی فروش میکنن موضوع انتظار سودآوری بیشتری ازشون میشه وگرنه اکثر بازی های سونی از بازی های مولتی پلتفرم شرکت های دیگه هم بیشتر میفروشن
بحث اصلی این تعدیل ها هم ربطی به سونی نداره کلا همه شرکت ها دارن این کار رو میکنن که دلیل اصلیش به خاطر تورم و افزایش بودجه بازی هاست
سکوت کن
فشار نخور لفت بده فنبوی
ندیدم🗿🗿🗿
احتمالا بعد از موفقیت HELLDIVERS 2 سیاست هاشون رو دارن تغییر میدن
باید شاهد گیمای سرویس محور بیشتری از طرف سونی باشیم که همشون روز عرضه برای پیسی میان
دیدین وقتی یک خبر بد راجع به یک کمپانی میاد، تا چند روز خبرهای منفی دیگه هم گریبانش رو میگیرن؟! حالا اینم شانس سونی
The UK tribunal for Playstation $10 Billion USD lawsuit is now Proceeding #Sony
این شکایت ۱۰ میلیارد دلاری در بریتانیا در حال رسیدگیه … برای اونایی که نمی دونن اینکه playstation متهم به سوء استفاده از موقعیت غالبش برای قیمت گذاری در بازیها شده… ۹ میلیون مشتری( نه اینکه حالا هر کدوم جداگونه برن شکایت کنند ) سونی رو متهم به سرقت در قالب قیمت بیش از اندازه و خرید درون بازی با قیمتهای غیر منصفانه کردهاند .
درخواستی که اگر سونی بازنده ی آن باشد تا ۱۰ میلیارد دلار میتونه برای اونا هزینه داشته باشه که این شکایت رو الکس نیل مدافع شناخته شده ی حمایت از حقوق مصرف کننده دنبال می کنه
نیل ادعا داره سونی از موقعیت غالب خود در بازار سوءاستفاده کرده و شرایط تجاری ناعادلانه ای رو به مشتری تحمیل می کنه …
البته سونی اعتقاد داره این دعوی هیچ شانسی نداره و اونا باید دعویشون رو پس بگیرن …
کل سونی ۱۳۵میلیارده،،،
ولی صنعت گیم و در اختیار داره و حرف اول و میزنه. مهم نیست چه قدر پول داشته باشی. مهم اینه عرضه داشته باشی از پولات درست استفاده کنی
بعد این دو روی منطقی نما به من میگه فنبوی 🤣
تو برو اول خودتو تو آینه یه نگاه بنداز بعد بیا اینجا حرف بزن برای من قیافه بگیر
تو اونطرف خودشو میزنه به منطقی بودن اینجا ترولاشو میکنه 😂
نخوندم🗿🗿🗿
احتمال زیاد سرویس محورها هست که کنسل شده! ۱۲ تا بازی بوده بعد یکی دو سال توسعه معلوم میشه کدوم بازی توان رقابت توی بازار رو داره. واسه همین کنسل میکنن. از طرفی این همه استدیو داره سونی نهایتا هر نسل یه بازی میدن بیرون که این اصلا برای سونی قابل توجیه نیس. هم تعداد بازیهای انحصاریش کم میشه و هم صدای سهام دارها در میاد. چیزی که سونی الان بشدت نیاز داره کم کردن هزینه و مدت زمان برای توسعه بازیهاش هست! که ممکنه با هوش مصنوعی تا حدی به این هدف برسن. ولی خداییش ۳۰۰ میلیون برای یه بازی خیلیییی زیاده! حاشیه سود رو کم میکنه که اصلاااا قابل توجیه نیس