چرا شخصیت اصلی GTA 3 صامت است؟ توسعهدهنده سابق راکستار توضیح میدهد
این توسعهدهنده در پست جدید خود به سوالات جالب کاربران پاسخ داد که دلیل حرف نزدن کلاود (Claud) در GTA 3 هم یکی از آنها است.
اگر تا به حال بازی Grand Theft Auto 3 را از Rockstar بازی کرده باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شخصیت اصلی داستان، کلاود، صامت است. او هرگز یک کلمه هم حرف نزد، فقط به طور جدی و بیصدا به وظیفه خود عمل و در شهر Liberty City هرج و مرج ایجاد میکرد و حتی در میانه نبرد نیز غر نمیزد یا با خودش زمزمه نمیکرد. اما دلیل این امر چیست؟
این موضوع توسط یک توسعهدهنده سابق Rockstar که اخیراً یک وبلاگ را برای ارائه اطلاعات محرمانه راهاندازی کرده بود، مطرح شده است. او پس از افشای اطلاعات جالب توجه، وبلاگ خود را تعطیل کرده است، اما اخیراً در پاسخ به سوالی که در توییتر، دلیل سکوت کلاود در GTA 3 را تأیید کرد.
Obbe Vermeij از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ برای Rockstar North و روی بازیهایی مانند GTA 3، Vice City، San Andreas و GTA IV کار کرده است. او در مورد بسیاری از تصمیمات داخلی، اسرار قدیمی و داستانهای ناشناخته از زمان خود به عنوان طراح، توسعهدهنده و مدیر در یکی از پرکارترین استودیوهای Rockstar صحبت کرده.
در یک پست توییتری، یک کاربر به سادگی پرسید که چرا دقیقاً کلود در GTA 3 سکوت کرده است، و در کمال تعجب، Obbe Vermeij برای پاسخ به این سوال ظاهر شد و نوشت:
“حداقل بخشی از آن بخاطر این بود که میبایست از هزینههای توسعه بکاهیم. بخش صوتی خیلی اشباع و پرهزینه بود.”
بنابراین، مشخص شد که دلیل سکوت شخصیت اصلی GTA 3، صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از کار زیاد بخش صوتی بازی بوده است. شاید سالها بعد عجیب به نظر برسد که چیزی به مهمی صدای شخصیت اصلی را از دست بدهند، اما بسیاری از بازیها بدون هیچ دیالوگی برای شخصیت اصلی خود موفق ظاهر شدهاند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
خب معلومه چرا چون با شلیک کاتالینا لال شد
توی gta sa هم کلاود بودش اونجا هم بیصدا بود
داستان gta sa هم قبل از gta3
اون که لحظه ای بود
چون اول GTA 3 ساخته شد، بعد دیدن که کلاد بدون صدا به شخصیتش میاد و کسی هم گلایه آنچنانی نکرد واسه همین دیگه این شد امضای شخصیت کلاد که لال باشه کلا
بازی های زیادی هستن که صامت هستن
حالا بعضی هاشون دیالوگ های انتخابی دارن یعنی فقط متن انتخاب می کنی
Half-Life ، Dishonored ، The Legend of Zelda،Metro ،بایوشاک بازی های و…
واقعا یکجاهایی ادم تعجب می کنه چرا کارکتر اصلی چرا ساکت هرچی دربارش صحبت می کنن و یا اتفاقاتی عجیبی پیشش می افته ولی باز لام تا کام حرف نمی زنه درسته هزینه کم می کنه ولی یه جایی باعث می شه خوب ارتباط گرفته نشه
وقتی به این شاهکارها نگاه می کنی می گه خدای چطور با یک کارکتر صامت تونستن به این موفقیت بزرگ برسن
بعضی از نقش آفرینی ها صامت بودن کاراکتر به خاطر ارتباط گیری بهتر گیمر هست و الزاماً بحث خرج و زمان اقلا دلیل اصلی نیست
اسکایریم، شاخصترین نمونه از این سری از نقشآفرینیها.
درود دقیقا. حالا بالاخره گانتر اودیم یک دیمن معمولی بود یا کسی که حتی قبل از ادغام جهان ها بوده و هویت نامشخصی داره؟!
هر دو و در عین حال، هیچکدام!
هویت ایشان خیلی به سبک زندگی و اعمال فرد ماجراجویی که رو به روش نشسته بستگی داره. اودیم؛ بهاییه که در ازای رقص با تاریکی پرداخت میکنیم!
قدر مسلم میشه با صراحت گفت که اودیم خطرناکترین دوست و دشمن گرالت بود.
این بازی ۲۲ سال پیش اومده ولی هنوز هم برام جذابه. بازی های راکستار تاریخ انقضا ندارن
صداپیشه ی کلاد خیلی سنگ تموم گذاشته که حرف نزنه :دی
دلیل اصلی بنظر من اینه که راکستار بودجه خیلی زیادی رو برای بازیگر ها و دوبلور های درجه یک اون دوران هالیوود بخاطر دوبله بقیه کارکتر ها خرج کرده و خب… حتما بیخیال مال کلاود شده
البته تو تریلر های e3 بازی خیلی واضح میشد صدای کلاود رو شنید ، فقطم یه دیالوگ داشت : get out of my car now !
جدا از از اون وقتی تو بازی اصلی از یه ارتفاق زیاد پرت میشیم داد و ناله هم میکنه… پس تحت هر شرایطی هم بیصدا نمیمونه xD
دوست دارم ببینم اون یارویی که صدای آه و ناله ی کلاد رو در اورده چقدر حقوق گرفته 🤣
بعد از اینکه فهمیدم صدا پیشه نیکو چقدر پول گرفته
فکر کنم اون بنده خدا هم۱۰ دلاری گرفته
دقیقااا 😂
هیچی از صداپیشش موجود نیست
Mute boy🤣
بنده خدا هر کاری بهش میدن بدون گفتن یک کلمه انجام میده
مظلوم ترین شخصیت این سری به نظرم
بنده خدا همه چیز رو میریخت تو دلش..
اتفاقا دو رو ترین شخصیت سریه 😂
برای همه تو شهر کار کرد ، تک تکشونم یا به کشتن داد یا خودش کشت😂
از آن نترس که های و هوی دارد… از آن بترس که سر به تو دارد!
ولی قبلا میگفتن دلیلش این بود که میخواستن شخصیت کلاود مثل گوردون فریمن باشه
ولی اتفاقاً این بنظرم یه ویژگی هم میتونه باشه
نمیدونم فقط منم که با این کلاود حال میکنم یا کس دیگه ای هم هست ؟ بچه ساکت و آروم و گوگولی
صامته ولی خطرناک ترین کاراکتر کلی سری هست با ۳۲ سال سن 😂😂😂😂
فک کنم من تنها کسیم که یوبیسافتو به راکستار ترجیح میدم😂چون هم ای پی هاش به شدت از راکستار بیشتره و هم زود زود گیم میده و طبیعیم هست که کیفیته بازیاش یه مقدار پایین باشه با این حجم از از انتشار . راکستاار لامصب خیلی بینه بازیاش فاصله میندازه تو gta vi هم که تیره خلاصو زد مرده مومن اخه ۱۲ ساللللل خیلی فاصله زیادیه بینه دو بازی مگه داری فضاپیما درست میکنی اخه😶خیلی کم کاره. منتظره هیت هایه فن بویای راکستار هستم😂
راکستار بعد از خوندن این کامنت:
ما این همه سال خیلی زحمت کشیدیم ولی هیچکس نفهمید چه بلایی سر ما اومده😞
شاید لال بوده
شلیک آخرش به ماریا واقعاً عجیب بود
رسماً همه رو نابود کرد یک تنه اونم بی سر صدا
دوبله سمی داشت.
اونایی که نسخه ۳ کامپیوتر رو بازی کردن باید یادشون باشه که ۲ دیسک بود با این تفاوت که یه دیسک رو باید قرار میدادی تا بازی اجرا بشه!
نقش اصلی لال ساختن افتخار نیست
واسه همه کاراکترا صدا بزارین واسه اصل کاری نه!؟!
من سولزباز و نقش آفرینی باز نیستم ولی بازی هرچقدر هم خوش ساخت باشه لال درست کردن نقش اصلی قابل دفاع نیست بنظرم