بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا

بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013

رضا رحیمی
۱۰:۲۲ ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا

همگان از تاثیر برگذاری نمایشگاه E3 آگاهی لازم را دارید و می دانید که این نمایشگاه سالانه چه جایگاهی را در صنعت بازیسازی جهان ایفا می کند. در طول مراسم، شرکت های بازیسازی پوشش های مطبوعاتی خود را داشتند و برنامه های آتی خود را خصوصاً برای نسل هشتم اعلام نمودند. به عقیده بسیاری از منتقدین کنفرانس مایکروسافت بهترین کنفرانس این مراسم بود. چرا که با شاهکاری چون Metal Gear Solid V : The Phantom Pain آغاز شده و با عنوان جذاب Titanfall به پایان رسید. اکنون ما تریلر پخش شده از عنوان فانتوم پین را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم …

دموی به نمایش در آمده از این عنوان بر روی جنبه های Open World تاکید زیادی داشت و نشان از پیشرفت همه جانبه این عنوان داشت. در این چند ساله فرانچایز MGS، تنها فرانچایزی است که نه تنها از ریشه های خود دور نشده است، بلکه با ارائه هر نسخه مرزهای گرافیکی، صداگذاری و گیم پلی نُسَخِ قبلی را شکسته و پا را فراتر از انتظارات بازیبازان گذاشته است. اکنون به تحلیل تریلر منتشر شده از این عنوان در نمایشگاه E3 و در کنفرانس شرکت Microsoft می پردازیم.

افغانستان، جولانگاه جدید مار !

همانطوری که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، اسنیک به همراه یکی از یاران جدید خود به نام Ocelot در افغانستان ظاهر می شود. آسلات، همراه کننده اسنیک، در تریلر قبلی(تریلری که به کما رفتن اسنیک را نشان می داد)کسی بود که اسنیک را از دست سربازان گروه XOF که در تعقیب وی بودند، نجات داد. اکنون وی اسنیک را برای نجات دادن یار و دوست صمیمی اشت، کازوهیرا میلر، که در افغانستان گرفتار شده است، همراهی خواهد کرد. کمی پس از آغاز دمو، سخنانی بین این دو رد و بدل می شود و آسلات در یکی از سخنان

خود به اسنیک می گوید: آخرین باری که میلر را دیده ایم، در افغانستان بوده است !

 سقوط یار قدیمی

اگر به خاطر داشته باشید در دموی قبلی، کاز( میلر) در حالی نشان داده می شود به شدت زخمی شده و اسنیک او را به سمت هلیکوپتر برای فرار از منطقه(منطقه ای که بسار به یک نفت کش شباهت داشته و در آتش می سوزد) همراهی می کند. به احتمال بسیار زیاد، پس از فرار از منطقه و در طول عملیات اسنیک و کاز زخمی شده اند و این موجب ورود آن ها به بیمارستان شده است؛ یعنی سکانس ابتدایی دموی قبلی که اسنیک را در حال مرگ و کاز را زخمی روی تخت بیمارستان نشان می دهد، پس از وقایع مبارزه در منطقه نفت کش مانند بوده است. و این حضور نسخه Ground Zero را تایید می کند. یعنی تمام وقایعی که قبل از زخمی شدن اسنیک و در آن شب بارانی رخ داده اند مربوط به نسخه GZ می باشند. سخنان کوجیما در رابطه با این که GZ تماماً در شب خواهد بود، سندی بر این گفته هاست. کسانی که استاد کوجیما را به خوبی می شتاسند، می دانند که این پیچیدگی های داستانی و شگفتی ها تنها بخش کوچک و عادی در روال بازی است.

بازگشت مار بی صدای میدان

آسلات در رابطه با افغانستان، سرزمین خطرها و ناامنی ها نکاتی را به اسنیک گوشزد می کند. وی می گوید: افغانستان سرزمین پهناوری است و تو برای برداشتن قدم بعدی خود باید نهایت دقت را داشته باشی. این چیزی است که در طول زندگی اسنیک، در وجودش نهادینه شده است. چیزی که اسنیک در تمام ماموریت های خود در نظر گرفته است. چیزی که همه با نام وی می شناسند: مخفیکاری ! چیزی که در ذات اسنیک است. در سایه ها پنهان شو و در روز، خود سایه مرگ دشمن باش.

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0020 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

پس از پایان یافتن سخنان آسلات، اسنیک راهی ماموریت دشوار خود در افغانستان می شود. آسلات در سخنان پایانی وی به ارزش اسنیک در دیده سربازان اشاره کرده و از اسنیک درخواست کرد که دوباره همان اسنیک افسانه ای باشد/Let’s The Legend Rise Again.

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0021 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

مخفیکاری با چاشنی Fox Engine

نجات دادن بهترین دوستش، کازوهیرا میلر نیروی از دست رفته وی در طول GZ رو به وی بازگردانده است. اسنیک افسانه ای دوباره به میدان مبارزه بازگشته است. اما… اما با حالتی که خود را شیطانی می بیند ! چیزی که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند، گرافیک خیره کننده، Distance View خارق العاده و استایل همیشگی اسنیک ماست. گرافیک چیزی است که در این سری به چشم نمی آید و در عین حال در بهترین صورت ممکن خلق شده و از آب درآمده است. صحرا و اسب شما را به یاد عنوان Red Dead Redemption انداخته و اسنیک را جان مارستون تصور می کنید.  تصویر زیر که کاملا به صورت Real-Time و بر روی سخت افزار کنسول Xbox One اجرا شده، خود گواه همه چیز است و احتیاجی به توضیح بیشتر در رابطه با گرافیک ندارد.

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0002 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

دشمنان جدید | دوستان قدیم

از گرافیک، گیم پلی و موزیک و صدای این عنوان می گذریم چون نمی خواهیم مقاله مان به پیش نمایش شباهت پیدا کند ! در اواسط دمو، مشاهده می کنیم که اسنیک با ترفند ها و مخفیکاری بسیار و استادانه به قرارگاه دشمنانی که هویت مشخصی ندارند نفوذ کرده و موفق می شود دوست و یار همیشگی اش، کاز را نجات دهد.

در طول دمو شخصیت های جدیدی نمایش داده می شوند که هنوز اطلاعات زیادی از نقش آنان در روند داستان مشخص نیست. در ادامه به بررسی برخی از شخصیت های به نمایش درآمده می پردازیم.

Quiet

mgsv

این شخصیت، یک زن تک تیرانداز می باشد که پیش از این به نظر، در یکی از تصاویر منتشر شده، در حال شکنجه دیده شده است. البته به طور قطعی نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد. اما طبق تصاویر منتشر شده، این تک تیرانداز همان زن در حال شکنجه می باشد. این اولین باری است که این شخصیت در سری MGS ظاهر شده است، بنابراین نمی توان اظهار نظر قطعی در رابطه با هویت وی کرد و همچنین نمیتوان اعلام کرد که وی یک دوست است یا یک دشمن.

Eli

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0011 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

الی، کودکی است که آینده خود را از دست داده و طبق نمایش آینده نفرین شده ای دارد. می توان حدس زد که وی نیز یکی از سربازان کودک و کم سن و سال است. اگر کمی به چهره ی وی دقت کنید می توانید بین او و Liquid Snake شباهاتی را پیدا کنید. همچنین که طبق اطلاعات آینده وی با این فرانچایز به هم گره خورده و  وی در فانتوم پین نقش اساسی دارد. همچنین یک مار نیز بر دامان وی دیده می شود.

Skull Face

 

 

 

یکی از شخصیت های بسیار مرموز که در تمامی دموهای منتشر شده، چه از عنوان Ground Zero و چه فانتوم پین حضور اساسی داشته و به نظر می رسد که وظیفه رهبری نیروهای XOF را بر عهده دارد. وی همان کسی است که در تریلر گراند زیرو، حضور داشته و با اشعه فرابنفش آرم XOF را از روی هلیکوپتری پاک می کند. اگرچه شایعه شده است که وی همان مردی است که در ابتدای اولین دمو از فانتوم پین در فرار از بیمارستان، اسنیک را همراهی کرده و سر خود را باندپیچی کرده است. البته به اعتقاد بنده این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند، اما می توان این را به عنوان یک احتمال فرض نمود. قطعاً وی یکی از دشمنان اصلی اسنیک خواهد بود.

Emmerich

نمی توانم بگویم او کیست. در عین حال میدانم او کیست. کسی که در ماموریت سالید اسنیک در Outer Heaven وی را یاری کرده است. یک محقق. کسی که سلاح ها و رباتهای غول پیکر Metal Gear را طراحی کرده است. نکته قابل توجه، پاهای وی می باشد. پاهایی که بسیار به مدل کوچک شده پاهای تانک های Metal Gear شباهت دارد.

دشمنان پرنده، یا یک هواپیما ؟!

همانطوری که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در طوفان شن سایه های سیاه رنگی به چشم می خورند که پس از مدتی به سمت بالا کشیده می شوند. همچنین چند ثانیه بعد در دمو دشمنانی از آسمان بر روی زمین فرود می آیند که به آن اشباح مذکور شباهت زیادی دارند. حقیقاتاً این سربازان پرواز کرده و جهش های بلندی میزنند، این آنها را به نیروهای پرنده نزدیک کرده است. آنها دقیقاً چه هستند؟ آیا جزو نیروهای  XOF می باشند ؟! نکته قابل تامل این است که این سربازان به Cyborg Ninja های موجود در نسخه Metal Gear Rising : Revengeance شباهت بسیار دارند.

سایکو مانتیس جوان ؟!

این شخص در هر دو تریلر به نمایش درآمده از فانتوم پین حضور داشته است. افرادی وی را شخصیت Meryl تصور می کنند. اما چیزی که به نظر می رسد این است که وی شباهت بی حد و حصری به سایکو مانتیس دارد. اما نمیتوان از دستمال وی که ما را به یاد مریل می اندازد گذشت. مانتیس یک شخصیت فوق العاده محبوب و قدرتمند است که توانایی ذهن خوانی را داراست. آیا او با ذهن عجیب و غریبش یکی دیگر از شخصیت های فانتوم پین است ؟!

آیا اسنیک، پسر بچه ی GZ را می کشد ؟!

آیا اسنیک به دلایل فداکارانه این کودک را نجات نمی دهد ؟! شاید اسنیک به اطلاعات مهمی که در قفسه سینه پسرک موجود است، نیاز دارد. شاید هم وی این ضربات را برای آسان تر شدن فرارش انجام می دهد !

در تریلر GZ، شخصیت Skull Face با این پسر بچه در رابطه با یک بازی خطرناک و یک خیانت سخن می گوید. شاید اسنیک به بهانه تلافی وی را می کشد. همچنین در یکی از تصاویر منتشر شده، کاز و اسنیک بالای سر یک بدن در حال عمل جراحی ایستاده اند که از داخل قفسه سینه آن بدن، یک شی عجیب خارج می شود. می توان انتظار داشت که وی همان پسر بچه باشد. این در حالی است که کوجیما می گوید، MGS بر بسیاری از عمل های منع شده گذری می کند و کشتن کودکان یکی از مهمترین موانع و اعمال منع شده است !

کاز، آماده انتقام !

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0016 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

اشتباه نکنید، این یک Roy Campbell جوان نیست. کوجیما شایعات مبنی بر این موضوع را شخصاً رد کرده است. این کاز است که خود را بازیافته و آماده گرفتن انتقام و بازگرداندن همه چیزهایی که Fox Hound از دست داده است. اما این بار با لباس Diamond Dogs که اسنیک نیز در انتهای اولین تریلر از فانتوم پین، ورود خود به این گروه را تبریک می گوید !

آفریقا، سربازان کودک

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0023 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

رایدن در نسخه دوم از این سری به عنوان یک کودک سرباز در سال ۱۹۸۹ شناخته شد. او در جنگ لیبریا حضور داشت. لیبریا در غرب آفریقا قرار داشت. این تصویر نشان می دهد که این کودکان نیز به سرنوشت رایدن گرفتار شده اند. مطمئناً رایدن برای این نسخه بسیار جوان است اما این می تواند همان گروه مذکور باشد. همان گروهی که رایدن را به یک سرباز جنگی بدل کرد.

کاز، من هم اکنون یک شیطان هستم ! | یک مار یا یک اژدها ؟!

 2013 06 13 212217

در انتهای تریلر، کاز از اسنیک درخواست می کند که همه چیزهای از دست رفته را بازگرداند. اسنیک خطاب به وی می گوید: کاز، من همین حالا یک شیطان هستم. سخنان مشابهی در انتهای MGS : Peace Walker بین اسنیک و کاز رد و بدل شده بود. سخنانی مبنی بر تروریست بودن آنان ! این قضیه با توجه به انتهای PW کمی قابل توجیه است. اما اکنون نقش قطعه شاخ مانند در سر اسنیک مشخص نیست(تصویر بالا). با شناختی که از استاد کوجیما داریم، انتظار می رود که سخنان اسنیک در رابطه با شیطان شدن با این قطعه در رابطه  بوده و هر دو در این عنوان نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد.

این تحلیل بنده از تریلرهای به نمایش درآمده بود و ممکن است با دیدگاه شما متفاوت باشد.

عنوان Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در تاریخی نامعین برای پلتفرم های PS3,PS4,X360,Xbox One عرضه خواهد شد.

دانلود ویدئو تریلر Metal Gear Solid V : Phantom Pain در E3 2013

Full HD

HD

SD

image metal gear solid v the phantom pain 22381 2584 0024 تصاویر بسیار زیبایی از عنوان فوق العاده MGS5:TPP منتشر شد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا
بازگشت پر سر و صدای مار بی صدا ! | تحلیل و بررسی نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در نمایشگاه E3 2013 - گیمفا