گزارش: استودیوی Supermassive Games حدود ۳۰% از کارکنان خود را اخراج میکند
استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، توسعهدهنده Until Dawn و The Quarry، طبق گزارشها قرار است حدود ۹۰ کارمند یا نزدیک به یک سوم از کارکنان خود را اخراج کند.
به گفته روزنامه بلومبرگ (Bloomberg)، استودیوی بریتانیایی مذکور به حدود ۱۵۰ کارمند اطلاع داده است که در معرض خطر تعدیل کار هستند. این تیم که متعلق به گروه آوالانچ (Avalanche Studios Group) بوده، از بیش از ۳۰۰ پرسنل تشکیل شده است. سوپرمسیو گیمز در بیانیهای که در کانالهای رسانههای اجتماعی خود منتشر کرد، تأیید نمود که وارد دورهای از مشاوره – طبق قوانین بریتانیا – شده است؛ دورهای که در نهایت به تعدیل نیروی کار ختم میشود. در بیانیه مورد بحث آمده:
بر کسی پوشیده نیست که صنعت ویدیو گیم در حال حاضر با چالشهای مهمی مواجه بوده و متأسفانه ما نیز از این امر مصون نیستیم. بعد از تامل بسیار و با تأسف عمیق، ما در حال سازماندهی مجدد سوپرمسیو گیمز هستیم. در نتیجه وارد دورهای از مشاوره میشویم که پیشبینی میکنیم منجر به از دست دادن تعدادی از همکارانمان شود. این تصمیمی نیست که به سادگی گرفته شده باشد. تلاشهای زیادی برای جلوگیری از این نتیجه انجام شد.
همه ما از اینکه این فرآیند چقدر برای کارمندان ناراحتکننده و دشوار خواهد بود، بسیار آگاه هستیم و از نزدیک با همه کسانی که درگیر هستند همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که این روند تا حد امکان محترمانه و دلسوزانه انجام شود. ما متعهدیم که تلاشهای خود را روی نقاط قوت اصلی و عناوین آینده متمرکز کنیم تا از پایداری مداوم شرکت اطمینان حاصل شود.
در اوایل این ماه، اعلام شد که بنیانگذاران سوپرمسیو گیمز، پیت و جو ساموئلز (Pete & Joe Samuels)، از این شرکت کنارهگیری کردهاند. در طول سال گذشته، اخراج کارکنان به یک اتفاق عادی در صنعت ویدیو گیم تبدیل شده است. از دست دادن مشاغل در سال ۲۰۲۳ گسترده بود و ۹ هزار اخراج تخمین زده میشود و به نظر نمیرسد که در سال جاری کاهش یابد.
بر اساس آمار وبسایت Game Industry Layoffs، هنرمند فنی، فرهان نور (Farhan Noor)، که از ابتدای سال گذشته در حال پیگیری تعدیلهای شغلی تایید شده در صنعت ویدیو گیم بوده است، تعداد تخمینی کل اخراجها در سال ۲۰۲۴ تاکنون به ۶۱۰۰ نفر رسیده.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- ۱۰ بازی که در نیمه دوم خستهکننده میشوند
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- گزارش: نام رمزی بازی بعدی ناتی داگ Jordan است
- تئوریهای طرفداران درباره GTA 6 باعث خنده اعضای راکستار میشوند
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
- ۱۰ بازی که هیچ یک از دنبالههای آنها در حد بازی اول ظاهر نشدند
- حجم بازی Indiana Jones and the Great Circle فاش شد
نظرات
دیگه شورشو در آوردن هر روز یکی داره اخراج میکنه کم کم دارم نگران میشم واسه بازی ها
چند سال دیگه هوش مصنوعی جای کارکنان رو میگره !!
چی میشه اگه همین کارمندای بی مصرف از قبل اخراج شدن خودشون برن تا بهشون لقب اخراج شدن ندن؟
اخراج شدن در غرب مزایای بسیار بیشتری داره از استعفا. بعدشم کی گفته که کارمند به دلیل کم تلاش بودن اخراج میشه؟!
البته باید در نظر بگیرید اخبار تعدیل نیرو ها همیشه بولد میشه و اخبار استخدامی ها معمولا کم رنگ تر هست چون به مرور اتفاق میفته …
مثلا مدتی قبل که خبر اخراج برای ۱۹۰۰ نفر از کارمندان ABK حاشیه های زیادی ایجاد کرد ، از اون طرف در ماه نوامبر ۲۰۲۳ هم MachineGame یک استودیو جدید در سوئد تاسیس کرد و شروع به استخدام نیرو کرد که اصلا بولد نشد …
خیلی از اخراجی های شرکتها معمولا قراردادی هستند که بخاطر یک پروژه ورود می کنند و بعد اتمام پروژه شرکت رو ترک می کنند …
مدتی قبل insomniac اخراجی داشت ولی همین اخیرا استخدام نیرو داشته ولی اصلا به چشم نمیاد چون استخدامی به مرور اتفاق می افته و تعدیل ها بعد یک پروژه به صورت ناگهانی …
یک اینسایدر می گفت معمولا یک نیروی خوب و با ارزش یا تعدیل نمیشه یا خودش مقدمات تعدیلش رو فراهم می کنه تا دو اتفاق رو رقم بزنه
ورود به تیم دیگر برای جاه طلبی و مزایای بیشتر
یا شراکت با دیگران برای ایجاد شرکت خود
البته میگم معمولا نه که فکت همیشگی باشه
اخبار هفته آینده : بخشی از کارمندان تعدیلی سازنده آنتیل داون اصلی به استخدام سازنده ریمیک آنتیل داون درآمدند .
اصلا چنین چیزی بعید نیست ☝️
جوکر جهرم بگو ی نسخه وی آر هم باهش بدن بیرون…ممنون
اَه همش به خاطر سونیه😫
اخراج اعضای استدیو های مایکروسافت تقصیر سونی هست😂
جدی نفهمیدید😑
داشتم تیکه مینداختم به بعضیا
نمی دونم چیزای بی ربط به این خبر رو کجا بگم ولی میگم حداقل دوستان طرفدار بازی Pentiment شاید براشون مهم باشه
مدتی پیش خبر عرضه Pentiment برای PS5 کلی حاشیه داشت یکی از حاشیه هایش این بود که بازی برای PS5 با نرخ فریم ۱۲۰ اجرا می شد در حالیکه بازی بروی Xbox نرخ فریم ۶۰ رو داشت … نکته عجیبش هم این بود که بازی توسط یک فرست پارتی Xbox توسعه داده شده بود و همچنین سخت افزار خاصی هم نیاز نداشت و این خشم طرفداران Xbox رو بیشتر کرد که این تفاوت برای چیه …
Josh Sawyer که اگر اشتباه نکنم کارگردان بازی هست در پاسخ گفته که این مشکل در پچ بعدی حل میشه و اونو به باگ ربط داده
120fps will be enabled for XBOX in the next patch. It being disabled is just a bug.
سال ۲۰۲۴ باید سال اخراجها در صنعت گیم نامگزاری کنن.