اینسامنیاک گیمز تنها ۵۶۷ دلار از Sunset Overdrive درآمدزایی کرده است
اطلاعات جدید فاش شده نشان میدهد که استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) تنها چیزی بیش از ۵۰۰ دلار از بازی Sunset Overdrive که در سال ۲۰۱۴ برای ایکس باکس وان منتشر شد، درآمد داشته است.
اینسامنیاک گیمز با بازیهای Marvel’s Spider-Man به موفقیت تجاری در سطحی قابل قبول دست یافته است که قبلاً هرگز آن به آن دست نیافته بود، اما همه عناوین آن در حدود یک دههی اخیر فروش چشمگیری نداشتهاند. در واقع، به طور خاص در مورد بازی Sunset Overdrive، درآمدی که این استودیو از آن به دست آورده، دست کم بسیار ناچیز است.
به دنبال هک شدن اینسامنیاک گیمز و افشای گستردهی برنامههای آیندهی این استودیو، اخیراً یک سند داخلی مربوط به توسعهدهندهی مذکور منتشر شده که آمار فروش تعدادی از بازیهای آن را نشان میدهد. طبق این سند که توسط یکی از کاربران ResetEra به اشتراک گذاشته شده است، Sunset Overdrive در زمان عرضه بر روی ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۴ و پیش از اینکه در سال ۲۰۱۸ برای رایانههای شخصی عرضه شود، کمتر از ۱.۹ میلیون نسخه فروخته بود.
Sunset Overdrive دارای بودجه ۴۲.۶ میلیون دلاری بود که در مقابل آن فروش خالص ۴۹.۷ میلیون دلاری را به ارمغان آورد و هر واحد به طور متوسط ۲۶ دلار فروخته شد. این سند همچنین نشان می دهد که سهم اینسامنیاک از سود بازی تنها به ۵۶۷ دلار میرسد.
هنگامی که سونی در سال ۲۰۱۹ اینسامنیاک گیمز را خریداری کرد، این شرکت اعلام نمود که حقوق تمامی عناوین قبلی توسعه یافته توسط این استودیو از جمله Sunset Overdrive را در اختیار دارد. گرچه این کمپانی در مورد احیای این فرنچایز نامطمئن بوده، اما اینسامنیاک گیمز به ساخت یک نسخهی جدید ابراز علاقه کرده است.
در همین حال افشای باجافزار اینسامنیاک نشان داد که یکی دیگر از عناوین این استودیو، یعنی Ratchet and Clank: Rift Apart از نظر تجاری ضعیف عمل کرده است. این بازی ۲.۲ میلیون واحد فروخته و ۸ میلیون دلار ضرردهی داشته است. همچنین گفته شده که بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales بیش از ۱۰.۲ میلیون نسخه فروخته است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
۵۰۰ دلار خیلی کمه
انتظار داشتم این بازی شکست تجاری بخوره ,
اوایل نسل هشتم ایکس باکس مشکل فروش بازی داشت برای همین مجبور شد از پلتفرم pc هم استفاده کنه
بازی خوبی بود
🔥🔥ویدیوهای جدید از ولورین
سیستم مبارزات فوق العاده جذاب:
https://twitter.com/ryujincfc/status/1737117544539128077?s=46
.
محیط پردازی بازی:
https://twitter.com/ryujincfc/status/1737127230743171528?s=46
کار قشنگی نیست به لو رفتن اطلاعات شرکت ها کمک کنی
چیزیه که دیر یا زود همه می بینن، من لو ندادم که! الان تمام رسانه ها که لیک ها رو پوشش دادن به لو رفتن استودیو کمک کردن؟!
نمیدونم ، ولی من اگه بودم سعی میکردم باعثشو ریپورت بدم تا بیشتر پخش کنم و لو بدم
متاسفانه نشر اطلاعات به قدری گسترده بوده که دیگه با هیچ روشی نمیشه جلوشو گرفت.
سد کلا ترکیده بعد به پتروس میگی برو انگشت کن
آره واقعا
اه اه
کلی خون وخشونت می بینم
انگار اینسامیاک از این سیستم مهد کودکی خودش فاصله گرفته و قراره با یک اثر به شدت خشن و دارک طرف باشیم
این چیزی که من می خوام احسنت
امید وارم داستانشم عالی باشه و قطعا پتانسیل شاهکار شدن رو داره
فقط صدای خش خش کردنای چنگالش وقتی ضربه می زد🤤 البته سیستم خون ریزی ظاهراً فعال نبوده تو این ویدیو و هنوز روش کار نکرده بودن، یه ویدیوی دیگه هست سیسم خون ریزیش رو نشون میده و مشخصه دقیقا شبیه لست۲ هست، چون طراح خون لست۲ روش کار کرده.
داداش هرچی ویدئو ازش داری برام شخصی بفرس
خیلی دارم باهاش حال میکنم 😂
فعلا همیناست، ولی ملت دارن می گردن بین ۱.۳ میلیون فایلی که لو رفته و هر ساعت چیزای جدید داره میاد که اکثرش مربوط به ولورینه. تمام اطلاعات بازی، داستان کاملش، باس فایت ها، تعداد مراحل (۴۰)، مدت زمان بازی (۱۵ ساعت) و…. رو فعلا پیدا کردن ولی خب اونا اکثراً اسپویل دارن و بهتره سمتشون نریم.
این ویدئو خون ریزیشو داری؟
آره دقیقا من فقط مبارزات بازی رو دوست دارم بیشتر ببینم و نهایتا دو سه تا باس فایت اصلا دوست ندارم داستان بازی یا سوپرایز هاش واسم اسپویل بشه
واسه من هم تو شخصی بفرست دمت گرم
منم میخوام 😁 لطفا اگه بازم ویدئو داری واسه منم خصوصی بفرست
مرسی
مثلل انتظارت اسپایدر منه قاتله که میگی مهد کودکی ؟
چه فایده قطع عضو نداشت(حداقل من ندیدم ) اون نسخه قدیمیه طرف(لوگان) تا استخون شدن تیکه تیکه میشد کله و پا دست قطع میکرد و با یه حرکت از وسط نصف میکرد. منتظر یک بازی با درجه سنی ۲۴+ بودم ولی این تهش ۱۴+ باشه.(البته بازی تو موضوعات دیگه بنظر عالی میرسید)
بازی هنوز دو سه سال کار داره تا انتشار، قطع عضو اضافه میشه، سیستم فایت حتی بهتر از اینی که هست میشه، هنوز بازی تو پری آلفاست اینه
قطع عضو داره من تو چند تا از ویدیو ها دیدم
لینک اونارو داری علی جان؟
اگه باشه که این موضوع هم حل میشه چ بازی عالی خواهد بود
واقعا که
مثلا الان خواستی حمایت کنی یا برشکست کنی این بیچاره هارو
این الان به خاطر سونیه که هیچی نشون نمیده 😂
تام لعنتی خدا بگم چیکارت نکنه
گفتی برو اساسین یونیتی رو بازی کن عین آنچارتده منم گفتم به به پس بریم تو کارش
لعنتی انقدر داستانش احساسی بود یه هفتست درگیرم 😂
😂😂
گفتم اخرش میگی اون کسی که بازیو به من معرفی کرد از قبر میکشمش بیرون همین کنسولو…😂
پسر عجب چیزیه 😃
سیستم مبارزش یه چیزی بین لست و گاده
خیلی حال کردم
تخریب پذیریو
دلتون میاد نگا کنید و اسپویل بشید
گیم پلیه
بالاخره خودشون تریلر گیم پلی میدن
من تو ذهنم خونریزی در حد مورتال بود با قطع عضو .خوب ناچارند اینارو حذف کنند بخاطر یه سری چیزا ولی اگه بود عالی میشد چون سیستم مبارزاتش با حال بود من خوشم اومد
بسیار بازی جذاب و عالی ای بود
۲ سال پیش تابستون بازیش کردم و به معنای واقعی کلمه لذت بردم
فوق العاده بود نسبت به زمان خودش (۲۰۱۳)
رو گیم پس موجوده
وقتشه که پورت پلی استیشن بازی منتشر بشه تا این بازی جذاب بیشتر دیده بشه.
فکر نکنم
اگه قرار بود پورت ps بدن همون سال که اینسامنیاک خریده شد میومد برای ps4
برای ps4 پورت شده
کلا همینجوری میای کامنت میذاری که ی چیزی گفته باشی؟ کی پورت شد اونوقت؟
بیشتر شما اومدی یه چیزی گفته باشی یه چهارتا سرچ بکن بفهمی چی به چیه.
درست گفته بودی پورت PC با ps4 اشتباه گرفته بودم.
بازی عالی ایه به طرز عجیبی باهاش حال کردم واقعا ناراحت کنندس که بعضی اوقات به همچین بازی هایی بها داده نمیشه حقش خیلی خیلی بیشتر از این حرفاس
تعداد نسخه های فروخته شده بازیاشونم لو رفت
مایلز مورالز ۱۰.۴ میلیون نسخه
اسپایدرمن ۲ تو همین یه ماه ۱۰.۵میلیون نسخه! از مایلز بیشتر فروخته
رچت ۲.۲m نسخه
ریمستر اسپایدی ۲۰۱۸ هم ۴m نسخه
به نظرت سود بازی هاشون کم نیست؟ حتی بودجه ساخت بازی بعدیشون هم در نمیاد. البته بازی های اینسامنیاک فروش کنسول رو هم افزایش میدن و تاثیرش رو برند پلی استیشن صرفا به فروش بازی محدود نمیشه.
رچت که قطعا کم بوده و ضرر داده، مایلز مورالز بعنوان یه اسپین آف و پروژه ۲ ساله اتفاقا خیلی خوب بوده درامدش جدا از این دوتا، اسپایدرمن ۲ که تو همین ۱ ماه خیلی خوب در اورده اسپایدرمن ۲۰۱۸ هم اطلاعاتی ازش لو نرفت اما با توجه به اینکه تعداد نسخه های فروشیش بیشتر از دو برابر مایلز بوده و دی ال سی هم داشته میشه تخمین زد حدود دو برابر مایلز مورالز براشون سود داشته در کل برای تریپل a انحصاری خوبه امار ها، اینم در نظر بگیر این بازیا سیستم سلرن و قطعا باعث فروش ps4 و ps5 شدن که خودش کلی درامد غیر مستقیمه و همینطور این بازیا همشون رو پلاس اومدن که اونم باعث ترغیب خرید پلاس و دوباره درامد زایی میشه
مثل اینکه اون عکس کلا قدیمی بوده و رچت ۱۴۰ میلیون درآمد زایی داشته (۶۰ میلیون سود)
اسپایدرمن واقعا ۱۰ میلیون نسخه فروخته ؟ اونم رو یه کنسول ۴۰ ۵۰ میلیونی ؟
پس چرا سونی اعلام نکرده
کدومشون؟ اسپایدرمن ۲ رو که خود سونی رسمی اعلام کرد چند هفته قبل ۱۰ میلیون و رد کرده
یادم نمیاد
اخرین باری که اعلام کردن ۵ میلیون بود که یه هفته بعد از عرضه بود
راست میگی من الان چک کردم اسپایدرمن ۲ توی ۱۰ روز ۵ میلیون نسخه فروخته بود برا همین من قاطی کردم روز و فروششو، اینکه نگفتنم احتمالا بعدا بگن یادمه رگناروکم وقتی ۱۰ میلیون و رد کرد نگفتن وقتی ۱۱ میلیون نسخه شد فروشش اعلام کردن حتی همین اسپایدرمن ۲۰۱۸ هم وقتی ۱۳ میلیون نسخه فروخت اعلام کردن سر ۱۰ میلیونیش چیزی نگفتن کلا الگوی خاصی ندارن
۱۰ میلیون نسخه در ۲ ماه یعنی زدن رکورد رگناروک که در ۳ ماه به این امار رسید (اونم وقتی رو ps4 در دسترس بود )
اگه ۱۰ میلیون فروخته ارزش پوشش خبری از سمت سونی رو داره
این عکسه معلوم نیست برا چه زمانیه، با توجه به تخمین فروش اسپایدرمن۳ و ولورین تو عکس، ۱۰ میلیون احتمالا تخمینیه که برا فروش طولانی مدت اسپایدرمن۲ زدن و حداقل انتظاری که دارن همینقدره. که قطعا بهش می رسن.
وضعیت SO و R&CRA نشون می ده چرا تعداد فروش کنسول اهمیت داره، و چرا شرکت ها گاهی رجیح میدن بازی رو انحصاری عرضه کنن. در هر دو مورد بازی ها فوق العاده بودن اما تعداد کم کنسول توی بازار (فروش پایین وان و کمبود شدید PS5 در بحران کوید ۱۹) باعث ضرر و زیان دو بازی خااقانه و بسیار با کیفیت شده.
سانست ضرر نکرده، صرفا سود نکرده
شما سه سال کار می کنی و پولی دریافت نمی کنی. به این می گن ضرر دوست عزیز.
یه نصفه روز نبودم ، میگن سونی کنفرانس خبری برگذار کرده ، درسته🤔🤔🤔
جات خالی بود، اینسامنیاک شوکیس گذاشت و به اندازه یه ناشر بازی معرفی کرد😁
ابعاد این لیک از gta هم بیشتر بوده
سونی با همین لیک ها یه شوکیس میتونست بزاره xd
خدا نصفشون کنه ، اصلا کار درستی نیست ، ما که در هر صورت تشنه اطلاعات هستیم و استفاده میکنیم ، اما ممکنه نشت این لیک ها با سرنوشت یک استودیو یا حتی فراتر از اون بازی بکنه !!!!
سنت قد نمیده موقع انتشار بازی گیمپسی وجود نداشته اما خب از تو چیزی بیشترم انتظار نمیره چون تازه یه اکانت زدی ولی خودتم متخصص اقتصاد و متخصص گیمینگ میدونی
میتونستن برا ps4 هم پورتش کنن. مطمئنا به اندازه کافی هم میفروخت. خودشون نخواستن. شاید خواستن قواعد رقابت رو رعایت کنن و مثلا به مایکروسافت لطف کنن.
کار مسخره ایه
بازیی که قبلا انحصاری رقیبت بوده ادامش انحصاری خودت باشه🤷
برادر من وقتی رو Xone نفروخته یه ذره ریسکی نیست رو یه پلتفرم دیگه هم پورتش کنی که اونجا هم نفروشه؟ یه مثال بارزش ریترنال و رچت که تو ضرر بودن پورت شدن، تو ضرر موندن
محض اطلاعت رچت اند کلنک هم ۸ میلیون دلار ضرر داده!
🔳 بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از لحاظ مالی موفق بوده است
▫️دیروز اسنادی از استودیوی اینسامنیاک گیمز لیک شد که نشان میداد بازی Ratchet and Clank Rift Apart به سوددهی نرسیده و ضرری دو ملیون دلاری را ثبت کرده است.
▪️با جستوجوی بیشتر در اسناد لو رفته، معلوم شد که این اسلاید مربوط به یک سال قبل از انتشار بازی است و آمار پیشبینی شده را نشان میدهد. علاوه بر این، در یک سند دیگر میبینیم که درآمد R&C: Rift Apart بیش از ۱۴۵ میلیون دلار بوده است. پس با توجه به بودجه ۸۱ میلیون دلاری این پروژه، سونی و اینسامنیاک از ساخت این بازی سود کردهاند.
۱- منبعتو بذار
۲ – تکذیب نمیکنم چون منبع نذاشتی که اصلا ببینیم حرفت بر چه اساسه
۲ – چیزی که من گفتم طبق پستیه که خود گیمفا گذاشته
واکنش تو به اون : پس توضیحات؟
یه سوالی که همین الان به ذهنم رسید:
آگه سونی و اینسامنیاک یک سال قبل از انتشار بازی پیش بینی کرده بودن که ۸ میلیون ضرر میکنه، پس چرا ادامه دادن کار روی بازیو؟ چرا منتشر کردن؟
۲۰۱۴ گیمپس وجود خارجی نداشت ۳ سال قبل گیمپس این گیم لانچ شده
به عنوان گیم کامل فروش رفته که اینقدر داغون بود فروشش فقط ۵۰۰ دلارش رسید به اینسامیناک
اتفاقا الانم به فراموشی سپرده شده وگرنه اینهمه سال اینسامیناک خریده شده یه نسخه ۲ از گیمش ندادن
پس در هر صورت یه چیز دیگم ثابت شد که جعبه فنا گیم نمیخرن
در هر صورت اگه پورت پلی استیشن میشد هزینه هاش جبران میشد مایکروسافت با کنسول زباله وان که یه شکست تمام عیار بود لج کرد و انحصاری شد
کنسول میخرن ولی گیم نمیخرن حله دادا
جز بازی هایی هست که همیشه دوست داشتم بازی کنم و نتونستم (یادش بخیر تلویزیون تازه اومده بود نشون میداد)
ولی درکل من هیچ جا ندیدم از ضعیف بودن بازیش بگن داداش :/
بیشتر اینکه در بدترین زمان ممکن منتشر کردن
منظورم کیفیت بازی نبود
داغون فروشش رو منظورمه
حداقل مثل رچت و کلنک ضرر خالص نبوده😂
شاید باورت نشه ولی سانست اوردرایو ۸,۰۰۰,۵۶۷ دلار بیشتر از رچت برای اینسامینیاک درآمد داشته
کل گیمفا و سایتای همسایه شدن اینسامنیاک گیمز فک نکنم حالا حالا ها از اینسامنیاک گیم بکشین بیرون🤣
کسی اینو بگه که رچت اند کلنک با اون همه سابقه رو کنسولش ضرر نداده باشه
وقتی رچت اومد انحصاری بود کلا ۲۰ میلیون فایو هم فروش نرفته بود ولی سانست رو جعبه و پیسی روی هم با اون همه کاربر اینطور ضرر زد به لطف مایکروسافت
شما خبر نداری ولی رچت هم رو پی سی اومده، صرفا نفروخته
رو پی سی اومد ولی با کدوم تبلیغات ؟!
اولا که سانست ضرر نداد صرفا سودش زیاد نبوده
دوما که رچت اند کلنک هم رو پیسی اومده
درضمن رچت ریفت اپارات سودده بوده کامنت بالارو بخون
😂😂😂 کوچولو اون موقع که اصلا گیم پس وجود نداشته چرا فشار میخوری
اون ضرری که اینسامینیاک از رچت اند کلنک کرد اون رو کدوم پلتفرم بود اونم رو ایکس باکس بود ؟؟؟
اومدم ضایعت کنم
بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از لحاظ مالی موفق بوده است
▫️دیروز اسنادی از استودیوی اینسامنیاک گیمز لیک شد که نشان میداد بازی Ratchet and Clank Rift Apart به سوددهی نرسیده و ضرری دو ملیون دلاری را ثبت کرده است.
▪️با جستوجوی بیشتر در اسناد لو رفته، معلوم شد که این اسلاید مربوط به یک سال قبل از انتشار بازی است و آمار پیشبینی شده را نشان میدهد. علاوه بر این، در یک سند دیگر میبینیم که درآمد R&C: Rift Apart بیش از ۱۴۵ میلیون دلار بوده است. پس با توجه به بودجه ۸۱ میلیون دلاری این پروژه، سونی و اینسامنیاک از ساخت این بازی سود کردهاند.
چجوری یک سال قبل از انتشار پیش بینی کردن قراره ضرر بده ؟
دم بچه های اینسامنیاک گرم با اینکه میدونستن و پیش بینی کرده بودن بازی قراره ضرر بده بازم ساختنش