CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا

CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد

امیر محمد جیریایی
۱۱:۲۵ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا

طرفداران The Witcher 3: Wild Hunt نباید هیچ گونه نگرانی بایت گرافیک این بازی در دو کنسول PS4 و Xbox One داشته باشند ، چرا که استدیوی CD Projekt RED رسما تایید کرده است که گرافیک و جلوه های بصری این بازی در PS4 و Xbox One هیچ گونه تفاوتی با نسخه ی pc نخواهد داشت.

سایت DualShock به تازگی مصاحبه ای با کارگردان بازی The Witcher 3: Wild Hunt داشته و در یکی از سوال های خودش پرسیده است که آیا تفاوت قابل توجهی بین Xbox One و PS4 وجود دارد و آیا این استدیو به devkits های این دو کنسول دسترسی داشته است ؟ که در پاسخ به این سوال Konrad Tomaszkiewicz اعلام کرده است :

بله ما در حال همکاری با شرکت های مایکروسافت و سونی می باشیم و قبل از این که این دو کنسول به طور رسمی رونمایی شوند ، devkits های این دو کنسول برای ما فراهم شده بود. همان طور که می توان تفاوت هایی را هم بین این دو کنسول دید ولی هر دوی آن ها قطعات سخت افزای بسیار قوی دارند و ساخت بازی برای این کنسول ها لذت بخش می باشد.

وقتی از Konrad در سوالی دیگر پرسیده شد که آیا گرافیک The Witcher 3: Wild Hunt بر روی پلتفرم های مختلف متفاوت خواهد بود ؟ و یا همچنان هدف CD Projekt RED این است که به مانند The Witcher 2 ، نسخه سوم  هم بر روی یک high-end PC و با حداکثر تنظیمات بهترین گرافیک را در مقایسه با دیگر کنسول ها داشته باشد . وی پاسخ داد :

  هدف ما این است که تجربه ای یکسان را بر روی تمامی پلتفرم هایی که مردم قرار است تهیه کنند ارائه دهیم. ما در حال ساخت The Witcher 3: Wild Hunt برای پلتفرم های نسل بعدی می باشیم و بنابر این نمی خواهیم که از لحاظ بصری و گرافیک کاهشی بر روی  هر پلتفرمی داشته باشیم.

این به این معنی است که آن نمایشی که از The Witcher 3: Wild Hunt در نمایشگاه E3 2013 بر روی pc دیدیم بر روی کنسول های نسل بعدی (PS4 و Xbox One) هم به صورت مشابه خواهد بود.

همچنین این استدیو در مورد احتمال انتقال سیوهای قسمت دوم بر روی قسمت سوم اعلام کرده است که همه چیز بستگی به نظر مایکروسافت دارد و آن ها باید در ابتدا بدانند که ارتباطی بین دو کنسول ۳۶۰ و Xbox One وجود خواهد داشت یا خیر ؟ و اما در مورد نسخه ی ps4 هم انتقال سیو ها غیر ممکن است چرا که قسمت دوم اصلا برای ps3 منتشر نشده است.

The Witcher 3: Wild Hunt که در سبک جهان آزاد نقش آفرینی می باشد توسط استدیوی لهستانی CD Projekt RED در حال ساخته شدن است. داستان قسمت سوم دنباله ی Witcher و The Witcher 2: Assassins of Kings است و بر اساس کتابی با همین نام به نگارش درآمده است . بر طبق اعلام سازندگان بازی ، The Witcher 3 به داستان شخصیت اصلی این عنوان یعنی Geralt پایان خواهد داد.

The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم های Microsoft Windows, Xbox One, PlayStation 4 عرضه می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظر من که اینطور نیست چون همیشه pc سر تر بوده :yes:

    • اگه یه pc بخوای که با نهایت این بازی رو بری نهایت باید ۲۰ میلیون خرج کنی
      پس فکر کنم بهترین مقصد کنسولان

    • samijon گفت:

      هیچ استدیویی نمیتونه حداقل تا ۶ سال دیگه از حداکثر قدرت کنسول ها استفاده کنه و اصلا دلیلی نیست که روی PC نمایش بهتری داشته باشه .

      • ramin#x#.x گفت:

        چرا چرت میگی عزیز ۱۰۰ % قدرت کنسول ها از الان داره استفاده میشه اون تکنولوژی و موتورهاست که بهینه میشه و از همین فضای موجود بهتر استفاده میکنه و نورپردازی رو بهتر و… رو ارتقا میده الان کرایسیس ۳ رو همین ps4 با کیفیتی که pc های های اند میگشن توان اجراشو نداره.
        مگه pc کنسوله که اینجوری میگی؟
        دوست عزیز همین بتلی که دار میاد و قرار روی کنسول مثل pc 1080 اجرا کنه و ۶۰ فریم ولی کنسول یه کیفیت ثابته در حالی که pc فراتر و نامحدوده و چیزهایی داره مثل مولتی msaa که ۱۰۰% کنسول های نسل بعد دور این رو خط کشیده اند.

        • samijon گفت:

          (چرا چرت میگی عزیز)!! عزیزت کجا و چرتت کجا؟ هر وقت ادب یاد گرفتی بعد اظهار نظر کن/تو هم خودتو شب تا صبح میکشی که بگی انویدیا از صنعت قابلمه سازی هم سرتره که چی یا PC؟ تو هر خبری که نظر میدی اگه خبر هم در مورد اهنگسازی بازی ها هم باشه میگی اگه یاروتو خونش از کارت های انویدیا استفاده کنه حتما جایزه بهترین موسیقی متن رو میبره . :rotfl:
          خوبه خودت هم میگی که موتورها بهینه میشن مثل این میمونه کسی غذای ۱ هفته رو یه شبه مثل خر بخوره که به غیر از مرگ چیزی در انتظارش نیست ولی وقتی مثل ادم برنامه ریزی کنه که این غذا رو واسه یه هفته مصرف کنه مشکلی پیش نمیاد و انرژی لازمه بدنشو تامیین میکنه /همین کرایسیس ۳ که میگی خیالت تخت اوایل همین نسل بازی هایی میاد روی کنسول های نسل بعد که خیلی پرگرافیکتر و پر جزییات تر از یه کرایسیس ۳ روی PC (های اند) میباشد اونوقت میتونی تشخیص بدی الکی استفاده کردن از قطعات و بهینه شدن یعنی چی.اون تکنولوژی هایی هم که شده آلت دستت تو همه پست ها که بگی PC سرتره ۱۰۰ درصد همیشه موتور ها ی بازیسازی برای کنسول ها چیزی های جایگزینی دارند که اصلا مشهود نباشه .بعدشم تو از یه بازیساز بیشتر میفهمی؟یا میگی این واسه تبلیغاته ؟اگه تبلیغات هم باشه خوب اونا هم میدونند که عقل اکثر مردم به این رسیده که بازی روی کنسول هم بصرفه تره و هم بدون دردصرتر و هم جذاب تر و بازی های انحصاری دارن که باید تا آخر عمر سوزش ایجاد کنه و هر شب خوابشو ببینه.در کل احساس میکنی خیلی اطلاعات بالاست و فقط چشم بسته جلو میری یکمم به اطرافت نگاه کن یه دفعه دیدی زیر پات خالی شد.

          • ramin#x#.x گفت:

            الان من حرفی از انویدیا زدم؟
            ” کسی غذای ۱ هفته رو یه شبه مثل خر بخوره که به غیر از مرگ چیزی در انتظارش نیست ولی وقتی مثل ادم برنامه ریزی کنه که این غذا رو واسه یه هفته مصرف کنه مشکلی پیش نمیاد و انرژی لازمه بدنشو تامیین میکنه ”
            الان این مقایسه گرافیکی بود؟ یعنی الان مکس پین مرده؟ که داره از ۱۲ گیگ گرافیک هم استفاده میکنه و هم از ۱ گیگ؟ اطلاعاتتو بیشتر کن خودتو سه نکن.
            “کنسول های نسل بعد که خیلی پرگرافیکتر”
            بله پر گرافیکتر خخخخخخ خندیدیم
            خوب دقت کن:
            من حتما همینطور که الان پلی ۳ و ۳۶۰ رو دارم در نسل اینده هم ۱۰۰ درصد در اول نصل پلی ۴ رو تهیه میکنم فقط برای انحصاری های سونی اما الان یه pc خوف بستم و روز به روز خوف ترش میکنم تا بازی های های مولتی پلتفرم و انحصاری و استراتژیک pc رو با گرافیک خیلی بالاتر تجربه کنم.
            الان کرایسیس ۳ بیس AMD کارشده شما چیزی نمیفهمی سکوت کن و رو هوا نگو ” همیشه موتور ها ی بازیسازی برای کنسول ها چیزی های جایگزینی دارند که اصلا مشهود نباشه ” الان یه کنسول که یه apu داره چطوری میخواد مولتی msaa رو بکشه؟ کار به x2 x4 x8 ندارم؟؟؟
            با منطق حرف بزن نه رو هوا وقتی یه موتور عرضه بشه هر چه فضا برای مانور بیشتر باشه موتور بهتر خودشو نشون میده. دلیل نمیشه دومین موتور برتر نزد ناتی داگه داره تکسچر های کیفیت پایین و کیفیت ثابت با رزلوشن پایین تحخویل تو میده روی کنسول بهترین کیفیت اون موتور باشه. شما چیزی از ssao – hdao – hbao میدونی که میگی میخوان یچی جایگذین اون کنن؟ اصلا کنسول چطوری میخواد اینا رو اجرا کنه و حداقل رو شاید پلی ۴ بتونه اما اون دو رو نه!
            درسته بله FB3 و کار عالی DICE تونسته با AA کمتر گوشهها رو تا حد بسیار عالی بگیره و سبک کنه که برای کنسول ها خوبه اما باز تنظیمات بتل ۴ الفا رو که نگاه میکردم برای pc در بهترین حالت mSAA x4 داره یعنی فراتراز کنسول و کیفیت
            یه سوال از میپرسم چرا AA اینهمه بار اعمال میکنه؟ چرا مکس پین بهترین AA رو داره؟
            فرض جوابت رو بر این بگیر که بهترین حالت پلی ۴ ۷ گیگه ۶ گیگ اختصاص داده بشه به واحد گرافیک.
            ” الکی استفاده کردن از قطعات و بهینه شدن یعنی چی ”
            واقعا متاسفام برای چنین طرز فکری.
            شما تونستی حداکثر تنظیمات رو از کرایسیس ۳ بگیری؟ که حرف بیخود میزنی؟
            کرایسیس ۳ رو من حداکصر تنظیمات و msaax8 دارم اجرا میکنم و ۸ گیگابایت فضای خالی برای پردازش گرافیکم وجود داره و به هیچ عنوان بیشتر از ۲ گیگ استفاده ندیدم با این همه عظمت دیتیل و تکسچر های قوی اقای محترم به این میگن کار حرفه ای و بهترین حالت بهینگی حالا اون که کور اسپید و مموری کلاک gpu شما و cpu شما توان رند رو داشته باشه بحثش جداست بحثی شما گفتی بهینگی و استفاده بوده.
            از لحاظ فنی انچارتد ۲ و ۳ و لست آف آس در یک سطح سخت افزاری اند ولی اون موتور بوده که رو به پیشه و در عنوان آخر به دلیل محدود بودن سخت افزار تکسچرهای ضعیفتر و محیط ها بزرگتر اند.
            شما هیچ adaptive vsyn درک کردی ؟ تا بحال بالاتر از ۱۰۸۰p تجربه گیم داشتی؟
            من سال ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ برای همچراغم یه pc بستم اون زمان با یکی از بهترین کارتها GT 8800 که قیمتش در مقابل جنس های معمول بازار بیشتر بود. خب قدرت اون کارت تقریبا برابر با ۳۶۰ امروزیه. من cpu مین و رم رو متچ و به بهترین شکل بستم براش و امروز که سال ۲۰۱۳ هستیم تمام گیم ها رو در حد خودش و حد ۳۶۰ داره اجرا میکنه بدون مشکل مثلا بتمن رو ۳۶۰ داره بدون فیزیکس بدون vsyn و ۷۲۰p اجرا میکنه اون pc هم دقیقا داره همون کار رو انجام میده و حتی در بعضی مواقع بهتر از ۳۶۰ مثلا در فارکرای ۳ که ۳۶۰ vsyn نداره اما اوو تونست همون مشخصات با vsyn اجراکنه DX9 . عزیز من کل وقتم رو توی این زمینه میگذرونم و از اطلاعاتم مطمئنم چون اول تجربشون میکنم بعد منتقل.
            این کار روببین خالی از لطف نیست خوب بخونش که به اطلاعاتت اضاف بشه و دیگه حرف بیخود نزنی اما باز میگم دلیل خرید کنسول های نسل بعد برای حرفه ای ها و گیمخورها از دست ندادن عناوینی مثل کریتوس عزیز و عنوانهای ناتی داگ و دیوید کیج و…

            http://www.zoomit.ir/articles/game-console/4574-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86

            • ramin#x#.x گفت:

              http://i.stack.imgur.com/UxN8Z.jpg

              تفاوت ها برای حرفه ای ها به این ریزیه و این دلیلیه که ما پول دهها کنسول رو خرج یه pc میکنیم و همین مثال های ریز هستن که یه کنسول رو ابتدایی میدونیم.
              کسی vsyn داشت دیگه بدون اون اذیت میشه کسی به کیفیت ناب عادت کرد ترک عادت بیماریه براش.
              خیلی مثال ها هست که بزنم تا بدونی کنسول ثابته و از حد قطعات برابرش پایین تر:
              فیزیکس – اپکس – کودا – AO – AA – vsyn – MULTI GPU و از همه مهتر ۲k-3k-4k رزلوشن و…..

        • Mahdi081 گفت:

          raminxxx
          چی میگی داداش ۱۰۰ درصد کجا بود مثلا کیلزون جدید برا ps4 فقط از ۱/۵ گیگ از ۸ گیگ رم ps4 استفاده میکنه چطور میگی ۱۰۰ درصد باو :no: :silly:

  • بچه ها دوتا تصویر از فروشگاه های سونی پیدا کردم اینم لینک هاش
    http://media.officialplaystationmagazine.co.uk/files/2013/07/PS4-Displayt-2-600×400.jpg
    http://cdn2.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/07/PS4-Displayt-1.jpg
    😎 😎 😎

  • عجب بازیه ولی من هنوز ۲ بازی نکردم این بازهای آنلاین مگه وقت برات میزاره تازه

    کمبات نصب کردم اینم آنلاینش بزنم دیگه واویلا :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :yes:

  • Altair گفت:

    چه بازیی خدا کنه حداقل با pc بتونم رو medium بازی کنم
    I <3 this game

  • Mahdi081 گفت:

    از اول هم میدونستم گرافیک ها یکی هستش
    چون تازه اول نسل جدیده بازی ها از همه قدرت کنسول ها استفاده نمیکنند

  • نه متاسفانه باید به فکر خرید یک کنسول نسل بعد بی
    😎 😎 فتی

  • Altair گفت:

    واقعا حیفه بازی هی توپی مثل این واسه کنسول های این نسل نیان

  • دوست دارم یه دمو تفاوت گرافیکی x1 و ps4 ببینم.
    معلوم نیست کدومشون سرتره :idk:

    • amir nakhaee گفت:

      نگاه در کل اینجوری حساب شده
      cpu یکسان
      gpu مال ps4 30 تا ۵۰ درصد قویتره
      رم هم مال ps4 سرعت انتقال بسیار بالا داره و حتی amd هم gddr5 رو از ddr3 بهتر دونسته و پهنای باند gddr5 خیلی بیشتر از ddr3 هست ولی مایکرو سافت تکنولوژی به نام esram داره که پهنای باند رو تا ۱۷۰ گیگ میکشونه که از پپهنای باند ps4 باز هم کمتره ولی استفاده از esram به تکنولوژِ بالایی نیاز داره و استفاده ازش سخته.
      در کل طبق مقاله df که یکی از معتبر ترین مجله ها در مورد سخت افزار هست ps4 رو بین ۳۰ تا ۵۰ درصد قویتر دونسته ولی تفاوت قدرت در ال نسل پیدا نمیشه بلگه روی انحصاری های شرکت مشخص میشه یا بازی های اواسط نسل

      • اینا که همش حرفه باید ببینیم تو عمل چیکار میکنن.
        اگه بخوای اینجوری حساب کنی ps3 هم از x360 خیلی قویتره ولی وقتی تفاوت گرافیکی بازی مولتی پلتفرم رو میبینی(البته بغیر از بازیهای ۲۰۱۳ 😀 )گرافیک x360 از ps3 بهتره(در ضمن من درحال حاضر فن سونیم و اینا رو از رو تعصب نمیگم!!).
        مشکل ps3 این بود که بازیزدن واسش سخت بود ولی رییس سونی گفته که بازی زدن واسه ps4 خیلی راحته و ps4 در بین کنسولا بهترین گرافیک رو تو بازیهای مولتی پلتفرم خواهد داشت(البته اینا هم همش حرفه)
        من الان ۶۰ درصد ps4 میخوام ۴۰ درصد x1.,ولی اگه ps4 تو مولتی پلتفرم بهتر عمل کنه ۱۰۰درصد ps4 میگیرم. :yes:

  • ویچر عنوانی فوق العادست … مطمئنا با این وسعتی که الان تو نسخه ی سوم از خودش نشون میده ، رقبا باید کم کم برن دنبال چیزای دیگه …
    فقط منتظر داستان جدید گرلت هستم 😀
    ممنون امیر عزیز :yes:

  • داستان جدید گرالت تو این نسخه تموم میشه
    خدا کنه wild hunt بزنه آسفالتش که یزره
    مردیم از بس آخر بازیا شخصیت اصلی بازی پیروز شد

  • من از این بازی خیلی خوشم اومد و به نظرم عالیه ولی اگر میشه یه مقاله درباره معرفی سبک های rpg و mmorpg بدید چون من خودم اولین تجربمه تو این سبک.
    ممنون

  • ramin#x#.x گفت:

    به صراحت اعلام میکنم غلط کرده
    این موتور از فیزیکس انویدیا بهره میبره و فیزیکس انویدیا بر روی کنسول های بعدی که AMD بیس هستند در بهترین حالت نرمال فیزیکس خواهد بود این در حالیه که ورژن pcبرای کسانی که کارت انویدیا دارن فیزیکس های و adaptive vsyn و ادونس فیزیکس بیشتر خواهد داشت همراه با AA بسیار بهتر و بیشتر از کنسول ها
    اینو میگن که مثل کرایسیس ۳ تجربه گیم پلی در هر سه پلتفرم یکسان باشه و گرنه ۱۰۰% pc های های اند این بازی رو خیلی بهتر با کارتهای انویدیا اجرا خواهند کرد.
    به مترو بنگرید در ۳۶۰ چیزی به اسم تخریب و فیزیکس نداشت در پلی ۳ کم بود اما در pc اسطوره بود.

  • تو نسل جدید تفاوتی بین کنسول ها وو PC وجد نداره و همه ی بازی ها از گرافیک و بصری یکسان هستن تا اونجایی که من میدونم…به نظرم برای یه همچین بازی بزرگی افت داشت که تفاوت گرافیکی بین پلتفرمها داشته باشه! :sidefrown: 🙂

    • ramin#x#.x گفت:

      سخت در اشتباهی
      نباید تفاوت چندان ملموسی بین کنسول ها باشد اما pc ماشاالله …….

      • یعنی تو نسل جدید با این همه پیشرفت گرافیکی بازم به گرافیک PC نمیرسه یادمه تو کنفرانس مایکروسافت گفتن که این کنسول دست کمی از PC نداره قدرت PC از نظر گرافیک بالا هست اما تو این نسل اما من از صحبت هایی که تو کنفرانس ها شنیدم میگم. 😐

        • ramin#x#.x گفت:

          به نظر تو یه pc که داره از دوتا ۶۹۰ یا سه تا تایتان استفاده میکنه و حدود ۲۰ میلیون هزینش شده و قدرت هر یه دونه ۶۹۰ تقریبا ۵ برابر قدرت gpu کنسول قویتر یعنی ps4 ضعیفتر از یه کنسول ۵۰۰ دلاریه که در بهترین حالت داره ۶ گیگ ۷۸۷۰ استفاده میکنه؟
          خودت جواب بده من چیزی دیگه نمیگم.

          • رامین جان کسی از سخت افزار کنسول ها اطلاعات زیادی نداره من فقط گفتم تو کنفرانس مایکروسافت طوری گفتن که گرافیک کنسول های نسل بعد به گرافیک PC رسیده حالا ممکنه اطلاعات کمی اومده باشه اما نمیشه فعلا فهمید که کنسول های نسل بعدی از چه سیستم گرافیکی برخورداره. 😉

  • AMIR-GAMER گفت:

    حال میده رو یهPCخفن بازیش کنی :inlove:

  • انشاالله رو ps4 بازیش کنم :inlove: :inlove: :inlove:

  • samijon گفت:

    دلیلی وجود نداره که فعلا تا ۵ یا ۶ سال دیگه تفاوتی رو بین نسخه های PC یا کنسول مشاهده کنیم و اگه تفاوتی خیلی کم رو هم شاهد باشیم مربوط به موتور بازی سازی و شرکت های بازیسازی است .همین نسل هم توی موتوری که God Of War 3 رو باهاش ساختن از تکنولوژی استفاده کرده بودن که با آنتی آلایزینگ ۱۶X برابری میکرد برای بقیه تکنولوژی های دیگه هم قطعا جایگزینی ساخته میشه .نسل بعد هم که دیگه هیچی.از طرفی هم صنعت بازی سازی بر حسب کنسول ها پیشرفت میکنه به خاطر همینه که میگن نسل بعدی بازی ها و کنسول ها

  • Amir گفت:

    بچه ها اگر میشه یکی توضیح بده devkits چیه؟ :laugh: :yes:

  • Hossein rad گفت:

    عالیه چون مطمعنا هیچ تفاوتی نداره مخصوصا که اوایل نسل جدید هستیم. :yes:

  • Endless گفت:

    The Witcher 2 که خیلی عالی بود :yes: :yes: منتظرم شدید :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • pink floyd گفت:

    raminxxx چی واسه خودت میبافی؟؟؟ بد جور گول تبلیغات کارت گرافیک ها رو خوردی!!

    حوصله ندارم بهت توضیح بدم .. فقط ۱ چی میگم شاید بری روشن شی!! تو بهترین کارت گرافیک دنیا رو هم که داشته باشی.. با چی میخوای به سیستم وصلش کنی؟؟ با چسب دو قلو؟؟؟

    باید بکنی تو رابطی که اسمش PCIexpress هست
    رابط pcie که ورژن۳ جدیدترینشه درحالت ۱۶ مسیردر بهترین حالت ۱۵.۷۵ گیگابایت میتونه انتقال بده میشه ۱۲۸گیگانکسل در ثانیه ..اونم در تئوری!!!۱

    ps4 از ۲ برابر این هم بیشتر پهنای باند داره (برو بخون)
    به این رابط ها که موجب بدبختی پی سی هستند میگن باتل نک (یعنی تنگ راه) ..

    یعنی تایتان هم بالای ۲۰۰گیگابایت بین اجزاع خودش پهنای باند داره.. وقتی بخواد از حاقظه اصلی (رم) اطلاعات بگیره (اطلاعات پردازش شده توسط پردازنده در رم بافر میشوند)باید از pci عبور کنه و سرعتش در حد سرعت قابل انتقال pcie پایین میاد..
    حالا فهمیدی چرا همه اجزاع کنسول رو مجتمع کرده اند؟؟؟
    😎

    • ramin#x#.x گفت:

      میگن تخریب تا این حد رو ندیده بودم!
      مقداری از حرفات درسته پس یعنی اینقد از راک و amd و nvidi و… دیوانه ایند که بیان کارت بدن بعد نشه ازش استفاده کرد؟
      قبول دارم اگه کنسول میاد gpu ضعیفتر میزاره پهنای باند رو بالا میبره که سالیان سال ولو مثل پلی ۳ که الان رسما یه کارت ضعیفه ولی پهنای باند بالایی داره مثل سری ۵ و ۶ amd اما به نظرت کر و کلاک بالا باشه و پهنای باند بین قطعات بالاتر این وسط چرا لود داریم پس؟ چرا کارت گرافیک خودش حافظه زیادی و الان کارتهای نسل جدید GDDR5 چرا؟ پس اینطور شما میگی الان ۷۹۹۰ و ۶۹۰ رسما باید قد یه ۶۸۰ و ۷۹۷۰ هم چواب ندن؟
      دوست عزیز سرعت pci الان بسیار مناسبه و اگر هم سرعت کم باشه به قول شما مدت زمان بیشتری طول میکشه تا اطلاعات دریافت شه اما کار اصلی کجا انجام میشه؟ توی خود gpu اطلاعات دریافت شده رو پردازش میکنه و یه مدل در خروجی تحویل میده دقت کن که شما اون رو مستقیم از روی خود کارت دریافت میکنی حالا با هرچی اون مهم نیست.
      مهم پهنای باند بین خود قطعات و از اون مهمتر کلاک هسته
      پس اینجوری شما گفتی باید ۷۹۹۰ رسما DDR 3 باشه چون رمم DDR 3
      خیلی یک طرفه رفتی سونی اگر اومده حهظه رم و … رو یکی کرده و از gddr5 استفاده کرده فقط واسه اینه که لود کمتر میشه و هر اطلاعاتی که GPU نیاز داره در اختیارش قرار بده همون لحظه با سرعت تا بتونه قدرت کمترش رو پوشش بده اما ما در pc اگر pci داریم خب مثلا ۸ گیگ برثانیه کارت خودش ۴ گیگ یا ۶ گیگه پس ۲۰۰ گیگ هم مثلا بین خود کارت اینا باهم جور در نمیان و باید کارت ۱۰۰ ها ترابایت حافظه داشته باشه تا بتونه این نرخ اطلاعات رو دریافت در یک لحظه و ریل تایم پردازش کنه.
      اینجور نیست دوست عزیز ظما گاهی اوقات یه دیلی داری واسه چی چون مثلا شما مرحله ۳ هسته کارت این مرحله رو زمانی شما در مرحله ۲ بود دریافت کرده و در حافظه داره و مهم اون پهنای باند خود کارته.
      اینکه شما این مورد رو گفتی تا حدی قبولش دارم که بعث میشه واحد gpu مقداری قویتر باشه از یه کارت هم مدل اما نه تا این حدی شما میگی حداکثرتا بوست خودش
      و اصلا این مورد برای کارت های ddr5 مهم نیست چون از قبل فکر اینجا شده تا کارت تایتان و… با اون پهنای باند عظیم در حد ۸ گیگ پایین نیاد شما میدونی اصلا ۸ گیگ پهنای باند چی میشه واسه gpu خیلی کم لطفانه نگاه کردی برای تخریب از قبیل شما این حرف هار وزدند که کرایتک و اپیک اعلام کردند داره چرت میگه و هرگز یه کنسول ۵۰۰ دلاری به یه pc مثلا ۲۰۰۰-۳۰۰۰ دلاری نمیرسه.
      شما یک طرف رو میبینید و ازهمن طرف نتیجه گیری میکنید و کاملا اشتباه نتیجه گیری کردید در صورتی بحث اصللی رم و ddr و gddr و نسل های ۳ و ۵ باهم خیلی تفاوت داره. نمیدونم تونستم منظورمو خوب برسونم یا نه اگر متوجه منظور من نشدید فروم هست یه pm به همین id بده تا کامل باهم صحبت کنیم با نوشتار نمیشه.

      • ramin#x#.x گفت:

        متن بالا رو با ایفون و سریع نوشتم حال تکمیل کنم:
        بحث اینکه سرعت PC بالاتره یا کنسول،اینکه پی سی بین قطعاتش اختلاف سرعت وجود داره یا اینکه کنسول مجتمع هستش و اجزای اون بیشتر در ارتباط هستن
        بله در PC بین سرعت انتقال اطلاعات از حافظه اصلی به کارت گرافیک اختلاف سرعت وجود دارد زیرا رم از نسل سوم و DDR3 هستش و حافظه کارت گرافیک از نسل پنجم هم سرعتی چند برابری دارد و هم معماری متفاوت پس در اجرای بازی و انتقال اطلاعات بین قطعات کارت گرافیک که هر چقدر قوی باشد درنگاه اولیه بخاطر سرعت کمتر رم از اوج قدرت کارت استفاده نمی شود پس باید نتیجه گرفت کنسول نسل بعد که دارای حافظه یکپارچه است از PC قوی تر است
        اما چرا و چقدر قوی تر؟
        درسته که نوع معماری و تکنولوژی کنسول از پی سی بهتر هستش و پیشرفته تر و در انتقال اطلاعات و سرعت Realtime کار می کند اما این پیشرفته تر بودن و قدرت خاص محدود به قطعات بکار رفته در اون است یعنی وقتی کارت گرافیک این دستگاه در حد ۷۸۵۰ هستش درنتیجه باقی قطعات هم قدرت متوسط دارند هرچقدر هم یکپارچگی بین قطعات باشد اختلاف و افت سرعت به صفر نزدیک باشد اما در هر صورت قدرت قطعات آنها در حد متوسط هستند و قدرت قطعات حرفه ای پی سی برتری کامل نسبت به کنسول همچنان خواهد داشت!!
        ضمن اینکه همه چیز به اختلاف سرعت حافظه ها نیست حداکثر پهنای باند تایتان اگر ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه است و اگر بخاطر پهنای باند PCI-E ممکنه از این قدرت استفاده نشود اما در کنسول اختلاف سرعت ۰ است باید از خودمون بپسریم این ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه صرف چه می شود؟مگر تایتان چند گیگابایت حافظه دارد که این سرعت بخاطر سرعت کم رم از حداکثرش استفاده نشود یا اینکه مگر حداکثر حجم فایلهای گرافیک بازی چند گیگابایت است ؟؟اونقدرا نسبت به پهنای باند رم و کارت کم است که آنچنان تاخیری هم ایجاد نمی کند پس بیشترین استفاده پهنای باند کارت های گرافیک پی سی در پردازش اطلاعات در رابطه با هسته گرافیک و حافظه کارت است که قطعا از پهنای باند حداکثر استفاده خواهد شد و سرعت و قدرت کلی کارت باپهنای باند بیشتر بهتر خواهد بود اما این اختلاف سرعت رم و حافظه کارت فقط ممکن است باعث اندکی دیر تر لود شدن بازی یا دیر لود شدن تکسچرهای گرافیک بازی شود در پی سی شود اما از زمان اجرای بازی آنچنان اختلافی مشاهده نخواهد شد

        در کل تکنولوژی کنسول نسل بعد بخاطر واژه فیوژن از تکنولوژی فعلی پی سی برتر است اما درصورتی که تکنولوژی کنسول با قدرت قطعات پی سی استفاده می شد قدرت کنسول بیشتر بود !! در هر صورت قدرت پردازشگرهای کنسول به پای قدرت پردازش گرهای پی سی نخواهد رسید و قدرت چندین برابری قطعات پی سی اندک اختلاف سرعت بین حافظه ها را جبران خواهند کرد پس بنابر مشخصات فنی فعلی همچنان قدرت اصلی در اختیار PC می باشد
        تمام!!
        نکته ریز:
        (کنسول هم در حد هزینه ای که خواهد شد بخاطر ویژگی های خاص خودش بهترین نتیجه را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد)

  • alone wolf گفت:

    raminxxx عاشقت شدم.
    خیلی خوب جواب دادی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
    من pc بازم

  • Kourosh-77 گفت:

    به نظر من The Witcher 2 اومد تا نقاط ضعف و قوت بازی رو پیدا کنه تا شماره ی بعدی بازی در این سری کاملترین و به یکی از بهترین RPG ها تبدیل بشه و جای نقصی باقی نگذاره.
    اقا رامین قبول دارم که شما حرفاتون درسته ولی مشکل اینه که اکثر گیمرهای ایران و جهان یا به دلایل مالی و یا اطلاعات کم در زمینه ی سخت افزار و همینطور راحتی کار و کم دردسر بودنشون و یا خیلی دلایل دیگه کنسول رو انتخاب میکنند و هیچوقت نباید فراموش کنیم که یه روزی گرافیک بازیها به جایی میرسه که نزدیک یا درست مثل واقعیت میشه و تنها چیزی که میمونه گیم پلی – صدا گذاری و داستان بازی هست و این ها عواملی هستند که یک بازی رو جذاب میکنه.
    و در اخر هم بگم برای من گرافیک فقط ۲۵% بازی رو تشکیل میده و در بعضی مواقع اگه یک بازی گیم پلی فوق العاده ای باشه و گرافیکش ضعیف هم باشه من اولویت رو به بقیه ی المان ها میدم.

  • pink floyd گفت:

    من قصدم روشن شدن موضوعی است که بهش علاقه داریم.. قصدم تخریب پی سی نیست!!!
    الان بحث کمیت است که در این زمان ps4برابر ۲۰ گیگابایت عبور میدهد(به گفته مهندس ارشد مارک کرنی)

    ولی ورژن اینده pcie قرار است تا ۳۰ گیگابایت عبور دهد

    البته کیفیت داده ها در پی سی بیشتر است ولی قیمت و حجم پیسی هم زیاد است ..شما نمیتونی کیس ۱۵ملیونی رو بدی دست بچه ۵ ساله بگی برو بازی کن!!و۲۴ ساعت روشن باشه و……

    ولی هنر سونی این است که از ضعف های pc رو پوشانده و جمع و جور و ارزون این امکان رو برای همه فراهم کرده

    کلا در پی سی قدرت کل سیستم به کمترین واحد اجزاع سیستم کاهش پیدا میکند
    این خصلت پی سی است

    مثلا تو قسمت امتیاز ویندوز۷ اگه دیده باشی اگه از ۱۰ کارت گرافیک ۹.۶ بگیره ولی یک هارد ضعیف امتیازش بشه ۴ .. امتیاز کل سیستم شما ۴ است … یعنی کمترین امتیاز میشه امتیاز سیستم… نمیدونم متوجه شدی یا نه دوست عزیز ?:-)

    • ramin#x#.x گفت:

      ۲۰ گیگ تا ۱۶ تفاوت چندانی نداره و فقط زمان لود اطلاعات رم به gpu کمی سریعتره و اگر هم نبود مهم خیلی نبود
      الان مهمترین چیز کر اسپید – کلاک اسپید و حافظه کارت مهمه چون کارته که اطلاعات رو دریافت میکنه رند میکنه تحویل شما میده درون خودش و بین خودش gddr5
      یعنی چی پایین میاد؟ خب بجایی ۲۰ گیگ رو ۱ ثانیه مثلا انتقال به ۱.۳ ثانیه دریافت میکنه اطلاعات رو کارت و این در بدترین حالت یه دیلیه ۰.۳ ثانیه در گیم به شما میده ( در بدترین حالت) اما معمولا کارت جلو تره و زمانی تو مثلا در مرحله ۴ بازی هستی اون داره مرحله ۵ رو دریافت میکنه. ( مگه یه بازی چقدر ازلاعات داره ؟ مهم محاسباته)
      و این حرف شما
      ” کلا در پی سی قدرت کل سیستم به کمترین واحد اجزاع سیستم کاهش پیدا میکند ”
      اصلا منطقی نیست. کارت داره دریافت میکنه اگه اینجوری باشه الان نباید بشه از تایتان و ۶۹۰ و ۷۹۹۰ استفاده کرد. و یا چون سرعت رام pc به ۱۰ مگ حداکثر برسه پس مابقی قطعات بدرد نمیخورن. یا چرا رم در نسل ddr3 مونده و الان فخن ترین رم موجود ۲۸۰۰؟ و جدیدا ۳۰۰۰ اومده چون همین ddr3 را پر نمیتون استفاده کنن و این هیچ ربطی به gddr کارت و ارتباط بین خودش نداره و الان با یه رم ۱۶۰۰+ خیلی تفاوت رو احساس نمیکنید تا ۲۱۳۳ یا ۲۸۰۰.
      حرفتون اصلا منطقی نیست چون ربطی به قدرت کارت نداره و اصلا اگر موضوع رو به کنار بزاریم sli کنیم یا crossfire که از دوتا pci3 استفاده شه اونوقت چی؟
      الان من دوتا ۶۹۰ sli دارم و یه ۲۶۰ گذاشتم برای رند فیزیکس پس من باید بزارم برم چون در واقع ۳ تا ۲۶۰ دارم؟
      نه عزیز اینا تبلیغاته شما خیلی جدی نگیر قطعه متوسط متوسطه و قوی قوی و اونا اینقدر دیوانه هم نیستند که بیان کار ۱۰۰۰ دلاری بزنن نشه استفاده کرد.

CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا
CD Projekt : گرافیک The Witcher 3 بر روی تمامی پلتفرم ها یکسان می باشد - گیمفا