اطلاعات جدید بازی OD به لطف نشانهای تجاری ثبت شده توسط Kojima Productions
برخی از علائم تجاری جدید ثبت شده توسط Kojima Productions به بازیکنان این امکان را میدهد تا برخی از جزئیات احتمالی OD را حدس بزنند.
هیدئو کوجیما در مراسم The Game Awards هفته گذشته حاضر شد و از بازی بعدی خود رونمایی کرد.
بر اساس تریلر وهمانگیزی که در طول مراسم پخش شد، به نظر میرسد بازی جدید او تحت نام OD، یک تجربه ترس محور است. اخیراً، Kojima Productions تعدادی علائم تجاری جدید ثبت کرده که بازیکنان فکر میکنند ممکن است سرنخهایی در مورد موضوع بازی ارائه دهد.
غیر از بازیگران درگیر در مجموعه و همچنین جردن پیل که طی پروسۀ تولید با کوجیما همکاری میکند، اطلاعات دیگری درباره OD در دسترس نیست. تریلری که پخش شد نیز به طرفداران اطلاعات زیادی نمیداد و تنها بازیگران را به ما نشان میداد. به نظر میرسد این بازی یک تجربه ترسناک است، همانطور که میتوان از شعار انتهای تریلر یعنی «برای همه بازیکنان و فریادزنان» این را فهمید.
با این حال، برخی از بازیکنان تیزبین چهار علامت تجاری جدیدی را که Kojima Productions ثبت کرده است را یافتهاند و فکر میکنند که این علائم میتوانند نشان دهند که بازی شامل چه مکانیکهایی خواهد شد.
دو مورد از علائم تجاری فقط لوگوی عنوان بودند که چیز جدیدی در مورد آن ارائه نمیدادند. با این حال، دو علامت تجاری دیگر وجود دارد که توجه مردم را به خود جلب کرده است: سیستم جیغ اجتماعی و سیستم مخفیکاری اجتماعی.
بسیاری از بازیکنان حدس میزنند که علائم فوق به نوعی به اجتماعی و چندنفره بودن بازی اشاره میکنند و یکی از کاربران در شبکههای اجتماعی نظریهپردازی میکند که ممکن است یک جزء چندنفره سولزلایک در بازی وجود داشته باشد:
دوستان یا بازیکنان تصادفی احتمالاً میتواند چالشهای جدیدی را برای بازیکن معرفی کند، یا راهنمایی یا کمکی ارائه کنند که قطعاً باعث میشود که هیچ دو تجربهای از بازی یکسان نباشند.
نظر فوق باعث شده تا برخی بر این باور باشند که بازیکنان در این اثر میتوانند یکدیگر را بترسانند و سیستم مخفیکاری اجتماعی به توانایی پنهان شدن از دیگران اشاره میکند.
البته، هیچ یک از این موارد تأیید نشدهاند، اما با تأکید کوجیما بر پیشبرد جنبههای اجتماعی بازی مطابقت دارند. آخرین بازی او، Death Stranding، یک جنبه اجتماعی منحصر به فرد نیز داشت. هر چه اخبار بیشتری از بازی بعدی کوجیما به دست آوریم، نظریهپردازیهای بیشتری از طرف طرفداران وجود خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کرد که کوجیما در حال آماده شدن برای انتشار دنباله Death Stranding در آینده نزدیک است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
استاد کوجیما
امیدی به این بازی ندارم. حقیقتا نمیدونم چرا.death stranding که به نظرم افتضاح بود خیلی خیلی کسل کننده بود. سری متال گیر کجا و این ساخته های جدید کوجیما کجا 😒
هر چی بازی ها به سمت سینمایی شدن و روایت های پیچیده و تو در تو برن طبیعتاً مشکل پسندتر و از جذابیتشون کم می شه و سلیقه ای می شن اما برعکسش هر چی بازی ها به سمت اکشن تر شدن و لحظات سینماتیک جذاب و به صورت کلی گیم باشن خوب مشخصه طرفدارهای بیشتری پیدا می کنن
دقیقا مثل DS که خیلی سینمایی تر شده و گیم پلی خیلی جذابی نداره و و و در مقابل متال گیرها که اکشنتر هستن و خیلی طرفدار دارن
حالا یه جورایی اگه مارول اسپایدرمن ۲ رو بازی کرده باشین می بینین که هم لحظات سینماتیک داره هم روایت داستانی یه جورایی تلخ و سیاه و گیم پلی اکشن خیلی زیاد … پس این بازی تونسته از همه این ویژگی ها به مقدار کافی بهره ببره یا آلن ویک ۲ که اگر با بازی های رزیدنت اویل مقایسه کنین می بینین که اویل ها از ترس کم می کنن و به اکشن اضافه می کنن در صورتی که آلن ویک ۲ کاملا ترسناک هست و با ذهن گیمر کاملا بازی می کنه و تا جایی که می تونه ترس هیجانی رو زیاد می کنه و اکشن خیلی کمی داره
نتیجه می گیریم که سازنده باید بدونه داره چی می سازه
چرا می گن استاد کوجیما : چون می دونه چی داره می سازه و کاملا هم می دونه خیلی ها از بازیش ممکنه خوششون نیاد و اصلا بگن آشغاله ولی اون چیزی که تو ذهنش هست و هدفش هست رو توی ساخته هاش پیاده می کنه دقیقا مثل سازنده لست آف آس ۲ که نمی خوام اسپویل کنم و خیلی بالا و پایین ایجاد کرد
یاد شایعه هایی که برای death stranding منتشر شد میوفتم، از خود بازی جذاب تر بودند 😂
نمیدونم چه اصراری وجود داره بازی های این بنده خدا رو انقدر پیچیده در نظر میگیرند در صورتی که بازی قبلیش به معنای واقعی شبیه ساز باربری بود، اینم یکی مثل همون قرار باشه نه بیشتر. خیلی دوست داشتم MGS4 رو بازی کنم ولی PS3 نداشتم، از MGS5 که اصلا خوشم نیومد همون ۱ ساعت اول بازی رو رها کردم و DS هم که وضعش مشخص هست نمیدونم این کارگردان افسانه ای (کلا دو تا از بازی هاش رو انجام دادم و bs بیش نبودند) که میگن کجاست دقیقا ؟؟ شاید هم سنش بالا رفته و ک.خلش هم در رفته خلاصه …
منتظرم دوستان بیان از ایشون تعریف و تمجید الکی بکنند 😂
همین رو بگو یادش به خیر. انتظار یه چیز شاهکار داشتم آخرش هم یه بازی اومد که مجبور شدیم به خودمون بقبولونیم که شاهکاره. بیشتر شبیه یه فیلم سینمایی بود که بازیگرش خودمونیم و داریم فیلم بازی میکنیم تا این که بازی میکنیم.
در مورد این بازی هم نمیشه بگیم چون ds این طور بوده بقیه هم این طوری میشه. باید صبر کرد.
فکر کنم MGS4 رو ریمیک یا ریمستر کنن چون قبلی هارو دارن ریمیک و ریمستر می کنن و این یعنی معجزه
همه دوست دارن این بازی رو تجربه کنن
من که رو پی اس ۳ و ۴ فقط تونستم گاد ۳ و کیلزون ۳(اگر اشتباه نکنم) رو تجربه کنم و خیلی دوست دارم اینو تجربه کنم
این کونامی داره چه بلایی سر گیمرها میاره خدا می دونه
احساسم میگه از اون دسته گیماییه که تو ایران قراره هیترای زیادی داشته باشه
واقعا چون کوجیما عجیب میسازه تا لحظه اخر نمیشه نظر داد
چیز جالبیه گرچه واقعا هیچی معلوم نیست ولی اون ایده هایی که اینجا نوشته بود جالب بود باید ببینیم چی میشه
کوجیما استاده ایجاد کردنه کنجکاویه
این پروژه یا میترکونه یا با سر میره تو زمین
واقعا برام سواله چرا برای ساختش از کلاود استفاده میکنن؟ باید یه تفاوت مهمی داشته باشه با بقیه بازیا
بدم میاد از روشهای تبلیغاتی کوجیمای دیوانه