بازی Baldur’s Gate 3 بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته است
به گفتهی مدیر بخش انتشارات استودیوی لاریان (Larian Studios)، عنوان تحسین شدهی Baldur’s Gate 3 در مدت زمان کوتاهی به این موفقیت دست یافته است.
بازی نقشآفرینی Baldur’s Gate 3 موفقیت بزرگی را برای تیم سازنده به ارمغان آورده است. این بازی در دوره دسترسی زودهنگام ۲.۵ میلیون نسخه فروخته بود و اکنون به گفتهی مایکل دوز (Michael Douse)، مدیر بخش انتشارات لاریان، فروش آن به بیش از ۱۰ میلیون نسخه رسیده است.
آقای دوز این خبر را در خلال رشته توییتهایی مرتبط با مشکلات مربوط به مادهای Baldur’s Gate 3 اعلام کرد. پشتیبانی رسمی از ماد برای این بازی در حال انجام است، اما ایراداتی در خصوص مادها وجود دارد که منجر به بروز مشکلاتی برای مادسازها شده است. او طرفداران را تشویق کرد که از دست طراحان ماد، تیمهای پشتیبانی، جامعه یا توسعهدهندگان عصبانی نشوند.
وی در این باره گفت:
تمرکز ما بر رفع مشکلات بازی و کار روی افزودن پشتیبانی از مادها در آینده متمرکز شده است. ناامیدی بازیکنها را درک میکنم، اما همه ما باید تمرکز خود را روی آینده بگذاریم. پشتیبانی از مادها و ویژگی کراس پلتفرم برای اواخر سال جاری برنامهریزی شده است. لاریان برای این موارد برنامه دارد، اما به کار و آزمونهای بیشتری نیاز است. تا آن زمان به انتشار آپدیتها و رفع مشکلات ادامه خواهیم داد.
بازی Baldur’s Gate 3 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
حقشه
تقریبا انگار پا به پای دیابلو ۴ داره میره جلو
لیاقتش خیلی بیشتر از دیابلو ۴ با اینکه هر دو رو دارم پلی میدم
به وضوح شاهکاری تمام نشدی یعنی هم بخوای بازی رو کامل بازی کنی و همه ی مسیر های بازی رو بخوای بری بازی اصلأ تکراری نمیشه چندین انتخاب و احتمال وقوع اتفاقات جدید در جریان بازی دوستان پیشنهاد میشه به این فرصت بدید حتی اگه طرفدار نقش آفرینی یا استراتژیک نیستید داستانش شاهکار باید زبانتون متوسط باشه❤️❤️❤️❤️
این سبک خیلی عام پسند نبود . چیشد یهو ترکوند ؟ حتی منم مشتاق شدم ببینم چیه این
دقیقا با نوع مبارزش حال نمیکنم، نوبتی دوست ندارم ولی خیلی مشتاقم ببینم چی ساختن که اینقدر صدا به پا کرده
یه rpg فوق العاده تو هر گرینه ای که انتخاب کنی ممکنه یه اتفاق متفاوت بیفته تاثیرات تصمیماتت رو تو هر لحظه گیم میتونی حس کنی بشخصه از خیلی از جهات با این که ویچر فنم ولی اینو از ویچر سر تر میدونم
این روزا همه دنباله کیفیتن
بازیش واقعا قشنگه ولی این سبک حقیقتا عامه پسند نیست وگرنه تا الان به بیش از ۴۰ میل میرسید
عام پسند نیست ولی طرفدارای D&D و rpg باز ها هواشو دارن
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای رضویفر.
چند روزی است که نسبت به خرید نسخه Baldur’s Gate 3 – Deluxe Edition بر روی فروشگاه پلیاستیشن اقدام کردم و در اینجا تصمیم دارم تا چند خطی در مورد این شگفتیساز سال ۲۰۲۳ با شما سخن بگویم.
حدود یک هفته و قریب به ۵۰ ساعت تجربه عجیب. عجیب برای من به مثابه Persoan 5 و به همان اندازه عجیبتر از Elden Ring.
در تمام طول تاریخ بازیهای ویدیویی برخی آثار هیچوقت همهپسند نبوده و نخواهند بود بلکه برای قشر خاصی از Gamerها این عناوین عرضه و ساخته میشوند. عنوان Elden Ring اولین اثری است که در یک ژانر مهجور تبدیل به Mainstream گردید تا راه برای سایر تولیدکنندگان هموارتر گردد. در نهایت بایستی گفت دومین اثر به راحتی عنوان Baldur’s Gate 3 خواهد بود. احتمالاً در آینده شاهد رشد چشمگیر آثار cRPG در این صنعت باشیم و شاید دیگر اثری نیز از حرف c نباشد.
همه چیز مسحور شده است و اثر تبدیل به معجزهای شده است که تا قبل از آن در کمترین عنوانی میتوان یافت. شرکتی که تا قبل از اثر تحسینشده Divinity: Original Sin II چندین و چند بار تا مرز از همپاشیدگی پیش رفت امروزه خانتنگری قلل هفتهزاری است.
داستان و داستان و داستان و باز هم در نهایت داستان اول و آخر این عنوان است. یک NPC در یک گوشه از نقشه روایتی خلق میکند که این امکان به خط داستانی اصلی نیز ممکن است کشیده شود. همه چیز همچون تار عنکبوت در هم تنیده است و به همان اندازه وسیع و البته پیچیده که زبانم از بیان آن ناتوان. سادهتر بگویم اگر The Witcher 3: Wild Hunt دریاچه ارومیه در داستانسرایی باشد، Baldur’s Gate 3 به وسعت خزر در قصهگویی است.
مکانیکها شگفتی ساز است. با قاطعیت میگویم بر روی کنسولها تا به امروز اثری را سراغ ندارم که از حیث تعدد مکانیکهای فرعی (Side-Mechanic) اینگونه غنی و توأم با لذت فزاینده باشد در حالی که برای تجربه آثار مشابه بایستی به سمت PC روانه شد.
خرق عادت Larian Studios در جایی یافت میشود که این تولیدکننده اثر مذکور را به زیبایی هر چه تمام (در مبحث UI و دسترسی) بر روی کنسولها بهینه کرده است. تصور دسترسی به تمامی قابلیتها از طریق یک Joystick و داشتن تجربهای نزدیک به Keyboard حقیقت امر به مثابه معجزه است.
روزی با یکی از دوستان از تقابل این عنوان با Starfield صحبت کردم. به او گفتم شاید بهتر بود تا خالق Baldur’s Gate 3 کمی در تقویم نشر اثر تجدید نظر میکرد تا با عنوان Starfield رو در رو نشود. با یک خنده فقط یک جمله گفت: بعد از عرضه Baldur’s Gate 3 آثار RPG بازتعریف خواهند شد.
هرگز به کسی این پیشنهاد را ندادم اما اگر علاقهای به این نام ندارید، به این عنوان فرصت داده و اثر را از طریق روشهای غیرقانونی تهیه و تجربه نمایید تا به جادوی این شگفتی پی ببرید و در نهایت اگر پسند کردید اقدام به خرید آن نمایید. از دیدن ویدیوهای سایر Gamerها بر روی پلتفرمهای مختلف بپرهیزید زیرا به اندازه تعداد Gamerها مسیر برای پیشروی در بازی و Encounterها وجود دارد.
ناز قلمت آقای چمنی « مثل تار عنکبوت » مثال واقعا مناسبیه و نسبت ویچر و بالدورز گیت هم بجاست دم شما گرم و اینکه درسته گیم مثل زلدا مکانیکی که رسما بگه بساز و خلاقیت به کار بگیر نداره اما به لطف عمل کرد عالی مکانیک ها پلیر میتونه کار های خیلی عجیب و جذاب و خلاقانه انجام بده که منظورم و یه نفر باید تو گیم باشه یا ویدیو ها رو تماشا کرده باشه، اصلا میشه ساعت ها بشینی بخش کرکتر کریشن بازی رو بسنجی هر نژاد نقاط قوت و ضعف خودشو داره مثلا اینطوری نیست که دمیج کم و زیاد بشه و به این سادگی خیلی ها بودن که نژاد های خاصی رو برداشتن و تو اکت اول اذیت شدن چون گابلین ها با خیلی از نژاد ها مشکل دارن ولی مثلا هلف الف کار رو در میاره .
آقا مخلصم ما رفتیم سر گیم 👏
از یه فرنچایز نمیه مرده گوتی در آوردن 👏👏👏👏
عالیه آفرین
بعد چند درصدشون بازیو تموم کردن؟ میشه بگین؟
الان این چه ربطی به موضوع داره؟ اگر بخوایم با استدلال شما نظر بدیم که باید فرانچایزی مثل دارک سولز هم بیاریم سر لیست چون ۹۰ درصد تو همون قسمت Prologe با بازی خداحافظی میکنن! این یعنی این بازی شاهکار نیست؟ بهتره اگر خودمون توانایی و پتانسیل یا بهتره بگیم استعدادی تو ژانری نداریم الکی خودمون رو صاحب نظر ندونیم…! بله چه بالدور چه سری Divinity Original Sin نیازه که سطح زبان پیشرفته ای داشته باشی حالا یکی اینطوری نیست بعد از چندساعت بازیو ول میکنه یعنی اون بازی بده؟ منم چنان تو ژانر فایتینگ مهارت ندارم باید بیام بگم مثلا سری mk بده؟
شاهکار به تمام معنا و شرکت با پشتکار و مسئولیت پذیر
استودیو لاریان واقعا گل کاشت بنظرم برنده واقعی ۲۰۲۳ لاریان بود نه پی اس یا ایکس باکس
از وقتی که برای ps5 منتشر شد فروشش خیلی اومد پایین و ارزش خودشو از دست داد