گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا

گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند

علیرضا محمدی
۱۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا

ویندوز ۱۱ مایکروسافت (Microsoft) همچنین به‌زودی یک سیستم مدیریت رنگ بسیار بهتر را دریافت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال توسعه فناوری ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (چیزی شبیه فناوری DLSS شرکت انویدیا (Nvidia) برای بازی‌های رایانه شخصی است. کاربر PhantomOcean3 در توییتر (پلتفرم اجتماعی X) این ویژگی را در آخرین نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ کشف کرده و مایکروسافت وضوح فوق‌العاده و خودکار آن را راهی برای «استفاده از هوش مصنوعی برای اجرای روان‌تر بازی‌های پشتیبانی شده با جزئیات پیشرفته‌تر» توصیف کرده است.

تکنولوژی مورد بحث به نظر بسیار شبیه فناوری یادگیری عمیق (DLSS) انویدیا است که از هوش مصنوعی برای ارتقاء بازی‌ها و بهبود نرخ فریم و کیفیت تصویر استفاده می‌کند. AMD و اینتل (Intel) نیز انواع خود را ارائه می‌کنند؛ با FSR و XeSS که هر دو در نسخه‌های اخیر بازی‌های رایانه شخصی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

مایکروسافت هنوز به طور رسمی این ویژگی جدید را معرفی نکرده؛ بنابراین دقیقاً مشخص نیست که چگونه کار می‌کند و همچنین به سخت‌افزار خاصی نیاز دارد یا خیر. DLSS انویدیا از هسته‌های Tensor بهره می‌برد که بر روی طیف وسیعی از کارت‌های گرافیک RTX عرضه می‌شوند؛ در حالی که FSR و XeSS اینتل هر دو توسط سخت‌افزار GPU مربوطه خود تغذیه می‌گردند.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک سیستم مدیریت رنگ بهبود یافته برای ویندوز ۱۱ است که به ویژه برای آخرین مانیتورهای OLED که از HDR استفاده می‌کنند مفید خواهد بود. ویندوز برای سال‌ها فاقد یک سیستم مدیریت رنگ خوب در سطح سیستم‌عامل است و این باعث می‌شود گیمرهای رایانه شخصی مجبور شوند پروفایل‌های رنگی سفارشی را در یک کادر محاوره‌ای اضافه کنند؛ قابلیتی که به نظر می‌رسد در ویندوز ۹۵ عرضه شده بود.

با تغییرات آتی، مدیریت رنگ در قسمت تنظیمات صفحه نمایش اصلی ویندوز ۱۱ ادغام می‌شود و به کاربران رایانه شخصی امکان می‌دهد تا پروفایل‌های رنگی را برای sRGB و DCI-P3 تنظیم کنند. همچنین یک ویژگی جدید وجود دارد که به طور خودکار پروفایل‌های رنگی مختلف را کنترل خواهد کرد. مایکروسافت در مورد سیستم جدید مدیریت رنگ ویندوز می‌گوید:

مدیریت خودکار رنگ‌ها باعث می‌شود مطمئن شوید اپلیکیشن‌ها و دیگر محتوای شما رنگ‌های دقیقی روی نمایشگر دارند.

با این حال مشخص نیست که آیا این موضوع به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد به راحتی منحنی‌های گاما را تغییر دهند یا خیر. خوشبختانه این بدان معنا بوده که مایکروسافت در حال سرمایه‌گذاری بیشتر روی پشتیبانی از HDR در ویندوز است که در صورت فعال کردن گسترده سیستم می‌تواند منجر به تجربه شسته‌رفته‌تری شود.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

یه گیمر سادهDARKSIRENGidoraBrainiac( خداحافظ )Matin Barkatkamyar _Authentic IranianMalassezia furfur3dojohn117AQUARIUSCambyses The ThirdTahaicAshen undead the bearerMr.Cato0ashil0oمحمدامین حیدریبنیامین ۱۱Hesam

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا
گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش: مایکروسافت روی یک فناوری شبیه DLSS کار می‌کند - گیمفا