سازنده The Day Before دیگران را مقصر شکست این بازی میداند
استودیوی Fntastic، سازندهی عنوان بحثبرانگیز و ناموفق The Day Before، میگوید هدف یک کمپین نفرت قرار گرفته است و بلاگرها را مسئول شکست خود میداند.
داستان شکست The Day Before و توسعهدهنده آن Fntastic، احتمالاً داستانی باشد که قرار است سالها در میان اهالی صنعت بازی و اطراف آن روایت شود. این بازی با جنجال، هیاهوی زیاد و بحثهای مختلف منتشر گردید، اما به علت باگها و مشکلات متعدد مورد انتقادات شدید بازیکنان و منتقدین قرار گرفت و تیم سازنده نیز یک هفته پس از انتشار بازی از بسته شدن این استودیو خبر داد.
با گذشت چند روز از بسته شدن رسمی سرورهای The Day Before، استودیوی Fntastic بیانیهای را در صفحهی توییتر خود منتشر کرده است. این استودیو اکنون ادعا میکند که هدف یک کمپین نفرت توسط گروهی از بلاگرها و دیگران بوده است.
این توسعهدهنده در توییت خود میگوید که هیچ چیزی در مورد ادعاهای مختلف در خصوص کلاهبرداری استودیو از بازیکنان یا بازی وجود ندارد. سپس به طور خاص بلاگرها را مقصر شکست The Day Before خواند.
بعضی از بالاگرها از همان ابتدا با ایجاد محتوای دروغین با عناوین بزرگ برای به دست آوردن بازدید و فالوور پول هنگفتی به دست آوردند و از کمبود اطلاعات در مورد توسعه بازی سوء استفاده کردند. به دلیل محبوبیت بازی قبل از انتشار، اقدامات آنها باعث افزایش پول در میان تولیدکنندگان محتوا شد.
جو منفی القا شده توسط بلاگرهای خاصی که از روی نفرت پول میگیرند، بر برداشت از بازی تأثیر میگذارد. به گیم پلی بیطرفانه مانند استریم Dr. Disrespect در زمان انتشار نگاه کنید. با وجود باگهای اولیه و مشکلات سرور، او بازی را دوست داشت که بعداً مشکلات آن را برطرف کردیم و بازی بعداً بررسیهای بهبود یافتهای دریافت کرد. متأسفانه کمپین نفرت قبلاً نیز آسیب قابل توجهی وارد کرده بود.
این استودیو در ادامه افزود پس از توقف فروش بازی، پیامهایی از افراد زیادی دریافت کرده است که میگویند توسط بلاگرها فریب خوردهاند و در واقع بازی را دوست دارند و میخواهند به آن دسترسی داشته باشند.
ما همچنین شنیدیم که درخواستهایی برای ادامه توسعه ایجاد شده است و در بازار سیاه قیمت بازی از ۲۰۰ دلار فراتر رفت و برخی حتی شروع به ساخت مادهای خود کردند.
Fntastic میگوید که همه افراد شرکت به سختی روی این بازی کار کردهاند، در حالی که هیچ درآمدی از پیشخرید یا کمپین جمعآوری کمکهای مالی کسب ننمودهاند.
حتی پس از بسته شدن بازی، ما همراه با ناشر پول را به همه بازیکنان برگرداندیم، از جمله بازپرداخت اجباری برای کسانی که آنها را درخواست نکردند. چند شرکت پول را به این شکل پس میدهند؟
این توسعهدهنده همچنین به ادعاهای کارمندان سابق درباره اینکه The Day Before چگونه بوده است، پرداخت. Fntastic میگوید که نمیداند افرادی که این ادعاها را مطرح میکنند واقعی هستند یا نه، اما قاطعانه اعتقاد دارد که روابط عالی با کارکنانش داشته است.
با وجود اینکه ما یک شرکت مستقل کوچک با بودجه محدود بودیم، به کارمندان در جابجایی و مراقبتهای بهداشتی کمک کردیم و به برخی از آنها برای خرید تجهیزات، وام مسکن و سایر امور شخصی کمکهای لازم را انجام دادیم. نرخ ریزش پایین نیروی کار و این واقعیت که نیمی از کسانی که ترک کردند به شرکت بازگشتند، فضای کاری مثبت ما را نشان میدهد.
بیانیه طولانی Fntastic با تشکر از کسانی که این استودیو را حمایت کردند، پایان یافت و در عین حال از آنها درخواست شد تسلیم نشوند و به کار خود ادامه دهند. علیرغم اینکه استودیو قبلاً به طور عمومی تعطیلی خود را اعلام کرده بود، به افراد توصیه کرد که مراقب اتفاقات مشابه در آینده باشند.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عروس نمیتونه راه بره میگه زمین کجه .
واقعا فک کردین حرف مردم چقدر روی تلاش و کوشش . و کیفیت کار شما میتونه تاثیر بزاره ؟
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
خب بلد نیستین بازی بسازید چرا عقده هاتون رو سر این و اون خالی میکنید
باید یه چنتا آدم کش استخدام کنن و اینا رو بکشن که انقدر چرت و پرت نگن، بدترین بازی تاریخ(حتی بدتر از Big Rigs Over the Road Racing) رو ساختن و طلب کارم هستن
((ما یک شرکت مستقل کوچک با بودجه محدود بودیم،)) اینجاشو ک خوندم یه جوری شدم ، دلم سوخت واسشون 😅
از مناطق محروم بودن 😂
اینا دیگه واقعا مرزهای پرویی را جابجا کردن. اصلا پرویی و دروغگویی وارد یه سبک جدید کردن
وقتی هم شیاد باشی و هم از قبل برای کل این مراحل برنامه ی ننه من غریبم بازی ریخته باشی. عجب اسکمر پر رویی!
واقعا توسعه بازی مخصوصا در این زمونه کار خیلی سختیه
جور کردن تجهیزات. نیروی فنی. بودجه. و….
حتی از فیلم سازی هم سختره
معلومه بندگان خدا تلاش زیادی کردن
البته دست ب اشتباهات احمقانه ایی هم زدن حتی فونت نوشتاری بازی هم کپی لست بود ولی
واقعا ناراحت کنندست ک همچین مواردیو میبینیم
بیشتر چوبی ک خورد سر مشکلات فنی بود همین مشکلی ک سایبرپانک هم داشت و سی دی هزینه زیادی برای جبرانش خرج کرد
من نه منتظر بازی بودم و نه قصد داشتم بخرمش، اما از تعطیل شدنش بسیار ناراحت شدم. واقعیت این هست که فضای مجازی پر هست از افراد بی عملی که به جای هیچ حرکت پیشرو یا مولد، تنها کاری که بلدن جمع کردن افراد مشابه و تولید تنفر هست که البته کار بسیار ساده ای هست. همه مردم عاشق شایعه هستن (فقط به داستانهای محبوب مگان و هری تا پارسال نگاه کنید) و البته توهین کردن، تمسخر و ریشخند کردن مطمئنا ساده تر از نقد کردن که نیاز به سواد داره (فقط به فراستی نگاه کنید). حالا همه جا پر از این شکل افراد هست که با تشکیل قبایل مجازی از توی غارهاشون مشغول نفرت پراکنی. هر چند این ترند هم آرام آرام، از بین می ره، چون رشد کنترل نشده اش باعث حمله این موجودات به سرمایه گذارهاشون هم خواهد بود.
چه ربطی به این بازی داره اگه خبرشون رو بخونی و تریلر دروغ دادن مردم هایپ کردن بعد هم میخواستن پول مردم رو بگیرن و برن اونم استیم اجازه نداد
به نظر میآد فقط دنبال یک فرصت بود برای صادر کردن بیانیه اخلاقیش.
کاری هم به این مسئله نداره که استویو Fntastic با این بازی چه کلاهی بر سر کامیونیتی گیمینگ گذاشت.
داستان این ها رو خوندم این شرکت کاملا کلاه بردار این بازی رو برای تبلیغات ساختن ولی بنا دلایلی به هدف شون نرسیدن پس مجبور شدن واقعا بازی رو بسازن چون تریلر که داده بودن کاملا دروغ بود هدف شون تاجایی که بتونن از بازی سود کنن با کلاه برداری و اخبار دروغی پخش کردن که ما این بازی رو ۵ سال داریم توسعه میدیم و از هیچ چیز آماده استفاده نکردیم وقتی بازی عرضه شد همه دروغ ها معلوم شد استیم هم اجبار کرد که کل پول خریدار ها رو پس بده احتمالا دوباره از بازی سود کردن ولی درکل یک شرکت کلاه بردار بود
بله دیگران رو مقصر کلاهبرداری خودشون میدونن :دی
نتیجه تبلیغ دروغین بازی که حتی شروع به ساختش هم نشده میشه این.
دوستان مون توی کمپانی Fntastic یکی دو سال پیش با یه سری گیمپلی دورغینی که خیلی زیبا به نظر میرسید بازی رو معرفی کردن. ویدیو هایی که انقدر طرفدار ها رو هایپ کرد که بازی رو با TLOU مقایسه میکردن. ایجاد هایپ بیش از حد حتی بازی های با سطح و بودجه خیلی بالایی مثل استارفیلد رو میکوبونه، حالا به نظرتون این همه هایپ واسه بازی که تا دوسال قبل عرضه وجود خارجی نداشته چه اتفاقی رقم میزنه؟
بیکار شدن بازی ساز های کمپانی ناراحت کنندهست، و کل تقصیر هم پای کسیه که طرح تبلیغات و روند ساخت احمقانه این بازی رو مدیونشون هستیم.
🔶 وام مسکنو، تجهیزات، مراقبت های بهداشتی برای کارکنانتون چه ربطی به خود بازی و ما گیمرا داره؟ این حرفهای بچگانه چیه منت چی رو میزارین شما انگار کار شاخی میکنین و بقیه استودیوها دارن گل لگد میکنن، شما قرار بوده یک بازی با کیفیت بسازین که عرضشو نداشتین یک گیمر همین رو ازتون میخواد یک بازیه با کیفیت، مهم خروجیه کار بوده که نتونسته گیمرا رو راضی نگه داره
🔸این مظلوم نماییا و ننه من غریبم بازیا دیگه فایده نداره هایپ کذب کردین باید تاوانشو بدین وقتی حتی لوگوی بازی کپی برابر اصل لست اف آس هستش این دیگه ربطی به بلاگرا نداره شما از همون اول همه چیه بازیتون کپی پیست از دیویژن و لست بود شما از همون اول رو راست نبودین با گیمرا از همون اول یک تریلر دروغین دادین که تو نسخه نهایی انگار یک بازیه دیگه بود گرافیک بازیم که دانگرید شدید داشت حتی یکی از تریلراتون هم کپیه کالاف دیوتی بود که خبرش رو گیمفا کار کرد حتی میگفتن دامنه اسم بازی مال یکی دیگه بوده که یه مدت بخاطرش دادگاه رفتن همش کپی کپی کپی آقا گول زدین ما رو بعد توقع هم دارین ازتون حمایت بشه؟ خودتون خراب کردین بعد الان دنبال پرتقال فروش میگردین که تمام کاسه کوزه ها رو سر اون خالی کنین؟ دیگه ببخشید اون چیزی که فکر میکنین ما هستیم در واقع خودتونین انقدرام ساده نیستیم
🔸جرات داشته باشین پای اشتباهتون وایستین و بی خودی کسی رو مقصر جلوه ندین مدرسه نیست که بگین آقا اجازه تقصیر فلانی بود که ما امتحانمونو خراب کردیم یک گیمر یا یک منتقد کار نداره مقصر کی بوده بلاگر بوده، استریمر بوده یا هرکس دیگه ای بازی شما رو تجربه میکنن نقاط ضعیف و قوتش رو بررسی میکنن بعد نگاه میکنن ببینن سازندش کی بوده میبینن نوشته استودیو Fntastic یعنی استودیوی شما رو مسئول میدونن دیگه براشون اهمیت نداره تقصیر بلاگر بوده فلان بوده، اگر هر استودیویی که بازیش شکست میخوره بیاد بگه تقصیر ما نبود تقصیر آبدارچیه شرکتمون بود و ما به کارکنانمون وام ازدواج میدیم که سنگ رو سنگ بند نمیشه
امیدواریم دوباره برگردن
واقعا متاسفم که نتونستید کلاه برداری کنید از اینجا معذرت خواهی میکنم از شما کلاه بردار عزیز
باشه بازی که رسما یه کلاه برداری بزرگ بود خراب شدنش به شما سازنده ها ربط نداره
اینها چه جاندارانی هستند!
یکی نیست بگه اگر شما ککی به تنبون ندارید، چرا ویدیو گیمپلیها را قبل از انتشار بازی پاک کردید؟ چرا تمام دادههای سایتتون را حذف کردید؟ چرا محل استودیو را به دروغ سنگاپوری جا زدید؟
خوبه داریم در عصر اینترنت زندگی میکنیم…