گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا

گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال

بهزاد شعبانی
۲۱:۱۷ ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا

به عقیده ی بسیاری به نفع عرصه ی گیم و بازی سازی ایران است که به سمت عناوین مختصر برود و در عوض دریافت الگو ها و المان های بسیار از بازی های نامدار غربی و شرقی به خلق خلاقیت بپردازند. از این رو، روز سوم نمایشگاه های بازی های رایانه ای کنفرانس مطبوعاتی مختص به عناوین کژوال بود که در ادامه نگاهی مختصر به آن انداخته ایم.

متاسفانه دقایق آغازین این کنفرانس را از دست دادم و از بدو معرفی بازی “Egg OH !!!” در سالن کنفرانس حضور یافتم. این بازی توسط آنور رسانه ی هنر ساخته می شود و مقرر است برای پلتفرم های آندروید و iOS عرضه شود. این بازی دو بعدی که در سبک پازل هست گرافیک بسیاری ساده ای دارد و تمام بازی متمرکز بر گیم پلی آن است. شما باید با بهره گیری از اشیا موجود در محیط بازی تخم مرغ ها را به داخل سبدی بیاندازید تا از دست مارمولیک ها به دور باشد. Egg OH!!! دارای ۶۰ مرحله است و قرار است تا ماه آینده در App Store عرضه شود.

eggoh2

eggoh 1

        _________________________________

بازی بعدی عنوان “موتور عمو پستچی” بود که با بهره گیری از موتور گرافیکی Unity با زبان C# ساخته شده است. موتور عمو پستچی در سبک Runner است که از اسطوره ای ترین بازی های این سبک می توان به دو عنوان Pepsi Man و Temple Run اشاره کرد. این بازی مانند هم سبک های امروزیش داستان ساده و مختصری دارد. داستان بازی راوی یک روز کاری یک پستچی وظیفه شناس است که حاصل از یک غفلت موتورش دزدیده می شود و شما باید به دنبال موتور او بدوید و این دویدن ها و پشت سر گذاشتن موانع است که گیم پلی بازی را رقم می زند. دو کارکتر در موتور عمو پستچی قابل بازی هستند که فقط در مسائل ظاهری متفاوت هستند. گرافیک بازی و طراحی هایش سعی در جلب توجه رده های سنی کودکان دارد. این بازی فعلا برای عرضه بر روی پلتفرم PC برنامه ریزی شده اما به گفته ی سازندگانش می توان امید داشت که این بازی برای سیستم عامل های آندروید و iOS هم عرضه شوند.

motor amo postchi

________________________________________

بازی بعدی که رونمایی شد “لاک پشت های دو قلو” نام داشت که همچون بازی قبلی متناسب با رده ی سنی کودکان طراحی شده بود  اما سیری که درجه ی سختی بازی طی می کرد، شاید اتمام برای بسیاری دشوار باشد. این بازی با بهره گیری از Game Maker ساخته شده است و گیم پلی مبتنی بر سبک پازل دارد. شما بایست با به حرکت در آوردن دو لاک پشت آن ها از میان موانع به نقطه ی مشخص شده در محیط بازی برسانید به این صورت که یک دستور برای هر دو لاک پشت به صورت همزمان اِعمال می شود. بازی دارای موانع مختلفی از جمله خار ها و موانع متحرک و قفل است (برای باز کردن قفل باید لاک پشتی را به سمت کلید حرکت دهید) و خوشبختانه برای نسخه ی آندروید بازی سیستم آپگرید هم تعبیه شده تا گذر از این موانع راحت تر باشد. لاک به ذکر است که این بازی ابتدا برای رایانه های شخصی و بعد از چند هفته برای سیستم عامل آندروید عرضه می شود.

lakposhthaye 2gholo

________________________________________

اما می رسیم به کنفرانس Pasargad Game Studio که برای اسمارت فون بازان نامی آشناست و با عناوین خلاقانه شان توانسته اند خود را به نامی آشنا برای این دسته از بازیبازان تبدیل کنند. این استودیو با عرضه بازی های پیشین شان در App store هنوز هم می توان دست به آفرینش خلاقیت زد. بازی که استودیو پاسارگاد روز پیش آن را معرفی کرد Bingooo! نام داشت همچون بازی های گذشته شان فقط برای عرضه در خارج کشور برنامه ریزی شده است. بازی بینگو! توسط ناشر سری بازی های Angry Birds به صورت دیحیتالی منتشر خواهد شد و مقرر است در آغاز فقط برای آندروید و iOS و چند هفته بعد هم برای Mac عرضه شود. روایت داستان بازی هم مشابه سری بازی های محبوب پرنده های خشمگین توسط چند تصویر در آغاز هر فصل روایت می شود. در Bingooo! پرنده ای زندگی خوشی را در جنگلی برای خود دارد که به دلیل کمبود غذا مجبور به سفر و پیدا کردن غذا برای خود می شود اما پرندگان بد جنس دیگر مانع او می شوند. این بازی رکورد زنی گیم پلی مبنی بر گذر از موانع دارد و به این صورت است که پرنده ی قصه ی ما (!) در حال پرواز است و شما باید با جهت دادن به مسیر حرکت او از میان موانع از جمله پرندگان بزرگ و کوچک و سنگ ها و موانع محرک عبور دهید و حد المقدور از میوه های موجود در مسیر حرکت او استفاده کنید. در صورت گرفتن میوه ها پوینت های مجزا از رکورد طول حرکت دریافت می کنید که می توان از این پوینت ها در آپگرید ها استفاده کنید. البته این تعداد میوه ها در سیستم دریافت چک پوینت هم موثر واقع خواهند شد. البته مکانیک های جالبی هم در این بازی وجود دارد مانند آهن ربا که در صورت داشتن آن می توانید بدون رفتن به سمت میوه ها آن ها را به سمت خود جذب کنید. و اما گرافیک بازی که در عین سادگی از نظر مسائل فنی، به لطف طراحی هایی زیبا و جذاب گرافیکی قابل قبول در این سبک را تحویل شما خواهد داد و در کل سیاق محیطی بازی به گونه ای است که مورد پسند بازیبازان غربی واقع شود. از سایر نکات جالب توجه راجع به این بازی وجود بخش چند نفره ی آن است که در آینده و به صورت آنلاین عملی خواهد شد.

bingooo

______________________________________

بازی بعدی که طی این کنفرانس مختصر رونمایی شد، بازی مسابقات خیابانی بود که یکی دیگر از بازی های ایرانی رایگان است. در این بازی می توانید در صورت آنلاین بودن می توانید از بخش چند نفره ی این بازی هم بهره مند شوید. خیابان هایی که برای این بازی Racing طراحی شده با آن ساختمان ها و برج ها سعی در ارائه ی فضایی مشابه خیابان های شهر تهران دارد. این بازی برای پلتفرم های PC و اسمارت فون ها (سیستم عامل های آندروید و iOS) عرضه می شود و برای ساخت نسخه ی اسمارت فون آن از موتور گرافیکی Unity بهره گرفته شده که گرافیک جالب توجهی را بر روی این پلتفرم ها عرضه کرده است. لازم به ذکر است که نسخه ی رایانه های شخصی بازی “مسابقات خیابانی” با انجین UDK ساخته شده است.

آخرین بازی که در این کنفرانس رونمایی شد بازی “ماشین جنگی” بود که شاید بتوان آن را چیزی بین دو عنوان مشهور Transformers و Twisted Metal دانست. این بازی که توسط سازندگان “مسابقات خیابانی” در حال ساخت است، تا دو ماه آینده برای پلتفرم های مقصدش عرضه خواهد. در این بازی برخی ماشین ها قابلیت تبدیل شدن به ربات و برخی دیگر قابلیت تبدیل شدن به هواپیما را دارند تا شاهد تلفیقی از سبک های ریسینگ و شوتر سوم شخص در این بازی باشیم. به علاوه سازندگان وعده داده اند که در هر ماه چند آپدیت برای بازی ماشین جنگی عرضه کنند که شامل خودرو ها و اسلحه های جدید می شود. موتور گرافیکی این بازی هم مشابه “مسابقات خیابانی” است که مطابق آن نسخه ی اسمارت فون آن با استفاده از انجین Unity و نسخه ی PC این بازی به بهره گیری از موتور گرافیکی UDK ساخته خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا
گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش گیمفا از روز دوم (۲۳مرداد)کنفرانس های نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران|بازی های کژوال - گیمفا