گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا

گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای

سعید نیکبخت
۰۱:۴۳ ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا

امروز دومین روز از نمایشگاه بازی های رایانه ای بود و کنفرانس ها ونشست های خبری نیز در این نمایشگاه برگزار شد.من به همراه آقای نوروزی به یکی از این نشست های خبری که در رابطه با بازی های ساده یا به اصطلاح Casual بود رفتیم و برای شما گزارشی از عنوانهای معرفی شده در این نمایشگاه تهیه کردیم که درادامه ی مطلب میتوانید آن را مشاهده نمایید.

پس از تاخیری پانزده دقیقه ای،اولین بازی ای که به نمایش در آمد عنوان نبرد فانتزی بود.زمانی نام این بازی نبرد جنگاوران بود،اما به دلیل صلاح دید سازندگان نام این عنوان تغییر یافت و به نبرد فانتزی تغییر پیدا کرد.سبک این بازی به مانند نقطه بازی کلاسیک است و شما باید در یک کتابی که به دوصفحه تقسیم شده است،کاراکترها و ابزارهای خود را بچینید و با حریف مقابل یا هوش مصنوعی بازی به مبارزه بپردازید.

این بازی دارای سه کاراکتر به نام های:سرباز،اسنایپر و بازوکایی(نام آن امکان دارد تغییر کند) میباشد.قابلیت امتیاز و پوینت نیز در بازی وجود دارد و میشود با این پوینت های بدست آمده،مهارت ها یا Skill های جدید برای کاراکتر خود بخرید.

در این بازی،چهار فرصت برای شما وجود دارد تا به حریف خود ضربه بزنید،اما اگر این چهار فرصت را از دست بدهید باید منتظر عواقب آن بمانید.سازندگان این کار را برای هرچه هیجانی تر شدن بازی انجام داده اند و به شخصه نیز فکر میکنم که این بازی تا مدت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

ساخت این بازی چهار ماه به طول انجامیده که سه ماه آن صرف ساخت گیم پلی و گرافیک و یک ماه دیگر صرف برنامه نویسی آن شده است.همچنین سازنده ی این بازی نیز اعلام کرد که شما می توانید به صورت دو نفره نیز به بازی کردن این عنوان بپردازید.

ابزارهای این بازی به مانند تانک و هلی کوپتر به صورت ۳D از آنها عکس گرفته شده و در داخل بازی قرار داده شده اند.این بازی دو ماه دیگر  به صورت دیجیتالی و فیزیکی عرضه خواهد شد.

img 3378

عنوان نبردفانتزی یک بازی جدید در سبکی کاملا جدید از خاطره ای قدیمی خواهد بود

 

بعد از استراحتی دو دقیقه ای،نوبت به معرفی عنوان بعدی شد.نام این بازی شوفر(Shofer) بود و شرکت ژوریوان که یک شرکت کردستانی است وظیفه ی ساخت آن را بر عهده دارد.درابتدای کار،تریلری از عنوان آزمایشی این عنوان که در سبک ریسنگ است به نمایش گذاشته شد.

بعد از آن مدیر ساخت این بازی بر روی صحنه آمد و درباره بازی اطلاعاتی داد.این استودیو از سال ۸۵ کار خود را با عنوان شهردار شروع کرد،اما این عنوان که در سبک استراتژی بود به خاطر مشکلات ناشر کنسل شد.

اما این استودیو از سال ۸۶ الی ۸۷ شروع به کار شبیه سازی سه بعدی پنج عمارت کردستان کرد،که بازی آنها با نام ولدی که یک مسابقه ی تلفنی نیز بود در یکی از شبکه های استان کردستان پخش شد.

کار ساخت این بازی از سال ۸۹ الی ۹۰ آغاز شد.تیم پروژه ی این عنوان،بیش از ده هزار عکس از ماشینها و مکان های مختلف برای قرار دادن در این بازی گرفته اند.

داستان در این بازی به صورت محور است،در مسیر بازی،شخصیت اصلی بازی به صورت ناخواسته وارد باند قاچاق می شود که بعد از مدت ها متوجه می شود که خودش عامل این کارها بوده است و بعد تصمیم  میگیرد کارهای خود را جبران کند.پس از آن مدیر فنی این استودیو بر روی صحنه آمد و در رابطه با مراحل تولید این عنوان توضیحاتی داد.

img 3396

در این بازی از مدل های واقعی و سه بعدی اتوموبیل ها بهره بردیم و تا حدود زیادی،محیطها را شبیه سازی کردیم

بازی در مرحله ی پیش تولید به سر می برد و تا به امروز تنها بر روی محیط ها و هندلینگ ماشین ها کار شده است.لوکیشن اصلی بازی در این عنوان رشته کوه های زاگرس است و همچنین ۸۰ درصد محیط ها به مانند واقعیت در بازی قرار گرفته اند.همچنین ۳۰ عدد ازاتومبیل های عامه پسند به صورت ۳D عکس برداری شده و به صورت واقعی در بازی قرار خواهند گرفت.

پس از آن خبرنگار گیمفا  از ایشان پرسیدند که آیا از ریسینگ های موفق امروزی برای ساخت بازی خود الهام گرفته اید که ایشان جواب دادند:

بله.بازی هنوز در مرحله ی پیش  تولید به سر میبرد و ما از ایده های موفق و عالی نیز الهام گرفته ایم.

گیمفا:آیا  ماشین ها در بازی لایسنس شده اند؟

بله.در حال انجام این کار هستیم.

پس از آن اعلام شد که این بازی با موتور UDK ساخته شده است و در نوروز ۹۳ نیز عرضه می شود.

به شخصه چیز خاصی از این بازی در قیاس با عناوین موفق و فوق العاده ی امروزی ندیدم.

 

بعد از آن نوبت به یک بازی ریسنگ دیگر شد.این بازی هلیوم نام دارد و به تهیه کنندگی بازی سازان جوان در حال توسعه است.در این بازی تنها ۴ ماشین وجود دارد و هرچه بیشتر مراحل را طی کنید بازی سخت تر میشود و احتیاج به مهارت بیشتری خواهد داشت.تنها کار شما نیز در طول این مراحل رد کردن از مانع های مختلف است.

در ابتدای کار این بازی ۱۶ مرحله بوده که برای اینکه این شرکت میخواهد این بازی را تجاری کند و به بازار عرضه کند آن را به ۱۱ مرحله ی ناب تغییر داده است(به گفته ی خودشان!).

سازنده ی این بازی اعلام کرد که شما باید از مراحل اول تجربیات را کسب کنید تا بتوانید مراحل آخر را به پایان برسانید.برای به پایان رساندن مراحل  تایم مشخصی در نظر گرفته شده که اگر نتوانید در این مدت زمان مرحله را به پایان برسانید باید آن مرحله را از اول شروع کنید.این بازی نیز تنها برای PC عرضه خواهد شد.

img 3399

هلیوم یک بازی مستقل دانشجویی است

نوبت به نمایش آخرین بازی رسید.نام این بازی عشق و نفرت بود و شرکت New Folder نیز در حال ساخت آن است.سال گذشته یک نمونه ی آزمایش از این بازی ساخته شده و در نمایشگاه بازی های رایانه ای به نمایش گذاشته شده که با استقبال بی نطیری نیز رو به رو شده بود و جایزه ای نیز از طرفین مسئولین نمایشگاه در یافت کرد.این بازی نیز مفتخر است جایزه ی بازی برتر آسیا را از آن خود کرده است.

همین امر تیم سازنده را مجاب کرد تا به ساخت کامل این بازی دست بزند.داستان این بازی در رابطه با زن و شوهری است که ابتدا تصمیم دارند یکدیگر رابکشند اما جریاناتی در این بازی اتفاق می افتد که در مرحله ی آخر این دو دوباره عاشق یکدیگر می شوند.سبک این بازی نیز پلتفرمر است و روایت داستانی نیز به مانند فیلم های چارلی چاپلین است.کلیت گیم پلی این بازی بر این اساس است که شما باید تله هایی که بر سر راه شخصیت مونث قرار گرفته است را بردارید و به او کمک کنید تا از این موانع عبور کند.

این بازی تا یک ماه دیگه به صورت دیجیتال عرضه خواهد شد.همچنین بازار اصلی فروش این عنوان نیز،بازارهای خارجی است.

 

دومین روز از نمایشگاه نیز گذشت و گزارش که ما امروز برای شما تهیه کردیم در رابطه با بازی های ساده و Casual بود.در روزهای آینده با ما همرا باشید تا شما در اطلاع آخرین خبرهای نمایشگاه قرار دهیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا
گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارشی از کنفرانس خبری بازیسازان در نمایشگاه بازیهای رایانه ای - گیمفا