ثبت اختراع جدید سونی به نوعی تنظیم درجه سختی پویا و در لحظه اشاره دارد
سونی میخواهد به طور خودکار سختی بازیها را در لحظه و بر اساس سطح مهارت بازیکنان تنظیم کند. بازیکنی که در یک زمینه خاص ضعیف است، در آن با مشکل مواجه نمیشود.
سطوح دشواری ارائه شده در بازیها میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای بسیاری از بازیکنان ایجاد کند و حتی ممکن است در اجرای آن کاملاً نامتعادل باشد. حق اختراعی که اخیراً توسط سونی صادر شده، میخواهد با تنظیم سختی بازیها در لحظه و بر اساس سطح مهارت کاربران، سطح دشواری را متعادلتر کند. این سیستمی به شمار میرود که تا کنون بسیار کم و به طور ابتدایی در صنعت بازی استفاده شده است.
سند حقوقی با عنوان «سطحبندی دشواری تطبیقی برای فعالیتهای مبتنی بر مهارت در محیطهای مجازی» به طور پویا دشواری بازی را بسته به نوع عملکرد کاربر تطبیق میدهد. از بین بردن تعداد زیادی از دشمنان باعث میشود که به مرور زمان، دشمنان سخت و پیچدهتر شوند. با این حال، این اطمینان را ایجاد میکند که دشواری چالشهای خاصی را که هنوز نقطه ضعفی برای کاربر هستند، بیشتر نشود.
دادههای جمعآوریشده ممکن است برای شناسایی اینکه آیا سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت دارد یا خیر، ارزیابی شود. هنگامی که سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت ندارد، پارامترهایی که سختی بازی را تغییر میدهند ممکن است به طور خودکار تغییر کنند.
سونی همچنین پارامترهای خاصی را که میتواند بر سیستم تأثیر بگذارند را در نظر میگیرد. ویژگیهای مربوط به سرعت حرکت، قدرت شخصیت، تعداد دشمنان، دشواری هوش مصنوعی دشمن و موارد دیگر میتوانند به آرامی در طول زمان و با ادامه مراحل بازی کم یا زیاد شوند. قبل از اینکه بازیکن شایسته سختی بیشتر فرض شود، باید سطح انتظار مشخصی را برآورده کند.
ناشر استدلال میکند که بازیهای فعلی معمولاً دشمنان و چالشهای نامتعادلی دارند. ممکن است مجموعهای بسیار آسان از دشمنان داشته باشید که میتوانند بدون تلاش زیاد کشته شوند، یا ممکن است در دور بعدی کاملاً برعکس این مسئله را تجربه کنید. یک کاربر همچنین ممکن است به سادگی در برابر نوع خاصی از دشمن فاقد مهارت باشد.
از آنجایی که بازیهای امروزی دارای سطوح دشواری ثابتی هستند، کاربری که از بازی در یک سطح لذت میبرد، ممکن است در سطح سختی بالاتر از بازی لذت چندانی نبرد. اجرای سیستم بالا، خستگی و ناامیدی را که ممکن است به دلایل فوق و موارد دیگر رخ دهند از بین میبرد. شایان ذکر است که چند بازی در حال حاضر از سیستمی مشابه آنچه در سند قانونی بحث شده است استفاده میکنند. عناوینی مانند Resident Evil 4، Left 4 Dead و حتی اولین Crash Bandicoot از نسخهای از این سیستم استفاده میکردند. سونی میخواهد این سیستم را به سطح بالاتری برساند.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
جالبه
ولی من خوشم نمیاد و ازش استفاده نخواهم کرد ،من دوست دارم بازی انقد سخت باشه که من از محدودیت هام فراتر برم و بلاخره بازی رو تموم کنم ولی این بازی رو فقط در حد خودت میزاره و چالش خاصی نیست
سونی چه کارهای که نمیکنه روح بخش صنعت گیم
اگ مارو ثبت اختراع نمیکنی ی کامنت بذاریم
🤣🤣🤣
حیف شد ولی ارزششو نداری
تو کلا بی ارزشی
ارزشی نداری 𓃲
از این سیستم قبلا توی resident evil 4 استفاده شده بود، شما هر چقدر بهتر بازی میکردید بازی سخت تر میشد و هر چقدر ضعیف تر بازی میکردید آسون تر،(و جزئیات خیلی بیشتر که حوصله ندارم بگم، میتونم فقط چند تا مثال بزنم: میزان دادن مهمات، میزان دادن آیتم سلامتی، سریع تر یا کند شدن دشمنان، تعداد دشمنان در محیط ها، افزایش یا کم شدن جون دشمنان، افزایش یا کم شدن میزان آسیب رسانی، بالا پایین شدن هوش مصنوعی و….، خودتون میتونید یخورده دربارش بیشتر تحقیق کنید واقعا جالبه!) نمیخوام به این اختراع سونی ایراد بگیرم ولی قبلا چند جا استفاده شده، حالا این مهمه که میخوان از این سیستم برای روند ساده سازی بیشتر استفاده کنن (که هر نسل داره خودش رو بیشتر نشون میده) یا چالش رو برای بازیکن های ماهر تر بیشتر کنن🤷🏻♂️
اسمش دست خدا بود😂
فکر کنم تو بایوشاکم ازش استفاده کرده بودن
اختراح جالبیه از این اختراح تو بازیا استفاده بشه چیز جالبی میشه👍
یکی از نمونه های این مدل توی هوش مصنوعی زینومورف توی بازی alien isolation بود و به ای شکل بود که در حقیقت اون کاراکتر دوتا مغز داشت
یه مغز خنگ که دنبالتون میگرده یه مغز باهوش که همیشه میدونه کجایین
و مغز باهوش به مرور اطلاعات و در اختیار خنگ میذاره و بر اساس حرکاتتون و پلی استایلتون میزان دانشی که در اختیار اون مغز خنگ میذاره رو تغییر میده که سخت تر و آسون تر بشه
و چنین چیزهایی توی خیلی بازی های دیگه استفاده شده برای همین دلیل اختراع نامیدنشو نمیفهمم
آیا مثل اختراعات اپل منظورشه؟
اسنایپر الیت ۵ هم گزینه درجه سختی پویا داشت
نسخه ۴ هم بود
بنظرم به عهده بازیساز باشه بهتره. فرض بفرما دارک سواز رو بخواهی اینطور پیاده کنی……همه پلاتش رو میزنن. یا اگر یک باس رو گیر کرده باشی، باس آسونتر بشه……این در تناقض با روح برجامه.
دقیقا
فعلا مشخص نیست که دقیق چطور عمل می کنه
ولی به نظرم یه بعضی جاها گیمر دوست داره واقعا رو سخت ترن درجه اون باس شکست بده و براش مهم نیست چندین بار شکست بخوره – زمانی می بره به ارامش درون می رسه
البته فکر کنم حالت های مختلف ثابت داشته باشه – یک حالت پویا هم اضافه کنن
تو بازی ها قبلا این مورد مشاهده شده – کمی باید صبر کردتا ببینیم چه چیز اضافه تری تو این هست
برای gta vi هم حرف از یک هوش مصنوعی فوق العاده می زنن
لامذهبا همشون ادم کنجکاو و عجول می کنن اینجوری انتظار سخت و سختر می شه
خودت میگی لا مذهب. کافر رو چه به فهمیدن صبر و انتظار.
این که اختراع نیست این که قبلاً هم بود نمونش هلبلید ۱
یعنی جعبه فنان هیچ جوره حاضر نیستن بعضی چیزا رو قبول کنن
خب بوده به من چه
اویل ۴ با لباس نارنجی 😐
این گزینه. مان God of War اولی هم بود. اگر ۵ بار از یک باس یا توی یک منطقه شکست می خوردی می پرسید می خواهید ساده تر بشه یا نه. فکر می کنم چیزی که اینجا اتفاق میافته با بازی ربطی نداره و به خود گیمر مربوطه. در واقع کنسول نقاط ضعف گاها ژنتیکی گیمر که مانع از عملکرد صحیح می شه رو شناسایی می کنه و بدون اینکه حس بدی به گیمر بده، اجازه می ده داستان رو تجربه کنه. برای من خوبه باهاش Nioh و Sekiro بازی کنم😂
اره منم برای اولین بار نسخه ۳ ریمستر رو بازی کردم اینطوری بود اما نسخه ۴ نبود دیگه
این سیستم قبلا تو گیمای دیگه استفاده شده، ثبت اختراع؟
ساده شدن نه ولی اگه بتونه درگیری هایی که ساده هست رو سختتر بکنه جالب میشه
۲۰۷/۱۰۰۰
چیز جدیدی نیست تو بعضی بازی ها قبلا بود اما جالب میشه🙂
برای من Crash و رزیدنت اویل های جدید واقعا در درجه ی Normal هم سختن . اصلا وسوسه ام نمی کنه که تروفی هاشونو کسب کنم . شاید افزایش سن هم به نوعی تاثییر گذار باشه .
رزیدنت اویل ۴ : ۱۸ سال ازتون جلو ترم
بجاش ی سیستمی باشه همینطور که ما سبک مبارزه باس رو یاد می گیریم باس ها هم سبک مبارزه مارو یاد بگیرین اون وقت بازی حال می ده حالا فرض کن مقابل سیستر فریدا قرار گرفتی😁😁
Middle Earth Shadow of war
بازیش کن سیستمی داره به نام Nemesis
ثبت اختراع خود شرکتش هم شده بود
واقعا لذت بخش بود حیف توی بازیای دیگه نمیبینیم
بازیش کردم هر دو نسخه اش رو
نوآوری به معنای واقعی کلمه 😍
سونی😎😍
اینکه اصلا جدید نیست
این تو اویل چهار بود یا توی تومب رایدر 😐
ما نوب ها چه ذوقی میکنیم🤣
دمت گرم سونی 😂🗿
کمپانی کاپکام با بازی گاد هند تو سال ۲۰۰۶: ما اینجا داریم زحمت میکشیم