گپفا ۲۱؛ به بازی Starfield چه امتیازی میدهید؟
در گپفا فرصتی فراهم میشود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.
این قسمت از گپفا به بازی علمی-تخیلی نقشآفرینی Starfield اختصاص دارد. این عنوان در زمان عرضه نتوانست آنطور که از بتسدا (Bethesda) انتظار میرود، نظر مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند، اما همچنان تجربهای مطلوب را ارائه میداد. در ادامه بخش نتیجهگیری بررسی گیمفا از این بازی را با شما به اشتراک میگذاریم:
استارفیلد همانطور که همه میدانند، به شدت بزرگ است اما این معادل بهترین یا بهتر بودن نسبت به ساختههای قبلی استودیوی سازنده نیست. بازی کردن استارفیلد مسلماً سرگرمکننده است و برخی از کوئستهای این بازی به شما دلایلی بیشتر از سرگرمی، برای ادامه دادنش میدهند. جهانِ پسزمینه، پتانسیلهای زیادی را برای منطق، احساس و هنری بودن میسوزاند اما شوتر اثر، امیدهای زیادی را هم به منصه ظهور برمیگرداند. مبارزات فضایی، مدیریت Outpostها، کاوش در سیارات، یک داستان حداقل غیرکلیشهای و پایبندی به المانهای RPGهای اصیل که قرار بود ویژگیهای متمایز این بازی باشند، در انجام کاری که باید میکردند، همیشه و همهجا یک نقص و اشکالی دارند. بنابراین استارفیلد هویت خودش را تعریف نمیکند اما برای سرگرم کردن شما تا آن سطحی که الآن انجام میدهد، نیازی هم به آن ندارد. این بازی چیزی از خودش نمیگوید ولی بسیار درباره چیزهایی میگوید که میتوانست باشد. شما در استارفیلد لحظات ناب و به جد خوبی را تجربه خواهید کرد. مشکل بزرگتر آن جا خواهد بود که بتسدا دوباره این کار را برای بازی بعدی خود تکرار کند. این روزها شاید این جمله را بیشتر بشنوید: من استارفیلد را دوست دارم ولی چیزی که این بازی میتوانست به آن تبدیل شود را بیشتر.
۷.۹/۱۰
مهدی ملکی
حالا نوبت شما است. شما از ۱ تا ۱۰ چه امتیازی به بازی میدهید. نقاط قوت و ضعف آن را چه میدانید و از چه طریقی میتوانست بازی بهتری باشد؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
۷.۹
من به شخصه بیشترین چیزی که خیلی اذیتم کرد یکی گرافیک بود و یکیم این که نمیتونی با سفینه توی سیاره بچرخی و کاوش کنی
وگرنه واقعا از لحاظ نقش آفرینی عالی عمل کرده
من چون این دوتا مشکل خیلی اذیتم کردن بهش نمره ۷ میدم
۸.۶
نکات منفی
لودینگ بازی
نداشتن نقشه محلی سیارات
پیچیدگی سیستمهای بازی و نداشتن آموزش کامل و کافی
بقیه موارد مشکلی نداشتن نسبت به اینکه ip جدید هم هست
اما به استانداردهای اسکایریم و ابلیویون و فالوت ۳ نمیرسه
مشکلات بازی برآمد چندین مورد هست به نظر من
انجین بازی
با اینکه انجین رو اپدیت کردن اما هنوز مشکلات کم نداره هنوز خیلی تو این مورد جا داره
ip جدید و جاه طلبی بیش از حد
جاه طلبی زیاد باعث شد بازی وسعت خیلی زیادی بگیره ip جدید هم مشکل زمان و هزینه رو براشون به ارمغان اورد که با جاه طلبی بیشتر مشکلات رو بیشتر کرد
این بازی شاید موفقیتی که فکر میکردیم رو بدست نیاورد
ولی راه رو برای نسخه بعدی و چه بسا برای فالوت و الدراسکرولز اسفالت کرد
دیراومدی کسی نخواهد خوند😂😂😂😂
تو که خوندی 🤦♂️🤣😂
دیر اومدن بهتر از هرگز نیامدنه
جدی فکر کردی چرا باید تومانی که نوشتی رو بخونم😂
از همونجایی که اینو خوندی و جواب دادی😂🤦♂️
معلم املای عزیز اون طوماره نه تومان🤣
کیبورد خودش تصحیح کرد گل پسر😂
مطمئن باش نصف خط و نیم رو میخونم ولی پشیزی ارزش برای چرت و پرتات قائل نیستم
همون پروف رو که میبینم دیگه ادامشو نمیخونم😅
از ریپلاهایی که میزنی قشنگ معلومه اصلآ نمیخونی فقط کامنت میدی
ولی نمیدونم چرا کامنتهات در جواب کامنتهای منه نکنه از نخوانده ها و نشنیده ها خبر داری؟!
اینقدر که پشیزی قائل نیستی ساعت ۲ شب داری جواب کامنت میدی؟!🤦♂️
با هر کامنتی که دادی حرف های خودت رو نقض کردی 😂🤣🤦♂️
واقعآ ادم لذت میبره یه کامنت معمولی چطور میتونه منطق استدلال رو از ذهن یک نفر کامل پاک کنه؟!🤔
هر چی بیشتر بهش فکر میکنم بیشتر پی میبرم که کارستون کردم💪👌
آقا حالا چرا آنقدر خشونت و توهین میکنید به همدیگه؟! بابا ما هم وطنیم خیر سرمون! فرضا نظر فرشاد رو قبول نداری راستش منم با بخش اول حرفاش فقط موافق بودم. اما دیگه نیازی به توهین نیست جدا …
بد فشار خوردی داش . نکن ابرو سونی فنارو بردی ..
حرف های خودمو به خودم برمیگردونه🤣🤣
خب اخه نخود ایکیو تو که از نقض کردن حرف میزنی و میگی من دو شب جواب دادم خودت چرا اومدی ۲:۰۹ جواب دادی؟🤣
خدایا چرا انقدر تو کند ذهنی
باز طومار نوشتی
🤣خوشبحالت اجاره دادی بالا خونه رو راحتی
تو که طومار نمیخوندی چی شد؟!🤔
نکنه دروغ تو کارت قاسم؟!
استاد تو داری ادعا میکنی کامنتارو نمیخونی و پشیزی براش ارزش قائل نیستی نه من جالب هست همه رو میخونی جواب میدی میگی نخوندم🤣😂
بعد من نخود ایکیو هستم؟! یا کند ذهن؟!🤦♂️
حالا چرا اینقدر امپرت بالا هست جوش میاری؟!
اره آمپرم خیلی بالاست از یه خدازده فشاری شدم🤣
“ولی راه رو برای نسخه بعدی و چه بسا برای فالوت و الدراسکرولز اسفالت کرد”
نکته ظریفی بود.
۷.۵
آره مام باور کردیم تو پلی دادی رونی فن بوی
بازی کرده یا نکرده نمره ای که داده مناسبه.
ناراحت نشیا ولی کسی که یه بازی رو نکرده حق نداره نمره بده
میگم داداش تو هم مثل من از منتظران قدیمی بازی بود توهم خورد تو ذوقت یا نه؟
الان سلامت روانی اونی که مشکل داره اینجا کاملا مشخصه xD
کاربری که نمره داده فنبوی بودنش مشخصه
سلامت روان هم فکر کنم کسی که از عقاید پوسیده و وحشی دفاع میکنه نباید راجبش حرفی بزنه
میشه بگی از کدوم عقاید پوسیده و وحشی دفاع کردم ؟
اونیم که اول توهین کرد من یا اون طرفدار سونی نبود
شما فقط بلدین تو سایت بچرخین و یه هرکی که دوست ندارین هر تهمتی که میخواید بزنید
خسته نشدی انقدر به همه توهین کردی؟
خسته نشدی زیر همه کامنتام دیسلایک گذاشتی ؟ xD
Chill out 🌠
اگه بگم کامنتم پاک میشه ولی خب خودت میدونی چیو میگم
اینکه به آدم دروغگو بگی دروغ گفته هم توهین حساب نمیشه
الان هم خودت به من توهین کردی اگه انقدر بهتر از “ما” هستی چرا توهین میکنی؟
منظور من از کلمه “شما” طرفدار های عصبی و تند روعه (همون فنبوی)
توهینم نکردم والا ، من حقیقتو گفتم ، شماهم اخر سر نگفتی از کدوم عقاید وحشی حمایت کردم چون اصلا حمایت نکردم !…
منم هیجا نگفتم بهتر از کسی هستم ، اونیم که تو گفتی توهین نیست تهمته 🤨
پیام خصوصی هم هستش *
۶ تمام،
۶ درصد یا ۱۲ ساعت بازی کردم ،۱۱ساعت دویدم ،۳۰ د تو لودینگ بود،۳۰ د هم ماموریت زدم دوتا آرت ف جمع کردم وقتی فرستاد اون زنه دنبال سومی پاکش کردم
https://s6.uupload.ir/files/1702667983658_g6o0.jpg
کاش ماهم مث تو میتونستیم ایکس باکس داشته باشیم و بازم بازیاشو ترول کنیم
فضولی؟
بازی بدی هم نبود
ولی انچنان براش هایپ ایجاد میکردن گیمر ها فکر کردن چه شاهکاری باشه…
نمره:۷.۵ از ۱۰
به نظرم آقای مهدی ملکی توضیح بسیار خوب و نقد های بسیار جالب کرده
بازی واقعا پتانسیل خیلی خوبی داشته که استفاده نشده
هایپ های بسیار بسیار بالا از بازی موثرترین عامل بود که نتونه در حد انتظار ظاهر بشه
مدیریت کردم هایپ به وجود امد خیلی کار سختی هست نباید دائم از بازی تعریف کرد و سطح توقعات رو بالا برد
شما ببینید راکستار با اون عظمت در مقابل شایعات و… سکوت می کنه ، یه تریلر می ده بیرون و خودش دیگه تفسیر و هایپ ایجاد نمی کنه – این مخاطبین هستن که به دنبال جزئیات می رن
هنوز تجربه کاملی ازش نداشتم ولی در همون حد بهش ۸ می دم و قطعا ارزش تجربه کردن رو داره
راکستار سکوت میکنه؟!!!
اون حرفایی درمورد اینکه میخایم بهترین اثرمون تا به امروز و یه عنوان بی نقص رو عرضه کنیم چی بودن پس ؟ :)
یادم نمیاد بتسدا هم گفته باشه ما میخایم انقلاب کنیم
نیومد بگه هیچ لودینگی توی بازی نیست که بخاد دروغ گفته باشه
یا اینکه هوش مصنوعیمون بینظیره که دروغ باشه
حتی تاد هاوارد دروغگوی مشهور هم وقتی گفت هزاران سیاره برای اکتشاف هست دروغ نگفته
نیومد بگه هرکدوم با دیگری متفاوته یا اینکه صد ها شهر وجود داره
بزرگترین مشکل توقع بیجای گیمر هاست
طرف انتظار مبارزات فضایی سفینه ها در حد فیلمای استاروارز داره
لنتی اخه با چه منطقی
تو همه ی سیاره ها باید شهر باشه
چرا سیاره ها خالین (این خنده دار ترین ایرادیه که تاحالا دیدم)
درضمن این پیامو کلی دادم نه فقط برای حرفای شما
🔶 (tothegametime): کاربر God of War زیر پست نقدهای منفی استیم بازیه استارفیلد حرف قشنگی زد گفت «تریلر و نمایش بازی باید صحبت کنه نه سازندگان»
🔸درسته که سازنده ها باید یه سری توضیحات اولیه راجع به بازیشون بگن و در واقع تبلیغاتشون کنن اما زیادی وری نباید کرد بتسدا اومد یک دایرکت گذاشت اگر اشتباه نکنم ۴۵ دقیقه هم بود تاد هاوارد اومد صحبت کرد راجع به اینکه سفینتون رو میتونین شخصی سازی کنین، فلان تعداد سیاره وجود داره، سیستم پرواز اینطوریه خب چه لزومی داره این حرفا بزارین خود گیمر تجربه کنه خود گیمر کشف کنه خب این وسط هم یه حرفی میزنین که باعث میشه انتظارات بره بالا و با خودت بگی وای یعنی تو بازی میشه همچین کاری کرد بعد که میری تو بازی میبینی نه همچین چیزی نداره
🔸مثال قشنگی زدی داداش گلم راکستار اینطوری نیست مثلا نمیان بگن تو بازیمون میتونین اینکارا بکنین وارد جزییات نمیشن به صورت کلی حرف میزنن از راکستار که قبل از انتشار تریلر GTA VI یادمه مثلا سم هاوسر اومد گفت «GTA VI محدودیتهای عناوین جهان باز را به چالش میکشد» ببین مثلا نمیاد بگه شما تو GTA VI میتونین فلان کار رو بکنین یعنی هایپ الکی ایجاد نمیکنن و الکی انتظارات رو بالا نمیبرن اجازه میدن خود گیمرا بازی رو تجربه کنن و کشف کنن
۸.۸
نتیجه گیری:
starfield=driller genius
فکر میکنم این نمره ای که شما دادی بیشتر درخور بازی هایی مثل سایبرپانک باشه و برای این بازی زیاده
اتفاقا کاملا درخورشه
مسئله اینجاست که همه میدونن اون هایپی که ایجاد شد اشتباهه
ولی نمره دهی خودشونم تحت تاثیر همون هایپه(کم میدن چون کمتر از انتظار ایجاد شده بوده)
سایبرپانک بعد ۳ سال و با کلی ارفاق یه گیم معمولی روبه خوب هست
…the war is beginning
😂😂😂
الان جنگ شروع میشه باید پناه بگیریم تا ترکش ها بهمون اصابت نکنه🗿
مگه شما با پفیلا نمیشینین بخونین؟xD
حداکثر ۶
ای عقرب 😂
۸.۵
نکات مثبت: موسیقی فوق العاده، گیمپلی بهتر و روون تر نسبت به بازی های سابق بثزدا، ساید کوئست ها و فکشن های فوق العاده
شخصی سازی سفینه و خود کرکتر، نما های زیبا و andreja
نکات منفی: لودینگ های الکی و غیر ضروری، عدم قابلیت فرود اومدن و پرواز کردن به صورت دستی در صورتی که کامل ممکن بود برای بثزدا پیاده کردنش، نبود وسیله نقلیه و در نهایت استفاده نشدن از پتانسیل کامل بازی
Fedora
سونی فن یا ترول ؟
من با نظرت موافق نبودم اما چون میخواستم لایک ها رند بشه لایک دادم 😂
از ۳۹ شد ۴۰😂
برو شبیه ساز تارزنی تو بازی کن
۷
هرکی زیر ۸ میده داره بی انصافی میکنه ..
8 پایین تر قابل قبول نیس .
من خودمم قبل اینکه بازی کنم میگفتم واقعا بی انصافی کردن بهش ۷ دادن ولی بعد اینکه خودم پلی دادم به شخصه موافقم با نمره ۷
۸.۵
اصلی ترین مشکلاتش
لودینگای زیاد مشکلات فنی
داستان و لور بد و حوصله سربر
اکسپولورینگ ضعیف
کوئستای فرعی حوصله سربرم زیاد داشت(البته تو این مورد خوباشم کم نبود)
اخرسر هم بخاطر یه باگ سیوام پرید دراپ کردم بازیو
دقیقا چرا دیس لایک میدن؟
(🔅I guess about…..(loading
من چندساعتی این بازی رو تجربه کردم اونم خونه پسرخالم چون خودم ایکس باکس ندارم از جای سیو اون هم رفتم 😁
بازی نکات مثبت زیادی داره ولی اون هایپی که کرده بودن نه بود یعنی بازی خیلی خوبیه ولی شاهکار نیست چون مشکلات ریزو درشتی داره که از شاهکار بودنش فاصله میگیره دلایلشم زیر دوتا پست قبلی گفتم ولی هنوز تایید نشده چیزی که من تو این یکی دوساعت بازی کردن فهمیدم گان پلی عالیه، موسیقیش فوق العادس، فیزیک و جزییاتش خیلی خوبه، گرافیک بصریش قابل قبوله ولی خب مشکلاتی هم داره مثل تعداد لودینگای زیادش و وزن داشتن سفینت که آزادی عمل بهت نمیده و مشکلات فنی و باگ های ریزو درشتی هم داره راجع به داستانش نمیتونم چیزی بگم چون خیلی بازی نکردم در کل نمره من با توجه به این چندساعت که بازی کردم 🧑🚀🪐
🔸8
از تو توقع نقد منصفانه و خوبی ندشتم ولی واقعا با انصاف نقد کردی نه مثل این ترول های دلقک ، دمت گرم
🔶ببین داداش عزیز میدونم ازم توقع نداشتی بخاطر یه سری کامنتای منفیم و گاهی وقتا ترول اینا علت داشت شاید باورنکنی من هیچوقت تو عمرم نه ترول کرده بودم نه هیت کرده بودم فقط میخواستم ببینم این کاربرایی که انقدر ترول یا هیت میکنن چه حسی بهشون دست میده که دست از اینکار برنمیدارن اومدم خودمو در کالبد یک ترول گذاشتم و چند کامنت مسخره گذاشتم که ببینم چطوریه اصلا ببین انقدر حس بدی بهت دست میده که حد نداره یه حس عذاب وجدان یه حسی که فکرمیکنی داری مردم آزاری میکنی
🔸چون دیدم دیگه اینایی که بیش از حد ترول میکنن و از یک مدل کامنت استفاده میکنن چقدر تو مخ آدم میرن نه اینکه به قول معروف فشار بخورم از محتوای کامنتاشون نه سردرد میشم واقعا کلافه میشم بعدم گفتم نه بابا این کار کار به شدت مریضیه یعنی باید حتما یک آدم مریض و مردم آزار باشی که بخوای یکسره ترول کنی یا هیت کنی
🔸خلاصه داداش خواستم بگم من شخصیتم اونطور که فکرمیکنی نیست اگر چیزی گفتم که باعث ناراحتیت شده عذرمیخوام میخوام بدونی از ته دل نبوده در مورد نقد استارفیلد هم بگم که درسته که من پلی استیشن دارم و دوسش دارم سونی رو اما در اصل طرفدار بازیه با کیفیتم با مایکروسافت هم پدر کشتگی ندارم مریض نیستم بیام وقتی یک بازی با کیفیته الکی بگم نیست یا ضعیف خطابش کنم من تو نسل هفتم Xbox 360 هم داشتم و خیلی بازی های انحصاریش مثل سه گانه شاهکار گیرز رو تجربه کردم ولی خب الان با این وضع اقتصادی خیلی سخت میشه دوتا کنسول داشت ولی خب هرطور شده میخوام یک سری اس بگیرم استارفیلد رو تجربه کنم چون خوشم اومده ازش بلید و ایندیانا جونز هم که بازی های مورد انتظارم هستن ❤️
باریکلا ثابت کردی که مثل اون ترول ها و فن بوی های تعصبی نیستی
درود به شرفت ❤
فداتشم عزیزی ❤️
عشقی داداش ❤
نقدت رو بسیار دوست داشتم داداش ممنون
قربونت خوشحالم که دوست داشتی داداش گل ❤️
به عنوان کسی که گیمر نیست و وقت بازی نداره ولی گیمرهارو دوس داره و از تماشای بازیها لذت میبره، بدون هیچ تعصبی، هیچوقت از تماشای استارفیلد لذت نبردم. خیلی خشک و مرده به نظر میرسه. کاشکی از موتور گرافیکی متفاوتی برای ساختش استفاده میکردن. همین حس رو در مورد death stranding هم داشتم.
البته این نظر من کاملاً غیر تخصصیه و جنبهای شخصی داره بدون هیچ گونه دلیل علمی!
یک سری از بازی ها کلا زیاد قابلیت نگاه کردن ندارن دقیقا مثله ds
حرفتون منظقیه
ds تو تاپ ۱۰ بهترین بازی های منه به شدت لذت بخش بود
بازیو انجام ندادم نظری نمیدم ولی در کل از ارپیجی داخل فضا خوشم نمیاد همون اسکایریم رو ترجیح میدم
منم اسکایریمو قبلا انجام نداده بودم ولی یه چندوقت پیش اوپتیمایز شدش رو انجام دادم واقعا لذت بردم
فکر کنم الدر اسکرولز ۶ از استارفیلد خیلی موفق تر بشه
به نظرم واقعا تو استیم خیلی بهش ظلم شد و نمره کم دادن ولی ۸ نمره مناسبیه به نظرم
به خواطر بازی نیست به خواطر مشکلات فنی مثل باگ و گلیچ بوده معمولا و یه تعداد کمی هم به علت هایپ های زیادی که به یه تعدادیش عمل نشده بود
تو استیم تا حدی حق دارن چون گفتن بازی بهینه است سر لانچ ولی بروزرسانی های جدیدش پرفورمنس بازی رو بهتر کردن که یعنی بهینه نبود و دروغ گفت تاد
اما دلیل اصلی سیل نقد های منفی جدید واکنش بتسدا به نقد های منفی و میکس بود که خیلی اشتباه بود یعنی احمقانه ترین کاری که تاحالا انجام داده بودن همین بود
سعی میکنن توضیح بدن هر سیستم چطوری کار میکنه چرا بازی لودینگ داره چرا رندوم جنریت اینطوریه اونطوریه سعی میکنن توضیح بدن به پلیر هایی که هیچی از گیم سازی حالیشون نیست
و اصلا برای گیمر اهمیتی نداره که جزئیات ساخت بازی چیه چطوریه فقط بازی خوب میخواد
باید فقط میگفتن
“برنامه داریم تا استارفیلد رو مداوم آپدیت کنیم و تغییرات توش ایجاد کنیم و نمیتونیم صبر کنیم باهاتون به اشتراک بگذاریمشون”
بجا اینکه ریویو بمب میشد دوباره میرفت بالا ۷۰ درصد رضایت
موافقم. به جای اینکه گیمر رو به خاطر اشتباهاتش توجیه کنه مشکلات رو رفع کنه
۶
لودینگ لودینگ لودینگ و لودینگ
بهینه سازی ضعیف طوری که با rtx3080 شصت فریم ثابت نمیده
بخش سفینه و سفر بین سیاره ها اصلا جالب نیست و نبودش حتی بهتر بود
گشت و گذار تو سیاره ها حوصله سر بر میشه
مراحل فرعی بیهوده و خسته کننده اونم با این وضع لودینگ همش لینور و اونور میفرستنت برای تکمیل ماموریت
نکات مثبت هم میشه به طراحی سفینه ها و گان پلی خوب اون اشاره کرد
*همش لینور و اونور میفرستنت برای تکمیل ماموریت*
والا همه بازی های بتسدا این رو دارن
۷.۶/۱۰
نقاط قوت : گان پلی _ موسیقی _ تجربه جدید از گشتن در فضا _ بخش شخصی سازی خوب _ فیزیک خوب
نقاط ضعف : گرافیک نسل نهمی نیست _ داستان حوصله سر بر _ بهینه سازی و لودینگ افتضاح _ سیارات خالی _ نبود وسیله نقلیه برای عبور در سیاره ها _ سیستم آپگرید _ باگ های متعدد در نسخه پیسی
۹.۹
❄️🔥
پروف کیه استاد؟
کیکو.
از انیمه:
کافه تراس و الهه هایش
Megami no Cafe Terrace
فشاری های فیک به دیس هاتون ادامه بدین 🌋😂🏔️
ها؟
چون با نمرت موافق نبودم و دیس کردم فشاریه؟
سطح منطق👌
سطح جواب 🤏🏻
دیسلایک های گرانبهات نشون میده سطح جواب کی پایینه👌
خب تو چرا انقدر برات مهمه و ناراحتی ؟
آقای حاضر جواب!!!
۷.۵
دلم میخواد هشت بدم ولی با ۸ دادن به این بازی ، بقیه رو تشویق میکنم که این طوری بازی بسازن که اصلا خوب نیست.
خوب شد نیم نمره کم کردی وگرنه شرکت های بازیسازی کامنتتو میدیدن و صنعت گیم رو به انزوال میرفت
😅🤣🤣😂
دوست عزیز قرار بر مسخره بازی باشه همه بلد هستند
ولی این یک موضوع تخصصی هست و مسخره بازی سایتش آدرس دیگه ای داره
برید اونجا و نظر خودتون رو ثبت کنید
🤣🤣🤣
کسی تشویق نمیشه دا . هیچکس نمره دادن های مارو نمیبینه 🙂
۹
همون ۸ مناسبترین نمرهست
نمره من ۸ هست .
و بنظرم کمتر ازون نامردیه خالصه…
بازی واقعا خوبه غیر هوش مصنوعی ضعیف اول عرضه و لودینگ هیچ ایراد دیگه ای نمیتونی از نظر من بهش بگیری …
داستان درسته ضعف داره به نسبت بازی های بتزدا ولی مکانیک های مختلف و شوتر بازی و گیمپلیش نسبت به بازی های دیگه بتزدا جبران میکنن.
داستان هم اونقدر تو دیوار که عزیزان میکوبنش (بازیش هم نکردن تاحالا).
ولی خدایی باید رم 16ddr6 و CPU core i7 و گرافیک GTX 1660ti شش گیگ این بازی رو مثل هلو روان با شصت فریم اجرا کنه نه اینکه روی کمترین تنظیمات و با هزار جور فیت و فن از گوگل و این ور و اون ور و آپدیت و ده جور برنامه و …و… بازم انقدر بد اجرا بشه که دست آخر بعد دو مرحله کلا نشه ادامه داد… ، پس نمره من پنج بیشتر نیست به خاطر این بهینه مسخره و لودینگ های پیاپی
حرفتون کاملا درسته.
من اوایل که اومد خیلی به این موضوع انتقاد کردم.
ولی اگه ازین دیدگاه بخوایم ببینیم خیلی از بازیا مث کرایسیس که اکثریت عاشقشون هستیم در دوره عرضه همینطوری بودن ولی چیزی از ارزششون کم نشد.
به نظر منم استارفیلد میتونه در آینده با آپدیت های بیشتر و حتی چند تا دی ال سی خوب سالها ماندگار بمونه ولی فعلا اون طوری که باید ظاهر نشد انتظارت ازش خیلی بالا رفت با اون تبلیغات
فک کنم با توجه به انتظاراتی که ایجاد کرده بود و نتونست بهشون عمل کنه ۶ بهترین نمره باشه براش
…۸.۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۶/۵ از ۱۰
۸۵ / ۱۰۰
بازی نه بی نقصه نه پر از نقصه، واقعا عجیبه
نمره خودم ۸.۵، البته زیاد بازی نکردم چون منتظر آپدیت های بزرگش هستم احتمالا آپدیت یا دی ال سی مثل فانتوم لیبرتی برای استارفیلد بیاد اون موقع حتما میتونه نمره ۹ بگیره
بزرگ ترین مشکل بازی ایده بازی هستش ولی هنوزم کلی نقص هستن که میشه درستشون کرد
انتظار ندارم استارفیلد یک آبلیوین یا مارریوند دیگه بشه ولی تونسته با یک ایده که کلا مشکل داره برای نسل نهم گیمینگ یک بازی در حد اسکایریم و یک پیشرفت بزرگ نسبت به فالوت ۴ باشه و حتی میتونه بهتر هم بشه پس احتمال اینکه الدر اسکرولز ۶ یک بازی موفق بشه زیاده، اگه بتسدا از اشتباهش درس بگیره
نظر بنده ۱۰
موسیقی جذاب
شوتینگ جذاب
اعتیاد اور
طراحی مراحل خوب
ارزش تکرار فوق بالا
ای کاش یکمی طنز خاص فالوت ۴ رو داشت
شخصیت سازی عالی
سفینه سازی به شدت جذاب
اول بازی که میخوای کلاس انتخاب کنی چقد خوب تاثیر میزاره
تفنگ هایی با حس خوب
داستان و روایتی جذاب
با ۱۵ ساعت بازی ، نمره ایی نمیدم ….
ولی بازی اون طوری که اینقدر در مورد بد گفته میشه نیست ! حداقل تا اونجایی که من رفتم
تجربه رو سریز اس
جو منفی زیاد بود نکات مثبت رو نمیدین
تو اسکایریم هم لودینگ بود و ملت لذت میبردن جو بیش از حد منفی
اسکایریم مال ۱۲ سال پیشه. اون دوره، همه بازیها لودینگهای طولانی داشتن. الان مردم انتظار دنیاهای یکپارچه و بدون لودینگ دارن (برای همین داخل استیم و یوزر ایکس باکس و … بازی با موج های منفی مواجه میشه). سطح انتظار در سال ۲۰۱۱ با سطح انتظار در سال ۲۰۲۳ یکی نیست. به نظر من، سطح انتظار از بازی های عرضه شده در سال ۲۰۲۰ با ۲۰۲۴ قابل مقایسه نیست، چه برسه به بازیای که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده. مخصوصاً در رابطه با عنوانی که غوطهوری از اهداف اصلیاش هست. این نشون میده شما چندان استودیوی بتسدا رو سازندهای خلاق و پیشرو حساب نمیکنی که همین که یه چیزی عرضه کرده باشه کافیه، حالا میخواد برخی رویکردهاش در حد ۱۲ سال پیش باشه بازم مشکلی نداره، گویا خودتون هم انتظار چندانی از سازنده ندارید و فلسفه It Just Works تاد هاوارد به فن بیس بتسدا هم رسوخ کرده. همچنین، ساختن صرفاً یک بازی “خوب” از مثلاً استودیوی رندومی مثل Volition با ساختن یک بازی صرفاً «خوب» از سمت یکی از افسانههای ژانر RPG قابل مقایسه نیست، معلومه واکنش های منفی تری میگیره. ساختن یه بازی خوب از سازنده Saints Row یک موفقیته، ساختن یک بازی «خوب» و نه بیشتر از تاد هاوارد و بتسدا یه شکست محضه. برای بعضی از افسانههای بازیسازی که کمالگرا هستن حتی «شاهکار» ساختن هم به درجات شکست و موفقیت تقسیم میشه. به عنوان مثال اگر GTA 6 از دید منتقدین نمرات ۹ و ۹.۵ هم بگیره و میانگین ۹۴ داشته باشه، مطمئناً از دید مدیران شرکت چندان موفقیتی نیست و حتی ممکنه شکست تلقی بشه. هر استودیو یه BAR مشخص داره.
سلام جناب آقای کریمی، کنجکاوم بدونم نمره و نظر شما درباره بازی چیه؟
و این بازی اگه اشتباه نکنم از ری تریسینگ هم پشتیبانی نمیکنه اقای کریمی
به طور رسمی پشتیبانی نمیکنه ولی اتفاقا یه کامند واسش هست! میتونی از طریق فایل StarfieldCustom.ini فعالش کنی.
البته به هیچ وجه تاثیر قابل لمسی نداره و به سختی ممکنه بتونی چیزی پیدا کنی. اما خب کلا جالب بود که تنظیماتش توی موتور بازی هست، شاید در آینده چه توی استارفیلد چه گیمهای دیگه کم و بیش ببینیمش خدا داند.
EMPRESS هم قبل از اینکه غیبش بزنه چندتا عکس از مادی RT ای که ساخته بود گذاشت کانال تلگرامش ولی منتشر نشد دیگه..
.
لینک کامند و تصاویر مقایسه:
nexusmods.com/starfield/mods/377
سازنده خلاق پیشرو حساب میکنم بیشتر از نظر محتوا تا فنی خودم مطمن بودم قبل عرضه که گرافیک و فیزیک از مکس مین ۳ نسل هفتی کمتره
من بیشتر به دید یه rpg با همون مسیر جذاب قدیمی
برای من بعضی از مشکلات مثل لودینگ و فیزیک مهم نیست برام دید من سرگرم شدن بود که استارفیلد سرگرمم کرد
خدایی با اون پیشینه اسطوره ای بتسدا و تزریق مالی وحشتناک زیاد ماکروسافت ، استارفیلد باید متای نود و هشت کمتر نمیشد و هنوزم بعد چند ماه نقل محافل همین گیمفای خودمون و تموم سایت های گیمینگ معتبر جهان و توییچ و استیم و و… و… خلاصه هرجایی باید رکورد جابجا میکرد ، در عوض چی شد؟ افتضاح گیم آواردز…
مشکل تکراری بودن رو همین اسکایریم هم داره
کافیه بعد اسکایریم برید سراغ oblivion تا متوجه بشید چ کلاه بزرگی سرتون رفته.
و واقعا ناراحت کنندس که همچین استودیویی فقط دنبال تکرار مکررات و ریسک نکردنه حتی در حد فنی.
انگار خودشون هم به خودشون باور ندارن.
در مورد استارفیلد هم اگه جزو اولین بازیهاتون باشه قطعا لذت میبرید
و اگر قبلا بقیه رو تجربه کردین تشابهات و تکراری بودن
به چشمتون میاد و انگار نیو گیم پلاس فالوت بازی میکنید.یا یه بازی تکراری دیگه. خیلی از عناصر دقیقا تکرار شدن
دراگون بورنن شده استاربورن
استارفیلد همون اسکایریم اگه در فضا بود
ولی اینبار بلید ها نخوان حتما Paarthurnax رو بکشن.و دنبال اکتشاف فضا باشن و به جای ماسک ابجکت جمع کنن
دانجن ها همه خالی فقط منابع داخلشون باشه و چندین داونگرید دیگه
حتی نژاد دیگه ای وجود نداره بقیه فضایی ها همه حیوان و گیاهن
همینطور هنوز بعد داشتن قدرتهای کهکشانی و عضو و قهرمان چندین سازمان بودن و نجات بشریت
باید بری پیک پیتزا هم کار کنی
صد حیف
وقتی میخوای به خودت بقبولونی بازی شاهکار نسل نهم رو داری پلی میدی :)))
سریز اس مبارک .
راستی لپتاپ خریدی برادر یا نه ؟.
با اشتراک گیمپس همراه…
من تو گیم نت چند ساعتی پلی دادم. داستان و موسیقی بازی خوب بود ولی اینقدر لودینگ داشت که منو برد تو دوران تینیجری و ps2 و محل قدیممون
یه هفت
من بهش نمره ۷ میدم و داخل چندتا پست پایین تر گفتم نظرمو که اینجا باز همون متن را کپی می کنم.
((من بازیش کردم و تا لول ۵۰ خرده ای هم رفتم جلو و یچیز عجیبی که متوجه شدم این بود که outpost های بازیش تکراری هستن! اینگار ۱۰ مدل طراحی کردن و بعد یه مدت هی باز تکرار میشن حتی چینش دشمناشون هم دقیقا همونه حتی یوبیسافت هم خلاقیت بیشتری داخل طراحی outpost هاش داشت. بخش طراحی سفینش خیلی دوست داشتم ولی مشکل این بود که خیلی بخش درگیری فضایی نداشت من برای اینکه بخش مهندسی سفینه لول آپ کنم کل کهکشان هی میرفتم تا چندتا دشمن شانسی داخل فضا پیدا کنم و شکستشون بدم تا بتونم لول آپ کنم و تجهیزات بهتری روی سفینم ببندم اما تنها بخشی که خیلی بدردم خورد همون بخش انباریش بود. از اون طرف هم می خواستم وسایلم را بفروشم اکثر فروشنده های بازی به اندازه کافی پول نداشتن اصلا. بخش داستانی هم فقط اونجایی که برای بار اول اون موجودات ماورایی می بینی و جلوتر یکیشون بهت حمله می کنه و باید بین دوتا از دوستات یکی انتخاب کنی واقعا مرحله قشنگی بود و اون قسمت تعقیب و گریزشو دوست داشتم ولی دیگه کل مراحل دیگه بازیش فقط این بود که بری دنبال اون قطعات و هیچ چیز خاصی نداشتن و اینقدر حوصله سر بر بود خصوصا اون مرحله روی زمین که می رفتی داخل تاسیسات ناسا واقعا مضخرف بود که دیگه ادامشو ندادم و فقط یا مرحله فرعی هاشو می رفتم که اونا خوب بودن خصوصا مراحل مربوط به گروه و سازمان های داخل بازی و همینطوری اوت پست می زدم. بعد من نمی دونم چرا میگن بازیش از فال اوت ۴ بهتر بود داخل اون بازی بنظرم گیمپلی بازی کلا بهتر بود از طراحی دشمناش گرفته که کلی تنوعشون هم زیاد بود تا طراحی اسلحه ها و زره های بازی که اونا هم حتی دستت برای آپگرید کردنشون بازه حتی اگر پرک مخصوصش هم نداشتی باز هنوز یه عده گزینه برای آپگرید اسلحه داشتی که واقعا هم روی گیمپلی تاثیر داشتن. استارفیلد نه تنها تنوع زره و اسلحه کمتری داشت حتی بخش آپگرید زره و اسلحش هم واقعا محدود بود و از یک طرف دیگه هم کلی باید روش وقت می ذاشتی تا پرک مخصوصشو بگیری درحالی که آپگرید زره حکم پشمک داشت داخل این بازی و از طرف دیگه هم برای اسلحه با اینکه بهتر بود ولی هنوز نسبت به فالوت ۴ خیلی خیلی محدودتر بود. برام هم خیلی عجیب بود چرا خشونت بازیش نسبت به بازی های دیگه بتسدا خیلی کمتر شده بود. داخل فالوت یادمه موقعی از سیستم vats برای شلیک استفاده می کردی با تمام جزئیات و روی اسلوموشن ترکیدن کله دشمنا نشون می داد ولی استارفیلد هیچکدوم از این موارد نداشت که گیمپلیش جذاب تر باشه. هوش مصنوعی بازی هم که فاجعه بود و فقط دشمنا یجوری طرحی شدن که مدام میخوان بدو بدو از یکجا برن جای دیگه و مدام سنگر بگیرن و این حس به گیمر بدن که واقعا با برنامه دارن حمله می کنن ولی فقط الکی دارن هی می دون. یبار داخل بازیش بعد اینکه همه دشمنان یه اوت پست زدم دیدم یکیش داره از پایگاه میره بیرون و من فکر کردم داره فرار می کنه ولی دیدم بجای اینکه بره کنار اون هم موانع داخل خود پایگاه سنگر بگیره رفته پشت یه سنگی داخل ناکجا آباد سنگر بگیره و خیلی موارد دیگه بودن که دشمن از جلو و دقیقا از کنار خودم دویده تا بره پشت یه مانع پشت سر خودم سنگر بگیره. بهینه سازی افتضاح بازیش هم به کنار و کلا کاربرای استیم روی بهینه سازی بازی روی پیسی خیلی خیلی حساسن و یکی از دلایل نمره پایینش هم دقیقا بخاطر بهینه سازیشه که از یک طرف دیگه من داخل بخش کامنتای این سایت و حتی بقیه سایتای ایرانی می بینم که کنسول گیمرا کلا براشون عجیبه که پیسی پلیرا از بهینه سازی این بازی ( و حتی بازی های دیگه مثل star wars survivor) ناراحتن و چه بسا که طلبکار PC گیمرا و منتقدی که روی PC بازی را نقد کرده هم هستن. خالی بودن سیاراتش هم روی اعصابه و سازنده به خودش زحمت نداده یه وسیله نقلیه روی سیارات بازیش قرار بده یا حداقل مکان های قابل اکتشاف روی سیارات و قمر های بازیشو کنار هم قرار بده که هی از یک فاصله ۵۰۰ متری نخوای هی بدویی و بری location بعدی و جایی این دویدن دیگه به اوج مضخرف بودنش می رسه که روی یک سیاره ای باشی که جاذبش زیاد باشه و کلی هم جک و جونور داره که جنگیدن باهاشون روی مخه چون لوت خاصی ندارن ولی سیستم survey بازیشو دوست داشتم و می تونستی کلی xp راحت باهاش بدست بیاری.سیستم لوتش هم نمی دونم چرا مثل فالوت درست نکردن که حتما باید بری داخل منو تا بفهمی دقیقا چیو داری لوت می کنی و نزده که اسلحه هاش از مال خودت بهترن یا نه. سیستم آپگرید کارکتر با اینکه از فالوت ۴ بهتر شده اما باز برای هردو بازی این سیستم دیگه تاریخ گذشتست و برای زمان skyrim خوب بود فقط. در کل داخل بازی به معنای واقعی کلمه، کفیت را فدای کمیت کردن و بازیش خیلی الکی بزرگ شده. مشکلات موتور بازی سازیشون هم بماند.))
۸.۵
برای این بازی ۸ یک نمره منطقی و قابل قبول هست
۸ میتونست خیلی بهتر از این بشه
۸.۳
نمرم به بازی به انداره قدمت پر سیاوشانه
( ۱۷۰ میلیون سال() 🦣🦣
۸.۹
شما می تونین عضو ۴ گروه بشید : ونگارد دزدان فصایی رنجرها و یه شرکت خصوصی بود که نامش رو یادم رفتم داخل نئون هست
ماموریت ها این ۴ تا دیوانه کننده هست و به خصوص قدرت انتخابی که میده داستان به خصوص ونگارد و دزدان فضایی و اون شرکتع به شدت تاثیر گذار هست
حرف بسیاره یه بار سر فرصت داخل گروه ایکس باکس نطر کاملم رو میزارم
تا جایی که من متوجه شدم روی پی سی تجربه چیزی که باید باشه نیست احتمالا انقدر قد منفی واسه اینه.
شرکت توی نئون ریوجین بود
من خودم زیاد باهاش حال نکردم مخصوصا اولش خسته کننده بود
برعکس ونگارد شاهکار به تمام معنا بود
۱۰
دوستان dead space remake دلار۲۷/ریمیک ایول چهار، سی دلار/ کدوم رو بخرم؟
من به شخصه Dead Space رو بیشتر دوست دارم. هم داستان بهتری داره هم اتمسفر ترسناک تری داره
ممنون بزرگوار خیلی سپاس
Re4
جفتشون بازی کردم عالی بودند ولی dead space چیز دیگه ای بود
هردو بازی بسیار خوبی هستن ولی رزیدنت اویل ۴ خیلی بیشتر تو رو درگیر میکنه
دد اسپیس که تموم میشه شما حس اینکه دوباره بازیش کنی رو نداری اصلا ..فقط همون یه بار میچسبه
ولی رزیدنت ایول ۴ رو میشه بارها بازی کرد و لذت برد
هردو بازی عالی ان واقعا اما به شخصه رزیدنت اویل ۴ رو بیشتر میپسندم
یه نکته ای از هر بازی بگم اول اینکه دد اسپیس نسبت به نسخه اصلی تغییراتی زیادی نداشت ..بزرگترین تغییر بازی یکپارچه شدن مپ بازیه که خیلی حس بهتری میده به نسبت نسخه اصلیی یکپارچه بودن بازی عالیه ..خشونت بازی عالیه ..شوتینگ بازی خوبه بد نیست ..اما متاسفانه باس فایت های بازی هیچ تغییری نکردن و خلاقیتین دارن ..مثل رزیدنت اویل ۴ میتونستن تغیییرات خوبی بدن و باس فایت هارو عوض کنن ..کل باس فایت ها اینجوریه که چند تا نقطه ضعف دارن شما فقط به همون نقطه ضعف شلیک میکنی و تمام..کل باس فایت های بازی اینجوریه
درباره رزیدنت اویل ۴ بگم تغییرات خوبی داشته باس فایت ها عوض شدن ..قابلیت های جدید مثل parry اضافه شد که خیلی کمک میکنه..اون حس نوستالژی رو در کنار مدرن بودن بهت منتقل میکنه
به شخصه از هردو لذت بردم قطعا هردو عالی هستن
اما اگه بخوام یکی رو انتخاب کنم رزیدنت اویل ۴
سلام رفیق درود بهت شبت خوش شرمنده کردی حسابی، والا من دداسپیس کلا بازی نکردم، ایول چهار هم کلا بازی نکردم، ولی نسخه دوم ریمیک سوم ریمیک، هفتم و هشتم رو بازی کردم، متاسفانه یه کم از بازی رو دیدم ینی باس ها رو، شاید اشتباه کرده باشم، نمیدونم، ب نظر شما بازم با دیدن لباسهای بازی، اون لذت بازی کردن هنوزم ب قوت خودش باقیه؟ یا کلا برم بازی رو ببینم و از خریدش منصرف بشم؟
بستگی به سلیقه ات هم داره.
شخصا دد اسپیس رو بیشتر ترجیح میدم، داستان بهتر ، ترس روانی و محیطی عالی. گیم پلی جذاب.
اما از طرفی هم ارزش تکرار پذیری کمتری نسبت به RE4 داره.
از طرفی re4 اکشن بهتری داره که به تکرار پذیری بازی کمک زیادی میکنه.
درکل اگر دنبال تجربه ی یه بازی با اتمسفر خاص و ترسناک با گیم پلی جذاب و داستان جالب تر هستی دد اسپیس گزینه ی بهتری هست.
اگر دنبال یه بازی اکشن فوقالعاده جذاب و و روایت ساده تر و بدون ترس با ارزش تکرار بالاتر هستی قطعاRE4 .
سلام رفیق ممنون بابت وقتی ک گذاشتی برای بنده. والا من نسخه دوم ریمیک سوم ریمیک، هفتم و هشتم ایول رو بازی کردم، ولی نسخه چهارم رو کلا بازی نکردم، دد اسپیس هم بازی نکردم تا ب حال… سی دلار دارم بین دد اسپیس، ایول چهار و اسنایپر الایت پنج مونده بودم… ولی چون دلم با این دوتا بیشتر بود، گفتم جویا بشم از دوستان… ولی هنوزم تردید دارم، کدوم رو بخرم توی تخفیف، هر دوشون خوبن واقعا. گیجم هنوز😃
من اویل ۴ ریمیک رو تموم کردم و به جرات میتونم بگم شاهکاره. از نسخه اصلی بهتره.
اگه اویل ۴ رو دوست داشتی عاشقش میشی. اگه کلا اویل دوست داری هم عاشقش میشی.
البته پیشنهاد من اینه اگه اویل ۲ ریمیک رو بازی نکردی اول اونو بازی کن.
نمیدونم با اینکه اویل ۴ هم عالی بود. ولی ۲ بهتر بود. چون ترسناک بود واقعا.
این پیشنهاد منه حالا هرچی دوست داری بگیر 😊
درود رفیق، والا نسخه دوم ریمیک سوم ریمیک، هفتم و هشتم رو بازی کردم، البته استارت من از دنیای ایول از نسخه هفتم بود ک واقعا منو محو تماشا کرد و چقدررررر عالی بود، ب نظرم بهترین نسخه از نظر ترس و فضاسازی بود، درسته ک آخرش بزن بهادر میشه، ولی بازم لذت بردم ب شدت… دیشب خریدمش نسخه چهارم ریمیک رو، فکر کنم شصت و دو گیگ بود اگر اشتباه نکنم… ولی هنوز استارت نکردم، چون فورتنایت سیزن جدیدش خیلی جالب شده…اصولا شب بازی میکنم در تاریکی مطلق با هدفون😃، میخوام ایول چهار رو برم، بعدش برم سراغ اَلین ایزولوشن😄
درود رفیق. برو که اویل چهار عالیه. پشیمون نمیشی. البته اگه اویل ۴ اصلی رو بازی نکرده باشی ممکنه اولش گیر کنی ولی دستت میاد
ارادت عزیز… دیشب استارت زدم روی درجه استاندارد… چون من کلا گشت و گذارم توی بازیها زیاده و سعی میکنم مراحل فرعی هم انجام بدم… با توشه ای از امکانات دارم ادامه میدم😃
۶ اونم بخاطر خاطرات خوب اسکایریم و فال اوت
بعد بار اول و ۱۲۰ ساعت پلی تایم ۸.۵/۱۰
الان؟ ۷.۵/۱۰ خیلی پتانسیل داره بیاد بالاتر
حالا پایین تر هم میاد.
یه دور بازی رو تجربه کردم چندین بار سیو ها رو عقب بردم سناریو های مختلف رو تست کردم. این بازی با هر معیار و ملاکی نه تنها قدم بزرگی نیست(حتی تاتی تاتی هم نیست) بلکه «یک عقب گرد»» آشکار برای بتسدا هست. متأسفانه رها شدن ایده ها بطور خام و نارس حالا یا به دلیل ناامیدی سازندگان از امکان پیاده سازی اون ها یا دلایل دیگه باعث لطمه به سایر بخش ها که همیشه نقطه قوت و شاخص بازی های بتسدا بود، شده…
۶ از ۱۰
گیمش که دادم حس میکردم واقعا بازی خشکه و داستانش خاص نیست
چون هوا داره سرد میشه ۷.۵ میدم
ها؟🥸
درست میفرمایید🥸
What🫥
به نظرم تنها بازی که میتونه ایکس باکس رو از این منجلاب در بیاره هلبلید۲ هست . نینجاتئوری استودیو کاربلد هست تو همین تریلر اخیر پیشرفت مبارزات معلوم بود.منتها یه بازی خاص هست که بیش از هر چیز رو روان و داستان تمرکز داره بعد پازل و مبارزات
کیفیت مقاله هاتون اومده پایین. هدف از این پستا چیه دقیقا
این پست مقاله نیست:
https://gamefa.com/1004534/games-changed-drasticly-in-development/
https://gamefa.com/1001196/what-makes-good-ai/
https://gamefa.com/1001231/10-worst-levels-in-soulsborne-games/
اینا مقالات اخیره، مشکلشون چیه؟
سفسطه نشد جواب
You know what I’m trying to say
این یه آیتمه برای این که هر کس نظر خودشو به اشتراک بذاره، سفسطه چیه؟ هر چی شما دوست نداری میشه محتوای بد؟ شما گفتی مقاله «هاتون» بد شده باید مثال بیاری همینجوری نمیشه یه چی بگی فرار کنی که.
سفسطه اینه که مثلا داری منطقی جواب میدی که اعتبار طرف مقابل رو ببری زیر سوال وقتی میدونی منظور چی بوده. اره محتوای بده این چون زیر پست هر نقد همه نظراتشون و نمره ای بخوان بدن رو میدن نیاز به یه پست مجدد برای هر بازی نیست دوباره جمع آوری نظرات بشه برای نمره دهی کاربرا. شاید بقیه نظر متفاوتی داشته باشن منم نظرمو گفتم.
البته کیفیت مقاله ها هم پایین اومده بود. ده بازی برتر فلان و بهمان زیاد شده مثلا جالب نیستن.
زمان انتشار «نقد و بررسی» که اصولاً چند روز بعد از عرضه بازی میشه، بالای ۹۰ درصد مخاطبین سایت بازی رو تجربه نکردن، چه نظر و دیدگاهی ازش به اشتراک بذارن؟ برای تعداد زیادی از نقدها که اصلا بازی هنوز منتشر نشده و امبارگو هست که اصلا دسترسی به بازی نداشتن. الآن میتونی توضیح بدی وقتی با نقد و بررسی ac mirage یا avatar رو منتشر کرده بودیم و هنوز بازی عرضه نشده بود، مردم چجوری می بایست نظرشونو اون پایین بنویسن؟ حتی در غیر این صورت هم اصولاً چندین هفته طول میکشه تا خیلی از افراد بازی رو تهیه و تجربه کنن حتی بیشتر مخصوصا با این شرایط مالی.
خیلیا تا تخفیف صبر میکنن خیلیا بک لاگ دارن و … . یک سال طول کشید تا گپفا رو بذاریم تا افراد بیشتری تجربه کرده باشن و نظر بذارن.
مقالات top 10 و … هم اخیراً زیاد شده چون انتهای هر سال جمعبندی میکنیم مثل هر وبسایت دیگهای (بهترین اکشن ادونچر بهترین، بهترین ایندی بهترین ….). با این حال انواع مقالات دیگه هم داشتیم که کیفیت بالا و موضوع تازهای داشتن.
منطقی بود. ولی میشه رو مقاله قبلی آپدیت گذاشت مثل وقتی که نمرات آپدیت میشه
بعد این آیتم هارو برای همه ی بازی ها قرار میدین یا ترجیح میدین سکوت کنین؟
https://gamefa.com/996974/gapfa-16/
https://gamefa.com/992986/gapfa-hogwarts-legacy/
https://gamefa.com/991261/gapfa-12-resident-evil-4-remake/
https://gamefa.com/989124/dead-space-remake-gapfa/
https://gamefa.com/1002234/gapfa-alan-wake-2/
https://gamefa.com/1000843/gapfa-baldurs-gate-3/
من نمره ۷ میدم.
چون بازی اوپن ورلد واقعی نیست! یعنی وقتی سوار سفینه میشی میری توی هاب بازی؛ بعداز اونجا وصل میشی به لوکیشنهای بازی
(مثل گاد آف وار یا بلادبورن) باورم نمیشد بازی همش لودینگ میخورد و میرفت تو محیط جدید!
برای من بهترین بازی بوده هنوزم دارم توی چندین ماه پلی میدم نقاط مثبت خیلی زیاده که بخوام بگم طولانی میشه ولی نمره من به بازی ۸.۵ نیمه و به همه و مخصوصا عاشقان سبک فضایی حتما توصیه میکنم بازی کنن استارفیلد رو معرکه است…هر کسی که هم که زیر ۸.۵ نیم بخواد نمره بده بی انصافی بزرگی در حق این بازی همه هم میدونن…البته به غیر از یه عده فن بودی بچه…بقیه گیمر ها میدونن استارفیلد معرکه اس و نمره یا حقه اش چیه…
۸
با پشتیبانی هایی که ازش میشه و ماد هایی که قراره براش بسازن نمره اش بیشتر هم میشع
۷.۵
اگر فردی باشه که با بازی های بتسدا آشنایی نداشته باشه به بازی نمره ۸ بده منصفانه است اما به عنوان فن سبک و استودیو بتسدا ۹.۵ (البته من یکم کلا به بازیا راحت میگیرم )
نکات قوت : شوتینگ خیلی خوب (با اختلاف بهتر از فالوت ) exploration حس خیلی خوبی میده و منابع خوبی میشه بدست آورد(یعنی در کل اکسپلور کردن تو دنیاش واقعا میصرفه) داستان بهتر از بازی های دیگر بتسدا ، المان های ار پی جی خیلی عالین و واقعا انتخاب های زیادی تو بازی تاثیر جدی و خیلی خوب دارن(نه مثل بازی های یوبیسافت ) ، سیستم سفینه سازی و recruit کردن خدمه خیلی لذت بخشه و ساختن بیس هم خیلی از فالوت بهتره
نقاط ضعف :لودییییییینگ های بی نیاز و اعصاب خرد کن (جالب اینجاست بازی لودینگ طولانی نداره اصلا اما پر لودینگ های ۵ و ۶ ثانیه ای هست ) و کلا بازی از لحاظ انجین ضربه خورده فقط یه ایراد هست که ربطی به انجین نداره کار آمد نبودن زیاد سفینه و فست تراول محور بودن بازیه
البته همونطور که گفتم من کلا یکم ساده میگیرم ولی نقاط قوت بازی واقعا خیلی سنگینی میکنه به ضعف هاش
و اینکه خالی بودن سیارات رو نمیدونم چرا ایراد میگیرن هم تو واقعیت همینه هم اینکه توشون منابع خوبی برای ماین هست
با توجه به ۱۶۰ ساعت پلی تایمی که داشتم و تمامی جوانب منفی و مثبتی که از این بازی دیدم نمره ای که براش در نظر گرفتم ۹ هست
من واقعا نمیفهمم لودینگ چرا باید باعث کم شدن نمره بشه لودینگ تو هر بازی هست منتقد باید بازی رو با توجه به اون موتور بازی سازی نقد کنه موتور بازی سازی که اصولش بر پایه rpg هست و جهان باز بودن و همینطور با این وسعت منطقی هست که لودینگ هم داشته باشه جوری رفتار میکنیم انگار با اخرین دستاورد های انجین بازی سازی داریم بازی میسازیم لودینگ برامون تعجب اوره .
با همین منوال که داریم پیش میریم انتظارات گیمرا از بازی ساز ها خیلی جلو تر از پیشرفت تکنولوژی خواهد بود و بدتر هم میشه این قضیه اخرش همین گیمر باعث سقوط صنعت گیم میشه .
خبر استیم هم جدی نگیرید یه عده هیتر و فن بوی رفتن گیم رو خریدن نمره منفی ثبت کردن بعد بازی رو ریفاند کردن و پولشونو پس گرفتن خبرش هم در حال پخشه کم به این بازی هیت بدید به خاطر انحصاری شدنش زشته
فقط دارید ابروی کامیونیتی خودتون رو میبرید نمیگید لو میرید؟
تا جایی که میدونم، افرادی که ریفاند کرده باشن نمره هاشون هم حذف میشه و تاثیری رو امتیاز کلی نداره.
این مورد توسط مدیر سایت استیم دیبی تایید شده
استیم اعلامیه داده که ریفایندها حساب نمیشه ولی هنوز اجرایی نشده
و اتفاقا نمراتی که ریفایند شدن قابل مشاهده است مدیر استیم دیبی هم گفت حساب میشه و هنوز تغییرات اعمال نشده
۹.۰
۱۰
۸.۴
۶.۹
منطقی ترین نمره همون نمره ۸ هست متوسط رو کمی بالا
۷ احساس میکنم کاملا براش مناسبه
طرح بازی و ساخت همچین بازی عظیمی بدون ایراد فقط از عهده ی راکستار برمیاد که ۵ هزار نفر و دو میلیارد دلار هزینه بذاره پاش. این عظمت رو پیاده کردن کار بتسدا نبود اما بازی خوبیه. من نمیدونم بعضیا یع جوری بع بازی هیت میدن و متاشو مسخره میکنن انگار گوست آف سوشیمایی که متای ۸۳ گرفته رو نمیگن شاهکار! بازی فوق العاده ای بود من کامل تحربه اش کردم. پتانسیل بالایی داره قطعا و با پشتیبانی و منابع نامحدود مایکروسافت قراره وحشتناک عالی بشه بازی. کلا بازیای بتسدا بازی روز عرضه نیستن باید یکم پشتیبانی بشن تا اون خوی شاهکار بودن واقعی خودشون رو نشون بدن.
نمره ای که من با حداقل ۵۰ ساعت بازی بهش میدم ۸.۵ هستش.
امیدوارم عناصر تو مخیش مثل لودینگاش ، نقشه هاشو و … با اولین dlc جبران بشن و نسخه ی دومش هم برای نسل بعد برنامه ریزی بشه تا با هزاران نفر بازی ساز و میلیون ها دلار سرمایه ی مایکروسافت اون شاهکاری که باید میشد بشه هرچند که الانم کم شاهکار نیست
۹۰ درصد استادانی که نمره میدن حتی ده دقیقه هم بازی نکردن
۷ تا ۷.۵ منطقیه، با ۷.۹ هم میشه کنار اومد ولی +۸ دیگه چرت و پرته
من به شخصه به بازی ۷ میدم
داستان بازی کششی در حد بازی های قبلی مثل فالاوت ۳ یا الدر ۴ نداره
لودینگ هاش طولانیه
سیستم فرود و صعودش نسبتاً آزار دهنده هستش
شخصیتها هم خیلی جالب نیستن