گزارش: اینسامنیاک یک IP جدید را پس از سال ۲۰۳۰ منتشر خواهد کرد
بر اساس افشاگریهای جدید، در چند سال آینده شاهد تمرکز استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) روی Marvel’s Spider-Man ،Marvel’s X-Men و Ratchet and Clank خواهیم بود.
به دنبال حمله باجافزاری اخیر به این استودیو، جزئیات عناوینی که اینسامنیاک گیمز قصد دارد در طول یک دهه آینده عرضه کند، به صورت آنلاین منتشر شده است. در میان اطلاعات لو رفته، به بازی جدید Ratchet and Clank، بازی Marvel’s Wolverine که به معرفی دنیای بزرگتر Marvel’s X-Men منتهی میشود و ورودیهای جدیدی در سری Marvel’s Spider-Man اشاره شده. بنابراین دیدن یک IP جدید از استودیوی اینسامنیاک گیمز به چه معنا خواهد بود؟
خوب، به نظر میرسد مدتی طول بکشد تا بفهمیم. یکی از اسلایدهای لو رفته از یک کنفرانس داخلی در ResetEra به اشتراک گذاشته شده و نشان میدهد اگرچه اینسامنیاک گیمز برنامههایی برای یک IP جدید دارد، اما در حال حاضر، نقشه این است که آن را در سال ۲۰۳۱ یا ۲۰۳۲ منتشر کنند. اسلاید دیگری که نقشه راه توسعهیافته این استودیو را نشان میدهد، به دومین IP جدید اشاره میکند که انتشار در سال ۲۰۳۵ را هدف قرار داده؛ هرچند اسلاید قبلی که تاریخ تدوین آن ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) است، جدیدترین آنها به شمار رفته و به دومین IP جدید اشارهای نمیکند.
البته، با توجه به این واقعیت که ما در مورد بازه زمانی بیش از یک دهه صحبت میکنیم که از هماکنون شروع شده است، نباید ناگفته بماند که این برنامهها هنوز قطعی و نهایی نشدهاند، بنابراین تعجب نکنید اگر در آینده شرایط به طور قابل توجهای برای اینسامنیاک گیمز تغییر کرد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
کاش یه سوپرمنی هم میساختن ! 🥺🥺
نمیدونم چرا خیلیا فکر میکنن اسیب ناپذیرع در حالی که دشمناش دهنشو سرویس کردن
چرا فکر میکنید هر شخصیت ابر قهرمانی پتانسیل بازی شدن داره؟
تا وقتی هوملندر هست سوپرمن فاقد اهمیته
جدی جدی کرکام . پشمام اینسامنیاک چی زده هر یکی دوسال بازی بزرگ
بیشترین چیزی که از Insomniac Games میخوام نسخه جدید Resistance در کنار Sunset جدیده ولی بیشتر Resistance
امیدوارم این هک شدن هم برای سونی و بقیه استودیو هاش درس عبرت بشه که بیشتر مراقبت کنن
به امید اینکه هکر ها هم دستگیر بشن
حاجی ایول
فقط امیدوارم این بازیای ابرقهرمانیش شباهت یک سانی تو هسته گیم پلی نداشته باشن به شخصه ترجیح میدم ولورین ی دوربینی میانی بین گاد آف وار رگناروک یا FF16 داشته باشه تا ی چیزی مثل اسپایدرمن
رچت اند کلنگ که کلا سیستمش ی چیز دیگس اونو فقط باید بهترش کنن
ماشالله آینده نگری و دیدگاه long term.
البته درست کردن بازیها بسیار سختتر شده. شاید هوش مصنوعی کمک کنه در بهبود روند ساخت بازیها. قبلاً ساخت بازیها یک الی سه سال طول میکشید. توی یک نسل میتونستی یک آیپی رو ۲ یا ۳ بار ببینی(بغیر از فیفا و اساسینز). اما الآن هیلی سختتر شده. ۵ سال راحت طول میکشه.
آره ولی خدایش تولید بازی نسبت به کیفیت اضافه شده خیلی زمان بیشتری میبره به عنوان مثال آنچارتد ها از ۱تا ۳ تو یک نسل تولید شدن و در حالی که نسل بعدش فقط یدونه آنچارتد ۴ داشتیم که درسته کیفیت بازی خیلی بالا رفته بود ولی تفاوتش با شماره ۳ اونقدری نبود که بخواد آنقدر طول بکشه، کلا استدیو ها تمبل شدن انگار، چون همین ناتی داگ بعد از ۳ تا آنچارتد آخر نسل هم شاهکار لست ۱ رو واسه پلی ۳ داد بیرون در حالی که نسل بعدش یه آنچارتد ۴ داد و یه نسخه فرعی لاست لاگسی که خود من از صبح تا عصر تمومش کردم و آخر نسل هم لست ۲ رو داد یا سانتا مونیکا اوایل نسل قبل گاد ۲ میان نسلی رو داد بعدش هم گاد ۳ رو داد و بعدش هم گاد اسنشن ولی نسل بعدش فقط یه گاد ۲۰۱۸ داد یا ساکرپانچ که رگباری ۳&4 تا اینفموس داد بجز اسلای کوپر هاش ولی نسل بعد اوایل نسل اینفموس سکند سان رو داد با یه دی ال سی۳&4 ساعته از اینفموس به اسم فرست لایت و آخرای نسل هم گوست آف سوشیما رو یا….
کلا ظاهرا تمبل تر شدن بازی سازها در کنار پیچیدگی های بازی های نسل جدید. آخه مگه یه آدم چند سال عمر میکنه که بخواد۵&6 سالش رو واسه اثر مورد علاقه اش صبر کنه؟ متاسفانه اون شور و هیجان و عشق و علاقه آدم به بازی کردن به مرور زمان با پا توی سن گذاشتن کمتر و کمتر میشه هم علاقه و هم زمان آزاد برای بازی کردن، خدایش ظلمه مثلا برای تجربه ادامه بازی مورد علاقت یک نسل رو منتظر بمونی اونم مطمئنا بخاطر بیشتر شدن سن تجربه بازی اول ممکنه کاملا با بازی دوم عوض شه ولی ظاهرا کاریش نمیشه کرد مگر اینکه امیدوار باشیم به همین هوش مصنوعی و پیشرفت تکنولوژی که بتونه سرعت بازی سازی رو بالاتر ببره
کاش مشگل فقط با بازی بود همه موارد بالا رو که گفتم واسه انیمه ها و سریال های مورد علاقه آدم هم هستش مثلا خود من کف کردم واسه ادامه انیمه هایی مثه هایکو( که ظاهرا ادامه سری تایید نشده و قراره حساس ترین قسمت های انیمه رو با یکی دو قسمت سینمایی سر هم بیارن) بلو لاک، چاین سامن جدیدا هم دیمن اسلایر و…
گیمر بودن در بزرگسالی اینطوریه که انگار همیشه بخش بزرگی از وجودت هست، اما کمتر میتونی بهش سر بزنی. اون معصومیت نوجوانی هم فاکتور مهمی هست که بازی بکنی.
اما درباره اینکه استودیوها تنبل شده باشند، واقعیت اینه که یک قضیه ریاضیاتی بود که میگفت از جایی به بعد برای اینکه گرافیک بازیها ۲ برابر بشه (نسبت به پالیگانهای موجود) باید ۱۶ برابر بیشتر بشه. یعنی گرافیک بازیها یکجورایی به یک نقطه توقف میرسه. مگر اینکه پیشرفتهای 5g یا AI به داد ما برسه برای تولید و یا پردازش بازیها.
۲۰۳۰ خیلی دیره بابا زودتر تا اون موقع پیر شدیم