صحبتهای سازندگان The First Berserker: Khazan در مورد تاریخ عرضه، پروسه ساخت و الهام از Elden Ring
توسعهدهندگان The First Berserker: Khazan برنامههایی برای ساخت بازیهای بیشتر در جهان DNF دارند، اما در حال حاضر روی Khazan تمرکز خواهند کرد.
The First Berserker: Khazan کار خود را از یک پروژۀ اولیه به نام Project BBQ آغاز کرد. این بازی یک اثر MMORPG به سبک انیمه بود که بعداً به طور کامل ریبوت شد و به داستانی در مورد Khazan، اولین Slayer در جهان Dungeon & Fighter تبدیل گردید. این بازی از زمان معرفی در مراسم The Game Awards 2023 محبوبیت زیادی به دست آورده است و میتواند باعث محبوبیت DNF شود.
تریلر گیمپلی Khazan نشان داد که سیستم مبارزات آن شباهت زیادی به عناوین RPG سولزلایک دارد، اما از یک سبک هنری بسیار منحصر به فرد برخوردار است. شرکت Neople تاکید کرده که این یک بازی اکشن نقشآفرینی هاردکور محسوب میشود که از برخی عناوین سولزلایک الهام گرفته است. در همین راستا، وبسایت Exputer اخیراً مصاحبهای با میئونگجین یون (Myeongjin Yun)، مدیرعامل شرکت نئوپل (Neople) ترتیب داده و سوالاتی در مورد بازی The First Berserker: Khazan پرسیده است.
لطفاً خودتان را معرفی کنید و از مسئولیتتان در رابطه با توسعه The First Berserker: Khazan برایمان بگویید.
سلام، من Myeongjin Yun هستم، مدیر عامل شرکت Neople. در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی گسترش آیپیDungeon & Fighter کار میکنم و روی The First Berserker: Khazan نظارت دارم.
بازی The First Berserker: Khazan اخیراً به صورت رسمی معرفی شده است. آیا میتوانید بگویید که این بازی در چه بازه زمانی منتشر خواهد شد؟
ما وارد مرحله اصلاح و پولیش نهایی شدهایم، اما در حال حاضر نمیتوانیم تاریخ دقیق عرضه را اعلام کنیم. ما یک برنامه دقیقتر را در آینده اعلام خواهیم کرد.
Khazan یک شخصیت برجسته در دنیای Dungeon & Fighter به شمار میرود، اما هنوز به طور کامل با جزئیات کشف نشده است. چه شد که تصمیم گرفتید داستانی با محوریت Khazan بسازید؟
قبل از برنامهریزی برای Khazan، تصمیم گرفتیم یک بازی اکشن تک نفره با استفاده از دنیای Dungeon & Fighter Online (DNF) خلق کنیم. در دنیای DNF، شخصیتها و داستانهای متعددی وجود دارد. چالش این بود که شخصیت و خط داستانیای را انتخاب کنیم که بتواند انگیزه قابل توجهای را برای ژانر اکشن ایجاد کند و به بازیکنان اجازه دهد تا در گیمپلی غرق شوند. برای این هدف در نهایت Khazan انتخاب شد.
این بازی چه مدت در حال ساخت است و چند توسعهدهنده به طور فعال روی این پروژه کار میکنند؟
تقریباً دو سال در حال توسعه است که با مشارکت بیش از ۱۵۰ توسعهدهنده ادامه دارد.
بازیکنان در The First Berserker: Khazan چه سبک مبارزه و مکانیکی را میتوانند انتظار داشته باشند؟
ما معتقدیم که The First Berserker: Khazan باید روی سرگرمی اساسی حاصل از تجربهای اکشن تمرکز کند. ما تلاش خود را برای ایجاد نبردهای هیجانانگیز با مکانیکهای دقیق و منظم انجام میدهیم تا لذت جاخالی دادن و ضربه زدن در پاسخ به حملات هیولاها را به حداکثر برسانیم. بازیکنان میتوانند به طور مؤثر از اقدامات اساسی مانند دفاع کردن، Parry و جاخالی دادن بر اساس موقعیت استفاده کنند.
آیا در این بازی مانند عناوین مشابه، گزینههای گستردهای از سلاحها، زرهها و موارد دیگر وجود خواهد داشت؟
دنیای DNF طیف گستردهای از سلاحها، زرهها و موارد دیگر را برای انتخاب ارائه میدهد و ما تلاش خود را برای بهبود گیمپلی که از طریق این ویژگیها دنبال میکنیم، به کار خواهیم گرفت.
آیا The First Berserker: Khazan یک اثر جهان باز، نیمه باز یا طراحی مبتنی بر مرحله خواهد داشت؟
به سمت طراحی مبتنی بر مرحله متمایل است. در حالی که Khazan لذت حاصل از اکشن را در اولویت قرار میدهد، ما در عین حال، در حال آماده سازی عناصر و محتویات مختلف برای ارائهی حس ماجراجویی و کاوش هستیم.
چه حالتهای گرافیکی برای نسخههای PC و کنسولی بازی در نظر گرفته شده است؟
ما قصد داریم یک گزینه پیش فرض با رزولوشن 1080P و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ارائه دهیم. علاوه بر این، حالتهای مختلف قابل انتخاب در هنگام عرضه در دسترس خواهد بود.
ما رویکردهای مختلفی را برای طراحی محیطی بهتر با گرافیک باکیفیت در نظر داریم.
آیا میتوانیم انتظار داشته باشیم که بازیهای سولزلایک بیشتری از Dungeon & Fighter ببینیم؟ یا اینکه Neople به امتحان ژانرهای مختلف ادامه خواهد داد؟
علاوه بر این بازی، در حال برنامهریزی ژانرهای دیگری از بازیها با بهرهگیری از دنیای DNF هستیم. در حالی که Khazan یک اثر سولزلایک است، اما روح یک نقشآفرینی اکشن مبتنی بر DNF را نیز در خود دارد. اگرچه ما بعد از Khazan به انتشار آثار دیگر در ژانر سولزلایک و همچنین کاوش در ژانرهای فراتر از سولزلایک فکر میکنیم، اما تمرکز فعلی ما صرفاً ساخت Khazan است که بسیاری از افراد آن را دوست خواهند داشت.
این بازی ابتدا به عنوان یک اثر MMORPG به سبک انیمه با نام Project BBQ کار خود را آغاز کرد. دلایل لغو این پروژه چه بود و چه چیزی شما و شرکت Nexon را وادار کرد تا پروژه را ریبوت کنید؟
Project BBQ پس از تکمیل مرحله پیشتولید، قبل از ورود به توسعهی کامل، نقطه عطفی داشت که مورد تحسین نکسون (Nexon) قرار گرفت. با این حال، برای ارتقای گیمپلی بازی به عنوان یک اثر اکشن سه بعدی به بالاترین سطح، فکر کردیم که تمرکز بیشتری روی اکشن شخصیتها مورد نیاز است. در نتیجه تصمیم گرفتیم این جنبهها را با خلق یک بازی کنسولی با استفاده از DNF تقویت کنیم.
لغو Project BBQ و تولد پروژه AK (یا همان Khazan) تقریباً همزمان با انتشار Elden Ring اتفاق افتاد. اثر تحسین شدهی فرام سافتور (FromSoftware) بدون شک منجر به یک ترند در سبک سولزلایک شده است. کنجکاو هستم که بدانم آیا The First Berserker: Khazan نیز به نوعی از موفقیت Elden Ring الهام گرفته است یا خیر؟
Khazan از Elden Ring الهام نگرفته است. در عوض اگر همچنان Project BBQ را داشتیم که در ابتدا یک عنوان آنلاین بود و آن را به یک بازی آفلاین تبدیل میکردیم، ممکن بود شباهتهای زیادی با Elden Ring داشته باشد. در حالی که Khazan از بازیهای مختلف الهام گرفته است، اما قبل از انتشار Elden Ring به شکل فعلی در حال توسعه بود.
آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید به اشتراک بگذارید؟
ما سخت کار میکنیم تا یک بازی عالی بسازیم. پس لطفاً منتظر آن باشید.
بازی The First Berserker: Khazan توسط استودیوی Neople در دست توسعه قرار دارد و شرکت Nexon ناشر آن خواهد بود. این بازی اکشن نقشآفرینی هاردکور قرار است روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
مورد انتظار 👌🏼
بسه اینقدر کپی نکنید از گیم ها🤢🤢🤢 یه ایده ی جدیدی چیزی بدید بیرون….
چه کپیای؟ سولزلایک یه زیر ژانر و تمپلیت انعطافپذیره، مثل روگلایک / لایت. این همه بازی متفاوت زیرمجموعه سولزلایک وجود داره. چون یک سری عنصر کلیدی مشترک هست دلیلی بر کپیبرداری نیست (الدن رینگ، nioh، بلسفمس و code vein و … تجربیات کاملاً متفاوتی هستند). بازی های ماجراجویی، پازل، شوتر و … هم در ژانر خودشون یک سری المان کلیدی مشترک دارن، دلیل نمیشه کپی باشن. ژانرها و زیرژانرها باعث میشن سازندهها مسیر روشنی داشته باشن و بتونن در ناحیه مشخصی ایدهپردازی کنن و فن بیس از پیش مشخصی هم برای حمایت از این ایدهها شکل گرفته که باعث میشه بازیها فروش برن.
آره درسته منظور اینکه کلا سبک بازی ها تکراری و کپی از همدیگر شده😐
حتما بازیش موفق میشه از تریلرش معلومه که با یه بازی سخت و سولزلایک پسند روبروییم
عالی👏👏👌
جذاب بنظر میاد
بعضی اسکلا هنوز میگن سولز بدرد نخوره اسم اینارو نمیشه گذاشت گیمر خودشون بلد نیستن برن یه جی تی ای و ردد بازی کردن کودک سال ها فکر می کنن فقط همین دوتا بازی خوبه
اینکه یکی سلیقش و نظرش باهات یکی نیس دلیل ب اوسکول بودن طرف نیس پرفسور
کمتر کسی پیدا میشه یکباره عاشق سولزلایک شده باشن قبلش همین بازی هارو انجان دادن بقدری ک دیگه این بازی ها عادی میشه و راضیشون نمیکنه دنبال استرس و هیجان و چالش های سنگین تر(سولزلایک)میرن تا لذت کافی رو از بازی ببرن
خب برادر شما شاید خوشت نیاد ولی نباید توهین کنی به سلیقه بقیه قبول داری؟
موافقم😑😐
خزان؟ ربطی یه اساطیر ایران باستان داره؟
فکر کنم منظورش قزاقه به انگلیسی تبدیل شده
بیا که منتظرم😍
این رو چرا اصلا یادم نیس؟
۱۰۸۰ 30fps خدایی☹️🙁؟
تریلرش عالی بود اگر مثل تریلرش باشه بازیه خوبی میشه.فقط نمیدونم چرا مد شده خیلی از بازیارو وقتی نیگا میکنی شبیح به سولزلایکن ولی وقتی بازی میکنی هیچ ربطی به این ژانر ندارن.ولی این خیلی بهش میخوره سولزلایک باشه.بتلاش که عالی بود ببینیم تا چی ازش بیرون میاد.فقط امیدوارم مثل دیز بیفور نشه