طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود

طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود

محسن رضوی فر
۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود

تعدادی از توسعه‌دهندگانی که روی پروژه چندنفره‌ی لغو شده‌ی The Last of Us Online کار کرده‌اند، از تجربه‌ی مثبت خود بر روی این کار گفته‌اند.

استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) اخیراً تایید کرد که به طور رسمی به توسعه‌ی بازی The Last of Us Online پایان داده و از لغو این اثر خبر داد. به دنبال اعلام لغو این بازی، برخی از توسعه‌دهندگانی که روی این پروژه کار می‌کردند، در رسانه‌های اجتماعی درباره تجربه‌ی خود صحبت کردند و نظرات آن‌ها بسیار مثبت به نظر می‌رسد.

ناتانیل فرگوسن (Nathaniel Ferguson)، که از فوریه ۲۰۲۲ به عنوان طراح فنی روی The Last of Us Online کار می‌کرد، این پروژه را برجسته‌ترین نقطه‌ی حرفه‌ی خود خواند و گفت این بازی همیشه یک پروژه بسیار ویژه برای او خواهد بود. همچنین کار مورلی (Karl Morley)، طراح بازی، که اکنون در Firesprite، یکی از استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن مشغول به کار است، در خصوص این بازی لغو شده می‌گوید:

من در این پروژه بیشتر از هر پروژه دیگری در دوران کاری‌ام چیزهای جدید آموختم و از انجام این بازی بیشتر از هر بازی چندنفره دیگری لذت بردم.

چند توسعه‌دهنده‌ی دیگر شامل درو ویلسون (Drew Wilson)، سرپرست سابق بخش کنترل کیفیت (QA) و ابیگل تان (Abigail Tan)، دستیار تهیه‌کنند به همراه چند سازنده‌ی دیگر در خصوص پروژه‌ی لغو شده‌ی The Last of Us Online صحبت کرده‌اند.

اخیراً تصویری از The Last of Us Online فاش شده که ظاهراً منوی اصلی این بازی را نمایش می‌دهد. در این تصویر شخصیت بازیکنی در یک محیط داخلی نشسته است و گزینه‌هایی برای فروشگاه درون‌ بازی، بتل پس و موارد دیگر نمایش داده می‌شود.

ناتی داگ تایید کرده است که پس از لغو این عنوان آنلاین در حال حاضر روی ساخت چند بازی تک‌نفره روایت محور کار می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟

XerexplayBiG WalleRAMOGUSDARKSIRENNimalul-bookMehregan MTمستر تاپ کاتحصین3doQUIGGZYLove story gamesJin KazamaThe FireflyRonda.محمدامین حیدریmarioarminFidomore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود
طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظرم سونی در اینده چند استودیو آنلاین ساز و سرویس محور رو میخره و سپس ادامه ساخت لست اف اس آنلاین رو شروع میکنه

    بعدش پشتیبانی و اپدیت ها و محتوای فصلی بازی رو میسپاره به استودیو های سرویس محور که خریده و ناتی داگ روی همون داستان متمرکز میشه

    AMOGUSگیمری عادی.
  • امیدوارم بعد از لست ۳ دوباره به شکل درست تری احیا بشه

    AlucardbaAMOGUSگیمری عادیAmir(PC & PS4)lul-bookQUIGGZYMeme.shezThe Fireflymario⃤‎ PARTiSANmore
  • Daniallox😃 گفت:

    عجیبه با این همه هایپ یهویی فراموش شد

    گیمری عادیlul-bookMeme.shezYasinSpider-Man⃤‎ PARTiSANCambyses The ThirdMaster bladePeterParker
    • مسعود گفت:

      نه دوست عزیز فراموش نشده نگه. داشتن برا بازیای اینده.استودیو داره کار میکنن روی ای پی هایی که اینده خیلیا رو چار حمله قلبی و سکته مغزی میکنه.همونایی که حاظرن کل کنسولشونو با فقط پارت یک بازی لست اف عوض کنن ولی روشون نمیشه😂

      Daniallox😃
  • PeterParker گفت:

    نقطه عطف کارت بازی باشه که عرضه نشده هیچ وقت 😁😂

  • Amras گفت:

    حالا لغوش کردین دل مارو اب نکنین هی ، امیدوارم دوباره بعد از پروژه های تک نفرشون بیاد

  • خب معلومه استودیوی خفنی مث ناتی داگ بالاخره هر چی بسازه چون افراد خفنی هم داره چیز خوبی میتونه دربیاد حتی اگه اون سبک بازی تو حیطه کاری استودیو نباشه
    ولی یجورایی این پروژه اصا نباید کلید میخورد که حالا هم خداروشکر بهترین کارو کردن کنسل کردن 👍

    مسعودگیمری عادی
  • CodeName:666 گفت:

    نه به اون سکوتی که حین ساخت بود نه به حالا که همشون زبون اومدن.😐😂

  • Tom گفت:

    چیزی که گفتن چرتو پرت بود
    احتمالا بودجه زیادی میخواسته سونی هم گفته کنسلش کنن
    وگرنه قبل شروع کار فکر نکردن که بعد عرضه باید پشتیبانی کنن؟

    گیمری عادیRezaCharlie ChaplinMR147Meme.shezThe FireflySpider-Man.∞𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • قبل از شروع کار قرار نبوده بازی تا این حد بزرگ باشه

      Rezalul-bookCharlie Chaplinarmin.∞
      • Tom گفت:

        اخه داداش هر چقدرم کوچیک بوده بالاخره باید پشتیبانی داشته باشه
        اصلا حرفشون منطقی نیست
        چرا قبل معرفی به این فکر نکرده بودن؟
        احتمالا همینه که میگم
        هزینه ساخت و پشتیبانیش زیاد میشده
        سونی هم گفته همون پولو برای بازیای داستانی بذارین

        گیمری عادیRezaمستر تاپ کاتIlyaCharlie Chaplin
        • Master blade گفت:

          خوب قبل استارت پروژه اصولا میزان بودجه تخمین میزنن تا وسط پروژه به مشکل نخورن
          مثل اینجا که نیست یاعلی بگن بسم الله

          .
          • Tom گفت:

            این بازی قرار بوده لست فکشن ۲ باشه که احتمالا با این ریمستر لست ۲ میومد
            بعدا گفتن یه بازی جدا بکنیمش که احتمالا مشکل بودجه داشتن

            گیمری عادی
            • Reza گفت:

              تقریبا موافقم باهات بجز ی بخشی ، ک تو این کامنتته
              من حدسم برعکس اینه
              بنظرم اینا میخواستن فکشن کنن ، مدیریت سونی فشار اورده بازی جداش کنن ، خیلی منطقی تره اینطوری ، مخصوصا اگ تفاوت میزان درامد برای سونیو لحاظ کنی
              حتی اونیکه میگی ام باشه ، سرخود بازی جدیدش نمیکنن ک ، مدیریت سونی چراغ سبز میده ، ب هیچ وجه مشکل بودجه نمیبینم ، اونم برای تیمی مث ناتیداگ ک سونی جونشم میده براش😅
              مشکل پشتیبانی ام نمیبینم چون براحتی برونسپاری میشه (مثلا رو فالوت۷۶ کار کردن سازنده های گوت سیمولیتور…)
              یا استودیو بخش انلاینشو راه میندازه چ با همون اسم (تو مقیاس کوچیک مث تیم ابسیدین روی گراوندد ، تو مقیاس بزرگ مث تیم ریسپاون رو ایپکس) یا ام ک تیم جدید برای پشتیبانیش درست میکنن
              درکل اینکه بازی موفق و پولسازو ول نمیکنن مسلما ، از نظر من ردفال بوده ک کنسل شده (مستقیما طبق تایید بانجی ، مدیریت کنسل کردش) ، فقط این منطقیه

              Tom
    • GameTurn گفت:

      خیلی عذرمیخوام ولی استودیو ناتی داگ رسما به شعور خیلیا توهین کرد حالا چرا؟ چون طبق صحبت های نیل دراکمن The Last of Us Online قبل از انتشار لست ۲ در حال ساخت بوده 👇👇👇

      https://gamefa.com/904142/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af%d9%86%d9%81%d8%b1%db%80-the-last-of-us-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%85/

      بعد تو پست خبری لغو بازی از بازی تعریف کردن و مشکلی نداشته👇👇👇

      «تیم بخش چندنفرۀ ما از زمان توسعۀ The Last of Us Part II، در فاز پیش‌تولید این پروژه قرار داشت و تلاش می‌کرد یک اثر منحصر به فرد و پر از پتانسیل را خلق کند. با تاکید و تسلط بر ایده‌ها حول The Last of Us Online، چشم‌انداز تیم سازنده روشن شد، گیم‌پلی به شکلی راضی‌کننده و پولیش شده در آمد و ما نسبت به مسیری که پیش گرفت، بسیار هیجان‌زده بودیم»

      واقعا مسخرس یکسره دارن از بازی تعریف میکنن اما به یک دلیل مسخره که نمیتونن پشتیبانی کنند ازش لغوش کردن یعنی شما این همه سال که داشتین بازی رو میساختین نمیدونستین که یک بازی سرویس محور دائم باید پشتیبانی بشه؟ بر فرض محال بگیم نمیدونستید اما میتونستید پشتیبانی از بازی رو به یک استودیو پشتیبان از سونی بسپارین چون سونی چندتا استودیو پشتیبان داره آخه خیلی مسخرش بازیی که میگین انقدر فوق العاده بوده به این دلیل لغوش کردین؟ مشخصه که دارن دروغ میگن و مارو ببخشید احمق فرض کردن

      MILADEVILS
    • مسعود گفت:

      نه اقای تام خودت باشی بفهمی بعد ساخت بازی انلاین باید برا همیشه تمام تمرکزتو بدی برا یه بازی انجام میدی ادامشو یا نه بجای اون هر دو سه سال یه شاهکار بدی بیرون و تمرکزت رو شاهکارای گوناگون باشه؟بازی انلاین استودیویی که میسازه دیگه بخاد برا ایپی جدید وقت بذاره دیگه توی دو سه یال نمیتونه میره بالای هشت سال مگه بازی ابکی مثل استارفیلد دو ساله تحویل بدن که قطعا نایتی سگ اینطوری کار نمیکنه چون تمذم ایپی هاش شاهکاره پس بنفعشه همون دوسه سال یه شاهکارو بده بعدا تیم بزرگ تری برا انلاین جدا جمع کنه تا همیشه اسمش بدرخشه نشه درس عبرتی مث یوبی سافتو….

  • god of war گفت:

    .هیچی دیگه از فردا چپ و راست می ریزن می‌گن این گیم شاهکار بود ناتی داگ و سونی ظالم لغوش کرد هر کسی هم از جلو در ناتی داگ رد شده می ره با شرایدر مصاحبه می کنه من عمرم رو پای این بازی گذاشتم و یک شاهکار بود
    والا این ایده از همون اولم اشتباه بود ناتی داگ رو چه به گیم سرویس محور
    بار ها در کامنت های قبلی اشاره کردم‌ همچین تصمیمی اشتباه بزرگیه و این که بگسم ناتی داگ داره ریسک می کنه اشتباه هست چون وارد شدن به دنیای بازی های سرویس محور اصلا نباید باشه
    گیم واقعی بازی های افلاین و داستانی هستن
    می تونن یک مود کو اپ هم داشته باشن که افلاین هم باشه چه بهتر
    امید وارم پروژه چند نفره گوریلا هم لغو بشه تا اون‌ها هم روی هورایزن ۳ که از نظر داستانی خیلی خیلی پتانسیل داره کار کنن

    گیمری عادیlul-bookCharlie ChaplinHesamJin KazamaSpider-Mansiavash.∞arminmore
  • این خبرم برا اپوزوسیون گیمفا که می گفت به خاطر کیفیت پایین لغوش کردن و بیانیه دروغ بوده :)) دلیلی که گفتن برا لغوش کاملا منطقی، درست و عاقلانه بود و نشون میده که استودیو نمیخواد به سرویس محورساز تبدیل بشه و هنوزم دنبال ساخت آثار داستان محور با ارزش هنری بالاست. به قول کاربر sorena موفقیت این بازی باعث می شد استودیو کلاً راهش رو گم کنه.

    گیمری عادیCharlie ChaplinsorenaMaster bladearminMR147King.∞
    • . گفت:

      اونو خدا زده حاجی ولش کن
      اونقدر سطحه که فکر میکنه چون سونی بیشتر گیم هاش اکشن ادونچرن پس یعنی همشون از نظر گیمپلی شبیه همن دیگه چه توقعی داری ازش

      evgeny grinkoᚱ.ᚻfarshadxگیمری عادی
    • Master blade گفت:

      سونی فن میگه :
      «سونی مجبورشون نکرده بازی سرویس محور بسازن »
      «خودشونم دوست نداشتن سرویس محور بسازن »

      پس این بازی از آسمون افتاده تو بغل ناتی داگ ؟
      ببینم معلم مهدکودکی چیزی هستی ؟ چون یه جوری کامنت میدی انگار کسایی که کامنتات رو میخونن قدرت تعقل و تفکر ندارن

      MILADEVILSTom.armin3do
    • sorena گفت:

      هرکس بخش آنلاین بازی های ناتی داگ رو بازی کرده باشه نمیتونه دلیل لغو رو کیفیت پایین بازی بدونه…
      این تغییرات یک باره می‌تونه به تغییر مدیریتی سونی هم تا حدی مرتبط باشه. لایو سرویس قطعا با دستور از بالا به استودیو ها تحمیل شده بود. همون‌طور که رد فال به آرکین آستین تحمل شد و هنوزم از ریزش نتونستن خارج بشن. فرض بگیریم دو سال دیگه بازی به سطح ایده آل اونا برسه! فایده اش چیه؟ همون اول کنسل میشد بهتر نبود؟.
      لست آنلاین هم منتشر میشد خواه ناخواه بخش بزرگی از ناتی داگ درگیر پشتیبانی از اون میشد و کیفیت کلی بازی های تک نفر شون افت می‌کرد.
      ____
      وقتی رد فال منشتر شد، اون حجم از مطالب و خبر های منفی رو به خودش اختصاص داد و از همه طرف بهش حمله شد، با خودم گفتم این چه وضعیه ؟ چرا تا این حد داره بزرگ نمایی میشه؟ این حجم از تمسخر اصلا منطقی نیست، چون این بازی نه اسم و رسمی داره نه قرار بوده کار خارق‌العاده ی بکنه، الکی دارن بزرگش میکنن وو… اما بعداً با خودم گفتم همچینم بد نشد که ردفال بزرگنمایی شد و تا این حد نظرات منفی و تمسخرآمیز به خودش دید! دست کم درس عبرتی می‌تونه باشه برای بقیه…

      گیمری عادیIlya𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • اینا مثل عناوین قبلی استودیو میخواستن لست۲ یه بخش چندنفره ساده هم در کنار بخش داستانی داشته باشه، نمیدونم چی به سرشون زد که سرویس محورش کردن. اگر دستور جیم رایان بوده که همون بهتر رفت! قبلا از عملکردش دفاع می کردم ولی کم کم داره خراب کاریاش رو میشه. اون از وضعیت بانجی که به نظرم بدترین خرید سونی بوده و اینم از سرویس محورهای زوری که شایعات زیادی درباره شون هست، اونم برا استودیوهایی که هیچ تجربه ای در ساخت سرویس محور ندارن.

        گیمری عادی.sorena
        • sorena گفت:

          جسم رایان خیلی نگاه اقتصادی و پولی به گیم داشت، از این جهت قطعا رو این روند بی تاثیر نبوده، ۱۲ تا سرویس محور برای ناشری که به بازی های تک نفره ی داستانی معروفه، بیش از تصور ،زیاد هست…
          بانجی در راستای اهداف لایو سرویس و کمک به سایر استودیو ها خریداری شده اما با تغییر سیاست های فعلی باز دهی خودش رو خواهد داشت، استودیو کار بلدی هست، از پس خودش برمیاد.

          گیمری عادی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • ردفال که سوپرایز و one more thing اکس باکس داخل شوکیسش بود خود فیل اسپنسر شخصا اومد معرفیش کرد و گفت one more thing

        .
  • راستش وقتی خبر کنسل شدن این پروژه رو شنیدم تعجب نکردم
    استودیویی که رئیس اونجا یک فمنیست باشه عاقبتش همین هست و خواهد بود

    تو ردیت داشتم نظرات رو میخونم به صحبت های جالبی رسیدم،بسیار جالبه که ناتی داگ برای جبران ضرر ساخت لست ۲ بعد از شکست تجاری و فروش بسیار ضعیفی که تجربه کرد افتاد به ساخت بازی لایو والپیپر و پورت و ریمیک و ریمستر که با این پروژه های کم هزینه ضرر لست ۲ رو جبران کنه اما دقیقا باز هر چهار تا پروژه هم شکست خوردن!!!!

    گیمری عادیTomHannaH.
  • Anakin گفت:

    سید کوتا بیا. همه میدونستن شما بازی انلاین نمیتونی بسازی. کنسل شدنش بهترین اتفاق بود براش. ابروتون میرفت

    .
  • Julius Ceasar گفت:

    از اونجایی که تو زندگیشون بازی آنلاین ندیدن فکر میکنن چه چیز خفنی درست کردن اما کار بلدش اومده بهش گفته این بازی هیچ شیتی نیست بهتره همین شروع نشده دد بشه تا اینکه متاش از لست ۱ پایینتر بیاد از اونجایی که سونی متا میخره همیشه میدونست تو بازی های آنلاین متا نجاتش نمی‌ده بازی رو کلا دد کرد

    TomHannaH.armin
  • shabah73 گفت:

    برای من که عاشق فکشن لست ۱ بودم لست آنلاین مورد انتظارترین بازی بود حتی بیشتر از gta 6.
    اگه بازی واقعا اینقدر خوب بوده و لغو شده خدا مدیران سونی رو تبدیل به سوسک و مارمولک کنه

    Tom
  • درست تجربه و اموزشی که یاد گرفتن قطعا در پروژه های بعدی یا استودیو دیگه اصلا برن یه رزومه حساب میشه و از همسطح های خودشون جلوتر هستن همینطور که نیل دراگمن گفت خیلی چیزا یاد گرفتن از این پروژه که میتونن انتقال بدن به پروژهای دیگه خیلی خوب که فرصت ازمون خطا داده بشه به استودیو ها و این ازادی رو داشته باشن مخصوصا نیروهای جوانتر از اساتید و قدیمی تر ها یاد بگیرن اموزش ببینن ازمون خطا کنن فرصت بهشون داده بشه البته زیر نظر کنترل کیفی کیو سی و نظارت باتجربه ها ذهن یک جوان خلاق تازه نفس مثل خون تازه در کالبد یه استودیو هست متاسفانه خیلی استودیو ها و کلا مجموعه ها در هر حوزه چوب این فرصت ندادنها رو خوردن نمونه بارز همین مملکت خودمون مدیران جوانتر تحصیلکرده متخصص اگه فرصت داشته باشن خیلی شرایط کشور بهتر بود اقتصاد صنعت مخصوصا بخش دیجیتال مارکتینگ که امروزه دیگه ثروت یک کشور نفتش نیست میزان زیرساخت ها دیجیتال مارکتینگ ارتباطش با جهان یکدفعه بدون دلیل گوگل پلی که مثل خون و اکسیژن نیازه گوشی ها اندروید و توسعه دهنده ها بازی اپلیکیشن هست فیلتر نمیشد یوتوب توییتر وووو

  • Lone Wolf گفت:

    پروژه [ TLOU-Online] توسط بخش [ فایننس(مالی)] سونی لغو شد و نه بخش [SIE] سونی
    متاسفانه خبرهای خوبی از این دو بخش سونی دریافت نکردم و سر خرید بانجی اختلافات شدیدی باهم پیدا کردند که بصورت تدریجی اخبارش منتشر می شه

    HannaH.
  • Richman گفت:

    تعریف از پروژه ی لغو شده چه ثمره ایی داره ؟
    فقط ۳ سال وقت ناتی داگ گرفته شد . بازی سرویس محور رو کپ کام هم با سری RE انجام داد و نتیجه اش حسرت بزرگی شد در دل طرفداران .

  • HannaH گفت:

    این پروژه و بازی های مشابهش توی سونی از پایه اشتباه بودن و تااش ناموفق جیم رایان برای هماهنگی با ترندهای بازار. وقتی کنسولی داری که متوسط سن گیمرهاش ۳۵ سال هست، مطمئنا هیچکدام فرصت وقت گذاشتن برای بازی آنلاین ندارن، و صرفا به خاطر تجربه های داستانی بزرگ به این کنسول اومدن.اونی که سن کمتری داره و می خواهد با دوستانش بازی کنه، معمولا می ره سراغ ترندهای بزرگ که گیمرهای بیشتری دارن (مثل فورتنایت و روبلاکس). خیلی هم تمرکزش بیشتر از این سرویس محور باشه پلتفرم مناسب تری می خره. حالا وقت و سرمایه و استعدادی که باهاش می شه بازی هایی بسازی که دایل خرید کنسولت هست رو صرف بازار نامطکئنی بکنی که طرفدار نداره، همان اتفاقی هست که برای دیزنی و فازهای جدید فیلمهای مارول افتاد تا به فاجعه مارولز ختم شد.

    Richmanگیمری عادی
  • Ilya گفت:

    چه دوران کاری سطح پایینی داری که یه گیم کنسل شده نقطه اوجش بوده

طراح فنی The Last of Us Online: این بازی نقطه برجسته دوران کاری من بود