مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند

مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند

علیرضا محمدی
۱۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند

هدف مایکروسافت (Microsoft) از صنعت ویدیو گیم تنها به کنسول‌های خانگی محدود نمی‌شود، بلکه رایانه‌های شخصی، موبایل‌ها و فضای ابری را نیز در بر می‌گیرد.

نکات برجسته

  • مایکروسافت ممکن است رویکرد متفاوتی نسبت به رقبای خود داشته باشد که بر روی انحصار تمرکز دارند.
  • با توجه به شایعات اخیر، مدیرعامل مایکروسافت اشاره می‌کند که رویکرد بزرگتر چندپلتفرمی برای ایکس باکس، یک راه پیشرو خواهد بود.
  • عناوینی مانند Call of Duty اولین مورد از این رویکرد هستند، اما می‌توانیم انتظار موارد بیشتری را نیز داشته باشیم.

انحصاری کردن محصولات همیشه یک روش مرسوم برای افزایش فروش کنسول‌ها بوده است و به کاربران مختلف اجازه داده تا از عناوین انحصاری روی پلتفرم خود لذت ببرند. IPهایی مانند God of War ،Mario و Halo نشان‌دهنده رویکرد مورد بحث برای هر سه قطب اصلی این صنعت هستند، اما به نظر می‌رسد ایکس باکس رویکرد متفاوتی را امتحان خواهد کرد.

بر کسی پوشیده نیست که ایکس باکس سعی دارد پلتفرم بازی خود را به یک اکوسیستم برای گیمرهای سراسر دنیا تبدیل کند. شایعات اخیر حاکی از آن هستند که انحصاری‌های بیشتری از ایکس باکس می‌تواند بر روی پلتفرم‌های رقیب منتشر شود و به نظر می‌رسد ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت، به رویکرد مشابه‌ای اشاره می‌کند.

از آنجایی که ایکس باکس برای رقابت با پلی استیشن و نینتندو تلاش می‌کند، باید راه‌های جدیدی برای نوآوری و تکامل پلتفرم خود بیابد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مورد آینده ایکس باکس می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم اکنون توانایی انجام کاری را داریم که همیشه برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، یعنی ساخت بازی‌های عالی و ارائه آن‌ها به مردم در تمام پلتفرم‌ها، یعنی ایکس باکس و کنسول‌ها، کامپیوترهای شخصی، تلفن‌های همراه و فضای ابری.

در جریان مصاحبه اخیر، از مدیرعامل در مورد تجارت و آینده ایکس باکس سوال شد. او پاسخ داد که ادغام با اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، ایکس باکس را در مسیر رسیدن به اهدافش قرار داده است. به گفته ساتیا نادلا، هدف نهایی، آوردن بازی‌ها به تمام پلتفرم‌ها است.

اظهارات مدیرعامل در این زمینه بسیار جالب است. استفاده از عبارت «ایکس باکس و کنسول‌ها» نشان می‌دهد که مورد دوم به پلتفرم‌های رقیب مانند پلی استیشن و نینتندو اشاره دارد.

مایکروسافت قبلاً این رویکرد را آزمایش کرده است. سال گذشته، در حالی که محصولات انحصاری مانند Starifeld و Hi-Fi Rush برند ایکس باکس را تقویت کردند، عناوین فرست پارتی‌ای مانند Minecraft Legends برای پلی استیشن منتشر شدند.

ممکن است در آینده شاهد تکیه بیشتر ایکس باکس به این رویکرد باشیم. با این حال و با وجود اشاره مدیرعامل مایکروسافت به تصاحب اکتیویژن بلیزارد، می‌توان به تاثیر بازی‌هایی مانند Call of Duty اشاره کرد که ایکس باکس را به یک ناشر چندپلتفرمه تبدیل می‌کنند.

از آنجایی که ایکس باکس ظاهراً قادر به جبران موقعیت از دست رفته در برابر پلی استیشن نیست، مایکروسافت احتمالاً به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده است.

کهنه‌کاران صنعت مانند نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) معتقدند که کنسول‌ها تا چند سال دیگر منسوخ خواهند شد و مصرف‌کنندگان به سمت گیمینگ ابری جذب می‌شوند. ایکس باکس در حال حاضر یک رهبر در این بخش است و رویکردش می‌تواند به آن کمک کند تا جایگاه خود را به عنوان یک نیروی غالب در آینده تضمین نماید.

با توجه به افشای اطلاعات اخیر، Hi-Fi Rush از جمله بازی‌هایی است که به سایر پلتفرم‌ها می‌رود. عناوینی مانند Call of Duty نیز به طور غیرقابل تصوری در پلی استیشن محبوب هستند، بنابراین ساتیا نادلا احتمالاً ارائه محتوای بدون انحصار را برای چنین IPهایی در نظر دارد.

با این حال، بیان چنین اظهاراتی و ابهام در برنامه‌های انحصاری ایکس باکس باعث شده است که بسیاری از افراد منتظر بیانیه‌ای روشن باشند.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

fanboy hunter∞DARKSIRENیه گیمر سادهHannaHAMIR 007Alan Wake3doImmortal SpartanMR147o0ashil0oCambyses The ThirdجاویدمMHNحمیدرضا فروزاندکتره گیمفاM.MTerfankarimiMinecrosoftMicolash the judgemore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند
مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Zabi گفت:

    تمام پلتفرمها به غیر از دماوند و فیروزکوه (پلی استیشن)

    nemesis∞Cambyses The Thirdیه گیمر سادهNOO.BAmir(PC & PS4)MmdKayatمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Brainiac( خداحافظ )more
  • Homayoun گفت:

    دیگه وقتی خود نادلا میگه تا ۲۰۲۷ ایکس باکس قراره ناشر تردپارتی بشه ظاهرا امر اجتناب ناپذیره که به سرنوشت سگا دچار بشه

    halkerAXEUSnemesis∞BaBa WossCambyses The ThirdNOO.BAnnyمترسک ( pc gamer ) 💚Iliyamore
    • MR147 گفت:

      این خیلی با سرنوشت سگا فرق داره، سگا چاره ای نداشت، مایکروسافت برای پیشرفت میخواد وارد پلتفرم های مختلف بشه، فکر میکنم بیشتر منظورش دستگاه های وی آر و کلاود گیمینگ و… بوده تا پلی استیشن.
      اونا به این عقیده ان که تمام کنسول ها تا چندسال آینده منسوخ میشن، نه فقط ایکس باکس.

      AXEUSHomayounCambyses The ThirdNOO.BAnny
    • Mahdi Sam گفت:

      یه فرق ریزی داره، اونم اینه که قرار نیست به سگا تبدیل بشه قرار همون راهی رو بره که office رفت، رو پلتفرمای رقیب هم هست و دلیلش ضعف پلتفرم خود مایکرو نیست، بلکه سودش برای ماکرو هست

      Lone WolfHomayounBaBa WossCambyses The Thirdیه گیمر سادهNOO.BDanganronpaAnnyمترسک ( pc gamer ) 💚Iliyamore
  • Emmat گفت:

    مشکلی با مولتی پلتفرم شدن بازی های مایکروسافت ندارم ولی یک اما بزرگ داره ، عناوین مثل Hi-fi rush واقعاً با کیفیت هستند و منحصربفرد ولی اکو سیستم میکروسافت بازی های دیگه مثل Hi-fi rush داره که من که نینتندو دارم جذب بشم ؟ در عین این حالی Hi-fi rush کمک بزرگی هست به نینتندو مخصوصاً اگر روی کنسول بعدی باشه در حالی که مایکروسافت سود می‌کنه داره نینتندو رو قویتر می‌کنه و اینکه ایکس‌باکس باید تقویت برند انجام بده همه ایکس‌باکس رو با halo میشناسند مایکروسافت باید از قدرت این IP استفاده کنه و دست استودیو های درست بده و اگر می‌تونه مخاطب پیدا کنه روی کنسول دیگه فرصت رو استفاده کنه مگه اینکه طرف مقابل بیشترین سود رو ببره!

    AXEUSNOO.BAnnyIliyaخیار در شوک عظمت سیامک انصاری از بایاBrainiac( خداحافظ )Leper KingالطائرMahdi SamImmortal Spartanmore
    • bbb103 گفت:

      صحیح حالا که تحلیلت تموم شد بزار بازی رو بدن افراد بیشتری لذت ببرن
      یارو ۴ تا از بزرگترین ناشر های دنیا زیر دستشه فقط یک بلیزاردش دلیل سیستم های ۴ ۵ هزار دلاری خیلی هاست بعد شما نگرانی که ای پی هاش حیف شن؟
      شل کن لذت ببر

      Cambyses The ThirdAVALONAnnyخیار در شوک عظمت سیامک انصاری از بایاLeper Kingالطائرkiller of trollsRezaایسگاه ۵
    • Perfect گفت:

      Ori هستش یا Psychonauts درسته هم سبک نیستن ولی خب…

      Cambyses The ThirdNOO.BBrainiac( خداحافظ )الطائرkiller of trolls
    • Reza گفت:

      تقویت شدن و نشدن نینتندو برای مایکروسافت مهم نیست
      رقابتی نیست
      چ ربطی ب سود طرف مقابل داره این داستان🤦
      استراتژی اینا بزرگتر از رقابت با شرکتایی تو این سایزه بخدا
      نمیدونم چرا انقد مقاومت میکنید تو فهمیدن اینکه اینا تو فروش کنسول رقابت نمیکنن

      Cambyses The Thirdمترسک ( pc gamer ) 💚خیار در شوک عظمت سیامک انصاری از بایاBrainiac( خداحافظ )Leper Kingالطائرkiller of trollsMahdi SamLone Wolf
      • Emmat گفت:

        دقیقاً این چیزی هست که مایکروسافت باید توجه کنه توی نسلی که نینتندو پر فروش‌ترین کنسول خانگی اش رو داشت مایکروسافت مجبور شد برای گند کاری حلقه قرمز ایکس‌باکس ۱.۱۵ میلیارد دلار خرج کنه و فقط این نیست ایکس‌باکس با بزرگ شدن خرجشون هم بزرگ میشه اکتیویژن ۱۷۰۰۰ نفر کارمند داره و بتسدا هست و خود ایکس‌باکس استودیو هست و … همه این افراد دستمزد میگیرند ، اضافه حقوق می‌گیرند و انواع دیگه دستمزد و این رقم گنده از سود ایکس‌باکس کم می‌کنه در حالی که ممکنه ایکس‌باکس رشد داشته ، دقیقاً همون مشکلی که سونی داره بازی ها دارند بیش از حد گنده می‌شوند برای سود دهی باید مرز های هفت صفری رو رد کنند تا به سوددهی برسند ، حالا من موندم با کدوم استراتژیکی میخواد هم از سوددهی کنسول بزنه هم سعی کنه گیم پس رو ارزون نگه داره و به سوددهی برسه!

        AnnyHannaHایسگاه ۵RezaLeper King3do
        • Reza گفت:

          مایکروسافت بزرگترین کمپانی دنیاس
          هیچوقت دنبال سودی ک نینتندو و سونی دنبالشن نیست
          رقابتی تو فروش کنسول نیست (از روزی ک روی پی سی بازی دادن روز عرضه)
          سونی مشکلش متفاوته با اکس باکس ، بازیای بزرگ اکس باکس میشن کالاف و الدر اسکرولز بعدی(قبلی شصت میلیون فروخته شده) و… راجب این بازیا مسلما فروش شکست نمیخوره
          بیشترین درآمد گیمینگ اینا میشه کندی کراش و کالاف و ماینکرفت و…
          اون تعداد کارمندی ک میگی رو و بعنوان مشکل جلوه میدی ، هرساله جزو هزینه های abk ازش اسم برده شده و با این حال سود وحشتناکی می‌داده کمپانیشون (سالی ی کپکام سود اوناس فقط) ، این ک نمیشه مشکل ، این میشه فرصت
          همین الانشم از همه شرکتایی ک نام بردی سود ده ترن زیرمجموعه های اینا
          اینا مسیرشون چیز دیگس ، مسلما گیمپس قابلیت اینو داره ک ب حدی پولساز باشه ک اعداد و ارقام درامد الانش خنده دار باشه
          اتفاقا بنفع مایکروسافته سرحال بودن سونی و نینتندو ، راحت تر خریداشو میکنه اینطوری
          شما خودت یکم راجب شیوه های درامدزایی سرویس های اشتراکی سرچ کن ، مخصوصا در گیمینگ
          وقتی سرچاتو کردی متوجه میشید ک اینا رندوم پول خرج نمیکنن و من و شما نباید نگران پول اینا باشیم

          Cambyses The ThirdAnnyمترسک ( pc gamer ) 💚
      • حس می کنم اینم قراره مثل ویندوز شه……یعنی فروش بیشتر هزینه کمتر

        Anny
  • Lu Bu گفت:

    مایکروسافت بدنبال حداکثر یوزر و حداکثر درآمد هست ولی ن به هر طریقی . فقط با گیم پس .ما دیدیم ک همزمان با عرضه متا کوئست ۲ تموم بازیهای ایکس باکس روش قرار گرفتن و حتی بازیهاشو به سرویس های ابری رقیبهاش هم اختصاص داده .
    یه جا دیدم اگ اشتباه میگم بگید ک ایکس با فروش کنسول کمتر یوزر ماهانه بیشتری داشت اونجا زده سونی یوزر ماهانه ۱۲۰میلیون ایکس باکس ۱۵۰ میلیون .
    بنظرم ایکس باکس به دنبال حداکثر یوزر ک چیزی حدود دویست سیصد میلیون هست ک با فروش کنسول به تنهایی به هیچ عنوان نمیتونه بدست بیاره هست .
    ولی باید حساب شده کار کنه بخواد بازیهای سیستم سلر رو به سمت رقیب بفرسته باید سی درصد سود به رقیب بده و از این سمت هم با ریزش شدید فروش کنسول مواجهه میشه .
    تنها صورتی ک ایکس باکس می‌تونه بیخیال کنسول بشه توافق سر گیم پس و آوردنش رو پی اس خواهد بود ک بازم سونی موافق نیست
    پس هرجور نگاکنیم این کار نشدنیه . و زیاد پیگیرش نباشید

    AnnyA,,shایسگاه ۵الطائر3doMahdi Samکفتر گیمینگMr abdafshanGOD OF WAR 3more
  • فکر میکنید چرا ایلان ماسک توییتر رو به x تغییر نام داده شک نکردید که داره همکاری میشه بین مایکروسافت و ایلان ماسک سر پروژه استارلینک؟
    وقتی شما از طریق استارلینک تو هر کجای زمین میتونی به نت با پینگ و سرعت مناسب و همینطور حجم نامحدود دسترسی داشته باشی چرا از کلود استفاده نکنی ؟ 😏
    واقعا خوشحالم که این اتفاق داره میوفته و مشتاقانه منتظرم و امیدوارم خیلی زود اتفاق بیوفته و بتونم استفادع کنم از این تکنولوژی و مزیت خوب 💚🙏

    ∞AnnyKayatالطائر3doHadesایسگاه ۵
  • اصلا با اینکار ماکروسافت موافق نیستم باعث از بین رفتن رقابت بی کیفیت شدن بازی ها میشه کال اف دیوتی اخرین نسخش یک زنگ خطری بود کمپین سه ساعته نداشتن روح در بازی ها وقتی اشباع بشه و رو هز پلتفرم بشه بازی کرد سرویس های اشتراکی قطعا هممون طرفدارشیم و پیشنهاد جذاب و اقتصادی هست ولی تا وقتی موافق هستیم که به کیفیت بازی ها ضربه وارد نشه و ناشر اونقدر سود بکنه که انگیزه داشته باشه برای کار بعدی با کیفیت زمان بیشتر صرف ساخت بازی بشه روش سنتی این خوبی رو داره ولی وقتی فقط هدف ساخت یک بازی بشه که میدونه رو سرویس میره سودی نداشته باشع واسه ناشر میگه چرا هزینه کنم چرا مثلا با فلان بازی ساز و هنرپیشه معروف و صداپیشه کار کنم دویست سیصد میلیون فقط هزینه بازیم بشه با مارکتینگ ششصد هفتصد میلیون واسه اینکه بره زو سرویس و من با صد بیست سی دلار در سال بازی دویست تا بازی دسترسی داشته باشم و بازی که یک میلیارد دلار هزینه شده با تبلیغات قاطی اون دویست تا بشه که تازه خیلی هاش اثار مستقل هستن ؟اصلا فکرش ادمو شوکه میکنه وای به حال اون ناشر

    AnnyRichmanالطائر3do
  • با توجه به آمار فروش لو رفته بازی های ps تو هک اخیر اینسامنیاک و فروش دور از انتظار تعدادی از بازی ها و حتی ضرر ده بودن بعضی ها مثل ratchet و ضمن اینکه رویکردهای اشتراکی مثل گیم پس به فروش بازی ضربه هم می‌زنند و همچنین فروش نه چندان خوب کنسول Xbox در مقابل کنسول ps دیگه خودتون وضع فروش بازی های فرست پارتی Xbox رو محاسبه کنید…
    همه اینها آدم رو به این می‌رسونه که Xbox یکجورابی چاره ای جز این تغییر رویکرد نداره یعنی گسترش ایپی های خودش.
    تازه گزارش های اخیر هم بر این موضوع تاکید میکردن که بازار سرویس های اشتراکی رو به افول هست و توسعه دهنده های خرد هم کمتر به اضافه شدن بازی هاشون به این سرویس ها علاقه مند هستند.

    AnnyDanganronpaمترسک ( pc gamer ) 💚ایسگاه ۵الطائر3doRezaMr abd
    • به نظر شما چی میشه اخر این وضع از یه طرف سرویس های اشتراکی مثل گیم پس و یوبی سافت میگه باید عادت کنید به این مدل تجاری از یه طرف ناشرا بیشتر تمایل ندارن حق هم دارن هزینه کردن میخان زودتر اصل پولشون دربیاد به سود برسن طبق تارگتی که تعریف کردن برای خودشون خوب سرویس ها هم سود ده نیستن بیشتر پلیر ده هستن اونم وقتی به پول میرسه تاثیر داره که پرداحت درون برنامه داشته باشه اونقدر جذاب باشه که گیمر هزینه کنه ادم از همین میترسه بازی فقط مثل یه خط تولید بشن که نه زمان نه هزینه صرفشون بشه عمقش بری فاجعه میشه به نظرتون مدل سنتی ماندگار هست؟هر جور فکر کنی منطقی ترین هست نمیدونم ارزها دیجیتال در اینده شاید حرف تازه ای در پرداخت ها و خریدها سریع تر نتیجه سودهی زودتر برسن رابطه بین تهیه کننده و پرداختی ها مشتری و ناشر فصل جدیدی تعریف بشه

  • o0ashil0o گفت:

    منطقی بخوان فکر کنن باید اینکار رو بکنن به سود خودشونم هستش مسلما ایکس باکس دیگه نمیتونه به پی اس و نینتندو برسه پس چرا نقطه قوتش که گیم پس هست رو نیاره رو این پلتفروم ها که به نفع همه باشه

    AnnyDanganronpaمترسک ( pc gamer ) 💚الطائر3doMahdi Samkiller of trollsRezaلطفا این آکانت رو حذف کنیدMR147more
    • تعریف شما از «به پی اس و نینتندو رسیدن» یعنی فروش؟ ما دیگه تو دههٔ نود زندگی نمی کنیم که موفقیت یه پلتفرم به فروش سخت افزار وابسته باشه ؛ اون دو تا شرکت دیگه هم فروششون به برکت فن بیس پایه ثابته که جنگ جهانی هم راه بیفته میرن کنسولشو میخرن ، وگرنه اگه به کیفیت خدمات باشه هیچ حرفی واسه گفتن ندارن (مخصوصا سونی توی ارزش سرویس نسبت به قیمتش) – همین الان درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت بیشتر از Tencent و بخش پلی استیشنه ؛ بماند که این نسل مایکروسافت سه چهارتا آی پی جدید تا حالا داده ، در حالی که سونی غیر از sequel و ریمستر کار دیگه ای نکرده و چیزی به نام ریسک پذیری عملا براش معنی نداره – موفقیت به اینه جناب ، نه اینکه n میلیون کنسول فروختیم

      تریس مری گلدیه گیمر سادهAnnyDanganronpaمترسک ( pc gamer ) 💚Iliya
  • یکسری گیمای آنلاین محور رو میده مثل همین ماینکرفت و کالاف برای بقیه پلتفرم ها و چند پلتفرمی نگه میداره

    استارفیلد و hi fi rush و sea of theives و بقیه گیمای انحصاری اکوسیستم خودش باقی میمونن سونی فنا یکساله گیم ندارن براش خواب الکی دیدن چشمشون افتاده مایکروسافت گیماش رو بهشون بده از بی بازی بودن در بیان

    AnnyAmsc
  • King گفت:

    از آنجایی که ایکس باکس ظاهراً قادر به جبران موقعیت از دست رفته در برابر پلی استیشن نیست، مایکروسافت احتمالاً به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده است..
    این که خیلی واضح بود ایکس باکس هرگز توان رقابت با پلی استیشنو نداره. قابل توجه جعبه فنا. تحویل بگیرید😄

    MinecrosoftAnnyDanganronpaIliya
  • Nion گفت:

    مایکروسافت اینقدر بی شاخ و دم شده که اگر همین الان بازیهاش رو انحصاری کنسول خودش بکنه ( برای کامپیوتر منتشر نشه ) می تونه همپا و حتی بیشتر از سونی کنسول بفروشه … منتها چون ویندوز هم پلتفرم مایکروسافت حساب میشه، پس سیاستش تفاوت داره …

    وقتی با ۷۰ میلیارد دلار اکتی بلیزارد رو خرید بدون اینکه بازیهاش رو انحصاری کنه مشخصه که اصلا فروش کنسول براش اولویت آخره…

    مایکروسافت میخواد گیم پس رو به یک پلتفرم بدون رقیب تبدیل کنه که موفق هم میشه … کال رو میاره گیم پس و مخاطب گیم پس رو بالا میاره ، از اون طرف روی پلتفرم رقیب منتشر می کنه تا سود بیشتر کنه …

    البته این موضوع یک قسمت کوچک و سطحیه ، مگر نه مایکروسافت هدفش اینه که قطب اصلی صنعت گیم بشه تا جایی که سونی و نینتندو رو محتاج خودش کنه …

    وقتی بیش از نصف ارزش کل سونی رو فقط برای خرید یک ناشر خرج می کنی پس سیاست کلانی پشتش هست …

    Lone Wolfیه گیمر سادهAnnyA,,shایسگاه ۵مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Brainiac( خداحافظ )Leper Kingarminالطائرmore
  • Dementor گفت:

    با این کارش کم کم انحصار گرایی رو از بین میبره

    Anny
  • اگر بخوان بازی هارو روی پلت فرم هایی که هیچ کنترلی بر اونها نمیتونن داشته باشن ،عرضه کنن ،در آینده قطعا ضربه میبینن از این قضیه ….. وقتی خودت پلت فرم داری ،هیچ لزومی نداره ،پلت فرم های رقیب رو پرورش بدی !

    Rebel2292Anny
  • HannaH گفت:

    مایکروسافت همزمان تلاش کرد اپل و سونی بشه و توی هیچکدام موفق نبود. در حالیکه عملکردش به عنوان ناشر نرم ازار فوق العاده است. جالا هم می تونه تبدیل به نسخه بسیار بزرگتر از EA بشه، و در ضمن اگر مولتی پلتفرم بشه بدون درگیری های حصوقی تصاحب های بیشتری انجام بده و سهمش از بازار رو بالاتر ببره. البته با تحلیل های سایت و مقاله دو روز پیش فرق داره اما ظاهرا نظر خود کایکروسافت به این نزدیکتره.

    ∞گرگ غرب وحشیAnnyDanganronpaمترسک ( pc gamer ) 💚
  • ABDVD گفت:

    یکم این قائله واسم ترسناکه
    کنسول زدن واسه این شرکت دیگه معنای خاصی نداره په بعیدم نیس بخواد بجاش خدماتشو گسترش بده و به عنوان ی ناشر فعالیتای گسترده تری رو نسبت به رقیب در پی بگیره
    از خیلی جهات حرکتیه که واقعا نسبت به رقیب برتری داره ولی خب نبود ی کنسول دیگه تو اون حوزه از بازار واقعا ی چیز نسبتا غیرقابل باورو کمی ترسناکه
    ببینیم چی میکنه این ماکرو

مایکروسافت به یک رویکرد چندپلتفرمی بزرگتر برای ایکس باکس اشاره می‌کند