تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند

تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند

محسن رضوی فر
۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند

یک تحلیلگر اخیراً به این نتیجه رسیده است که تبدیل شدن سرویس‌های اشتراکی به یک مدل غالب در صنعت بازی بعید به نظر می‌رسد.

سرویس‌های اشتراکی مانند Xbox Game Pass و PS Plus بازی‌ها را با قیمت کمی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. این باعث می‌شود که چنین سرویس‌هایی برای گیمرهای کم‌هزینه فوق‌العاده جذاب باشند و هر ماه صدها بازی را ارائه دهند.

سرویس PS Plus در سال گذشته میلادی بازی‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ دلار و سرویس Xbox Game Pass بازی‌هایی با ارزش ۹۰۰۰ دلار را ارائه دادند. این مدل اشتراکی هر سال محبوب‌تر می‌شود، اما یک تحلیلگر پیش بینی می‌کند که مدل مذکور هرگز بر صنعت بازی تسلط نخواهد داشت.

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella) از شرکت تحقیقاتی Circana در گزارش اخیر خود می‌گوید که سرویس‌های اشتراکی دیگر در آمریکا رشد نمی‌کنند و رشد آن‌ها کاهش یافته است. او اذعان می‌کند که بسیاری این مدل عرضه بازی را ترجیح می‌دهند، اما داده‌ها نشان می‌دهند احتمال کمی وجود دارد که مدل اشتراکی، جایگزین بازی‌های سنتی شود.

مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که سرویس Xbox Game Pass به آمار ۲۵ میلیون کاربر دست یافته و از آن زمان تا به حال آمار به‌روزشده‌ای را ارائه نکرده است. همچنین داده‌های Circana از سال گذشته نشان می‌دهد که چنین سرویس‌هایی به مدت دو سال نتوانسته‌اند به بالاترین میزان خود مانند نتایج سال ۲۰۲۱ برسند و از آن زمان به بعد به ۴۰۰ میلیون دلار خرج کرده‌اند.

پیسکاتلا توضیح می‌دهد که استفاده از سرویس‌های اشتراکی در حال افزایش است. بسیاری نگران این موضوع هستند که انتشار بازی‌ها در روز اول عرضه بر روی این سرویس‌ها، روی فروش سنتی بازی آسیب برساند. اما داده‌های او نشان می‌دهد که این گونه نیست. به طور کلی این تحلیلگر معتقد است که نیازی به ترس از رشد سرویس‌های اشتراکی وجود ندارد.

روند کنونی در صنعت نشان می‌دهد که این سرویس‌ها انتخاب‌های بیشتری را برای توسعه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان و همه افرادی که در این صنعت دخیل هستند اضافه کرده و تأثیر مثبت خالصی ایجاد می‌کند.

اخیراً نیز Larian Studios، سازنده‌ی بازی Baldur’s Gate 3، مخالفت خود را با سرویس‌های اشتراکی اعلام کرده است. به گفته‌ی Swen Vincke، مدیرعامل استودیوی مذکور، بازی‌های این توسعه‌دهنده بر روی این سرویس‌ها عرضه نخواهند شد.

به طور کلی صنعت بازی احتمالاً به زمان بیشتری برای سازگاری با عصر جدید توزیع بازی‌ها نیاز خواهد داشت و بسیاری هنوز نمی‌خواهند تردیدهای خود را کنار بگذارند.


نظر شما در این باره چیست؟

milad saزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )O2Richman.𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥گیمری عادیمحمدامین حیدریCambyses The ThirdSepehrAlisorena3doحمیدرضا فروزانo0ashil0oM.MTGhostBrainiac( خداحافظ )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Doctormore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • BaBa Woss گفت:

    سودشون رو هم برای کمپانی مادر و هم برای ما گیمر ها داره .

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )BaBa Wossگیمری عادیCambyses The Thirdlul-bookحمیدرضا فروزانَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Brainiac( خداحافظ )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Shark Gamermore
    • Dementor گفت:

      قضیه رو اگه منطقی بخوای نگاه کنی زیاد هم سود واسه خریدار نداره. وقتی شما یه بازی رو میخری ، هزار سال هم که بگذره بازم بازی رو داری و میتونی بازیش کنی ولی وقتی یه اشتراک یه ماهه میخری ، هزینه ای که کردی بعد یه ماه بشکل کامل سوخت میشه و اون وقت هیچی هم نداری.
      برای کسایی که یه بازی رو چند مرتبه انجام میدن قطعا خرید بهتره( البته بجز مردم ایران)

      DANTEبهزاد سالمیگیمری عادی
      • BaBa Woss گفت:

        خیلی از مشترکین سرویس ها گیم های محبوبشون رو که میخان داشته باشن برای همیشه رو میرن خریداری میکنن.
        من خودم میخام یک ماهه یوبی سافت پلاس بخرم بشینم پرنس اف پریشا رو برم که میشه ۱۵۰ هزار تومن ولی اگه بخام گیمو بخرم باید یک میلیون تومن هزینه کنم .

        هیولاDementor
  • Savage گفت:

    نباید هم بشن یه چیز باشن مثل استریم تو سینما در کنارش ولی اصلی نباشن

    بهزاد سالمیBrainiac( خداحافظ )pacman remasteredگیمری عادیHesamحمیدرضا فروزان
  • احیانا تحلیلگر starfailed نبوده😂(خدا رحمتش کنه)

    Minecrosoنیون اکانت بساز𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞هیولاToxic lifeBrainiac( خداحافظ )گیمری عادیایسگاه ۵ollieَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)killer of trollsmore
  • به امید نابودی سرویس‌های اشتراکی، من دعا میکنم که این اتفاق حاصل بشه. 🙏 آره بچه‌ها ما باید دست در دستان هم دیگه قرار بدیم تا این لکه ی ننگ را از صنعت بازی محو کنیم.
    درود بر Larian Studios
    مرگ بر سرویس‌های اشتراکی. 🙂✌️

    halkerThe bosssamزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )MmdBrainiac( خداحافظ )Charlie ChaplinHomayounHannaHAMG1380more
  • navid_king گفت:

    ترس همه ما که مخالف سرویس اشتراکی هستیم اینه که دیگه نتونیم گیم با کیفیت بزنیم ی دوستی تو پستای قبلی میگه اینده نامشخصه توهم توطئه نداشته باشید و هنوز که رخ ندادع باید درجوابش گفت دوست عزیز نیاز نیست اشتباه همه رو تو تجربه کنی نیاز نیست حتما صبر کنی و نتفیلیکس شدن صنعت گیمو ب چشم ببینی گاهی وقتا باید از تجارب دیگران عبرت بگیری گیمپس طی سالیان طولانی فقط یسری گیم های بی ارزش نگیم کم ارزش روی سرویسش اورد که فقط لیست رو پر نگهدارع چندتا بازی تاپ هستن از ۴۰۰تا بازی گیم پس؟شاید ۲۰تا نشه یا همین پلاس که این رویه رو پیش گرفت و گرون کرد واقعیت اینه خاه ناخاه ما با فراگیرشدن سرویس های اشتراکی گیمهای با کیفیت رو از دست میدیم و دیگه بندرت گیم خوب و کامل گیرمون میاد چرا چون سازنده بخودش فشار نمیارع بازی رو کامل درست کنه میدع رو سرویس پولشم ک از قبل گرفته حال داشته باشه بعدا اپدیت میدع امیدوارم بشخصه هیچوقت سرویس ها فراگیر نشن چون دودش ب چشم بازیکنا میرع دیگه هیچ حق انتخابی ندارن و هرچی این سرویسا جلوش بزارن باید بازی کنن حتی روی افزایش قیمت هم دست کسی ب جایی بند نیست چون تنها انتخابتون برای گیم زدن میشه یا بیاد پول بدید تمدید کنید یا کلا گیم نزنید که واقعا ترسناکه هیچ کمپانی بفکر مصرف کننده نیس همه بفکر سود خودشون و ارزش سهامشونن پس بهتر بیدار بشید قبل این که خیلی دیر بشه و یذرع جلوتر از نوک دماغتون رو ببینید

    mgs tpp 2015بهزاد سالمیDark soulsCharlie ChaplinA.Offگیمری عادیAmscحمیدرضا فروزانGOD OF WAR 3
  • این تحلیلگر ، بهتر بود سابقه فیلم و موسیقی رو هم در نظر میگرفت تا دقیقا این کلمه « غالب » بررسی میشد . امروز گیشه فیلم و سریال هنوز هم رکورد های چند میلیاردی میزنه و در نگاه اول ، صنعت سینما تونسته در کنار وجود نتفلیکس ها و HBO max ها و +Apple TV ، استقلال فروش پیدا کنه . اما وقتی دقیق تر به ماجرا نگاه میکنیم ، میبینیم که در همون صنعت هم ، اکثر درآمد فیلم ها مبتنی بر اکران توی سینماست و تماشای یک فیلم توی سینما ، مالکیت محتوا محسوب نمیشه و کسایی که مثلا بصورت دیسک بلوری میرن اوپنهایمر رو میخرن خیلی کمتره. اکثر درآمد یا توی سرویس ها یا توی سینما یا بصورت مالکیت دیجیتال اتفاق می افته و بازی هم مستثنی نیست . الان توی ایکس باکس ، بدلیل وجود گیم پس ، ۷۵ الی ۸۰ درصد فن بیس یا خیلی کم بازی میخرن، یا بصورت دیجیتالی از فروشگاه مایکروسافت تا بتونن از تخفیف هایی که بهش میگن publishers sale استفاده کنن . حرفم اینه که این « غالب » شدن کماکان در ایکس باکس رخ داده و توی pc هم ، مالکیت فیزیکی ده دوازده ساله منقرض شده و pc gaming مساوی شده با استیم یا فروشگاه های نرم افزاری دیگه و گیم پس pc . منتها پلستیشن به عنوان برند مسلط بر بازار کنسول ، بدلیل ضعف توی سرویس ، باعث شده همچنان نسخه های فیزیکی رواج داشته باشن . اونم اگه پلاس افزایش قیمت عجیب و غریب نداشت و کیفیت بالا رو هم حفظ میکرد ، کم کم شاهد گسترش بیشتر سرویس ها بودیم و غالب شدنش

    DANTETomCharlie ChaplinA.Off.گیمری عادیᴘᴏʀɪLu BuSepehr(jonatanreid) Ethan Marsmore
    • HannaH گفت:

      سرویس اشتراکی فیلم و موسیقی فرق دارن. اولا شخصی نیستن و برای همه خانواده هستن، تقریبا همه چندین مصرف کننده همزمان رو پشتیبانی می کنن، به شدت پر مصرف هستن (مثلا موسیقی رو از صبح که بیدار می شید تا شب که بخوابید استفاده می کنید) و مهمتر از همه در همه جا و حالتی بهشون نیاز هست. اما سرویس بازی فقط برای استفاده خاص برای یکنفر هست که البته احتمالا کارهای مهم دیگه ای هم داره.

      بهزاد سالمی.گیمری عادی
    • اولا میای pc gaming مساوی شده با استیم و بقیه فروشگاه ها و اونو جزو شیوه های جدید حساب میکنی و میگی pc gaming دیگه از روش سنتی استفاده نمیکنه بعد میای میگی پلی‌استیشن به دلیل ضعف تو سرویس هنوز از شیوه قدیمی استفاده میکنه. اولا pc gaming هنوز داره از روش های سنتی استفاده میکنه. تو میری تو استیم یا اپیک پول میدی و بازی رو میخری و صاحبش میشی. در حالی که تو سرویس های اشتراکی تو صاحب بازی نیستی بلکه اونا رو اجاره کردی. پس نگو pc gaming هم الآن دیگه از روش های سنتی استفاده نمیکنه. دوما نتیجه سرویس های اشتراکی تو موسیقی و سینما رو یه نگاهی بندازی بد نیست. اون موقعی که ملت مجبور بودن موسیقی ها رو بخرن ما واقعا آهنگ های قشنگ از خواننده های خفن میشنیدیم. الآن با سرویس های اشتراکی، هر ننه‌قمری میاد خواننده میشه. اون موقعی که ملت آهنگ ها رو میخریدن با دقت انتخاب میکردن چون براش پول میدادن و یه شخص هم باید حتما استعداد خوانندگی میداشت و تلاش میکرد تا یه آهنگ خفن درست کنه تا بفروشه. نتیجش میشد خواننده هایی مثل مایکل جکسون، توپاک، امینم و تیلور سوئیفت و اد شیرن و خیلی های دیگه. اما از وقتی این سرویس ها اومدن ما چه خواننده هایی رو میبینیم؟ خواننده های بی‌استعدادی مثل گروه bts، مثل کاردی‌بی و مثل خیلی های دیگه که هیچ استعدادی ندارن و حتی آهنگ‌هاشون هم هیچ قشنگی و هیچ معنایی نداره. خودت آهنگ‌هایی که قبل از فراگیر شدن سرویس های اشتراکی اومدن و با بعدشون مقایسه کن. کدومشون قشنگ‌تر و خفن‌تره؟
      برای بحث سینما هم بله درست میگی سینما تونسته استقلال فروش پیدا کنه ولی این تو ۲ سال اخیر اتفاق افتاده. قبلش فیلما اکثرا روی سرویس هم روز عرضه در کنار سینما میومدن و نتیجش شد فیلمای مزخرف که حالت بهم میخوره ببینی.چرا چون حتی اگه تو سینما ها به فروش نره بلاخره پولش رو از سرویس درمیاره در نتیجه کمپانی نیازی نمیبینه که هزینه بیشتر بکنه تا فیلم خفن‌تر درست کنه. الآن از وقتی که دوباره اول فقط تو سینما ها پخش میشه فیلمای جدید دوباره یه جونی گرفتن. چند وقت بود ما فیلمی مثل اوپنهایمر ندیده بودیم؟حالا تو بیا سریال ها رو نگاه کن. قبلا وقتی ملت مجبور بودن برن دیسک‌های سریال ها رو بخرن با دقت انتخاب میکردن و شرکت ها هم برای اینکه سریالشون به فروش بره تا بتونن پولشون رو دربیارن مجبور بودن سریال های قشنگ درست کنن. اما از وقتی که سرویس های اشتراکی به شکل امروزشون شدن ما چند تا سریال خفن مثل قبلنا دیدیم. قبل از اینکه سرویس ها به شکل امروزی‌شون بشن ما چه سریال هایی داشتیم؟ برکینگ‌بد، گیم‌آف‌ترونز، true detective، فرندز، how i met your mother و خیلی سریالای خفن دیگه. اما از وقتی که سرویس ها این‌شکلی شدن ما چند تا سریال مثل قبلا دیدیم؟ سریالایی که بعد از همه‌گیر شدن سرویس ها اومدن چیا بودن؟ elite، se*x education، ارباب حلقه‌های جدید، euphoria، wednesday، se*x life، و خیلی سریالای مزخرف دیگه. یه چند تا استثنا مثل money heist یا squid game بودن. قبلنا هم سریال های مزخرف بودن ولی تعدادشون خیلی کمتر بود ولی از وقتی سرویس ها اومدن تا دلت بخواد سریال و فیلمای مزخرف داشتیم.
      به نظرت اگه سرویس ها نبودن تو بخش موسیقی افرادی مثل کاردی‌بی یا گروه bts میتونستن اینقدر معروف بشن، یا تو بخش فیلم و سریال انقدر بازیگرهای بی‌استعداد یا فیلما و سریالای مزخرف، موفق و معروف بشن. دلیل اینکه خیلی از ما میترسیم سرویس های اشتراکی بشن نقش اصلی صنعت‌گیم همین چیزاس. چرا وقتی دیدیم چه بلایی این سرویس ها سر موسیقی و فیلم و سریال آوردن، اجازه بدیم همین بلا سر صنعت‌گیم بیاد. به قول قدیمی ها تجربه را تجربه کردن خطاس. اگه بزاریم همین بلا سر صنعت‌گیم بیاد، بعدش پدرمون درمیاد تا دوباره درستش کنیم چون بعد یه عده خیلی زیادی به اون روش عادت کردن و تقریبا غیر ممکنه بتونیم ذهنیتشون رو عوض کنیم

      بهزاد سالمیTompacman remasterednavid_king
  • یک زمان هم کسی فکرش رو نمی‌کرد مردم به جای اینکه برن سیدی فیلم و سریال بخرن یا سینما برن بجاش بشینن داخل خونه و هر چی میاد با یک اشتراک ارزون استریم و نگاه کنن

    از اونجایی که این سیستم جدید هم به نفع گیمر و هم به سود ناشر هست دیر یا زود صنعت گیم به سمتش میره

    اول با همین قضیه حذف شدن نسخه فیزیکی به صورت کامل شروع میشه که اپیک گیمز و مایکروسافت هر چه سریعتر دارن جا میندازن حذف شدن نسخه فیزیکی بازی ها رو و بقیه شرکت ها هم برای کمتر شدن هزینه به این سمت خواهند رفت

    بعد از چند سال هم یکسری گیم ها فقط از طریق سرویس های اشتراکی قابل بازی میشن
    همین خبر که بازی ها تنها به صورت دیجیتالی منتشر خواهند شد رو چند سال دیگه به اسم اینکه فقط از طریق گیمپس منتشر خواهند شد خواهید شنید و مایکروسافت هم الآن که صاحب ۴ ناشر بزرگ هست به قدری قدرت داره که بازار رو به این سمت ببره

    فقط فکر کنید The Elder Scrolls 6 مشخص بشه فقط از طریق گیمپس منتشر میشه و قابل بازی هست همین قضیه ۱۰ ها میلیون مشترک جدید به سرویسش اضافه میکنه

    Boy GamerCharlie ChaplinSavageگیمری عادی.HannaHNimaایسگاه ۵IlyaTommore
  • Emmat گفت:

    حرفش درست هست ایکس‌باکس گیم پس رو نگه می‌داره ، خیلی خرج کرده و برگه برنده بوده اما بقیه کمپانی ها احتمالا سرویس های اشتراکی رو نگه دارند ولی تمرکز نکنند!

    بهزاد سالمیگیمری عادیkiller of trollsحمیدرضا فروزانo0ashil0oَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)AmscBrainiac( خداحافظ )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Shark Gamermore
  • Daniallox😃 گفت:

    معلومه که اینطوره
    سرویس صرفا ارزون تره

    بهزاد سالمیگیمری عادی
  • چرا هرچی میام تو سایت نمیتونم به چیزی جز indiana jones فک کنم؟اصلا روح و روانمو به هم ریخته ۱۰ بار تریلرشو دیدم.
    بمولا اگر تا ۲۰۲۵ تاخیر بخوره…

    بهزاد سالمیHannaHایسگاه ۵navid_kingkiller of trollsحمیدرضا فروزان
  • Lone Wolf گفت:

    مایکروسافت استانداردی رو با گیم پس در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد که در سال۲۰۲۷ به اون می رسه و چون می دونه کمتر کمپانی می تونه به این استانداردش نزدیک شه واسه همین سرمایه‌گذاری هنگفتی تا اینجا ۸۰ میلیارد دلار و در چند سال آینده ۷۰ میلیاردلار دیگه انجام می ده تا سلطه ی جدیدی در حوزه فروشگاه اشتراکی(پولی) ابتدا با محوریت گیم(گیم پس) سپس با محوریت آپ(آپ پس) رقم بزنه

    گیمری عادی.HannaH
    • آپ پس چیه؟لیک جدید انجام دادی؟

      بهزاد سالمی
      • Lone Wolf گفت:

        آپ های انترپرایز (شامل سازمانی و صنعتی) که معمولا بالای ۵ هزاردلار قیمت دارن و نمونه اش etap هس که برای آنالیز حفاری های نفت کاربرد داره و اگر کاربری بخاد چند تا از این آپ ها رو قانونی داشته باشه بالای ۱۰۰ هزار دلار هزینه شون می شه هدف اصلی شم از گیم پس اینه رزومه ای باشه برای راضی کردن شرکا و اعتماد شون به بیزینس پلن سرویس اشتراکی که هم برای خودشون سودمند هس و هم برای مشترکین اش

        بهزاد سالمی
  • bbb103 گفت:

    تنها کسی که میتونه از سرویس به عنوان یه روش تجاری جدید استفاده کنه مایکروسافت هست اونم به دلیل داشتنه پشتبانه مالی و انسانی (تیم عظیمی که دارن )
    بقیه هم در‌حد یه آپشن نگهه میدارشن

    بهزاد سالمیگیمری عادی.ایسگاه ۵
  • AQUARIUS گفت:

    سحر مقدس (خواننده) ازش پرسیدن دوران کرونا رو چجوری گذروندی؟ گفت با نتفلیکس!
    یه خواننده بنا به دلایلی مجبور شده توی خونه بمونه اشتراک نتفلیکس گرفته و خودش رو سرگرم کرده.
    خب حالا این الگو برای گیم هم صادقه؟ نه چرا که گیم یه مقوله نسبتا تخصصی ه. هر کسی نمیتونه گیمر باشه.
    Alicia vikander گفت وقتی میخواستم نقش لارا کرافت رو بازی کنم نشستم بازی rise of the tomb raider رو بازی کردم و بازی بشدت سخت بود و وقت زیادی از من رو گرفت تا تونستم بازی رو یاد بگیرم.
    حالا من گیمر میگم rise of the tomb raider یه بازی بشدت آسونه که میشه چشم بسته تا آخرش رفت. گیم رو هر کسی نمیتونه بازی کنه ولی سریال رو هر کسی می‌تونه ببینه.
    یه پیرمرد یا پیرزن ۸۰ ساله می‌تونه اشتراک نتفلیکس بگیره و سریال تماشا کنه ولی آیا یک پیر ۸۰ ساله می‌تونه گیم بازی کنه؟
    الگوی نتفلیکس هیچوقت برای گیم تکرار نمیشه.

    justgamexbبهزاد سالمیBoy Gamerpacman remasteredگیمری عادیHannaHTomSepehrsorena(jonatanreid) Ethan Marsmore
    • مثل اینکه خبر نداره چند صد میلیون موبایل گیمر و پیسی گیمر در جهان هست که مایکروسافت اونا رو هدف گرفته

      گیمری عادیBoy Gamer
    • یه زمانی سینما هم مقوله‌ای بود که مخاطب خاص داشت. کافیه نگاهی به گیشه‌های دهه‌ی ۴۰ یا ۵۰ هالیوود بکنی و اون رو مقایسه کنی با سینمای دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی. شما هم از بدو تولد گیمر نبودید با کسب تجربه به این سطح رسیدید. از نزدیکان من کسی بوده که ۵ سال پیش اصلا با ادبیات گیمینگ هیچ آشنایی‌ای نداشت اما ابتدا با موبایل گیمینگ وارد عرصه شد و بعد هم کم کم به سطحی رسید که در حال حاضر خیلی بیشتر از من بازی می‌کنه. اونهم نه با موبایل بلکه با کنسول و پی‌سی. بازیهایی که به زعم شما خیلی سخت‌ هستند (هورایزن و گاد‌ آو وار).

      بهزاد سالمی
      • AQUARIUS گفت:

        شما متوجه حرف من نشدی!
        برای دیدن فیلم بزرگترین زحمتی که می‌کشی اینه که لم میدی کنار صفحه نمایش و تماشا میکنی اما برای گیم اینطور نیست.
        این که شما گفتی به سلیقه بر میگرده حرف من چیز دیگه است

        justgamexbبهزاد سالمیگیمری عادی
        • برای گیم هم من و شما کار خاصی نمی‌کنیم که بقیه نتونن انجام بدن. برای گیم هم همون سلیقه تنها تفاوت شما و کسیه که بازی نمی‌کنه. وگرنه یکی دو ساعت گشتن تو جهان یه بازی سازی مثه رایز آو د تومب رایدر اینقدر به شما تجربه خواهد داد که بتونی بازی رو به پایان برسونی. قطعا یه سری از بازیها به توانمندی و تجربه‌ی بیشتر نیازمنده اما در خصوص کل مدیوم نمی‌تونم این حرف رو بپذیرم. بازیهایی مثه رد دد یا لست یا جی‌تی‌ای بازیهایی هستن که هر کسی با صرف تنها چند ساعت، صرف نظر از میزان تجربه‌ی قبلیش، میتونه تجربشون کنه.

    • justgamexb گفت:

      دقیقا درسته آفرین برای فیلم دیدن هزینه زیادی نیاز نیست با گوشی یا دستگاه پلیر میشه و یه صفحه نمایش فیلم دید اما بازی کاملآ برعکسه

  • “سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند”

    شاید مدل غالب نشه ولی احتمالا بعضیا می خوان اینو به صنعت گیم قالب کنن (از جمله یوبیسافت)

    بهزاد سالمیpacman remasteredگیمری عادی
  • Dastan گفت:

    یادم میاد بازی های سرویس محور مثل فورنایت زیاد اومدن همین چرت و پرتا رو میگفتن ضربه میزنند به صنعت گیم ,
    بعد همین بازی باعث شدن خریداران کنسول بیشتر بشه وقتی خریداران کنسول بیشتر بشه فروش خیلی بازی ها دیگه هم بیشتر میشه
    الان هم می بینیم این حرف ها رو در مورد این سرویس ها میزنند , در حالتی که این سرویس ها باعث میشه خریداران کنسول یا بازی ها داستانی بیشتر بشه
    مثال خودم میزدم اگر گیمپس نبود شاید از دنیا گیم خدافظی میکنم الان این سرویس خریدم اتفاقا کنارش بازی ها داستانی هم میخرم
    متاسفانه یه عده هنوز نفهمیدن بازی طوری هست باید بازی کنی تا جذب بشی بخوای با همون اول قیمت بالا بزارید عمرا کسی جذب بازی بشه
    برادرم سنش بالاست اهل بازی کردن نیست ولی بازی بتمن آرخام نایت رو دادم دستش تا ساعت ۴ صبح نشست بازی کرد , الان هم میاد میگه بازی جدید نداری تموم کنم
    میخوام بگم یه عده فقط به فکر پول خودشون هست اصلا فکر نمیکنند گیم توی کشور های جهان سومی رشد کنه به سود خودشون هم هستش

    AQUARIUSگیمری عادیBoy Gamer
  • sorena گفت:

    این بحث ها بیشتر یاد آور دورانی هست که گروهی مدعی بودن سرویس محور ها آینده ی گیم هست، و ما الان در آینده ی اون دوران هستیم و نتیجه هم مشخص هست.
    همون طور که قبلاً گفتم سرویسی مثل گیم پس یک آپشن در صنعت گیم حساب میشه که در کنار سایر روش های کسب و کار وجود داره. ممکنه ماکروسافت تمرکزش روی گیم پس باشه اما این دلیل نمیشه سونی هم بیاد و از همین روش پیروی کنه.
    چیزی که خیلی محتمل هست ایجاد تغییراتی در راه و روش های بازی کردن هست و نوع خرید ها. کلود گیمینگ نقش پر رنگتری در آینده خواهد داشت و نتیجا خرید های دیجیتالی هم فراگیری بسیار بیشتری خواهند داشت. بخاطر ضعف های آشکار سیستم های فعلی و گسترش روز به روز اینترنت خواه ناخواه مارو به اون سمت می‌بره( اونا رو می‌بره ما که…)
    در رابطه با صحبت های لورین هم نمی‌دونم چطور گروهی متوجه نقص های واضح اون و خلاف واقع بودن آشکار برخی از ادعاهای اونا نشدن.

    pacman remasteredBrainiac( خداحافظ )گیمری عادیAQUARIUS
  • AVALON گفت:

    من مخالف سرویس ها نیستم (خیلی چیز خوبیه از دید من ) من از شیوه رشد این سرویسا خوشم نمیاد که رسما کل ناشر های بزرگ رو بخری بیاریشون تو سرویست صنعت ویدئو گیم نباید یک پارچه شه رقابت نباید ازبین بره این که همه بازی ها به شکل فرست پارتی وارد سرویست شن در نگاه اولیه جذابه ولی در بلند مدت فاجعس این سرویسا یک محدودیتی توی سود دهی دارن و چه دوست داشته باشیم چه نه این صنعت دست ادمایی هست که بازی براشون اهمیت چندانی نداره فقط سود براشون مهمه اگه سود از یه جایی به اینور کم یا ثابت بشه واکنششون خوب نیستش نتفلیکس زخم خورده همین مشکله

    بهزاد سالمیگیمری عادی
  • HannaH گفت:

    برای درک عدم کارآمدی سرویس های بازی بزرگ در مدت زمان طولانی باید عملکرد سیستم های کوچک با بازی های کوچک رو نگاه کرد. سرویس اشتراکی اپل برای بازی های کوچک به هیچ وجه رشد نکرد. در حالیکه صاحب بزرگترین پلتفرم اجرایی موجود هست.
    سرویس های بزرگ هم همینطور هستن. میزان هزینه تولید بازی های بزرگ، هزینه های جاری استودیوها، هزینه های بزرگ حفاظت اطلاعات و نگهداری شبکه، حق لایسنس ها و تبلیغات، هزیشنه های بسیار بزرگی هستن که با آمار فروش ماهانه ای که معادل فقط یک یا دو بازی موفق هست به هیچ شکلی هماهنگ نیست.
    از سوی دیگه هر خانواده ای کلی هزینه اشتراک پر مصرف مثل نتفلیکس، دیزنی و اسپاتیفای داره که در کنار اشتراک های ظخصی مثل اشتراک های کاری مثل آفیس، یا هزینه بازی های موبایلی جایی برای این هزینه ها نمی گذاره. اونهم وقتی می شه مثل قدیم در سال ۶ یا ۷ بازی خرید، سر فرصت تمامشون کرد و به زندگی هم رسید.
    سرویس های اشتراکی بعیده ناپدید بشن اما حذف بازی های یزرگ روز عرضه، اضافه کردن تبلیغات، بازی های کوتاه سریالی، و مولتی پلیرهای حاوی میکروترنزکشن، تنها راه بقای سرویس ها در سالهای پیش رو هست.

    هیولابهزاد سالمیگیمری عادی
  • MAMAD522 گفت:

    یک چیزی که هست اینه که خرید بازی رو دارن یک چیز مسخره میکنن ، شما قبلا بازی رو میخریدی ، دیسکشم تا وقتی دوست داشتی نگه میداشتی ، واقعا صاحب یک چیزی بودی! الان خرید بازی مثل یک مجوزه که بهت اجازه میدن بازی رو دانلود کنی و بعد بازیش کنی اما میتونن این مجوز رو یک روز ازت بگیرن ، یوبیسافت چند وقت پیش اعلام کرد اکانتایی که برای مدت زیادی ازشون استفاده نشدن رو از رو سرورا پاک میکنه یا الکی شروع کردن به بن کردن کسایی چند ماه یا ساله وارد اکانتشون نشده بودن بخاطر نقض قوانین، یا یکسری بازیا اگر سروراشون خاموش بسه بازی غیر قابل استفادست (همین بازی the day before که در عرض ۴ روز سروراش خاموش شد و بازی تعطیل شد) ،مثالایه زیادیم هست و البته مثالایه نقض زیادیم مثل خرید بازی از استیم که خیلی حس بهتری میده ولی مشخصا اینکه تو یه بازی رو میخریبعد، باید اکثرا به اینترنت وصل باشی تا بتونی وارد بشی و شرکت سازنده هم خیلی راحت میتونه از سرویساش محرومت کنه ، حس مالکیت رو به آدم نمیده….

    بهزاد سالمیگیمری عادی
  • . گفت:

    ولی فنبوی های ایکس فن اینجا معتقدن آینده صنعت گیمه 😂

    هیولابهزاد سالمیگیمری عادی
  • این سرویسا برا ما خوبه اما نه اونقدر بیشتر برا کشورایی خوبع ک دلار توشون انقدر بالا نیست چون من اگه قرار باشه چند میلیون پول بدم بازی هایه شانسی بازی کنم ترجیح میدم همون پولو بدم ظرفیت چنتا بازی سوم بگیرم ب انتخابه خودم هیچوقتم از بین نمیرن و ماله خودمم تازه میتونم بفروشم

    گیمری عادی
تحلیلگر: سرویس‌های اشتراکی بعید است به یک مدل غالب تبدیل شوند