هر آنچه که باید از بازی Rise of the Ronin بدانید
کمتر از یک ماه دیگر تا انتشار ساختهی جدید تیم نینجا (Team Ninja) یعنی بازی اکشن نقشآفرینی Rise of the Ronin باقی مانده است و در این مطلب به بررسی نکاتی از این اثر میپردازیم که باید قبل از تجربهی آن بدانید.
استودیوی تیم نینجا در طی این سالها با ساخت سری بازیهای Dead or Alive، Ninja Gaiden و Nioh کارنامهی قابل توجهای را از خود برجای گذاشته است، اما بازی بعدی این توسعهدهنده در مسیر بسیار متفاوتی قرار دارد. Rise of the Ronin که با همکاری پلی استیشن توسعه یافته، یک عنوان انحصاری PS5 است که در تاریخ ۲۲ مارس منتشر خواهد شد. بهتازگی در جریان آخرین رویداد State of Play، ویدیویی از گیمپلی این بازی منتشر شد و حال به برخی از جزئیات کلیدی عنوان مذکور میپردازیم.
محیط
بازی Rise of the Ronin از زمان اولین رونمایی همواره با عنوان موفق Ghost of Tsushima مقایسه شده است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. داستان بازی در اواخر قرن نوزدهم ژاپن و در سالهای پایانی دوره Edo، زمانی که ژاپن فضای آزادی ایجاد و تحت تأثیرات غربی تغییراتی ایجاد کرده بود، جریان دارد. از نظر زیباییشناختی، به نظر میرسد که این بازی بسیار بیشتر از بازیهای Nioh مبتنی بر واقعگرایی خواهد بود؛ اگرچه با شناختی که از تیم نینجا داریم، احتمالاً هنوز هم میتوانیم انتظار داشته باشیم که عناصر فانتزی نیز وارد شوند.
داستان
در این اثر، بازیکنان به عنوان یک رونین تنها بازی خواهند کرد که خود را در میانه یک درگیری سراسری میبیند. همانطور که قبلا ذکر شد، بازی در پایان دوره Edo اتفاق میافتد، اگرچه تغییراتی که ژاپن در آن زمان تجربه میکند به مذاق همه خوش نیامده است. جنگ بوشین، یک جنگ داخلی که در اواخر دهه ۱۸۶۰ روی داد، به عنوان بخش اصلی داستان ظهور رونین عمل میکند و درگیری بین شوگون توکوگاوا و تعدادی از جناح های شورشی را نشان میدهد که با نفوذ فزاینده غرب در ژاپن مخالفت میکنند.
جناحها
جهان ژاپن قرن نوزدهم در Rise of the Ronin دارای سه جناح است که بازیکنان در طول داستان با آنها برخورد خواهند کرد. اولین جناح، جناح ساباکو (Sabaku) است که به شوگونات وفادار است و به نفع حفظ حاکمیت متمرکز خود بر ژاپن میجنگد. در طرف دیگر درگیری، جناح توباکو (Tobaku)، به ریاست ریوما ساکاموتو و کوگورو کاتسورا قرار دارد که میخواهند شاهد برکناری شوگونات باشند. در نهایت گروههای غربی که Obei نامیده میشوند به عنوان جناح سوم عمل میکنند و هدف آنها باز کردن درهای ژاپن برای تجارت خارجی با قدرتهای غربی است.
شخصیت اصلی داستان
پروتاگونیست بازی کاراکتری بسیار مشخصتر از آنچه خواهد بود که در بازیهای اخیر تیم نینجا دیدهایم. این توسعهدهنده در صحبت با Game Informer، توسعهدهنده فاش کرد که Ronin یک Edge Veiled است، که نوعی جنگجوی استخدامی است و داستان و شخصیت کاملاً مشخصی خواهد داشت. با این حال، جزئیات در مورد پیشزمینه داستانی و شخصیت چگونه خواهد بود، تاکنون نامشخص باقی مانده است.
جهان باز
بازی Rise of the Ronin یک تفاوت بزرگ با سایر آثار تیم نینجا دارد و آن جهان باز بودن این عنوان است. برخلاف بازیهایی مانند Ninja Gaiden و Nioh، بازیکنان در ساختهی جدید تیم نینجا میتوانند آزادانه محیط قرن نوزدهمی ژاپن را کاوش کنند. این توسعهدهنده هنوز به بزرگی نقشه نپرداخته است، اما اطلاعاتی دربارهی برخی از مکانهایی بازیکنان که کاوش خواهند کرد، در دسترس قرار دارد.
مکانها
واضح است که وسعت کامل جهان باز Rise of the Ronin تنها زمانی مشخص خواهد شد که بازی منتشر شود، اما تیم نینجا تاید کرده است که نقشه شامل سه شهر بزرگ به نامهای کیوتو، یوکوهاما و ادو خواهد بود. در ویدیویی که اخیراً در رویداد State of Play نمایش داده شد، شاهد بخشی از شهر یوکوهاما بودیم؛ جایی که معماری ترکیبی از فرهنگ ژاپنی و تأثیرات غربی را نشان میدهد. در همین حال، مناطق حومه و روستایی نیز برای کاوش در خارج از شهرها وجود خواهد داشت که طبق پیشنمایش Game Informer، شامل تهدیدات مختلفی (از جمله راهزنان) و ماموریتهای جانبی فراوان خواهد بود.
پیمایش
بر اساس چیزهایی که تاکنون از Rise of the Ronin دیدهایم، به نظر میرسد که مکانیک پیمایش این بازی ویژگی تعیینکننده آن خواهد بود. بازیکنان میتوانند در سراسر جهان باز این اثر سوار بر اسب سوار شوند. همچنین شما به یک قلاب نیز دسترسی خواهید داشت که میتوانید به سرعت خود را به پشت بامها بکشید و سپس از آنها بالا بروید. اما در این میان، Avicula دستگاهی است که به شما امکان میدهد بالهای مکانیکی را بیرون بیاورید و در هوا پرواز کنید. در طول نمایش اخیر بازی در State of Play، ما شاهد برخی از گزینههای پیمایش بودیم که به طور روان و یکپارچه به هم زنجیر شده بودند و منتظر هستیم که ببینیم این روند در طول بازی چگونه تکامل خواهد یافت.
مبارزات
استودیوی تیم نینجا به قدرت مکانیکهای رزمی خود بدون توجه به بازیهایی که میسازد، افتخار میکند و به نظر میرسد که Rise of the Ronin همان مسیر را ادامه خواهد داد. کلید برخوردهای مبارزهای، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف دشمنی است که با آن روبهرو هستید و مشابه با Ghost of Tsushima، بر اساس آن مواضع جنگی را انتخاب کنید. در همین حال، دفع کردن حملات و زمان بندی بازی شما نیز از عناصر حیاتی در بخش مبارزات خواهد بود.
سلاحها
به عنوان یک اثر ساخته شده توسط تیم نینجا، بازیکنان میتوانند انتظار دشمنان مختلف و متنوعی را در Rise of the Ronin داشته باشند. این بازی ترکیبی از سلاحهای سنتی ژاپنی و فناوری غربی در اواخر قرن نوزدهم را نوید میدهد. این بدان معناست که شما در بازی از شمشیر و کاتانا، تپانچه و سلاح گرم، سرنیزه، نیزه و موارد دیگر استفاده خواهید کرد. بازیکنان در طول مبارزات میتوانند از قلابی که در بالا ذکر شد، برای کشیدن دشمنان به سمت خود یا کشیدن خود به سمت دشمنان استفاده کنند.
سلاح آتش افکن
در طی نمایش اخیر بازی در State of Play، یکی از سلاح های جدیدی که به نمایش گذاشته شد، سلاح Fire Pipe یا آتش افکن بود که در اصل یک شعله افکن قدیمی محسوب میشود. این سلاح توسط مخترعی به نام ایگاشیچی (Igashichi) ساخته شده است. این سلاح به عنوان یک سلاح قوی و دوربرد توصیف شده است که میتوانید از آن برای آتش زدن دشمنان خود، مشتعل کردن بشکههای قابل اشتعال و موارد دیگر استفاده کنید. Fire Pipe یکی از چندین دستگاهی است که ایگاشیچی قادر خواهد بود برای بازیکنان بسازد.
مخفی کاری
سازندگان تاکنون جزئیات زیادی از مخفی کاری در این بازی را فاش نکردهاند، اما طبق اطلاعات فعلی به نظر میرسد که Rise of the Ronin قرار است برخی عناصر مخفی کاری را داشته باشد. در بخشی از تریلر اخیر بازی در State of Play بازیکن را نشان میدهد که به آرامی و مخفیانه در میان چمنهای بلند راه میرود تا قبل از اینکه ضربات مهلکی را وارد نماید، دشمن را با استفاده از قلاب غافلگیر کند. در همین حال، تیم نینجا با انتشار پستی در بلاگ پلی استیشن تایید کرده است که میتوانید از Avicula برای سقوط مخفیانه بر روی دشمنان ناآگاه استفاده کنید.
سیستمهای Karma و XP
Rise of the Ronin بهعنوان یک اثر اکشن نقشآفرینی شناخته میشود، بنابراین دقیقاً از جنبه نقشآفرینی و به خصوص در مورد مکانیک پیشرفت چه انتظاری از این بازی باید داشته باشیم؟ تیم نینجا هنوز جزئیات زیادی در این زمینه ارائه نکرده است، اما سازنده در مصاحبه با Game Informer تایید کرد که بازی دارای سیستم XP سنتی خواهد بود، اما برخلاف بازیهایی مانند Nioh، شما XPهایی خود را در زمان مرگ از دست نخواهید داد. با این حال علاوه بر آن، منبع پیشرفت دیگری به نام Karma نیز وجود خواهد داشت که پس از مرگ از بین میرود، اگرچه فعلاً به طور دقیق کارکرد آن فاش نشده است.
انتخابهای بازیکن
تیم نینجا با Rise of the Ronin برای اولین بار قرار است مکانیک انتخاب و پیامد را نیز ارائه دهد. انتخاب بازیکن در قالب انتخاب دیالوگ در طول مکالمه با شخصیتهای دیگر وارد بازی میشود. بازیکنان همچنین میتوانند تصمیم بگیرند که آیا اهداف ترور خاصی را در طول برخی از ماموریتها بکشند یا خیر.
ماموریتهای Bond
ماموریتهای Bond نیز نقش مهمی در تجربهی کلی بازی ایفا خواهند کرد و بخش دیگری خواهد بود که مکانیک انتخاب و پیامد بازی در آن نقش خواهد داشت. شخصیتهای مختلف ماموریتهای Bond متفاوتی خواهند داشت و هرچه بیشتر در آنها پیشرفت کنید، پیوند شما با آن شخصیت قویتر میشود که علاوه بر فاش کردن اطلاعات بیشتر در مورد آنها و تاریخچه آنها، پاداشهای گیمپلی را نیز به همراه دارد که میتوان به اختراعات وسایل جدید توسط ایگاشیچی اشاره کرد.
وجود چند پایان مختلف
تیم نینجا اعلام کرده است مکانیک انتخاب بازیکن در Rise of the Ronin تا حد زیادی بر روی ماموریتهای Bond متمرکز خواهد بود. به عبارت دیگر تصمیمهایی که میگیرید روی داستان اصلی به روشهای بسیار شدید تاثیر نمیگذارند. با این حال، تایید شده است که این بازی دارای چندین پایان است. در واقع، انجام برخی ماموریتهای Bond پایانهای جدیدی را آزاد میکند.
بازی Rise of the Ronin در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای PS5 عرضه خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
نظرات
محیطش یه رقیب بزرگ برای گوسته
نه داداش گوست آف سوشیما تمام محیطش با کیفیت و با جزئیات بود و جهان خیلی پویاتری نسبت به این بازی داره
حیف که انحصاری و نمی تونم بازی کنم😮💨😮💨😮💨😮💨😮💨
فدای سرت
ممنون داداش
مایی که هنوز نتونستیم ps5 بگیریم چی 😁💔
منتظر میشیم نسل تموم میشه هنوز هم …..
این بازی در ویش لیست من قرار داره و امیدوارم که بازی موفقی بشه👍👍👍
لعنت به انحصار گرایی
بلاد بورن لعنتی
هعی دنیا
فقط یه گرافیکش مشکله که تو بعضی از عکس ها آنچنان بد نیست
ولی بقیه اش اوکیه
گیم پلیش خسته کننده و بد نباشه ، بازی خوبی میشه
اصل این بازی گیمپلیه من که پرهام ریخت گیمپلیشو دیدم خیلی خوشم اومد مخصوصا کلاس گانش خیلی دوست دارم بازیش کنم
درسته گرافیکش مشکل داره که اونم تا انتشار شاید خوب بشه اما واقعا گیم پلی قشنگی داره چون به قول دوستمون ترکیبی از اساسین و گوسته
به نظرم که گوست و اساسین نیست دیشب بیشتر که نگاش میکردم یه جور هک اند اسلش داره منو خیلی یاد دارک سایدرز سه انداخت مخصوصا که اگه نیزه داشته باشی خیلی باحال باهاش جاخالی میده کلا بازیش خیلی فانتزیه و فانه
ترکیب اساسین با گاست سوشیما
آره داوش ایکس باکس برنده نسل شده
اولین تریلر سوشیما که اومد من دیوانه شده بودم ولی برای ررایز اف رونین اون اشتیاق رو نگرفتم
جایی که کوتول خان میگه : سامورایی من زندگی شما رو یاد گرفتم اصلا قات زده بودم که این چیییییی بود دیگه!!!!
عاشق امثال شماهام بازی هنوز نیومده مقایسش میکنید با یه بازی دیگه ، گ،وز و که به شقیقه ربط میدین یه بحثه یه جاهم که دیگه مقایسشون میکنید یه بحث دیگس 😂 چه شباهتی از یه بازی تو سبک فانتزی با یه بازی تو سبک رئالیسم میبینی؟ تریلرشو ندیدی مگه دیدی میباس یارو رو دویصت بار با کاتانا بزنی تا بمیره در صورتی که گوست حتی رو درجه سختی لیتال با دو الی سه ضربه تموم بود کارشون…
هایپ دست پخت اکشن و جذاب تیم نینجا
این استودیو خیالو از گیم پلی راحت میکنه….
مخصوصا این که اندازه نیوه براش وقت گذاشتن
مبارک بروبکس PS5 ها
😭😭😭
حس خوبی بهش دارم. امیدوارم مشکلات بازیای دیگهی تیم نینجا توی این بازی نباشه. فکر میکنم تا حالا حسابی فیدبک منفی در خصوص داستان و طراحی مراحل فرعی بازیهای قبلی بهشون رسیده باشه که بدونن توی این بخشا ضعف دارن. زمینه برای تولید یه بازی خیلی خوب فراهمه و واقعا دور از دسترس نیست براشون.
بنظرم بازی خوبیه ولی در مقایسه با گوست چیزی نیست من وقتی گوست آف سوشیمارو بازی میکردم حس یه سامورایی واقعی رو داشتم چه محیط های خفنی
چه مبارزات بی نقصی
واقعا واقعا در یک کلمه بینظیر احساس میکنم رقیب ضعیفتری هستدر مقایسه با گوست ولی بازم باید گیم بیاد ببینیم چی میشه
(I’m ghost)
حجمش چه قدره؟