رسمی: The Last of Us Online لغو شد؛ توسعه چند بازی تکنفره جاهطلبانه جدید
استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) رسماً در وبسایت خود اعلام کرد که پروسۀ ساخت بازی The Last of Us Online متوقف شده است.
ناتی داگ بیانیۀ زیر را حول این موضوع به اشتراک گذاشت:
ما متوجه هستیم که بسیاری از شما منتظر اخباری حول The Last of Us Online بودید. گفتن این موضوع راحت نیست: ما این تصمیم بسیار سخت را گرفتیم تا پروسۀ ساخت بازی مذکور را متوقف کنیم.
ما میدانیم که این خبر برای بسیاری از شما ناراحتکننده است، مخصوصاً جامعۀ پلیرهای The Last of Us Factions، که برای مدت زمانی طولانی، بخش چندنفره را دنبال کردهاند. ما نیز در استودیو به شدت پیرامون این موضوع ناراحتیم. در این پست، قصد داریم پسزمینۀ چرایی لغو پروژه را توضیح دهیم.
تیم بخش چندنفرۀ ما از زمان توسعۀ The Last of Us Part II، در فاز پیشتولید این پروژه قرار داشت و تلاش میکرد یک اثر منحصر به فرد و پر از پتانسیل را خلق کند. با تاکید و تسلط بر ایدهها حول The Last of Us Online، چشمانداز تیم سازنده روشن شد، گیمپلی به شکلی راضیکننده و پولیش شده در آمد و ما نسبت به مسیری که پیش گرفت، بسیار هیجانزده بودیم.
در مسیر وارد شدن به «تولید کامل»، هدف عظیم و جاهطلبانهای که ترسیم کرده بودیم روشنتر شد. برای عرضه و پشتیبانی از The Last of Us Online، ما میبایست تمام منابع و امکانات استودیو را برای سالها روی آن بگذاریم، حتی پس از لانچ و این باعث میشد تولید بازیهای تکنفرۀ آیندۀ ما تحتتاثیر شدیدی قرار بگیرد. بنابراین، ما دو مسیر پیشروی خود داشتیم: به یک استودیوی سرویسمحور محض تبدیل شویم، یا استودیویی باشیم که همچنان روی عناوین داستانمحور تکنفره تمرکز دارد؛ مسیری که ناتی داگ و ریشههای آن را تعریف میکند.
ما به شکل ویژهای از تمامی توسعهدهندگان خود که روی پروژه کار کردند تشکر میکنیم. چیزهایی که از این پروژه یاد گرفتیم و هزینهای که برای تکنولوژیهای مربوط به آن شد، به پروژههای دیگر راه پیدا خواهند کرد و برای مسیری که در آینده پیش خواهیم گرفت، مفید خواهند بود.
ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاهطلبانه و «جدید» تکنفره در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظریم تا با شما آنها را به اشتراک بگذاریم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
نظرات
امیدوارم شرایر یه گزارش درست و مفصل از این داستان کار کنه.
یادی کنیم و خسته نباشید بگیم به تعدادی از سونی فن هایی که گزارش های شرایر رو باور نداشتن و میگفتن دروغه به خصوص Tom😂😂😂
چه بهتر که لغو شد
سونی بهتره تمرکزش رو ساخت عناوین شاهکار داستانی باشه
مشخص بود تو وضعیت خوبی نیست
شاید بخاطر فشار اوردن روشون باشه
اینا بجای طرفداری اینقد چرت و پرت میگن که از صدتا دشمن بدترن برا سونی.دستشون درد نکنه خدایی
یه تصویر از منوی بازی لیک شده که متعلق به ۱.۵ تا ۲ سال پیشه خیلی شبیه به منوی Call of Duty و بازی هایی مثل The Division ایناست
تام هندرسون هم گفته داره پرس و جو میکنه و قراره از وضعیت و پروژه های در دست ساخت لایو سرویس های سونی خبر جدید منتشر کنه
بقیه سرویس محور های سونی هم کنسل میشن
از سونی سرویس محور بیرون نمیاد نه توانایی مالی اینکارو داره نه استعدادش رو
کنسل هم بشن چرا فکر میکنی قراره به ضرر ما ها تموم بشه ؟ 🤣
ما که از خدامونه 🤣
ضمنا سرویس محور هم نیاد بیرون همون بانجی هست از گیم هاش درست ساپورت کنه سونی بارشو برای لایو سرویس بسته
هر چند احتمال زیاد گیم هاشو میسپره به امثال همون هیون و فایرواک پس فشار نخور 🤣
ولی هلدایورز ۲ به نظر بازی خوبی میاد و اولین قدم سونی برای ورود به لایو سرویس حساب میشه، تنها کاری که باید بکنه اینه که لایو سرویس رو بده دست استودیو های لایو سرویس ساز.
پس بازی معرفی نشده داستانی دارن به به
بیشتر از صد بار تو این چند سال گفتم که نباید برن سمت مولتی ، همه فکر میکردن من با ناتی داگ مشکل دارم ، هزاربار گفتم و همه کامنتام هست ،چرا استودیویی که میتونه چیزی در حد لست بسازه ،باد بره سمت مولتی و همچنین سمت ریمستر و ریمیک ؟!!!! طرفداران چشم و گوش بسته حضرت سونی من رو فشاری مایکروسافت فرض میکردن !!!
عزیز من فشار میخورم اما نه به خاطر فن بودنم ، به خاطر اینکه ناتی داگ واقعا حیف میشد و همه دیدن که شد !
حتی یکبار گفتم ، اگر لست فکشن بیاد و اتفاقا شاهکار هم بشه باز هم نباید ناتی داگ بسازدش !!!!چون نمیتونه پشتیبانیش کنه !!! خداییش اصلا هم سخت نبود که این موضوع رو دید ! ولی یه عده انصافا چشماشون رو بسته بودن ! ..
به هر حال امیدوارم پروژه بعدی حداقل چهارسال دیگه وقت گیمرها رو نگیره !!،
با تشکر از دوست خوبم که زیر کامنتش ریپلای زدم تا حرفام رو بگم !
عه
حیف شد
میخواستم صبر کنم نسخه ریمیکشو بعد از عرضه نسخه ریمسترش بخرم
😅
از این کامنتا نزار اسنوگرل میاد بهت میگه بی عقل ها 😄
به اکس باکس هیت بده بچه خوشش میاد لایکت میکنه مفتخر میشی 😄
۳ سال انتظار آخرش هم هیچی…این هست عاقبت مخاطب پلی استیشن بودن در نسل نهم…
یادش بخیر دراکمن وعده داده بود میگفت هایپ باشید😂😂
چه بلایی جیم رایان سر استودیو های سونی آورد…بعد هنوز هم خیلی ها فکر میکنن اخراج نشدش و خودش بازنشسته شد
منتظر شنیدن همچین خبری برای بقیه سرویس محور های سونی هم باشید… بلاخره وقتی بی پول باشی همین میشه دیگه درآمد نداشت سونی به خاطر همین رفتن سراغ لایو سرویس الان دید از پس هزینه های ساخت سرویس محور هم بر نمیاد کنسلش کرد
اتفاقا خیلی هم عالی شد ازینکه دارن بیش از یک بازی داستان محور تک نفره جدید میسازن و باعث میشن فنایِ شبیه ساز لودینگ یعنی استارباگِ متا ۸۳ بیشتر فشاری شَن😁
خداروشکر نزدیک بود کل وقتش سر یه گیم آنلاین بره اما الان چسبیده به ساخت بازیای داستان محور جدید.
راستی چرا استارفیلدتون توی هیچ زمینه ای حتی نامزد هم نمیشه؟!!
فنبوی، خود استدیو های سونی از روندی که سونی در باب تمرکز بیشتر رو عناوین سرویس محور در پیش گرفته بود خوشحال نبودن
چه بهتر که لغو شد
حداقل سونی بازی اشغال عرضه نمی کنه ولی عمو فیل از بس بی بازی بود ردفال رو درخورتون داد سونی از این کارا نمی کنه
منفورترین مدیر پلی استیشن با اختلاف زیاد جیم رایان بود خوب شد اخراجش کردن.من سونی فن خوشحالم که ps داره بیخیال سرویس محور میشه
دروغ نیست اگر بگم جدا خوش حال شدم. اینکه بالاخره استودیوهای سونی فهمیدن (دستکم این یکی) که اگر کسی بازی چند نفره بخواهد انتخاب زیاده و چیزی که توی بازار کم هست، بازی های داستانی بزرگسالانه، عمیق و تک نفره است.
هر چند مطمئنا مصالح تولید شده برای این بازی بسیار به رشد پروژه بازی سوم سری کمک می کنه، و البته رسما اعلام کردن بیش از یک بازی تک نفره دارن که احتمالا پروژه پولاریس که شایعه بود رو واقعی تر می کنه. بازی سوم آخرین ما هم که پیشار تایید شده بود. فقط کاش زودتر چیزی از یکی از بازی ها نشون بدن.
اگر شایعات قبلی درباره قسمت سوم حقیقی باشه، اون بازی در ادمه همین بازی چند نفره بود و بخشی از شخصیت های بازی چند نفره توش حضور داشتن. مطمئنا موارد تولید شده رو تجربه شوتینگ جدیدشون رو توی بازی بعدی می بینیم، هر چند بازی قبلی هم بی نظیرترین سیستم شوتینگی رو داشت که تا امروز دیده بودم.
جدا؟ یه چنتا بازی حتی از انحصاریای سونی بازی کنین، چجوری یه نفر میاد به سیستم شوتینگ Tlou میگه بینظیرترین! بعد انتظار داره ما نظرش در مورد باقی بازیها رو قبول داشته باشیم؟ الان نکته خاص سیستم شوتینگ Tlou چیه؟ لطفا بگین ما هم مستفیض بشیم.
در مورد اینکه بازی آنلاین ریخته ولی بازی تکنفره خوب کمه هم که اصلا لازم نیست من جواب بدم، صرفا بازیهای تکنفره خوب خود سونی در ۴ سال اخیر رو درنظر بگیری از تعداد کل بازیهای چندنفره خوب بیشتر میشه، چه برسه به باقی کمپانیها
نمی دونم اصلا بازی رو انجام دادید یا نه، اما این بازی منعطف ترین شوتینگی رو داره که تا الان تولید شده. حرکات الی وابسته به سرعت، فاصله از دشمن، آبجکتهای محیطی غیر قابل تغییر و آبجکتهای متغیر (مثل چیزهایی که می شد برداشت و استفاده کرد) کاملا متغیر و غیر تکراری بود. همین مسئله هر لحظه بازی رو متفاوت و طبیعی می کرد. در مقابل شوترهای معمول که اوج خلاقیتشون یک گرپلینگ هوک و یک دنیا اسلحه های عجیب و غریب با کاربرد و دمیج مشابه با بقیه بازی هاست.
ترکیب حرکات لست او آس به واسطه ساختاری که خودشون بهش می گفتن جعبه کپچر که اجازه می داد هوش مصنوعی از ده ها انیمیشن مختلف انتخاب کنه و با ترکیبشون حرکات الی فوق العاده منعطف الی رو بسازه، بی نظیره.
در مورد کمبود بازی داستانی قوی هم که خودتون جواب خودتون رو دادید. اکثرا تولید سونی هستن و کمتر سازنده ای مثل سونی روی این تجربه های بی مانند سرمایه گذاری های عظیم می کنه.
خداییش شیوه مرگ npc ها خیلی آدمو درگیر میکرد!
شما به نظر میرسه قادر به تشخیص کیفیت و کمیت بالای انیمیشنهای بازی از مکانیسمهای شوتینگش نیستی که باعث میشه من در این زمینه به بحث کردن ادامه ندم
در مورد گیمهای داستانی قوی هم یکی از بهترینا رو مثال زدم ولی بقیه هم کم نمیسازن کما اینکه کم پیش میاد تو یه سال دو یا سه بازی آنلاین موفق داشته باشیم ولی سالانه دست کم ده الی بیست بازی داستانی موفق داریم، در مورد تعداد ساختهها هم این اختلاف حتی بیشتر و بزرگتره
فرق کمیت و کیفیت؟؟؟ معنی کمیت و کیفیت رو می دونید؟ اگر کمیت منظور حجم شوتر هست خوب کاد قاعدتا کمیت بیشتری داره اما کیفیت و عمق گیم پلی برای یک بازی سوم شخص برای خیلی ها اولویت داره.
بازی داستانی هم که می گید سالانه چندین تا بازی بررگ تولید می شه، توی ۲۰۲۳، به جز تولیدات سونی و سکند پارتی هاش مثل فاینال فنتزی، چندتا بازی بزرگ دیگه داشتیم؟ من صرفا می تونم آلن ویک ۳ و بالدرز گیت ۳ رو به خاطر بیارم. شما کدام بازی داستانی با قصه درگیر کننده رو به خاطر میارید.
درست بخون کامنت رو فرق بین «کمیت و کیفیت انیمیشن» از «مکانیسم های شوتینگ»
تا الان اسم sea of stars یا cocoon یا stray gods یا Expanse یا بایونتا اوریجینز یا lies of P یا diablo 4 یا octopath traveler 2 یا dredge یا پارانورمالسایت یا جدای: سوروایور یا amnesia: bunker یا blasphemous 2 یا talos principle 2 یا fading afternoon به گوشت خورده؟ کافیه یا بازم بگم؟
سکندپارتی هاش مثل فاینال فانتسی؟؟ سونی ناشره فایناله؟ صاحب آی پیشه؟ معنی سکندپارتی رو میدونید؟ فاینال فانتسی یک انحصاری تردپارتیه متعلق به یک ناشر بزرگ بنام اسکوئرانیکس، حتی بودجه ساخت هم با سونی نبوده.
دیگه کلمات رو مظلوم و بی معنا نکنید که
من حافظه اونقدرا خوب و تخصص آنچنانی ندارم که دقیق و با جزئیات بگم کدوم گان پلی تو tps ها بهترینه ولی روون ترین و لذت بخش ترین گان پلی تو این ژانر بنظرم یه چیزی میشه بین مکس پین ۳, آنچارتد ۲ به بعد، رد دد۲, gtav و iv، متال گیر سالید ۵ و سری RE remake. هردو tlou هم رو درجات سختی بالا معرکه هستن مخصوصا که بخاطر وابستگی حسی زیاد به داستان، آدم میخواد تا جای ممکن خطا نزنه تا حس سینمایی حفظ بشه.
منم به نرم شوتیگ خوب و روونی دات ولی بی نظیرترین، تا وقتی امثال گرز و mgsv tpp (علی رغم level design ضعیفش که تقصیر دنیای باز دنش بود) و مکس پین واقعا لیاقتذکسی جز اینا نیست
این چه حرفیه داداش تفنگت تو بازی میتونست تیر بزنه. همین ینی بهترین شوتینگ تاریخ چی میخوای دیگه
بی نظیر ترین سیستم شوووووتینگ؟؟!! اوکی
لست۲ بهترین، روون ترین و لذتبخشترین گانپلی ممکن رو داشت.
اره دوبار.همون طوری که گاد اف وار بهترین سیستم مبارزه رو داشت لستم بهترین شوتینگ رو داشت. گوستم بهترین مخفی کاریه تاریخو داشت. بقیه بهترین ها رو یادم نمیاد کمک کن
با اینکه فن لست نیستم ولی موافقم. بهترین شوتینگی که به شخصه تا به امروز تجربه کردمو لست ۲ داشت.
گفتم اوکی دیگه مگه حرفی زدم نظرتونه دیگه
بد نیست به هیچ وجه، خیلی هم خوبه. ولی بهترین شوتینگ سوم شخص رو مکس پین ۳ داشته و داره.
خدا رو شکر. بهترین خبر از سمت سونی تو این چند وقت اخیر، واقعا خوشحال شدم که تصمیم به راه رفتن تو مسیر ریشه ای شرکت گرفته شد.
فک کنم همه سونی فن ها هم همین نظر رو داشته باشن.
با اینکه چن سال هم وقت طرفدارها رو گرفتید هم وقت و انرژی خودتون تلف کردید
ولی بازم راضیم که تصمیم درست گرفتید
ناتی داگ شرکتی نیست که وقتشو برای بازیهای سرویس محور انلاین تلف کنه
خوشحالم
ولی بازم باید توصیح بیشتر و کاملی به طرفدارها بدید.
دمش گرم واقعا ناتی داگ اصلش همینه خیلی خوشحال شدم که تصمیم گرفتن از چیزی ک هستن و بودن فاصله نگیرن
آفرین به ناتی داگ حالا تمام تمرکزش رو میتونه بگذاره روی ساخت ریمیک لست ۲👌
شما بشین اینجا فشار میل کن🗿
من که اینجا دارم به نیل دراکمن میخندم
فشار رو اونایی که ۳ سال منتظرش بودن میل میکنن
نه میزاره رو ساخت و کپی ابر شاهکار عالم بشریت استارلودینگ،شتفال
وقتی پلی ندادی در تالارو ببند ؛ اون حداقل نوآوری داشته بدبخت فن بوی ، نه شماها که یه آی پی جدید نداشتید تو این چند سال – برو همون کپی پیست ها رو پلی بده بعدم بیا اینجا از ریسک پذیری سونی برامون بگو!
برگرد تو غار باو سیب زمینی فن ،فقط باید فشار بخورید تا ما بازی کنیم، شتفیلد یا شتفال از سرتونم زیاده دیگه جعبه و فن بوی دوزاریش در همین حد باید بندازی جلوشون
اپوزوسیون گیمفا ، الان اگه بهش بگم عقل نداری راحتی به شما که بر نمیخوره ؟
اون آفتاب پرست خودش دستش با این تو یه کاسه هست
بار ها دیدم هم این هم بقیه اونایی که ادعای منطقی بودن میکنن بهش لایک دادن
زیاد بهشون توجه نکن فقط نقاب منطقی ها رو میزنن
من فکر میکردم crash bandicoot ِ
کراش بندیکوت نه مستر بندیکوت
که اونم منم و تیک آبی دارم
اره خودت ، خیلی به اپیلاسیون گیمفا میخوری حتی به نظر knight هم دیسلایک دادی 🥲
هزار تا اسم و اکانتم عوض کنی برای من همون پلی گراند فشاری ای 🤗
بله ما عقل نداریم و توانایی درک شاهکار های ناتی داگ رو نداریم
لست ۱
ریمستر لست ۱
ریمیک لست ۱
پورت پیسی ریمیک لست ۱
لست ۲
ریمستر لست ۲
چرا نگفتی
آنچارتد ۲ با متای ۹۶
آنچارتد ۴ با متا ۹۴
لست ۱ با متا ۹۴ بازی ای به تالار مشاهیر رفت
چرا نگفتی لست ۲ بهترین بازی تاریخ و پرافتخارترین بازی بعد الدن هرچن هیچ بازی ای تعداد جوایرش به این شاهکار نرسیده
راکستار هم این چن وقت فقط ریمستر داده پس آشغاله🤓🤓
تمام این اکانتها مال خودشه.
تازه اکانت های رضایی و کریمی هم مال منه دیگه دیدم افشاگری کردی گفتم بزار علنی بشه.
اسنو گرل به اینا نمیخوای عقل نداشته شون رو گوشزد کنی؟؟ ففط طرف باید هیتر سونی باشه یا هیترهای اکس باکسم بی عقل اند؟؟
نه نمیخوام ، چون نظریش واقعا میتونه درست باشه ، چون خود فنبوی های ایکس باکسم طرفشو ندارن
😅😅 امثال starfaild و همین بیل قصاب واقعا شرف دارن به تو، حداقل دو روو و دروغگو نیستن و نقاب نمیزنن
باشه من دروغگو و دو رو
ولی اصلا با استارفیلد (کاربر) موافقم نیستم ، دقیقا یکیه مثل خودت
ببین کی به کی میگه دو رو :))
تو هر چیزی که دلت میخواد میتونی بگی، ولی اگر دوست داری به ادعای نبود بایس در مغز سوپرهیومنی یت ادامه بدی باید به بی عقل های هیتر اکس باکسم که این زیر زیادن هم برسی، همین الان چندتا فنبوی بنام سونی ریپلایت کردن و مشخصا تورو از خودشون میدونن، اگر به اینا هم بی عقل بودنشون رو گوشزد میکردی اینطور نبود دیگه.
الان برای اولین بار لایک هارو چک کردم دیدم لایکشونم کردی 😅😅 آره بابا تو بیطرفی هیتر های اکس باکسو لایک میکنی و هیترهای سونی رو بیعقل میدونی 😄 به بیطرفیت برس فنبویه سونی
یعنی حرفت اینه که الان این یارو کاربر ایکس باکس + بتسدا ، یه کاربر عادی و منطقیه ؟
چون سونی رو ترول میکنه منطقیه ولی اگه ایکس باکس رو ترول میکرد میشد ترول صد در صدی
نع من کی همچین حرفی زدم، اما تو هیترهای اکس باکس و سوپرفنبوی های یونی لایک میکنی و فقط به فنبوی های اکس باکس و هیترهای سونی حمله میکنی. احساس حقارت میکنی اگر سونی فن بودنت رو گردن بگیری؟ سانسور کردنه خود تا کجا؟
به هیترای اکس باکس کاری ندارم ، چون از ایکس باکس سرم نمیشه ، حتی نظر خاصیم ندادم راجب پلتفرمش
ولی به هیتر های بی منطق سونی چرا ، شما خودت هی کانال عوض میکنی ، یبار یه درست حسابی میزنی ، یبار میپری تعصبی نظر میدی
احساس حقارتم ندارم از دوران بچگی با سونی بزرگ شدم ، طرفدار این پلتفرمم ، ولی بحث تعصب که میشه من بیطرفم
من فقط خستم از اینکه سایت شبیه سایت طرفداری فوتبال شده
آی باریکلا درود برتو حالا شد.
پس طرفدار سونی ایی اما تلاش میکنی که تا حد ممکن و تا جایی که درخودآگاهته و بهت مربوطه در بحث ها تا حد امکان تعصب کمتری نشون بدی.
این یک حرف منطقیه از اول همینو میگفتی اینهمه هم اسیرمون نمیکردی، پس تو هم از خودمونی کم کم داشت باورم میشد از دایره بشریته دارای bias و خطا و سوگیری جدایی و از فضا اومدی
چی بگم والا /:
آفرین به راکستار هم که این چن وقت فقط ریمستر داده
ریمستر رد دد ۱ و جی تی ای ۵🤣🤣🤣
فکت ماجرا اینه که هیچکدوم از استودیو های سونی تخصص در زمینه بازی های انلاین چندنفره رو ندارن و ریسک نمیکنن به غیر بانجی ولی در کل همینه که گفتم
بله تام عزیز دیدی گفتم این اتفاق می افته ببین جیم رایان چند سال وقت این استودیو حروم کرد استودیو ای که به ساخت بازی داستان محور شاهکار معروفه ببین می خواست به چه روزی بندازتش خدارو شکر که اخراجش کردن
واقعا حیف
به نظرم یه استدیو بازی های تکنفره هیچوقت نباید وقتش رو با بازی لایوسرویس هدر بده
و قبلا نمونه های ناموفق زیادی تو این زمینه داشتیم
ولی متاسفانه سونی فنای امثال tom اینقدر تعصب رو سونی کورشون کرده بود که این چیز ها نه میدیدن و نه درک میکردن
نه تنها که کور بلکه اونها رو کر، و ذهنشون رو هم بسته
حالا اینکه تام حرفش اشتباه بود و تعصبی درست
شماهم الام از خداته بیای اینجا اشک تمساح بریزی
هیچکس تو دنیا از آدم های نقاب دار خوشش نمیاد
بهل
راست میگی
من فکر میکردم پشتیبانیشو میده به استودیو های دیگه
اگه قراره خودشون پشتیبانی کنن غلط میکنن سرویس محور درست کنن 😂
عجب رویی داری اومدی تو این پست 😂
باید از تو اجازه میگرفتم؟
😁😂
شخصا علاقمند بودم که آنلاینش رو تجربه کنم
ولی خب چون گفتن دارن روی یه بازی سینگل پلیر کاملا جدید کار میکنن پس راضی ام و خوشحالم که تمام تمرکزشون رو میتونن روی اون بازی بذارن
بسیار هم تصمیم خوبی گرفتید، فقط حیف که وقت ناتی داگ بیهوده تلف شد اما باز هم جای خوشحالی داره برای طرفداران بازیهای تکنفر و داستانی این استودیو که مسیر بازیسازی ناتی داگ برگشت به سمت خودش 🤲
باید جیم رایان رو مقصر بدونیم که وقت ناتی داگ رو اینچنین گرفت ؟ اگر جواب مثبت هست که باید گفت جیم رایان اومد ناتی داگ رو سرویس محور ساز کنه ولی خودش سرویس شد، بازنشستگی خوش بگذره جیمی :)))
بازنشسته ؟
اخراجش کردن
مردک رسما داشت با دان متریک رقابت میکرد
شرط میبندم استارت ریمیک و ریمستر های لست رو مثل پروژه لایو سرویسش خودش زده بود
اگر نبود تا حالا صد بار جدید ناتی منتشر شده بود
امیدوارم دیگه هیچوقت یه بیزینس من رئیس یه شرکت گیمینگ نشه
به وضوح «برای یک استودیو در این سطح از اعتبار»، ناتی داگ مدیریت قدرتمند و حساب شدهای نداره (یا اخیراً نداره) که با این تجربه و کیفیت کاری که کوچک ترین اشتباه ازش بعید باید باشه و یه انسان باید یا متعصب یا کاملاً از همه جا بی خبر باشه که این رو قبول نداشته باشه، نتونسته ۱- ماهیت و خواستههایی که داره ۲- پروژه آنلاین و میزان جاهطلبی اون رو تحلیل کنه. نتونسته پیشبینی کنه که قصد دارن بازی های تکنفرۀ بلندپروازانه بسازن پس توان پشتیبانی از بازی سرویس محور رو ندارن. برای کلاس کاری ناتی داگ، این اتفاق نباید اواسط توسعه رخ بده و دقیقاً همون لحظهای که بازی از فاز چندنفره وارد فاز «حالا بیاین سرویس محورش کنیم» میشه، باید تهیهکننده جلوشو بگیره، کار تهیهکننده و هد استودیو همینه، این افراد به وضوح میتونن ببینن که ساخت بازی سرویس محور با اهداف بلند مدت استودیو مبنی بر ساخت بازی های تکنفره در تضاد قرار میگیره و باید مداخله کنن. جاهطلبی فقط در طبیعت استودیوها و تخصصی که طی دههها بهش رسیدن معنا میده و تغییر این قضیه و ورود به ژانرها و قالبهای دیگه عملاً از صفر شروع کردنه. حالا بخوای از صفر شروع کنی و جاهطلب هم باشی که دیگه بدتر.
اولاً این پروژه می بایست به عنوان همون Faction 2 عرضه بشه و کلی هم طرفدار جذب میکرد و حتی باعث فروش بیشتر P2 میشد و برچسب سرویس محور هم به ناتی داگ نمیخورد که این روزها آوازه خوبی بین CORE طرفداران استودیوهای تکنفره نداره.
دوماً این مدت شاید این تیم «تیم اصلی و هستهای» ناتی داگ نبوده باشه ولی وقتی با ریمستر و پورت و ریمیک جمع بزنیم، تایم زیادی از دست رفته احتمالاً>
” این افراد به وضوح میتونن ببینن که ساخت بازی سرویس محور با اهداف بلند مدت استودیو مبنی بر ساخت بازی های تکنفره در تضاد قرار میگیره و باید مداخله کنن”
این اولین چیزی بود که بعد از خوندن بیانیه به ذهن من (و احتمالا همه) اومد. با توجه به (احتمالا) اخراج جیم رایان تنها چیزی که به ذهن من میاد اینه که این تصمیمات تحمیلی بوده. اما همین تیوری هم یکم باگ داره البته. صرفا یک نفر مثل رایان نمی تونه این همه تصمیمات رو به استودیو های پلی استیشن تحمیل کنه. خدا میدونه تو اون مجموعه چی میگذره.
ناتی داگ هزار بار گفته که خودش سمت پروژه هاش میره و سونی دخالتی در این موضوع نمیکنه. چرا اصرار دارین این تصمیم رو از جیم رایان نشون بدین معلوم نیست
۱۹۶/۱۰۰۰
سوال اینه که چجوری استدیوهای سونی مستقل از هم به ایدههای مشابه میرسن؟ با هم میرن سراغ سرویس محور، با هم میرن سراغ روگ لایک، همه با هم سبکشون بازیاشون از شوتر و هک اند اسلش و پلتفرمر تغییر میدن به اکشن ادونچر، بدون دخالت سونی
بقیه استودیوهای سونی این اختیار رو ندارن که هرچی دلشون خواست بکنند ولی از قبل میدونستیم که ناتی داگ اینطور نیست و خودشونم گفتن که خودشون رفتن سمتش.
دقت کنی هم این قرار بود اولین سرویس محور سونی باشه یعنی قبل از اینکه سونی تصمیم بگیره بره سمت سرویس محور، اینا تصمیم رو گرفته بودن و بازی رو داشتن میساختن و قرار بود امسال عرضه بشه ولی دقت کنی بقیه سرویس محورها مال ساب ۲۰۲۴ به بعد هست
198/۱۰۰۰
عزیز وقتی یک سیاست کلی (لایوسرویس ساختن) از طرف مدیران دیکته میشه و مسیر راه کشیده میشه و یه استودیو در همون مسیر کلی قرار میگیره که دیگه نمیگن خودش تصمیم گرفته وقتی در مسیر و سیاست کلی سیستم قرار گرفته
اولا به احتمال زیاد، تصمیم لست آنلاین قبل از حرکت سونی به سمت سرویس محورها بود و برای همینم بود که قرار بود به عنوان اولین سرویس محور سونی امسال عرضه بشه (چون ساختش خیلی وقتی شروع شده)
دوما. اصلا حتی اگه حرفی که میزنید هم درست باشه، و موقع گرفتن این تصمیم سونی به سمت سرویس محورها حرکتشو شروع کرده بود، بازم تصمیم نهایی که آیا ساختن این سرویس محور به نفعشونه یا نه، دست ناتی داگ بود و اونا مسئولن. اینکه سیاست سونی سرویس محوره، دلیل نمیشه ما هم بدون تحلیل و بررسی و کور کورانه بریم سرویس محور بسازیم. ناتی داگ که اختیار تصمیم رو داشت، اول باید بررسی میکرد که میتونه به سمت سیاست جدید حرکت کنه یا نه
201/۱۰۰۰
ولی به شخصه خیلی خوشحال شدم بابت لغوش
میشه از این منظر به موضوع نگاه کرد که این اتفاق میوفتاد و بازی عرضه و حتی موفق میشد و ۷۰٪ مثلا استدیو درگیر پشتیبانی از محتواهای پس از عرضه میشدن
خب این وسط چه اتفاقی میوفتاد؟
ناتیداگ که یکی از سکاندارهای عناوین داستانی هستش تبدیل به ی کارآموز توو عناوین سرویس محور میشد که بانجی باید میومد میگفت اینجاش کجه اونجاش بالاس اینجاش پایینه و مطمئن هستم یکی از اصلیترین دلایل فنها برای انتخاب پلیاستیشن از بین میرفت
آخه این چه کاریه ، خدا لعنت کنه اون شخص یا اشخاصی که این موضوع رو به ناتی تحمیل کردن یا هد استدیو اگه اینکارو کرده باشه
موضوع خوشحال کننده اینه که با این بیانیه مشخص شد که یا اهرم فشار بابت این موضوع کنار گذاشته شده یا خودشون سرشون به سنگ خورده
وقتی میگن عناوین جدید داستانی در حال توسعه ، آدم حالش سر جاش میاد
ناتیداگ با این مدل گیم ساختن تبدیل به الماس پلیاستیشن شد نه با لست آنلاین
امیدوارم با تمام این تفاسیر تا ۲۰۲۵ آیپی دراکمن عرضه بشه تا آخر نسل بتونن سه گانه لستو تکمیل کنن
جناب کریمی بنظر من مقصر هد استودیو نیست فکر میکنم تماما به جیم رایان برمیگرده.اجبار بوده. طرف مقابل دیدیم آرکین هیچ میلی به توسعه ردفال نداشت حتی بعد خرید مایکروسافت امیدوار بود مدیریت جدید بازی رو لغو کنن منظورم اینه تصمیم از بالا دست که میاد اینا حق اظهار نظر ندارن
ضمنا اصلا نمیتونم بپذیرم پروژه بسیار عالی بوده و صرفا بخاطر اینکه سالها وقتشون رو میگرفته گذاشتنش کنار.خب اگه عالی بود وقت و پول مخاطب رو هم ازش میگرفت چیزی که اونا میخوان. گمان میکنم خوب از کار در نیومده نه از لحاظ مسائل فنی و بصری چون میدونیم کارشون رو بلدن. از لحاظ سرگرم کننده بودن به عنوان یک بازی سرویس محور. بهر حال جز وقتی که از این استودیو و احتما بعضی استودیو های دیگه جیم رایان هدر داد برگشتشون به عناوین تک نفره خبر خوبیه.مگه چند استودیو داستانی شاهکار ساز تو دنیا باقی مونده حیفه.
اتفاقا جیم رایان با خرید بانجی به نوعی جلوی این اتفاق رو گرفت و اونا بودن که گفتن نمیشه از این بازی پشتیبانی کرد!
دراکمن هزار بار گفته که ما خودمون پروژه هامون رو انتخاب میکنیم و سونی به هیچ وجه در ایم کار دخالت نمیکنه . در مورد لست سرویس محور هم به خصوص این مورد رو چند بار اشاره کرد که ما با دیدن پتانسیلش خودمون تصمیم گرفتیم بسازیم
۱۹۷/۱۰۰۰
به نظر من اپسیلونی به جیم رایان ارتباط نداره، این تصمیم خود استودیو بوده. اینو میشه از این که پروژه faction بوده و بعد جاه طلابنه ترش کردن و خواستن یه بازی سرویس محور بسازن فهمید. اینا یه vision خاص داشتن نتونستن محققش کنن.
دقیقا درسته آقای کریمی و حرف دل منو رو زدین این حرفا و تصمیم هارو باید قبل از استارت پروژه میزدن و انجام میدادن اینقدر بی تمرکز بی برنامه شروع کردن به ساخت مولتی لست چهارتا آدم نبوده بگه اینکار اشتباهه این کار و این تصمیم در حد استودیو خوش نام ناتی داگ نبود و ۸۰ درصد مقصر جیم رایان هست و ۲۰درصد خود استودیو
احسنت اقای کریمی
ناتی داگ کجا و بازی سرویس محور کجا
تو کامنت ها همگفته بودم باید خیلی وقت پیش جلوش گرفته می شد
البته ریمیک لست ۱ رو من حریکت عقب گرد نمی بینم و به نظرم اصلا اطلاف وقت و هزینه نبود
تست کردن ویژگی های جدید نسل ۹ برای ناتی داگ همچنین اشنا شدن اعضای جدید با کلاس کاری ناتی داگ و توسعه دوباره هوش مصنوعی حداقل دستاورد های این ریمیک بود که همه می تونن در بازی های جدید هم مورد اسنفاده قرار گیرن
برای مخاطب هایی مثل منم که لست ۱ جز بهترین بازی های زندگیش هست هم بسیار عالی بود
تجربه دوباره این کات سین ها با اون جزئیات و گرافیک چشم نواز و قابلیت های دسته و صدای سه بعدی و… کاملا ارزش تجربه رو داشت
درسته ریمستر لست ۱ همچنان گیم قابل قبولیه ولی این ریمیک دقیقا با استاندارد های روز یکی بود و بهترین محصول برای گیمر هایی هست که تازه وارد اکوسیستم پلی استیشن شد۶ بودن و لست ۱ رو به دلیل منسوخ شدن از نظر خودشون پلی ندادن
مگه چند نفر به ناتی داگ اضافه شدن که دو تا پروژه اینچنینی رو ناتی داگ به عهده گرفته؟ ریمیک لست ۱ و ریمستر لست ۲ هر دو با همین بهونه انجام شد، یه تیم هم که مشغول ساخت factions 2 بوده، دیگه چه جوری میشه یه بازی جاه طلبانه ساخت وقتی سه تا پروژه نامربوط رو استدیو داره هندل میکنه
حیف !!!!
مشخصه که کار اینا نبودش ، یه بازی لایو سرویس مثه یه بچه احتیاج به رسیدگی و مراقبت داره حتی پس از عرضه . که خب به طبع ناتی داگ منابع و توان کافی واسه اینکه همزمان هم روی عناوین تک نفره اش کارکنه و همینطور همزمان واسه فکشنز تولید محتوا مداوم داشته باشه رو نداره .
شخصا خوشحالم کنسل شدش امیدوارم سونی یه استودیو جانبی تاسیس کنه تا واسش از روی ای پی های مختفلش بازی سرویس محور بسازه نه اینکه وقت و انرژی استودیو های اصلیشو بگیره و اونا رو از هدفشون دور کنه تهشم مثه فکشنز هیچی که هیچی
برای عرضه و پشتیبانی از The Last of Us Online، ما میبایست تمام منابع و امکانات استودیو را برای سالها روی آن بگذاریم، حتی پس از لانچ و این باعث میشد تولید بازیهای تکنفرۀ آیندۀ ما تحتتاثیر شدیدی قرار بگیرد.
چقدر سر این موضوع به یه سری ها کلنجار رفتم ، حالا تحویل بگیرن. خوده ناتی داگ هم به این نتیجه رسیده!!. اما چرا الان؟ رییس و مدیران استودیو یه دو دوتا چهارتای ساده اول کار میکردن، دیگه کار به اینجا نمی کشید که احتمالا بخش قابل توجهی از تیم ناتی داگ سه سال معطل یه بخش آنلاین بشن…
در مجموع به فال نیک بگیرید ، در درازمدت به نفع گیمر هاست.
برای منِ طرفدار خوشحال کننده ترین خبر ممکن بود. ولی خیلی جالبه که یکی دو سال قبل آقای کریمی و تعدادی از دوستان با تحلیل های ساده تونستن ثابت کنن که ساختش غیرمنطقیه، مدیریت ناتی داگ نفهمید؟ کامنت یکی دو سال پیش آقای کریمی دقیقاً یادمه و به همین موضوعی اشاره کردن که الان ناتی داگ بیانیه زده.
به هر حال گذشته ها گذشته، به آینده استودیو خیلی امیدوارم. شایعه هایی که از آیپی جدید اومده اگه درست باشن خبر از یه تجربه منحصربه فرد میده… از طرفی مطمئنم لست۳ هم در دست ساخته و حداقل در مراحل پیش تولید قرار داره. توی بیانیه هم گفتن که “چند” پروژه جدید در دست ساخت داریم.
یادمه منمگفتمخود تو گفتی نه این فرق می کنه.چیز مشخصی بود
ولی بیاید خوشحال باشیم این گیم در اواسط توسعه جلوش گرفته شد و اجازه نداد شهرت ناتی داگ خراب بشه و بیشتر از اینم براش هزینه و وقت نزاشتن
والا فهمیدن این قضیه که ناتی داگ عرضه ساخت گیم سرویس محور رو نداره تحلیل کردن نمیخواست
یک نگاه به مولتی پلیر لست ۱ و آنچارتد ها مینداختی که هیچ محتوایی نداشتن و بعد از عرضه هم نگرفتن میفهمیدی
ربطی به عرضه نداره، تخصص های متفاوت، کارهای متفاوت میکنن، بهترین استدیو ایمرسیو سیم رو بزاری برای یه شوتر سرویس محور شکست میخوره، فارغ از این که عرضه داره یا نداره
من کلا مخالف این هستم که استودیو هایی در لول ناتی داگ بازی آنلاین چندنفره و بدتر از اون سرویس محور بسازن… چون موفقیت پروژه درواقع شروع بدبختی و زوال شون هست..
قطعا ناتی داگ پلن بی داشته و الان تمرکز بیشتری میره روی اون. جدا از این چیز هایی که ساخته شدن دور ریخته نمیشن که، چه بسا لست۳ با داشتن بخش مولتی پلیر منشتر بشه.
آره دقیقا منم به همین موضوع فکر کردم که اگه موفق بشه احتمال داره تمرکز اصلی استودیو بازی های سرویس محور بشه… کابوس بزرگی می شد در اون صورت برا طرفدارهای قدیمی ناتی داگ. ولی خب به خیر گذشت. انشاالله بازی های بعدی رو جوری میسازن که شما هم خوشت بیاد 🙂
اون شایعه ای که گفتم از آیپی جدید اومده: (شایعات دیگه هم تقریباً مشابهن البته اعتبارشون زیاد نیست هیچکدوم)
🔺ادعاهای یک کاربر در ردیت درباره آیپی جدید ناتی داگ:
‐بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده
‐کد نیم بازی “Paradox” هستش و تو ژانر Dieselpunk (مشابه بایوشاک) جریان داره جایی که جهان توسط دریای سیاه مرموز فراگرفته شده و تنها جوامع باقیمانده شهرهای ایالتی هستند که توسط انرژی درختان درخشان محافظت میشوند. از دریای سیاه موجوداتی به نام “ابیسالها” به وجود میآیند، که ترکیبی از رباتها و موجودات لاوکرافتی هستند.
‐بازی جهان باز است و امکان بازدید از جزایر مختلف وجود دارد، هرکدام با سیاستها و فرهنگهای متفاوتی.
‐پارادوکسها اسلحههای اصلی هستند. آنها آثار هنری نادر با قدرتهایی هستند که با قوانین واقعیت در تضادند. شخصیت اصلی توانایی منحصر به فردی دارد که از چند اسلحه استفاده کند (مفهوماً مشابه میوههای “وانپیس” است).
‐داستان بازی درباره دو برادر دزد است که ماموریت دارند دختری را به مقصدی برسانند.
‐توسعه واقعی بازی در سال ۲۰۲۱ آغاز شد.
‐فاقد مولتیپلیر.
ایده اش که خیلی باحاله. اگه درست باشه، جذاب به نظر میاد.
خب همونطور ک قبلا گفتم همون بهتر ک کنسل شد
ولی موندم اینا چجوری فکر اینجاشو نکرده بودن ک اگه یه بازی خیلی عظیم مولتی بسازیم چجوری هم ازش پشتیبانی کنیم هم بازی های دیگه رو بسازیم؟
همون کاشکی یه مود مولتی کوچیک و جمع جور میساختن و این همه وقت و سرمایه از دست نمیدادن
یادمه چند سال پیش که میخواستم لست او اس ریمستر رو پلات کنم یسری تروفی های انلاین داشت که مجبورم کرد برم فکشنز رو بازی کنم. حقیقتا خیلی محسورم کردش و با وجود اینکه ۵ یا ۶ سالی از عرضه بازی گذشته بودش اما همچنان سروراش پر پلیر بودش و بازی اصلا توی مچ میکینگ معطل نمیزاشتت . خیلی عنوان مولتی پلیر متفاوتی بودش بخصوص روند پیشروی در بازی و تلاش برای بقا و محافظت از اعضای گروهت خیلی خلاقانه بودش که توی کمتر عنوان مولتی پلیری دیده بودمش . همون موقع به خودم میگفتم اوه پسر حق این مود خیلی بیشتر از این حرفاس و میتونه حتی به عنوان یه بازی جدا بیاد بیرون ولی خب سنگ بزرگ نشونه نزدنه از اول مشخص بود که لایو سرویس کردنش لقمه بزرگ تر از دهن ناتی داگه ازین نظر خوشحالم لغو شدش اما صد حیف از پتانسیلش نتونستن درست بهره ببرن و فن های مود فکشنز رو حسابی ناامید کردن
حیفه وقت و عمر.
ولی جلوی ضرر رو از هرجا که بگیری منفعته.
حیف شد ، خیلی دلم می خواست ببینم بازی چه طوری میشه ولی دلیل خیلی خوبی برای کنسل کردنش داشتن ، که باعث میشه تمرکز استودیو بجای ادامه روی ساپورت یه بازی آنلاین برگرده روی بازی ها داستانی تک نفره که تخصص استودیو هست
ولی نکته ای که هست اینه که چطوری به این بخش از ماجرا قبلا فکر نکردن که این همه وقت و هزینه هدر نره
اون وقتی که ناتی داگ صرف این پروژه کرد صرف نسخه جدید لست اف اس میکردن به عرضه یا معرفیش نزدیک بودیم ، مقصر این اتفاقات هم آقای بیزینس من جیم رایانه
در این رابطه بیشترین تقصیر رو به نظرم جیم رایان داره! که با تحمیل همچین پروژهایی به خصوص برای استودیوهای تاپش داشت مسیر پیش روشون رو خراب میکرد!
به هرحال خیلی خوشحالم این پروژه لغو شد درسته وقت و هزینه زیادی گرفته احتمالا اما بازم ارزشمنده این کارشون.
پ ن پ: ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاهطلبانه و «جدید» تکنفره در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظریم تا با شما آنها را به اشتراک بگذاریم! بهترین خبری که میتونستم بشنم 👌
میدونستم اوضاعش خرابه
جالبه لیکر The Tipster عیناً گفته بود که لغو پروژه ربطی به بانجی نداره و اینکه از پیشرفت هاشون حین توسعه در لست۳ استفاده می کنن. از این به بعد رو حرفاش حساب کنید، نام Eyes of Polaris برا آیپی جدید هم که همین شخص گفته بود به احتمال زیاد درسته. حالا یا اسم نهاییشه یا اسم رمزی پروژه. در دست ساخت بودن لست۳ و آیپی جدید رو هم تایید کرده.
الان از کجا فهمیدی لیکره درست گفته و بانجی دخیل نبوده🤦
انتظار داشتی بیانیه بدن بگن بانجی لغوش کرد؟
گفتن یهو فهمیدیم باید پشتیبانی کنیم شما باور کردی😅
از بیانیه مشخصه تصمیم با خودشون بوده.
حالا فرقی نمیکنه برام
من چیزی ک برداشت میکنم. دلیلش میتونه هفتاد درصد دخالت بانجی باشه ، سی درصد دخالت مدیریت خود سونی
چون استودیو میخواست تصمیم بگیره ، دوسال پیش میگرفت ، ن الان بعد از خرید بانجی و حرفای بانجی راجب بازیشون ، و دقیقا بعد از تغییر مدیریت پی اس
(شایدم استودیو از قدیم تصمیمش این بوده ، ک اون دوتا کمک کردن ب کرسی بشونن)
مهمم نیس
بگذریم
بالاخره یجا دعاهام گرفت
درود به این روشنسازی مخاطب و تصمیمی که گرفتید
ازینکه میبینم به عناوین آفلاین و تکنفره پاییندن دلخوشی هست واسه آیندهی زندگی گیمریم.
واقعا حیف بود چنین شرکتی خودشو سرویسمحور کنه و درود به کسانی که به چنین تصمیمی احترام گذاشتن و خواهند گذاشت.
اکثرا باید بدونیم چنین تصمیمی از بیخ اشتباه بوده حالا خیلیهاتون شاید این تصمیم سرویسمحورسازی ناتیداگ رو به بالا دستیها ربط بدید ولی بعید میدونم سونی فشاری روی ناتیداگ وارد کنه و این تصمیم بیشتر یه درس عبرت برای خود سازندهها بوده.
بشخصه واقعا از این خبر خوشحال شدم
خوبه که ناتی داگ به مسیر خودش برگشته
(پ.ن: از دوستانی که درگروه ناتی داگ عضو نیستن خوشحال میشیم که گروهمون بپیوندند🌹)
چه بهتر. مولتی پلیر قسمت دوم در E3 سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. چند وقت بعدش هم که گفتن که قراره عنوان استندالون باشه و تا الان هم داشتند بر روی اون کار میکردن. خب مشخص بود وقتی این همه مدت گذشته و هیچوقت هم اونطور که انتظار میرفت درموردش صحبت نکردن (جز یه سری صحبتها و لیکهای الکی و هایپ بیخود)، سرنوشتی جز شکست نداره. همون بهتر دیگه کامل کنسل شده. برای هر سمت ماجرا ضرر رسان بوده.
البته اگه جیسون شرایر یه گزارش در این خصوص بنویسه، اونوقت میشه تا حد زیادی از پشت پرده این اتفاقات باخبر شد. این بیانیه اصلا چیزی رو مشخص نمیکنه و خیلی دلایل دیگه در لغوش دخیل بوده حتما. پروژه نفرین شدهای بود.
بعد از ۲۰۲۰ و part II فقط ریمیک و ریمستر داشتیم، یعنی حدود ۳ سال وقت ناتیداگ گرفته شد بابت هیچی، وقتی که میتونست صرف یه بازی داستان محور بشه که مطمئنا هرچی میبود از وضعیت فعلی بهتر میشد. خدا میدونه چقدر دیگه باید منتظر معرفی بازی بعدیشون باشیم. از این طرف هم فصل دوم سریال last توی راهه که بازم به نظر روی کند بودن بازیسازیشون تاثیرگذار باشه. وضعیت خوبی نیست
عالی چنتا بازی جدید داستانی یا قدرت ناتی گاد
چه شود بیش از یک بازی در دست ساخت داره ناتی گاد
هنوز بعضیا از رفتن جیم رایان ناراحتن. بهترین اتفاق برا سونی بود
اگ قبل خریداش مخصوصا بانجی بود ، میشد بهترین اتفاق
والا اینا هزینه زیادی برای جیم کردن و اگ جهتو عوض کنن باید هزینه زیادی بدن باز
ولی بنظر منم اتفاق خوبیه
جیم رایان تنها سودی که داشت , به فروش پلی استیشن کمک میکرد ، وگرنه هیچ ایده ای از مدیریت اون همه استودیو بازیسازی نداشت
با انجام چه اقدام هایی به فروش ps5 کمک کرد؟ فروش ps5 هیچ ربطی به رایان نداشت و نتیجه تلاش های مدیر قبلی، امور مدیریتی کلان پس از چندسال نتیجه ش مشخص میشه، پلی استیشن از اول ۲۰۲۳ نتیجه اقدام های رایانه
عزیزم یکم راجب سوابق جیم رایان تحقیق کن ، مخصوصا سمت هاش و اینکه سونی رو چطور از لحاظ فروش تو بعضی از مناطق نجات داده
هزار ماشالا هم که انگلیسیت عالیه
فروش ps5 هم که خیلی جاها بیشتر از اکس باکس بوده و هست…
خیلی راحت میتونستی چندتا از اقدام هاش رو بگی بجای حواله دادن به ناکجا آباد،
“فروش ps5 هم که خیلی جاها بیشتر از اکس باکس بوده و هست”
دقیقا بحث چه ربطی به اکس باکس داشت؟؟ این جمله رو اضافه کردی که بر بیطرفی و مغز سوپر هیومن ایت تاکید کنی؟؟
بیکار نیستم بشینم حالا چهار ساعت متن در بیارم
منظورمم از فروش این بود کلا چه دوران جیم رایان چه اون دوره ای که تو شعاع تاثیر مدیر قبلی بود به قول خودت فروشش افت نداشته
منکه سند و متن نخواستم، همین تیتروار هم مجموعه اقدام هاش رو میگفتی بس بود.
مساله اینجاست که اقدامی وجود نداره که بخواد مجموعه داشته باشه،
جیم رایان دوتا موفقیت میتونست داشته باشه یکیش که لغو ادغام اکتیویژن بود و یکیش موفقیت سونی در بخش لایوسرویس که در جفتش شکست خورد، هزینه خرید ۱۵ تا استودیو در حد اینسامنیاک شد خرید دولا پهنای بانجی که روو لایوسرویس های لغو شده نظارت کنه، عملکرد جیم رایان حتی کوچکترین کورسویی برای دفاع نداره زحمت الکی نکش.
من دوره مدیریتش رو نگفتم
کل مدتی که تو سونی کار میکرد
فک کنم قبل از انتشار سونی ۲ استخدام شد
بعد این همه وقت که ما امید پیدا کردیم فهمیدن باید کنسل شه؟ مجبورین اصلا معرفی کنین بازیو وقتی نمیتونین بسازین ؟فقط میخواسین حال مارو بگیرین؟ یعنی انقدر نیاز بود لست دو ریمستر بشه ولی نمیتونن یه مود مولتی بزارن توی لست ۲ ریمستر حداقل در حد فکشن لست ۱؟ به عنوان یه سونی فن قدیمی و دو آتیشه باید بگم دلم میخواد اون مدیر استودیو که این ایده ساختن بازی لایو آن سرویسو داد به این بازی سازا از استودیو بکشم بیرون و همین دسته رو…….
بنظرم بهتر که لغو شد چون استودیو های تک نفره اصلا نباید بازی های آنلاین بسازن مثل آرکین و فالوت۷۶ و خیلی استودیو های دیگه …ولی خدایی این حرفی که توی بیانیه زدن اصلا بی معنیه و قابل قبول نیست اصلا اونم به استودیوی بزرگ و معروفی مثل ناتی داگ اینکه بعد از لانچ باید پشتیانی میکردیم وقتمون گرفته میشد ووو این چه حرفیه معلومه بازی های آنلاین اینکارا داره حالا فهمیدین که اگر بسازین مولتی لست باید چند سال پشتیبانی کنید ؟ یا وقتمون صرف پشتیبانی میره خوب وظیفتونه که پشتیبانی کنید مثل کل استودیو های دنیا این چه بهونه هایی خدایی اصلا قابل قبول نیست..این تصمیم رو باید قبل از شروع استارت پروژه گرفته بودن نه حالا که هم وقت هم از نظر مالی خرج شده خیلی ووو هدر رفته….خلاصه باعث این کار خدشه دار کردن استودیو خوش نام کار بلد ناتی داگ همه اش زیر سر جیم رایان که اصلا مدیریت نداشت…خلاصه امیدوارم به ساختن بازی های شاهکارشون ادامه بدن و موفق باشن
استدیوی ساخت fallout 76 کلا کارش ساخت سرویس محور بوده و هست، دلیل عرضه فاجعه بارش هم کمبود بودجه و در یک قدمی ورشکستگی وایسادن زنیمکس بود، جوری که راضی شدن سه تا بازی انحصاری بسازن و حتی به همون هم بسنده نکردن و داشتن به سمت اجبار استدیوهای تک نفره ساز به ساخت سرویس محور میرفتن
داداش فال اوت ۷۶ زمان عرضه بد بود الان هرکسی من دیدم بازیش کرده خیلی راضی بوده
من که خوشحال شدم
حالا تمام تمرکز روی پروژه جدید و داستانی بعدی خواهد بود
واقعا این وه سلطان بازی های داستانی بیاد بازی سرویس محور بسازه ایده خوبی نیست
ولی هنوزم دیر نشده ماهی رو هر وقت از اب بگیری تازه هست
خیلی خبر بدی نیست ولی این پروژه باید تا حالا عرضه میشد بعنوان بخش انلاین بازی یا حتی یک بازی مستقل انلاین (تو مقیاس متوسط ، ن خیلی بزرگ) ، بنظر من اواخر توسعش بوده ، ترجیح میدادم امسال بیاد تا لغو ش
این استودیو بخاطر هایپی ک داره ، ترس از شکست بزرگی داره ک بعد اینهمه وقت لغو کرده بازیشو و کلا زده تو ی کانال دیگه
وقتی بلیزارد پروجکت تایتانو لغو کرد ، اورواچ بدنیا اومد ، ولی اینجا بعیده ک وقت استودیو هدر نرفته باشه ، حالا اخرشم مینویسن ما اینجا داریم هفتاد تا بازی دیگه میسازیم نگران نباشید ، منتظر بمونید
به نظرم تو لست ۳ میتونن استفاده کنن
با لغو این بازی احتمال ساخت لست ۳ خیلی خیلی بیشتر هست به نظرم دیگه توش شکی نیست
چون بازی جدید ساختن خیلی وقت میبره ولی برای لست ۳ کلی اسیست دارن که میتونن استفاده کنن و زمان تولید کمتر کنن
اخه زمین تا اسمون بازیا متفاوتن
تفاوت ژانر عمیق دارن
میشه از استا استفاده کرد ک اونم استفادش کمه
بالاخره اینا رو جدول ضربم کار میکردن ، یجا بکارشون میومد
منظورم این بود ک خیلی مقید نیست
س سال کار کردن ، دوماه زمان تولید بعدی کم میشه
بیش ازین نمیبینم سودی
بازی جدید هم خوبه
خودم امیدی به این پروژه نداشتم
بازم تصمیم خیلی خوبی گرفتن ، همینکه میخوان رو بازیهای داستان محور کار کنن خودش عالیه
من اصلا با بازیهای سرویس محور نمیتونم ارتباط بگیرم
بهتر
حداقل رو کاری که تخصص دارن زمان بیشتری بزارن
منم دوس داشتم ببینم چطوریه ولی خب نه این نه the day before هیچکدوم نیومدن
منتظر این بازی بودم و ناراحت کننده اس که لغو شد؛ با این حال تبدیل شدن یکی از بهترین استودیوهای تاریخ به یک استودیو سرویس محور ساز از اون هم ناراحت کننده تر میشد. امیدوارم سونی با تزریق نیرو به استودیوهای فرست پارتی فاصله زمانی بین عرضه بازی ها رو کمتر کنه. نصف بیشتر استودیو های سونی حداقل ۳ سال میشه که بازی عرضه نکردن؛ بماند که بند داره وارد ۵ سال میشه و هنوز حتی معرفی هم نشده.
پ.ن: آقای کریمی امسال خبری از بهترین های سال گیمفا نیست؟
من خودمم خیلی منتظرش بودم ولی اگه قرار بر این بود تمرکز زیادی ازشون بگیره بعد عرضه که به گفته خودشون ظاهرا همینطور میشده همون بهتر لغو شد
بقیه استودیو های سونی هم اگه اینکار رو بکنن بشخصه تعجب نمیکنم
مخصوصا با رفتن جیم رایان که خیلی از این سیاست های برای دوران و زمان اونه و با روی کار اومدن مدیر جدید قطعا تغییر میکنه
از همون اول لست دو ریمستر بدون این معرفی شد مشخص بود ک کنسل شدع وگرن با عم عرضه شون میکرد
از یه طرف خوشحالم از اینکه تمام تمرکزشون رو پروژه تک نفره جدیدست از یه طرف دیگه ناراحتم چون به نظرم پتانسیل زیادی داشت برای موفقیت ولی خب از یه جهت خوب شد چون همونطور که خودشون هم نوشتن تو متنشون موفقیتش میتونست استودیو رو به صورت کامل درگیر خودش بکنه و دیگه نتونن فرصت ساخت بازی های تک نفره رو داشته باشن
امیدوارم اگه قراره اینطوری بشه همه پروژه های لایو سرویسی که استودیو های تک نفره سونی دارن میسازن کنسل بشه همه رو بدن به امثال همون Haven Studios و Firewalk Studios و Bungie که تخصصشونه
یادمه امیر نوب شو میگفت پروژه تو بهترین موقعیت قرار داره و لیکر ها دروغ میگن که تو وضعیت بدی قرار داره
قیافش الان دیدنیه دلقک یوتوب
دلقگ همینجا هم کم نداریم
هیمنایی که الآ دارن میگن “”اگر قرار بود زمان و نیرو بیگره ازشون””….
ادمهایی دورویی هست که وقتی بهشون میگفتن همه جور توهینی به طرف میکردن
اخراج های ناتی داگ رو قبول نداشتن به همه میگفتن دروغ گو فشاری
الآ قیاف اینا هم دیدن داره
البته که از رو نمیرن
من بارها گفته بودم سونی عرصه ساخت غیر باری اکشن ادونچر سوم شخص ۱۰ ساعته نداره من جز اولین نفراتی بودم که گفتم این لست آنلاین آشغالی بیش نیست و دد شده حتی بانجی هم متوجه این قضیه شد و تمام زباله های سونی رو لغو کرد اما سونی چون دید بی عرضه ست طاقت این وضعیت رو نداره رفت بانجی رو هم دد کرد استودیوهای آشغال. ساز سونی غیر از کپی پیست کردن بازی ها هیچ عرصه ای ندارن بذار به جوک بگم قوطی فنا میگفتن بشدت برای پروژه لست آنلاین هایپ هستیم الان واقعا دیدن قیافه قوطی فن های بی سواد فشاری مثل starfail , Fido, ezio و … دیدن داره خوب مایکروسافت دریایی سرویس محور داره جالبه اینا چقدر هیلو رو مسخره میکردن میگفتن بازی دد سده خوبه هیلو کلی پلیر داره اما ناتی آشغال ساز بازیش نیومده دد سد 🤣
سونی به پایان سلام کن امیدوارم دکمه ش هر چه سریعتر زده بشه وجود همچین شرکت های انحصارطلبی که با دزدیدن بازی های ثرد پارتی از پلتفرم های ایکس باکس و پیسی و بقیه به اینجا رسیده لیاقت حضور تو صنعت گیم رو نداره
سونی به پایان سلام کن،؟ گویا ندیدی ادامه متن رو. توسعه چندین بازی جاه طلبانه جدید شروع شده. حالا حالا ها باید فشار میل کنی😂. ضمنا همه سونی فن ها از این خبر خوشحال شدن. چون بازی های داستان محور میخوان.
به همین آشغال لغو شده هم میگفتین شاهکار دیدیم ناتی شیت عرضه ساخت بازی کپی پیست هم ندارع
اگه میومد که قطعا میترکوند ولی باید کلا انرژی و وقت میذاشتن برای ساپورت کردنش. اینکارو هم که بکنن از ساخت بازی های دیگشون میمونن توش و نمیرسن . همه میدونن ناتی داگ بلد نیست بازی بد بسازه. ولی تو دیگه چه قدر مغزت کمتر از چهار پا هست که بازی که حتی نیومده و میگی اشغال. صد رحمت به گوسفند .دی
ولی تن نفرت دقیقا اندازه چهار پاست و دقیقا اندازه دانگی هم موجود خیلی با ارزشی هستی ! درسته اکه میومد قطعا میترکوند فقط نمیدونم اگه انقدر خوب چرا دد شد اونم نیومده حتی بانجی شلنگ رو گرفت رو استودیوهای آشغال سارتون اما هنوز باور ندارین
نکته جالبش اینه که ایکس باکس فنا هرچی میشه میگن سونی داره تموم میشه 🤣🤟
راستش برای من خبر خوبیه
و الان تیمشون رو کاری که توش استاده تمرکز میکنه (ساخت بازی های عالی داستان محور)
پناه بر ایزد منان چی میتونه باشه
بهترین کار
سونی میدونسته این بازی قراره شکست بخوره برا همین لغوش کرده اینه که از مدیریت سونی خوشم میاد
سونی تخصصش روی سرویس محور نیست این ثابت شده
معلوم بود…حیف شد با اینکه زمان و هزینه قابل توجهی حتما هدر رفته ولی از سرگردان بودن بهتره.اگه بیش از یه بازی در دست ساخته همونطور که قبلا هم چندین بار غیرمستقیم اینو اون گفتن واقعا امیدوارم طبق شایعات اون بازی فانتزی باشه🤔
میخواستم بگم که ناراحت شدم الان خبرو کامل خوندم و خوشحالم که این بازی برای بازی های تک نفره لغو شده
خبر خوبی بود
هر تسمیمی سونی بگیره درسته
امیدوارم با این خبر به برخی دوستان اثبات شده باشه که نمیشه با جمله ” اینا که شایعس تا خود سازنده چیزی نگه باور نمیکنم ” از زیر اهمیت یه سری خبر ها در رقت و نادیدیشون گرفت
بهترین تصمیمو گرفتن حیف این همه وقت که تلف شد
لعنت تو این شانس نه تنها بازی لغو شد بلکه کلی زمان هدر رفت تو اون تایم میشد کلی وقت سر همین ریمستر لست ۲ گذاشت و محتوای جدید به بازی کلی اضافه کرد یا حداقل رو ای پی جدید کلی کار میکردن افسوس واقعا
حیف شد واقعا ولی کنسل بشه بهتر از اینه چیزی مثل کراس فایر یا ردفال مایکرو دربیاد ولی اونجایی که گفته شده بیش از چند پروژه در حال ساخت نظر منو جلب کرد
وقتی داری فشار میخوری ولی نمیخوای معلوم کنی
به هر حال همه میدونن ردفال و کراس فایر زباله بودن ….
الکی دفاع نکن
فکر میکنم تصمیم درستی گرفتن ، ناتی داگ به بازی های تک نفرش معروفه نه سرویس محور
واقعا حرفش درست بود وقتی یه بازی سرویس محور میسازی نباید همینطوری ولش کنی باید هر ماه براش یه اپدیت جدید عرضه کنی تا بازی جون بگیره نمونه این خیلی بازی ها هست که میبینین به نظرم بهترین تصمیم گرفتن و عوضش یه استودیو جدید تاسیس کنن یا بخرن که بتونه بازی های سرویس محور بیشتری بسازه
وقتی این همه زحمت کشیدن کاش واگذارش کنن یه استودیوی دیگه کارای پشتیبانی شو انجام بده
حیفه این استودیوی شاهکار ساز این همه مدت روش وقت گذاشته لغو بشه
بهترین کار ممکن رو کردن و از همون اول هم این یک اشتباه فاحش و بزرگی بود.بالاخره ناتی تمرکزشون رو روی کاری میزاره که تخصصش هست و قطعا طرفداران بسیار خوشحال هستن از این تصمیم ناتی.در مورد متن اخرش بیصبرانه منتظرم ببینم چه بازیهایی دارن میسازن که البته باید گفت چه شاهکارهایی…
این پست هم با عشق تقدیم به اونایی که فک می کنن سرویس محور ساختن استعداد نمیخواد و همینطوری کشکی کشکی میشه ساختش
فنبوی جان
دلیل کنسل کردنش به خاطر اینه باید کل تمرکزشون رو میذاشتن روش و بازی داستانی هاشون رو کنسل میکردن به خاطر همین بیخیالش شدن نه اینکه بازی رو نتونسته باشن بسازن و خوب از آب در نیومده باشه !