بلوبر تیم: تریلر اخیر Silent Hill 2 Remake روح بازی را منعکس نمیکند
مدیرعامل استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team): «بازاریابی Silent Hill 2 Remake توسط شرکت کونامی (Konami) انجام میشود».
پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، رئیس استودیوی بلوبر تیم، در مصاحبهای اعتراف کرد انتقاداتی که بر تریلر اخیر Silent Hill 2 Remake وارد شده را درک میکند. به نظر او ویدیوی تهیه شده توسط ناشر «روح بازی را منعکس نمیکند».
یادآوری میکنیم که تریلر مورد بحث عمدتاً به دلیل جلوههای بصری غیرجذاب و احساس خشک بودن مورد انتقاد قرار گرفت. با قضاوت بر اساس آمار و نظرات در یوتیوب، استقبال صورت گرفته از تریلر نسبتاً با آنچه که قبلاً انتظار میرفت متفاوت است.
ما مسئولیتی در قبال بخش بازاریابی نداریم. شریک ما [کونامی] کاملاً مسئول این کار است. تریلر منتشر شده در رویداد اخیر State of Play مطمئناً روح بازی را منعکس نمیکند.
این ویدیو نه روح آن چیزی است که زمانی بود و نه چیزی که ما اکنون ایجاد کردهایم. ما در تلاشیم تا به طور کامل این وظیفه عاشقانه نسبت به بازیای که ۲۲ سال پیش عرضه شده را منعکس کنیم. ما فکر میکنیم که وقتی بازیکنان گیمپلی واقعی بازی را میبینند، آن را به شکلی کاملاً متفاوت ارزیابی میکنند.
مدیرعامل افزود که علاوه بر بلندترین صداهای تردید در مورد آینده پروژه، این شرکت همچنین پیامهای زیادی را از طرفداران راضی دریافت میکند. او همچنین بازیکنانی که نگران سطح گرافیک بودند را آرام کرد:
فکر میکنم میتوانیم مطمئن باشیم که از تمام قابلیتهای Unreal [Engine] 5 استفاده کردهایم.
Silent Hill 2 Remake هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. تنها چیزی که میدانیم این است که این بازی برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظر شما درباره سخنان مدیرعامل بلوبر تیم چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
من کاری ب کیفیت گان پلی و اینا ندارم
مشکل من اینه ک چیزی ک ما دیدیم هر چیزی بود بجز سایلنت هیل!
🟢 تنها ساختهی زیبای Bloober Team فقط بازی Layers of Fear 2016 هستش که هیچوقت از ذهنم فراموشش نمیکنم. نسخه ریمیکش هم که افتضاح تمام بود…
اخه شبیه سایلنت هیل نبود
خیلی اویل شده بود مخصوصا گان پلیش
۲ حالت داره :
🔷️ داره ماسمالی میکنه و کونامی بهش پول داده.
🔶️ واقعا راست میگه و کونامی تو تبلیغات گند زده .
.
🔲 ولی با وجود بیلد اولیه بودن بیشتر رزیدنت اویل بود تا سایلنت هیل و اصلا اون حس ترس روانشناختی و خشکی محیط رو که دوست داشتی توش بگردی رو منتقل نمیکرد و به سمت اکشن شدن رفته بود ….
دقیقا، بازی اکشن شده بود و حالا بیلد اولیه باشه یا نباشه فرقی نداره چون ب هر حال بازی بیشتر رزیدنت اویله تا سایلنت هیل.
الان بعضیا شاید بگن ک نه این انمی ها نزدیک میشدن و جیمز مجبور میشه تیر بزنه. یا اینکه باید تو تریلر گیم پلی نشون بودن.
خب تو نسخه اصلی اینطور نیس، حتی تو راهرو های تنگ هم میشه راحت ازشون فرار کرد!
گیم پلی هم بخوان نشون بدن نباید شوتینگ نشون بدن.
باید از معماهای بازی و… و اصل سایلنت هیل رو نشون بودن. ما گیم پلی سایلنت هیل میخوایم ن گیم پلی رزیدنت اویل
🔲 یا حداقل صحنه های دلهره آور که کله_هرمی دنبالمون میکرد رو نشون میدادن (اگه عین آدم ساخته باشن همون جاهارو ).
.
🔶️ بازی تخصص بلوبر نبوده و اون کونامی بلا نسبت گاوتر از بلوبر بازی رو داده به اینا ….
🔷️ غیر از اکشن شدن بنظر من محیط های بازی هم ترسناکی قبلشون رو از دست داده بودن و اون حس معمایی که دوست داشتی ببینی پشت همه ی ماجرا ها چیه و چرا اون شهر و ساختموناش اینطورین …
فقط امیدوارم وسط بازی با باس فایت کله هرمی که بخوایم با آر پیجی یا وینچستر بزنیمش روبرو نشیم که دیگه کامل آبروی بازی رو میزنن میبرن و ازشون هم بعید نیست با این گیمپلی ای که نشون دادن😑.
.
🔷️ من توی رزیدنت اکثرا از انمی ها جاخالی میدم و اصلا به فکر زدنشون نیستم و فرار رو به قرار ترجیح میدم ولی تو همون اویل بازم میتونستی این کار رو بکنی ، این سایلنت هیل که هویتش همینه تو این تریلر بلوبر جوری بود که غیر تیراندازی و درگیری چاره دیگه ای برای جیمز نمونده بود….حیف واقعا😑
والا همون نسخه ی اصلی رو برای کنسول های نسل ۸ و ۹ پورت رسمی میدادن هم راضی بودیم، ریمستر هم نه…
والا بخدا ، اون کونامی خوشی زده زیر دلش و دوباره هوس پول کرده و میخواد از آیپی هاش سوء استفاده کنه …
جدی میفرمایی ؟؟ :D
😆پس اینایی که ما دیدیم چی بود؟😆
الان سازنده ها میان میگن بازی ما از تریلری که دیدید متفاوته و ما عمدا داخل تریلر رو دست کاری کردیم که وقتی بازی منتشر شد سورپرایز بشید
سر اسپایدر ۲ هم همین بحث پیش اومد
الان اسپایدرمن ۲ بازی بدیه؟
خدایی همه چیو ربط ندین دیکه
اسپایدرمن ۲ مشکلش گرافیک بود.
این مشکلش گیم پلیشه که اکشن شده. مشکلش محیط بازیه که خشکه اصلا حس ترسناک بودن نمیده
حالا صبر کن بازی بیاد
صحبت میکنیم
🔶 «ما مسئولیتی در قبال بخش بازاریابی نداریم. شریک ما [کونامی] کاملاً مسئول این کار است»
🔸 نمیدونم چرا خندم گرفت با این جملشون یاد دوران مدرسه افتادم که اگر یک شیطونی میکردیم وقتی معلم یا ناظم میفهمید میگفتیم آقا بخدا ما نکردیم تقصیر فلانی بود 😁
🔸 چشم بسته غیب گفتی بلوبر جان روح نداشتن بازی به کنار یه سری چیزاش واقعا از هسته مشکل دارن به نظرم این بازی باید یک تاخیر یک ساله بخوره بعید میدونم این چیزایی که ما تو تریلر دیدیم چندماهه درست بشه البته اگر این تریلر واقعا برای بیلد اولیه بازی بوده باشه میتونیم امیدوار باشیم که تا الان این مشکلات رو حل کرده باشن
کونامی اصلا چرا بازیو داد بلوبر تیم بسازه ؟؟
میتونست تیم سایلنت رو دوباره تشکیل بده و بتونن هم اینو ربمیک کنن هم بازیای جدید بسازن
(البته خود کونامی هم مشکل داره…خودش تیم سایلنت رو تعطیل کرد…)
🔶 (WalleR Freeman): دیگه خودت جواب سوال خودت رو داخل پرانتز دادی دوست من
🔸 سازندگان استودیو Team Silent که هر کدومشون یک طرفی هستن اگر بخوام بگم برای کدوم استودیوها کار میکنن کامنتم طولانی میشه بی زحمت خودت یک سرچ بزن میدونی همونطور که گفتی خود کونامی مشکل داره یعنی مطمئن باش اگر بخواد دوباره این استودیو رو احیا کنه هیچکدوم از سازندگانش دیگه برنمیگردن چون خودش باعث فراری دادنشون شد درست مثل کوجیما وگرنه کوجیما داشت سایلنت هیل رو دوباره احیا میکرد ولی کونامی خرابش کرد چون طبق گفته کوجیما دنبال پول بود فقط یعنی کیفیت براش مهم نبود
🔸 ببین شما باید اون کونامی که در گذشته میشناختی رو فراموش کنی اینی که الان میبینی یک کمپانیه مردس و دیگه مثل سابق فکرنمیکنه دیگه مثل سابق رو کیفیت بازی ها کار نمیکنه اینم که میبینی داره کیلویی سایلنت هیل میسازه فقط محض پوله وگرنه آدم عاقل این همه نسخه ازش نمیسازه و بدتش به یه سری استودیوهایی که یه سریاشون تازه واردن غیر بلوبر تیم، الان دوتا نسخه اومد بیرون یکی Silent Hill: The Short Message که معمولی عمل کرد یکی SIlent Hill: Ascension که افتضاح در اومد، غیر ریمیک نسخه دوم دوتا نسخه دیگه دارن ساخته میشن که کارنامه استودیوهاشون رو ببینی انتظاراتت رو میاری پایین
🔸 Silent Hill F داره توسط استودیویی (NeoBards Entertainment Limited) ساخته میشه که رو بازی های Resident Evil Re:Verse و Resident Evil Resistance کار کرده که جفتشون تو فتح تپه شاهکار کردن
🔸 Silent Hill: Townfall هم داره توسط استودیویی (No Code) ساخته میشه که تجربه زیادی تو بازی ساختن نداره میتونی کارنامش رو نگاه کنی
چ حالی داری باو
فک کردی واقعن احیای این سری واسه کونامی مهمه که بخواد زحمت پول خرج کردن و یا جمع کردن دوباره ی تیم سایلنت رو بکشه ؟ (که بخواد هم شدنی نیست)
دست کرده بودجه یه گیم رو بین چنتا تیم کوچیک پخش کرده گفته هرچی ساختین ساختین
خب اگه یذره خرج کنه و سایلنت هیل رو به یه گروه پرتجربه بده (با احیای تیم سایلنت هم نه) میتونه چند برابرشو در بیاره !!
این کار واسه خودش خیلی بهتره تا ملت
ولی خب الان آشغال میسازه و یسری بی عقل میرن میخرن دیگه
خب قضیه اینجاس که پولی که از بازی های موبایلیش، سری کارت گیم یوگی اوه و محصولات پیرامونش، فوتبال سالانه و پاچینکو ها و دستگاه های کازینو در میاره بیشتر از درآمدش از این چیزا بیشتر و به صرفه تره
این فکر توعه
وگرنه اون کمپانیم دنبال سوده
نذری نمیده که بگه هرچی شد شد
ما سر ثوابش منتشر کردیم
مطمئن باش برا هر بازی
تیم سازنده بیشتر از بقیه تلاش میکنه که بازی خوبی بسازه
منم نگفتم دنبال سود نیست دقیقن مسئله همینه که فقط دنبال سوده نه کیفیت
نمونشم چند ماه پیش سر سایلنت هیل اسنشن دیدیم که به محض اجرا یه پکیج ۲۰ دلاری کوبوند تو صورت مخاطب و برای رای دادن باید پول میدادی
بحث اینه که میخواد با کمترین هزینه بیشترین سود رو داشته باشه
کیفیت پایین نابرابر است با فروش بالا
قطعا سازنده ای که حدفش فروش بالاس
کیفیت بالام تو برنامشه
ولی خب شاید توانشون همین قدره
یه سال تاخیر بخوره
دیگه از دهن میفته
بعدشم هدف گذاری توی ۲۰۲۵ دل شیر میخواد
دهنتون سرویس. گند زدن به بیس بازی بعدش می گن نه تریلر قدیمیه، تریلر بازی رو منعکس نمی کنه
اصولا تریلر باید باعث ایجاد هایپ برا بازی شه نه اینکه از دست بده
وقتی میگه ما از تمام قابلیت UE5 استفاده میکنیم کاملا واضحه که بالا تا پایین داره چرت و چولا میگه
اصلا قابل قبول نیست این گیم پلی و این بازی یکی باید نظارت میکرد سونی هم که روی این انحصاری حساب زیادی باز کرده بود فک کنم بدترین انحصاری سونی بشه…نباید قرارداد میبست با کونامی تا از کیفیت بازی مطعمن میشد
اسلحه گرفته بودن رو سرشون که تریلر بدن وقتی بازی ناقصه ؟!
کلن خیلی تریلر عجیبی بود همین که جای تریلر گیم پلی اسمشو گذاشتن تریلر کامبت مشخص بود اصن نمیخواستن هیچی از گیم پلی نشون بدن کل صحنه هایی که نشون دادن فقط از آپارتمان وود ساید بود از شخصیتای دیگه هم هیچی نشون ندادن و هیچ دیالوگ و صدایی هم داخلش نبود و بقیه تریلرم که کلن بکش بکش بود یعنی صد رحمت به هوم کامینگ.
نمیدونم مغز متفکر بازاریابیشون کیه واقعن
حرفاش به کنار…..
بازى نخوره تو سرش خوبه !
اصلا راضى نبودن طرفدارن این بازی.
*ما فکر میکنیم که وقتی بازیکنان گیمپلی واقعی بازی را میبینند، آن را به شکلی کاملاً متفاوت ارزیابی میکنند.
امیدوارم ک همینطور باشه ک میگی عزیز خدا
یه هوش مصنوعی معذرت
حقیقتا بازی که نمایش داده شد بیشتر فضاش شبیه Medium بود تا Silent hill، هر چند خود Medium به شدت تحت تاثیر Silent hill بود. انتقاد اینکه این بازی تبدیل شده به RE هم به نظر من باید توجه داشت که RE تا قبل از اینکه تبدیل به اکشن کامل در بازی چهارم بشه، دقیقا با تم Silent Hill یکی بود.
من اصلا از این تریلر خوشم نیومد (در واقع بدم اومد) اما اون تریلر اول بسیار تمیدوار کننده بود و بازی بدون درگیری فیزیکی چیزی هست که بلوبر قبلا چند بار انجامش داده. به نظر من باید تا تریلر بعدی کمی صبرکرد و دید بلوبر چه چیزی برای ارائه داره.
اما کونامی به شخصه هم ممکنه این تریلر رو منتشر کرده تا بازخورد رو ببینه و بسنجه آیا باید بازی رو برای مخاطب امروزی اکشن تر کرد و به RE های امروزی که پر طرفدار هستن شبیهش کرد (که جوابش روگرفت) یا صرفا بازسازی اش کرد.
از سوی دیگه وقتی هر گیمینگ رومی می ری، نصف دستگاه ها برای کونامی هست، دلیلی دیده نمی شه که تمرکزش رو روی بازی بگذاره. من حتی ماشین سایلنت هیل و متال گیر هم دیدم. کاش حداقل ای پی ها رو می فروخت.
شاید روح بازی رو منعکس نکنه ولی قطعا بازی سازی شما رو منعکس می کنه !
صبح بخیر جوکر جهرم…دستو صورتتو شستی اومدی سر صبح کامنت گذاشتی؟؟!😂
فقط باید به بلوبر گفت زارت با دیدن تریلر هر فن و عاشق این اثر به یاد ماندی کاملا متوجه میشه که خروجی و دست پخت این استودیو فقط و فقط از پوسته سایلنت هیل دو استفاده کرده متوجه شدین چی گفتم یعنی هیچ در برابر هیچ
روح بازی رو منعکس نمی کنه بلکه روح یک زباله رو منعکس می کنه
اگر خودتونم پی بردید که تریلر ضعیفی بوده پس تصمیم گیرنده واقعا آدم مریضی بوده که بعد از ۲ سال یه همچنین تبلیغی رو تدارک دیده .
طرفداران ترجبح میدن صبر کنن تا شاهد به فنا رفتن بازی مورد علاقه شون باشن .
این آیپی های خدا و سنگین رو فقط یک تیم با تجربه قدرتمند میتونه خوب از آب دربیاره
خب یه روز این تیم با تجربه میمیرن
بعدش دیگه نباید بازی ساخته بشه؟
تجربه منتقل میشه، وقتی بازی خوبی ساخته بشه تبدیل به رفرنس خوبی برای کم تجربه ها میشه منطقیش اینه که وقتی یه آیپی قدیمی بعد تایم طولانی قراره احیا بشه توسط یه تیمی احیا بشه که کاربلد باشه تا دوباره جون بگیره و مسیر جدیدی رو باز کنه
احتمالا مشکل از بلوبر تیم باشه که خیلی بی استعداد و ضعیف کار میکنن…مثل استدیو موتیو که از پس دد اسپیس بر اومد
+ حاجی تریلری که دادیم بیرون بازخورد خوبی نداد. حالا چی کار کنیم؟
– حالا که تنور انتقادات به کونامی داغه، توپ را بنداز تو زمین آنها و خودت را از بار مسئولیت اثر داغونی که قراره ارایه بدی خلاص کن!
مهم اینه صاحب ایپی کونامیه
حتی اگه بازی بدیم بده تصمیم خودش بوده
و اصلا حتی یک پلیر نه از نظر قانون نه شرع نه انسان نه …
نمیتونه تاثیری بذاره
مخاطب فقط اختیار جیبشو داره که بخره یا نخره
دیدگاهتو بروز کن
در این شوخی که کردم، دنبال چی میگردی؟ اصلا منظورت چیه؟
رزیدنت اویلی بشه مگه ایرادی داره؟
الان اویل ۲ یا ۴ یا حتی ۳ ریمیک بدن؟
نه
فقط کاش خوب ساخته باشه
قطعا ایراد داره! اویل ۲-۳-۴ ریمیک دقیقن چیزی ان که باید باشن، سوروایول هارر
سایلنت هیل هیچوقت بازی اکشن نبوده، رزیدنت اویل سوروایول هارر بوده و همیشه تفنگ حرف اولو میزده، سایلنت هیل سایکولوژیکال هارر بوده، اینجا ما با یه ادم عادی طرفیم نه یه نیروی آموزش دیده ی با تجربه، سایلنت هیل همیشه راجع به فضاسازی و روایت بوده، راجع به جو سنگین و موسیقی بوده سایلنت هیل بازی ایه که تورو میکشه به سمت خودش و وابستت میکنه و با احساساتت بازی میکنه، تو نیومدی تو شهر که بخواد بکشی بری جلو اومدی با حقیقت روبرو شی
خب اینکه کاری نداره
میگم به تیم سازنده
یکم داستانو دست کاری کنن
به جای یه ادم عادی یه سرباز نیروی ویژه است
حله دیگه؟
تاحالا سایلنت هیل ۱تا۴ رو بازی کردی ؟ اگر نه برو بازی کن اگرم با گیم پلی قدیمیشون کنار نمیای برو خلاصه داستان و تحلیلشو بخون بهتر متوجه میشی
شخص وارد سایلنت هیل میشه که با گناهانش روبرو شه و بخاطرشون مجازات شه نه اینکه در برابرشون مقابله کنه، حتی با کشتن تک تک موجودای سایلنت هیل تو قرار نیست بتونی از اونجا خارج شی یا خودتو نجات بدی فقط با فهمیدن و قبول کردن حقیقته
یک رو نه
ولی ۲ رو اره
دیگه فایده نداره