ناتی داگ امیدوار است کرانچ را از بین ببرد
پس از انتشار گزارشهایی در خصوص وجود کرانچ در روند ساخت The Last of Us Part 2، ظاهراً ناتی داگ دیگر نمیخواهد چنین موردی را در توسعهی بازیهای بعدی خود داشته باشد.
کرانچ یا اضافه کاری زیاد در روند ساخت یک بازی، حدود سه سال قبل به یک ترند در صنعت بازی تبدیل شد. در همین راستا، گزارشهایی در خصوص وجود کرانچ در راکستار (Rockstar) و ناتی داگ (Naughty Dog) منتشر شدند. به دنبال انتشار این گزارشها، اعتراضهایی صورت گرفت و واضح بود که این روند باید تغییر کند.
در مستند ساخت بازی The Last of Us Part 2 که بهتازگی منتشر شده، برخی از توسعهدهندگان ناتی داگ در خصوص اینکه نمیخواهند کرانچ روی آیندهی این استودیو تاثیر بگذارد، صحبت کردهاند.
نیل دراکمن (Neil Druckmann)، کارگردان The Last of Us Part 2، در این باره میگوید:
اکنون هدف ما در ناتی داگ حذف کرانچ است.
همچنین پاتریک گاس (Patrick Goss)، سرپرست بخش کنترل کیفیت، در این خصوص اظهار داشت:
ما به اعضای خود میگوییم به عنوان یک استودیو که به علت کرانچ به آن شهرت داریم، این چیزی است که آن را نمیخواهیم. در واقع این چیزی است که دیگر قرار نیست انجام دهیم.
اطلاع دادن به استخدامکنندگان جدید مبنی بر اینکه باید از کرانچ پرهیز کنند و همچنین حرکت به سمت یک طرح کار ترکیبی از راه دور و حضوری به جلوگیری از این مشکل کمک کرده است، اما احتمالاً مدتی طول میکشد تا کرانچ برای همیشه از بین برود.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
اگه به کیفت بازی ضربه نمیخوره خیلی هم خوبه
بله کرانچی خوب نیست
منظور از کرانچ کاری چند ساعت در هفته میشه کرانچ ؟ والا من تو دوره خدمت توی مرفوک بودم فکر کنم هفته ای ۷۰ الی ۸۰ ساعتشو حواسم به بی سیم و سیستم ۱۱۰ بود
منی ک دیزلی پست میدادم چی؟ :دی
حاجی کرانچ خیلی بده
ولی این که ۵ ساله هیچ خبری از استودیو نیست بد تره
معرفی کن دیگه اون ای پی رو
بند استودیو رو چی بگم 😐
🔶 (god of war): قراره تو شوکیس سونی معرفی کنن آیپی جدیدش رو که برای لانچ PS5 Pro که سال دیگس عرضش کنن
🔸جان هارکر : شوکیس عظیم سونی در ماه May با تکیه بر استدیو های داخلی برنامه ریزی شده است
شما بیخیال شبیه سازی کردن رگ گردن نیتن بشین نصف کرانچتون هم از بین میره…
پشمای سینه نیتن با باد تکون میخوره 😂
مردمک چشم کاراکترای لست ۲ با نور تنظیم میشه
تو انچارتد ۲ وقتی روی اب خشاب عوض کنی خشابت بیفته تو اب موج درست میشه (۲۰۰۹)
اگه تو جک اند دکستر بازی دیر لود بشه پا های جک به هم گیر میکنه میخوره زمین که تو لود شدن اون رو نبینی (۲۰۰۱)
تو جک ۲ اگه لبه پله وایسی پای جک از پنجه خم میشه (۲۰۰۳)
اصلا یه جزئیاتی دقت کردن به عقل هیچ کس نمیرسه 😂
🔶 ما هم امیدواریم کرانچ کاری کلا از بین بره نه فقط برای استودیو ناتی داگ برای همه استودیوها، یعنی دوست داریم سازنده ها فشار روشون نباشه و با آرامش کار بکنند و از کارشون لذت ببرن
ولی اگه دل خواهی باشه و پولم بدن مشکلی نداره
درود بر ناتی
جاوید باشه
به نظر من برای خلاص شدن از کرانج و روند توسعه کمتر که در نتیجه باعث پویایی بیشتر میشه، استفاده از al هست خدایی ایده که تو یکسال به بار بشینه خیلی مفید تر از یک دهه هست.
کرانچ که مهم نیست بدتر از اون مردها از صنعت بازی و سینما حذف شدن.حذف نکن مردها رو
همین که دیگه زود بازی معرفی نمیکنید خودش کمک میکنه
واسه همینه انقدر احتیاط به خرج دادن سر معرفی پروژه جدیدشون
دلم میخواد امسال ip جدید رونمایى بشه.
ایکاش بجای کرانچ که به کیفیت بازی کمک میکرد لگبت و فمنیسم رو از بازی هات حذف میکردی
هرگز حذف نخواهد شد کرانچ، تا زمانی که مدیران میترسند که پیشبینی های دقیق راجع به پروژه هاشون ارایه بدن.
این یعنی گند خوردن به کیفیت بازی ها در دو کلمه بخوام توصیف کنم صحبتم رو میتونم بازی سوسیس کالباس جدید رو مثال بزنم که نشان دهنده کرانچ نکردن روی بازی هستش.
کلا استودیوها دیگه میخوان فقط پشت سر هم بازی بسازن و دیگه کیفیت براشون معنایی نداره.
شما یه سر به نینجا تروی بزنید متوجه کرانچ در بازی ها میشید ۷ سال پروژه ساخت طول کشیده برای ۷ ساعت گیم پلی دندون شکن.
این میشه خروجی کار که یکی که فن پلی استیشن هست میره و به خاطر این یازی هر جوری که شده یه ایکس باکس هم تهیه میکنه یا بلعکس کسی که فن ایکس باس هست میره به خاطر گاد اف وار هر جوری هست یه پلی استیشن تهیه میکنه.
البته منظور حرف من رو گیمرهای حرفهای فقط متوجه میشن که چی هست.
با تشکر از این که دیدگاه من رو مطالعه کردید و نظر من رو خوندید.