رسمی: The Last of Us Online لغو شد؛ توسعه چند بازی تکنفره جاهطلبانه جدید
استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) رسماً در وبسایت خود اعلام کرد که پروسۀ ساخت بازی The Last of Us Online متوقف شده است.
ناتی داگ بیانیۀ زیر را حول این موضوع به اشتراک گذاشت:
ما متوجه هستیم که بسیاری از شما منتظر اخباری حول The Last of Us Online بودید. گفتن این موضوع راحت نیست: ما این تصمیم بسیار سخت را گرفتیم تا پروسۀ ساخت بازی مذکور را متوقف کنیم.
ما میدانیم که این خبر برای بسیاری از شما ناراحتکننده است، مخصوصاً جامعۀ پلیرهای The Last of Us Factions، که برای مدت زمانی طولانی، بخش چندنفره را دنبال کردهاند. ما نیز در استودیو به شدت پیرامون این موضوع ناراحتیم. در این پست، قصد داریم پسزمینۀ چرایی لغو پروژه را توضیح دهیم.
تیم بخش چندنفرۀ ما از زمان توسعۀ The Last of Us Part II، در فاز پیشتولید این پروژه قرار داشت و تلاش میکرد یک اثر منحصر به فرد و پر از پتانسیل را خلق کند. با تاکید و تسلط بر ایدهها حول The Last of Us Online، چشمانداز تیم سازنده روشن شد، گیمپلی به شکلی راضیکننده و پولیش شده در آمد و ما نسبت به مسیری که پیش گرفت، بسیار هیجانزده بودیم.
در مسیر وارد شدن به «تولید کامل»، هدف عظیم و جاهطلبانهای که ترسیم کرده بودیم روشنتر شد. برای عرضه و پشتیبانی از The Last of Us Online، ما میبایست تمام منابع و امکانات استودیو را برای سالها روی آن بگذاریم، حتی پس از لانچ و این باعث میشد تولید بازیهای تکنفرۀ آیندۀ ما تحتتاثیر شدیدی قرار بگیرد. بنابراین، ما دو مسیر پیشروی خود داشتیم: به یک استودیوی سرویسمحور محض تبدیل شویم، یا استودیویی باشیم که همچنان روی عناوین داستانمحور تکنفره تمرکز دارد؛ مسیری که ناتی داگ و ریشههای آن را تعریف میکند.
ما به شکل ویژهای از تمامی توسعهدهندگان خود که روی پروژه کار کردند تشکر میکنیم. چیزهایی که از این پروژه یاد گرفتیم و هزینهای که برای تکنولوژیهای مربوط به آن شد، به پروژههای دیگر راه پیدا خواهند کرد و برای مسیری که در آینده پیش خواهیم گرفت، مفید خواهند بود.
ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاهطلبانه و «جدید» تکنفره در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظریم تا با شما آنها را به اشتراک بگذاریم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
نظرات
خداوند استودیوی بانجی را………..
هر استدیویی فقط توی یک ژانر تخصص داره . اینکه اینقدر دیر و بعد از کلی هزینه عملیاتی کنسلش کردن ، نشون میده خودشونم مثل بعضی فن هاشون باور کرده بودن چون سینماتیک خوب میسازن ، دیگه بازی سرویس محور ساختن مثل تف راحته .
نه ناتی داگ ، نه سانتامونیکا نه ساکرپانچ نمیتونن حتی یه عنوان متوسط سرویس محور بسازن چون تجربه و دانش خودشو میخواد ، نفرات کافی برای ساپورت میخواد و هزارتا چیز فرعی دیگه. ساختن RPG های بتسدایی ( BRPG ) یا سی دی پراجکت هم همینه ، ژانر پلتفرمیک یا هک اند اسلش هم همینه ، هر استدیویی توی یه ژانر فقط خوبه . وقتی لفظ شاهکار و اسطوره رو به طور دقیق و محدود ( شاهکار توی ژانر فلان ) به کار نبری ، نتیجه اش میشه این
چه عجب ،خداییش چه عجب اومدن این فن های خودشون رو از گمراهی درآوردن …
۴ سال به بطلان گذشت ، ۴ سال از عمر استودیوی شاهکارساز 👎
“استودیوی سرویس محور محض تبدیل شویم، یا استودیویی باشیم که همچنان روی عناوین داستانمحور تکنفره تمرکز دارد”
یعنی تیم مدیریتی سونی و در راسش جیم رایان تا به نیل دراکمن تا پیش از این نمیدونستن لایوسرویس یعنی چی؟ یعنی واقعا قبلش نمیدونستن که استودیوی یه بازی لایوسرویس باید چندبرابره استودیوهای داستانی نیرو داشته باشن تا فقط بتونن از پشتیبانی بازی در طول سالها بربیان؟ حتما باید چندسال بودجه و وقت ناتی داگ مصرف میشد و فرصت های نسل نهمیش عقب میوفتاد تا متوجه این موضوع میشدین؟؟
تازه مشکل قطعا تنها این نیست و خودت ساخت نسخه لانچ هم به مشکل خورده و نتونستن چیز خاص و خوبی دربیارن وگرنع اگر به لانچش امید داشتن مبتونستن یه شعبه جدید برای پشتیبانی پس از لانچ بازی بزنن،
جیم رایان کابوسی بود برای پلی استیشن. عملکرد های مدیریتی همیشه چندسال بعد از شروع مدیریت نشان داده میشن.
نخواستن فاجعه ای مثل استارفیلد بوجود بیاد …
استارفیلد کی فاجعه شد ما نمیدونستیم
ایول خیلی خوشحال شدم😍😍😍 نه به خاطر لغو لست آنلاین بلکه به خاطر اون چند تا بازی تک نفره که دارن میسازن😍😍😍😍😍😍😍
چقدر براش هیجان داشتم و تو ذهنم بابتش فانتزی های مختلف چیده بودم ، ولی خب از طرفی راضی نیستم کل عملکرد ناتی داگ رو ببره سمت سرویس محور… خوب شد که این تصمیمو گرفتن.
*ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاهطلبانه و «جدید» تکنفره در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظریم تا با شما آنها را به اشتراک بگذاریم.*
خوبه ک بلاخره یر عقل تومدن و چسبیدن ب همون کاری ک توش استادن
از این خبر خوشحال شدم چون دوست ندارم ناتیداگ وقت خودش رو صرف بازی سرویس محور بکنه
اه حیف شد منتظر یه ابرو ریزی بودم. امکان نداشت این بازی خوب در بیاد
ناتی داگ مگه قبلا برای لست ۱ factions نساخته بود، اون چطور بود؟
یکی از بهترین بالانس ترین و مهیج ترین مولتی های سبک اکشن مخفی کاری بود.
خدارو شکر هرکی رسیده یه سرویس محور داده بیرون تا همینجای کار که هستن بقیه شما وارد نشین سپاس
بهترین کار ممکن..
خدا نکنه روزی بیاد استودیوهای سونی برن سمت سرویس محور ؛ اون روز روز نابودی صنعت گیم هست
میدونستم
کاملا واضح بود
میتونست یه چیز خوبی بشه
ولی خب
بازی چند نفره کار ناتی داگ نیست
همون رو تک نفره کار کنن بهتره
کار ب این ک کی داشت میساخت چی داشت میساخت ندارم ولی یه همچین گیمی ک توش بحث سوروایوال و لوت به صورت مولتی واقعا میطلبه ، یچی تو سبک اسکیپ فرام تارکو ولی ولی با ی جهان یخورده متفاوت تر ک توش زامبی و چن مدل باس درست حسابی هم باشه ولی پلیر هم باشه
مدت زمانی که صرف ساخت این بازی کردند صرف یه IP دیگه می کردند حداقل تا یک یا دو سال دیگه یه بازی خفن می دیدیم
همین لست آنلاین باعث شد جیم به گورستان تبعید بشه.
د آخه مرد ناحسابی فحش هم کمته،😐
شدیدا خوشحالم ازین ک رفت و این آنلاین بازیا داره جمع میشه
آنلاین ساختن چه کاریه . فقط به فکر گرافیک فک برانداز باشین. تا بعد چند مدت برای پلیر عادی بشه. سازنده های دیگه مثل فرام سافت ور هم کشکن که هم تمرکزشون رو داستانیه و هم آنلاین.
الفاحته
بهتر نبود بجای چند بار ساخت یک بازی نیروهاشونو میذاشتن روی پروژه های جدید؟
در این شکی نیست که ناتی داگ در ارائه عناوین داستان محور بی نقص کار میکنه
حقیقتا اگه الان رو آنلاین د لست وقت میگذاشت از خیلی شاهکار هایی که تو صف تولید و انتشار میرن عقب میموند