سازنده Forza Motorsport از مشکلات توسعه بازی میگوید
به نظر میرسد کمبود نیروی کار و تعداد مشاوران بیش از حد، باعث ایجاد مشکلاتی در روند تولید Forza Motorsport شده بودند.
مایکروسافت (Microsoft) در مورد بازی Forza Motorsport و پیشرفت عظیمی که این بازی برای سری بازیهای ماشین سواریاش به ارمغان میآورد، صحبتهای زیادی کرد و نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر واقعگرایی نیز پیشرفتهای زیادی را وعده داده بود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که انتظارات طرفداران با انتشار بازی پس از شش سال توسعه بسیار بالا بود.
متأسفانه، به سرعت مشخص شد همهچیز آنطور که قول داده شده به خوبی پیش نرفته است. بسیاری از عناصر حیاتی بازی مورد انتقاد قرار گرفتند و بسیاری از ما با تعجب فکر میکردیم که پشت صحنه چه اشتباهی رخ داده؟ چطور ممکن بود Forza Motorsport به این شکل منتشر شود؟
حداقل یک توسعهدهنده اکنون جزئیات بیشتری را در مورد یکی از احتمالات متعددی که چرا بازی در وضعیت نامناسبی منتشر شد، فاش کرده است. او در مصاحبهای، فشار زیاد، نیروی کار محدود و تعداد زیاد مشاوران را مقصر دانسته.
توسعهدهندههایی که مایکروسافت به صورت قراردادی، آن هم برای مدت معین و بدون مزایا و بیمه استخدام میکرد، فقط ۱۸ ماه میتوانستند کار کنند و سپس ملزم به ۶ ماه مرخصی بودند.
او همچنین توضیح میدهد که چگونه کار، ناگهان به پایان رسید و این یک مشکل مکرر در استودیوی ترن ۱۰ (Turn 10) بود. این موضوع بر انتشار داخلی اطلاعات در مورد بازی و موتور بازی تأثیر منفی گذاشت.
توسعهدهنده فکر میکرد که قرارداد او به جای یک سال، ۱۸ ماه است و تنها کاری که مایکروسافت حاضر بود برای او انجام دهد، تمدید چند ماهه قرارداد بود. او همچنین گفت:
برای تمام همکارانم که میتوانستم به آنها کمک کنم ولی زمان به من اجازه نداد، متاسفم. این همه دانش و نکات ریز و درشتی که در مورد موتور ساخت بازی یاد گرفته بودم، فقط به این دلیل که وقت نوشتن اسناد را نداشتم و باید یک پیست را تمام میکردم، از بین رفت.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بازی مشکلات زیادی داره و امیدوارم حل بشه خیلی براش هیجان داشتم ولی نظرات استیم مانع شد که بخرمش
انگار بازم یک نفر یا یک استودیوی دیگه (این بار از استودیوهای اصلی و قدیمی) طعنه زدن به مدیریت مایکروسافت !
کامبیز بیزلی کجایی بیا جواب اینو بده
اگر مایکروسافت نمیتونه با این حجم از نقدینگی کارمند هارو درست نگهه داره و مزایا بده بهتره جمع کنه بره از گیم بیرون !
جایی که بخواد استعداد حیف شه سر درش باید گل گرفت امیدوارم درست شن !
قرارداد ۱۸ ماهه چیز لزوما بدی نیست. مثلا میتونه یه دوره آزمایشی باشه که اونایی که استعداد و تعهد لازم رو دارن بعدش استخدام بشن. ضمنا قرار داد های اینطوری باعث میشه بدون اینکه نیاز به استخدام و اخراج الکی باشه، در دوران پرفشار ساخت بازی کرانچ کاهش پیدا بکنه اگرچه راه حل دیگش مدیریت بهتر نیروهای داخلیه ولی اینم یه روشه
پ.ن: الان کاربر Tahaic میاد میگه ماله کش ماکروسافت شدی
ببین دوست عزیز، من نمیدونم فلسفه این تحرکات مایکروسافت چی بوده اصلا سود داشته باشن هم نباید روی بازی سیستم سلر خودش چنین کاری میکرد، استودیو میگفت این بازی قراره جهش چند نسلی داشته باشه اما رفت زیر گرن توریسمویی که با اختلاف ازش پیشی گرفته بود
قبول دارم انتظارات ازش خیلی بیشتر بود ولی این خبر واینکه طرف قراردادش ۱۸ ماهه بوده، به خودی خود نمیتونه دلیل این مشکل باشه. مگر اینکه تو اینکار زیاده روی کرده باشن و بخش اصلی و بار توسعه بازی روی نیروهای موقت بوده
“توسعهدهنده فکر میکرد که قرارداد او به جای یک سال، ۱۸ ماه است و تنها کاری که مایکروسافت حاضر بود برای او انجام دهد، تمدید چند ماهه قرارداد بود. او همچنین گفت:
برای تمام همکارانم که میتوانستم به آنها کمک کنم ولی زمان به من اجازه نداد، متاسفم. این همه دانش و نکات ریز و درشتی که در مورد موتور ساخت بازی یاد گرفته بودم، فقط به این دلیل که وقت نوشتن اسناد را نداشتم و باید یک پیست را تمام میکردم، از بین رفت.”
انگار تعداد مهندسا از کارگرا بیشتر بودن…🤣
یه موزیک وسط بازی بزار مثل Forza Motorsport 6 تا بازی از خشکی در بیاد بابا
نمی دونم بعد از آپدیت ها وضعیت بازی چطور شده ولی واقعیتش نسخه PC بازی اصلا در شرایط خوبی منتشر نشد. گرافیک بازی اونطور که وعده داده بودند واقع گرایانه نبود و غیب شدن بافتها و اشیاء کنار پیست هم خیلی تو ذوق میزد.
نسخه اصلیش بی نظیر بود واقعا پادشاه بازی های ریسینگ واقعیت باید گفت اما این نسخه رو گیم پس پی سی خواستم دانلود کنم اما فکر نمیکردم اینجور که شما میفرمایید بی خیال شم
شاید با آپدیتها بازیش بهتر شده باشه چون سابقه پشتیبانی تیم سازنده از بازیهاش فوق العاده هست. بجز مشکلات فنی، بازی کمبود محتوا هم داشت که باز اونم ممکنه با آپدیت ها محتویات بیشتری بهش اضافه کرده باشند.
Forza از بهترین سری های حال حاضر سبک ریسینگ تو جهانه بنظرم هر چند نسخه که بیاد یکی مثل این بد میشه البته اینم خیلی بد نیس
سختیش این بود که نتونستن بازی رو حتی در حد نسخه ۶ ام نگه دارن