مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا

مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند

مجید محمدی
۲۳:۳۹ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا

اگر شما یک گیمر باشید، تا کنون هزاران بار شخصیت های مختلف در دنیای بازی ها را دیده اید که جلوی چشمانتان مرده اند. یا از بلندی افتاده اید، با گلوله، سوراخ سوراخ شده اید، منفجر و یا قطعه قطعه شدید اما بیشتر مواقع شخصیت بازی دوباره زنده شده و بر روی یک جای امن می ایستد. شخصیت هایی هستند که برای همیشه میمیرند چرا که بخشی از داستان بازی  ها هستند و باید کشته شوند. به عنوان روشی از داستان سرایی، پیشرفت های بسیاری را در این صنعت دیده ایم که باعث شده مرگ هایی را ببینیم که تاثیر گذاری بیشتری بر روی ما داشته باشند. حال قصد داریم تا نگاهی به قهرمان هایی بیاندازیم که به خاک افتاده اند.

(اسپویل در این مقاله بیداد میکند ! مراقب باشید)

گروهبان Paul Jackson در Call of Duty 4: Modern Warfare 

شما ممکن است نامش را به خاطر نداشته باشید اما قطعا مرگ گروهبان جکسون در COD 4: Modern Warfare را به یاد خواهید داشت. او قصد داشت تا از مرگ فرار کند. یک انفجار هسته ای باعث می شود تا هلیکوپتر آن ها سقوط کند. جکسون در ابتدا پس از سقوط زنده می ماند اما به سختی می تواند خود را کنترل کرده و بر روی زمین شروع به خزیدن می کند. او در حالی که خرابه ها و ابر قارچی ناشی از انفجار اتمی را تماشا می کرد می میرد. گیمرها عاشق این لحظه هستند و Infinity Ward توانست به خوبی این مرگ را در خاطر گیمرها ثبت کند.

 فرمانده Shepard در Mass Effect 2

در حالی که این اتفاق می توانست به سادگی تبدیل به پایان دائمی بازی در Mass Effect 2 شود اما در Mass Effect 3 شما پس از این اتفاقات، و بدون تاثیر گذاشتن تصمیمات قبلی فرمانده شپرد، بازی را از ابتدا با وی شروع می کنید. اگر طبق تصمیم گیری های خاص در بازی بتوانید شپرد را ملاقات کنید، فرمانده با پرشی به Normandy SR-2 می رود و شما با Joker فرار می کنید. متوجه می شوید که شپرد کاری که قرار بود را انجام نمی دهد و به Joker می گوید او و کشتی را ترک کند. سپس طناب شپرد پاره شده و او سقوط می کند و میمیرد.

Crono در Chrono Trigger

فروشگاه خرید اینترنتی

از آنجا که Crono شخصیت ساکتی دارد، بازیکن ها براحتی می توانند خود را جایگزین آن فرض کنند و این گونه فکر کنند که آن ها هستند در طول زمان کارها را انجام می دهند. این هویت زمانی بزرگتر می شود که Crono دنیا را نجات می دهد. اما زمانی که این قهرمان با موهای سیخ شده Lavos تبدیل به بخار می شود، دیگر کسی آرزو نمی کند کاش جای او بود.

John Marston در Red Dead Redemption

در آنجا بیشتر از یک پایان اشتباه وجود داشت که Rockstar’s western آن را ساخت با این حال پایان کار Marston پایان بازی است. می دانست که دشمنان به سرعت در حال نزدیک شدن به زمین هایش هستند. John از همسر و پسرش می خواهد  هر چه زودتر با اسب از در پشتی فرار کنند. او در جلوی خانه را باز می کند و دشمنانش را می بیند که در سرجایشان موضع گرفته اند. او تنها ۶ تیر در اسلحه اش داشت و دشمنان حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر هستند و با اسلحه خود هدف گرفته اند. بسیاری از گیمرها می دانستند چه اتفاقی خواهد افتاد. Marston به ضرب گلوله ماموران فدرال کشته می شود … سپس بازیکن ها کنترل پسرش جک را برای انتقام گرفتن، در دست می گیرند.

Aerith در Final Fantasy VII

اگر چه Aerith  ( یا Aeris ) اولین شخصیتی نبود که کشته می شود اما مرگ او یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات در این سری بازی است. با شمشیری که از پشت خورد، Final Fantasy VII ثابت کرد نیاز نیست تا همیشه شخصیت اصلی بازی به سراغ خطر مرگ برود تا عاشق آن باشیم.  همچنین ثابت شد که Sephiroth  یک شخصیتی سنگ دل است.

Nathan Hale در Resistance 2

شما نمی توانید در نقش Nathan Hale در بازی Resistance 3 بازی کنید و برای آن دلیل خوبی هم دارید. در پایان Resistance 2 شما می بینید Hale  توسط ویروس آلوده می شود. Joseph Capelli  عضو گروه Squad او را در آسمان می بیند که چشمانش قرمز شده است. Hale با فریاد جنگ می گوید “فقط شروع کنید”. Capelli که متوجه می شود راهی برای نجات Hale  نیست، یک گلوله به سر او می زند و پایان Hale را رقم می زند. با عنوان بعدی متوجه می شویم که او کار حرفه ای را انجام داده چرا که او ستاره بعدی این سری شد.

Liu Kang در Mortal Kombat: Deadly Alliance

این راهب شائولین، یکی از هفت شخصیت اصلی Mortal kombat و البته یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت ها در این بازی است.  برای همین دیدن ضربه ناگهانی و محکم به گردن او در Mortal Kombat: Deadly Alliance بسیار شوک آور است. Ed Boon و تیمش او را در ابتدای بازی قرار ندادند اما پس از انجام ماموریت های خاص می توانید با این شخصیت بازی کنید. اما یک نکته را فراموش نکنید که او طبیعتا یک زامبی است !

همه شخصیت ها در Heavy Rain

مانند فرمانده شپرد، تنها یک پایان در این بازی نیز وجود دارد. تمام شخصیت های قابل بازی در Heavy Rain می توانند بمیرند و بازی بدون آن ها به جلو پیش می رود. با توجه به حوادثی که در بازی رخ می دهد، شما  می توانید یک افتضاح کامل به بار بیاورید و تمام شخصیت ها را به کشتن دهید. کسانی که انگشت سریعی دارند می توانند جلوی تمام این مرگ ها را بگیرند و لحظه خوشحال کننده ای را برای خود رقم بزنند.

Johnny Gat

Johnny Gat  در یک حرکت فداکارانه جان بقیه را نجات می دهد. او یک هواپیما را می دزدد و یکی از اعضای باند رقیب را گروگان می گیرد. به نظر می رسید او بیش از حد برای این کله اش داغ بود ( او نقش کلیدی در عنوان های قبلی  Saints Row ایفا می کرد ) اما او حداقل برای تیراندازی که عاشق آن است می میرد. یا شایدم نه ؟ چرا که در واقع بازیکنان مرگ او را به چشم نمی بینند. اما با این حال تا آمدن Saints Row IV ما فرض می کنیم که او مرده و او را در لیست قرار می دهیم.

Lee Everett

این که آیا شما چیزی در مورد کمیک The Walking Dead می دانستید یا نه، دیده اید یا بازی کردید، مهم این است که یک حقیقت آشنا در هر دوی آن ها وجود دارد: مردم می میرند!  پس از مبارزه در پنج قسمت از این بازی و محافظت از Clementine، لی توسط یک زامبی گاز گرفته شده و سرنوشتش مشخص می شود. هنگامی که این اتفاق برای یکی از شخصیت های محوری بازی می افتد شما تمام تلاش خود را می کنید تا او را نجات دهید. ناگهان فریاد می زنید: لی! یک خبر بزرگ، راه درمان را پیدا کردم اما دیر شده و دیگر شانسی ندارید البته می توانید آخرین کلمات خود را با او بزنید.

Cole MacGrath

بازیکنان می توانند ۲ پایان را برای Infamous 2 انتخاب کنند. در پایان متعارف Cole دستگاه را فعال می کند و تقریبا تمام دشمنانش که قدرت فوق العاده دارند را می کشد که شامل خودش هم می شود. این قیمت بالایی است که باید پرداخت کند اما مرگ آن ها هزاران میلیارد دلار را حفظ می کند. Zeke بدن Cole را حمل می کند و در درون قایق به دریا می اندازد  و می گوید خداحافظ، اما پس از مدتی قایق او رعد و برقی میزند که به این موضوع اشاره می کند ممکن است Cole زنده باشد. همانند Johnny Gat فرض می کنیم Cole مرده، مگر اینکه Infamous 3 ثابت کند ما اشتباه می کردیم.

 فرمانده Shepard البته این بار واقعا می میرد

اگر بازیکنانی هستید که فکر کردید پایان Mass Effect 2 افتضاح بود این شانس را دارید تا در پایان تسخه سوم مرگ فرمانده شپرد را ببینید. شپرد به خاطر حوادث Mass Effect 3 بار دیگر در لیست ما قرار گرفت. شپرد با ۳ گزینه برای جلوگیری از انقراض بشریت و دیگر نژادها روبرو می شود و تصمیم او آینده کهکشان را رقم خواهد زد. آیا باید تمام مواد غیر آلی را از دست بدهند ؟ آیا باید تصمیم بگیرد انسان ها و هوش مصنوعی ها تبدیل به موجودات عجیب و غریب شوند؟ مهم نیست چه تصمیمی می گیرید، بدون توجه به تصمیم بازیکنان، قیمت این کار، او جان اوست.

تمام کسانی که مکس پین از آن ها محافظت می کند

این که آیا خانواده اش هست یا Mona Sax و یا  Brancos، مکس پین برای محافظت از هر کس که می رود مثل این است که حکم اعدامش را صادر کرده باشد. مرگ تمام کسانی که اطراف مکس پین هستند جالب است چون از دست دادن آن ها براستی باعث تعجب شما می شود. بازیکنان با این شخصیت ها ارتباط برقرار می کنند، اما به جای تاسف خوردن برای از دست دادن آن ها، مصیبت واقعی، تاثیری است که بر روی مکس پین می گذارد.  به یاد بیاورید زمانی که مکس پین مرد خندان خانواده بود. هر شخصی که او از دست می دهد او را از انسانیت دور می کند و دیدن آنچه از او باقی مانده بسیار غم انگیز است.

Cortana

Master Chief در Halo 4 یکبار دیگر بشریت را نجات می دهد، به جز زمانی که Cortana بزرگترین مشکل او نبود. Cortana، هوش مصنوعی است که از اول سری بازی Halo با او بوده است و در حال دیوانه شدن بود.  او معتقد بود ممکن است بتواند تعمیرش کند. اما همان طور که ماموریت ها پیشرفت می کرد بیماری او هم وخیم تر می شد. Cortana برای شکست دادن Didact  و همچنین نجات جان Master Chief، جان خود را قربانی کرد. روزی ممکن است نجات پیدا کند اما Master Chief یک دوست واقعی را از دست داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا
مقاله : شخصیت هایی که جلوی چشمانمان مردند - گیمفا