رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های harry potter

هشت اثر سینمایی در مجموعه فیلم‌های Harry Potter ساخته شدند که به رتبه‌بندی آن‌ها می‌پردازیم.

فرنچایز «هری پاتر» پدیده‌ای جهانی به شمار می‌رود که نظیر آن بسیار کم است. حدود ۱۷ سال از زمانی که آخرین کتاب این مجموعه منتشر شده بود و همچنین ۱۳ سال از زمانی که آخرین فیلم آن به روی پرده سینماها آمد، می‌گذرد و هنوز نیز این فرنچایز همانند گذشته قدرتمند و برجسته است. فرنچایز هری پاتر به تم پارک‌ها، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر گسترش پیدا کرده است. با اینکه اظهارات نویسنده رمان‌ها یعنی جی کی رولینگ روی شهرت وی تأثیر گذاشته اما به نظر می‌رسد که این فرنچایز همچنان در بین مخاطبان ارزشمند است. اما باید گفت که فرنچایز هری پاتر فقط به کتاب‌ها خلاصه نمی‌شود. پس از اینکه چهارمین کتاب از این مجموعه به چاپ رسید، هالیوود به‌سرعت به سراغ ساخت اقتباس از این رمان‌ها رفت.

مجموعه فیلم‌های هری پاتر موفق شد تا همان سطح کیفیت کتاب‌ها را در خودش حفظ کند، کاری که معدود اقتباس‌های سینمایی از کتاب‌ها قادر به انجام آن هستند، آن هم نه در یک یا دو تا فیلم بلکه در هشت اثر سینمایی. فیلم‌های هری پاتر آنچه که خوانندگان کتاب در ذهن خودشان رؤیاپردازی می‌کردند را به نمایش در آورده‌اند. این آثار سینمایی همانند رمان‌ها تکامل و رشد پیدا کردند و چهار کارگردان مختلف سکان ساخت این آثار را در دست داشته‌اند و همین نیز سبب شده تا جنبه‌های مختلفی را داشته باشند و این در حالی است که هیچ داستان، کاراکتر یا تداومی از کتاب‌ها در فیلم‌ها نادیده گرفته نشده است.

این دستاورد بسیار مهم و خارق‌العاده‌ای است و اینکه لزوماً فیلم کاملاً بدی در این مجموعه وجود ندارد، سبب شده تا بسیار چشمگیر نیز باشد. مطمئنا بسیاری از افراد به تماشای فیلم‌های هری پاتر نشسته‌اند و این در حالی است که طرفداران سرسخت این مجموعه نیز مطمئنا چندین مرتبه از تماشای آن‌ها لذت بردند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.

۸. فیلم Harry Potter and the Chamber of Secrets

فیلم هری پاتر و تالار اسرار harry potter and the chamber of secrets
فیلم Harry Potter and the Chamber of Secrets

فیلم «هری پاتر و تالار اسرار» با مدت زمان ۱۶۱ دقیقه‌ای طولانی‌ترین فیلم این مجموعه به شمار می‌رود چراکه این اثر سینمایی آخرین اثر این مجموعه بوده که تلاش داشت تا همه چیز از کتاب‌ها را درون خودش جای بدهد. کارگردان کریس کلمبوس دنیایی که در فیلم اول به زیبایی ساخته بود را با دنباله‌ای کمی تیره‌تر و با داستانی سنگین‌تر گسترش داده بود و با اینکه این اثر سینمایی به خودی خود فیلم بدی نیست اما قطعاً پرزحمت‌ترین فیلم در این مجموعه بوده است.

اگرچه مطمئنا این اثر سینمایی بسیار طولانی است و در برخی از موارد دچار انحراف می‌شود اما هنوز هم موارد دوست‌داشتنی زیادی در این فیلم وجود دارند. کریس کلمبوس به بهترین شکل ممکن شخصیت دابی با بازی توبی جونز را به تصویر کشیده و به‌خوبی با مرز بین خنده‌دار بودن و آزاردهنده بودن بازی کرده تا یک شخصیت سی‌جی‌آی دوست‌داشتنی و چشمگیر را خلق کند.

کریس کلمبوس همچنین در تعریف بیشتر دنیای جادوگران با مسائلی مانند علت خون خالص و گذشته تاریک هاگوارتز نیز کار بسیار خوبی انجام داده است. اما در حالی که فیلم «هری پاتر و تالار اسرار» به‌اندازه کافی لذت‌بخش است اما به‌اندازه درخشش فیلم‌های دیگر این فرنچایز نیست.

۷. فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1

7 فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ بخش اول harry potter and the deathly hallows part 1
فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1

سخت است در مورد فیلمی قضاوت کرد که فقط نیمی از داستان را روایت می‌کند اما از آنجایی که به‌عنوان یک فیلم جداگانه در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» در نظر گرفته شده، فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش اول» را نیز باید به‌صورت جداگانه ارزیابی کرد. خوانندگان کتاب با ماهیت بی‌هدف سیر کردن نیمه اول کتاب نهایی مشکل داشتند و بسیاری از افراد نیز از این اثر اقتباسی ساخته شده از بخش ابتدایی کتاب انتظار اثری تا حدودی کند را داشتند. در حالی که فیلم «یادگاران مرگ – بخش اول» برای ساعت ابتدایی خودش بسیار جذاب است اما در نیمه دوم خودش آن جریان و قدرتش را از دست می‌دهد.

این به‌خاطر این است که هری با بازی دنیل ردکلیف، ران با بازی روپرت گرینت و هرماینی با بازی اما واتسون در یک شکار بدون جهت هستند و از یک مکان زیبا به مکان دیگری می‌روند و همان‌طور نیز در بین خود مشاجره و دعوا دارند. این تضاد کاراکترها برای زمینه‌سازی پایان عاطفی فیلم «یادگاران مرگ – بخش دوم» ضروری است اما در کل، تماشای این اثر سینمایی و انتظار برای فیلم بعدی اندکی خسته‌کننده و یکنواخت است.

و شاید فیلم بزرگترین مشکل فیلم «یادگاران مرگ – بخش اول» این است که زمان زیادی را برای زمینه‌سازی فیلم بعدی انجام می‌دهد و کمتر به خودش می‌پردازد. این یک ضرورت است و کارگردان دیوید یتس و نویسنده استیو کلووز تا جایی که می‌توانستند آن را به‌خوبی کنترل کردند اما آن‌ها مجبور بودند که در یک فیلم پایه و اساس تمام کار را ایجاد کنند و رون و هرماینی را به سمت نقطه‌ای ببرند که بتوانند احساسات عاشقانه خود را نسبت به هم ابراز کنند، پشت پرده دامبلدور با بازی مایکل گمبون را بیان کنند، یادگاران مرگ را توضیح بدهند و همچنین خطرات ایجاد شده منتهی به نبرد هاگوارتز را دو چندان کنند، آن هم بدون اینکه هیچ کدام از این سرنخ‌های داستانی را به پایان برسانند.

این اثر سینمایی به‌عنوان بخشی از داستانی بزرگتر بسیار خوب عمل می‌کند اما به‌عنوان یک فیلم جداگانه، کاستی‌های بسیار زیادی دارد. البته این به معنای آن نیست که این اثر سینمایی شایستگی ندارد. حتی درخشش‌های جذابی نیز در این فیلم وجود دارند که شامل سکانس شگفت‌انگیز یادگاران مرگ، رقص هری و هرماینی و سکانسی که به بیننده‌ها یادآور می‌شود این کاراکترها هنوز نوجوان هستند. نوجوان‌هایی که سنگینی دنیا را به دوش دارند و برای اولین بار نیز به‌تنهایی دست به کار شده‌اند.

۶. فیلم Harry Potter and the Goblet of Fire

فیلم هری پاتر و جام آتش harry potter and the goblet of fire
فیلم Harry Potter and the Goblet of Fire

این در داستان «هری پاتر و جام آتش» بود که رمان‌ها اولین گام بزرگ به سمت بزرگسالی را برداشتند و نه‌تنها از نظر اندازه بلکه از نظر مقیاس نیز گسترش پیدا کردند و کارگردان مایکل نیول نیز به همین ترتیب نیز با چالش معرفی دنیای جادوگری بسیار بزرگتری از هاگوارتز روبه‌رو بود و این در حالی بود که این اثر سینمایی اولین حضور بزرگ ولدمورت با بازی ریف فاینز در این فرنچایز به شمار می‌رفت. در میان این دو وظیفه سنگین، مایکل نیول کار بسیار درخشانی انجام می‌دهد چراکه او تم «زندانی آزکابان» را از دوران روبه‌رشد نوجوانی انتخاب می‌کند و آن را به قلمرو عاشقانه می‌آورد و به بررسی احساسات ناخوشایند شخصیت‌های نوجوان درباره جنس مخالف می‌پردازد.

او به‌خوبی از عهده این کار بر می‌آید و درامای بسیار زیادی حول محور هری، رون و هرماینی ایجاد می‌کند. دامنه فیلم «هری پاتر و جام آتش» سنگین است و سرعت فیلم در بعضی از جاها کمی دچار مشکل می‌شود اما ضربان احساسی اکت سوم خوب بوده حتی با اینکه ورود ولدمورت آن‌قدرها که باید وحشتناک به نظر نمی‌رسد.

موضوعات این فیلم بازتاب قوس داستانی مجموعه فیلم‌های هری پاتر هستند چراکه او بار دیگر با چالشی غیرممکن روبه‌رو می‌شود که چاره‌ای جز شرکت در آن ندارد. این زندگی هری است؛ او در کودکی به‌عنوان فرد برگزیده مشهور شده و خودش هیچ حق نظری در این باره ندارد و دائماً مجبور می‌شود که به‌خاطر آن وارد عمل شود.

فیلم «هری پاتر و جام آتش» بدون شک بهترین رمان این مجموعه به شمار می‌رود اما اینجاست که همه چیز به هم می‌ریزد؛ فقط به این دلیل که بهترین کتاب است به معنای آن نیست که بهترین فیلم نیز است. کسانی که کتاب‌ها را خوانده باشند، می‌توانند بخش‌هایی که فیلم در آن‌ها کوتاهی کرده است را در ذهن خود مجسم شوند. این اثر سینمایی فیلم بدی نیست و نیول توانسته انرژی بریتانیایی لذت‌بخشی را در آن ایجاد کند اما این اثر سینمایی به‌اندازه دیگر فیلم‌های این مجموعه منسجم نیست.

۵. فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

فیلم هری پاتر و سنگ جادو harry potter and the sorcerer's Stone)
فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

اگرچه ممکن است این اثر سینمایی به‌اندازه بقیه فیلم‌های فرنچایز «هری پاتر» پر زرق‌وبرق، پالایش شده یا تأثیرگذار نباشد اما فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» سزاوار اعتبار زیادی به‌خاطر راه‌اندازی این مجموعه به‌صورت بسیار شگفت‌انگیز و ایجاد یک پایه و اساس خارق‌العاده است، پایه و اساسی که زمینه‌ساز فیلم‌های بعدی این مجموعه بوده است. کارگردان کریس کلمبوس نه‌تنها مسئول انتخاب بازیگران خارق‌العاده این فیلم بوده بلکه دنیای جادوگری را در این اثر سینمایی به نحوی به تصویر کشیده که هم ملموس و هم متحول‌کننده احساس می‌شود.

فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» از نگاه یک بچه ۱۱ ساله روایت می‌شود و بنابراین، این فیلم نسبت به فیلم‌های بعدی کمدی جوان‌تر است اما این کار باعث نشده تا کریس کلمبوس وارد سرزمین فیلم‌های کارتونی بچه‌گانه شود. حتی با وجود اینکه این اثر سینمایی در مقایسه با دیگر آثار از همه مضامین سبک‌تری دارد اما فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» همچنان اثری شگفت‌انگیز است و به‌خوبی فرنچایز هری پاتر را شروع کرده است. ترکیب برنده جذابیت و هوشمندی در سراسر این اثر سینمایی نفوذ کرده و کریس کلمبوس نیز توانسته به‌خوبی پایه دوستی این سه شخصیت اصلی را ایجاد کند و در پایان نیز آن را به یک نقطه اوج برساند که به هر یک از این شخصیت‎‌ها اجازه می‌دهد تا بدرخشند.

۴. فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس harry potter and the order of the phoenix
فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix

فیلم «هری پاتر و محفل ققنوس» اولین تجربه کارگردانی دیوید یتس در این فرنچایز بود. این اثر سینمایی همچنین تنها فیلم در مجموعه فیلم‌های هری پاتر بود که توسط استیو کلووز نوشته نشده است (وقتی استیو کلووز از بازگشت به این مجموعه خودداری کرد، مایکل گلدنبرگ وظیفه نگارش این فیلم را در دست گرفت اما در نهایت استیو کلووز نظرش را تغییر داد و فیلم‌نامه فیلم‌های بعدی را نوشت). با این وجود، این اثر سینمایی بزرگ‌سالانه‌ترین فیلم در این مجموعه به شمار می‌رود.

دیوید یتس به طور ماهرانه مضامین قدرت و فساد را از طریق شخصیت شگفت‌انگیز دولورس آمبریج با بازی ایملدا استانتون مورد بررسی قرار داده است. این شخصیت به طور هم‌زمان منزجرکننده، مهرانگیز و وحشتناک است و تأثیر او در هاگوارتز باعث می‌شود تا هری و دوستانش امور را خودشان در دست بگیرند.

از همان ابتدا مشخص بود که فیلم «هری پاتر و فرقه ققنوس» فیلم متفاوتی خواهد بود چراکه دیوید یتس تصمیم گرفت تا فیلم را در گرمای تابستان و در مکانی تازه و با رویارویی بین هری و دادلی با بازی هری ملینگ شروع کند. در ادامه نیز معرفی محفل بار دیگر ثابت کرد که هری در جستجوی خودش تنها نیست و در مورد آنچه که واقعاً در جریان است، هیچ اطلاعاتی ندارد.

بازگشت سیریوس بلک با بازی گری اولدمن تأثیر احساسی این اثر سینمایی را قوی‌تر می‌کند و قوس داستانی هری را عمیق‌تر می‌کند و این در حالی است که این فیلم همچنین برخی از بهترین صحنه‌های هری اسنیپ با بازی آلن ریکمن را نیز ارائه می‌کند. همه این‌ها در نبردی بصری و به طرز شگفت‌انگیزی تکان‌دهنده بین ولدمورت و دامبلدور در وزارت سحر و جادو به اوج می‌رسد که به شیوه‌ای غیرمنتظره و عمیقاً تأثیرگذار تحقق می‌یابد. دیوید یتس با کنترل خوبش نسبت به شخصیت‌ها، مضامین و مجموعه‌ها، واقعاً توانسته تا به خوبی سکان این فرنچایز را تا انتها در دست بگیرد.

۳. فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince

3 فیلم هری پاتر و شاهزاده دو رگه harry potter and the half blood prince
فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince

دومین تلاش دیوید یتس در این فرنچایز شامل تلاش او برای ارائه سبک‌ترین و همچنین تاریک‌ترین مسائل و مضامین این مجموعه بوده است چراکه فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» مطمئنا خنده‌دارترین فیلم این مجموعه است و دیوید یتس و بازیگران در طول بیشتر داستان در قلمرو کمدی عاشقانه سیر می‌کردند. جیم برادبنت توانسته کیفیت جالب و احمقانه‌ای را به شخصیت پروفسور اسلاگهورن بیاورد و این در حالی است که صحبت‌های هری و رون درباره جنس مخالف نیط مطالب کمدی زیادی را ایجاد می‌کند. در این لحظات، دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون واقعاً درخشیدند.

و با این حال، این اثر سینمایی با وجود این همه مضامین سبک، برخی موارد تاریک و ویرانگر را نیز دارد. داستان به زیبایی به سمت مرگ دامبلدور سوق پیدا می‌کند و خیانت اسنیپ بدون اوج احساسی نیز همانند یک تغییر درون مایه شوکه‌کننده است. دیوید یتس و استیو کلووز به‌راحتی داستان پس‌زمینه ولدمورت و معرفی هورکراکس‌ها را در کنار هم روایت کردند. این تعادل شگفت‌انگیز درون مایه است که باعث شده تا فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های این مجموعه باشد.

دیوید یتس و فیلمبردار برونو دلبونل با انتخاب پالت ملایم‌تر و غنی‌تر توانستند جلوه‌های بصری بلندپروازانه‌ای را برای فیلم رقم بزنند و در نتیجه آن نیز فیلمی شاداب را به ارمغان آوردند. فیلم «زندانی آزکابان» زیبا است اما فیلم «شاهزاده دورگه» بهترین فیلم‌برداری این مجموعه را دارد. و نیکلاس هوپر آهنگساز فیلم «محفل ققنوس» نیز احتمالاً توانسته بهترین موسیقی متن این فرنچایز از زمان کار جان ویلیامز را رقم بزند. دیوید یتس فیلم را با خداحافظی مناسبی با هاگوارتز به پایان می‌رساند و خود را برای پایان دو قسمتی این مجموعه آماده می‌کند. اما داشتن طنز، هیجان و ویرانی عاطفی سبب شده تا فیلم «شاهزاده دورگه» یکی از بهترین فیلم‌های این مجموعه باشد.

۲. فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2

فیلم «یادگاران مرگ – بخش اول» تقریباً تماماً زمینه‌سازی بود اما فیلم «یادگاران مرگ – بخش دوم» از همان فریم اول اوج می‌گیرد و جریان خودش را از دست نمی‌دهد. این فیلمی است که به تمام معنا نتیجه‌گیری و بازدهی احساسی، اکشن و رابطه است. دیوید یتس وظیفه غیر قابل رشک‌برانگیزی را برعهده داشت که محبوب‌ترین فرنچایز از زمان جنگ ستارگان را به گونه‌ای جمع‌بندی کند که همه طرفداران را راضی کند.

فیلم «یادگاران مرگ – بخش دوم» ماهیت اپرا مانند دارد چراکه به سمت پایانی سوق پیدا می‌کند که همه چیز در آنجا شروع شده است، یعنی هاگوارتز. نه‌تنها دکورها هیجان‌انگیز هستند بلکه با حضور کاراکترهایی هستند که در هفت فیلم گذشته مخاطبان عاشق آن‌ها شده‌اند و همین نیز سبب شده تا دیوید یتس از این دلبستگی مخاطبان کمک بگیرد تا نتایجی مهیج و احساسی را رقم بزند. او مرگ بسیاری از چهره‌های آشنا را به شیوه‌ای غیرمنتظره مدیریت می‌کند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

راه‌های بسیار زیادی وجود داشت که فیلم «یادگاران مرگ – بخش دوم» می‌توانست اشتباه پیش برود اما از آنجا که تیم سازنده فرنچایز هری پاتر در فیلم‌های قبلی فوق‌العاده عمل کردند، توانستند پایان این مجموعه را با کیفیت بسیار بالایی رقم بزنند. فرنچایز هری پاتر به شکلی باشکوه به پایان رسید، با فیلمی که نه‌تنها پایانی عالی را رقم می‌زند بلکه به نوبه خودش نیز فیلمی رضایت‎‌بخش به شمار می‌رود.

۱. فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان harry potter and the prisoner of azkaban
فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

اهمیت فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» در مجموعه فیلم‌های هری پاتر را نمی‌توان نادیده گرفت. این فیلمی است که مسیر و فرمول خلاقانه فیلم‌های بعدی را ایجاد کرد چراکه این مجموعه پس از فیلم «تالار اسرار» با یک مسئله حیاتی مواجه شد. اینکه چگونه می‌توان کتاب‌های طولانی را به فیلم‌های سینمایی رضایت‌بخش تبدیل کرد؟ راه‌حل نیز این است که هر چیزی که از دیدگاه هری گفته می‌شود یا مستقیماً روی شخصیت او تأثیر می‌گذارد را برداشت و باقی موارد را حذف کرد. علاوه بر این، آزادی خلاقیت سازندگان این اثر نیز بود که سبب شد تا فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» بدرخشد.

کارگردان آلفونسو کوارون به طرز چشمگیری ظاهر و احساس هری پاتر را بدون حذف کامل آنچه که کریس کلمبوس در دو فیلم قبلی ساخته بود را تغییر داد و در عین حال نیز عمق کاراکترها را گسترش داد. از سکانس اتوبوس شوالیه گرفته تا گروه کر هاگوارتز تا دمنتورها، فیلم «زندانی آزکابان» کاملاً ملموس بود و شما می‌توانید این جهان را به‌خوبی احساس کنید و این نیز نشأت گرفته از چشم‌انداز کوارون و فیلم‌برداری زیبای مایکل سرسین است که تقریباً هر فریم از فیلم را شبیه به یک نقاشی کرده‌اند.

آزکابان همچنین فیلمی است که در آن، دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون واقعاً به سطح بازیگری بالایی رسیدند و این نقش‌ها را متعلق به خودشان کردند. دنیل ردکلیف در نقش‌آفرینی در مقابل گری اولدمن و دیوید تیولیس درخشیده است. داستان آزکابان یکی از کارآمدترین داستان‌های مجموعه کتاب‌های جی کی رولینگ به شمار می‌رود و صرفاً بازگو کردن داستان برای آلفونسو کوارون کافی نیست؛ همه چیز باید در خدمت شخصیت باشد که به نوبه خودش به خط موضوعی فیلم درباره دوران نوجوانی و رشد کمک می‌کند. همان‌طور که این شخصیت‌ها وارد سن بلوغ می‌شوند، مسیر استقلال را ایجاد می‌کنند و آلفونسو کوارون نیز این موضوع را به طرز شگفت‌انگیزی با رفتارهای ظریف و آشکار به نمایش در می‌آورد. شایستگی‌های فیلم «زندانی آزکابان» تقریباً پایان‌ناپذیر است و در حالی که فرنچایز هری پاتر در سال‌های بعدی آثار برجسته دیگری نیز دارد اما فیلم آلفونسو کوارون هنوز هم نقطه اوج خلاقیت در یکی از بهترین، متنوع‌ترین و رضایت‎‌بخش‌ترین فرنچایزهای سینمایی به شمار می‌رود. فیلم «زندانی آزکابان» جادوی خالص است.


در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی فیلم‌های هری پاتر پرداختیم. شما کدام یک از این آثار را بهتر می‌دانید؟

منبع: collider

smd人Acker益man人Artin_GamearRGrondaامینᚱ.ᚻArmageddoncactus.Matin BarkatParsa_jiMad_God𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)hander16Richman❤GOD OF WAR❤Spider-ManmrNimamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Harry Potter - گیمفا