شیگرو میاموتو برنامهای برای بازنشستگی از نینتندو ندارد
خالق فرنچایزهای Mario و Zelda، یعنی شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، درباره مراحل بعدی زندگی خود صحبت کرده و میگوید هیچ برنامهای برای بازنشستگی از نینتندو (Nintendo) ندارد.
میاموتو بیش از ۴۵ سال در این شرکت کار کرده و چندین مورد از برجستهترین آثار صنعت ویدیو گیم مانند Mario و Zelda را خلق نموده است. میاموتو بر هر بخش از سختافزار نینتندو – از NES گرفته تا سوییچ – تأثیر گذاشته و بازیهای ویدیویی را به شکلی که امروزه میشناسیم شکل داده است.
حال، یکی از بزرگترین طراحان بازی در جهان اعلام کرده قصد دارد تا زمانی که دیگر از نظر فیزیکی نتواند کار کند، به حرفه و فعالیتش ادامه دهد. وقتی طی مصاحبهای با گاردین (Guardian) از شیگرو میاموتو در مورد برنامه بازنشستگیاش پرسیده شد، او گفت:
بیشتر از بازنشستگی، به روزی فکر میکنم که دیگر توان ایستادن نداشته باشم.
میاموتو میگوید با در نظر گرفتن سن خود، آیندهاش را برای پنج سال برنامهریزی کرده و به این فکر میکند که «در صورت وقوع اتفاقی، چگونه میتواند میراثش را به کسی منتقل کند». کارهای میاموتو روی نسلهای مختلف گیمرها و احتمالاً کل جهان تاثیر گذاشته است، اما او چندان نگران میراث خود نیست و میگوید:
من واقعا خدا را شکر میکنم که انرژی و تلاش زیادی حول چیزهایی که بر روی آنها کار کردهام وجود دارد. پیش از اشاره به این نکته که جدیدترین بازیهای Super Mario و Zelda تا حد زیادی توسط تیمهای جدیدتر و جوانتر ساخته شدهاند، باید بگویم که دیگران آنها را بزرگ نموده و به رشدشان کمک کردهاند، بنابراین از این نظر دیگر مالکیت زیادی روی آنها احساس نمیکنم.
میاموتو ظاهراً فقط نگران ماندگاری نام خود در تیمهایش است و با کنجکاوی به صحنهای از فیلم مرد آهنی اشاره میکند که در آن، رئیس دیگر اجازه ورود به شرکت خود را نداشت، علیرغم اینکه پرترهاش هنوز از دیوار آویزان بود.
من واقعا امیدوارم تیمهایی که با آنها کار میکنم، حداقل از من به عنوان خالق این آثار یاد کنند!
پس میاموتو این روزها چه میکند؟ او میگوید:
من به دنبال یافتن فرصتهای منحصربهفرد برای نینتندو هستم.
او همچنین به حضور رو به رشد نینتندو در پارکهای تفریحی و فیلم فوقالعاده Super Mario Bros که اوایل امسال افتتاح شد، اشاره کرده و بیان میکند:
روش کار در اینجا چنین است که بیشتر از داشتن یک برنامه و دنبال کردن آن، با چیزهای خاصی مواجه میشویم و از آنجا سعی میکنیم مسیر جدید خود را پیدا کنیم. فیلمها، پارکهای تفریحی و … من هیجانزده هستم که ببینم چه محصولات ارگانیکی از آنها حاصل میشود.
بنده در صنعت [سینما] خیلی تازهکار هستم و هنوز در حال یادگیریام، اما این روزها سعی میکنم فیلمنامههای زیادی را بخوانم و در مورد نحوه توسعه آنها بیشتر یاد بگیرم تا ببینم چگونه میتوانیم فیلمهای منحصربهفردی برای نینتندو بسازیم.
نظر شما درباره سخنان شیگرو میاموتو چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تو ژاپن چیزی ب اسم بازنشستگی وجود نداره اینقد تو فرهنگشون از بچگی ب سخت کار کردن و تلاش کردن توجه دارن
حتی بعد اینکه بازنشسته هم میشن میرن سر کار
نمی تونند بدون کار کردن زندگی کنند و احساس بی ارزش بودن بهشون دست میده
حتی برای کسایی که موقع کار از شدت سخت کار کردن میمیرن یه واژه مستقل دارن
منبع : اینستا
اینستا خیلی موثق نیست. وبسایت گیمینگ trust me bro خیلی معتبر تره.
هیچ منبعی معتبر تر از “به جون مادرم” نیست🗿
اینستا پر از چرت پرته
ژاپنیا بازنشستگی تو کارشون نیست 💪 دیگه ایشونم که حق پدری به صنعت گیم داره فکر کردن به روزی که نباشه واقعا تلخه
نمیشناسمش
فقط این رو بدون که “ممکن” بود بدون این شخص، صنعت گیم بکلی فراموش بشه.
سوپر ماریو ۸۶ ناجی گیمینگ هستش.
پوریا جان حرفت کاملا درسته میدونم نیتندو توی نسل ۵ به بعد ( فکر کنم ) کلا صنعت گیم نجات داد کلا صنعت گیم شرق نجات داد و اون دوره غرب کاملا گیم کنار گذاشته بود انگار توی یه دوره کما رفت تا اینکه ایکس باکس بیاد توی اون دوره علت اینکه داشت سنعت گیم نابود میشد گیم های بی کیفیت بود که نینتدو کلا خودشو عوض کرد و روی کیفیت گیماش واقعا نظارت میکرد این پیام های من جهت شوخی و هیت دادن به نیتندوعه وگرنه من همه چی میدونم
ایشون مهمترین شخصیت صنعت گیم می تونه باشه!
حالا کار های بزرگ و تاثیر گذار که زیاد انجام داده و جالبه به عنوان گیمر ایشون رو نمیشناسی 😐
لطفا مراقب خودت باش
دینا به شما نیاز داره
میدونم این کیه اون پیامم متوجه نشدی سیگما بود
داداش کلا گیمو بزار کنار اگر پدر صنعت گیم رو نمیشناسی
میشناسمش پرفسور جنکی
پس بیماری الکی میگی نمیشناسم ؟
بزار اینطوری بهت بگم
ایشون بزرگترین و مهمترین کارگردان و پدر صنعت گیم هستن.
بیشتر از بازنشستگی، به روزی فکر میکنم که دیگر توان ایستادن نداشته باشم
سگا : پس باید فلجش کنیم .
پدربزرگ صنعت گیم.
ایشالا سایه اش رو سرِ نینتندو و گیمرا باشه😉.
پدر بزرگ و بنیان گزار سیاست انحصاری !!!
منم مدتی فکر می کردم ایشون لقب پدر صنعت گیم رو یدک می کشه ولی مثل این که در اصل ، فردی به نام Ralph Baer رو به این لقب می شناسند شخصی که در سال ۱۹۶۶ اولین کنسول رو وارد بازار ، کرده !
Wow🤯
چه جالب .
باعث شدی منم باهاش همین الان آشنا شم.
خوشم میاد هرچی مخترع دوران معاصر یا بعد جنگ جهانی داریم نصفشون آلمانی هستن.
ولی خدایی خاطراتی که میاموتو برای ما و نسل پدران ما ، خلق کرد بنظرم نظیر نداره .(من هنوز بابام ماریو بازی میکنه + و خودم).
ماریو ۸۶ در عین اولین و انقلابی بودن، بهترین هم هست. کمتر بازیای هردو این فاکتور هارو داره. هنوز تجربه سوپر ماریو “روان”، “زیبا” و “لذت بخش” هستش. بسیاری از دیگر بازیها که حتی مال سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ هم هستند، احساس منسوخ شدن و کهنه شدن دارند اما زنهار سوپر ماریو که انگار تازه از تنور درآمده.
اینکه یک پیرمرد لوله کشِ کلاه قرمز ، چجوری هیچوقت حس خستگی و دل زدگی رو به آدم نمیده رو فقط باید رازش رو از جادوگر صنعت گیم ، میاموتو بپرسیم….
بله لقب ایشون پدر بازی های ویدیویی هست و القاب میاموتو “پدر ویدیو گیم مدرن” و”اسپیلبرگ بازی های ویدیویی” هست.
بنظرم ایشون می تونن لقب ناجی صنعت گیم رو داشته باشن
زمانی که ویدوگیم بدنام شده بود و هیچ خلاقیتی توی بازی ها وجود نداشت ایشون با کار های بزرگشون صنعت ویدوگیم و هنر بازی سازی رو نجات داد و تا الان در حال پیشرفت صنعت گیم هستن
اینکه میگیم پدر صنعت گیم میاموتو هستش به این خاطر نیست که ایشون اولین کنسول رو وارد بازار کرده. آقای بائر اولین کنسول رو وارد بازار کردن ولی نمیتونم بهشون بگیم پدر صنعت گیم.بیشتر ایشون پدر هنر گیم هستش تا صنعت گیم. میاموتو هنر گیم رو تبدیل به صنعت گیم کرد(استارتش رو زد). اینکه الآن ما صنعت پولسازی به نام صنعت گیم داریم به لطف آقای شیگرو میاموتو هستش. به همین دلیل ایشون رو پدر این صنعت خطاب میکنیم.
میراث ات دست اشخاص مناسبی هست میاموتو جان!
🔶 امثال اسطوره ها و خالقایی مثل میاموتو، کوجیما، میکامی و… باید تمام تجربیاتی که این سال ها بدست آوردن رو داخل یک کتاب بنویسن که نسل های بعد ازشون بهره ببرند یعنی همه آدم های موفق دنیا همینطورن چه تجربیاتشون و چه نکات موفقیتشون در این راه رو داخل کتاب مینویسن و منتشر
میکنند ✍️📚
عالی 🥲
خالق فقط خودت
یه سریا هیچ وقت نباید از صنعت گیم برن
این افراد زیبایی صنعت گیمو حفظ کردن
برو بزار جوونا بیان
شما چیزی راجب نینتندو می دونید؟
شما اصلا متن رو می خونید؟
” جدیدترین بازیهای Super Mario و Zelda تا حد زیادی توسط تیمهای جدیدتر و جوانتر ساخته شدهاند، باید بگویم که دیگران آنها را بزرگ نموده و به رشدشان کمک کردهاند، بنابراین از این نظر دیگر مالکیت زیادی روی آنها احساس نمیکنم.”
” من واقعا امیدوارم تیمهایی که با آنها کار میکنم، حداقل از من به عنوان خالق این آثار یاد کنند!”
😑😐😒
کاری که این آدم الآن و حتی ۱۰ ۱۵ سال بعد اگه زنده باشه میتونه انجام بده و فکر و ایدهای که این به ذهنش میرسه، هزار تا جوون اصلا نمیتونن انجام بدن و ایده هاش حتی از صد کیلومتری ذهنشون بگذره
درست میگید ایشون واقعا الهام بخش هستن ولی دیگه بصورت خیلی مستقیم توی ساخت بازی ها دخالت ندارن و نینتندو الان دست افراد جون و جدیده و دقیقا از تفکرات همین فرد استفاده میکنن الان ماریو واندر و زلدا totk توسط تیم های جدید ساخته میشن و فوق العادن، ولی هنوز میاماتو منبع الهام و ایده های تمام بازی های نینتندو هست و رد پاشون توی همه بازی وجود داره
عالیه که میاموتو توی نینتندو حضور داشته باشه این یه واقعیته که ایشون باعث الهام افراد نینتندو هست و بودنش باعث دلگرمیه ❤️
همون طور که ما می دونیم و خود میاماتو هم میگه فرنچایز هایی که خالق میاماتو هستن مثل زلدا و ماریو الان توسط تیمهای جدیدتر و جوانتر ساخته میشن ولی مدام از میاماتو کمک میگرن و از ایده هاش استفاده میکنن و رد پای میاماتو توی اکثر آثار نینتندو وجود دار، تیم نینتندو هم خوب تونسته از خلاقیت و ایده های میاماتو استفاده کنه
شیگرو میاموتو افسانهای……..
هرچه که داریم از توست……ناجی بزرگ صنعت گیم. بدون تو هنر بازیهای ویدیویی ممکن بود منقرض شود.
جالبه فکر کنم خود دن هاوسر یا برادرش بود که میگفتن برای ساخت red dead و gta از ماریو ۶۴ و زلدا اورکانا آف تایم، الهام گرفتن.
واقعا صنعت گیم مدیونشه.
هرکی بازی 3d بسازه و بگه از ماریو ۶۴ و زلدا ocarina of time الهام نگرفته دورغه، در نهایت همه مکانیزم های امروزی بازی های سه بعدی به این دو اثر بزرگ برمیگردن
حرف سازنده های ردد و gta همین بود
اسطوره بی همتا و فراموش نشدنی👑از صمیم قلب امیدوارم عمر طولانی و جسم سلامتی داشته باشه و حالا حالا ها از نینتندو نره چون حضورش تو این شرکت لذت بخش و الهام بخشه🔥🔥🌹
jump jump jump
ماریو واندر مرحله رد نمیشه یازنشته و بابا اعصاب نذاشتی دوروزه برای من
پرقدرت رو به جلو