مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا

مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2

فرشید عبداله پور
۲۰:۴۹ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا

تا بحال موس و یا دسته در دستانت خرد شده است؟ تابحال اینقدر از فرط ترس اینکه نمیری یا تکه تکه نشوی یا ریخته شدن خونت را نبینی به صندلی یا زمینی که روی آن نشسته ای چسبیده ای؟ تابحال در قلعه ها و سیاه چاله ها در اعماق سیاهی و ترس و اضطراب و مرگ و خفقان و ظلم و خون موجوداتی صد برابر بزرگتر و قویتر از خود را کشته ای؟ تابحال برای قطره قطره خون خود تا پای مرگ تا پای عرق کردن دستانت جنگیده ای؟ تابحال چای یا میوه یا قهوه کنار خود را برای چند لحظه بیشتر زنده ماندن برای ساعتهایی ترک گفته ای؟ تابحال مانند بیماری دچار زخم بستر از فرط تکان نخوردن هنگام تجربه یک پیکار خونین شده ای؟ تابحال گذر زمان برایت اینقدر تعجب آور بوده است که چندین ساعت را چند لحظه تصور کنی؟ تابحال درد اعتیاد را چشیده ای؟ عنوانی که قرار هست معرفی گردد تجربیاتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد که شما را گیمری پخته تر و حرفه ای تر و البته شجاع تر خواهد کرد. به میهمانی خون و شمشیر و ترس خوش آمدید خواهشا بدون شجاعت وارد نشوید با تشکر.

1365808906 darks2 pc

عنوان : DARK SOULS II

سازنده : FROM SOFTWARE

ناشر : NAMCO BANDAI GAMES

سبک : ACTION/ROLE PLAYING

پلتفرم : X360 /PS3/PC

تاریخ انتشار :  MARCH 2014

یک سخت دو ترس سه سخت

ادامه ای از یک عنوان موفق با نام DEMON SOULS منتشر شد که نام آن DARK SOULS بود که در سبک اکشن نقش آفرینی عرض اندام کرد.مدتها همه در حیرت هیبت سختی این عنوان مانده بودند.امتیازات خوبی را درو کرد و شهرت خوبی را نیز برای خود دست و پا.از شعار “خود را برای مرگ آماده کنید” برای تبلیغات این عنوان استفاده شده بود. چک پوینت های بازی در فواصل بسیاری دوری منتظر شما بودند برای همین ممکن بود شما غولی را با زحمت بسیار زیاد از پای درآورده باشید و بعد از آن سر یک بچه بازی یا یک حرکت قهرمانانه کشته شده باشید بعد مجبور بودید تا دوباره به مصاف آن غول عزیز بروید.از جملات خون گریه خواهید کرد یا مثلا خرد شدن دسته ها را با چشمانتان خواهید دید بارها استفاده شده بود.خلاصه بد حالتی از بعد سختی گیم پلی را تجربه کنندگان این سری آموختند.بازی ارواحان تاریکی ادامه عنوان DEMON SOULS از بعد برند تجاری وشالوده بازی بود ولی به دلیل فروش حق امتیازها و…نام بازی تغییر کرد که ما کاری با آن مسایل نخواهیم داشت.امیدوارم از اتمسفر کلی که از این بازی به شما معرفی خواهیم کرد چیزی دستگیرتان شده باشد. پس قطعا حرف های ما در شروع مقاله مصداق پیدا خواهد کرد که اولا باید در این عنوان صبور و شجاع باشید و دوم اینکه این عنوان شما را گیمری حرفه ای خواهد کرد. حالا کم کم برویم برای معرفی قسمت جدید این عنوان با نام ارواحان تاریکی قسمت دوم که قرار هست برای کنسول های همین نسل و البته پی سی منتشر شود.

dark souls

آشپز دو تا شد ولی غذا بوی خوبی دارد!

نکته اول اینکه کارگردان موفق نسخه قبلی یعنی جناب هیدتاکا میزایاکی این بار ناظر ساخت مراحل این عنوان خواهد بود و بار کارگردانی این سری بر عهده جناب توموهیرو شیبایا خواهد بود که البته ایشان تاکید موکد فرمودند که راه و مسلک جناب میزایاکی رو طی کرده اند و عنوانی بسی بهتر و بزرگتر و سختر و چالش برانگیزتر را تحویل مخاطبین خواهند داد. اظهار نظر بسیار جالبی را کارگردان قبلی و مشاور جدید ایراد فرمودند که نسخه اول این عنوان هنوز به طور کامل و صد در صدی کامل نشده بود که به مرحله انتشار رسید! به صورتیکه بحث بر سر موتور بازی بوده است که به طور کامل برای شما شفاف سازی خواهیم کرد.البته قول این مطلب را داده اند که آن مورد در این نسخه کاملا برطرف شده است و از این دست موارد و مصاحبه های جنجالی قطعا دیگر شاهد نخواهیم بود.داستان بازی در گیرو دار مبارزه با تاریکی و روشنایی و گناه و مجازات و این داستانها خواهد بود که از آتش ۴ لرد بوجود می آیند و چند اژدهایی را که حالا وجود داشته اند از بین میبرند و پس از مدتها تاریکی به میان می آید و آتش و نور از بین میروند و بعد طلسمی حاصل شده و انسانها به آندیدهایی مبدل میشوند.حالا کاراکتر اصلی مثلا یکی از همان آندیدها و به دنبال شرایط تبدیل به انسان شدن و این موارد.چیزی که در طول بازی خواهید دید اتمسفری به شدت مریض گونه و تاریک و وهم آلود است.سیاه چاله ها و قلعه ها و دالانهایی که مملو از دشمنان ریز و درشت و غولهایی خواهند بود که شما با شمشیرها و تیر و کمانهایی که دارید به همراه مشعلی در دست به مصاف آنها خواهید رفت. منتهی جریان به همین سادگیها هم نخواهد بود.اینبار مبارزه با دشمنان و غولها از یکسری استراتژیهای خاصی پیروی خواهند کرد که به همین سادگیها نخواهید توانست غولی را از میان ببرید تنها با سلاح قدرت سرعت و البته صبر میتوانید از پس آنان بربیایید. البته قابلیت LEVEL UP کردن سلاح ها و تواناییها هم نباید دست کم گرفت! حالا کمی به صحبتهای سازندگان توجه کنیم تا مواردی را برایمان روشن کنند.

1365616388 dark souls ii playstation 3 ps3 1

بچه های سازنده چه گفته اند؟

کارگردان عنوان نکته ای فرمودند که بد نیست شما هم آن را بدانید:

“هدیه ما به شما آزادی بیش از اندازه خواهد بود شما میتوانید به اکتشاف بپردازید و حتی میتوانید اصل بازی را از اواسط بازی شروع کنید ولی اما دارد اینجا.اما اینقدر شجاع هستید تا با  LEVEL UP پایین به سراغ دشمنان اواسط بازی و یا جاهای مخوف بازی بروید؟! شما در نسخه دوم قادر خواهید بود تا از مراحل بازی اصلی پیروی کنید یا نکنید این باعث منحصر به فرد شدن این عنوان خواهد شد. قطعا تجربه بهتری را نسبت به نسخه اول خواهید داشت.”

چیزی که در نسخه اول زیبا طنین انداز میشد موسیقی بسیار دلچسب این عنوان بود موسیقی حماسی و اسطوره ای که واقعا در آن سیاه چاله ها و یا قلعه های قرون وسطا بسیار لمسش لذت بخش بود. موسیقی که جناب موتوی ساکورابا زحمتش را با تمام ذوق هنریش کشیده بود. اینبار هم در دموها شاهد موسیقی حماسی خواهیم بود ولی از این موسیقی حماسی شما جرعه ای خواهید نوشید و بیشتر صدای مخوف غول ها و دشمنان و ضرب شمشیر و سلاح ها را در دالانها و تونلهای تاریک خواهید شنید تا بدانید برای تفریح و نوازش گوشها نیامده اید آمده اید تا تکه تکه شوید اگر اندکی غفلت زیاده روی و یا سست عنصری کنید سر و کارتان با دشنه خواهید بود .برگردیم به عنصر زیبای گیم پلی این عنوان که موردی که شما باید در کل این سری در مبارزات رعایت کنید تنها حمله و زدن ضربات چند ضرب و تخیلی نیست! بلکه باید یاد بگیرید در عالم واقع یک انسان نیاز به زمان نفس گیری و ذخیره انرژی دارد تا هم با جمع آوری انرژی و هم تدبیری جانانه تر به سراغ دشمن برود.اما آن زمان چیست؟ آن زمان خوب دفاع کردن است. باید خوب دفاع کنید خوب و سریع حرکت کنید و جا خالی بدهید و سپس با زدن ضربات دقیق و درست و سنگین دشمن را طی چندین مرتبه از پای دربیاورید. مطلب دیگر همان سول خواهد بود(روح)که هرچه قدر دشمن بکشید روحش را تسخیر کرده و میتوانید از طریق آن خود و سلاح هایتان را ارتقا دهید. باید کلا LEVEL  خود را تشخیص داده و بعد به سراغ دشمنان بروید و بحث استراتژی که بود همینجا بود.

go

مقداری از مراحل و اتمسفر بگوییم بد نیست!

طراحی محیطها به زیبایی انجام شده است این را به راحتی از دموهای گیم پلی منتشر شده میتوانید درک کنید. واقعا محیطی که حس ارواحان تاریکی را داشته باشد به شما القا خواهد شد. مخروبه ها دخمه ها محیطهای داخلی قلعه ها تماما نیاز به این خواهند داشت تا وارسی شوند و شما را غرق موضوع اصلی عنوان کنند. قرار هست شما در این محیطها بترسید. دلهره داشته باشید. وهم به سراغتان آید و البته با اکشنی نفس گیر برای لحظه لحظه زنده ماندتان تلاش کنید و در واقع یاد جملات کاراکتر فیلم اره می افتیم که همیشه به قربانیانش میگفت شما قدر زندگی و زنده ماندن خود را نمیدانید حال باید بدانید. جلوه آتش بازی و نورپردازی به محوریت آتش خوب از کار درآمده است. کیفیت بافتها و تکسچرها با آنکه زمان زیادی تا انتشار باقی مانده است خوب از آب درآمده اند. طراحی چهره دشمنان و البته تنوعشان طراحی سلاح ها و اجزای محیط به خوبی از کار درآمده است. یکی از اعضای سازنده بازی یعنی آقای یوری تانیمورا در مورد موتور بازی عنوان کرده اند که دیگر از موتور قبلی بازی خبری نخواهد بود. ما برنامه ریزی جدیدی کرده ایم و چیزی را ساخته ایم تا تمام آنچه را که در ذهن خود میپروراندیم را بتوانیم پیاده کنی نه مانند نسخه اول که خیلی از ایده ها جا ماند! وی در مورد موتور جدیدشان  بیان کرد که هنوز کنسولهای این نسل جا برای کار دارند و اصلا جای نگرانی در این مورد نیست. نکته جالب دیگر این سری بازی این هست که شما بیشتر درگیر سکوت خواهید شد تا شلوغ بازی و سر و صدای بیخودی! بله دیالوگ چندانی قرار نیست مانند فیلم بتمن شما را درگیر کند و یا شاهد ارتباطات احساسی و دیالوگ ها فلسفی شوید!

بازی شما را به سمت مبارزات چالش برانگیز و محیطهایی ناب و مملو از ترس و تاریکی فرا میخواند. در این عنوان حتی از مردن های پی در پی خود هم راضی خواهید بود زیرا قرار هست مبارزاتی واقع گرایانه را تجربه کنید و تازه بفهمید یک مبارزه با غول چه صفایی دارد! عبور از پل چوبی که با طناب به اینور و آنور متصل شده است و شما بایستی به سرعت از روی آن عبور کنید زیرا وزش باد بسیار شدید است و سنگهایی نیز به سوی شما پرتاب میشود! وحشت از پرتاب شدن از بلندی که تصورش را نمیتوانید بکنید! روند مردن شخصیت بازی تغییر پیدا کرده است و انیمیشن های متفاوتی را در این قسمت تجربه خواهید کرد. تمام حرکات شخصیت بازی موشن شده اند و شما انیمیشن بسیار روانتری را از وی چه در زمان مبارزات و حملات و چه در زمان دفاع و عکس العمل شاهد خواهید بود. مشکل دیگری که در نسخه قبلی وجود داشت افت فریم اعصاب خرد کن بازی بود که به لطف موتور جدید بازی این مورد هم بهبود پیدا کرده است . یعنی با ورود یک غول بزرگ دیگر شاهد افت فریم نخواهید بود. خوب خدا رو شکر. از نکات جالب حرف های  کارگردان بازی این است که گرافیک بازی بسیار بیشتر به چشم خواهد آمد و پولیش بسیار بیشتری را بر خود دیده است.

شما از تک تک قطعات محیط میتوانید استفاده کنید حتی از تکه سنگی افتاده بر روی زمین برای باز کردن یک در سنگی بزرگ! هدفی که سازندگان این سری بیشتر بدان توجه کرده اند منطقی تر کردن این مجموعه بوده است. یعنی قرار هست داستان بهتری را شاهد باشیم و شخصیت های مستقل بیشتری را ببینیم و البته با المانهای جدید ما را یعنی مخاطبین را نگرانتر کنند و بیشتر به چالش کشیده شویم. برای همین دست نویسندگان جدیدی را در این نسخه به گرمی فشرده اند.آقای شیبویا فرمودند که قصد دارند تا هیجان بازی را بیشتربه عنوان الدر اسکرول نزدیک بکنند و در کنار سختی این عنوان آن را قابل قبول تر منطقیتر کنند. قرار هست شما در محیط بیشتر و بهتر بتوانید قدم بزنید و جستجو کنید و مسیر خود را انتخاب کنید. مسیر اشتباه رفتن برابر خواهد بود با از دست دادن اکس پی ها و شاید مواجه شدن با غولی که به تازگی با هزار بدبختی از میان برداشته اید. تهیه کننده بازی فرموده که ما میخواهیم بازیکن به راحتی مرگش را درک کند! بپذیرد.سختی را بچشد! چیزهایی از مرگش بیاموزد ولی این را نیز بدانید که تعادل مهم است اما قرار نیست بازی ناعادلانه باشد. همچنین ایشان در اظهار نظری دیگر فرمودند که تغییرات آب و هوایی مانند حرکت در مسیر آب ها و یا وزش بادها قطعا تاثیراتی در روند حرکتی و مبارزات خواهد داشت.

همچنین از عوامل محیطی نیز نام برده اند.گفته شده است سیستم ذخیره بازی نیز حل شده است ولی توضیح بیشتری را نداده اند. شاید این از همان مواردی باشد که ایشان فرموده بودند ما بازی را برای بازی کننده ها در دسترس تر کرده ایم! نکته جالب دیگر در مورد آن پل این است که فرمودند ما میخواهیم بازی کننده از خود بپرسد چطور از پل عبور کنم؟ کجا بروم؟ چه کنم؟ ما میخواهیم گیمر محیط اطراف خود را خوب بپیماید و وارسی کند. بداند که اگر از روی پل عبور کند با وجود اژدها ها خواهد مرد پس تصمیم عاقلانه بگیرد و درک کند مرگ را زندگی را. در مورد فشارهایی که نامکو احتمالابر سازنده مبنی بر جذب مخاطب بیشتر آورده است سوالاتی از ایشون شد که فرمودند خیر رابطه ما خوب است و دست ما برای ساختن محیطی که دلمان میخواهد باز است! گفته شده است که اکشن بازی به مراتب بیشتر و سخت تر از قسمت قبلی خواهد بود.همچنین گفته شده است روند داستانی مانند نسخه قبلی بدین شکل خواهد بود بایستی شما اطرافتان را خوب بنگرید و به نکات ریز توجه کنید زیرا قرار نیست داستان به یکباره پیش روی شما بیان شود!

free wallpaper 7

اینکه شما در این عنوان به دنبال چه چیزی هستید مهم است ولی بدانید قرار هست در آینده ای نزدیک در عنوانی شما مدام کشته شوید و از آن درس بیاموزید. وارد محیطهایی مملو از ترس و تنهایی شوید و با غولها و دشمنانی بزرگ و بی کله دست و پنجه نرم کنید پس باید شجاع بوده سریع بوده دقیق بوده و البته صبر جزیلی را به همراه خود داشته باشید. دیگر قرار نیست افت فریمی را شاهد باشیم. خوب نتایج خوبی را میشود از لابلای صحبت های سازندگان دریافت کرد و این میتواند برای ما بسیار خوب باشد. پس تا زمان انتشار این عنوان خوب منتظر خواهیم شد. تجربه سختی از یک عنوان سخت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا
مرگ فرصتی برای آموختن/اولین نگاه به عنوان DARK SOULS 2 - گیمفا