فناوری Anti-Lag+ شرکت AMD بازمیگردد
با اعلام معمار ارشد گیمینگ در AMD، این شرکت فناوری Anti-Lag+ را باز میگرداند و مشکلات مربوط به تأخیر و بن شدن بازیکنان، دیگر وجود نخواهند داشت.
فرانک آزور (Frank Azor)، معمار ارشد گیمینگ در AMD، اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد فناوری Anti-lag+ خود را که برای FSR 3 بهبود خواهد یافت، بازگرداند. فناوری مذکور قبلاً رقیب Nvidia Reflex بود.
این فناوری به دلیل بن کردن غیرمنتظره بازیکنان در عناوینی مانند Counter-Strike: Global Offensive و Overwatch 2، از دسترس خارج شد. FSR 3 بدون Anti-Lag+ منجر به تأخیرات و لگهای نگرانکنندهای برای AMD میشود. با این حال، حذف نرمافزار کاری عاقلانه به شمار میرفت؛ زیرا با برخی از محافظهای ضد تقلب خاص ناسازگار بود.
برای رقابت با Nvidia DLSS 3، پردازنده AMD در حال حاضر از FSR 3 در ۳۵ عنوان پشتیبانی میکند. انتظار میرود فهرست عناوین تا پایان این ماه به ۴۷ بازی افزایش یابد، که شامل آثاری مانند Starfield و سه نسخه از حماسه Warhammer میشود. به علاوه، یک ماد جدید، امکان استفاده از FSR 3 را در بازیهایی مانند The Witcher 3 و Dying Light 2 فراهم میکند. این ماد همچنین میتواند در تمام محصولاتی که از DLSS 3 پشتیبانی میکنند استفاده شود.
فرانک (Frank) هیچ تاریخ، اصلاح یا پشتیبانی پیشرفتهای را اعلام نکرده است؛ بنابراین احتمالاً نسخه دیگری از Anti-Lag 2 را شاهد خواهیم بود که تأخیر ایجاد شده در FSR 3 را کاهش میدهد. به گفته آزور (Azor)، نباید زمان زیادی طول بکشد تا درایورهای جدید پشتیبانی شده منتشر شوند.
این امر باعث میشود تا تلاشهای AMD برای رقابت با انویدیا و مجموعه نرمافزاری قویاش موثرتر گردد و FSR 3 با ورود به نسل بعدی پردازندههای گرافیکی که در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ پیشبینی شدهاند، توانمندتر شود.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
قیمتا ×۲
کلا fsr 3 خیلی خوبه باعث افزایش فریم ریت بازی میشه اگه واسه همه بازی ها بیاد میتونی با سیستم های ضعیف فریم خوبی از بازی بگیری نیاز به سیستم خرید سیستم جدید نیست روی کارت های گرافیک انویدیا هم کار میکنه
طبیعتا روی کارت های گرافیکی قدیمی پیاده سازی نمیکنن تا کارت های جدیدشون فروش بره
اتفاقا در تبلیغاتشون رو این موضوع خیلی مانور میدن
سیاستهای amd کلا با انویدیا فرق داره
وگرنه این قابلیتو رو کارت های رقیب عرضه نمیکردن
مشکل تار بودن و برفکی شدن رو هنوزم داره مثل fsr و fsr2 یا حل شده؟
و اینکه چقدر به dlss3 نزدیک میشه و میتونه باهاش رقابت کنه؟
خیلی خوبه نسبت به dlss3 فریم بیشتری میده مثل dlls3نیست که حتما باید کارت گرافیکت سری ۴۰۰۰باشه تا کار کنه روی کارت های قدیمی هم خوبه واسه دیدن نتیجه بازی آواتار جدید رو توی یوتیوب نگاه کنید متوجه میشی چقدر تعثیر داره توی بازی حتی روی کارت گرافیک انویدیا
ولی بشخصه AFMF رو خیلی قبول دارم فضایی فریم میده مشکل افت کیفیت هم نداره!
با تجربه شخصیم میگم بهترین کارت های گرافیک برای بازی تو رزولوشن fhd کارت های amd هستند که پرفورمنس خوبی میدن و قیمت بسیار کمتری تو بازار دارن ولی تو رزولوشن ها بالاتر شدیدا افت میکنن و تو بحث RT هم از انویدیا عقبتره ولی خب RT کلا بهینه نیست شما با همون کارت های میان رده انویدیا هم RT و فعال کنی شدیدا افت فریم داری و اینکه درسته که DLSS از FSR عملکرد و کیفیت بیشتری داره ولی جفتشون برای من قابل قبول نیست و کیفیت بازی و پایین میارن البته FRS3 و DLSS3 و تست نکردم هنوز ولی FSR2 اصلا خوب نبود. خودم با ۱۱ تومن AMD RX6800 گرفتم و کاملا راضیم قبلش ۳۰۵۰ داشتم که خب اون بدبختم خیلی ازش کار کشیدم
والا من تا حالا مشکلی با fsr 2 و dlls2 و ۳ نداشتم و افت کیفیت خاصی ندیدم البته کارت من قوی هست ولی خوب کلا با کارت های ضعیف تر هم باهاش مشکلی ندارم و به نظرم جوابه وقتی rt روشنه