Physint؛ توضیحات کوجیما در مورد بازگشت به ژانر اکشن جاسوسی
استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در رویداد اخیر State of Play از یک بازی جدید در سبک اکشن جاسوسی به نام Physint رونمایی کرد که این اثر در عین حال به عنوان یک بازی تعاملی و فیلم نیز عمل میکند.
در طی آخرین اپیزود از برنامهی HideoTube، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) توضیحاتی را در خصوص بازی Physint ارائه کرد.
Physint یک بازی و هم فیلم خواهد بود و به همین دلیل ما در سونی پیکچرز بودیم. ساخت یک بازی جدید اکشن جاسوسی. با این حال، اگر مادرتان وارد اتاقتان شود و شما را در حال تجربهی این بازی ببیند، فکر میکند که در حال تماشای یک فیلم هستید. من هنوز مطمئن نیستم که چقدر میتوانیم این پروژه را پیش ببریم.
با این حال، چه انگیزهای خالق سری Metal Gear Solid را برای بازگشت به این سبک ترغیب کرد؟ کوجیما در این باره میگوید:
“خب اول از همه چون به صورت مستقل کار میکنم، می خواستم با آیپی خودم کار جدیدی انجام دهم. بنابراین برای به چالش کشیدن خودم، ابتدا Death Stranding را ساختم. سپس، برای ایجاد یک فرنچایز در حال حاضر روی Death Stranding 2 کار میکنم. باز هم میخواستم کار جدیدتری انجام دهم بنابراین کار روی OD را آغاز کردم.
از آن زمان تا به حال، ایدههای جدید زیادی وجود داشته است. اما در هشت سال گذشته، مردم هر روز در رسانههای اجتماعی در سراسر جهان از من میخواهند که یک Metal Gear دیگر و بازیهایی شبیه به آن را بسازم.
کوجیما در سال ۲۰۲۰ و در طی همهگیری COVID-19 بیمار شد. او علاوه بر منزوی شدن، عمل جراحی نیز انجام داد. وی در این باره میگوید:
فکر میکردم که دیگر نمیتوانم کاری انجام دهم. در پایینترین حد خود بودم و احساس میکردم نمیتوانم به بازیسازی برگردم. وصیت نامه هم نوشتم و در آن لحظه متوجه شدم که مردم میمیرند. اما من پارسال ۶۰ ساله شدم. ده سال دیگه ۷۰ ساله میشم و امیدوارم هرگز بازنشسته نشوم.
با این حال با توجه به تمایل مردم، فکر کردم که باید اولویتهایم را کمی تغییر دهم. من هنوز میخواهم کارهای جدید انجام دهم، اما تصمیم گرفتم یک بازی اکشن-جاسوسی بسازم.
اگرچه معرفی Physint خبر خوبی برای طرفداران Metal Gear و سبک اکشن جاسوسی است، اما ظاهراً فاصلهی زیادی تا انتشار این بازی داریم. کوجیما در جریان رویداد اخیر State of Play فاش کرد که پس از انتشار Death Stranding 2 پروسهی تولید Physint به طور جدی آغاز خواهد شد. کوجیما پروداکشنز با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و استعدادهای جهانی امیدوار است از موانع میان فیلم و بازیهای ویدیویی عبور کند.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
” با این حال، اگر مادرتان وارد اتاقتان شود و شما را در حال تجربهی این بازی ببیند، فکر میکند که در حال تماشای یک فیلم هستید”
خیلی بی ربط و اتفاقی ولی یاد اون میم پاندا در حال تماشای تلویزیون در حضور مادر و در غیاب مادر افتادم…
اسم جالبی برای این محصول جدید انتخاب کردن و امیدوارم بتونه در حد وعده ها و ادعایی که میکنه خوب از آب در بیاد.
ولی بنظر من جملش رفرنس به سعید آقابابایی در مقاله چرا الماس ۲۴ قیراطی شاهکار است بود.
فک کنم منظورش از اینکه هم فیلمه هم بازی یچیزی تو مایه های متال گیر سالید ۴ هس ک کات سین هاش خیلی طولانی بود. چون واقعا موقع تجربش آدم حس میکنه داره ی فیلم میبینه و بازی هم میکنه(همه نسخه ها این شکلین ولی این نسخه کات سیناش طولانی تره واس همین میگم)
هعی، کاش کونامی آی پی رو میفروخت ب کوجیما، بعد کوجیما ریبوتش میکرد و میتونستیم شاهد متال گیر سالید های جدید کوجیمایی باشیم( میدونم غیر ممکنه ولی خیلی دوس دارم این اتفاق بیوفته، حتی تصورشم خوبه، جدی میگم)
صنعت گیم دلش برا بیگ باس و سالید اسنیک تنگ شده💔
با توجه به چیزی که دیده می شه انگار کوجیما می خواد آی پی خودش رو داشته باشه و منت کونامی رو نکشه
همینطور که خودتون هم می دونید متال گیر سالید به کارگردانش هست و نه صرفا اسمش وگرنه متال گیر سروایور هم یه متال گیر هست
برای همین این شانس هست که کوجیما دست به کار بشه و بتونه به بازی بهتر درست کنه
منم احساس میکنم چیزی شبیه به متال گیر ستاید ۴ باشه منتها با کاتسین های طولانی تر ولی از اونجایی که موقع state of play یه نما از کلمبیا پیکچرز سونی دیدیم حدسم اینکه قسمت های کاتسین بازی چیزی شبیه به آلن ویک ۲ باشه یعنی رسماً انگار یه اپیزود نیم ساعتی یه سریال رو میبینم.
به شخصه مشکلی با کاتسین های طولانی ندارم ولی به شرطی که گیمپلی، قلب و هسته بازی باشه نه اثری مثل death stranding که تقریباً کل گیم پلی بازی به پیاده روی و اندکی تیر اندازی خلاصه میشه یعنی یه چیزی مثل متال گیر با مکانیک های جدید و متنوع.
بنظر بیشتر مثل کوانتوم برکه ولی عجیبه یسریا بخاطر همین چیزا از کوانتوم ایراد گرفتن ولی الان که کوجیما از این حرکتا میزنه همه استقبال میکنن.
(البته کوانتوم برک برای من یک تجربه خارقالعاده بود هم به عنوان یک بازی هم یک مینی سریال)
یادمه دفعه اولی که می خواستم متال ۵ پلی بدم کاتسین اولش اینقدر طولانی بود که کلا دراپش کردم، بعد ۸ سال تازه بعد بازی کردن کالکشن ترقیب شدم دوباره برم سراغش.
فانتوم پین ک کات سیناش از همه نسخه ها کوتاه تر بود😂 ۴ بازی کن و با معنای کاتسین طولانی مواجه شو😂 کات سین آخر بازی تو گینس ثبت شده ب عنوان طولانی ترین کاتسین صنعت گیم😁😂 یک ساعت و خورده ای بود فک کنم
یه تری فت دارم
رفتم نخسه چهار بگیرم شانس ما بازی کلا فریز می کنه 😑
فقط من بخام نخسه V رو بازی کنم باید نخسه ۴ حتما پلی بدم ؟
ن نسخه ۴ از نظر داستانی آخرین نسخس
آها ممنون
نخسه Revengeance چی داستانش قبل یا بعد چهاره؟
خواهش میکنم
اون ی اسپین آف بر اساس شخصیت رایدن هست ک عد از نسخه ۴ هس
بخوای v رو بازی کنی باید ۳ و پیس واکرو انجام داده باشی
بعد v میشه ۱ و ۲ و ۴
سه رو بازی کردم الانم اخرای پیس والکرم
شانس من نخسه چهارو برای تری رفتم بریزم الان که می خوام پلی بدم کلا بازی فریزو هنگ می کنه 😑
بعضیا بازیارو نصفه میریزن
برو یه جای دیگه
دقیقا یه نسخه داره بازی که خوب نیست، تو هم دقیقا سراغ همون رفتی xd به خودت یه لطفی کن نسخه های قدیمی ترش رو بازی کن ولی اگه از من میشنوی به جای همه اینا برو splinter cell chaos theory رو بازی کن
کالکشنو دارم بازی می کنم فعلا ببینم چی میشه
اسپیلنترم به وقتش
فانتوم پین اصلا کاتسین نداشت 😐 مشکل اصلیشم همون نبودن کاتسینای کوجیمایی بود
کم ترین کاتسینو تو سری همین فانتوم پین داره
کاتسین اولش یادمه طولانی بود (همون صحنه بیمارستان)
شایدم قبلا خیلی بی صبر بودم:d
متالگیر ۴ بازی میکردی چی میگفتی 😂
تا وقته اسکیپ هست غم نداریم:d
Skip xD
من نمیفهمم این چی میگه 😑
گرافیکش خیلی خوبه؟ یا واقعا فیلمه؟
یعنی چی مادرت بیاد تو نمیفهمه بازیه یا فیلمه🫤
میگه تعاملی یعنی ترکیبی از هردو
پس اکشنش چیه ؟ spionage ش چیه؟ اینا باهم جور در نمیاد
در کنار کنسول پیسی هم داری؟ اگه داری برو quantum break رو بازی کن یچیزایی از تعامل فیلم و بازی دستت میاد. بعد از هر چپتر از بازی یک قسمت ۳۰-۴۰ دقیقه ای فیلمه که از نقطه نظر ویلن های بازی نشون میده
کواپتوم بریک رو یکم بازی کردم
ولی این چیزی که این میگه فکر نکنم مثل اون باشه
شاید دقیقا مثل اون نباشه ولی تعامل فیلم و گیم یعنی هم تکه هایی از فیلم هست هم بازی(انیمیشن های قابل کنترل) حالا به چه صورت در هم تنیده میشن باید ببینیم
🔶 «اگر مادرتان وارد اتاقتان شود و شما را در حال تجربهی این بازی ببیند، فکر میکند که در حال تماشای یک فیلم هستید»
🔸اوه اوه استاد مراقب باش که یک شخصیت مثل Quite طراحی نکنی اون موقع رسما باهم دیگه بازنشست میشیم 😁
پسرم چرا هروقت میام تو اتاقت ، داری صفحه دسکتاپ رو نگاه میکنی؟😂😂😂
منظورش از فیلم اصلا چیه دقیقا
🔶 (Hbk291): بی خود تلاش نکن دوست عزیز باید عادت کنی کوجیما همینطوره تا تریلری از بازیش نشون نده نمیتونی متوجه بشی که چی میگه زمان دث استرندینگ هم همینطور بود پس حالاها حالاها خودتونو درگیرش نکنین تازه ساخت این بازی بعد عرضه DS2 شروع میشه پس تا اون موقع در موردش فکر نکنین که هیچی دستگیرتون نمیشه
ایشون سابقه خوبی در ساخت بازیهایی داره که اندازه کاتسین و گیم پلی بازی نصف نصفه، از قرار تصمیم گرفته بیشتر به سمت کاتسین بره
تا توی بخوای بازی بسازی و منتشرش کنی , این ما هستیم که وارد اتاق میشیم و می بینیم بچمون داره این بازی رو میکنه
احساس میکنم شبیه متال گیر ۴ باشه
لامصب ۹۰دقیقه کاتسین داشت
با اینکه هیچی ازش نشون ندادن ولی خیلی براش هایپم بازگشت کوجیما به ژانر مخفی کاری یکی از بهترین خبر های چند سال اخیر صنعت گیمه بدون شک
ایشالا یکی تو یکی هم سلطان خاطرات من استاد شینجی میکامی هیچوقت بازنشسته نشید چقدر امید تو جملاتش بود کیف کردم اما تو ایران طرف به چهل سال میرسه میگه از ما که گذشت کسی عاشق کارش باشه میشه این مخصوصا فیلم سازی موسیقی و بازی سازی که ایده هاش تمومی ندارن همش میشه کارای هیجانی ساخت