این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا

این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag

محمد سپهری
۱۸:۵۰ ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا

سری Assassin’s Creed یکی از بهترین و جذاب ترین فرانچایز های جدید نسل هفتم بود. که البته UBISOFT با عرضه ی هرساله ی این سری، راه شرکت Activision و سری Call Of Duty را در پیش گرفته است. اتفاقی که چندان به مذاق طرفداران این سری خوش نیامده است. زیرا آن ها دوست دارند AC ای با جزئیات و نوآوری های بهتر و بیشتر ببینند.

به هر حال با وجود اعتراضاتی مبنی بر این که بهتر است UBISOFT به جای ادامه ی هرساله ی این سری، نسخه ی دیگری از Prince Of Persia را عرضه کند. به هر حال با این وجود، چهارمین شماره از این سری با نام Assassin’s Creed IV: Black Flag چندماه پیش معرفی شد.

assassin's_Creed_IV_-_Black_Flag_cover

نام: Assassin’s Creed IV: Black Flag

سازنده: Ubisoft Montreal و چند استدیو فرعی UBISOFT

ناشر: UBISOFT

تاریخ انتشار: ۱ نوامبر ۲۰۱۳

سبک: ماجراجویی، مبارزه ای، سوم شخص

پلتفرم: PS4-PS3-XBOX ONE-PC-PS3-XBOX 360

الطیر ابن لا احد، اتزیو آدیتوره، کانر کنوی، هیتم کنوی کاراکترهایی بودند که در این بازی کنترل می شدند. اما داستان کلی این سری بر محوریت کاراکتر به نام دزموند مایلز (Desmond Miles) است. دزموند در پایان نسخه ی قبلی، مرتکب یک اشتباه شد و به خیال نجات بشریت در سال ۲۰۱۲، خود را قربانی کرد. به هر حال با این وجود یکی دیگر از کارمندهای آبسترگو موفق می شود به خاطرات دزموند و اجدادش که همان اساسین ها هستند دست یابد. بنابراین بار دیگر توسط دستگاه Animus به گذشته باز خواهیم گشت.

ظاهرا بازی از سپتامبر سال ۲۰۱۱ این نسخه در حال ساخت بوده است. در واقع هنگامی که کارکنان Ubisoft در حال ساخت مراحل دریایی نسخه ی سوم بودند که این ایده به ذهنشان رسید که می توانند یک بازی مجزا را بسازند. اقای Darby McDevitt در این باره گفت:

“وقتی AC III در حال ساخت بود ما می دونستیم که این داستان در باره ی پدر و پسر است و حال اگر به مدتی قبل یعنی به دوران طلایی دزدان دریایی برگردیم ،می توانیم بازی جذاب تر داشته باشیم.در این لحظه بود که Edward Kenway به فکرمان افتاد ” این متن ترجمه شده ی سخن ایشان بود که به نظر من دلیل حالبی به نظر نمی رسد. خب مؤمن بگو که قصدمون پول درآوردن محضه دیگه!

درداستان بازی در سال ۱۷۱۵ میلادی می گذرد. یعنی زمان داستان بازی قبل از نسخه ی سوم می گذرد. جایی که شما بر فراز دریای کارائیب و با کاراکتر  Edward Kenway به ماجراجویی خواهید پرداخت.

Edward Kenway کیست؟

اگر به داستان های مصور این مجموعه، سری بزنید متوجه می شوید که نام ادوارد در داستان زندگی Connor و Haytham مشاهده می شود. او در خانواده ای فقیر و تهی دست در بریتانیا به دنیا آمد.در جوانی برای زندگی بهتر راهی آمریکا و دریای کارائیب شد که به تازگی کشف شده بود. ادوارد مدتی برای کشتی های دولتی کار می کرد اما بیکار شد و روی به غارت کشتی های دیگر در دریای کارائیب پرداخت. ادوارد که در جوانی ازدواج کرده بود صاحاب پسری به نام Haytham شد که تبدیل به یک Templar شد. نوه ی او Connor هم یک Assassin شد.

به هرحال بر طبق ماجراهایی ادوارد متوجه جنگ بین Assassin’s و Templars می شود و به گروه اساسین ها می پیوندد و این شروع یک جنگ برای یک دزد دریایی است. دزدی که فرزندش، ناخلف می شود اما نوه اش، ادامه دهنده راه اوست…

این تاریخ انکار ناپذیر!

در این نسخه هم مثل سایر نسخه ها سعی شده از کاراکترهای واقعی و همچنین مکان ها، نبردها و وقایع کاملا حقیقی استفاده شود. کاراکترهایی مثل  Calico Jackیا  Charles Vanکه واقعی هستند گواه این امر است. سازندگان بازی اعتقاد دارند که تاریخ جزئی انکار ناپذیر از زندگی است و نمی توان با تخیلات زیاد، تاریخ و وقایع شگفت انگیز آن را انکار کرد.

دریا همیشه آرام نیست!

در ابتدای بازی شما در نقش دزموند نیستید. بله این خود شما هستید که کنترل کاراکتر را برای ورود به آنیموس در دست می گیرید. این اولین نکته ی گیم پلی بازی است…

در ابتدای بازی ادوارد فقط یک دزد دریایی ماجراجو است که با کشتی خود Jackdaw به جستجو و غارت کشتی های دیگر می پردازد. اما با فهمیدن ماجرای نبرد عظیم اساسین ها و تمپلارها، هدفش علاوه بر مبارزه درا این نبرد، پرداختن به ماجراجویی و غارت، کار همیشگی خود است. در این بازی دریا فقط بخشی از بازی نیست بلکه یک منطقه بسیار وسیع است که شامل دریای کارائیب و خلیج ها و آب های دیگر است.Jean Guesdon از UBISOFT می گوید: هدف این نیست که شما فقط بر روی آب باشید. در واقع محیط Open-World بازی آن قدر وسیع است که دریا تنها نیمی از هسته ی گیم پلی محسوب می شود. البته بازی یک عنوان تمام خطی نیست بلکه عنوانی است برگرفته از ویژگی های خاص. مثلا ما سیستمی به نام Horizon را طراحی کرده ایم که در آن شما می توانید به وسیله دوربین نگاهی به محیط اطراف بیندازید. همین امر سبب می شود که یک کشتی یا یک جزیره خاص را ببینید و حس کنجکاویتان بر انگیخته شود.

گیم پلی، آیا تغییری هست؟

نقش پارکور در نسخه ی سوم بسیار کمرنگ شده بود و در این نسخه هم سازندگان قصد داشته اند این بخش را دچار تغییرات کنند. ادوارد می توانند مانند کانر از درختان بالا برود و ظاهرا این بخش اهمیت بیشتری در بازی پیدا کرده است. با این وجود به نظر نمی رسد بازهم شاهد چیزخاصی در این مورد باشیم زیرا همچنان در قاره ی تازه کشف شده آمریکا هستیم و خبری از ساختمان های بلند فلورانس و اورشلیم نیست.

Kingston- Havana- Nassauاصلی ترین شهرهایی هستند که در بازی وجود دارند. و در هر کدام از این ها هم مانند دریا ماموریت ها و مراحل خاصی وجود دارد. هاوانا پایتخت حوزه ی کارائیب محسوب می شود. ناسائو که محل امنی برای شما است زیرا مرکز دزدان دریایی است ولی کینگستون محل تجمع انگلیسی ها و تمپلارها است و جای چندان محبوب محسوب نمی شود!

همان طور که در متون بالاتر مطالعه کردید، بازی کاملا متمرکز بر روی دریا نیست اما دریا جای مهم تری نسبت به خشکی محسوب می شود. اصلی ترین هدف ادوارد به دست آوردن طلا است. این هدف را می توان با راه های زیادی به دست آورد. مثلا ادوارد و افرادش می توانند با غارت کشتی های دیگر پول خوبی به جیب بزنند. این کشتی ها می تواند مال افراد ثروتمند یا حتی Templar ها باشد. شما می تواند توسط توپخانه کشتی یا به وسیله نبرد تن به تن این کشتی ها را غارت کنید. البته بعضا این کشتی ها می توانند نظامی هم باشند که روبرو شدن با آن ها اتفاق چندان خوشایندی نیست. بعضی از این کشتی ها هم بسیار بزرگ هستند هم دارای امکانات بسیار که بعید است Jackdaw در ابتدا بتواند حریف این کشتی ها بشود.

در این بین گاردهای امنیتی هم بی کار نیستند و بعضا ممکن از در بد مخمصه ای گرفتار بشوید. البته راه های دیگری هم هست. مثلا شکار نهنگ می تواند گزینه بسیاری خوبی برای به دست آوردن پول باشد. یا جستجو و اکتشاف در آب ها برای یافتن گنج های کشتی های غرق شده که البته در این بین کوسه ها هم مهمان شما خواهند شد! به طور کلی هدف از به دست آوردن پول، ارتقا Jackdaw کشتی شما است. می توان قدرت های دفاعی و تهاجمی و همچنین استحکام بدنه آن را بیشتر کرد یا بر خدمه کشتی افزود.

اکتشاف یکی دیگر از کارهای این نسخه است. کشف جزایر مختلف که می توان از این طریق نیز به دنبال طلا و اکتشاف در غارها بود و یا سر زدن به شهرهای دیگر و یا روستاهای دیگر از جمله ویژگی های ماجراجویانه در نسخه ی جدید AC است. ادوارد بر عکس کانر و اتزیو می تواند در دریای بزرگ کارائیب شنا کند و به وسیله مخزن های خاصی هم تا مدتی در زیر آب شنا کند. البته همان طور که گفتم کوسه ها در این بازی مانند خرس ها، گرگ ها و پلنگ ها در نسخه ی سوم، دشمنان خطرناک شما در این نسخه محسوب می شوند که البته راه های مبارزه با آنان وجود دارد.

سلاح های کلی ادوارد شامل Hidden Blade، سلاح همیشگی اساسین ها، اسلحه و شمشیر است که البته در مورد این دو تغییراتی وجود دارد. ادوارد توانایی حمل ۴ تفنگ را دارد . او هم چنین می تواند از دو شمشیر به صورت همزمان در مبارزه استفاده کند.

در این نسخه سعی شده بازیکن کاملا آزاد باشد. شما می توانید بی هدف سوار Jackdaw شوید و در دریا آزاد باشید. البته بهتر است که پرچم دزدان دریایی را بر افراشته نکنید! البته اگر مکان خاصی را فتح کرده باشید آن مکان در نقشه ی شما قرار خواهد گرفت و به نوعی جزئی از متصرفات شما محسوب خواهد شد.

با یه دست مولتی چطوری؟!

بخش Multi -Player بازی می خواهد یک تجربه نو را نشان دهد. در این بخش شما می توانید کنترل هر دو گروه را بر عهده بگیرید و به مبارزه با یک دیگر بپردازید. البته این بار می توان بر روی دریا و توسط کشتی ها هم با یک دیگر مبارزه کنید. یا به وسیله ی توپ های جنگی یا به وسیله ی نبرد تن به تن با سایر پلیرها که این مورد بخش خوبی به نظر می رسد.

زیبا، چشم نواز، مثل دریا!

گرافیک بازی بر پایه انجین Anvil Next ساخته شده است. البته سعی شده بهترین بازپس گیری ممکن از این انجین گرفته شود تا شاهد باگ های عجیب و غریب در این نسخه نباشیم. سعی شده از استاندارد های AA در این بازی به نحو احسن استفاده شود و همچنین طراحی بافت ها و تکسچرها را به بهترین شکل ممکن انجام داد. یکی از مشکلات نسخه ی سوم دیر لود شدن تکسچرها بود و همچنین افت فریم بازی در مکان های شلوغ که بعضا حتی به ۱۵-۲۰ فریم هم می رسید. تغییرات آب و هوایی به صورت کاملا داینامیک انجام شده و سیستم گردش شب و روز به احتمال زیاد در بازی وجود خواهد داشت. یکی از مشکلات نسخه ی سوم هم همین بود. بازی یک عنوان Open-World است اما این ویژگی را ندارد. در این نسخه به جز شهرهای بزرگ قرار نیست برای جستجو و اکتشاف منتظر Loading های طولانی و خسته کننده بمانید که این هم یکی دیگر از نقاط قوت معدود بازی است اما طراحی چهره ی دشمنان و مردم عادی در نمایش E3 برای بنده عجیب بود زیرا هیچ یک صورت های مشابه به هم نداشتند که خب این امر در نسخه ی نهایی بعید به نظر می رسد اما به هر شکل هوش مصنوعی خود NPC ها حداقل من را تا حدی امیدوار کرد که این نسخه ی Assassin’s Creed حداقل از این نظر مشکلی نداشته باشد.

بعید می دانم که تغییرات کلی و انقلابی ای را در چهارمین نسخه از سری AC ببینم. با وجود این که قریب به هفت استدیو بر روی این عنوان کار می کنند اما دیدیم که بازی به جز گرافیک بسیار خوب و چند ایده ی نه چندان بزرگ، حرف خاصی برای گفتن ندارد. به هر حال حدود ۳ ماه تا عرضه ی بازی مانده است اما به نظر من که AC IV همه ی پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به عنوانی کلیشه ای تر و خسته کننده تر از نسخه ی سوم را هم دارد زیرا برای من بر عکس بازی هایی نظیر Watch Dogs-Battlefield 4-GTA V چندان جذاب و مورد انتظار نیست.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا
این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

این تاریخ انکار ناپذیر | پیش نمایش Assassin’s Creed IV Black Flag - گیمفا