نقد فیلم هفتاد سی | شکست بهرام افشاری
فیلم هفتاد سی یکی از چندین کمدی در حال اکران سینمای ایران است که تجربه اولین کارگردانی بهرام افشاری میباشد.
فیلم هفتاد سی کمدی تازه اکران شده سینمای ایران با فروش و استقبال بسیار خوبی نیز همراه بوده است. حضور بازیگرانی مثل بهرام افشاری، هوتن شکیبا و حتی سیاوش تهمورث از دلایل این موفقیت در فروش است. از سوی دیگر تماشای اولین کارگردانی بهرام افشاری خود میتواند جذابیتی برای مخاطب داشته باشد که او را به سالنهای سینما بکشاند.
بهرام افشاری که در بسیاری از آثار کمدی اعم از سینمایی و سریال حضور داشته است، در اولین فیلمی که خود پشت دوربین آن قرار گرفته ابدا موفق نیست. فیلم هفتاد سی یکی از بدترین فیلمهای کمدی چند وقت اخیر است. فیلم تنها و تنها یک نکته مثبت دارد که آن هم به تلاش برای دوری از شوخیهای جنسی بازمیگردد. فیلم تلاش کرده تا یک کمدی خانوادگی باشد و چیزی نزدیک به نود درصد از کمدی جنسی دوری کند. اما نکته اینجاست که این اتفاق در حد یک تلاش ساده باقی مانده و فیلم در دستیابی به یک کمدی تمیز ناتوان است. استفاده از تکه کلامهای ده سال پیش فضای مجازی در حال حاضر جذابیتی برای خنده گرفتن ندارد و اگر بنا است تا از ویدیوهای وایرال فضای مجازی در اثر استفاده شود (که به خودی خود کار سطح پایینی است)، حداقل از اتفاقات روز فضای مجازی استفاده کنیم.
تقریبا تمام کمدی فیلم هفتاد سی در بد و بیراه گفتن بهرام افشاری با لهجه خاص به دیگران خلاصه میشود. لهجه را از او بگیرید چیزی برای خنداندن در کاراکتر او وجود ندارد. کمدی هفتاد سی تماما در دیالوگ و جنگ و دعوا و داد و فریاد کاراکترها خلاصه میشود و عملا چیزی به نام ایجاد موقعیت کمدی در فیلم وجود ندارد.
بعد از بحث کمدی که فیلم در آن به سطحیترین شکل ممکن عمل کرده است، به دیگر ایرادات آن از جمله تنوع به شدت کم سکانسها میتوان اشاره کرد. نود درصد فیلم هفتاد سی در سه لوکیشن گاراژ، مطب دکتر و بیمارستان میگذرد و ابدا موفق نیست تا جذابیت خود را در طول نزدیک به دو ساعته خود در این سه لوکیشن حفظ کند. قصه و اتفاق اصلی درام در هفتاد سی به گونهای است که نیازمند اتفاقات و تنوع بسیار بیشتر در فیلمنامه است. قصه درباره گروهی از افراد است که شرایط مالی خوبی نداشته و در یک گاراژ متروکه زندگی میکنند و شبیه به یک خانواده هستند. یکی از این افراد به نام یعقوب (با بازی سیاوش تهمورث) برنده یک جایزه سی میلیاردی میشود اما این جایزه بنا است تا دو هفته دیگر به او داده شود در حالی که او به دلیل بیماری تنها یک هفته زنده است و حال بقیه کاراکترها در تلاش هستند تا او را بیشتر زنده نگه دارند.
هنگامی که قصه فیلم هفتاد سی را میخوانید در ذهنتان فیلمی خوش ریتم، پر اتفاق و با چالشهای متنوع شکل میگیرد اما هفتاد سی دقیقا نقطه مقابل تمام اینها است. فیلمنامه هفتاد سی با ارفاق یک ساعت است و این فیلمنامه خسته کننده، کند و بدون اتفاق به هیچ وجه کشش یک فیلم دو ساعته را ندارد. فیلم به شدت ساکن است و عملا چالش و کشمشی جز یک مورد کوتاه در فیلم شکل نمیگیرد. بحث اختلاف طبقاتی و به تصویر کشیدن آن نیز در فیلم چیزی بیشتر از یک جوک نیست. کاراکترهای فیلم به عنوان اثری که دست روی اختلاف طبقاتی گذاشته و قصد تصویر کردن شرایط آنان را دارد، ابدا دوست داشتنی نیستند. در هیچ لحظهای از فیلم هدف و دغدغه آنان شکل نگرفته و تبدیل به دغدغه مخاطب نمیشود. در طول فیلم هیچ چیز برای مخاطب اهمیتی ندارد، رسیدن این افراد به جایزه و یا مرگ کاراکتر یعقوب و یا سرنوشت کاراکتر مهدی حسینی نیا هیچکدام حائز اهمیت نمیشوند.
فیلم افرادی را میسازد که شرایط مالی خوبی ندارند اما از آن سمت لحظهای کار و تلاش در آنان دیده نمیشود. تصویری که فیلم از این افراد ارائه میکند، عدهای هستند که برای یک پول مفت تمام فیلم را در سر و کله یکدیگر میزنند. پرویز نام یکی از این کاراکترها با بازی هوتن شکیبا است. او برادری در زندان دارد که نیازمند پولی برای دیه و دریافت رضایت است. در کمال تعجب در فیلم پرویز به عنوان شخصی که در این شرایط قرار دارد تمام مدت را بیکار دور خود میچرخد. نه شغلی، نه کاری و نه تلاشی در این شخص دیده نمیشود و شما باور نمیکنید که او برادری با این شرایط داشته باشد. در نتیجه این کاراکتر تبدیل به انسان نمیشوند، آنها هیچ بعد انسانی نداشته و هیچ شباهتی به قشری پر تلاش از جامعه ندارند.
آدمهای فیلم هفتاد سی نسبت به یکدیگر معرفت نیز ندارند و در هیچ موقعیتی شرایط یکدیگر را درک نمیکنند تا حتی یک کاراکتر دوست داشتنی و عزیز در بین آنها شکل بگیرد و از سوی دیگر همگی این افراد از بهره هوشی پایینی برخوردار هستند که این نیز در نوع خود نگاه جالبی است. فیلم دو کاراکتر قابل حذف نیز دارد پسر خانواده بهرام افشاری و خواهر هوتن شکیبا در فیلم میتوانند بدون کوچکترین تاثیری به طور کامل از فیلم حذف شوند. در هیچ کجا از فیلم هفتاد سی فقر ساخته نمیشود. در هیچ لحظهای شما فقر و ناتوانی مالی این آدمها را نمیفهمید. ما تنها باید بپذیریم که این افراد شرایط خاصی دارند چرا که فیلمساز به ما گفته است اینگونه فکر کنیم و بپذیریم. وگرنه به هیچ عنوان فیلم موفق به ساخت موقعیت و شرایط این افراد نشده و هیچ چیز آنها شبیه به شرایطی که برایشان تعریف شده نیست. صرف یک گاراژ متروکه این شرایط را نمیسازد.
تمام چیزی که فیلم از اختلاف طبقاتی میفهمد یک سکانس ساده از حضور این افراد در نمایشگاه ماشین است. این تصویری است که فیلم برای یک موضوع مهم مثل اختلاف طبقاتی ارائه میکند، همینقدر سطحی، دکوری و شعاری. حال هرکس که پولدار است ظالم است؟ نگاه به شدت سطحی و حتی در این سکانس تحقیر آمیز نسبت به کاراکترهای فیلم است. شاید سوال به وجود بیاید که یک فیلم کمدی چرا باید این موارد را بسازد؟ پاسخ آن است که اثری که انتخاب کرده تا اینگونه ژستها را بگیرد و در سطح فضای مجازی از دردناک بودن، انتقادی بودن و پرداخت به اختلاف طبقاتی در آن تعریف میشود، باید به درستی آن را انجام دهد نه آنکه تنها از این موضوعات سواستفاده کرده تا احساسات مردم را تحت تاثیر قرار داده و ضعفهای خود را بپوشاند. اگر در کمدی خود قصد استفاده از یک موقعیت مهم و جدی را دارید باید آن را جدی بگیرید. فیلم یک کاراکتر دارد که مهدی حسینی نیا آن را بازی کرده که در ابتدای فیلم قاچاق انسان میکند که میتوان آن را به دلیل بدهی و شرایط مالی پذیرفت، اما انتظار وجود دارد که با طراحی و تکمیل یک قوس شخصیتی این کاراکتر در انتها تغییر کند که این اتفاق رخ نمیدهد و این کاراکتر از ابتدا تا انتها همان چیزی که بود میماند که باز هم ما را از کاراکترها دورتر میکند.
در پایان باید گفت که فیلم هفتاد سی اثری ضعیف و ناموفق است. فیلم از طراحی کمدی گرفته تا دغدغههای دیگرش بسیار سطحی و ناتوان است. فیلم تنها تلاش کرده تا از شوخی جنسی دور شود بدون آنکه بلد باشد بدون آن موقعیت کمدی بسازد. وای به حال سینمای ایران اگر که تنها صرف دوری از کمدی جنسی تبدیل به یک مزیت و دلیلی برای بولد کردن یک فیلم شود.
امتیاز نویسنده به فیلم: ۲ از ۱۰
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
متأسفانه نه این فیلم خوب بود.
نه صبحانه با زرافه ها.
صبحانه با زرافه ها کاری رو با یونیورس سروش صحت انجام کرد که آثار اخیر سونی و مارول با جهان مولتیورس کردند
بابا گاردتون با صبحانه با زرافه ها چیه خدایی؟انصافا دنباله چی هستید؟میگید کمدی ها پوچ و بی معنیه صبحانه با زرافه ها که پرمعنا بود میگید کارگردانی های کمدی های ایرانی استاندارد نیست که صبحانه با زرافه ها بود.یعنی امثال شما بهترین فیلم ایرانی هم بیارن(حالا منظورم این نیست که صبحانه بهترین فیلمه ایرانیه کلی میگم) چون ایرانیه کلی ایراد میگیرید ازش.
🟢 حیف پول بلیط که میدین میرین سینما، برای دیدن این زبالههای بوگندو…
✅ دیگه بهتر ازین نمیشد توصیف کنم 🙏🏻
چنتا ازین فیلمای مثلاً کمدی چند ده میلیاردی سینمای ایران و از تلگرام دان کردم تهش حسرت نتی که حرومشون کردم خوردم.اینهمه ادم رفتن کلی هزینه بلیط وتنقلات کردن سر این چرت وپرتا وقتشونو تلف کنند؟؟؟!!!بعضیاشون انقد ضعیف بودن که بارها هنرپیشه ها حتی دیالوگها رو درست نمیگفتن یا الکی الکی میزدن زیر خنده
اینا جیبا رو پر میکنن کسی به مخاطب اهمیت نمیده
✅ البته ایراد اصلی هم خود مخاطب هست که پول بلیط میده و میره سینما و این فیلمهای دوزاری رو میبینه …
واییییییییییی ۵۰ تومن خرج کردم…
بدبخت شدم.
🟢 سینما رو کم پیش میاد کسی تنها بره !!
✅ اما من با همون ۵۰ تومان میرم چیپس و تخمه میخرم، میشینم به دیدن فیلم و سریال مورد علاقم، که بسیار بسیار ارزش دیدن داره و حتی ازش درسی هم خواهم آموخت …
صبحانه با زرافه بنظر خوب میاد
این ۲۹ نفری که دیسلایک دادن هیچ درکی از آثار سروش صحت ندارن و این اشتباه تهیه کننده بود که با عنوان کمدی مخاطباه رو به سینما کشوند.
اولش بگم فیلمش اصلا کمدی نبود، دقیقا تو دنیای خیالی سروش صحت می گذشت با یه فیلمنامه تمیز و خوب و پردازش عالی، من خیلی دوسش داشتم
🟢 اینجوری که میای دفاع و توصیف ازش میکنی
✅ انگار حسابی شیفته و عاشق سروش صحت شدی😂
بنازم ۱۱۸ تا دیسلایک😂🗿
بعد رکورد زدی برادر شد ۱۵۲😂
اینجوری هم که تو هستش میکنی انگار کارگردان فیلم ترسناک ملوان زبل صحته
دوستان منظور از هست کلمهی هیت hate بود
ای کسانی که دیسلایک دادید خداییش فیلمو ندیدم از روی نقد هایی که خوندم میگم خوبه😂💔🗿
بنازم ۲۲۳!!!!!!!!!
همینطوری پیش بریم به زودپزم ۱ میدین …..
زودپز انصافا خوب بود
ولی ایک سایت بهترینام بده
زودپز اونقدر که میگن مسخره آبگوشتی نبود ، بیشتر ایراد هایی که بهش میگرفتن به خاطر کمبود ایده های جدید بود و اینکه مثل اکثرا فیلم های پرفروش ایرانی میاد از نهنگ عنبر و هزارپا تقلید میکنه
امتیازش رو پیش بینی کرده بودم…
پیشبینیاش کار سختی هم نیست.با این وضع خراب سینما همه ی فیلما نمرهشون از ۵ بالاتر نمیره.
آخه گیمفا جدیدا زده تو کار ۲ از ۱۰😅🤣🤣
آره واقعا.هر نقدی میخونم شده ۲ از ۱۰
اتفاقا درست نمره میده
منم موافقم باشون
اما از نظرم این نوع نمره دهی کورکورانه هستش.هرچند این فیلم رو ندیدم ولی گیمفا کلا در حق بعضی فیلم های ایرانی ظلم می کنه
پول و شهرت مغز آدم رو فاسد میکنه چه در زندگی چه در کار مخصوصا در حیطه سینما ، شامل تقریباً همه هم میشه
چه جواد عزتی در تمساح خونی چه بهرام افشاری در هفتاد سی و چه کارهای اخیر عطاران و مدیری
افسوس که سینمای ایران به سمت همچین آثاری رفته و متأسفانه مردم هم استقبال می کنن
بهترین فیلم که تا حالا دیدم
پس تاحالا هیچ فیلمی ندیدی.
😐
طنز بود هااان
اول برو فیلم رو ببین بعد نقدش کن هر چی گفتی اشتباه بوده اتفاقا فیلم دغدغه مند و کمدی ای است بعد هم تو اصلا در حد این نیستی که فیلم نقد کنی
امیرعلی ۶ ساله از تهران
عجب نقد مزخرفی
خصومت شخصی ای چیزی دارید با آقای افشاری؟
بشدت پر از سیاه نمایی و بهانه های بچگانه
بنظر من این فیلم واقعا خوب بود جزو محدود فیلم هایی بود ک از هر چیز مزخرفی استفاده نکرده بود که مخاطب رو بخندونه و قابلیت دیدن با خانواده رو داشت و همچنین کل سالن سینما واقعا میخندیدند
واقعا حس میکردم بعد چند سال بالاخره دوباره یه فیلم خوب دیدم بخصوص که قبلش افتضاحی مث زودپز رو دیده بودم
هم شخصیت خود بهرام افشاری و هم هوتن شکیبا هم تو فیلم انقدر هم از نظر استایل هم میمیک صورت و کلا هر چیز دیگه ای خوب بود ک شما فقط به چهارتا فحش خلاصش نکنید
دست از دگم بودن بردارید لطفا:/
نقد افتضاح سایت، اتفاقا کمدی خنده داری بود دونقش اصلی هم خیلی خوب و خندهدار بازی کردن
به جای حمایت از اولین تجربه بنده خدا میایم بد میگیم!
خب خوب نبوده
چون اولین اثرشه باید بیایم بگیم عالیه؟؟؟
معلومه روش زیاد کار نشده
مخصوصا دیالوگ هاش!
ندیدمش هنوز
و نظری ندارم فعلا
دیدم نظر میدم 🙂
متاسفانه چه بهرام افشاری چه پژمان جمشیدی.چه بخوایم نخوایم به گفته باقی مردم گنده های کمدی ایرانن و اگه یکم شعور داشته باشن باید یکم سر آثاری که بیرون میدن وقت بیشتری بزارن تا یه چیز تروتمیز تر تحویل بدن تا مردم حال کنن ن اینکه هر سال هر سال تا ماهواره رو روشن میکنم تبلیغ میاد فلان فیلم با بازی پژمان جمشیدی.دیگه خدایی شورش درومده.بدبختی سال به سالم نیست الان بهرام افشار سالی ۴تا فیلم پر میکنه.
رفتیم دیدیم کیف کردیم، یه عده افسرده شدن منتقد
مرد حسابی یه بیلبیلک گرفتی دستت واسه خودت نقد میکنی و چرت مینویسی؟واقعا واسه مردمی متاسفم که اینطور تقلید کورکورانه میکنن فیلم هفتاد سی کاملا در دوری از شوخی های جنسی موفق بود و کاملا مردم رو به خنده در میاورد همه قهقهه میزدن سر سینما دغدغه های اجتماعی کاملا توش نمایان بود و قابلیت تفکر روی فیلم وجود داشت . تو از یه فیلم طنز چه انتظاری داری؟تنها انتظارت باید این باشه که مردم رو بخندونه که خندوند
صبحانه با زرافه ها به شدت فیلمی اجتماعی و به شدتت قوی بود
ولی اشتباه سروش صحت بود که مردم رو به هوای فیلم طنز کشوند سینما وگرنه فیلم انقدر قوی بود که نیاز داشت جامعه شناس بیاری تا تحلیل بکنه … دوستانی که رشته ریاضی و تجربی خوندند و هیچ سر در از جامعه شناسی نمیارن طبیعیه فیلم رو اینطوری نقد کنن
من رشته ام ریاضیه و با جرئت از فیلم صبحانه با زرافه ها خوشم اومد
نمیتونم منظورتون رو درک کنم واقعا خیلی فیلم خوبی بود
هم از لحاظ داستانش هم جاهای خنده دار زیادی داشت همه چیزش خنده دار بود ما از اول تا آخر خندیدیم
اول اینکه سلام عرض میکنم به همتون،
دوم این که من اصلا کاری ندارم فیلم خوبی بود یا بد ولی این شعور ملت ما هست که به جای این که به یه کارگردان تازه کار نصیحت بکنه تا رفته رفته با کمک مردم فیلماشو بهتر کنه میاد نقدش میکنه اونم نه یه نقد عادی یه نقد ناعادلانه که انگار با کارگردان دشمنی دیرینه داره،
سه این که بازم میگم نمیگم فیلم خوبی بود یا بد ولی شما کارگردانی بیارید که اولین تجربه اینقدر معروف شده باشه ، زود باشین دیگه بدویین….
🟢بهترین فیلم های امسال تا اینجا (نظر شخصی):
در آغوش درخت
تمساح خونی
مست عشق
صبحانه با زرافه ها
🔴بدترین ها:
ملاقات با جادوگر
ساعت ۶ صبح (مرد ۲۰۰۰۰۰ چهره)
خجالت بکش ۲
قیف
دیرپز
دوستان انگار بعد از پدیده فرار مغز ها و عضلات با مرگ خلاقیت ها طرف هستیم،
هرچی اسطوره تو سینما و تلویزیون داریم دارن رو به ابتذال میرن،
این از مهران مدیری با ۵عصر و ۶صبح و قهوهی بی پدرش
این از سروش صحت که نسخه ی سورئال hangover رو به جهانش اضافه کرد
اون از رضا عطاران با قیقش
اون از رامبد جوان (که چندان شخص خاصی هم نبود) با زودپز و قانون مورفی
این از قاسم خانی با سری بد،بدتر،جلف
اونم از ژوله با این فیلم اخیرش
در آخر هم بهرام افشاری با این مضخرفی که ساخته
این بشر تو تئاترش گفت تخصصی تو بازیگری نداره و به خاطر پایتخت۵ مشهور شده، چه برسه به کارگردانی .
اصلا چرا عامریان ایدشو قبول کرده؟ این فیلم از فیلم های اطیابی هم بدتره! فروشش فقط به عزم الهی و بازیگران بنده وگرنه یک قرون هم فروش نمیره.
واقعا متاسفم واسه اونایی که با خانواده دیدنش و متاسفم واسه بچه سال های که تو سینماتیکت نظر مینویسند«بهترین فیلم جهان»
جدیده ایشون هم شدن پژمان جمشیدی ، همه جا هست در و در بدترین جا ها.
پ.ن:منتظر فیلمی به کارگردانی پژمان جمشیدی هم باشید
من بعد ۶ سال به اجبار رفتم سینما و واقعا خندیدم و خوشحال از سینما اومدم بیرون انتظار شق القمر از فیلم کمدی و نداشتم واسه ۸۰ تومن پول بلیط ۸۰ تومن خندیدم و خوش گذشت همین..
فیلم نامه تقلیدی نبود و از بچه تا پیر تو سینما میخندیدن..
دیگه از یه فیلم کمدی چی میخواین خدا میدونه!!!
نقد بسیار بدی بود از جهات مختلف
1_ اولین کارگردانی آقای افشار بود و به نظرم برای حداقل یک فیلم ایرانی و اولین فیلم مناسب بود
2_ به نظرم اینکه فیلم فقط توی چند لوکیشن بود مزیت خوبی برای اولین فیلم یک کارگردان بود چون اگه لوکیشن ها زیاد بود با ضعف کم بود خلاقیت بیشتر از حد مواجه میشدیم توی شوخی ها و شخصیت پردازی شخصیت های جدید
3_ فیلم توی بعضی جاها و توی بعضی از شوخی ها جذاب بود و اینکه گفتید توی نقش آقای شکیبا ما فردی رو نمیبینیم که دنبال پول جور کردن برای دیه برادرش نباشه اشتباه هستش چون میبینیم که کارکتر آقای شکیبا از روی ناچاری کارش به کلیه فروشی افتاده که با این بخش موافقم که واقعا برای طنز پردازی و پول جور کردن حرکت کلیه فروشی کار چیپ و از مد افتاده ای هستش ولی این به این معنی نیستش که کارکتر دنبال پول نیست
درکل من به عنوان کسی که فیلم رو رفتم و در شب اول اکران با حضور بازیگر ها دیدم نمره ۸ از ۱۰ رو میدم و یک نقد بزرگ به اخلاق بازیگر های مثلا مردمی دارم اینکه انگار از مردم میترسیدند و از مردم فرار میکردند در حالی که ما بخش VIP سینما بودیم و در اون بخش کلا سر جمع تعداد به ۱۵ نفر هم نمیرسید خیلی سریع از سالن خارج شدند و بادیگارد ها رو به روی مردم فرستادن تا یک عکس با مردم نگیرند و به سرعت به اتاق ویژه بازیگر ها رفتند
کاش انسان ها در هر جایی اندازه سر سوزن هم که شده انصاف رو رعایت کنند و چون بستری برای نظر دهی هست همین طور دهن خودشان رو باز نکنن و یک چیزی بنویسند من تا به حال نقد های زیادی در مورد فیلم ها خوندم و جدا از اینکه فیلم خوب بود یا بد به یک قاطعیت رسیدم که صدرصد نقد ها فاجعه هست در نقد آمده چه دلیلی دارد در این موارد فیلم بساز ، شما بگید باید در مورد کدام موارد فیلم بسازد که باب میل شما باشد،در نقد گفته شده آیا پولدار لزوما ظالمه اصلا محوریت فیلم در مورد مظلوم و ظالم ،نقد یعنی نکات مثبت رو بگو ،منفی هم بگو فقط یک مشت کلمه پشت هم به عنوان نقد بیان شد.
مورد دوم دوستانی که به دنبال مفهوم در فیلم هستند باید بگم فیلم کمدی لطفا کسانی که نمی دانند برن ببین فیلم کمدی چیه شما اگر دنبال معنی برو فیلم اجتماعی ببین فیلم کمدی برای خنداندن مخاطب هرچند که فاقد معنا نبود فیلم ۷۰ سی
مورد سوم این کارگردان فیلم اولشون بوده و باید این رو در نظر گرفت و اینکه مورد مقبولیت بوده یا نه و اینکه در نقد گفته شده برای مخاطب اهمیت نداره که جایزه را ببرند یا نه اتفاقا من که در سینما بودم افراد که پشت سر من نشسته بودند مدام منتظر بودند ببینند چی میشه حتی راجب مرگ شخصیت پیر مرد نگران می شدند
مورد چهارم بازیگران ما در بخش کمدی کلی محدودیت دارند ماشاالله گارد گیری مردم ما که تمامی نداره با هر شغل و صنفی نمی تونند شوخی کنند چون مردم ناراحت میشند با هر شهر و لهجه ای نمی تونند شوخی کنند چون مردم ناراحت میشند ،خانم ها هر حرفی نمی تونند بزنند چون باز یه عده که فکر می کنند خیلی میفهمن باز شروع می کنند نظر دادن با این همه محدودیت باز هم فیلم می سازن
و در آخر فیلم کمدی باید افراد رو بخندونه که ۷۰ سی این کار را کرد
و در واقع در حین ظنز بودن و خندیدن در یک جاهایی از فیلم آدم ناراحت میشد و این قابلیت خوب فیلم رو نشون میده که هم توانایی خنداندن رو داره و هم اینکه ناراحتت کنه و به فضای جدی برگردونه مخاطب
من فیلم کمدی خارجی هم دیدم آنچنان مفهومی ندارن چون فیلم کمدی واقعا درک نمی کنم از یک فیلم کمدی چه انتظاری دارند بعضی افراد
کلا مشکل جامعه ما اینه که همه حق میدن دهن شون رو باز کنند و حرف بزنن اما یک درصد فکر نمی کنند کلمه عدالت و انصاف هم که به تاریخ پیوست
خیلی هیجان داشتم تو سینما ببینمش بخاطر نظرات و نمرات عالی ولی واقعا حتی یک بارم نخندیدم! نه فقط من بلکه کل سینما..
اسپویل:
فقط صحنه ی آخر که خانواده ی طرف وقتی میفهمن پولداره سریع میان دم در خونش خیلی واقعیه…
بجز اون صحنه هیچ چیز جالبی یادم نمیاد
دست آقای افشاری درد نکنه من که دعا کردم ان شاء الله هر روز موفق تر از دیروز باشند فیلم قشنگی بود من و خانواده کلی خندیدیم
به عنوان اولین فیلم ، خیلی هم خوب بود
یک کارگردان از طبقه عموم مردم جامعه به اینجا رسیده الگویی هست برای همه جوونا که یه تکونی به خودشون بدن
آقای افشاری ادامه بده دعای ما پشت سرتون هست فقط خدا را هم از یاد نبرید
من چند روز پیش فیلم رو دیدم
و بین این طنز های چرت و پرت جدید واقعا خوب بود
اتفاقا دغدغه ها هم بد تعریف نکرد
نمونه : اینکه خیلی ها حاضرن وقتی تا گردن تو بدبختی ان هر کاری کنن تا وضع شون یکم بهتر بشه
نمی فهمم واقعا
فیلم متوسط رو به خوبی بود
من بهش ۶/۵ می دم
۲ از ۱۰ زیاد شده جدیدا ها