مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا

مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد

علیرضا محمدی
۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا

مایکروسافت (Microsoft) به ادعاهای کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) مبنی بر اینکه تصمیمش برای اخراج دسته جمعی در بخش بازی‌ها با اظهاراتی که در دادگاه درباره نحوه اداره ایکس باکس پس از خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بیان کرده بود، در تضاد است، جواب داد.

در ماه ژانویه (دی ماه)، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد ۱۹۰۰ شغل را در ایکس باکس، بتسدا (Bethesda) و اکتیویژن بلیزارد حذف کند که تقریباً ۸ درصد از ۲۲ هزار کارمند بخش بازی آن را تشکیل می‌دهند.

در شکایتی که روز چهارشنبه به دادگاه تجدید نظر ناحیه نهم ایالات متحده ارسال شد، FTC استدلال کرد که این اقدام «با پیشنهاد مایکروسافت به این دادگاه که دو شرکت پس از ادغام به طور مستقل فعالیت خواهند کرد، مغایرت دارد».

اکنون، وکلای مایکروسافت به ادعای FTC پاسخ داده‌اند و می‌گویند «ادعاهای این نهاد ناقص و گمراه‌کننده هستند».

وکلای مایکروسافت در نامه‌ای که به VGC فرستاده شده است، ادعا می‌کنند که اکتیویژن بلیزارد برای اخراج کارکنان در مقیاس بزرگ حتی اگر این خرید پیش نمی‌رفت، برنامه‌ریزی کرده بود. مایکروسافت همچنین خاطرنشان کرده که کاهش مشاغل در کل صنعت رخ می‌دهد و با توجه به شرایط کنونی امری اجتناب‌ناپذیر است. مایکروسافت:

به دلیل مشکلات پیشین و گسترده‌ای که وجود داشت، اکتیویژن قبل از خریداری شدن توسط ما در حال برنامه‌ریزی برای حذف تعداد قابل توجه‌ای از کارکنانش بود؛ بنابراین اطلاعیه اخیر را نمی‌توان به این ادغام نسبت داد.

در بیانیه‌ای جداگانه، سخنگوی مایکروسافت به VGC گفت:

در ادامه مخالفت خود با معامله مورد بحث، FTC این واقعیت را نادیده می‌گیرد که ماهیت معامله به طور اساسی تغییر کرده است. از آنجایی که FTC در ماه ژوئیه سال گذشته (خرداد ۱۴۰۲) در دادگاه شکست خورد، مایکروسافت توسط مقامات رقابت بریتانیا ملزم شد که این خرید را در سطح جهانی بازسازی کند و بنابراین، حقوق پخش ابری بازی‌های اکتیویژن بیلزارد در ایالات متحده را به دست نیاورد. علاوه بر این، سونی و مایکروسافت توافقنامه‌ای الزام‌آور امضا کردند تا فرنچایز Call of Duty را در پلی استیشن با شرایطی بهتر از قبل حفظ کنند.

چندین استودیوی اکتیویژن بلیزارد تحت تأثیر اخراج‌های اخیر مایکروسافت قرار گرفته‌اند، از جمله اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games)، تویز فور باب (Toys For Bob) و بلیزارد (Blizzard). استودیوی سازنده World of Warcraft یک بازی بقا محور و بدون عنوان را لغو کرد و طبق گزارش‌ها به بیش از ۱۰۰ نفری که روی آن کار می‌کردند گفته شد که به پروژه دیگری منتقل خواهند گشت.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

هادی صفائیDota2The World EnderCambyses The Thirdیه گیمر سادهمحمدامین حیدریBrainiac( خداحافظ )∞ᚱ.ᚻv-alkalineکاکاسنگیDARKSIREN人Acker益man人MR147kamyar _Authentic IranianAMIR 007V3doKratosGOD OF WAR 3more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا
مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Rezz گفت:

    مایکروست سره اکتیویژن طبق آخر مطلب سونی و مایکروسافت قرار داد نامه ای دارن سره کالاف.
    بابا اینا پشت همن خودشونم میدونن که این رقابت ظاهریه و واسه مارکته حالا هی فن بویا به جون هم بیوفتن:)))

    AlirezaCambyses The ThirdBrainiac( خداحافظ )TahaicHesamپدر بزرگ دانته و ویرجیلgeraltبهادر کبیر
  • این حواشی خرید اکتیویژن کی تموم میشه؟

    Matin BarkatCambyses The Thirdkamyar _Authentic Iranian
  • Mmd گفت:

    این ftc مثه بختک افتاده به جونه مایکروسافت
    قرارداد رسمی شده این هنوز ول کن نیس

    Matin BarkatThe World EnderCambyses The ThirdBrainiac( خداحافظ )TahaicHesamub fanکاکاسنگیkamyar _Authentic Iranian
  • Young boy گفت:

    این FTC ول کن مایکروسافت نیس😅
    بنظرم همه چی داره واسه مایکروسافت سخت میشه
    همه چی یهویی اتفاق افتاد راستی چرا؟
    من ک میگم خرید سونی مایکروسافت رو به این وضع انداخته

    GOD OF WAR 3Matin BarkatLove GameCambyses The ThirdHesamAITahaic∞پدر بزرگ دانته و ویرجیلkamyar _Authentic Iranian✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧
  • sorena گفت:

    دیشب به این موضوع اشاره کردم، جالب هست که FTC هنوز داره لجاجت می‌کنه. در هرحال راه به جایی نمی بره با این که نیتش درکل بد نیست اما راه ها بسته است.
    این که ماکروسافت از قبل چنین نیتی داشته و زد و بند پشت پرده با اکتیویژن کرده یا این که واقعاً اکتیویژن چنین قصدی داشته رو نمیشه گفت، اما چیزیه که قبلاً هم مطرح شده، و مورد بعدی که دست ماکروسافت رو باز تر میزاره روش های تعدیل هست، اونا اخراج ها رو بگونه ای انجام دادن که در بسیار از بخش ها بتونن ادعای همپوشانی شغلی رو مطرح کنند. FTC هم نمی تونه راجع به این که نیت ماکروسافت چه بوده قضاوت بکنه اونا نیاز به مدرک دارن که ظاهراً دستشون دوباره خالی هست.

    Brainiac( خداحافظ )∞geraltHTremblerMR147kamyar _Authentic IranianShark Gamer3doGOD OF WAR 3حمیدرضا فروزانmore
    • Arman گفت:

      FTC نمیتونم درک کنم چجوری این شکایت رو انجام داده با اینکه میدونسته مایکروسافت خیلی راحت می‌تونه قضیه رو طوری که دلش میخواد نشون بده،اصلا انتظار همچین حرکت غیر حرفه ای نداشتم ،تنها یک دلیل می‌تونه داشته باشه ،اونم اینکه می‌خوان به مایکروسافت بگن ما همیشه دنبال یک بهونه برای حمله به شما هستیم،از کوچکترین دلیل و شبهه ای هم برای اینکار نمی‌گذریم،من دلیل دیگه ای نمیبینم واقعا

      Brainiac( خداحافظ )MR147Shark GamerGOD OF WAR 3حمیدرضا فروزان(DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoomTahaicsorenaMatin Barkat
      • sorena گفت:

        این پرونده برای FTC تبدیل به یه آبرو ریزی شد، اونا در دادگاه بطرز عجیبی احمقانه رفتار کردن و مدارکی که داشتن آنقدر پیش پا افتاده بود که چندین مرتبه قاضی پرونده اجازه ی ادامه دادن بهشون نداد. و در چند مورد حتی اطلاعات خوده قاضی از وکلای FTC بیشتر بود. حالا بنوعی دارن رفتار جبرانی از خودشون نشون میدن و از هر فرصت برای حمله به این قرارداد استفاده میکنن تا به شکلی بخشی وجهه ی خودشون رو ترمیم کنن.
        در این بین البته میتونن امتیازاتی هم از ماکروسافت به نفع بقیه بگیرند ،بستگی داره چقدر سمج باشن که فعلا هستن!

        Matin BarkatArmanBrainiac( خداحافظ )MR147kamyar _Authentic IranianShark Gamer3doGOD OF WAR 3حمیدرضا فروزانTahaicmore
  • HannaH گفت:

    داستان FTC توی آمریکا پیچیده است. معروف خرید کردن و به هم زدن خرید از تفریحات آمریکایی هاست و کلی ازش پول در می یارن. FTC تا سالها برای هر موضوعی درگیر خواهد شد. از بتغییر یا الا بردن قیمت سرویس ها تا نحوه عرضه و ارائه. الان تمرکز اصلی FTC و وکلاش آمازون هست و این جور شکایت ها صرفا جنبه این رو داره که برای آینده پرونده رو در جزیان نگه داره وگرنه بحث آمازون فعلا مهمترین بحث هست. مخصوصا که کوچک کردنش بین فرماندارهای ایالت ها خیلی هم محبوبه.
    اما در مورد اینکه نهایتا چه اتفاقی میافته، این رو فقط زمان و البته استراتژی های مایکروسافت روشن می کنه. هر چند اگر شایعات اخیر راست باشن FTC دستکم در باره بازار انحصاری بهانه ای نداره.
    از قضا IGN یا مدیر Take Two درباره شایعات مصاحبه کرده بود، گفته بود رقایت کنسولی بی فایده نیست اما واجب هم نیست و تغییری توی بازار نمی ده.

    Matin BarkatArmanTahaic∞geralt
  • god of war گفت:

    شکی نیست اگه هم اسنادی بر مبنای این که اکتی تصمیمی بر این باب داشته هم وجود داشته باشه حاصل صحبت ها و رایه زنی های قبل از خرید هست

    Matin Barkat∞kavehdeadTahaic
  • Ftc رو بدن بروبچ گیمفا بهتر اداره میکنن

    ArmanMatin BarkatBrainiac( خداحافظ )Tahaic∞ub fanShark GamerV
  • GOD OF WAR 3 گفت:

    پس حتما تعدیل های استدیو های دیگه هم به خاطر ادغام اکتیویژن بلیزارد ؟ اگر بی کفایتی ftc نبود شاید الان این خرید هم انجام نمیشد .

    Matin BarkatTahaic
  • Julius Ceasar گفت:

    جدیدا سونی فن ها و هیترای مایکروسافت به تک تک پست های بارز های ایکس‌ باکس حمله کردن تمومش اون SIEو تام و بقیه جالب خودشون کاسه داغ تر از آش می‌دونن هیچ کاملا هم بی سواد تشریف دادن حقایق و فکت های واضع رو انکار میکنن برای کارمندان اخراج شده مایکروسافت اشک تمساح میریزن اما موقعی که سوتی چپ و راست نیرو اخراج کرد کاملا خفه شده بودن

    Matin BarkatarminTahaicTomAmscܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓcrystal sky
  • Julius Ceasar گفت:

    دم مایکروسافت واقعا گرم خوب آتشی به جون سونی فنا ، کمونیست ها ، چپی ها ، هیتراش ، FTC و … انداخته من بشخصه تمام قد و تا ابد فن مایکروسافت خواهم موند تحت هر شرایطی از مایکروسافت تقاضا دارم به خرید ناشر و. نجات صنعت گیم از دست زالو صنعت گیم ادامه بده مایکروسافت باید کاری کنه که رقیب بی عرضه ش همچنان به ساخت و عرضه ریمیک و ریمیستر فقط ادامه بده

    Matin BarkatKILLER OF GODSarminTahaicTomAmsccrystal sky✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧
  • خب منم باشم اگه اونجوری تو دادگاه ضایع میشدم با این حرکات از فشارم کم میکردم مثلا منتظر میموندم هر سوتی که از مایکروسافت (کسی که جلوی سونی خوار و خفیفم کرد ) دیدم فورا شکایت میکردم

    Matin Barkat
  • Tom گفت:

    «فرنچایز Call of Duty را در پلی استیشن با شرایطی بهتر از قبل حفظ کنند.»
    یعنی چی 😐 نکنه تو قرار داد گفته علاوه بر کالاف بازیای دیگمون هم میان 😐

    crystal skyMatin BarkatTahaic∞
  • بازم شروع شد. جدال اف تی سی و مایکروسافت

    Matin Barkat
  • این وضعیت منو ۰۲۱KID تو رپ میندازه کسایی که میدونن جریان چیه

  • این خرید که قطعا واسطه ها خوب بردن ازش شکی توش نیست ولی چجوری اگه میخاست این اخراج ها مال قبل باشه قبل خرید اینکارو میکرد که اتفاقا واسه ماکروسافت یه امتیاز بود ببین اینا اوضاع خوبی ندارن ما میخاییم نجات بدبم ماکروسافت یعنی در این حد این استراتژی نمیدونست؟غیر ممکن دیگه پس اخراج ها بدون شک بعد خرید بوده اگرم قبل از اون بوده به این زیادی نبوده بیاییم منطقی باشیم بانجی پشمک اکتی هم نیست میدونیم اینو همه ولی وقتی اخراج کارمندا در بانجی بود گفتن مقصر سونی هست اون داشت کارشو میکرد ولی واسه ماکروسافت نه از قبل بوده یعنی کال اف اصلا فروش نمیکرد ماکروسافت باعث شده کال اف سالها جزو ده تا اول جدول فروش اما سونی بانجی نابود کرد در صورتی که هنوز مستقل بانجی خودش تصمیم میگیره عجب هر کدوم بگی به طرف مقابل یه دلیلی داره واسه تایید یا رد .البته از حق نگذریم هوش مصنوعی این چند ماه اخیر باعث خیلی از اخراج ها شده به صنعتهای دیگه هم میرسه و کلا این اخراج ها اخبار بیشتری میاد هر روز شک نکنید جایی میرسه که کمپانی های بازی سازی چون بحث ما هست کلا با سی درصد پرسنل فعلی شایدم کمتر کار میکنن هوش مصنوعی انیماتور کدنویسی حتی ایده های مختلف در زمان خیلی کمتر هزینه خیلی خیلی کمتر هندل میکنه هزینه کمتر سود چند برابر و مصرف کننده هم کیفیت در حاله ای از ابهام چون هوش مصنوعی احساس انسان در کار نداره که نیاز ساخت یک بازی هست

مایکروسافت به شکایت جدید FTC پاسخ داد - گیمفا