بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا

بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا

با اینکه در دهه ۲۰۲۰ انیمیشن‌های موفقی به روی پرده سینماها آمدند اما برخی نیز در جمع بدترین انیمیشن‌ها قرار گرفتند.

دهه ۲۰۲۰ قطعاً دهه استثنایی برای انیمیشن‌های سینمایی تاکنون به شمار می‌رود چراکه مجموعه گسترده‌ای از داستان‌های زیبا و نمادین به روی پرده سینماها آمدند که در سال‌های آینده می‌توانند میراث قدرتمندی را برای خودشان به ارمغان بیاورند. با این حال، در کنار هر انیمیشن سینمایی شگفت‌انگیز و پیشگامانه‌ای که در طول این دهه اکران شده، منتخبی از انیمیشن‌هایی نیز وجود دارند که اصلاً خوب نیستند و جزو بدترین انیمیشن‌ها به شمار می‌روند. در عصر مدرن سرویس‌های آنلاین، بازسازی‌های مداوم و ریبوت‌ها و همچنین صدها فیلمی که سال به سال اکران می‌شوند، اینکه هر انیمیشن سینمایی به موفقیت برسد، غیرممکن است.

وب سایت Letterboxd به‌عنوان مرکز مدرنی برای جدیدترین نسل از طرفداران و خبره‌های فیلم عمل می‌کند و مجموعه‌ای عالی برای نظرات عمومی و احساسات پیرامون جدیدترین آثار سینمایی است. از طریق امتیازات کاربران وب سایت Letterboxd، می‌توان دقیقاً تشخیص داد که کدام انیمیشن‌های سینمایی مدرن بزرگترین شکست‌های دهه فعلی تا به امروز بودند. با اینکه در ادامه این دهه نیز انیمیشن‌های بدتری به روی پرده سینماها خواهند آمد اما در حال حاضر، ۱۰ انیمیشن این لیست، بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تا به امروز هستند.

۱۰. انیمیشن Earwig and the Witch – محصول سال ۲۰۲۰

انیمیشن earwig and the witch
انیمیشن Earwig and the Witch

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۲.۰۷ از ۵

انیمیشن «ارویگ و جادوگر» که در سال ۲۰۲۰ میلادی به روی پرده سینماها آمد، اولین و فعلاً تنها اثر ساخته شده توسط استودیو جیبلی به سبک انیمیشن سه بعدی کامپیوتری است که داستان یتیم سرسختی به نام ارویگ را دنبال می‌کند که دنیایی مرموز و پر از جادو و طلسم را کشف می‌کند. او پس از اینکه توسط جادوگری به نام بلا یاگا به فرزندخواندگی گرفته می‌شود، مجبور می‌شود تا در کارهای حقیر مورد نیاز برای جادو و طلسم‌های سرپرست جدید و خودخواه خودش شرکت کند. با این حال، ارویگ هنوز هم کنجکاوی و میل وحشیانه‌ای برای جادویی دارد که اکنون زندگی او را فرا گرفته است و او سعی می‌کند تا هنر جادو را از بلا یاگا بیاموزد.

در حالی که این اثر سینمایی تلاش استودیو جیبلی برای آوردن سبک خاص انیمیشن‌سازی خودش به سبک سه بعدی و پیروی از ترندها و استانداردهای انیمیشن‌های سینمایی مدرن بوده است اما این انیمیشن سینمایی نتوانسته عملکرد خوبی از خودش به جای بگذارد. سبک بصری فیلم از بافت و سایه‌های ضعیف گرفته تا پس‌زمینه‌ها و محیط بی‌ثبات، سبب شده تا این اثر سینمایی در مقایسه با دیگر انیمیشن‌های سینمایی موجود به طرز باورنکردنی‌ای قدیمی و منسوخ شده به نظر برسد. انیمیشن «ارویگ و جادوگر» همراه با شخصیت‌های آزاردهنده و تلاش اندکش برای گسترش فرمول استودیو جیبلی در داستانش، اکثریت قریب به اتفاق طرفداران این استودیو را در سراسر جهان ناامید کرد.

۹. انیمیشن The Soccer Football Movie – محصول سال ۲۰۲۲

انیمیشن the soccer football movie
انیمیشن The Soccer Football Movie

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۲.۰۵ از ۵

این انیمیشن سینمایی نیز از همان استودیویی است که انیمیشن‌های Norm of the North را ساخته است و داستان یک بازی فوتبال پرمخاطب و حساس را نشان می‌دهد که ناگهان توسط گروهی از هیولاهای سبز که از داخل توپ‌های فوتبال بیرون می‌آیند، مختل می‌شود. حالا این وظیفه زلاتان ابراهیموویچ و مگان راپینو است تا با هواداران خودشان متحد شوند تا به این هرج و مرج در حال انتشار پایان بدهند. وقتی مشخص می‌شود که دانشمند شرور ویرد آل یانکوویچ پشت این اتفاق است و قصد دارد تا از این کار برای ربودن استعداد همه ستاره‌های فوتبال استفاده کند، وضعیت بسیار بدتر می‌شود.

در حالی که انیمیشن‌های سینمایی در گذشته نیز داستان‌های عجیب و غیرمنتظره‌ای داشتند اما بودجه اندک این انیمیشن سینمایی سبب شده تا این اثر سینمایی نتواند به پتانسیل کامل پیش فرض داستانی آشفته خودش دست پیدا کند. در عوض، فیلم صرفاً مجموعه‌ای از انیمیشن‌های ضعیف، صداپیشگی‌های نه‌چندان جذاب از ورزشکاران بی‌علاقه و شخصیت‌های آزاردهنده است که از جذابیت فیلم کم می‌کنند. ویرد آل یانکوویچ مطمئناً تمام تلاش خودش را می‌کند تا از فرصتش برای ایفای یک شخصیت شرور فوق‌العاده حداکثر استفاده را ببرد اما این تلاش‌های او برای نجات این اثر سینمایی متوسط کافی نیست.

۸. انیمیشن Diary of a Wimpy Kid – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن diary of a wimpy kid
انیمیشن Diary of a Wimpy Kid

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۲.۰۳ از ۵

انیمیشن «خاطرات یک پسربچه بی‌عرضه» اولین اقتباس از مجموعه اقتباس‌های انیمیشنی از مجموعه کتاب‌های کلاسیک کودکان است و داستان دانش‌آموز ضعیف گرگ هفلی را دنبال می‌کند که مرحله‌ای ناخوشایند از زندگی نوجوانی خودش را شرح می‌دهد. در حالی که گرگ ممکن است رؤیاهای بزرگ و تخیل فعالی در مورد زندگی بزرگسالی خودش داشته باشد اما او هنوز باید با شرایط اجتماعی و مشکلات مدرسه راهنمایی خودش به همراه بهترین دوستش رولی دست و پنجه نرم کند. گرگ در نهایت به این درک می‌رسد که از آنچه دارد، قدردانی کند و چندان پشیمان زندگی‌ای نباشد که می‌خواهد داشته باشد.

مطمئناً برای مخاطبان سخت است که این اقتباس سینمایی مدرن از این مجموعه کتاب را ببینند و آن را با سه‌گانه لایو اکشن و اورجینال آن مقایسه نکنند، آثاری که مورد پسند بسیاری از جوانان نسل زِد قرار گرفته بودند. با در نظر گرفتن این مقایسه، سخت است که این فیلم جدید را چیزی جز تنزل و شکست دید چراکه تمام شخصیت‌ها و بازی‌های نمادین فیلم‌های اصلی در این انیمیشن متوسط و با داستان ضعیف و منسوخ شده وجود ندارند.

۷. انیمیشن Bobbleheads: The Movie – محصول سال ۲۰۲۰

انیمیشن bobbleheads the movie
انیمیشن Bobbleheads: The Movie

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۲.۰۲ از ۵

این انیمیشن سینمایی درباره گروهی از چهره‌های بدجنس است که آرزوی بزرگی برای کاوش در خانه‌شان دارند، آن هم وقتی صاحبانشان به تعطیلات می‌روند. با این حال، زمانی که دو نفر مهاجم به خانه آن‌ها می‌آیند و به دنبال پیدا کردن اشیای قیمتی هستند، اوقات خوش این افراد به هم می‌ریزد و این احتمال نیز وجود دارد که خود آن‌ها هدف احتمالی این سرقت باشند. آن‌ها هر کاری می‌توانند برای مقابله با این دزدان انجام می‌دهند و در این حالی است که امیدوارند در این میان حقایقی درباره خودشان بیاموزند.

تعداد اندکی از انیمیشن‌های سینمایی همانند این اثر چنین ساده و فرمول محور هستند و این در حالی است که این اثر سینمایی در مرکز خودش اثری ضعیف و تقلیدی از انیمیشن‌های Toy Story است که ۲۰ سال دیرتر ساخته شده است. این اثر سینمایی بین خطوط داستانی ساده و انیمیشن‌سازی ضعیف خودش سعی دارد تا با انبوهی از جوک‌های خنده‌دار و ارجاعات به فرهنگ عامه مدت زمان ۸۰ دقیقه خودش را زودتر پشت سر بگذارد. چیزی در این انیمیشن وجود ندارد که آن را برای تماشا ارزشمند کند.

۶. انیمیشن Tom & Jerry – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن tom & jerry
انیمیشن Tom & Jerry

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۹۵ از ۵

انیمیشن «تام و جری» اقتباسی ترکیبی لایو اکشن و انیمیشنی از یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی تاریخ سینما است که در آن، این موش و گربه از خانه‌شان بیرون رانده می‌شوند و مجبور هستند به هتلی در شهر نیویورک بروند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند که با کایلای جوان درگیر شده‌اند، کسی که اگر نتواند راهی برای بیرون کردن جری از هتل و قبل از برگزاری عروسی بزرگ پیدا کند، شغل خودش را در هتل از دست می‌دهد. کایلا از تام کمک می‌گیرد تا جری را از اینجا بیرون کنند و همین نیز شروعی بر تعقیب و گریزی می‌شود که به هرج و مرج‌های بسیار زیادی در کل هتل ختم می‌شود.

در حالی که در گذشته فیلم‌هایی که شخصیت‌های انیمیشنی نمادین را به دنیای لایو اکشن می‌آورند، همانند فیلم Who Framed Roger Rabbit و فیلم Paddington عملکرد خوبی داشتند اما فیلم «تام و جری» این گونه نیست. این فیلم مرتکب گناهی بسیار بزرگی در این نوع فیلم‌ها می‌شود و تمرکز و عاملیت اصلی خودش را از تام و جری دور می‌کند و بیشتر روی ماجراهای نه چندان جالب کایلا متمرکز می‌کند. در حالی که این اثر سینمایی وقتی روی جنبه‎های کارتونی خودش متمرکز می‌شود، لحظات خوبی دارد اما سبک انیمیشن‌سازی سه بعدی عجیب آن باعث شده تا جذابیت این لحظات نیز از بین بروند.

۵. انیمیشن Space Jam: A New Legacy – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن space jam a new legacy
انیمیشن Space Jam: A New Legacy

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۸۴ از ۵

این اثر سینمایی دنباله‌ای بسیار مورد انتظار بود که پس از ۲۵ سال از اثر اصلی به روی پرده سینماها آمد و داستان ستاره بسکتبال لبرون جیمز و پسرش دام را روایت می‌کند که توسط یک هوش مصنوعی سرکش در دنیای دیجیتال برادران وارنر به دام افتاده‌اند. لبرون برای اینکه سالم به خانه بازگردد، از شخصیت‌های کارتونی لونی تونز کمک می‌گیرد تا از چنگال این هوش مصنوعی فرار کند و برای این کار نیز با آن‌ها در مسابقه بسکتبال بسیار مهمی شرکت می‌کند که کل مولتی‌ورس برادران وارنر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فیلم اصلی Space Jam خودش فیلمی معیوب بود که علی‌رغم ایرادات متعددش توانست در قلب مردم جای بگیرد و این در حالی است که این دنباله تازه چیزی جز اقدامی برای به دست آوردن پول از حسن نیت مخاطبان نیست. احساسات واقعی و دیدگاه هنری اندکی در این اثر سینمایی وجود دارد و همین نیز باعث شده تا همانند فیلمی واقعی احساس نشود و بیشتر شبیه یک تبلیغ تجاری دو ساعته برای کمپانی برادران وارنر و سرویس پخش آن‌ها یعنی سرویس آنلاین مکس است. تغییر سبک انیمیشن و ارجاعات عمیق سبب شده تا این اثر اندکی جذابیت داشته باشد اما این جذابیت‌ها به سرعت از بین می‌روند.

۴. انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild – محصول سال ۲۰۲۲

انیمیشن the ice age adventures of buck wild
انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۶۸ از ۵

انیمیشن «ماجراجویی‌های عصر یخ‌بندان باک وایلد» نسخه‌ای فرعی از مجموعه انیمیشن‌های عصر یخ‌بندان است و در آن، کراش و ادی تصمیم گرفتند تا به دنیای دایناسورهای زیرزمینی که در فیلم سوم به نام Dawn of the Dinosaurs نشان داده شده بود، بازگردند. در آنجا آن‌ها با شخصیت محبوب باک با صداپیشگی سایمون پگ ملاقات می‌کنند، راسوی تک چشمی که به دنبال یک ماجراجویی تازه در دنیای دایناسورها است. کراش و ادی از باک کمک می‌گیرند تا از دنیای دایناسورها جان سالم به در ببرند و امیدوارند که در این روند نیز ماجراجویی وحشیانه خودشان را داشته باشند.

در حالی که فیلم‌های اصلی عصر یخ‌بندان به‌عنوان آثاری شاهکار شناخته نمی‌شوند اما بدون شک توانستند در جذب مخاطبان خوب عمل کنند و این موضوع در انیمیشن‌های ابتدایی بهتر بوده است. با این حال، این انیمیشن به‌خاطر بودجه ناچیزش محدود بوده و همین نیز سبب شده تا کیفیت انیمیشن‌سازی آن به طرز فجیعی بد باشد. این انیمیشن صدمه واقعی به دیگر انیمیشن‌های این فرنچایز زد.

۳. انیمیشن Pinocchio: A True Story – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن pinocchio a true story
انیمیشن Pinocchio: A True Story

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۶۴ از ۵

این اثر سینمایی انیمیشنی روسی از شخصیت کلاسیک پینوکیو است که داستان ماجراجویی پسری چوبی به نام پینوکیو را دنبال می‌کند که در جستجوی هدف در جهان سفر می‌کند. در این برداشت تازه از این داستان کلاسیک، پینوکیو با بهترین دوستش که اسبی سخنگو به نام تیبالت است، به سیرکی سیار می‌پیوندند که توسط مانگیافوکوی بدنام اداره می‌شود. در حالی که آن‌ها به همراه سیرک در سراسر جهان سفر می‌کنند، این دو نفر و بقیه دوستان جدیدشان نقشه‌ای را طراحی می‌کنند تا حقایق جنایت‌های مانگیافوکو را برای جهانیان آشکار کنند.

این انیمیشن سینمایی نمونه‌ای از این است که چقدر صداپیشگی‌ها می‌توانند در زنده شدن و کیفیت یک انیمیشن سینمایی تأثیرگذار باشند. صداپیشگی‌های ناهماهنگ پائولی شور و جان هدر در نقش پینوکیو و تیبالت به‌راحتی جزو خنده‌دارترین و بدترین صداپیشگی‌های در تاریخ سینمای مدرن است. در کنار آن نیز داستان درهم و برهم و همچنین انیمیشن‌سازی ضعیف، سبب شده تا این اثر یکی از بدترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر باشد.

۲. انیمیشن Finding Jesus – محصول سال ۲۰۲۰

انیمیشن finding jesus
انیمیشن Finding Jesus

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۴۵ از ۵

این انیمیشن سینمایی اثری به شدت با بودجه کم و مبتنی بر اعتقادات است که داستان دو دوست ماهی به نام ماگلز و جوی را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند تا شادی و حکمت مسیحیت و عیسی را در سراسر اقیانوس پخش کنند. ماجراجویی‌های آن‌ها در نهایت آن‌ها را به Finding Jesus Bay می‌رساند، منطقه‌ای از اقیانوس که از داستان‌های عیسی روایت شده توسط داستان‌نویس پروفسور شارک رشد پیدا می‌کند. ماگلز و جوی هر آنچه که می‌توانند را از پروفسور شارک می‌آموزند تا به اهداف خودشان برسند.

فیلم‌های مبتنی بر اعتقادات و باورها همیشه برای جذب همه مخاطبان کار دشواری در پیش دارند اما حتی بدون توجه به جنبه مذهبی این اثر سینمایی، باید گفت که این انیمیشن واقعاً یک فیلم فاجعه بوده است. این اثر سینمایی بدون شک تنبل‌ترین ساخته انیمیشنی به شمار می‌رود چراکه فقط چند نما از شخصیت‌هایی است که به‌صورت مستقیم با دوربین صحبت می‌کنند و این روند در کل مدت زمان انیمیشن ادامه دارد. این فیلم با پیام‌های اعتقادی و یک کاریکاتور به شدت نژادپرستانه ترکیب شده و به‌راحتی یکی از بدترین انیمیشن‌های سینمایی تاریخ سینما است.

۱. انیمیشن Marmaduke – محصول سال ۲۰۲۲

انیمیشن marmaduke
انیمیشن Marmaduke

میانگین امتیاز Letterboxd: امتیاز ۱.۲۸ از ۵

این اثر سینمایی برداشتی مدرن و انیمیشنی از شخصیت کمیک استریپ روزنامه‌های کلاسیک است که در آن، شخصیت اصلی با صداپیشگی پیت دیویدسون بار دیگر باعث ایجاد شرارت و هرج و مرج برای خانواده خودش یعنی وینسلوها می‌شود. با این حال، یک مربی سگ عجیب و غریب پتانسیل مارمادوک را به‌عنوان یک سگ نمایشی بسیار موفق می‌بیند و این خانواده را متقاعد می‌کند که سگ را به او بسپارند تا او را تعلیم بدهد. این در حالی است که مارمادوک سعی دارد تا ثابت کند که او فقط سگی مشکل‌ساز است.

آخرین اقتباس سینمایی از مارمادوک در سال ۲۰۱۰ میلادی با صداپیشگی اوون ویلسون در نقش اصلی به روی پرده سینماها آمد و یک فاجعه بسیار بزرگ بود و به همین خاطر نیز انتظارات از این اقتباس تازه بالا بوده است. با این حال، این اثر انیمیشنی از هر نظر از طنز و اجراهای ضعیف گرفته تا شخصیت‌هایی با طراحی بد و طرح داستانی نامفهوم بدتر از اثر قبلی بوده است. به‌خصوص برای فیلمی که حمایت نتفلیکس را داشته است، این اثر وضعیت و کیفیت بسیار شوکه‌کننده‌ای دارد.


در این مطلب به معرفی بدترین انیمیشن‌های سینمایی دهه ۲۰۲۰ تا به امروز پرداختیم. نظر شما درباره این انیمیشن‌ها چیست؟

منبع: collider

hoseinmاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)DARKSIRENDota2Love GameollieAnnyجان قماربازHaj_HosseinMahdikarma(دازای)𝗔𝗿𝗶𝗮.xdMeme.shezArthur.Morgan.18BahramsonyهیربدꕥBADMANBrainiac( خداحافظ )کاکاسنگیWalleR MaNPorfosor

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا
بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بدترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۲۰ تاکنون - گیمفا