یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا

یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8

بهزاد شعبانی
۲۳:۵۹ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا

شاید ایده ها قدیمی به جای آن که جای خود را به ایده های نو بدهند، فرصتی برای مرور نواقص و اصلاحات داشته باشند. Dynasty Warriors 8 از آن دسته بازی هاست که همچنان ایده های کهنه خود را حفظ کرده. اما آیا این المان های تقریبا منقرض شده باز هم دل بازیباز ها را به دست می آورد؟

نام: Dynasty Warriors 8

سازنده: Omega Force

ناشر: Tecmo Koei

سبک: Action / Hack and Slash

پلتفرم: X360 / PS3

تاریخ انتشار: ۱۲ / July / 2013

تاریخ انتشار (به شمسی): ۲۱ / تیر / ۱۳۹۲

dynasty warriors 8

سبک hack and slash یکی از سبک هایی است که در نسل حاضر دست خوش تغییرات بسیاری شد و هم اکنون نیز شاهد بازی های بسیاری هستیم که از این سبک پیروی می کنند و سیاق و روند آن ها با هم تفاوت های بسیاری دارد؛ از God of War و DmC بگیرید تا MG Rising و Ninja Gaiden. هر یک المان های خاص خود را دارند و روند هایشان در گیم پلی و پیشرفت داستان تفاوت های بسیاری دارد. اما همواره شاهد عناوین خاص ژاپنی بوده ایم که مورد پسند هر کسی واقع نمی شود مانند نقش آفرینی های ژاپنی. سبک هک و اسلش هم از قاعده مستثنی نشده و علیرغم این که مانند عناوین مذکور، بسیاری از سازنده های ژاپنی در این سبک سهیم هستند، اما یک هک و اسلش کاملا متفاوت توسط Omega Force و Koei در سال ۱۹۹۷ متولد شد. Dynasty Warriors؛ که هشتمین قسمت آن دو کنسول PS3 و X360 را مفتخر به میزبانی خود کرده است.

dynasty warriors

Dyansty Warriors یک سری بازی کاملا خاص است. این بازی با سبک منحصر به فردی که دارد بسیاری را مجذوب خود کرده. تا جایی که چندی از سایت های خبری آن را تحسین می کنند. اما در مقابل خیلی ها از این نام متنفر اند و ترجیح می دهند هک و اسلش های غربی را تجربه کنند.

این سری بازی ها که میان شرقی های خاص پسند محبوبیت جالب توجهی دارد، تا کنون توانسته بیش از ۱۸ میلیون کپی در سراسر جهان بفروشد.

نسخه ی هشتم این بازی که تغییرات رو به رشدی نسبت به قسمت های قبلی آن داراست، فوریه ی امسال در ژاپن عرضه شد که استقبال خوبی هم از آن شد اما بسیاری ترجیح می دهند تا نسخه ی کامل تر این بازی را که برای عرضه جهانی آماده خواهد شد را خریداری کنند. به علاوه با خرید این بازی می توانید از اولین بسته ی الحاقی آن به صورت رایگان بهره مند شوید.

فقط مبارزان

بنا بر سبک خاص بازی لطفا توقع داستان قوی را نداشته باشید. آن چیزی که سازندگان و خالقان این IP در نظر دارند، ایجاد یک سبک متفاوت است. سبکی بین دو ژانر Fighting (مبارزه ای) و هک و اسلش. روند داستانی بازی بیشتر از عناوین مبارزه ای نشات گرفته و ترکیب آن با سیاق انیمیشن ها و بازی های قدیمی ژاپنی و صدالبته کاراکتر های بازی، یک داستان تک خطی را عرضه کرده است. Dynasty Warriors 8 هم همچون قسمت های پیشینش راوی مبارزات سه پادشاه تاریخی به نام های Wei   و Wu و Shu و Jin بر اساس رمان نامدار سه پادشاه است و تمام بخش داستانی بازی بر شخصیت ها و مبارزات تاریخی و بُعد نظامی این بخش از تاریخ چین است. شخصیت های قسمت های قبلی بازی هم هستند تا بتوانید با گزینش آن ها از به نفع فرمانروای خود پا به میدان نبرد بگذارید. تقریبا از هر جناح نام برده شده هفده جنگ جو قابل گزینش است (در مجموع جناح ها ۷۰ مبارز قابل انتخاب وجود دارد) تا به قلب ارتش دشمن بزنید.

البته یک حالت داستانی دیگر هم برای بازی تعبیه شده که به نوعی می توان آن را یک کمپین فرعی خواند. در این بخش شما موظف به ساخت یک برج برنزی خواهید بود و بایست برای این کار جنگ ها و مدیریت کارگران تان را کنترل کنید. وسعت اندک این بخش باعث شده تا شباهت این کمپین که با نام مد فرمانروا از آن یاد می شود، با یک بازی استراتژی کم شود.

اما چگونگی روایت داستان که سادگی خاصش همواره مورد توجه علاقه مندان به بازی های ژاپنی قدیمی بوده. روایت به این صورت است که زاویه دید در یک بُعد ساکن است که شخصیت ها دیالوگ های خود را بیان می کنند. البته برخی سینماتیک های بازی با این ویژگی که شاید بتوان آن را یک نوستالژی خواند، باعث ایجاد تضاد می شود.

این تمام داستان Dynasty Warriors است. اگر با اندیشه ی تجربه ی یک بازی استراتژی یا مبارزه ای کنترلر کنسول تان را در دست بگیرید و به پلتفرم تان دستور پردازش Dynasty Warriors 8 را بدهید، شاید بتوانید از کوتاهی و تخلیص این داستان بی روح بگذرید.

dynasty warriors 8

مبارزان همچنان با ابهت و سنگین هستند

جنگ، جنگ و جنگ

همانطور که از مطالعه مطالب بالا دستگیر تان شد، تمام بازی در جنگ های تاریخی خلاصه می شود. گیم پلی بازی هم در فقط در همین آیتم تعریف شده و از آغاز تا پایان بازی تنها مجبور به مبارزه هستید. شاید بگویید تمام بازی های اکشن شما را وادار به مبارزه می کند اما این اجبار در DW 8 اندک تفاوت هایی دارد. احتمالا در بسیاری از هک و اسلش ها شما به حل معما ها و مسیر یابی و خرج تاکتیک برای مبارزه با دشمنان قوی و ضعیف و باس فایت ها (غولآخر) بپردازید اما در بازی سلسه ی مبارزان ۸ فقط و فقط باید ضربه بزنید. این قاعده اکشن که از اصالت این IP کارکشته بر می آید یکی دیگر از سایر مواردی است که باعث شده این بازی را از سایر هم سبک هایش جدا بدانیم. شما فقط وارد میدان های جنگ می شوید و به قلب سپاه دشمن می زنید. از نخستین Dynasty Warriors تا به الآن دویست و سی و چهار استیج به عنوان میدان های جنگ طراحی شده که تعداد نامشخصی اما کثیری از آن ها در قسمت هشتم این سری بازی حضور پیدا کرده اند؛ البته وعده وجود چهل استیج جدید در قسمت هشتم نیز داده شده است. روند مراحل هم با اتمام مبارزه در هر استیج و و ورود به استیج بعدی پیشرفت می کند؛ همانند بسیاری از بازی های مبارزه ای.

daynasty warriors 8

نگران نباشید؛ قطعا حریف این همه جنگجو خواهید شد چون شخصیت اصلی یک مبارز چینی است!

و اما اکشن بازی که به نوعی بیشترین سهم را در DW 8 داراست. شما پس از ورود به هر استیج با شمار عظیمی از سربازان چشم بادامی مواجه می شوید تنها باید از شمشیرتان کار بکشید. البته کاراکتر ها از ویژگی های فرابشری و فوق العاده و منحصر به فرد نیز بهره می برند تا اکشن بازی از یکنواختی بیش از حد در بیاید. از جمله این مکانیک های فرا بشری می توان به قابلیت یورش طوفانی (Storm Rush) اشاره کرد. ویژگی که به موجب آن هر چه تعداد سرباز که در شعاع معینی از شما قرار گرفته باشند آسیب می بینند و البته لازم به ذکر است که با توجه به تعداد بسیار دشمنان این ویژگی کمک بسیاری به شما خواهد کرد. مثالی دیگر برای این مکانیک ها، می توان به ویژگی شمارنده ی متغیر (Varaible Counter) اشاره کرد که بر خلاف هر چه که از اسمش انتظار می رود به شما توانایی تعویض سلاح به صورت نامحدود را می دهد. سومین مکانیک معرفی شده اکشن هوشیارانه (Awaking Action) است که به شما قابلیت بهبود مهارت های رزمی تان را می دهد. البته مکانیک های معرفی نشده ی بسیاری در اختیار شما و کاراکتر های بازی قرار گرفته تا به قوه تخیل مبارزات تاریخی جنگجویان شرقی افزوده شود.

dynasty warriors 8

باور کنید اون هایی که الآن رو هوا هستند فقط با یک ضربه ی شمشیر به اون حال و روز دچار شدن

شخصیت هایی که شما در این بازی به عنوان مبارز انتخاب می کنید، یک سربازانی معمولی مانند دیگران نیستند. بلکه مبارزان مسلط بر فنون رزمی و شمشیری هستند و یک ضربه شمشیر آنها کار بسیاری از سپاهیان دشمنانتان را یک سره می کند. البته این قضیه ممکن است مانند بسیاری از فیلم های سینمایی سامورایی شرقی هیجان و دلهره را از روند مبارزات بگیرد. سلاح های سرد کاراکتر ها باز هم بر خاص بودن شخصیت ها تاکید دارند و تنها یک شمشیر صاف و بلند تمام سلاح های سرد بازی نیستند. علاوه بر این قابلیت ارتقا مهارت ها و سلاح ها هم در بازی حضور خواهد داشت.   به گفته ی سازندگان وسعت بخش ارتقا سلاح و مهارت ها تا حدی است که ممکن است شما فکر کنید در حال ساخت یک اسلحه ی جدید هستید.

نکته ی جالب توجه در مورد سلاح های این بازی پایه ریزی آن ها بر مبنای سه عنصر آسمان و مردم و زمین است که هر یک از این عناصر جناحی از سلاح ها را در بر می گیرد و باید برای غلبه بر حریف و سلاحش، هنگام انتخاب و ارتقا سلاح به این مثلث رزمی توجه داشته باشید.

ارمغان دیگر سازندگان در هشتمین قسمت بخش چند نفره ی آن است که بر خلاف قسمت های قبلی از بخش داستانی مختصری بهره مند خواهد بود.

dynasty warriors 8

این بار کات سن ها پرداخته شده تر هستن

به آسیای شرقی خوش آمدید!

همانند بسیاری دیگر از بازی های خاص ژاپنی دیگر Dynasty Warriors 8 هم از یک گرافیک پر زرق و برق برخوردار نیست. گرافیک هنری این بازی هم تنها در طراحی های هنری شخصیت ها و استیج های مبارزه محدود می شود. استیج هایی که وسعت چندانی ندارند و پردازشگر های کنسول هایتان را به زحمت زیادی وا نمی دارند. طراحی های بازی به سیاق های ترسیمی شرقی احترام بسیاری گذاشته و شاید بتوان آن را بهانه ای دانست تا از گرافیک فنی ضعیف بازی چشم پوشی کرد. بازی با استفاده از موتور گرافیکی داخلی استودیو سازنده ساخته می شود که در نسخه هفتم DW هم از آن بهره گرفته شده بود. اما علیرغم این موضوع Koei وعده داده است که گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و نسخه هشتم بهترین گرافیک را بین تمام قسمت های این سری دارا خواهد بود.

استیج های بازی شرایط جغرافیایی متفاوتی را دارا هستند مانند مناطق سرسبز و جنگلی، مناطق کوهستانی و یا مناطق خشک که همگی به لطف اقلیم جغرافیای آسیای شرقی در این بازی حضور دارند و به نوعی تنوع محیطی را در این بازی تضمین کرده اند. علاوه بر این شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی نیز در این قسمت نسبت به نسخه های قبلی واقع گرایانه تر شده تا حال و هوای استیج های مبارزه زیباتر از قبل شوند.

dynasty warriors 8

متاسفانه بر خلاف آن چه که از سبک بازی تصور می شود، به نظر اتمسفر بازی آن سنگینی لازم را ندارد

آوای محض شمشیر

این بازی برای ژاپنی ها از اهمیت و ابهت خاصی برخوردار است. شاید جالب باشد که برای هفتاد شخصیت بازی از صداپیشه ها نامی و سرشناس ژاپنی استفاده شده؛ کسانی که سابقه ی صداپیشگی در انیمیشن ها و سایر بازی های ژاپنی را دارا هستند. البته این اهمیت والا به صداپیشه های تنها مختص به نسخه ژاپن این بازی می باشد.

سیستم مبارزات روند مراحل این بازی مانند اسطوره های Hack and Slash نیست. انتظار یک بازی مانند خدای جنگ و کستلوانیا را نداشته باشید. روند داستانی بازی هم وسعتی همانند این بازی ها ندارد. پس با انتظار تجربه ی یک سبک کاملا متفاوت و البته منقرض شده به سراغ Dynasty Warriors 8 بروید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا
یورش دوباره مبارزان | پیش نمایش Dynasty Warriors 8 | گیمفا